Huumeiden käyttö erinäisten sairauksien kanssa

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Uke
LD50

Re: Huumeiden käyttö erinäisten sairauksien kanssa

Post by Uke »

Pakko bumpata vanha topic. En tiiä onko tää lajikkeesta vai mistä johtuvaa mut näin ei aikasemmin oo käyny. Polttelin tossa vajaat pari viikkoa melkein päivittäin ja huomasin että en tarvinnu insuliinia oikeestaan ollenkaan niinä päivinä. Perusinsuliinin (basaalin almost like pitkävaikutteinen insuliini) annostusta piti pienentää ku meni koko aika verensokerit liian alas, aamulla herätessä oli joka kerta alhasia (3.5 ja siitä alaspäin). Eli siis joo kyllä voin nyt todeta et kannabis alentaa verensokeria, mut ei se kivaa oo et pakottaa ittensä syömään ku on tottunu syömää kerran päivää vaa, ni nyt piti syödä joku 3-5 kertaa pieniä snäkkejä et pysy hengissä. Silti voisin poltella joka päivä jos vaan sais ja JOS en tulis niin saatanan vajaaks siitä. :mrgreen:
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
PahaArkkitehti
Psykonautti

Post by PahaArkkitehti »

Minä-minä-minä-minä! Minulla on kanssa diabetes!
On ollut jo ainakin 12 vuotta. Arvot on pysynyt oikeastaan aina ihan hyvinä, eikä mitään suurempia ongelmia ole ollut.

Höh... Teki mieli ilmiantaa itseni tähän ketjuun, muttei oikein ollut mitään sanottavaa... :| Kysykää jotain.
Vltr
Lepakko

Post by Vltr »

Heipähei, olen (kuten valtaosa tässä ketjussa diabeteksensä myöntäneet) sairastanut reippaat kaksitoista vuotta lapsuusajan diabetesta. Diabetes todettiin minulle X-vuotis syntymäpäivänäni (the irony!!) ja nyt 12vuoden sairastamisen on pitkäaikais verensokeri arvoni joku ~10,5. Minulla on tällä hetkellä hoitomenetelmänä kolmipistos hoito, jonka toteutus on käynyt melkoisen hankalaksi, sillä unirytmin (ja tarkemmin ajatellen minkätahansa rutiinin) ylläpitäminen on minulle mahdotonta.

Päihteitä on tullut käytettyä välillä melkoisen ankarallakin kädellä, mutta kuten tarkkaavainen lukija kenties huomaa, hengissä olen vieläkin. Kuten tässä ketjussa on käynyt ilmi, alkoholi laskee verensokereita. Tosin pulloa kallistelevien diabeetikoitten on syytä huomioida, että useimmat alkoholijuomat (viinaa lukuunottamatta) NOSTAVAT verensokereita niitä juodessaan. Verensokerit alkavat siis laskea vasta laskuhumalan yllättäessä! Tämän takia elämäänsä arvostavat diabeetikot ovat tuomittu lopettamaan juomisensa ennen sammumis pistettä, mahdollisten aivovaurioiden tai jopa kuoleman riskin uhalla.

Piri taas tutkimusteni (AKA kolmen päivän metamfetamiini putken) mukaan laskee verensokereita melkoisen radikaalisti, joten esimerkiksi vaikka se 1,5l limsapullo on hyvä olla matkassa. Tosin huomioikaa että korkeat verensokerit (~18+) sekä rasittava liikkuminen ovat yhtäkuin saatananmoiset lihaskrampit. Siis, ihan oikeasti saatananmoiset. Muistan tapauksen jolloin nuorempana poekana harrastelin skeittausta, ja erään session aikana kuilasin 1.5l limukkaa (ei sokeritonta) alas. Niistä sessioista lähdettyäni verensokerit huitelivat jossain ~25 tienoilla ja lihakset olivat rasittuneet jo melkoisen paljon, joka johtisiihen että jalat kramppasivat joka suunnasta niin pahasti etten pysynyt pystyssä vaikka kuinka pidin tukea jostain, eikä asiaa helpottanut se että myös selkä, kyljet, käsivarret, sormet, kaula alue, niska ymsyms kramppasivat ikävästi, ja kaikki yhtä aikaa. Opettipahan pistämään sitä insuliinia ajoissa :P

Taas sienet tietääkseni pitävät verensokerit hieman kohoillaan tripin ajan (ainakin minun kokemuksien mukaan), joka on ihan jees, tosin niin taitavat suurin osa psykedeeleistä tehdä jos en aivan hakoteillä ole. Tosin jos aikoo MAOi't ottaa, (tässä kontekstissa MAOi'lla viittaan paljon käytettyyn mustaherukka mehutiivisteeseen) niin muistakaa tarkistella verensokereita jotteivat ne mene liian ylös.

