Psykoosi

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
zero
Kameleontti

Re: Psykoosi

Post by zero »

en tiiä oonko vastannu tähän mutta kerrotaa yks tarina.

piriä, mdpv:tä sun muuta ja valvomista oli aika hyvin takana ni kaverin luona tuli ensin vitun maaninen olo. aattelin et se on myrkytettyy pirii ku oksentelin vähän väliä (jonka huomasin myöhemmin että johtuu sappitiestä ja subusta), aamulla alko epäilemää kaikkea, ei uskaltanu mennä muualle ku keskelle kaupunkia, torille ihmisten keskelle. luulin että kaikki haluaa mut hengiltä. pari kaverii tuli siin käymää, epäilin niitäki. sit törmäsin yhtee kaverii ni mentii sen kämpille, vähän väliä tsekkailin ikkunasta ku luulin että tappajat on tulossa kämpille. siinä subua lisää. sit pyysin kaverilta ruuvimeisselin ja lähin pois kun luulin että sinne on tosiaan ne tappajat tulossa. menin viereiseen sokokseen ylimpään kerrokseen naisten osastolle valmiina lyömään sillä meisselillä jotain jos tulee liian lähelle. pyysin myyjää siinä pyytämään stevarin paikalle, no se sitten tuli ja se soitti poliisit kun löysi taskusta värkit, kahta eri piriä pusseissa ja tämmöstä.

ei tietenkää osastolle laittanut kun yritin sanoa että tarvis päästä vaan putkaan. siellä itkin jopa, oksentelin vähän väliä ja valmistauduin kuolemaan kun olin varma että se oli myrkytettyä piriä ja oksennan sisäelimiä pihalle. jossain välissä sain hetken nukuttua. aamulla hetken normi olo kunnes pääsi kadulle, sama jatkui taas. alkoi yhdistelemään vastaantulijoiden naamoja ja tämmöstä. pääsin jossain tunnin päästä sokoksen kulmalle mistä en uskaltanut liikkua mihinkään. jumin siinä tunnin pari kaljakassin kanssa (enkä voinu juoda ku neste lisäs oksentelua että ois se bisse rauhottanu) kunnes uskaltauduin torille ja bussiin. kuumotti vitusti.

pääsin himaa, heitin neuroleptit naamaa ja menin nukkumaa. pari päivää siinä meni ja se oli ohi, onneks himassa pysty olemaa ni porukoita ei kuumotellu.

tämmönen minä vastaan koko maailma-psykoosi. ei ikinä enää. :S
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
lieta
Psykonautti

Post by lieta »

tribh wrote:
BrokenFinger wrote:Psykoosi on sairaus joka vaatii hoitoa parantuakseen.
Mun käsittääkseni se on skitsofreniaa jo sillon..

Psykoosi käsitteenä on vähintäänkin yhtä häilyvä kuin psykedeliakin..

Satika mitä on psyyke.

Psykoosi taasen ei ole skitsofreniaa, eikä skitsofrenia kroonista psykoosia.

Itselläni vaikeaa määritellä mikä kokemuksistani ollut psykooseja, mitkä mitäkin..

Ihmetiloja kumminkin.

Mulle psykoosi on tietynlainen kriisi.
Psykedeliasta nautin.
Vaikka samaa ihmetilaa kumpainenkin.
En itse menisi luokittelemaan itse psykoosia sairaudeksi, ennemminkin se on hetkellinen mielentila joka laukeaa jostakin. Esim.
Maniaan, depressioon ja kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön voi kuulua vakavimmillaan myös psykoottisia oireita. Tällöin puhutaan mielialapsykooseista tai psykoottisista mielialahäiriöistä.

Itse en ole koskaan pykoosissa ollut, mutta olen ollut paikalla kun henkilö on psykoosissa.
Itseläni on Ahdistuneisuushäiriö ja kohtauksia olen saanut, näitä kutsutaan "autonomisen hermoston oireiksi", joista itselläni tulee nuo yleisimmät:
Hikoilu
Sydämentykytys
Hengenahdistus, ilman loppumisen tunne
Huimaus
Pahoinvointi
Vatsaoireet
Ahdistava tunne rinnassa
Luin kyllä seuraavaa myös psykoosista:

Akuutti psykoosi vaikuttaa myös autonomisen hermoston säätelyyn. Tutkimuksen toisessa osiossa nimittäin selvitettiin autonomisen hermoston vasteita samoilla potilailla. Havaittiin, että akuutissa psykoosissa esiintyy myös sydämen sykkeen säätelyn häiriö siten, että syketaso on jatkuvasti jonkin verran kohonnut, mutta siinä ei esiinny älyllisen kuormituksen aiheuttamaa normaalia sykevaihtelun muutosta.

Psykoosi näyttäisi aiheuttavan autonomisen hermoston säätelykapasiteetin häiriön, mikä myös viittaa elimistön heikentyneeseen kykyyn sopeutua kuormitustilanteen vaatimuksiin kokonaisvaltaisesti.
"Don't curse when it rains,
if you don't ever even smile
when the sun shines "
Henget
Karvakuono

Post by Henget »

lieta wrote: En itse menisi luokittelemaan itse psykoosia sairaudeksi, ennemminkin se on hetkellinen mielentila joka laukeaa jostakin.
Tää on tosi mielenkiintosta. Tässä tullaan siihen, että mihin sen rajan vettää. Lopulta kaikki mielentilatkin on fyysisiä tiloja jotka näkyy kehossa esim. välittäjäainetoiminnan muuttumisena. Että onni, suru, kuume, aivovamma ja psykoosi menee yllättävän herkästi samaan kategoriaan.
haltia
Psykonautti

Post by haltia »

Omalle kohdalle sattui tähänastisen elämäni pelottavin kokemus, kun mxe-päissäni hassuttelimme kaverini kanssa ja kylässä oli meille melko tuntematon henkilö. Poltimme aika tuhdit savut, jonka jälkeen tämä uusi tuttavuus joutui psykoosiin :/ Siinä itsekin huuruissa yritimme olla mahdollisimman ymmärtäväisiä ja auttaa parhaamme mukaan. Koska kyseessä oli henkilö, jota emme ennestään tuntenut, sai jännittää tekeekö hän meille tai itselleen jotain pahaa.

