Lätkän laadusta

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
Kottonmouth

Re: Lätkän laadusta

Post by Kottonmouth »

joojoo, huomasin tuon kyllä kun luin nyt koko tekstin.
Damned
Psykonautti

Post by Damned »

Kyl on nyt hyvää lätkää länsi-suomesta :up:

Pienestä määrästä ihan pihalla :D
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Tänä aamuna tuli puhdistettua 20g läpyskää. Kyllä oli kauheen näköistä se lieju :D

Lopputulos oli sellaista pehmeää ja joltakin mausteelta (jonka nimeä en saa millään mieleen) haisevaa ruskeaa mönjää jonka puristelin sellaisiksi pieniksi "läpysköiksi". Kokeilin tulitikunpään kokoisen nokareen laittaa tuhkakuppiin palamaan ja syttyi kyllä kohtuu helposti ja paloi nätisti lopppuun asti. Ennen tuota puhdistamista kyseistä läpyskää ei saanut oikein poltettua millään tavalla. Illalla voisi kokeilla polttaa , katsoa josko toimisi :mrgreen: Lehteä olisi joutavana 15-20g, olisiko fiksua tehdä piippuun lehti/lätkä sekoitus?
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Kottonmouth wrote:olisiko fiksua tehdä piippuun lehti/lätkä sekoitus?
Veikkaan että lehti palaa melko nopeasti pois, jättäen vaan läbyt erikseen käryyteltäväks. En oo kokeillut, kokeile ja kerro.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

King Ink wrote:
Veikkaan että lehti palaa melko nopeasti pois, jättäen vaan läbyt erikseen käryyteltäväks. En oo kokeillut, kokeile ja kerro.
Jaah... Eli lätkän kanssa ei oo mainittavaa hyötyä laittaa mitään siihen mukaan palamaan? Jointtiin niitä nyt ei kauheasti oo hyötyä laittaa. ropisevat vain pois kun eivät pala kunnolla :mrgreen:
RcKokki
Apteekki

Post by RcKokki »

King Ink wrote:

Juu näinhän se on että kuiva lehti palaa kyllä tosi nopeasti eikä lätkä kerkeä palamaan samalla. Olisi varmaankin hyvä ensin miksata hasat röökiin ja siihe heittää lehteä sekaan, niin palaisi varmaan suhteellisen tasaisesti...
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Miksaa kunnolla röökiin, niin palaa todella hyvin jointis, bongis, piipus, mis vaa.
Lehti/Läby/Tupakka, sitä suosittelen. Jos ei tupakan polttamista kammoksu.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Taas tuli lätkää. Tuskin poltettuna toimii, mutta kokeiltava on taas. Ajattelin että mitä jos ottaa palan lätkää, laittaa sen grinderiin ja jauhaa sen siinä pieneksi ja sitten mättää tupakanpurujen sekaan? Luulisi palavan ainakin hyvin kun on hienompaa ainesta.
Mandown
Lepakko

Post by Mandown »

Lätkä palaa jointissaki iha pätevästi jos rööki/mikseri on sopivan kosteeta, lätkä tarpeeks hienoks pistetty ja jointti hyvin kääritty.
Toi kottonin idea toiminee, tosin sitä läpyy voi jäädä hieman sinne krinderii kii.

Ainakaa mitää parempii hashiksia ei kannata noin käsitellä, nimim kokeilin hollannissa.
"Oisko tota lisäannost"
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Jaahas taas tuli peltsiä. Kaverilta kysyin, että onko hyvää niin sanoin että on. :mrgreen:
Jo nyt on kumma! :D

Kyllähän tää toimii joo, mut saa aika paljon polttaa. Hyvän kokoisen kimpaleen poltin bongista. :roll:

Kun katsoo valossa, niin ton pinta kimaltelee. Ettei olis lasia tai jotakin :foil:
Aksu6
Psykonautti

Post by Aksu6 »

Mandown wrote: Toi kottonin idea toiminee, tosin sitä läpyy voi jäädä hieman sinne krinderii kii.

Ainakaa mitää parempii hashiksia ei kannata noin käsitellä, nimim kokeilin hollannissa.
Joo ei mitään kunnon hasaa pysty grindaa, sehä vaa venyy ja paukkuu.

Täälpäin ei tarvi miettiä ostanko lätkää vai en, EN vitussa!
Et pysty selittämään totuutta, vaan totuuden esteitä.

