Tietävätkö vanhempanne käytöstä?
-
CHIMONOKIKAARI
- Psykonautti
Re: Tietävätkö vanhempanne käytöstä?
Mä oon skidisti katkera mun omille vanhemmilleni kun aikoinaan passittivat seuloissa käymään kannabisepäilyjen vuoksi, tähän aikaan en ollut vielä kovin tietoinen muusta kuin hatsista ja kun kuitenkin halusin päihtyä sekä pitää seulat puhtaana, seurauksena oli reipas alkoholinkäyttö höystettynä lähes kaiken mahollisen kokeilemisella.
Silloin onnistuin vakuuttamaan vanhempani siitä, että en enää käytä kunnes eräänä iltana bentsokänneissä päädyin kotiin ja olin käyttäytynyt hyvin agressiivisesti ja sekavasti. Tämän jälkeen tuli itsellekkin pieni herätys että onkohan hommat enää hallussa ja ensimmäinen reissu katkolle koitti eteen noin viikon päästä tästä. Ollessani alaikäinen, sossut tietenkin puuttuivat hommaan ja huostaanottivat minut ja olinkin sitten seuraavat puoli vuotta laitoksessa. Lomilla tietenkin maistelin erinäisiä tutkareita ja kerran jopa otin hatkat laitoksesta päästäkseni ottamaan. Kuitenkin kokonaisuudessa tuo puoli vuotta tuntuu tätä nykyä järkevältä. Syynä lähinnä se että tänäpäivänä jos alkaa hommat lähteä lapasesta, osaan hakeutua hoitoon eikä sinne lähtö pelota läheskään niin paljon kuin aikanaan.
Tuon ekan hoitokerran jälkeen muutin omaan kämppään ja löysin semmosen porukan, jossa päihteet maistuivat oikeen urakalla ja siitä sitten menikin pari vuotta valvoessa pirin voimin, lisänä jatkuva dokaaminen ja laskuihin ryynien syönti ja sitten hiljaksiin löytyi myöskin subu. Tänä aikana vanhempani olivat jatkuvasti tietoisia menostani ja mutsia en nähny pitkiin aikoihin ollenkaan. Faija sen sijaan autteli tuolloin paljonkin ja tuli välillä käymään mun luona ja vei syömään kun jotenkin tajusi sen että pirikuurilla ei paljoa ruoka maistu.
Tämän jälkeen lopetin sitten subun ja pirin ja alkuun dokasin pari kuukautta hyvin paljon kunnes sattui eräitä asioita jotka vaikuttivat siihen että lopulta muutin takaisin vanhempieni luokse ja jätin myös alkon kokonaan. Viihdyin pari vuotta raittiina ja vanhempani todella luulivat että nyt olen onnistunut lopettamisessani kunnes eräänä jouluaattona sain kutsun syömään vanhemmilleni ja olin taas silloisen tapani mukaan valvonut yön ja ottanut aamusta reippaat vedot polakkaa ja juonut melkoisesti. Jotenkin en kuitenkaan kehdannut jättää jouluruokaa väliin vaan menin tässä kunnossa käymään mutsillani ja myönsinkin avoimesti mistä oli kyse. Tämän jälkeen elämä jatkui vielä normaaliin tapaan, kävin töissä ja asustelin itsekseni, käyttöni oli jollain tapaa hanskassa kunnes noin pari vuotta sitten menin löytämään subun uudestaan ja kun nyt alkuvuodesta lähdin katkolle, ilmoitin äidilleni suoraan mikä on homman nimi ja että yritän tosissaan korjata elämääni kuntoon. Tällöin mutsi oli sitä mieltä että hyvä kun kerron rehellisesti ja toivoi asian pysyvänkin semmoisena.
Long story short: Kyl ne tietää, vähä turhan paljo niit likasiiki yksityiskohtia. Ei sitä oikeen enää kunnolla riippuvaisena oo osannu asioita salata, eikä toisaalta halunnutkaan vaikka aikanaan käyttöni ajoi mutsini lähes työkyvyttömyyseläkkeelle aivan liian aikaisin.
Silloin onnistuin vakuuttamaan vanhempani siitä, että en enää käytä kunnes eräänä iltana bentsokänneissä päädyin kotiin ja olin käyttäytynyt hyvin agressiivisesti ja sekavasti. Tämän jälkeen tuli itsellekkin pieni herätys että onkohan hommat enää hallussa ja ensimmäinen reissu katkolle koitti eteen noin viikon päästä tästä. Ollessani alaikäinen, sossut tietenkin puuttuivat hommaan ja huostaanottivat minut ja olinkin sitten seuraavat puoli vuotta laitoksessa. Lomilla tietenkin maistelin erinäisiä tutkareita ja kerran jopa otin hatkat laitoksesta päästäkseni ottamaan. Kuitenkin kokonaisuudessa tuo puoli vuotta tuntuu tätä nykyä järkevältä. Syynä lähinnä se että tänäpäivänä jos alkaa hommat lähteä lapasesta, osaan hakeutua hoitoon eikä sinne lähtö pelota läheskään niin paljon kuin aikanaan.