Muutaman tunnin kesti se aivan tolkuton sekoilu, itsekseen tai joillekkin mielikuvituksen tuotteille puhuminen, edestakas ravaaminen. Henkilö ei uskaltanut edes vessaan mennä ja kertoi jonkun tulevan hakemaan hänet pois sieltä, jos hän sinne menee. Oli älyttömän pelottavaa, mutta myös äärettömän mielenkiintoista seurata henkilöä, joka oli täysin kadottanut todellisuudentajunsa. Jossain vaiheessa hän palasi omien sanojensa mukaan "matkalta", mutta oli vielä seuraavanakin päivänä selkeästi harhainen ja puhe oli edelleen melko hajanaista ja epäloogista. Kyllä sen vuorokauden ajan horjui omakin mielenterveys ja sai skarpata pysyäkseen rauhallisena ja järjissään.

Ihmismieli on kyllä kummallinen.
zerk

Post by zerk »

Enpä tota pitäis mitenkään kummallisena, budi ja mexe voi helposti olla aika flipauttava kombo. Oon ite pelkällä mexelläkin saanut itseni sellaiseen tilaan etten useampaan tuntiin tiennyt kuka olen tai missä olen/miksi olen siellä missä olen. On myös tullu seurattua kun kaverit puhuu mexepäissään huonekaluille yms. En tie, en mä tuota vissiin oikee luokittelis psykoosiksi. Flipauttavii douppei kumpikin, toinen juttu sit jos useamman päivän jälkeen douppien poistuttua kehosta on samantapaisessa tilassa.

No nyt tää kuulostaa siltä et vähättelisin koko asiaa mikä ei tosiaan ole tarkoitus. Tollasta on vitun pelottavaa seurata vierestä välillä, kun ei oikeesti tiedä onko se kaveri nyt tosissaan flippaamassa kunnolla. Mut niin, kuulostais jotenkin mexen, budin ja paniikkikohtauksen yhdistelmältä. Tai jotain. Miten kauan tuosta on? Onko kaveri millaisessa kunnossa nyt?
haltia
Psykonautti

Post by haltia »

zerk wrote:Enpä tota pitäis mitenkään kummallisena, budi ja mexe voi helposti olla aika flipauttava kombo. Oon ite pelkällä mexelläkin saanut itseni sellaiseen tilaan etten useampaan tuntiin tiennyt kuka olen tai missä olen/miksi olen siellä missä olen. On myös tullu seurattua kun kaverit puhuu mexepäissään huonekaluille yms. En tie, en mä tuota vissiin oikee luokittelis psykoosiksi. Flipauttavii douppei kumpikin, toinen juttu sit jos useamman päivän jälkeen douppien poistuttua kehosta on samantapaisessa tilassa.

No nyt tää kuulostaa siltä et vähättelisin koko asiaa mikä ei tosiaan ole tarkoitus. Tollasta on vitun pelottavaa seurata vierestä välillä, kun ei oikeesti tiedä onko se kaveri nyt tosissaan flippaamassa kunnolla. Mut niin, kuulostais jotenkin mexen, budin ja paniikkikohtauksen yhdistelmältä. Tai jotain. Miten kauan tuosta on? Onko kaveri millaisessa kunnossa nyt?
Tää kaveri ei ollut mitään muuta nauttinut kuin kannabista ja oireet, käytös ja puhe olivat niin selkeästi psykoottisia, ettei siitä voinut erehtyä. Tää tapahtu lauantaina ja sunnuntai iltapäivällä viimeisen kerran tyyppiä näin, kunnes lähti äidinsä luo. Lähtiessään oli edelleen varmaan psykoosissa tai sitten oireili jotakin jo olemassaolevaa sairauttaan, kuten skitsofreniaa, maanis-depressiivisyyttä tai skitsoaffektiivistä häiriötä tms. Jututin tosi paljon häntä ja kyselin paljon ja tulin siihen lopputulokseen, että on jo kauemmin kärsinyt jostakin mielenterveydenhäiriöstä. Kertoi olleensa "matkalla" kerran aiemmin, kun oli polttanut kukkaa.
En nyt enempää viitsi täällä henkilöstä kertoa, mutta suosittelin erittäin lämpimästi hänelle lääkäriin menemistä ja kerroin psykoosistä ja muista mielenterveyden häiriöistä. Lisäksi sanoin, että kannattaa jättää kannabis ja muut huumeet täysin rauhaan, että terve ihminen ei lähde "matkalle" kannabiksesta. Eihän aikuista ihmistä voi väkisin viedä mihinkään ja kun ei hän vaikuttanut olevan vaaraksi edes itselleen niin päästimme lähtemään. Edelleen taitaa uskoa, että hänellä on vain ylikehittyneet aivot ja hän on vain erittäin luova.

Edit: Silloin kyseltyäni ko. henkilöltä selvisi ettei hän käytä mitään huumeita, kerran aikaisemmin kuulemma polttanut kukkaa, jolloin ilmeisesti joutunut samaan tilaan. Ja siis kaverini oli viettänyt perjantai-illan ja koko lauantai-päivän tyypin kanssa ja sanoi hänen olleen täysin normaali. Kaverini kahdella veljellä on skitsofrenia, joten luulisi hänen tunnistavan psykoottisen käytöksen, kun sellaista lähipiirissään nähnyt. Mutta tyypin omien sanojensa mukaan on kuulemma joskus hyvin kiihtynyt ja ollut kuulemma myös masentunut. Ollut ilmeisesti melko kauan myös siinä uskossa, että häntä luullaan huumepoliisiksi ja on yritetty murhata.
Last edited by haltia on Mon 13 Aug 2012, 17:14, edited 2 times in total.
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Piripsykoosin (Valvomista ainakin pari vuorokautta + paljon piriä luultavasti.) yhdellä tutulla näin ja se oli kyllä aika sairasta menoa.. En ole ikinä nähnyt ketään niin _SEKAISIN_.

Pikaisempia flippauksia valvomisesta olen hoitanut välillä kanssa, luojan kiitos aina on ollu bentsoja + antipsykootteja yms. paljon. Parasta on saada se flipannut vaan nukkumaan, todnäk. herätessä asiat on yleensä paremmin.. Stimupsykoosit on yleensä aika lyhytkestoisia. Eikös ne maksimissaan ole yleensä pari vuorokautta?

Tosin pahemmissa tapauksissa tuo ihmisen nukkumaan saaminen voi olla aika vaativaa, ja ehkä silloin kannattaa kääntyä lekurin puoleen.

