LSD matkalla

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Talonmies
Karvakuono

LSD matkalla

Post by Talonmies »

LSD

18:30
Pistän pienen palan paperia kielelleni ja ajattelen että tästä se lähtee. Istumme iltaa ystäväni X:än kämpillä
ilta alkaa rennoissa merkeissä, pelaamme muutaman pelin MW2 ja minä odottelen oloja.

19:00
Kroppa alkaa relaksoitua ja kaikki raajat tuntuu ehkä hieman painavilta mutta ei mitenkään negatiivisesti
vaan sellainen mukavan lötkö olo. Ei vielä mitään näkö tai kuulo aistimuksia

19:15
Ensimmäiset lievät visuaalit alkoivat hiipiä.. pientä väreilyä ja pintojen elämistä mutta ei mitään järisyttävää

19:30
Huomaan tuijjottavani ovea joka näyttää muuttavan muotoaan, se oli sellainen "vellova" vähän niinkuin jotain
hyytelöä ehkä. Katson pyöreitä ilmastointi kanavia jotka suurenevat ja pienenvät.

Tästä eteenpäin en jaksa muistaa kellonaikoja mutta se ei ole olennaista enään kunhan kerron miten "reissu"
meni.

Eri kappaleiden kokoa oli vaikea hahmottaa ja perspektiivi näytti jotenkin vääristyneeltä, tuntui että huone olisi
tosi iso ja välillä tuntui että kädet olivat tooodella pitkät. Kaikki näytti jotenkin siltä että olisin ollut
kaverin x, huoneiston pienoismallin sisällä mutta kuitenkin siten että kaikki oli oikean kokoista... Tosi vaikee
selittää.

Lähdimme käymään alhaalla tupakalla jossainvaiheessa ja pieni kävely tuntui hyvätä idealta joten päätimme kävellä hetken
,pääsimme ainoastaan talon toiselle puolelle koska jäin ihastelemaan kuinka ihanalta ja kirkkaalta ja mahtavalta maailma näytti.
Tuntui että koko luonto olisi yhtä ja minä vain pieni mutta tärkeä palanen tätä suurta maailmaa. Lumihanki tuntui kutsuvan
makaamaan ja ihastelemaan mutta onneksi ystäväni x sanoi että "ehkä parempi kun et mene makaamaan sinne lumihankeen".
Siinä vaiheessa se tuntui todella hyvältä idealta ja tuntu että lumi oikein kutsui minua luokseen.

No pääsimme takaisin X:än kämpille kun olin ihmetellyt kaikkea mahdollista ja selittäny moneen kertaan kuinka meillä kaikilla
on tarkoitus ja että olemme yhtä luonnon kannsa.

Kello lähenee yhdeksää ja X sanoo että "tulee kiire jos sinne kauppaan halutaan". No olin silloin hyvin psykedeelisissä tunnelmissa
mutta kauppaan lähtö ei tuntunut huonolta idealta koska pihalla oleminen oli mukavaa.

Puoli juosten menimme kauppaan ja ostimme muutamat oluet. Kaupassa huomasin että kaikki vääntyilee ja näen värejä kaikkien valojen
ympärillä, pieni paniikki oli ehkä tuloillaan mutta sain ostettua mitä halusin vaikka kassalla oleminen oli hyvin epämiellyttävää
ja tuntui että kaikki katsovat ja en tiennyt miltä ääneni kuulostaa.

Pääsimme pois kaupasta ja kävelimme nyt hieman rauhallisempaa tahtia takaisin kämpille.
Näin maassa neonvarisia fraktaaleja tai mitä ikinä olivatkaan. Tie jota kävielin tuntui tunnelilta ja hieman sellainen fiilis
että katsoisin kaikkea "Fisheye" linsin läpi. sellainen pyöristynyt kuva.

En tiedä onko minun kylmä vai kuuma? pihalla on -10`c mutta en tunne mitään. Nyt tajuan että olin hikoillut pirusti koska olin
juossut sinne kauppaan mutta tunsin vain euforiaa ympäri kehoa en mitään lämpötiloja.

pääsimme takaisin kämpille ja oloni oli hieman epämiellyttävä. aloin hieman panikoida kun en tiennyt oikein mitä oli tapahtumassa
mutta tajusin että parempi mennä hetkeksi makaamaan ja rauhoittumaan.Näin todella upeita Visuaaleja.. koko katon kokoisia symmetrisiä
kuvia jotka vaihtoivat väriä ja sykkivät... kaikki vilkkui. koko näkökenttä vilkkui jollain tapaa. näin neon tunneleita ja sydämmiä ja
muuta jota en osaa edes kuvailla mutta kaikki jotka ovat kokeilleet tietävät varmasti. MAHTAVIA!!!!

Tästä alkoi trippini "huono osuus"

En tiennyt miten pitäisi olla, olin toisaalta iloinen ja naurava mutta oli niin paljon sanottavaa jota en pystynyt pukemaan sanoiksi
että aloin hieman ahdistua. Päähäni tuli niin paljon informaatiota jota en pystynyt laittamaan sanoiksi ja koitin epätoivoisesti
selittää jotain ystävälleni mutta jutuissani ei oikein ollut päätä eikä häntää.. En osannut selittää näkemiäni ja kokemiani
asioita ja mitä enemmän mietin sitä asiaa sitä enemmän ahdistuin.

Pääni tuntui hajoavan en pystynyt kertomaan mitä näin tai koin ja vaikka ystäväni x yritti saada selkoa siitä mitä selitin
en ihmettele ettei hän saaanut.