Aiemmin mainittu tieto kannabiksen alentavasta vaikutuksesta verensokeriin tuli minulle aivan uutena tietona vaikka sen kolmisen vuotta onkin tullut polteltua. Jos kellään on mitään tieteellistä selostusta asiasta (suomeksi tai englanniksi) niin linkittäkää ihmeessä :)

Sellainen asia minua on nyt mietittänyt että miten radikaalisti MDMA vaikuttavat verensokereihin? Olisi nyt tarkoitus ensimmäistä kertaa ottaa lähiaikoina ja taustatieto madman vaikutuksista verensokereihin olisi mahtavaa :up:
Toinen mikä on ollut mielessä on Ayahuasca ja verensokerit (ayahuasca kun pistää oksentamaan jonka seurauksena verensokerit tippuu). Ei sinäänsä olisi kiva jos verensokerit tippuisivat kriittiselle tasolle kesken trippailun joten jos kellään on tietoa asiasta niin kertokaahan :D
All in all there are two types of a madman, a person and a madman.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Kannabiksen mässyvaikutushan pistetään ihan esim. koulujen terveystiedossa vielä verensokerin laskun piikkiin. Tosin viimeisimpien tutkimusten mukaan mässyt ei johdu mistään verensokerin laskemisesta, vaan kannabis stimuloi paljon "luonnollisemmin" nälkää ja ruuan himoa ja vaikutus on paljon monimutkaisempi. Ilmeisesti toi kannabiksen radikaali verensokeria laskeva vaikutuskin on kumottu nykyään, mut muistaakseni juttu meni jotenkin niin että kannabis laskee lähinnä korkeaa verensokeria. En ole varma, voi olla että olen väärässäkin. Mut näköjään pajauttelu ei diabeetikolle olis mikään ongelma, ja jos toi verensokeri-vaikutus on noin, niin eiks kannabiksesta olis jopa hyötyä diabeteksen oireita ajatellen.
Neste
OD

Post by Neste »

Vltr wrote:Sellainen asia minua on nyt mietittänyt että miten radikaalisti MDMA vaikuttavat verensokereihin? Olisi nyt tarkoitus ensimmäistä kertaa ottaa lähiaikoina ja taustatieto madman vaikutuksista verensokereihin olisi mahtavaa :up:
Pikaisella googletuksella vaikuttaisi ettei ole isompaa vaikutusta.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
Uke
LD50

Post by Uke »

SahkoinenVelho wrote:Kannabiksen mässyvaikutushan pistetään ihan esim. koulujen terveystiedossa vielä verensokerin laskun piikkiin. Tosin viimeisimpien tutkimusten mukaan mässyt ei johdu mistään verensokerin laskemisesta, vaan kannabis stimuloi paljon "luonnollisemmin" nälkää ja ruuan himoa ja vaikutus on paljon monimutkaisempi. Ilmeisesti toi kannabiksen radikaali verensokeria laskeva vaikutuskin on kumottu nykyään, mut muistaakseni juttu meni jotenkin niin että kannabis laskee lähinnä korkeaa verensokeria. En ole varma, voi olla että olen väärässäkin. Mut näköjään pajauttelu ei diabeetikolle olis mikään ongelma, ja jos toi verensokeri-vaikutus on noin, niin eiks kannabiksesta olis jopa hyötyä diabeteksen oireita ajatellen.
Kyllä olis hyötyä. :) En tiiä johtuuko lajikkeesta vai mistä, mut mulla on näköjään välillä niin et saan syyä aika reilusti mässyissä ja ei tarvi pistellä insuliinia paljoon mitää, mut sit taas välillä on koko aika kohollaa vaik ei söis ku iha vähä jotai. Saattaa kyl osasyyllisenä olla myös katetrin paikka ja kaikki muut pienet jutut.
Neste wrote:
Vltr wrote:Sellainen asia minua on nyt mietittänyt että miten radikaalisti MDMA vaikuttavat verensokereihin? Olisi nyt tarkoitus ensimmäistä kertaa ottaa lähiaikoina ja taustatieto madman vaikutuksista verensokereihin olisi mahtavaa :up:
Pikaisella googletuksella vaikuttaisi ettei ole isompaa vaikutusta.
Mul on ollu aina kaikkien yhtään valvottavien kemikaalien kans sama sääntö et jossain lähettyvil hyvä olla se joku limsa tai karkkipussi iha vaa just in case, mut joo en oo ite huomannu mdman laskeva verensokeria muuta ku sit pöhinän kanssa ja tampatessa tietty :P
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

testeri420
OD

Post by testeri420 »

oikean puolen munuaiseen sattuu .
eäh. öö...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Kobe
Psykonautti

Post by Kobe »