Helvetin ahdistavia kokemuksia nuo kun toinen menettää kaiken kosketuksen todellisuuteen, ja on kahdestaan.
Last edited by mentalhell on Mon 13 Aug 2012, 17:01, edited 1 time in total.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

zerk, päihteethän voi aiheuttaa akuutteja psykooseja, päihdepsykooseja siis. Psyykosi on juurikin tuo tila, jossa todellisuudentaju on yllä kuvaillulla tavalla kadoksissa, mutta psykoosi itsessään ei ole mikään sairaus vaan pikemminkin kohtaus.

Vähän niiku et, jos saat kerran elämässäs paniikkikohtauksen kuoseis ni se ei tarkota et sul on paniikkihäiriö. Samal tapaa esim. skitsofreniaa voitais pitää sairautena, sillä siihen liittyy toistuvat psykoottiset tilat, mutta yksittäiset akuutit psykoosit esim. päihteiden vaikutuksen alaisena tai valvomisen takia ei tarkoita että olis mitään sairautta, ne on ohimeneviä tiloja. Mut kyl tuota yllä kuvailtua mun mielestä ainakin voi psykoosiksi kutsua, vaikka tapaukseen liittyivätkin päihteet.

Joidenkin tutkimusten mukaan LSD:n vaikutuksen alaisena olevien ihmisten havaintokyky muistutti psykoottisten ihmisten havaintokykyä. Musta tuntuu että kummassakin tapauksessa ns. päänsisäiset filtterit on vähän löysällä.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
rissu
Karvakuono

Post by rissu »

zerk wrote:Enpä tota pitäis mitenkään kummallisena, budi ja mexe voi helposti olla aika flipauttava kombo. Oon ite pelkällä mexelläkin saanut itseni sellaiseen tilaan etten useampaan tuntiin tiennyt kuka olen tai missä olen/miksi olen siellä missä olen. On myös tullu seurattua kun kaverit puhuu mexepäissään huonekaluille yms. En tie, en mä tuota vissiin oikee luokittelis psykoosiksi. Flipauttavii douppei kumpikin, toinen juttu sit jos useamman päivän jälkeen douppien poistuttua kehosta on samantapaisessa tilassa.

Tämä, mutta jäbä ei vaan kiskonu mxe:tä niin se tekee asiasta kummallisen O_o ja kyllä psykoosin tunnistaa. Trippaileva ihminen ja psykoosissa oleva ihminen on 2 eriasiaa jotka tunnistaa kyllä ihan 100% varmuudella kun tilannetta seuraa. Vaikkakin joskus tosi tosi rankkojen trippien aikana on ajatusmaailma ihan sairasta paskaa, mutta kyllä se siitä parissa tunnissa on aina jotenkin laskenut. Jos 12h pilven polton jälkeen kaverilta ei saa vielä selkeää vastausta mihinkään kysymykseen ja puhuu seinille(tai mielikuvituskaverielle tai jollekkin) niin ehkäpä voidaan jo todeta että on miehessä vika.
rissu
Karvakuono

Post by rissu »

wRRa wrote:zerk, päihteethän voi aiheuttaa akuutteja psykooseja, päihdepsykooseja siis. Psyykosi on juurikin tuo tila, jossa todellisuudentaju on yllä kuvaillulla tavalla kadoksissa, mutta psykoosi itsessään ei ole mikään sairaus vaan pikemminkin kohtaus.

Vähän niiku et, jos saat kerran elämässäs paniikkikohtauksen kuoseis ni se ei tarkota et sul on paniikkihäiriö. Samal tapaa esim. skitsofreniaa voitais pitää sairautena, sillä siihen liittyy toistuvat psykoottiset tilat, mutta yksittäiset akuutit psykoosit esim. päihteiden vaikutuksen alaisena tai valvomisen takia ei tarkoita että olis mitään sairautta, ne on ohimeneviä tiloja. Mut kyl tuota yllä kuvailtua mun mielestä ainakin voi psykoosiksi kutsua, vaikka tapaukseen liittyivätkin päihteet.

Joidenkin tutkimusten mukaan LSD:n vaikutuksen alaisena olevien ihmisten havaintokyky muistutti psykoottisten ihmisten havaintokykyä. Musta tuntuu että kummassakin tapauksessa ns. päänsisäiset filtterit on vähän löysällä.
Alttius sairastua psykoottiseen kohtaukseen ei poistu ihmisestä mitenkään ja on erittäin periytyvää. Miten kuvailisit ihmistä jonka psykoosi ei lopu vuosien hoidonkaan jälkeen? Oireet voi helpottua toki, mutta on väärin lähteä väittämään ettei kyse olisi taudista tai muutenkin tällaisen asian vähättely ei mielestäni ole milläänlailla ok.
Huomioitavaa on vielä, että ei psykoosissa olevat sitä itse tiedä tai tunnista. Ei toi ylläoleva heppukaan edes ymmärtänyt, että sillä " viiraa päässä ". Mielikuvitus make ja liskot olivat siellä huoneessa hänen kanssaan muut ei vaa jostain syystä tajunnu sitä.
zerk

Post by zerk »

rissu wrote: Tämä, mutta jäbä ei vaan kiskonu mxe:tä niin se tekee asiasta kummallisen O_o ja kyllä psykoosin tunnistaa. Trippaileva ihminen ja psykoosissa oleva ihminen on 2 eriasiaa jotka tunnistaa kyllä ihan 100% varmuudella kun tilannetta seuraa. Vaikkakin joskus tosi tosi rankkojen trippien aikana on ajatusmaailma ihan sairasta paskaa, mutta kyllä se siitä parissa tunnissa on aina jotenkin laskenut. Jos 12h pilven polton jälkeen kaverilta ei saa vielä selkeää vastausta mihinkään kysymykseen ja puhuu seinille(tai mielikuvituskaverielle tai jollekkin) niin ehkäpä voidaan jo todeta että on miehessä vika.
Juu, tunnustan ymmärtäneeni ihan väärin. Taisin lukea postauksen vain puolittain ajatuksella ja jostain syystä mun aivot halus olettaa, että myös mexeä oli pelissä ja sen jälkeen laitoin kaiken mexe&hatsisekoilun piikkiin. Tota viestiä kirjoittaessa olis muutenkin voinut yrittää harrastaa vähän enemmän ajatustoimintaa. Sorry.

Mietin tätä topikkia luettuani mun omaa valvomisen seurauksena lauennutta psykoosijaksoani muutaman vuoden takaa ja näin jälkeenpäin ajateltuna se koko aika tuntuu äärettömän pelottavalta ja ahdistavalta vaikka mun muistikuvat onkin todella hajanaiset. Pelottaa edelleen ajatus siitä, että jostain syystä menettäisin kontrollin samalla tavalla uudestaan. Ainakin opin, että riittävä uni on mielenterveydenkin kannalta aika olennainen asia.