Tuon ekan hoitokerran jälkeen muutin omaan kämppään ja löysin semmosen porukan, jossa päihteet maistuivat oikeen urakalla ja siitä sitten menikin pari vuotta valvoessa pirin voimin, lisänä jatkuva dokaaminen ja laskuihin ryynien syönti ja sitten hiljaksiin löytyi myöskin subu. Tänä aikana vanhempani olivat jatkuvasti tietoisia menostani ja mutsia en nähny pitkiin aikoihin ollenkaan. Faija sen sijaan autteli tuolloin paljonkin ja tuli välillä käymään mun luona ja vei syömään kun jotenkin tajusi sen että pirikuurilla ei paljoa ruoka maistu.
Tämän jälkeen lopetin sitten subun ja pirin ja alkuun dokasin pari kuukautta hyvin paljon kunnes sattui eräitä asioita jotka vaikuttivat siihen että lopulta muutin takaisin vanhempieni luokse ja jätin myös alkon kokonaan. Viihdyin pari vuotta raittiina ja vanhempani todella luulivat että nyt olen onnistunut lopettamisessani kunnes eräänä jouluaattona sain kutsun syömään vanhemmilleni ja olin taas silloisen tapani mukaan valvonut yön ja ottanut aamusta reippaat vedot polakkaa ja juonut melkoisesti. Jotenkin en kuitenkaan kehdannut jättää jouluruokaa väliin vaan menin tässä kunnossa käymään mutsillani ja myönsinkin avoimesti mistä oli kyse. Tämän jälkeen elämä jatkui vielä normaaliin tapaan, kävin töissä ja asustelin itsekseni, käyttöni oli jollain tapaa hanskassa kunnes noin pari vuotta sitten menin löytämään subun uudestaan ja kun nyt alkuvuodesta lähdin katkolle, ilmoitin äidilleni suoraan mikä on homman nimi ja että yritän tosissaan korjata elämääni kuntoon. Tällöin mutsi oli sitä mieltä että hyvä kun kerron rehellisesti ja toivoi asian pysyvänkin semmoisena.
Long story short: Kyl ne tietää, vähä turhan paljo niit likasiiki yksityiskohtia. Ei sitä oikeen enää kunnolla riippuvaisena oo osannu asioita salata, eikä toisaalta halunnutkaan vaikka aikanaan käyttöni ajoi mutsini lähes työkyvyttömyyseläkkeelle aivan liian aikaisin.
-
Skilla
- Lepakko
Isäni ei varmaan tiedä, ei olla oltu reiluun vuoteen väleissä kun se on hankala miäs. Äiti tietää joo, aina ajoittain käydessä keräilee tyhjät kontti/codi listat ja jemmaa ne grippiin aivan ku todistusaineistoks
ja joskus muinoin yläasteella se takavarikoi mun muovipullobongin ku viel porukoil asuin. Ihan hyvää pataa ollaa äitinkaa mun huumehista. Ainakin niin kauan kun käyn töissä ja hoidan hommani. Se löys mulle kerran kirpparilt fiktinki et pistäkää paremmaks 
-
trollol
- Kameleontti
Kuumottavinta oli, kun tuossa viime sunnuntaina menin subunuokuissa kotiin tietysti mahdollisimman skarppia esittäen..
Ensin isäni kysyy, että miks oon ihan outo ja seuraavaks äiti käskee mua kattoon sitä suoraan silmiin.
No, asiasta ei sen enempää keskusteltu, mutta ilmapiiri jäi kyllä tooodella jännittyneeksi. . .
Molemmat tietää kannabiksesta, muustakin vähintään epäilee :s
Ensin isäni kysyy, että miks oon ihan outo ja seuraavaks äiti käskee mua kattoon sitä suoraan silmiin.
No, asiasta ei sen enempää keskusteltu, mutta ilmapiiri jäi kyllä tooodella jännittyneeksi. . .
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta
-
Feya
- OD
Voin kyllä kuvitella, miksi tuo ahdistaa..trollol wrote:Kuumottavinta oli, kun tuossa viime sunnuntaina menin subunuokuissa kotiin tietysti mahdollisimman skarppia esittäen..
Ensin isäni kysyy, että miks oon ihan outo ja seuraavaks äiti käskee mua kattoon sitä suoraan silmiin.![]()
Onneksi oma äitini ei ole koskaan tuollaisia kysellyt, vaikka joskus se on ollut ihan selkeää, että olen ottanut jotain kannabista vahvempaa. Subuissa oon ollut äitini edessä niin monia kertoja (lähes päivittäin, siihen aikaan kun vielä olin kotona suurimman osan ajastani), että se on varmaan jo tottunut mun pieniin pupilleihin ja käytökseen että luulee mun ottaneen jotain, kun en oo subuissa. Se on nähnyt mut myös deeleissä useamman kerran - ne jättimäiset pupillit on aina kuumottanut aika paljon, mutta parempi on käyttäytyä ihan normaalisti kuin yrittää piilotella sitä.
Ehkä kuumottavin tilanne on eräs, josta en itse edes muista kuin pieniä, hämäriä pätkiä. Olin ollut kaupungilla kaverin kanssa ja ottanut todella paljon mexeä (yli 120mg), reilusti vahvaa hatsia, alkoholia ja ryynejä. Olin aivan sekaisin enkä oikein nähnyt eteeni. Kotiin tullessani kerroin äidille vain juoneeni, mutta ei se varmaan siltä näyttänyt, sillä pysyin kyllä pystyssä ja puhuin mongertamatta kännisesti, mutta olin vain täysin pihalla enkä en muista mitään kaupungilla olosta tai miten edes pääsin takaisin kotiin. Se on onneksi ainoa kerta, kun olen tullut mitenkään sekaisin kotiin.
Nyt kyllä tiedän varmuudella, että äitini tietää mun käyttävän myös deelejä, sillä hän taisi avata kirjeessä tullun potilaskertomukseni, johon lääkärini oli listannut yhdeksi diagnoosiksi "Kannabiksen ja hallusinogeenien käyttö" (siitä huolimatta, että väitin hänelle, etten niitä enää käytä.. kiitos leimaamisesta). Äiti ei oo kyllä maininnut tästä mulle mitään ja ihan hyvä niin. Kai se on kuitenkin tyytyväinen että mun elämä sujuu hyvin enkä juoksentele joka yö pitkin poikin kaupunkia tai sekoile ja tee typeryyksiä. Joskus vaan saattaa olla pupillit todella isot ja käyttäydyn ehkä sen mittakaavalla vähän oudosti, mutta silti pystyn hoitamaan asioita ja juttelemaan ihan normaalisti.
-
FlyingH
"trollol" Kyllä ne tietää, äitis varmaan googlettanut "pienet pupillit" tämän tapahtuman jälkeen.. Asiaan, ei tiedä varmuudella, luulen että aavistaa että huumehia tulee käytettyä, mutta asiasta ei ole puhuttu kun se hänen elämäänsä ei vaikuta oikeestaan millään lailla, enkä halua aiheuttaa stressiä mitä hänellä on muutenkin aivan tarpeeksi.
-
Psychonautilus
Noh, sain sitten selville että pikkusisko on mennyt kertomaan porukoille LSD:n syönnistäni. Mikäs siinä, olivat kuulemma vähän huuli pyöreänä mutta eivät ole vielä ottaneet puheeksi eivätkä vaikuttaneet hirveän järkyttyneiltä.Psychonautilus wrote:Tietävät kannabiksen käytöstä, olen puhunut siitä avoimesti. Saattavat epäillä muutakin, mutta tuskinpa. Olen myös avoimesti kertonut syöväni lääkkeitä ahdistus- sekä paniikkihäiriöön ja unettomuuteen, jotka ovat päihdyttäviä ja joihin olen tullut pari kertaa riippuvaiseksi.
Suhtautuvat pilvenpolttoon vähän huolestuneesti, mutta laittomuus ja sen seuraukset ovat heidän suurin huolenaiheensa. Lääkkeiden käyttö huolestuttaa nimenomaan sen syyn takia, miksi joudun popsimaan - miksi voin huonosti.
Jonain päivänä kerron tarkemmin, mitä on tullut kokeiltua. Kaikkea en mainitse, mutta psykedeelit ainakin.
-
beautifulpeople
- Karvakuono
En mä ole kertonut, mutta jos he kysyisivät niin vastaisin rehellisesti. Siitä koko perhe ainakin tietää, että kannabista olen käyttänyt aikoinaan. Mun mielestä valehtelu on paljon pahempi juttu kuin satunnainen huumeidenkäyttö, ja varmaankin vanhempani ajattelevat samaan tyyliin.
Sitä en kyllä tiä, että viitsisinkö kertoa enää, mikäli jäisin jostain riippuvaiseksi. Onhan se kuitenkin sen verran paska homma, että vanhemmat stressaisivat siitä turhankin paljon... No, mutta en maalaile piruja seinille ja toivon ettei tällaista tilannetta koskaan tule.
Sitä en kyllä tiä, että viitsisinkö kertoa enää, mikäli jäisin jostain riippuvaiseksi. Onhan se kuitenkin sen verran paska homma, että vanhemmat stressaisivat siitä turhankin paljon... No, mutta en maalaile piruja seinille ja toivon ettei tällaista tilannetta koskaan tule.
-
SadPanda
- LD50
Joo, mutsi ja sisko ovat sitä mieltä että pakkohoitoon pitäs mennä että ovat tekemisissä tai että voisin kotia mennä,.
Mdpv:n käytöstä oli jo pakko kertoa kun hämmentelivät miksi olen niin muuttunut,
Voisihan tuota äitini mieliksi tehdä sen että lähtisi sinne katkaisuhoitoon, kyllä juubatijuu över and öyt½!
Mdpv:n käytöstä oli jo pakko kertoa kun hämmentelivät miksi olen niin muuttunut,
Voisihan tuota äitini mieliksi tehdä sen että lähtisi sinne katkaisuhoitoon, kyllä juubatijuu över and öyt½!
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Psychonautilus
Ja lainaavat vielä massia. LSD on ilmeisesti ihan cool.Psychonautilus wrote:Noh, sain sitten selville että pikkusisko on mennyt kertomaan porukoille LSD:n syönnistäni. Mikäs siinä, olivat kuulemma vähän huuli pyöreänä mutta eivät ole vielä ottaneet puheeksi eivätkä vaikuttaneet hirveän järkyttyneiltä.Psychonautilus wrote:Tietävät kannabiksen käytöstä, olen puhunut siitä avoimesti. Saattavat epäillä muutakin, mutta tuskinpa. Olen myös avoimesti kertonut syöväni lääkkeitä ahdistus- sekä paniikkihäiriöön ja unettomuuteen, jotka ovat päihdyttäviä ja joihin olen tullut pari kertaa riippuvaiseksi.
Suhtautuvat pilvenpolttoon vähän huolestuneesti, mutta laittomuus ja sen seuraukset ovat heidän suurin huolenaiheensa. Lääkkeiden käyttö huolestuttaa nimenomaan sen syyn takia, miksi joudun popsimaan - miksi voin huonosti.
Jonain päivänä kerron tarkemmin, mitä on tullut kokeiltua. Kaikkea en mainitse, mutta psykedeelit ainakin.
-
renttuni
- Apteekki
Just tänään äitini sai tietää että piikitän. Onneksi ei sitä että myöskin ns. kovempia aineita, kyse oli nyt vaan yhdestä ryynistä. Mutta siitä tuli ihan hirveä haloo ja meteli. Pistin puhelimen estotilaan ja eristin sukulaiset fb;stä. Ja siis äidin jutuissa oli myös paljon sen omaa keksintöä ja mielikuvitusta ja kaikkia mitä on voinut tapahtua. Huoh.
Ja tiedän kyllä kuka on kielinyt, eräs "ystäväni". Olen hänelle usein puhunut miten raskasta minulla on välillä pienen lapsen totaaliyh:na. Okei, kaikki ei silti vedä. Olen pyytänyt ystävältä monesti apua, että käyttäisi vaikka kaupassa, veisi pojan vaikka tunniksi ulos. Niin ei. Olen kertonut miten syksy ja talvi ja ovat olleet minulle vaikeita, miten masentunut ja ahdistunut olen ollut ja ihan lopussa.
Tämä käyttökihän alkoi siis nyt loppysyksyst 2013 eli ei ole kauaa jatkunut ja fyys. riippuvuutta mulla ei ole. En todellakaan käytä joka päivä, en edes joka viikko. Kotimme on siisti, lapsella on kaikki mitää tarvii, käyn kokopäivätyössä.
JOO TIEDÄN kaikki nistit on läpipaskoja jotka saa tappaa
Mutta mun pääpointti on se, että ystävä, ja siis hyvä ystävä, lapseni sylikummi, olisi VOINUT KYSYÄ TARVINKO APUA. Sitä kyllä pyysin kunnes ei enää huvittanut kun vastaus oli aina ei.
Hän ei itse ei saa lasta, haluaa multa lapsen vaan pois..
Ja tiedän kyllä kuka on kielinyt, eräs "ystäväni". Olen hänelle usein puhunut miten raskasta minulla on välillä pienen lapsen totaaliyh:na. Okei, kaikki ei silti vedä. Olen pyytänyt ystävältä monesti apua, että käyttäisi vaikka kaupassa, veisi pojan vaikka tunniksi ulos. Niin ei. Olen kertonut miten syksy ja talvi ja ovat olleet minulle vaikeita, miten masentunut ja ahdistunut olen ollut ja ihan lopussa.
Tämä käyttökihän alkoi siis nyt loppysyksyst 2013 eli ei ole kauaa jatkunut ja fyys. riippuvuutta mulla ei ole. En todellakaan käytä joka päivä, en edes joka viikko. Kotimme on siisti, lapsella on kaikki mitää tarvii, käyn kokopäivätyössä.
JOO TIEDÄN kaikki nistit on läpipaskoja jotka saa tappaa
Mutta mun pääpointti on se, että ystävä, ja siis hyvä ystävä, lapseni sylikummi, olisi VOINUT KYSYÄ TARVINKO APUA. Sitä kyllä pyysin kunnes ei enää huvittanut kun vastaus oli aina ei.
Hän ei itse ei saa lasta, haluaa multa lapsen vaan pois..
-
feenikslintu
- Tuppisuu
Faija tietää koko päihdehistorian, ollaan siitä juteltu ihan avoimesti monet kerrat. Muutaman kerran olen hiisannutkin ukon kanssa, hän suhtautuu ikäisekseen hyvin liberaalisti päihteisiin. Pyörinyt ikänsä prätkä ja musapiireissä, löytyy monenlaista tuttua ja kaveria. Aina sanonut että kunhan hoidat duunin ja perheen, niin meidän välillä kaikki on ok.
Äidin kanssa huumeet ovat aika tabu, ei kommentoi puolesta eikä vastaan.
Äidin kanssa huumeet ovat aika tabu, ei kommentoi puolesta eikä vastaan.
-
wRRa
- Moderator
Mun vanhemmat ajattelee että oon nykyään täysin kuivilla. En aio heille kertoakaan, että satunnaisesti tulee jotain otettua. En vaan haluaisi huolestuttaa heitä turhaan, sillä tällä hetkellä mun päihteidenkäyttö on oikeasti tosi vähäistä. En huumeita käytä edes kerran kuukaudessa, pikemminkin muutamia kertoja vuodessa. Mun käyttömäärätkin on tosi pieniä aiempaan verrattuna...
Jotenki kokisin turhaksi huolestuttaa vanhempii kertomalla, et joo kyl mä vieläki joskus käytän. Sen sijaan terapeutilleni puhun rehellisesti ja ollaan myös puhuttu, että jos vaikuttaa että lähtee lapasesta niin hän sanoo siitä minulle. Tähän mennessä hän on sanonut, ettei ole huolissaan päihteidenkäytöstäni sen perusteella mitä olen hänelle kertonut.
Aiemmin vanhemmat ties ja sillon ne oli kyl tosi huolissaan. En halua enää satuttaa niitä samal tavalla
Jotenki kokisin turhaksi huolestuttaa vanhempii kertomalla, et joo kyl mä vieläki joskus käytän. Sen sijaan terapeutilleni puhun rehellisesti ja ollaan myös puhuttu, että jos vaikuttaa että lähtee lapasesta niin hän sanoo siitä minulle. Tähän mennessä hän on sanonut, ettei ole huolissaan päihteidenkäytöstäni sen perusteella mitä olen hänelle kertonut.
Aiemmin vanhemmat ties ja sillon ne oli kyl tosi huolissaan. En halua enää satuttaa niitä samal tavalla
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
frapathea
Mulla on ollut aika samanlaiset fiilikset. En koe että oikeesti satunnaisesta käytöstä olis varsinaisesti mitään itua kertoa porukoille. Oon miettinyt, että kertoisinko sitten, mikäli tässä jossain vaiheessa otan huascaa tai sieniä, koska se voi olla tai olla olematta isokin kokemus, ja alun perin ajattelin, että tietenkin kerron. Kumppani sai vähän jarruttelemaan, kun tokaisi mun suunnitelmaan, että miks ihmeessä siitä tarvis kertoa. Niin, miks? Mulla ei oo oikein kantaa suuntaan tai toiseen. Tietty rehellisyys on kiva juttu mut toisaalta on se mukavaa pitää jotkut asiat ysityisinäkin, ja siinä kuitenkin aina pitäytyy sitten ottamasta sitä riskiä, että aiheuttaiskin huolta tai jotain draamaa.wRRa wrote:Mun vanhemmat ajattelee että oon nykyään täysin kuivilla. En aio heille kertoakaan, että satunnaisesti tulee jotain otettua. En vaan haluaisi huolestuttaa heitä turhaan, sillä tällä hetkellä mun päihteidenkäyttö on oikeasti tosi vähäistä. En huumeita käytä edes kerran kuukaudessa, pikemminkin muutamia kertoja vuodessa. Mun käyttömäärätkin on tosi pieniä aiempaan verrattuna...
Jotenki kokisin turhaksi huolestuttaa vanhempii kertomalla, et joo kyl mä vieläki joskus käytän.
-
Rotsfas
- Psykonautti
Itse oon ollu vähän liiankin avoin käytöstäni. Tämä vuosi on mennyt täysin streitti linjalla, lukuunottamatta eilisestä alkanutta MXE hupia + hitunen lirpakkaa. Olen saanut vanhempani ymmärtämään Psykedeelien hyötykäytön. Tosin vanhempani ovat nuoruudessaan kokeilleet kaikennäköistä, ja vieläkin hatsi maistuu silloin tällöin. Nykyään tosin en kerro näistä yksittäisistä kerroista, koska he ovat tällä hetkellä iloisia 'streittiydestäni'. Avoimuus kunniaan kuitenkin 
-
Personaes
- OD
Niin kannattaa koittaa enemmän hahmottaa sitä että kyseessä on eri sukupolvi eri maailmankuvalla. Ite ehkä koet sen niin että se on positiivisessa mielessä tärkeä kokemus ja tekis mieli siitä avautua, mutta vanhemmat kuitenkin sen ajattelee ainakin jossain määrin että "kovia hallusinaatio-huumeita retkahtanut ottamaan", tai vaikka olisikin enemmän perehtynyt asiaan ja tietäisi eron, niin tuskin siihen kovin positiivisesti ainakaan suhtautuisi monikaan vanhempi.frapathea wrote:Oon miettinyt sitäkin, että kertoisinko sitten, mikäli tässä jossain vaiheessa otan huascaa tai sieniä, koska se voi olla tai olla olematta isokin kokemus, ja alun perin ajattelin, että tietenkin kerron. Kumppani sai vähän jarruttelemaan, kun tokaisi mun suunnitelmaan, että miks ihmeessä siitä tarvis kertoa. Niin, miks? Mulla ei oo oikein kantaa suuntaan tai toiseen. Tietty rehellisyys on kiva juttu mut toisaalta on se mukavaa pitää jotkut asiat ysityisinäkin, ja siinä kuitenkin aina pitäytyy sitten ottamasta sitä riskiä, että aiheuttaiskin huolta tai jotain draamaa.
Omasta käytöstäni tietää vanhemmat, tietää että oon käyttänyt useampiakin aineita, tietää riippuvuudesta jne. Mutta ei olla mihinkään yksityiskohtiin menty tarkemmin, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Itellä oli kyllä tapana nuorempana yrittää vähän sivistää, etenkin mutsia huume-jutuista, että ymmärtäis että niitä on niin paljon erillaisia, toiset on tosi vaarallisia/haitallisia ja toiset ei ole juuri yhtään haitallisia ja oon avautunut kyllä psykedeeleistäkin. Koska oon ajatellut että tää ymmärrys veis sitä pelkoa vähän pois. Moni ton sukupolven ihminen kuitenkin on täysin noiden huume-valistus pelottelujen pohjalta omat tietonsa saanut.
Ja joskus katsottu dokumenttia telkkarista kun tullut esim. psilosybiinistä ja muista psykeistä, että tiedostaa kyllä että ne ei ole huumeita samalla tavalla kuin opiaatit tai piri ja että niiden käytöllä voi olla positiivisia vaikutuksia. Mutta uskon kuitenkin että vanhemmat haluaa että pysyis kaikesta tosta erossa, niin en viitsi stressata noilla asioilla enää, vaikka tosi satunnaisesti psykejä otankin.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Personaes
- OD
Mutta tosiaan jos olis kaksi vaihtoehtoa
Vanhemmat tietäis että käyttäis, mutta ite teeskentelis että ei käyttäis ja valehtelis.
Tai sitten että Kertois siitä käytöstä niin mielummin jälkimmäinen, vaikka se voi olla kiusallista ja vaikeeta.
Paljon enemmän uskon että vanhempi joutuu kärsimään joka joutuu arvailemaan että mitä myrkkyjä se käyttää, kuinka koukussa on jne. ja jonka tietous perustuu johonkin huume-valistukseen, kuin vanhempi joka tietää erot eri aineiden välillä ja miten ne vaikuttaa ja sitten tietää että mitä niistä se käyttääkään ja kuinka paljon.
Mutta jälkiviisaana voisin sanoa, että jos nyt voisin palata 10v taaksepäin niin pitäisin 100% salassa, niin että ei olis heillä syytä edes epäillä. Tietenkään se ei omalla käytöllä olis ollut mahdollista sillon, mutta jos ja jos.
Aika vitusti joutuu kuitenkin läheiset kärsimään lapsen tai sisaren tms. huumeiden käytöstä ja/tai riippuvuudesta. Enemmän vois nuorempi polvi jotka ei ole seurauksia kokenut, ottaa vanhempansa huomioon.
Ihanne olis tosi satunnainen viihdekäyttö joka pidetään täysin salassa, niin omalta kuin läheistenkin kannalta.
Vanhemmat tietäis että käyttäis, mutta ite teeskentelis että ei käyttäis ja valehtelis.
Tai sitten että Kertois siitä käytöstä niin mielummin jälkimmäinen, vaikka se voi olla kiusallista ja vaikeeta.
Paljon enemmän uskon että vanhempi joutuu kärsimään joka joutuu arvailemaan että mitä myrkkyjä se käyttää, kuinka koukussa on jne. ja jonka tietous perustuu johonkin huume-valistukseen, kuin vanhempi joka tietää erot eri aineiden välillä ja miten ne vaikuttaa ja sitten tietää että mitä niistä se käyttääkään ja kuinka paljon.
Mutta jälkiviisaana voisin sanoa, että jos nyt voisin palata 10v taaksepäin niin pitäisin 100% salassa, niin että ei olis heillä syytä edes epäillä. Tietenkään se ei omalla käytöllä olis ollut mahdollista sillon, mutta jos ja jos.
Aika vitusti joutuu kuitenkin läheiset kärsimään lapsen tai sisaren tms. huumeiden käytöstä ja/tai riippuvuudesta. Enemmän vois nuorempi polvi jotka ei ole seurauksia kokenut, ottaa vanhempansa huomioon.
Ihanne olis tosi satunnainen viihdekäyttö joka pidetään täysin salassa, niin omalta kuin läheistenkin kannalta.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Darw
- Psykonautti
Eivät tiedä. En ole koskaan kertonut eikä asiasta ole ikinä puhuttu. Veikkaan että ovat tietoisesti sulkeneet silmänsä siltä ja olleet ihmettelemättä, miksi silloin aikanaan kotona vielä asuessani saatoin könytä arkisinkin aamu viideltä kotio ja myöhemmin kun tulin viikonlopuksi kotiin olin yleensä enemmän tai vähemmän pihalla...
En aio ikinä kertoakaan elleivät suoraan kysy. Menkööt onnellisempina hautaan tietämättä mitään.
En aio ikinä kertoakaan elleivät suoraan kysy. Menkööt onnellisempina hautaan tietämättä mitään.
Askel viimeinen pudottaa
-
DarkPath
- Psykonautti
Äiti tietää, isä ei. Äiti ei tykkää. On itse korkeasti koulutettu ja aika hyväpalkkaisessa työssä ja elää aikalailla kapeakatseista elämää.
Äidille tosin olen sanonut, että luonnontuotteita vain, ei synteettisiä. Mites sitten kävikään tuon jälkeen kun noin sanoin, alkoi mulla lappujen kanssa leikkiminen.
Äidille tosin olen sanonut, että luonnontuotteita vain, ei synteettisiä. Mites sitten kävikään tuon jälkeen kun noin sanoin, alkoi mulla lappujen kanssa leikkiminen.
-
frapathea
Miten tää liittyy asiaan?DarkPath wrote:Äiti ei tykkää. On itse korkeasti koulutettu ja aika hyväpalkkaisessa työssä
-
magiclymagical
- Apteekki
En tiedä hakiko DarkPath itse tätä mutta tuli vain mieleen, että yleensähän korkeasti koulutetut ihmiset ovat hyväksyvämpiä huumeiden suhteen.
En vieläkään oo saanu kerrottua enkä oikeastaan aiokkaan mistään ylimääräsistä päihteilyistä vanhemmille.
En vieläkään oo saanu kerrottua enkä oikeastaan aiokkaan mistään ylimääräsistä päihteilyistä vanhemmille.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
-
Personaes
- OD
DarkPath wrote:On itse korkeasti koulutettu ja aika hyväpalkkaisessa työssä ja elää aikalailla kapeakatseista elämää.
Ihan totta. Korkeastikoulutetut on juuri, näin yleistäen paremmin perillä tällasista asioista ja/tai osaa käyttää sitä älliä paremmin asian hahmottamiseen, kuin joku vaikka perus-duunari.magiclymagical wrote:En tiedä hakiko DarkPath itse tätä mutta tuli vain mieleen, että yleensähän korkeasti koulutetut ihmiset ovat hyväksyvämpiä huumeiden suhteen.
Kyllä se on niin että ne kaikkein huume-vastaisimmat ihmiset on niitä huonommin koulutettuja, työväenluokan tai alemman keskiluokan maalla-asuvia jyyriä.
Mutta härski yleistyshän tämäkin on, omasta perheestä/suvusta, about 9 /10:stä on yliopisto tai muu korkeakoulututkinto ja ovat silti todella huume-vastaisia. Mutta ovat kyllä muutenkin konservatiivisia.
Tai kait tämäkin on suhteellista, että mitä huumevastainen tarkoittaa. Kun meillähän on tässä maassa iso joukko ihmisiä jotka ajattelee että "narkkarit pitäis hirttää"(hauskasti nuo samat ihmiset on alkoholin suur-kuluttajia), siihen nähden omatkaan läheiset ei ole mitään kovin jyrkkiä mielipiteineen.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
DarkPath
- Psykonautti
Nimenomaan pointtini oli se, että äitini on aika konservatiivinen. Saanut lestadiolaiskavatuksen (ei tosin itse ole uskovainen). Eli siis tiivistettynä "koulut pitää käydä hyvin ja on saatava hyvä työpaikka ja päihteet on ehdoton hyi hyi. kaikki keskittyminen kouluun ja työhön"narcocorrido wrote:DarkPath wrote:On itse korkeasti koulutettu ja aika hyväpalkkaisessa työssä ja elää aikalailla kapeakatseista elämää.Ihan totta. Korkeastikoulutetut on juuri, näin yleistäen paremmin perillä tällasista asioista ja/tai osaa käyttää sitä älliä paremmin asian hahmottamiseen, kuin joku vaikka perus-duunari.magiclymagical wrote:En tiedä hakiko DarkPath itse tätä mutta tuli vain mieleen, että yleensähän korkeasti koulutetut ihmiset ovat hyväksyvämpiä huumeiden suhteen.
Kyllä se on niin että ne kaikkein huume-vastaisimmat ihmiset on niitä huonommin koulutettuja, työväenluokan tai alemman keskiluokan maalla-asuvia jyyriä.
Mutta härski yleistyshän tämäkin on, omasta perheestä/suvusta, about 9 /10:stä on yliopisto tai muu korkeakoulututkinto ja ovat silti todella huume-vastaisia. Mutta ovat kyllä muutenkin konservatiivisia.
Tai kait tämäkin on suhteellista, että mitä huumevastainen tarkoittaa. Kun meillähän on tässä maassa iso joukko ihmisiä jotka ajattelee että "narkkarit pitäis hirttää"(hauskasti nuo samat ihmiset on alkoholin suur-kuluttajia), siihen nähden omatkaan läheiset ei ole mitään kovin jyrkkiä mielipiteineen.
-
boost
- Lepakko
Tietää...hiisaamisesta kerroin, kun mutsi löysi natikkojen ja vesiviljely järjestelmien laskuja. Oli kyllä yllättävän ymmärtäväinen. Vähän aikaa sitten se löysi jonkun vanhan tyhjän salvia 15x purkin. Sano vaan rauhallisesti, että "tiiän, että tässä on ollut huumeita, mut älä vaan mene liian pitkälle". Pitäisi varmaan laittaa tavarat paremmin piiloon. 
-
doof
- Kameleontti
Asun viel porukoil nii kaua ku opiskelen ja tähän asti ei oo ollu muutaku epäilyksii,. esim. kysymäl onk kaikki okei, meille voi aina puhuu, ootko miettiny onko kilpirauhases vikaa jne.. Luulen kuitenki et eile olin nukahtanu subuxanoripäissää oman huoneen sohvalle läppäri sylis, luottokortti vieres, nokare pöydä. ja mahollisesti epämääränen kasa subutexjauhoo murskattuna kirjan päälle.. Melkee pahemman tästä teke se, etten tiedä tapahtusko noi oikeestu, koska huneistostani en löytäny nokituspilliä, palaa subua, eikä ketää oo eilisestä maininnu huumeista sanallakaa
Kumma pieni muistikatkos päässä
Sen kuitenki tiedän että puolet siitä subusta sain kulumaa, mutta että kaikki?
-
doof
- Kameleontti
No nyt löytys nappula mikä koon puolesta vois olla subutexiä,mutta tää vois myös olla rivan yks neljästä kulmasta lol sängyn vedin irti seinästä niin jalkalistan/seinän välissä se lymyili.. Kuukuis jo toiseen topicciin, mutta eikai täällä pilkkua nussitadoof wrote:Asun viel porukoil nii kaua ku opiskelen ja tähän asti ei oo ollu muutaku epäilyksii,. esim. kysymäl onk kaikki okei, meille voi aina puhuu, ootko miettiny onko kilpirauhases vikaa jne.. Luulen kuitenki et eile olin nukahtanu subuxanoripäissää oman huoneen sohvalle läppäri sylis, luottokortti vieres, nokare pöydä. ja mahollisesti epämääränen kasa subutexjauhoo murskattuna kirjan päälle.. Melkee pahemman tästä teke se, etten tiedä tapahtusko noi oikeestu, koska huneistostani en löytäny nokituspilliä, palaa subua, eikä ketää oo eilisestä maininnu huumeista sanallakaaKumma pieni muistikatkos päässä
e: taisin mä xanorien kaveriks sen koko pallon imasta. rivatril 0.5 se oli minkä tuolta löysin.... vähän on nisteilytavaroita viel kadoksis
-
gaia
- Kameleontti
Eivät niinkään HUUMEIDEN (mikähän siinä on että tuo huume pitää aina kirjoittaa isolla) käytöstä. Lääkeaineriippuvuudesta he kylläkin ovat molemmat tietoisia. Mutsilla myös pienimuotoinen lääkeaineriippuvuus, ei kuitenkaan yhtä paha kuin mulla. Laittomista päihteistä oikeastaan pilvi on ainoa jonka olen myöntänyt jo vuosia sitten, tiedä sitten millaiset epäilykset muita päihteitä kohtaan heillä on.
Vai toimiiko?
-
Pen
- OD
Mitenköhän en oo vastannu tähän topikkiin ennen?
Äitini tietää ja on asian kanssa ok.
Oon kertonut LSD, ketamiini, MDMA yms. kokemuksistanikin äidilleni ja hän oli jopa kiinnostunut. Hän kun uskoo henkimaailmaan, sielun olemassaoloon ynnä muuhun ja on käynyt joskus jollain meediollakin joka ennusti mun syntymän muutamaa vuotta aikasemmin (olin siis vahinkolapsi, kumista läpi puskin tai jotain) ja muuta vastaavaa.
Kun kysäsin voinko polttaa paukut hänen seurassa, niin ei ollut mitään sitä vastaan, sen sijaan sanoi että "eikös tuo ole muuten terveellisempää kuin alkoholi"
Ja äitinihän on siis koko elämänsä työskennellyt ravintola-alalla, omistanut/pyörittänyt baareja sekä yökerhoja. Pakolla on huumeiden vaikutuksen alaisena olleita henkilöitä tullut eteen mutta aika vapaamielinen henkilö asiaa kohtaan. Itse hän ei ole koskaan huumeita käyttänyt, jos ei lasketa tramadolia, norspania ja durogesicia kipulääkkeinä.
Isäpuolellanikaan ei ole mitään käyttöäni vastaan, on hänkin siitä tietoinen. Toki ovat huolissaan mutta luottavat että pidän käytön järkevällä tasolla.
Äitini tietää ja on asian kanssa ok.
Oon kertonut LSD, ketamiini, MDMA yms. kokemuksistanikin äidilleni ja hän oli jopa kiinnostunut. Hän kun uskoo henkimaailmaan, sielun olemassaoloon ynnä muuhun ja on käynyt joskus jollain meediollakin joka ennusti mun syntymän muutamaa vuotta aikasemmin (olin siis vahinkolapsi, kumista läpi puskin tai jotain) ja muuta vastaavaa.
Kun kysäsin voinko polttaa paukut hänen seurassa, niin ei ollut mitään sitä vastaan, sen sijaan sanoi että "eikös tuo ole muuten terveellisempää kuin alkoholi"
Ja äitinihän on siis koko elämänsä työskennellyt ravintola-alalla, omistanut/pyörittänyt baareja sekä yökerhoja. Pakolla on huumeiden vaikutuksen alaisena olleita henkilöitä tullut eteen mutta aika vapaamielinen henkilö asiaa kohtaan. Itse hän ei ole koskaan huumeita käyttänyt, jos ei lasketa tramadolia, norspania ja durogesicia kipulääkkeinä.
Isäpuolellanikaan ei ole mitään käyttöäni vastaan, on hänkin siitä tietoinen. Toki ovat huolissaan mutta luottavat että pidän käytön järkevällä tasolla.
Last edited by Pen on Wed 02 Apr 2014, 19:33, edited 2 times in total.
-
Illuusio
Pilvestä tiennyt monta vuotta, biologinen faija tiennyt myös muistakin monta vuotta. Tässä parikuukautta sitten sai sitten mutsi, ja puolfaija tietää kaikesta. Mutsi otti asian ihan ok, ja sanoi että mun olis pitäny kertoo jo ajat sitten. Ei moralisoinut tms, sanoi vaan että omapahan on pääsi/kehosi.
Puolfaija otti asian sitten vähän rajummin.. Ei mua sinänsä hirveästi kiinnostakkaan, eikä ikinä olla tultu juttuun, mutta nyt on välit ihan kokonaan poikki. Sinänsä ikävää, etten oikee tästä syystä voi majailla mutsilla. Tai voin, mutta se on ahdistavaa, siitä syystä että puolfaijan silmissä olen "narkkari" ja semmoisia hän vihaa.
Puolfaija otti asian sitten vähän rajummin.. Ei mua sinänsä hirveästi kiinnostakkaan, eikä ikinä olla tultu juttuun, mutta nyt on välit ihan kokonaan poikki. Sinänsä ikävää, etten oikee tästä syystä voi majailla mutsilla. Tai voin, mutta se on ahdistavaa, siitä syystä että puolfaijan silmissä olen "narkkari" ja semmoisia hän vihaa.