Uke wrote:Pakko bumpata vanha topic. En tiiä onko tää lajikkeesta vai mistä johtuvaa mut näin ei aikasemmin oo käyny. Polttelin tossa vajaat pari viikkoa melkein päivittäin ja huomasin että en tarvinnu insuliinia oikeestaan ollenkaan niinä päivinä. Perusinsuliinin (basaalin almost like pitkävaikutteinen insuliini) annostusta piti pienentää ku meni koko aika verensokerit liian alas, aamulla herätessä oli joka kerta alhasia (3.5 ja siitä alaspäin). Eli siis joo kyllä voin nyt todeta et kannabis alentaa verensokeria, mut ei se kivaa oo et pakottaa ittensä syömään ku on tottunu syömää kerran päivää vaa, ni nyt piti syödä joku 3-5 kertaa pieniä snäkkejä et pysy hengissä. Silti voisin poltella joka päivä jos vaan sais ja JOS en tulis niin saatanan vajaaks siitä. :mrgreen:
Heh, totta se on jos uskoo kahta diabeetikkoa. Itellä kans pitkäaikasen hiisailun tuloksena pitkäaikainen verensokeri arvo 2.0%-yksiköllä yli kymmenen arvosta lähelle kahdeksaa. Verensokeria en mitannut tuona kolmen kuukauden jakson aikana ollenkaan vaan keskityin lähinnä.. noh.. siihen hiisailuun ja tulkitsin olotilojani parhaani mukaan. Insuliiniakaan en kovin roimasti annostellut vaan pidin pienen sievän tasapainon yllä pistämällä aina vähän insuliinia. Pitkävaikutteista käytin normaalisti. Kuitenkin elämäntyylini on hieman tasapainoton joten pikku mokiakin hoidon suhteen tuolloin sattui ja toki sattuu edelleen. Mene ja tiedä sitten mutta ei yllättäisi yhtään vaikka tuo todistettaisiin tieteellisesti ja onhan ystävämme maryjane todettu jo joissain tutkimuksissa hyväksi diabetekselle ja tässäpä siitä mahtaa olla omakohtainen kokemus :)
Don't let the drugs control your life. Live your life, control the drugs. Be like water, take the mould but always be ready to set yourself flow freeeee...
FlippinDouble
Psykonautti

Post by FlippinDouble »

Huh! Mahtavaa että tälläinen topicci on olemassa! Iso kiitos siitä Ukelle!
Mä oon ollut aika vainoharhainen enkä oo viittinyt mun Diabeteksestä paljoa tänne kirjoitella,syy jääköön pimentoon :foil:
Tyypin-1 diabetes kuitenkin kyseessä johon sairastuttu 9 vuotiaana. Kauan on siis sairauden kanssa eletty. Mun Diabetes on kuitenkin viime vuosina ollut erittäin vaikeahoitoinen,jonka takia elämä on mennyt aikapäin vittua,ja kyllä,en itsekkään ennen tajunnut kuinka suuri yhteys Masennuksella ja Diabeteksellä on.

Mulla on paljon jaettavaa tähän topicciin,nyt niin vauhdikas olo ettei pysty keskittyä tähän kirjoittamiseen,jatketaan.! :up: :up:
"Olen ollut kauan poissa teidän luotanne, tästä ajasta, tästä kaupungista. Olen ilmaa kevyempi, hyvin vaikeasti havaittavissa." -Pekka Streng
FlippinDouble
Psykonautti

Post by FlippinDouble »

Mulla myös sama homma että pitkän hiisailun tuloksena Hba1 on ollu suht.korkealla,viimeks tais olla 8.7 eli se oli jotain bout 9-10 välillä mitä verensokeri yleensä on. Mulla on kyllä paniikkihäiriöisiä tiloja ollut ennen paljon pajarin vaikutuksen alaisena jolloin tuli sitte mitattua usein,välillä liiankin usein koska välillä tuntui et "nonii nyt mennää se on varmaan alle 3.0" ja kuitenki ollu sokerit kohillaan..
Miten muut tarkastelee verensokeria ? mä otan sen noin 8 kertaa päivässä ku on niin helvetin vaikee pitää tasapainossa tätä sairautta mun kohalla.. Eipä kyllä oo mitään kovin hektistä ollut vuosiin,lapsena tuli kramppailtua hyvinkin usein.

Kellään tullut mitään tilannetta jonkun aineen vaikutuksen alaisena? Itselle kävi kerran hassusti kun otin Dxm 600mg (joka piti oikeastaan kokoajan tunnetta korkeasta verensokerista) kävelin kohti kaverin kotia,varmana että verensokerit on kunnossa. Pääsin kaverin ovesta sisään ja lyyhistyin eteisen ovelta ja aloin krampata.. Kaveri onneks tiesi mitä tehdä ja kohta oli sormet siirapissa mun suussa :D ei onneks ollu menny ku ihan pari min et tokenin,tosin oli todella todella outoa "herätä" tajottumuudesta Dxm-tiloissa :D
"Olen ollut kauan poissa teidän luotanne, tästä ajasta, tästä kaupungista. Olen ilmaa kevyempi, hyvin vaikeasti havaittavissa." -Pekka Streng
Uke
LD50

Post by Uke »

Miten muut tarkastelee verensokeria ? mä otan sen noin 8 kertaa päivässä ku on niin helvetin vaikee pitää tasapainossa tätä sairautta mun kohalla.. Eipä kyllä oo mitään kovin hektistä ollut vuosiin,lapsena tuli kramppailtua hyvinkin usein.
Pakko kyl sanoo et mittailen helveti harvoi. Selvinpäi 1-4x päivässä ja juhlimass ehk vielä vähemmä. Omast mielestäni tunnen tosi helposti et millo on korkeella ja millo matalal. Ikinä ei oo ollu kohtauksia ja vaan pari kertaa jotain läheltä piti tilanteita. Suosittelen pumppua ;)
Image

Tsubbe
Tuppisuu

Post by Tsubbe »

Löytyskö keneltäkään informationia siitepölyallergian hoitoon käytettävien lääkkeiden mahdollisista haittavaikutuksista huumeiden käytön yhteydessä ? Mulla on siis siitepölykuukausina käytössä tabletit, nenäsuihke ja vielä silmätipat. Sen verran aloittelija (ja varovainen) olen vielä päihteilypuuhissa, että epäsäännöllistä polttelua lukuunottamatta muita huumausaineita ei ole tullut testattua allergialääkekuurien aikana. Lääkkeet ja vaikuttavat aineet varmaan vaihtelevat henkilöittäin, mutta koitetaan nyt eka tälleen yleisesti.