Eikö hatsi muuten ole laukaissut psykooseja ja skitsofreniaa niille alttiille ihmisille?
rissu
Karvakuono

Post by rissu »

zerk wrote:
rissu wrote: Tämä, mutta jäbä ei vaan kiskonu mxe:tä niin se tekee asiasta kummallisen O_o ja kyllä psykoosin tunnistaa. Trippaileva ihminen ja psykoosissa oleva ihminen on 2 eriasiaa jotka tunnistaa kyllä ihan 100% varmuudella kun tilannetta seuraa. Vaikkakin joskus tosi tosi rankkojen trippien aikana on ajatusmaailma ihan sairasta paskaa, mutta kyllä se siitä parissa tunnissa on aina jotenkin laskenut. Jos 12h pilven polton jälkeen kaverilta ei saa vielä selkeää vastausta mihinkään kysymykseen ja puhuu seinille(tai mielikuvituskaverielle tai jollekkin) niin ehkäpä voidaan jo todeta että on miehessä vika.
Juu, tunnustan ymmärtäneeni ihan väärin. Taisin lukea postauksen vain puolittain ajatuksella ja jostain syystä mun aivot halus olettaa, että myös mexeä oli pelissä ja sen jälkeen laitoin kaiken mexe&hatsisekoilun piikkiin. Tota viestiä kirjoittaessa olis muutenkin voinut yrittää harrastaa vähän enemmän ajatustoimintaa. Sorry.

Mietin tätä topikkia luettuani mun omaa valvomisen seurauksena lauennutta psykoosijaksoani muutaman vuoden takaa ja näin jälkeenpäin ajateltuna se koko aika tuntuu äärettömän pelottavalta ja ahdistavalta vaikka mun muistikuvat onkin todella hajanaiset. Pelottaa edelleen ajatus siitä, että jostain syystä menettäisin kontrollin samalla tavalla uudestaan. Ainakin opin, että riittävä uni on mielenterveydenkin kannalta aika olennainen asia.

Eikö hatsi muuten ole laukaissut psykooseja ja skitsofreniaa niille alttiille ihmisille?
Sattuuhan sitä :cheers:. Onhan se tosi, että kyllä sitä jonkin sortin psykoosissa on dissosiatiivisessa tilassa kuitenkin. En ainakaan muuta yhtä kattavan kuvaavaa sanaa keksi.

Sanotaanhan sitä että valvominen vastaa jotai känniäkin joten psykoaktiivisen aineen kanssa valvomalla on varmasti todella aivoja pöräyttävät vaikutukset. Itse olen ainakin kokenut ihan jäätäviä hallusinaatioita sun muuta flippailua mm. kokaainin kiskomisen jälkeen. Eli vaikutusten jälkeen. Tosin kokaaini laskut on ihan helvetin jäätävät muutenkin ja hallusiaatiot taitaa olla sen substanssin vieroituksessa/laskussa ihan normaalia(?). Uskon, että siitä jo tunnistaa selkeästi, että on jonkin sortin psykoosi päällä kun pupillit ovat todellakin laajentuneet varsinkin kun "douppien ei pitäis enään vaikuttaa". Onneksi sain tipautettuani itseni vetämällä kännit ja herättyäni oli kaikki paremmin.

Kyllä hatsi laukaisee psykoosin päälle jos on muutenkin skitsofrenia. Riippuu tietenkin hatsin laadusta kuinka pahasti, mutta jos puhutaan jostakin omakasvattamasta priimakukasta kuten tässä tapauksessa niin on aika varmaa, että näin käy.

Pahoittelen myös itse kun menin provosoitumaan näistä, mutta henkilökohtaisella tasolla koskettaa siinämäärin kun paras ystäväni tappoi itsensä käytettyään AMT:tä ja hänen äidillään oli skitsofrenia. Hän ilmeisesti sairastui pahasti ja masentui oireiltuaan.
En tajunnut tilannetta tarpeeksi ajoissa. Tilanne oli kyllä hälyttävä mm. vedin lapun lsd:tä ja päristelin todella kovaa kun tää kaveri veti 5 niistä ja piti vaikutuksia mietoina. Ehkäpä hän oireili jo niin pahasti ettei LSD:kään pärissyt niiden olojen päälle.

Älkää ihmiset aliarvioiko näitä tilanteita vaan jeesatkaa kaverit hoitoon. Kaveri kiittää myöhemmin!

EDIT: Sori kirj. virheistä. Notkuttaa.
haltia
Psykonautti

Post by haltia »

zerk wrote:

Tuo minun viestini antaa kyllä sellaisen käsityksen, että kaikki olisimme mxe:tä ottanut. Pelottavaa se varmasti on ja siltä se ehdottomasti näyttikin, vaikka tyyppi sanoikin sen olleen myös hauskaa (olihan hän ollut kuitenkin elokuvatähti matkallaan). Ja hassuinta siinä oli se, että vaikka henkilö alkoi jo ensimmäisten hatsien jälkeen (kolmas sätkä laukaisi tämän pahimman) käyttäytymään omituisesti, emme sitä itse tajunneet, kun trippailimme ja luulimme kai kaikkien olevan samalla tasolla. Sitä itsekin pelkää menettävänsä järkensä ja kyllä tuo oli melko järkyttävää nähdä tuollainen vierestä. Huono omatunto jäi myös vaivaamaan. Kyllä sitä saa olla onnellinen, että on itse mieleltään terve.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

rissu wrote:Alttius sairastua psykoottiseen kohtaukseen ei poistu ihmisestä mitenkään ja on erittäin periytyvää. Miten kuvailisit ihmistä jonka psykoosi ei lopu vuosien hoidonkaan jälkeen? Oireet voi helpottua toki, mutta on väärin lähteä väittämään ettei kyse olisi taudista tai muutenkin tällaisen asian vähättely ei mielestäni ole milläänlailla ok.
Se mitä tarkoitan sillä, että psykoosi ei ole tauti, on, että psykoottista oireilua voi ilmetä tiettyjen tautien yhteydessä (esim. skitsofrenia, bipolaarinen jne). Psykoosi on siis pikemminkin oire, se voi mennä ohi tai kestää kauemminkin. Se, että psykoosiin ei välttämättä liity tautia ja se voi olla myös ohimenevä akuutti ilmiö, ei tarkoita, etteikö se silti olisi vakava mielenterveydellinen häiriö.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
zerk

Post by zerk »

haltia wrote:[
Sitä itsekin pelkää menettävänsä järkensä ja kyllä tuo oli melko järkyttävää nähdä tuollainen vierestä. Huono omatunto jäi myös vaivaamaan. Kyllä sitä saa olla onnellinen, että on itse mieleltään terve.
Tulin jälkeenpäin miettineeksi, että mun viesti oli vähän ajattelematon mut ennenkaikkea muotoilin ajatukseni huonosti ja ehkä myös vähän hyökkäävästikin. Vaikutti varmaan aika paljon siltä, että tulin vähätelleeksi teidän älyttömän ahdistavaa kokemusta ja ylipäätään koko juttua, ilman kovin tarkkaa tietoa tapahtumista. Siitä oon tosiaan pahoillani, se ei ollut tarkoitukseni.