Otin niitä monta ja osasin tanssii
-Allu
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

Zubs wrote:Jaahas taas tuli peltsiä. Kaverilta kysyin, että onko hyvää niin sanoin että on. :mrgreen:

Kyllähän tää toimii joo, mut saa aika paljon polttaa. Hyvän kokoisen kimpaleen poltin bongista. :roll:

Kun katsoo valossa, niin ton pinta kimaltelee. Ettei olis lasia tai jotakin :foil:

Niis o joskus se päällysmuovi päällä. kun on salakuljetetttu.
Ongelma
Lepakko

Post by Ongelma »

En tue toimitaa.

Oikea hassis onki sitte iha jotain muuta
Vape
Lepakko

Post by Vape »

En ymmärrä miksi joku haluaisi rääkätä itteään lätkällä, sitten näkee vielä kun jotkut ihmiset maksaa yli 15e/g :mrgreen:
Ongelma wrote:Oikea hassis onki sitte iha jotain muuta
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Olio wrote:
Zubs wrote:Jaahas taas tuli peltsiä. Kaverilta kysyin, että onko hyvää niin sanoin että on. :mrgreen:

Niis o joskus se päällysmuovi päällä. kun on salakuljetetttu.
Ei vaan siinä pinnassa kimalteli semmosii pikku pisteitä. :D

Mutta nyt on charasta, nams! :up:

Eihän toi mitään charasta oo...Ihme kumia ja outo tuoksu, ei toimi lähes ollenkaan iso satsi bongista :O
Olin jo innoissani kun näin pökäleen mut ei niin ei... :x
Skilla
Lepakko

Post by Skilla »

joop, sellasta mustaa 'pehmeetä' lätkää kaupitellaan charaksena.. ärsyttää
growy
Kameleontti

Post by growy »

Hoppa wrote:joop, sellasta mustaa 'pehmeetä' lätkää kaupitellaan charaksena.. ärsyttää
AKA Nypsy. Hirveetä paskaa. Mitenköhän sais eroteltua jatkeaineet pois? Toimii kuitenkin paremmin kuin PL (joka ei sano mitään?) eli siis luulis sisältävän enemmän sitä itseään.?
Vesi,Asetoni?
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Grower
Lepakko

Post by Grower »

Mitähän lätkä sisälsi, kun imin sitä piipusta niin rätisi hieman? Toimii kuitenkin erittäin hyvin ja tuoksuu oikealle, mutta rätinä mietityttää : ss
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Jos väsätessä muuttuu enemmänki hiekkamaiseks on luultavasti melko huonoo.
Yleensä mitä tummempaa & pehmeempää niin sitä parempaa. Mutta siinäki on poikkeuksia ollu, se vitun kävelykeppi/tanko/mitä ikinä olikaan, hyh hyh...
Vaaleeta paksua lätkää on ollu mikä turpos aivan älyttömän hyvin ja toimi iha ookoo. Oiskoha tuo ollu kukkaleimaa.
Daavidin tähti on ollu aina halpaa/huonoa, oli se sitte sitä ohutta tai paksua versioo.
Ei se toiminu oikeen tuoreenakaan. Ja kun se kovettu nii oli sellasta että hampaat melkei katkes siihen.

Hyvä lätkä on pakattu hyvin, alkuperäiskelmut jos on jälellä niin siitä jo melkei tietää että toimii.

Hyvästä lätkästä ei o puristettu öljyjä pihalle.

Justii tuossa törmäsin paksuun ja melko tummaan lätkään. Ei mitää erikoisen hyvää vaikka ulkonäkö oli mitä mainioin.
Oli vissiin säilytetty huonosti.

Hyvästä lätkästä joutuu, vai pitäiskö sanoo että pitää maksaa vähän enemmän. Tulee vähä vähemmän pää kipeeks.

En tiijä, itte tiiän lämpätessä/väsätessä minkä laatusta on. Ja siitä ku veistää vaikka linkkarilla piitin ja se lähtee just sellasena ku veistää sitä.
Hyvää lätkää ku ei kauan tartte lämpätä. Mitä kauemmin pitää lämmittää sitä niin kyny piitti on luultavasti...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

En oo kyl ikinä polttanut mitään lätkää joka ois edes lähelle paskasti kotikasvatettua kukkaa laadussa... Ja siitä joutuu vielä pulittamaan lähes samoja hintoja. Kukan yleensä korkealentoisempi vaikutus on mun mielestä myös paljon kivempi. Ellei oo oikeesti sellasta charasia, jota ei tarvitse edes lämpätä(eipä ole tullut vielä vastaan edes), niin ostan ja poltan paljon PALJON mielummin kukkaa. Se on aina parempi diili.