Antihistamiini taitaa olla aika yleinen allergialääke ja esim. tuolla http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq ... info.shtml sanotaan näin "Never take DXM if you are taking, will take, or have taken within six weeks, the prescription antihistamine terfenadine (SeldaneTM), or any other prescription, non-drowsy antihistamine (e.g., ClaritinTM or HisminalTM.)." Kellään tietoa tai kokemuksia koskeeko tuo kielto jo allergian hoitoon vai vasta päihtymistarkoitukseen soveltuvia antihistamiini määriä ? Kuulostaa jotenkin aika äärimmäiselle kiellolle ja itsekin olen ottanut DXMää ilman ongelmia (tosin vaan vajaa 600mg) neljä viikkoa ei-väsyttävien antihistamiini tablettien päivittäisen syönnin lopettamisen jälkeen. Jotkin antihistamiinit (perinteiset/unettavat ?) näyttävät kuitenkin soveltuvan pienissä määrin DXMn kanssa, kun tälläkin foorumilla niitä DXM-kutinaan napsitaan.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Kyllä mä ainakin oon kutinaan ihan setiritsiiniä vetänyt. Tiedä sitten mikä tuon varoituksen takana on.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
zrrl
Apteekki

Post by zrrl »

Hei huumeiden syöjät, kärsittekö närästyksestä, refluksitaudista tai muista vatsaongelmista? Itsellä ei ole toistaiseksi mitään virallisesti diagnosoitu, mutta närästysoireilu on tässä pahentunut sitä mukaa kun erilaisten kemikaalisuolojenkin syöminen on lisääntynyt. Tuntuu tuo olevan muutenkin aika herkkää seutua mutta huumeiden syönti on ihan extra ärsyttävää. Vatsassa itsessään ei ilmene mitään erityisiä tuntemuksia turvottelua lukuunottamatta mutta ruokatorven ja kurkun seutu on välillä hyvinkin ikävän tuntuinen... Kaasuja/happoja nousee kurkkuun ja röörit vaikeroivat, ruokatorvea/kurkkua polttelee tuosta aataminomenan kohdalta ja sen alapuolelta. Pahimman oireilun aikana ja jälkeen tuntuu siltä että hengitys haiskahtaa pahalta, suussa maistuu epäterveelliseltä.

Mitään neuvoja oireilun minimoimiseksi? Vaihtoehtoiset reitit ja käytön vähentäminen tietty joo, mutta jos nyt oletetaan että haluaisin jotkut suolat edelleen nauttia oraalisesti. Pystyykö hcl suolaa esim. itse tuunaamaan vatsaystävällisemmäksi? Olen ihan kemia-noob mutta jostain ph-arvoista tässä on kaiketi kyse? Muiden ongelmaisten kokemuksia olis myös kiva lukea.
happojeesus
Tuppisuu

Post by happojeesus »

zrrl wrote:Hei huumeiden syöjät, kärsittekö närästyksestä, refluksitaudista tai muista vatsaongelmista? Itsellä ei ole toistaiseksi mitään virallisesti diagnosoitu, mutta närästysoireilu on tässä pahentunut sitä mukaa kun erilaisten kemikaalisuolojenkin syöminen on lisääntynyt. Tuntuu tuo olevan muutenkin aika herkkää seutua mutta huumeiden syönti on ihan extra ärsyttävää. Vatsassa itsessään ei ilmene mitään erityisiä tuntemuksia turvottelua lukuunottamatta mutta ruokatorven ja kurkun seutu on välillä hyvinkin ikävän tuntuinen... Kaasuja/happoja nousee kurkkuun ja röörit vaikeroivat, ruokatorvea/kurkkua polttelee tuosta aataminomenan kohdalta ja sen alapuolelta. Pahimman oireilun aikana ja jälkeen tuntuu siltä että hengitys haiskahtaa pahalta, suussa maistuu epäterveelliseltä.

Mitään neuvoja oireilun minimoimiseksi? Vaihtoehtoiset reitit ja käytön vähentäminen tietty joo, mutta jos nyt oletetaan että haluaisin jotkut suolat edelleen nauttia oraalisesti. Pystyykö hcl suolaa esim. itse tuunaamaan vatsaystävällisemmäksi? Olen ihan kemia-noob mutta jostain ph-arvoista tässä on kaiketi kyse? Muiden ongelmaisten kokemuksia olis myös kiva lukea.
Itsellä on diagnosoituna ollut jo vuosia päiviä riemastuttamassa tietynkaltainen IBD (menemättä nyt yksityskohtiin liiaksi), ja refluksihommat/närästys on arkipäivää.

- Ruokavaliota voi korjata, jättää happamat ja hapotetut juomat pois (limunaatit, kahvin, teen jne.) tai ainakin rajoittaa. Rasvan ja öljyjen määrää vähemmäksi.