Jos saan muuten vähän udella, niin mistä sulle jäi huono omatunto? Meinaatko, että teidän olisi pitänyt aikaisemmin huomata poikkeavuudet käytöksessä ja tehdä asialle jotain, jos olisitte olleet vähemmän kuosissa niin olisitte voineet tehdä jotain välittömästi? Voin tietty olla tässäkin ihan hakoteillä taas mut oon vilpittömän kiinnostunut, koska mulla on itselläni kokemuksia syyllisyydestä vähän vastaavista tilanteista.

Tiedän, että tää on tosi helppo jonkun vaan sanoa, mutta luulen, että niitä huolestuttavia piirteitä käytöksessä olisi ollut kenen tahansa todella vaikea huomata, kuoseissa tai ei. Tuollainenhan on joka tapauksessa hiton vaikea tilanne, kun pitäis päätellä missä kohtaa kaverin käytös muuttuu sellaiseksi, että alkaa oikeasti hälytyskellot soida päässä et hei nyt on jotain vialla. Se on kuitenki pilvessä. Vielä kun kaikki on enemmän tai vähemmän kuoseissa, se muuttuu vielä vaikeammaksi. Kannattaa varmaan kans miettiä, että mitä te olisitte oikeesti voineet tehdä jos olisitte huomanneet jotain vähän aikaisemmin? En usko, että siinä tilanteessa olisi ollut sen kummallisempia poppaskonsteja tilanteen parantamiseksi, ymmärtääkseni te piditte kaverin turvassa ja jeesasitte kokemuksen läpi? Sehän on just parasta mitä kukaan olis voinu tehdä.

Nää oli jotain ajatuksia mitä mulle tuli mieleen hetken miettimisen aikana, taisin aika pitkälti puhua ihan omalle itselleni myös. Tuntuu siltä, että teki tosi hyvää ajatella tota ~kuukauden ajanjaksoa omassa elämässä ja sitä seurannutta ahdistus-masennus-lääkekierrettä, osaa vähän paremmin laittaa perspektiiviin sitä matkaa mikä on tullut kuljettua sen jälkeen. Ihan uudella tavalla taas arvostaa elämäänsä.
haltia
Psykonautti

Post by haltia »

zerk wrote:
haltia wrote:[
Sitä itsekin pelkää menettävänsä järkensä ja kyllä tuo oli melko järkyttävää nähdä tuollainen vierestä. Huono omatunto jäi myös vaivaamaan. Kyllä sitä saa olla onnellinen, että on itse mieleltään terve.
Tulin jälkeenpäin miettineeksi, että mun viesti oli vähän ajattelematon mut ennenkaikkea muotoilin ajatukseni huonosti ja ehkä myös vähän hyökkäävästikin. Vaikutti varmaan aika paljon siltä, että tulin vähätelleeksi teidän älyttömän ahdistavaa kokemusta ja ylipäätään koko juttua, ilman kovin tarkkaa tietoa tapahtumista. Siitä oon tosiaan pahoillani, se ei ollut tarkoitukseni.

Jos saan muuten vähän udella, niin mistä sulle jäi huono omatunto? Meinaatko, että teidän olisi pitänyt aikaisemmin huomata poikkeavuudet käytöksessä ja tehdä asialle jotain, jos olisitte olleet vähemmän kuosissa niin olisitte voineet tehdä jotain välittömästi? Voin tietty olla tässäkin ihan hakoteillä taas mut oon vilpittömän kiinnostunut, koska mulla on itselläni kokemuksia syyllisyydestä vähän vastaavista tilanteista.

Tiedän, että tää on tosi helppo jonkun vaan sanoa, mutta luulen, että niitä huolestuttavia piirteitä käytöksessä olisi ollut kenen tahansa todella vaikea huomata, kuoseissa tai ei. Tuollainenhan on joka tapauksessa hiton vaikea tilanne, kun pitäis päätellä missä kohtaa kaverin käytös muuttuu sellaiseksi, että alkaa oikeasti hälytyskellot soida päässä et hei nyt on jotain vialla. Se on kuitenki pilvessä. Vielä kun kaikki on enemmän tai vähemmän kuoseissa, se muuttuu vielä vaikeammaksi. Kannattaa varmaan kans miettiä, että mitä te olisitte oikeesti voineet tehdä jos olisitte huomanneet jotain vähän aikaisemmin? En usko, että siinä tilanteessa olisi ollut sen kummallisempia poppaskonsteja tilanteen parantamiseksi, ymmärtääkseni te piditte kaverin turvassa ja jeesasitte kokemuksen läpi? Sehän on just parasta mitä kukaan olis voinu tehdä.