Luulin oikeasti olevani hullu, tai tiesin että en ole mutta kuitenkin luulin että olen. Tajusin miltä tuntuisi olla TODELLA
mielisairas. En saanut ajatuksia pois päästäni, kaikella tuntui olevan tarkoitus jota kukaan muu ei voinyt ymmärtää,
koitin selittää sitä mutta mitä enemmän selitin sitä enemmän minusta tuntui että ystäväni pitää minua hulluna...
Yksin kertaisesti mitä enemmän mietin sitä pahemmalta minusta tuntui. Suuni ei pysynyt pääni tahdissa.

Katson parvekkeelta alas, näen parkkipaikalla autojen renkaanjälkiä jotka muodostavat kuvioita jotka muka tarkoittavat jotakin
mitä en pysty selittämään. Tuntui että kaiken pystyy selittämään monimutkaisilla matemaattisilla kaavoilla.

Esim tuo sukka tuossa lattialla tai tuo kaappi tai deodorantti purkki on juuri tuossa koska niin on laskettu.
Kaikki tietävät miltä näyttää se tietomäärä joka näkyy matrix elokuvissa se vihreä teksti joka valuu ylhäältä alaspäin
loputtomana virtana, kolmi ulotteisena äärettömän määrän merkkejä sisältävänä massana. Tuntui kuin kaikki se informaatio
olisi päässäni ja minun pitää saada purettua se jotenkin ystävälleni X:älle.

Luulin oikeasti sekoavani lopullisesti. Luulin että olen oikeasti hullu. Ja koska en osannut lopettaa sen ajattelemista
uskoin siihen kokoajan enemmän ja enemmän.

Pakko purkaa sitä oloa jotenkin.. otin kynän ja paperia ja tein vaan mitä ikinä mieleeni tuli... en edes ehtinyt ajatella
asioita joita piirsin ja kirjoitin koska informaatiota tuli niin paljon. Kirjotin ja piirsin vain mitä pääni haluaa
ja edes itsekkään oikein tajunnut mitä tein. Koitan saada nuo kuvat teille jotenkin näkyviin. koska ne mielestäni kuvastavat
hyvin sitä oloa joka minulla tuolloin oli. Ainoa sana jonka osasin oli hullu, koitin piirtää niin kaikesta abstraktistakin
jota piirsin sain vain kirjaimet h u l l u . . . . Hullu ... HULLU. H.u.l.l.u ....HuLlU...AGRRESSIO... VIHA.. VIHA VIHA

Halusin hakata jotain... halusin huutaa... halusin vain riehua koska pääni oli hajoamassa ja tuntui että kaikki vanhat
patoutumat ja kaikki paha olo ja ahdistus etsi ulospääsyä. En halunnut vahingoittaa ketään mutta halusin hakata jotain ja huutaa.
Raised Fist - Friends and traitors soi kaijjuttimista ja tuo musiikki ehkä ruokki vielä sitä agrressiota jonka tunsin.
aika tuntuu pitkältä liian pitkältä. pää hajoaaaaaa

Sain jossain vaiheessa itseni kuitenkin hieman rauhallisemmaksi mutta pääni oli edelleen täynnä liikaa ideoita, asioita, kuvia, tekstejä,
muistoja, suunnitelmia, ja kaikkea muuta. En tiedä montako tupakkaa poltin mutta parvekkeella pihalle katsoessani oloni tuntui
fyysisesti rauhallisemmalta mutta en saanut ajatuksia pois päästäni.

Onneksi suurimmat olot rupesivat olemaaan ohi ja rauhotuin hieman. Ystäväni X laittoin South Park jakson tulemaan TV:stä
ja kun katsoin sitä sain vihdoin ensimmäistä kertaa ajatukseni pois siitä että olisin hullu.

Katsoimme muutaman jakson jonka aikana sain oloni taas rauhallisemmaksi ja koska pahin trippi oli jo ohi oloni parani.

Menimme alas tupakalle noin klo 00:00 oloni on suhteellisen selvä mutta hyvin relaxantti ja hidas... lähden kävelemään kotiin.
kotiin päästyäni aloin kirjoittaa tätä ja nyt olen kirjoittanyt tätä noin 1.5h.... vieläkin tuntuu että jää paljon sanomatta

Loppujenlopuksi vaikka trippi ei toisaalta ollut "hyvä tai iloinen" olen todella tyytyväinen koska tunnen että koin jonkinlaisen
valaistumisen.. tuntuu että sain jotain vanhoja traumoja koettua uudestaan hyvällä tavalla ja sain osan pahastaolosta ulos.
Tunnen että olen päässyt tällä tripillä todella syvälle pääni sisään ja olen tutkiskellut itseäni ja tajunnut asioita itsestäni
voisin jopa sanoa että maailmankuvani muuttui... Huomattavasti positiivisempaan suuntaan... haluaisin olla parempi ihminen
haluan ymmärtää... näihin tunnelmiin tälläkertaa

----"Talonmies kuittaa"-----
Tyhmänä tullaan ja viisaina kuollaan.
RisThor
Psykonautti

Re: LSD matkalla

Post by RisThor »

Olipas mukava stoori, kiitos kun jaoit.
Itelläki on huonoja kokemuksia hapoissa olemisesta kaupan kassalla.. En ymmärtänyt ollenkaan mitä kassaneiti sanoi niin kaverin piti auttaa. :D
Sinne minne nenä nenä näyttää ja tuuli tuuli kuljettaa.