Itse tehty hasis onkin sitten eri asia... Hyvästä kukasta itse valmistettu hasis on monesti todella tykkiä tavaraa. Mut ei sellaista myydäkään edes.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

SahkoinenVelho wrote:En oo kyl ikinä polttanut mitään lätkää joka ois edes lähelle paskasti kotikasvatettua kukkaa laadussa... Ja siitä joutuu vielä pulittamaan lähes samoja hintoja. Kukan yleensä korkealentoisempi vaikutus on mun mielestä myös paljon kivempi. Ellei oo oikeesti sellasta charasia, jota ei tarvitse edes lämpätä(eipä ole tullut vielä vastaan edes), niin ostan ja poltan paljon PALJON mielummin kukkaa. Se on aina parempi diili.

Itse tehty hasis onkin sitten eri asia... Hyvästä kukasta itse valmistettu hasis on monesti todella tykkiä tavaraa. Mut ei sellaista myydäkään edes.
Itte kerran tein omasta kasvattamasta kukasta lätkää nii toimi eri hyvin...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

SahkoinenVelho wrote:En oo kyl ikinä polttanut mitään lätkää joka ois edes lähelle paskasti kotikasvatettua kukkaa laadussa... Ja siitä joutuu vielä pulittamaan lähes samoja hintoja. Kukan yleensä korkealentoisempi vaikutus on mun mielestä myös paljon kivempi. Ellei oo oikeesti sellasta charasia, jota ei tarvitse edes lämpätä(eipä ole tullut vielä vastaan edes), niin ostan ja poltan paljon PALJON mielummin kukkaa. Se on aina parempi diili.

Mä olen ihan päinvastaista mieltä. PL on usein kuraa, mutta jos oikein halvalla saa, sen voi puhdistaa. Vähän laadukkaammat rokko-laadut ja Afganistan/Nepal/Intia suunnalta tulevat samantyyppiset pehmeät tummat Indica-hasikset on tosin aivan loistavia rentouttajia. Itse ostan hyvälaatuista hasista mieluummin, kuin tuntematonta kukka lajiketta. Kukasta harvoin tulee samanlaista kehollista euforiaa ja miellyttävää stressin lievitystä.

Tyypilliset myynnissä olevat kukkalajikkeet iskevät kyllä todella kovaa, mutta menee aika tutkalle ja tulee usein stressaava ja kireä olo ainakin ensimmäiseksi tunniksi. Lehtivihreää ja kasvimateriaalia ei myöskään ole kauhean kiva polttaa jos, budia ei ole kuivattu ja fermentoitu huolella. Random katukukka on liian THC painotteista muiden kannabinoidien kustannuksella mun makuun ainakin 2/3 kerrasta. Mä olen kyllä varmaan vaan tavallista herkempi THC:lle ilman korkeata CBD pitoisuutta tasapainottamassa vaikutusta.
Last edited by eNZYMe on Sun 08 Jan 2012, 12:14, edited 1 time in total.
Mandown
Lepakko

Post by Mandown »

Joo.. Toi on kyl totta, et kunnon hassiksissa ne kannabinoidit on paremmin tasapainossa. Vähemmän psykoottista ja enemmän sellast niinku.. old school meininkii.

Ja nykyää ainaki stadis liikkuu paljon sellast budii, et ku poltat jointi, ni meeet vaa iha tutkalle.
Mikää ei kiinnosta, jumitus alkaa ja toteet, et vittu mitä paskaa. Ja seuraavana aamuna siisti herää töihi :down:
Tollast ku polttaa aina päiväst toisee ni tajuu olevansa ihan vitun urpo, onneks on nyt tauko sopivasti päällä.
"Oisko tota lisäannost"
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."
Comadope

Post by Comadope »

Tuli poltettua ekaa kertaa piitkästä aikaa oikeesti paskaa lätkää. Pääkaupunkiseudulta semmosta vaaleeta. Illassa meni 2g jota normaalisti ei todellakaan mene eikä silti edes sanonut oikein mitään. Ihme pöhinä oli vaan päällä :roll:
anaganja
Psykonautti

Post by anaganja »

Tampereella eilen tuli hommattua varsin pätevää lätkää. :) On kyllä ollut aika pitkä tauko savusta, mutta kohtuullisen paljon silti kolisee.
Kosmonautti
Psykonautti

Post by Kosmonautti »

tuli hommattua pl.

gramman vuolsin veihellä pieniksi paloiksi jonka jälkeen laitoin kahvinkeittimenläpi. kaks suodatinpussia.
paino tippu grammasta -> 0,6. kuivasin sen ajan kanssa.