Nää oli jotain ajatuksia mitä mulle tuli mieleen hetken miettimisen aikana, taisin aika pitkälti puhua ihan omalle itselleni myös. Tuntuu siltä, että teki tosi hyvää ajatella tota ~kuukauden ajanjaksoa omassa elämässä ja sitä seurannutta ahdistus-masennus-lääkekierrettä, osaa vähän paremmin laittaa perspektiiviin sitä matkaa mikä on tullut kuljettua sen jälkeen. Ihan uudella tavalla taas arvostaa elämäänsä.
Huono omatunto jäi ensinnäkin siitä, että se olin minä, joka tarjosi savut. Noh tietenkään tuollaista ei voi ennustaa ja jos kaveri sanoo polttavansa pilveä, niin kyllähän sitä uskaltaa savut tarjota. Niin yleistä se polttaminen ihmisten keskuudessa nykyään kuitenkin on. Sanoin jo ensimmäisen jointin jälkeen tyypille, että hän käyttäytyy vähän omituisesti ja kysyin, että onko hän liian pilvessä. Sanoin itse flippaileeni sativaisesti kukasta joskus ja kerroin kukan, jota juuri poltimme, olevan vahvaa itsekasvatettua sativaista kukkaa. Jossain vaiheessa, kun hänen kohdallaan se vaikutus laski, oli hän taas normaali. Ajateltiin, että ehkä se vain öyskäsi. Poltettiin toisen kerran ja samanlainen käytös alkoi uudestaan, mutta koska kaikki pelleilimme ja hassuttelimme, ajattelin hänen vain yrittävän olla mukana meidän mxe-höpöilyissämme. Se mikä aiheuttaa sen suurimman omantunnon tuskan, oli se, kun tein lopuksi sätkän, johon laitoin pelkästään kukkaa ja annoin hänen polttaa sen koko loppusätkän.

Se, että huomasin heti ensimmäisten savujen jälkeen psykoottisiä piirteitä hänen käytöksessä ei siltikään ilmeisesti saanut minua ymmärtämään asian vakavuutta. Hirveintä asiassa on se, etten tiedä mikä on hänen tilanteensa nyt ja se, että puhkesiko hänelle joku sairaus, oliko sellainen jo valmiiksi vai onko se vaan ohimenevää. Kaveri selkeästi tajusi ja myönsi olleensa psykoosissa silloin vaikutusten ajan, mutta ei millään hyväksynyt sitä mahdollisuutta, että psykoosi jatkui seuraavalle päivälle tai että kyseessä olisikin pitkäaikainen mielenterveyden häiriö. Hän sanoi seuraavana päivänä, että hänellä on vain liskot, vaikka ei ollut edes juonut lauantaina. Yritimme kaikin keinoin saada hänet lähtemään päivystykseen silloin kanssamme, mutta hän vain suuttui jos liikaa jankutimme. Yritin mahdollisimman kattavasti kertoa kaikesta ja sanoin hänelle mikä terveelle ihmiselle on normaalia ja mikä ei. Toivottavasti hän saa asianmukaista hoitoa ja edes joku muu huomaisi hänessä jotakin epänormaalia. Jos hänellä oli jo valmiiksi jonkunsortin mielenterveydenhäiriö, niin eihän hän sitä itse ymmärrä. Mielestäni kaikki viittasi siihen, että oli jo pidemmän aikaa ollut jotakin. Ja kaverilta, joka tuntee tämän tyypin, kuulin myös, että hän on aika luulosairas. Kamalaa, että hän luulee niiden kaikkien harhojen johtuvan vain siitä, että hänellä on ylikehittyneet aivot ja hyvä pintaverenkierto.

Kummallista siinä on se, että tyypillä ei muka ole mitään lääkitystä, vaikka ihmiset ympärillä sanoo hänen olevan luulosairas. Voi olla, että hänellä on lääkitys, mutta hän ei sitä meille kertonut ja on jättänyt ottamatta lääkkeensä. Skitsofreenikoille se on hyvin tyypillistä luulla juuri sen kaltaisia asioita, joita hän luulee ja olla ottamatta lääkkeitä. Hänkin sanoi synteettisten sulattavan hänen aivonsa, että hän ei lääkkeitä syö. Ja kuitenkin kertoi joskus olevansa todella kiihtynyt ja kertoi olevansa luonnon jumala yms. jotka taas viittaisivat jonkun sortin maniaan. En tiedä, en ole psykiatri, mutta sellaista hän tosissaan tarvitsisi. Mutta emme kai olisi voineet tehdä mitään toisin, olimme hänen turvanaan ja ymmärtäväisiä, muttemme kuitenkaan antaneet hänen ymmärtää, että tuollaiset ovat normaaleja terveiden ihmisten keskuudessa.
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

Juu juotiin kerra 2 päivää putkeen suht rankasti

en juonut toistakertaa, päässä kuului ääniä ja olo oli suht ahdistunut, ei muutaku himaa nukkuu siit ja olo oli normaali seuraavana päivänä mitä nyt muistan.

Ja sit ku valvottii pirillä 3 päivää ja päätettii jossain vaiheessa aamuyötä polttaa sativaista kukkaa

ja sit mentiin, eka jtn random varjoja seinissä ja päätin et oke vois mennä himaa nukkuu, ajoin autolla n. 5km himaan, kuuluu kaikkie kavereitte äänet mutta ku katoin ympärille nii tyhjähä se auto oli, aika diippii. Piti kaveria mennä hakemaan tuolta kyliltä et oisin kans kotia heittäny sen niin kyttäboxi kriippailee kulman takaa, siinä 5 minuutissa kerkesi kelaamaan kaikenlaisia salaliittoteorioita mut päätin et mun pää vaan tekee temppuja. Okei kaveri tulee kyytiin ja lähetää kotikulmille, ajan tietä joka on suora, mutta se aaltoilee kolmiulotteisesti kaikkiin suuntiin, piti keskittyä etten aja ojaan, noh kaverin puotin himaan ja itekkin menin kotia, vieläkin kuuluu jotai ääniä päänsisältä, tai jostain. astuin sisää ja tästä vaiheesta en ole vieläkään varma mikä oli totta ja mikä ei, mutta omaan huoneeseen nukkumaan.

Seuraavana päivänä ok normi olo vois kattoo tv:tä, sit out of fuckin nowhere rupeaa kuulumaan ampiaisen surinaa korvanjuuresta välitön wtf reaktio ja huidon mutta eihä siinä mitään ollu. sit eiku nukkumaa uudestaan ja seuraava päivä meni jo normisti.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
hheiz
Karvakuono

Post by hheiz »

Itselläni ei ole psykoosia ikinä esiintynyt. Entisellä kaverillani iski psykoosi alkoholilla kerran. Oltiin kaverini kanssa methylone päissään, sinne tuli tämä helvetin iso kokoinen jätkä jonkun kaverinsa kanssa juopottelemaan. No siinä muutama tunti kului kunnes lavan kaljaa sekä viina pullon tyhjennettyä tämän iso kokoinen kaveri sekos aivan täysin. Oli kuulemma nähnyt mukanaan tulleen kaverin demonina ja yritti sitten tappaa sitä. Koko tapahtuma oli niin sekavaa että ei muista kaikkea, mutta ruumiita ois tullut jos ei oltas saatu sitä jätkää kentille ja leipäveistä kädestä. Itkua, maailman lopun pelkoa ja demoneita kuului iltaan. Löi myö ihan kunnolla muijaansa turpaan joka soitettiin rauhottelemaan. Kertoi jälkeenpäin mitä kaikkea oli päänsisällä pyörinyt.

Tuo jätkä on muutenki vähä sekasin, flippaa budistakin joka kerta aivan vitusti. Piilevä skitsofeenikko? Tai no mistäs sitä tietää vaikka pään sisällä kuuluis vaikka mitä ääniä, ei vaan kerro kellekkään.
haltia
Psykonautti

Post by haltia »

hheiz wrote:Itselläni ei ole psykoosia ikinä esiintynyt. Entisellä kaverillani iski psykoosi alkoholilla kerran. Oltiin kaverini kanssa methylone päissään, sinne tuli tämä helvetin iso kokoinen jätkä jonkun kaverinsa kanssa juopottelemaan. No siinä muutama tunti kului kunnes lavan kaljaa sekä viina pullon tyhjennettyä tämän iso kokoinen kaveri sekos aivan täysin. Oli kuulemma nähnyt mukanaan tulleen kaverin demonina ja yritti sitten tappaa sitä. Koko tapahtuma oli niin sekavaa että ei muista kaikkea, mutta ruumiita ois tullut jos ei oltas saatu sitä jätkää kentille ja leipäveistä kädestä. Itkua, maailman lopun pelkoa ja demoneita kuului iltaan. Löi myö ihan kunnolla muijaansa turpaan joka soitettiin rauhottelemaan. Kertoi jälkeenpäin mitä kaikkea oli päänsisällä pyörinyt.

Tuo jätkä on muutenki vähä sekasin, flippaa budistakin joka kerta aivan vitusti. Piilevä skitsofeenikko? Tai no mistäs sitä tietää vaikka pään sisällä kuuluis vaikka mitä ääniä, ei vaan kerro kellekkään.
Tuleeks siitä sit aina aggressiivinen, ku se flippaa?
hheiz
Karvakuono

Post by hheiz »

haltia wrote: Tuleeks siitä sit aina aggressiivinen, ku se flippaa?
Ei. Ensimmäinen kerta oli. En sitten nykyään tiiä, ei oo kaveria näkynyt mitä nyt facebookissa jokunen sana vaihdettu.
haltia
Psykonautti

Post by haltia »

Rankka vuosi oli 2012, joutui todistamaan vielä toisenkin psykoosin vuodenvaihteessa :down:
hörhö
Psykonautti

Post by hörhö »

Kumma homma kun itselläni oli kerran akuutti psykoosi doupin aiheuttama siis tuohon aikaan muutenkin vainottelin hieman sehän sitten puski päälle kohtauksena mutta sen jälkeen olen vetänyt aivan järjettömiä määriä hallusonogeenejä eikä mitään ongelmaa melkeon liian pitkä selvä kausi alkaa flipauttaa tarkoitan siis jonkun kuukauden mittasia ja sillai mutta öuulen että kun on tullut oltua itekseen ja sitten masennettua jää ikäänkuin jauhamaan asioita ja alkaa vainotella vähän.Ihmisten kanssa kun on telkemisissä niin saa todellisuudesta kiinni eikä jää vajoamaan omiin maailmoihin.

Hallusinogeenit taas ovat kuin keskustelisit itsesi kanssa ja saa tätä kautta korjattua omia harhaanjohtavia ajatismalleja.On tää syrjäytymine perseestä jossain vaiheessa ei pysty puhumaan vaikka haluaisi ja se helpottaisi toisekseen masennuslääkkeitä en syö koska ei ollut toivottavia vaikituksia.Sinnittelen ilman mieluummin

Mä oon miettiny että psykoosi ja masennus eivät ole sairauksia mutta osa ihmistyypeistä on herkkiä noille ajatusmalleille mitä niissä ilmenee ja tätä kautta taakka voi olla raskas pahimillaan flipauttava.Kuitenkon pidän masentuneisuutta osana minua se on kuiteblin minullakin tarpeen tuolloin tuntui että olisin se mikä olen mutta ongelma on tietty siinä että joskus se menee liian syvälle eikä pääse pois ja kuolema näyttää hyvältä ystävältä.Ompa tuota joskus yritettykin mutta ei onneksi ole onnistunut.Ainaista taisteluahan tämä on mutta minkäs tekee.

Eteenpäin on jatkettava vaan ja pästä kiinni kouluun ja työelämään samalla vähentää kuosailua saattaapa olla että ei tarvetta sille edes ole mutta hommassa meni viimeksi yrittäessä vituiksi mun vamman takia ja se masenti paljon kun kerrankin yritti tosissaan eikä siitä tullut mitään ja jälleen masennusta.Ei anneta sen pilata kuitenkaa suunnitelmia
Pitää olla välillä sekaisin jotta saisi ajatukset selkeäksi tai sitten olen enemmän sekaisin selvinpäin.
MissPsychedelic
Psykonautti

Post by MissPsychedelic »

Diagnoosia en hakenut, mutta uskon että olin psykoosissa kesän 2009. Oireilu lähti stressaavasta elämäntilanteesta, sekä elämäni ainoasta huonosta tripistä 2C-E:llä.

Luulin jo toipuneeni tuosta tripistä, kun aamulla heräsin ja maailma näytti normaalilta. Ulkona iski kuitenkin pahimman sortin vainoharha - ja vainoharhaisuus oli minulle tuolloin aivan uusi asia, - ihmiset tuijottivat, suunnittelivat, ahdistivat. Pakenin kotiin, yritin nukkua olotilan pois, makuuasennossa koko kehontunteeni muuttui absurdiksi; olin vuorotellen nestemäinen, kilometrejä pitkä ja vahamainen...

Seuraavana päivänä soitin ystävän auttamaan, kävelin pientä ympyrää olohuoneessani täydessä paniikissa enkä tiennyt mitä tehdä. Ystävä muutti kuukaudeksi luokseni, ja piti huolta minusta mm. käymällä ostamassa minulle ruokaa ja olutta kun en uskaltanut itse. Sain potkut töistä.

Kun menin suihkuun koin veden virtaavan otsastani kehoni sisään, jatkuvasti tunsin otsallani verivanan ja olin varma että minua oli ammuttu päähän, vaikka tiedostin ettei tämä ollut totta pakonomaisesti testasin kädelläni vuosinko verta, en uskaltanut kävellä kylpyhuoneeni oven ohitse niin että näkisin sinne sivusilmällä, koska pelkäsin että siellä on joulukuusi... Kyllä. Mistähän moinen pelko iski? :D

Pikkuhiljaa maailma normalisoitui, vaikka tuntuu että palautuminen on edelleen hieman kesken. Vielä syksyllä 2009 en uskaltanut nähdä ihmisiä kuin humalassa, ja joinkin jatkuvasti. Nykyään sentään opiskelen ja teen töitä, mutta normaaliksi en ole vieläkään palautunut.
45/44/43/42
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

Olin semmonen 14 vuotias junnu ja poltin tyhmyyttäni gramman jointin yksinäni. Eikä ollut edes mitään huonoa kukkaa. No, tajunnan muututtua muuttui värimaailmakin täysin. Kaikki vaikutti niin etäältä ja epätodelliselta.

Alko siin sitte pikkase ahdistaa, et mitäköhän tapahtuu ku ei pilvestä pitäs tommosta tulla, ainakaan ei aiemmi ollu tullu. Sit alkoi nousemaan ja päähän tuli kaikkia outoja ajatuksia. Ajattelin olevani robotti nimittäin :shock: ja jouduin sitte loogisella päättelyllä toteamaan, että en kyllä oo ku mul on mutsi ja faijakin. Sitte ajattelin olevani pelin sisällä ja että joku tarkkailee sekä kontrolloi mun ajatuksia koko ajan. Seuraavat kaksi tuntia meniki siinä paniikissa ku kävelin ja makailin kallioilla miettien et miten saan tän olon helpottamaan. Oliki elämäni hirvein kokemus ja tuntu kyllä pidemmältä ku kaksituntiselta.

Tosiaan kaikkiin paikkoihin sattuki, esim. polvitaipeessa tuntu tosi terävältä ja luulin että multa puuttu kylkiluu ku olin maannu siinä kovalla kalliolla kyljelläni. Myöhemmi sitte kuulin semmosen tukin vierivän edes-takasin ja olin ihan kauhuissani. Voikohan ganjasta tulla ääniharhoja?? :foil:
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Soppaluu. Kannabistrippi kyl, mutta en ehkä psykoosista puhuisi, mikäli olo normalisoitui pilven laskettua?
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

King Ink wrote:Soppaluu. Kannabistrippi kyl, mutta en ehkä psykoosista puhuisi, mikäli olo normalisoitui pilven laskettua?
En tiedä mitä meinaat tuolla olon normalisoitumisella :D Mut parin viikon aikana kuulin ääniä, mm. tuttuni huusi nimeäni keskellä yötä ja olin aika rikki. Kerran suihkussa ollessani kuulin pitkäaikaisen tuttuni haukkuvan mua kusipääksi. Ääni siis kuulu pään sisältä eikä mistään ulkoata tms. Siihen ne sitte loppuki, joten tuskinpa mitään elinikäistä sairautta itelleni laukaisin. Mut pelästytti kyllä pahanpäiväsesti.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Soppaluu wrote:En tiedä mitä meinaat tuolla olon normalisoitumisella :D
Huumeet laskee ja on selvä olo, sitä. Mutta jos kerta ääniharhoja on kuulunut vielä pitkään niiden övereiden jälkeenkin, ihan selvinpäin, niin ei varmaan kyse ole enää kannabiksen vaikutuksista.

Sun alkuperäisestä viestistäsi sain vain kuvan, että kerroit pelkästään välittömistä vaikutuksista polttamisen jälkeisinä tunteina. Ja ne kuulostivat vain vitunmoiselta yliannostukselta, tripiltä.
KarstaFari

Post by KarstaFari »

bUkkA wrote:Ihme drama queen meininkiä. Mulla on ainankin joka kerta psykoosissa olllut helvetin hauskaa. :D
Mullakin oli helvetin hauskaa ! Oli myös aivan vitun kauhuntäyttämiä hetkiä..
Mut, jälkeenpäinku olen miettiny, niin toi on ollu diipein ja samalla siistein tila missä oon koskaan ollut.. Siinävaan kesti paripäivää tajuta se ite.. Vaikkei välillä ollut tajunnasta enään tietoakaan, muistan loppujenlopulta aika vitun hyvin kaiken tapahtuneen. Opamoxeilla vasta lähti äänet ja hallusinaatiot vittuun.. Mut, entiedä montako päivää olin jo kerennyt kotona sekoilemaan :D
Olin kyl ansainnu ton. Juonu n. 6kk lähestulkoon päivittäin, yleensä viinaa/viskiä, ja suurilla määrin. Sit diipis krapulas muistaakseni 550mg depttramalia, tuli aika vitun outo olo. Tost alkaaki sitten muisti jo pätkimään oikein urakalla.
Muistan et herätessä saattoi olla "normaaliolo" mutta parintunninpäästä esim. jenkkirap lyriikat muuttui suomenkieleksi pikkuhiljaa, mut tos vaihees alko kyllä todellisuus hämärtymään taas ihan kiitettävästi..
Siisteintä taisi olla keskustelut päänsisällä, diippii, mut siistii !

Miten muute, täällä jotku liittänyt tohon psykoosiin myös oksentelun, mullakin tota oksentelua esiintys, ennen varsinaisia harhoja, tai siinähän se tais oksentaessa tulla : oksennus oli myrkynvihreää, kuumottusin lievästi silloin... Empä usko että oikeasti oli vihreää se oksennus.. Tiedä näistä..
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

"What a horrible night to have a curse"

Rankkaa paskaa nää Psy-kuosit.

Heinäkuussa uusi episodi. Kolme päivää hämärän rajamailla. suht twilight zone. Varjoihmisiä oli jännä tsekkailla. Piti varmuuden vuoks jesarilla vetää ikkunan kahvat umpee ettei tuu kutsumattomia vieraita :P

Mut loppu hyvin kaikki hyvin.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Aika-ajoin varjot huutonauraa korviin paljon ja kovaa mollisa joo oon kerran hakannu päätäni kovaa peruskallioon kun uni ei tuu. Mut en oo sillon psykoosissa, kukaan ei sano mulle et mä en oo psykoosissa, ei se näy jo ne ei ees muista, kaikki käy,

En oo vanha, en oo paha. Minä en ole yhtä tyhmä kun ryhmä. En oo ny psykoosissa en ees mun unissa. Joskus kun oli kesä ja ees kokaiinii
Jeesus kuoli... mut mä en kuole koskaan
pirun hyvä nuolla kuorena