- Pakkaa halutut aineet enterokapseleihin että ne liukeavat vasta vatsalaukun ohitettuaan.

- PPI-lääkitys, mitä irtoaa apteekin hyllyltä, ranitidiini / omeprazole / lanzoprazole (zolt esmes.) (itsellä ainoastaan jälkimmäinen on tehokasta), tosin näitä en ehkä suosittelisi suoriltaan. Toimivat kuitenkin. Kalliita ilman reseptiä, mutta eihän se kokeilu paljon maksa saatuun hyötyyn verrattuna.

Kannattaa huomioida että PPI-lääkeet saattavat muuttaa tiettyjen entsyymien toimintaa (CYP2C19, CYP2C9) joilla on ainakin vaikutusta SSRI/SNRI-lääkkeisiin ja benzodiatsepiineihin.

Tokihan tämä kannattaisi tarkistuttaa lääkärillä, pitkään jatkunut reflukseilu huonontaa kuntoa kovasti, hapot suussa pilaavat hampaat ja mukavimmasta päästä saat vielä haavaumia ruokatorveen. Oksentelusta ny puhumattakaan jos tilanne ei tokene. Lisäksi närästys voi olla jonkun vittumaisemman (ks. yllä) tilan sivuoire.

Onnea matkaan!

(edit: typoja korjattu)
FlippinDouble
Psykonautti

Post by FlippinDouble »

Uke wrote:
Pakko kyl sanoo et mittailen helveti harvoi. Selvinpäi 1-4x päivässä ja juhlimass ehk vielä vähemmä. Omast mielestäni tunnen tosi helposti et millo on korkeella ja millo matalal. Ikinä ei oo ollu kohtauksia ja vaan pari kertaa jotain läheltä piti tilanteita. Suosittelen pumppua ;)
Mulla oli ennen myös sama,et tiesin kyl et missä mennään verensokereissa. Nykyään tunnen matalan verensokerin sen vasta ollessa alle kolme,joskus en silloinkaan.. Viimestään sen sitte huomaa ku ei nää enää eteensä..
Oon huomannut että monet mun tuntemat diabeetikot eivät mittaile verensokeriansa lähes ollenkaan,itsekin lukeuduin samaan sakkiin vielä muutama vuosi taaksepäin,kunnes kerran sain ollessani ulkomailla insuliinishokin koska en tuntenut minkäänlaista huonoa oloa... Siitä alkoi diabetekseen kohdistuva paniikkihäiriömäinen pakkomielle mittaamiseen. Tunnustan mitanneeni ennen n.30kertaa päivässä että.. Lääkkeillä ja siedätyshoidolla toi saatiin kuriin,kun lääkärit alko jo soitteleen että onko mulla oma apteekki kotona ku menee liuskoja niin perkeleesti :D

Mulla on monesti pyörinyt mielessä,että onko olemassa jotain ainetta/kasvia(päihdettä) joka olisi vaarallinen Insuliinin kanssa? Muistelisin joskus lukeneeni erästä foorumia jossa varoiteltiin diabeetikkoja syömästä meskaliinia,koska ko. aine "hylkisi" elimistöstä insuliinia.. Kellään tosta enenpää tietoa?
Oon monesti skitsahdellut ollessani tripillä kun olen alkanut miettiä mitä tungen jokapäivä elimistööni ja mitä se siellä tekee... :D
frapathea

Post by frapathea »

Tulenpa kertomaan eräästä kummasta jutusta, jota lähipiirissäni liikkuvalla tyypillä on ilmennyt.

Kyseinen tyyppi käy melko usein luonani, ja pilvelle on perso. On siis kaiffarin kanssa tullut poltettua pesälliset jos toisetkin. Kerran poltettiin bongista, ja tyyppi otti ison hatsin jälkeen vielä sen yhden ylimääräisen pikku henkosen samaan hengenvetoon. Pää notkahti taaksepäin, ja jäbä alkoi korisemaan kummallisesti. Nostettiin sen pää, ja se palautui normaaliin tilaansa hieman hölmistyneenä. Juoksi saman tien pihalle vilvoittelemaan, koska oli yhtäkkiä ihan hiessä.

Jatkettiin meininkiä normaalisti. Pari päivää myöhemmin sama kaveri poltti jälleen bongista samaiseen tyyliin, tällä kertaa istuen tuolissa vinosti niin, että selkänoja oli sivulla. Pään notkahtamisen sijaan koko tyyppi kaatui tuolilta niin, että huitaisi lasin pöydältä lattialle siinä rytäkässä, kun päätyi perse edelleen penkissä lyömään päänsä lattiaan sätkien ja pitäen outoa ääntä, kasvot ihan punaisina. Nostettiin se mun pyllykaiffarin kanssa kainaloista takaisin pystyasentoon, ja kaikki oli taas back to normal, tällä kertaa ei edes hikoiluttanut. Tyyppi kyseli, että kuinka pitkään kyseinen kohtaus kesti, sillä hänestä tuntui kuin olisi ollut unessa vartin – sivustaseuraajien arvio kun taas rajoittui alle puoleen minuuttiin.