Ja oli kyllä pl:äällä. Puhdistettu ei.

mut oli huonoa pl, ei perushyvää edes ollut.

Onko mul ollu vaan huonoa pl? vai teinkö erottelun väärin kun hukka oli niin suuri?
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

Kosmonautti wrote:tuli hommattua pl.

gramman vuolsin veihellä pieniksi paloiksi jonka jälkeen laitoin kahvinkeittimenläpi. kaks suodatinpussia.
paino tippu grammasta -> 0,6. kuivasin sen ajan kanssa.

Ja oli kyllä pl:äällä. Puhdistettu ei.

mut oli huonoa pl, ei perushyvää edes ollut.

Onko mul ollu vaan huonoa pl? vai teinkö erottelun väärin kun hukka oli niin suuri?
Must toi hukka on pieni... joskus lätkän kans pelas... siit o jääny sellanen maku suuhu et sitä ihteensä siinä on 5-10%
Parhaat karstat on pohjalla.
Hz0
Apteekki

Post by Hz0 »

Täältä Hyvinkää-Riihimäki-Hämeenlinna akselilta tuli hommattua suht tummaa ja päältä tahmeaa mutta silti kovaa lätkää, 0.1 yhteen jointtiin knasterin kanssa laitettuna pisti kaksi ihmistä moneksi tunniksi vahvaan indicatyyppiseen pöhnään. Todella miellyttävää itseasiassa. Itse asiassa niin hyvää että oli pakko aloitaa lauantaina viikon toleranssitauko ettei mene ihan harakoille. Ehkä ensi viikonloppuna sitten taas...
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

Hz0 wrote:Täältä Hyvinkää-Riihimäki-Hämeenlinna akselilta tuli hommattua suht tummaa ja päältä tahmeaa mutta silti kovaa lätkää, 0.1 yhteen jointtiin knasterin kanssa laitettuna pisti kaksi ihmistä moneksi tunniksi vahvaan indicatyyppiseen pöhnään. Todella miellyttävää itseasiassa. Itse asiassa niin hyvää että oli pakko aloitaa lauantaina viikon toleranssitauko ettei mene ihan harakoille. Ehkä ensi viikonloppuna sitten taas...
Haiskahtaa ennemminkin hasikselle.
Parhaat karstat on pohjalla.
Kepardi
Psykonautti

Post by Kepardi »

Infitialis wrote:
Hz0 wrote:Täältä Hyvinkää-Riihimäki-Hämeenlinna akselilta tuli hommattua suht tummaa ja päältä tahmeaa mutta silti kovaa lätkää, 0.1 yhteen jointtiin knasterin kanssa laitettuna pisti kaksi ihmistä moneksi tunniksi vahvaan indicatyyppiseen pöhnään. Todella miellyttävää itseasiassa. Itse asiassa niin hyvää että oli pakko aloitaa lauantaina viikon toleranssitauko ettei mene ihan harakoille. Ehkä ensi viikonloppuna sitten taas...
Haiskahtaa ennemminkin hasikselle.
Heh, mä olen varsinkin nykypäivänä taipuvaisempi syyttämään synteettisiä kannabinoideja. Niiden saatavuus isommissakin määrissä on helppoa, niiden sotkeminen peltsiin on helppoa, niillä rahan tekeminen on helppoa. Niitä on myös niin paljon, ettei vaikutusten identifioiminenkaan ole aina helppoa, varsinkin jos jatkaja tekee oman blendinsä huolella. Ensimmäisen kerran oisko joku ~3-4 vuotta sitten tuli vastaan näillä jatkettua lätkää, en muista tarkkaan mutta siis ihan samoihin aikohin kun spice goldit ja nää pamahti markkinoille. Välillä saanut sellasta "budiakin" mikä on herättänyt lähinnä epäilyksiä kannabinoidisisältönsä suhteen, hämmentävän paljon lefaa seassa ja toimivuus taattu... :foil: