Elikkäs jatkan settiä näin 04:25. Siis aloitan kirjoittamaan. Lopusta en tiedä. Oikeastaan ainoa täysin varma asia todellisuudesta on tietokoneen kello.
Sisältää tosiaan satunnaista tajunnanvirtaa jaaritellen asiasta ja aiheen vierestä. Katotaan mitä sylki suuhun tuo.
Tätä on vähän hankala selittää, kun en ole koskaan ollut mikään hyvä "äikän aineissa", mutta yritän parhaani mukaan. Ehkä joku osaa sanoa mitä tehdä toisin/paremmin miellyttävämmän tripin toivossa tai sitten ei. En ole oikeastaan varma oliko tämä huono reissu vai hyvä. Todennäköisemmin molempia. Tämä reissu on loppussa ja päällimmäinen tunne on se, että olin niin lähellä jotain maailmani mullistavaa, mutta silti ikuisuuksien päässä. Tämä matka herätti ehkä enemmän kysymyksyä mitä vastauksia.
Koitan kertoa mitä tapahtui hypättyäni Hullun Junan kyytiin.
http://www.youtube.com/watch?v=ZxlqZBBttxg
Kelaan tässä kokoajan minkä verran uskallan kirjoittaa tänne ja mitä en, mutta annanpa tulla täysillä vaan. Jotenkin on vaan semmonen tunne ja kerran se vaan kirpaisee. Pääseepähän purkamaan mitä sydämen päällä on.
Alussa oli suo, kuokka ja Jussi....ei se niin ollu. Jotain muuta. Hankala vieläkin pitää ajatuksia kasassa, joten kirjoitan tähän mitä nyt sattuu mieleen tulemaan kun sormet toimii pään nopeudella.
Noh, aluksi jännitin tietenkin pirusti tätä ensimmäistä trippiä. Paastosin koko päivän kun ei edes tehnyt mieli safkaa ja jostain olin lukenut, että tyhjällä mahalla olisi parempi tripata niin jos sattuu tulemaan huono olo ja jos sattuu oksentamaan niin onpahan vähemmän sotkua tai jotain. Emt tuskin oleellista. Kummiskin fiilikset oli korkealla kun sain 4 kipaletta 25C-NBOMe 800ug lappuja.
Lappu naamariin ja sitten odottelemaan ihan täpinöissään millonka alkaisi tapahtumaan mitäkin siistiä. Tasoa kääpiöitä komeroissa tai ötököitä seinillä? Sen suhteen reissu oli/on pettymys. En ole vielä nähnyt moisia otuksia. Näin kylläkin kaikenlaista vahingossa. Mistä tää edes johtuu? Kun annat vaan ajatuksen tulla ja mennä ja samalla tavalla seuraat ympäristöä niin kaikki asiat, mitä ET seuraa niin alkaa "elämään", muuttaan muotoaan jne.
Jees, huomasin tossa muistioon näpytellessä käsieni muuttavan muotoa jonkunlaisen matelijan suomuiksi ja takaisin. Aloin siinä sitten mietiskelemään, että joko sitä pitäisi olla "pihalla". Melko salakavala aine tää...hiipii oikein huomaamatta ja iskee silloin kun vähiten odotat. Ok, käpälät alko suomuileen ja sitten aloin katteleen ympärilleni ja huomasin eteisen hengarien imeytyvän kaapin sisään ja takaisin. Olin aivan ihmeissäni. Luulin ymmärtäväni jo miten tää toimii. Tässä vaiheessa olin (kait) ottanut toisen lapun suuhun. Hämäriä selviä muistikuvia oli, että otin uuden lapun samalla ku hain ensimmäisen kaljan.
Olin väärässä. Toinen lappu oli selvästi liikaa. Jonkin aikaa, 15-30min meni varmaan ihan ok ihmetellessä valoja ja vastaavia audiovisuaalisia halluja...
Alunperin mitä olin lueskellu runsaasti juttuja niin olin varautunut audiovisuaalisiin hallusinaatioihin. Olin varmaankin varautunut tasoa teletapit ja lentävät norsut- juttuihin, kun en tosiaan tiennyt vielä mitä odottaa. Kävikin ilmi, että jotain paljon syvällisempää, synkempää ja öh oikeastaan turhan todellista?
Huomasin jonkin aikaa kateltuani huikeita fraktaalivisuaaleja ja vastaavia kaappien ovien avautumisia, ylimääräisten äänien kuiskailuja ja varjoissa liikkuvia "mustia kaapuja" vakuutuin, että en voi luottaa kirjaimellisesti enää mihinkään. Maistoin grillisipsiä, se maistu pahville. Kävin parvekkeella haistelemassa sateen jälkeistä ilmaa, haisi mädäntyneelle. Poltin tupakan, se maistui metallille. Pesin naaman jääkylmällä vedellä ja tuntui ihollani polttavan kuumalta. Otin hörpyn kaappikylmää kaljaa ja se maistui jääteelle ja sitten välittömästi jameson viskille ja heti vaihtui joksikin muuksi AINA kun aloin miettimään asiaa. Kaikki aistit teki temppuja vain silloin kun en kiinnittänyt niihin erityistä huomiota.
Tässä välissä alkoi hiipimään pienoinen pelko persuksiin, että olikohan tämä nyt aivan viisas ratkaisu. Jos ei kuulo, näkö, maku, haju, tunto ja tasapainoaisteihin voi luottaa niin miten pirussa sitä pysyy missään kosketuksissa todellisuuden kanssa? Ei edes lämpötilaan! Kaikki tämä yhdistettynä kultakalan muistiin!
Aina kun tajuan jonkin asian olevan oikeasti näin, niin unohdan sen kokonaan ja ajatukset aloittaa taas uuden pohdinnankehän. Jossain syvimmässäni tiesin, että tämä ei ole oikeaa, että nauti vaan kyydistä. Ehkä samanlaiset fiilikset kun kakarana pääsi kummitustaloon/junaan, vaikka tiesi että tulee pelottamaan.
Sen verran vain todellisuutta, että tietää olevansa tripillä olisi ihan jees. Ehkä olisi pitäny koittaa saada joku trippivahti kattomaan perään, ettei äijä nyt kokonaan flippaa. En vain tunne ketään kaveripiiristä, joka suhtautuisi edes normaalisti näihin "ei alkoholi" päihteisiin niin päätin sitten matkailla yksin.
Aikaa kului ja mietiskelin shamaanina universumia ja olemassaoloani. Laput jatkoivat nousua nousemistaan. Jossain välissä tietokoneen ruutu meni pimeäksi (virransäästötila) ja säpsähdin siitä sitten hereille äärimmäisen syvällisistä ajatuksistani.
Sitten se, jokin, tuolta jostain alitajunnasta iski kiinni tuhannen miekan voimalla
http://www.youtube.com/watch?v=ZxlqZBBttxg
Driving me insane
I'm goin' off the rails on a crazy train
Sokeuduin täysin ja kun aloin erottamaan jotain pimeässä kämpässä niin huomasin KAIKEN värisevän, välkkyvän "pimeillä" väreillä ja muuttavan muotojaan. Mikään aisti ei toiminut niinkuin pitäisi.
Tässä vaiheessa jo hyvän tovin taustalla kummitelleet "haamut" Jostain syystä tuli mieleen mustakaapu mikki hiiri- sarjiksista tai somalinaisten varjot hunnuissa, mutta en kyllä tiiä. Olin menossa aivan liian syvälle. Kovasti koittivat viestittää minulle jotain ja minä hullu tappelin vastaan. Mitä enemmän tappelin vastaan kutsumusta vaipua johonkin syvälliseen ja tajunnan räjäyttävään koin hetkellisen "selväpäivän" olon ja päätin, että antaa tulla. Ennen ku päästin irti niin postasin miljoonaan kertaan editoitua trippipäiväkirjaa tänne trippistooreihin. Olo alkoi olemaan semmoinen masokistinen "tulee mitä tulee, I'm ready!" olo. Vaikka takaraivossa koputti kokoajan huolestunut komeroitunut nörtin paska kysyen kokoajan vittumaisia kysymyksiä ja pahentaen huolilla tätä jo ennestään äärimmäiseen hulluun ja sekopäiseen suuntaan menevää trippiä.
Tässä välissä sieluni irtaantui kehostani ja velloin henkisesti jossain aivan ihmeellisessä paratiisissa, kun olisin vapautettu kokonaan maallisen lihan kahleista, jutellessani jonkinlaisen "korkeamman tajunnan" kanssa. Oletan sen olevan alitajuntani, mutta mistä sitä koskaan tietää.
Suatto olla jumala tai suatto olla olemata?
Noh, yhtä kaikki.... me juteltiin ikuisuudelta tuntuvan ajan kaikesta mahdollisesta ja lopputuloksena tuli, että "se" koki häpeää siitä, miksi olin tullut. Miksi en ollut yhtä menestynyt kuin vanhempani. Miksi nuorimmilla sisaruksillani menee niin paljon paremmin mitä mulla. Miksi kaikki sukulaiset kattoo mua kieroon ja puhuu musta niin halventavaan sävyyn. Miksi en kelpaa kellekkään ja onko kohtalonani kuolla yksin kokonaan unohdettuna. Ilman, että kukaan edes joskus muistaa minua ja juo tuopin? Ilman, että kukaan koskaan muistaa mua kun polttaa piipullisen?
Tämän tyyppisiä ja tuhansittain muitakin asioita tuli keskusteltua ja lopputulos oli noh, musertavan masentava.
Tämä "korkeampi tajunta"/vastaava jumala/alitajuntani sitten ilmoitti, että parempi onni ensi kerralla ja tervetuloa uudestaan.
Sen jälkeen vielä velloin "jossakin aineettomassa" tilassa pohtien kaikkea keskustelemaani ja kokemaani, kunnes SE iski.
Kuulutus kävi läpi kehon ja mielen
All off board! Hahaha
Crazy, but that's how it goes
Hetken päästä aloin jossain välissä epäilemään jopa painovoimaa.

Katossa siis en voinut leijua, enkä seinässä. Pakko olla siis lattialla. Sain yhden aistin lukittua paikalleen. Tiedän missä päin on jalat. Päinvastainen suuntahan on siis katto, missä on pää, jos seistään. Tästä sitten sumeana selväpäisyyden hetkenä aloin fundeeraileen muita aisteja. Kuulo alko tulemaan kohilleen ja visuaalit vaimeni taustalle kummittelemaan. (vieläkin hiipivät odottavasti "taustalla" varmiina tulemaan jos on tarvista) Tää on vissiin se afterglow- efeckti mistä kaikki puhuu?
Näissä jälkihuuruissa sitten korkkasin uuden kaljan ja mietiskelin PITKÄN ajan täydessä hiljaisuudessa petillä maaten. Jotenkin alkoi tuntumaan siltä, että unta ei saa kun pääkoppa ja jokin muu vielä miettii kokemuksiani niin päätin sitten tulla takaisin koneella kirjoittamaan jonkinlaista afterglow- fiilistä.
Overall fiilikset matkasta?
Ensin oli hyvä fiilis ja party hard
Sitten muuttu syvälliseksi
Sitten äärimmäisen syvälliseksi
Sitten äärimmäisen syväksi ja pahaksi
Tässä välissä tuli "tulee mitä tulee, I'm ready!"- olo.
Sitten äärimmäisen pahaksi ja äärimmäisen syväksi
Ei ollut kivaa seistä pyöreän huoneen keskellä valokeilassa kun "korkeampi voima" ja sadat muut "haamut" huuteli kilpaa syytöksiä minua kohtaan.
Tässä vaiheessa olisin maksanut mitä tahansa, jos joku olisi halannut ja sanonut, etten minä ole täysin merkityksetön paska, ihmisraunio ja epäonnistuja. Ei vain ollut mahdollista.
Seuraavaksi tunsin saavani "syntini" anteeksi.
Erosin kirkosta puolivuosikymmentä sitten kun tunsin itseni agnostikoksi. Ajattelin "korkeamman voiman" tulevan juttelemaan sitten kun se saisi tilaisuuden niin todistaapahan sillä olemassaolonsa. En vieläkään tiedä mitä ajatella. Hämmentävää, hyvin hämmentävää. Tämä trippi herätti oikeastaan enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.
Ja matka on viimeinkin (toivottavasti) ohitse, näin 07:40 aamulla. Nukkumisesta tuskin tulee vielä mitään. Lähden tästä sänkyyn mietiskelemään syntyjä syvijä.
Toivottavasti oli mielenkiintoista lukea ja ja olisin hyvin kiitollinen jos saisin jotain vinkkejä seuraavaa matkaa aatellen.
Italypasta kuitaa