Tämän jälkeen on tullut vielä yksi pelkän pään notkahdus, tuokin samalla polttotyylillä. Kohtaus loppuu aina siihen, kun nostetaan pää ylös. Onks toi narkolepsiaa, epilepsiaa, taikka jotain muuta? Onks kukaan muu törmännyt? Whaaat?
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Nyt heti ensimmäiseksi tulee mieleen, että tyypillä on veren happisaturaatiot tavallista alhaisempina, jolloin kunnon hiteillä iskee hapenpuute. Mutta voihan se tosiaan olla epilepsiaakin. Kannattanee ohjata tyyppi käymään perusterveystarkastuksessa. Kertoo vain lääkärille, että pyörtyilee välillä.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
PahaArkkitehti
Psykonautti

Post by PahaArkkitehti »

FlippinDouble wrote: Mulla on monesti pyörinyt mielessä,että onko olemassa jotain ainetta/kasvia(päihdettä) joka olisi vaarallinen Insuliinin kanssa? Muistelisin joskus lukeneeni erästä foorumia jossa varoiteltiin diabeetikkoja syömästä meskaliinia,koska ko. aine "hylkisi" elimistöstä insuliinia.. Kellään tosta enenpää tietoa?
Oon monesti skitsahdellut ollessani tripillä kun olen alkanut miettiä mitä tungen jokapäivä elimistööni ja mitä se siellä tekee... :D
Luulisi ettei mitään varsinaisesti insuliinin kanssa vaarallista ainetta ole. Kun terveillä ihmisillä haima tuottaa kehon tarvitseman insuliinin, niin silloin se aine olisi terveillekkin vaarallista.

Tosin jokin aine saattaa heikentää tai tehostaa insuliinin vaikutusta... Ei nyt tule mieleen mikä heikentäisi vaikutusta. Terveellä ihmisellähän se vaikutuksen heikentyminen ei paljoa vaikuta, kun verensokerin noustessa haima alkaa automaattisesti tuottamaan lisää insuliinia.
PahaArkkitehti
Psykonautti

Post by PahaArkkitehti »

http://www.adressit.com/levemir
Jos viittisi vaulttilaisetkin allekirjottaa. Ei tartteis miun ja 40'000 muun levemiriä käyttävän diabeetikon alkaa taiteilemaan uuden lääkkeen kanssa. Kiitoos.
Velho
LD50

Post by Velho »

Itsellä on paha astma ja keuhkolaajentuma väistämättä edessä kuten myös herkkä hengityslaman riski on kuulema isompi kuin terveellä ihmisellä ja kuten myös on allergioita mutta pää osin eäimiin ja ei ainakaan ole tullu mitään allergia reaktioita hUUmeista. Mutta pääkoppakaan ei taida ihan terävimmästä päästä olla kun tulee fipattuu ja noidittuu useasti ja ainakin lääkärin mielestä sairastan lääkeaineriippuvuus oireyhtymää ja alkoholiriippuvuutta kuten myös sekapäihdekäyttöä :oops:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

Velho wrote:Itsellä on paha astma ja keuhkolaajentuma väistämättä edessä kuten myös herkkä hengityslaman riski on kuulema isompi kuin terveellä ihmisellä ja kuten myös on allergioita mutta pää osin eäimiin ja ei ainakaan ole tullu mitään allergia reaktioita hUUmeista.
Sama täällä astmaa ja allergioita(penskana todettu ja säännöllinen lääkitys) on, mutta mitään suurempaa ongelmaa en ole päihteilyssä huomannut vaikka esim: MDMA:sta on sanottu että on vaarallisempaa astmaatikoille, ite mämmin kanssa huomannut vaan että nousuissa ei meinaa happi kulkea, mutta moni terve kaverikin sanoo samaa.
Kannabis aiheuttaa aika usein pientä hengenahdistusta, vaikka sitä joissakin maissa käytetään astman hoitoonkin, ja vauhdin kanssa huomannut kyllä että joutuu välillä haukkomaan happea vähän useammin ku kaverit.

Mut tottakai aina vähän kuumottelen ton astman takia ja seuraan oloa, ja ainakun muistan niin avaava lääke on varmuudeks mukana.
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.
PahaArkkitehti
Psykonautti

Post by PahaArkkitehti »

Onko muut diabeetikot huomannut, että nopeitten kanssa nousisi verensokerit ilman järkevää selitystä? Itsellä käynyt nyt ainakin pariin otteeseen niin, että on tullut kiinnitettyä huomiota asiaan. Verensokeri on noussut jonnekkin 20 arvoihin ja ei ole meinannut laskea millään alas.

Normaalisti itsellä verensokerin ollessa 20 paikkeilla korjaamiseen riittää n. 5 yksikköä novo rapidia. Noilla kerroilla on joutunut laittamaan jotain 15 yksikköä (Tai ehkä enemmänkin) novo rapidia ennen kuin on alkanut verensokerit laskemaan kunnolla. Kestää useamman tunnin ennen kuin alkaa laskemaan. Sitten lopulta ne on tulleetkin oikein ryminällä alas... Ylikorjaantuminen...

Kerran ainakin käynyt amfetamiinin kanssa ja pari kertaa MDPV:llä. En tajua, että minkä takia. Voisiko olla, että stimulantit vapauttaa maksasta sokeria vai mikä, täh? Kertokaa viisaammat.
MantaRay

Post by MantaRay »

PahaArkkitehti wrote:Onko muut diabeetikot huomannut, että nopeitten kanssa nousisi verensokerit ilman järkevää selitystä? Itsellä käynyt nyt ainakin pariin otteeseen niin, että on tullut kiinnitettyä huomiota asiaan. Verensokeri on noussut jonnekkin 20 arvoihin ja ei ole meinannut laskea millään alas.

Normaalisti itsellä verensokerin ollessa 20 paikkeilla korjaamiseen riittää n. 5 yksikköä novo rapidia. Noilla kerroilla on joutunut laittamaan jotain 15 yksikköä (Tai ehkä enemmänkin) novo rapidia ennen kuin on alkanut verensokerit laskemaan kunnolla. Kestää useamman tunnin ennen kuin alkaa laskemaan. Sitten lopulta ne on tulleetkin oikein ryminällä alas... Ylikorjaantuminen...

Kerran ainakin käynyt amfetamiinin kanssa ja pari kertaa MDPV:llä. En tajua, että minkä takia. Voisiko olla, että stimulantit vapauttaa maksasta sokeria vai mikä, täh? Kertokaa viisaammat.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3275851
Amfetamiinin on ainakin havaittu laskevan rottien aivojen insuliinitasoja.

http://www.livestrong.com/article/10545 ... z2PaFehQ3l
"stimulant drugs increase blood pressure and heart rate, raise blood sugar, constrict blood vessels and increase breathing rate."

Stimut vaikuttavat kai sympaattiseen hermostoon, kiihdyttäen elintoimintoja. Sympaattinen hermosto aktivoituu stressitilanteissa, jolloin keho menee ns. selviytymis-/pakenemistilaan. En osaa varmuudella sanoa mitään tuosta tieteestä tuon verensokerin nousun takana, mutta voi hyvin olla että sympaattisen hermoston aktivoituminen stimujen kautta aiheuttaa energiavarastojen käyttöönoton, mikä taas näkyy piikkinä verensokeriarvoissa. Mielestäni varsin järkeenkäyvä selitys?
Isavela
Lepakko

Post by Isavela »

Mulla on astma ja allerginen nuha. Kyllä sen huomaa varsinkin stimulanttien kanssa, et herkemmin alkaa haukkomaan henkeä ja etenkin laskuissa tulee semmonen vaikeus hengittää ja ettei keuhkojen kapasiteetti tunnu riittävän kunnolla sekä täytyy ottaa avaavaa. Sekä aina ennen lenkille lähtöä avaavaa, joskus jopa saunaanmenoa varten joutuu ottamaan myös. Jos on hyvässä hoitotasapainossa, ei niin usein tarvi ottaa. Näin keväällä, kun katupöly/siitepöly ym pölisee, tuntuu kovasti käyvän keuhkoille ja allergialääkkeitä (nenäsumute) lisäämällä helpottuu. Jos nuha pääsee pahaksi, saan myös astmakohtauksia, lieviä onneksi. Mut aina öisin, se on tosi inhottava tunne herätä yöllä siihen ettei happi kulje ja hengitys vinkuu ja pihisee. Harvemmin päivällä, koska pystyasennossa on muutenkin helpompi hengittää.
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."
zero
Kameleontti

Post by zero »

testeri420 wrote:oikean puolen munuaiseen sattuu .
eäh. öö...
mun käsittääkseni munuaissärkyä ei ole olemassa. jos nyt oikein oon käsittänyt. jos munuaiset hajoaa, ne hajoaa eikä siihen liity kipua.

mutta takaisin aiheeseen, pitäis (vaikkei nyt huumeista puhutakkaan) maksa-arvotesteis käydä kun aikoinaan jo arvot korkeella ollut ja pidempään sattunut tuohon oikeelle mahaan. ja holi, se maittaa. ei vaan pysty olemaan ilman.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
RisThor
Psykonautti

Post by RisThor »

Isavela wrote:Mulla on astma ja allerginen nuha. Kyllä sen huomaa varsinkin stimulanttien kanssa, et herkemmin alkaa haukkomaan henkeä ja etenkin laskuissa tulee semmonen vaikeus hengittää ja ettei keuhkojen kapasiteetti tunnu riittävän kunnolla sekä täytyy ottaa avaavaa. Sekä aina ennen lenkille lähtöä avaavaa, joskus jopa saunaanmenoa varten joutuu ottamaan myös. Jos on hyvässä hoitotasapainossa, ei niin usein tarvi ottaa. Näin keväällä, kun katupöly/siitepöly ym pölisee, tuntuu kovasti käyvän keuhkoille ja allergialääkkeitä (nenäsumute) lisäämällä helpottuu. Jos nuha pääsee pahaksi, saan myös astmakohtauksia, lieviä onneksi. Mut aina öisin, se on tosi inhottava tunne herätä yöllä siihen ettei happi kulje ja hengitys vinkuu ja pihisee. Harvemmin päivällä, koska pystyasennossa on muutenkin helpompi hengittää.
Meillä samat. Mutta kaiken kukkuraksi vielä atooppinen iho tuohon päälle. Psykedeeleissä ja hatseissa varsinkin kutittaa polvitaipeita ja joka paikkaa niin maan vitusti että ei mitkään rasvat auta. Kaikkien muiden stimujen paitsi amfen kanssa tullut laskuissa tota hengen haukkomista, se on vitun ärsyttävää varsinkin jos siihen rupeaa keskittymään paljon. ainakin oman käsityksen mukaan amfetamiinia on joskus käytetty astman hoitoon. (Correct me if I'm wrong)

Mua vituttaa kun en pysty enää olemaan kunnolla edes saunassa, oon siis joku 5 min sit pitää mennä haukkomaan happea ja suihkuttelemaan. Veikkaan et järjetön röökinpoltto ei auta asiaa yhtään.. Olis kiva saunotella frendien kanssa pidempäänkin, vitun kiusallista ravata 5 min välein suihkussa ja saunassa. Noh eipä auta itku markkinoilla. :D

Itsellä heinix allergioiden hoitoon. Astmalääkettä en oo pitkään aikaan käyttänyt paitsi jos satun olemaan kipeenä. Mitä avaavia astmalääkkeitä sulla on? Itsellä on ventoline ja flixotide
Sinne minne nenä nenä näyttää ja tuuli tuuli kuljettaa.
rebirth
Apteekki

Post by rebirth »

Ainoon päihteen/lääkkeen jonka selvästi huomannu pahentavan astmaa on tramal.

Kyllä itelki joskus stimuissa niitä hengen ahistuksia tulee. Tuntuu et stimuissa se hengenahistus johtuis enemmän kehon jännittämisestä ja siitä että hengittää helposti paljon pinnallisemmin. Tietysti astmaatikko muutenkin saa huonommin happea perua terveeseen verrattuna ja kun stimuloituneena kehon toiminta vilkastuu niin samalla hapen kulutuskin kasvaa että olisikohan tälläkin merkitystä. Mutuillen täs siis sitä että kyseessä ei olisi siis suoraan mitenkään hengityselimiin liityyvästä seikasta vaan ihan kehon muuhun toiminnasta liittyvä hengenahdistus enemmänkin. Kiinnostas kyl tietää varmat faktat mistä johtuu.

Hitaiden kanssa saa välillä stressailla ja aina pitää olla avaavalääke lähellä astmakohtauksen varalta. Hengityslaman oireitakin tuntuu astmaatikoilla esiintyvän selvästi helpommin verrattuna keuhkoiltaan terveeseen ihmiseen. Eipä kyllä mikään yllätys sinällänsä.
Isavela
Lepakko

Post by Isavela »

RisThor wrote:
Isavela wrote:Mulla on astma ja allerginen nuha. Kyllä sen huomaa varsinkin stimulanttien kanssa, et herkemmin alkaa haukkomaan henkeä ja etenkin laskuissa tulee semmonen vaikeus hengittää ja ettei keuhkojen kapasiteetti tunnu riittävän kunnolla sekä täytyy ottaa avaavaa. Sekä aina ennen lenkille lähtöä avaavaa, joskus jopa saunaanmenoa varten joutuu ottamaan myös. Jos on hyvässä hoitotasapainossa, ei niin usein tarvi ottaa. Näin keväällä, kun katupöly/siitepöly ym pölisee, tuntuu kovasti käyvän keuhkoille ja allergialääkkeitä (nenäsumute) lisäämällä helpottuu. Jos nuha pääsee pahaksi, saan myös astmakohtauksia, lieviä onneksi. Mut aina öisin, se on tosi inhottava tunne herätä yöllä siihen ettei happi kulje ja hengitys vinkuu ja pihisee. Harvemmin päivällä, koska pystyasennossa on muutenkin helpompi hengittää.
Meillä samat. Mutta kaiken kukkuraksi vielä atooppinen iho tuohon päälle. Psykedeeleissä ja hatseissa varsinkin kutittaa polvitaipeita ja joka paikkaa niin maan vitusti että ei mitkään rasvat auta. Kaikkien muiden stimujen paitsi amfen kanssa tullut laskuissa tota hengen haukkomista, se on vitun ärsyttävää varsinkin jos siihen rupeaa keskittymään paljon. ainakin oman käsityksen mukaan amfetamiinia on joskus käytetty astman hoitoon. (Correct me if I'm wrong)

Mua vituttaa kun en pysty enää olemaan kunnolla edes saunassa, oon siis joku 5 min sit pitää mennä haukkomaan happea ja suihkuttelemaan. Veikkaan et järjetön röökinpoltto ei auta asiaa yhtään.. Olis kiva saunotella frendien kanssa pidempäänkin, vitun kiusallista ravata 5 min välein suihkussa ja saunassa. Noh eipä auta itku markkinoilla. :D

Itsellä heinix allergioiden hoitoon. Astmalääkettä en oo pitkään aikaan käyttänyt paitsi jos satun olemaan kipeenä. Mitä avaavia astmalääkkeitä sulla on? Itsellä on ventoline ja flixotide

Mulla on tällä hetkellä ihan toi mieto buventol. Hoitavana on beclomet. Allergiaan on nasacort nenäsumute, minkä oon todennut tosi tehokkaaksi ja vähiten itselle haittavaikutuksia aiheuttavaksi.
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."