Kannabiksen kasvatus

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
Ahab

Post by Ahab »

Inovix wrote: ...projekti lähtee käyntiin heti kun saan lowriderin siemeniä jostain muutaman...
:? aina sitä samaa lowryderia
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

No odotan innolla kunnon sativalajiketta joka mahtuisi tuollaiseen tölkkiin. Tosin sitäkin voisi kokeilla. Kasvi ei saisi olla kovin iso. :cry: Siksi lowrider.

Inovix
Shogun
Psykonautti
Posts: 101
Joined: Fri 08 Sep 2006, 18:14

Post by Shogun »

Pistän viikon päästä lowryder projektin pystyyn. Tänään aloitan ensimmäisen sieniprojektini. Saapi nähdä kuinka paljon muistan entisesta koulustani.

Vähän jälkeen lowrydereiden kukinnan aloituksesta laitan jock horroria tulemaan.. Sitten on kukkaa toivottavasti kokoajan. Eikä enää koskaan pl:ää, eikä säätämistä. Sitä voi itse tehdä heinistä vaikka öljyä ja osasta kukasta ottaa hartsit talteen. Nämä voi sekoittaa keskenään ja polttaa. Nami..
Ei sitä voi pukea sanoiksi...
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

Vesi tulee kielelle :P Slurps.

Oma projekti on sen verran utopinen että tuskin tulee toimimaan mutta yritys hyvä 10. :D

Inovix
LadyDilemma
Karvakuono
Posts: 48
Joined: Fri 03 Nov 2006, 05:24
Location: useimmiten kotona

Post by LadyDilemma »

immuzu wrote:Mikä lie, mutta en saa toimiman hamppu foorumia.. Se ei anna kirjautua/rekisteröityä :D ehkä en vaan osaa :lol:
Juuh, mie painin kanssa saman ongelman kanssa, kunnes joku täällä väläytti, että pitää painaa oikeassa alakulmassa olevaa namikkaa, eikä sitä agreetä :D Kukakohan sen mahto sanoa: hampuusien julmaa kieroilua :P
Aika on vain rapistuvan materian kuolinkamppailua
immuzu

Post by immuzu »

LadyDilemma wrote:
immuzu wrote:Mikä lie, mutta en saa toimiman hamppu foorumia.. Se ei anna kirjautua/rekisteröityä :D ehkä en vaan osaa :lol:
Juuh, mie painin kanssa saman ongelman kanssa, kunnes joku täällä väläytti, että pitää painaa oikeassa alakulmassa olevaa namikkaa, eikä sitä agreetä :D Kukakohan sen mahto sanoa: hampuusien julmaa kieroilua :P
No jopas :D Ei muakaan oo älyllä pilattu -.- En tajuu tollasia :D:D
User avatar
tRip
Moderator
Posts: 6170
Joined: Thu 22 Sep 2005, 02:40

Post by tRip »

Ootte te pöpejä ku ette tajuu.. ; )

Mut asiaan, keväällä (jos saisin aikaseksi) ajattelin esikasvattaa kasvin sisällä ja viedä sitten ulos kasvamaan. Saa nähdä onnistuuko.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
immuzu

Post by immuzu »

Mä taas ajattelin esikasvattaa 20 kasvia sisällä ja viedä ulos ja sit laittaa sisälle erikseen tulemaan :p
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

immuzu wrote:Mä taas ajattelin esikasvattaa 20 kasvia sisällä ja viedä ulos ja sit laittaa sisälle erikseen tulemaan :p
Eikö 20 taimea sun huoneessa herätä sun äiteen kiinostusta ? :roll:

Inovix
immuzu

Post by immuzu »

Inovix wrote:
immuzu wrote:Mä taas ajattelin esikasvattaa 20 kasvia sisällä ja viedä ulos ja sit laittaa sisälle erikseen tulemaan :p
Eikö 20 taimea sun huoneessa herätä sun äiteen kiinostusta ? :roll:

Inovix
varmasti, mutta oonki ovela enkä kerro äidille että ne on taimia :twisted:

Huoh ei vaan kohta pitäis olla oma kämppä.. about pari kk...
User avatar
skirtfeber
Apteekki
Posts: 499
Joined: Fri 08 Sep 2006, 16:43

Post by skirtfeber »

ne alkaa näyttää aika hamppumaisilta aika nopeesti sirkkalehtien kehittymisen jälkeen.
LadyDilemma
Karvakuono
Posts: 48
Joined: Fri 03 Nov 2006, 05:24
Location: useimmiten kotona

Post by LadyDilemma »

Tulen tänne kyelemään, kun hamppufoorumilla tulee neula ja heinäsuopa-olo.

Miten kauan kukitusta voi viivästyttää? Onko sillä thc:tä laskevaa vaikutusta yms.?

Ongelma on kitukasvuinen pistokas Matti, jonka kukitus periaatteessa pitäisi aloittaa jo n. viikon päästä. Parin-kolmen viikon ikäiset afghanin taimet Kikka ja Kata ovat jo kirineet samaan mittaan, kuin Matti ja tuumailin että josko koko perheen kukittaisi samaan aikaan. (säästyisi lamppuhärdelli, kun ovat nyt kaikki saman natikan alla. Siis K&K pitäisi siirtää muualle kun vaihtaa valotusjaksoa)

Onko kellään mielipiteitä?
Aika on vain rapistuvan materian kuolinkamppailua
Ahab

Post by Ahab »

Miksi kukitus periaatteessa pitäisi aloittaa jo n. viikon päästä?
No mä oon kasvatellu ESLeillä ja varsinki ennen ku sain purplen ni kasvu oli paljon hitaampaa joten oli turha laskea että joo alotan kukituksen esim. 18vk vegen jälkeen vaan siirryin kukitukseen sitten ku alkoi näyttää siltä että vertikaalinen tila loppuu kesken.
immuzu

Post by immuzu »

Ahab wrote:Miksi kukitus periaatteessa pitäisi aloittaa jo n. viikon päästä?
No mä oon kasvatellu ESLeillä ja varsinki ennen ku sain purplen ni kasvu oli paljon hitaampaa joten oli turha laskea että joo alotan kukituksen esim. 18vk vegen jälkeen vaan siirryin kukitukseen sitten ku alkoi näyttää siltä että vertikaalinen tila loppuu kesken.
samaa mieltä. tuleepahan isompia kasveja kun antaa ola rauhassa ^^
Ahab

Post by Ahab »

Pistin uusia kuvia http://s94.photobucket.com/albums/l99/Ahabvihrea/
On käynyt ilmi että kaapissani onkin selkeästi kahta lajiketta, kaksi kappaletta sativaisempaa ja yksi kappale indicaisempaa. Kerran olen aikaisemmin kasvattanut noista samoista siemenistä ja silloinkin oli kaksi vihreää pitempää kasvia ja yksi lyhyempi violetinpunertava mutta luulin että yksi oli friikannut tai kärsinyt tai jotain. Mutta näin jälkiviisana kun muistelen niin taisin nyppiä ne siemenet kahdesta eri kukinnosta joita sain kesällä 2005.
Indicaisempi kukka
Sativaisempi kukka1
Sativaisempi kukka2
Siellä täällä on lehdistä nähtävistä että olen joutunut taistelemaan spaidereita vastaan. Luulenpa että olen kuitenkin vaihteeksi voitolla. Tuo sativaisempi kukka1 on niin risu että se saattaa lähteä aikaisemmin kuin nuo toiset. Varsinkin kun en pölyttänyt siitä yhtään oksaa toisin kuin pölytin muutaman noista kahdesta muusta.
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

Ahab; näyttää hyvältä. :wink:

Inovix
User avatar
Hupu
Psykonautti
Posts: 124
Joined: Fri 03 Nov 2006, 21:02

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Hupu »

Ahab, Mikä tuo pieni kasvi on kuvan vasemmassa alalaidassa? Hamppu se ei ainakaan ole. :roll:
Ahab

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Ahab »

Hupu wrote: Ahab, Mikä tuo pieni kasvi on kuvan vasemmassa alalaidassa? Hamppu se ei ainakaan ole. :roll:
Se on Heimia salicifolia eli Sinicuichi.
User avatar
Exaile
Karvakuono
Posts: 38
Joined: Fri 14 Jul 2006, 21:52

Post by Exaile »

ens kesänä täytyy laittaa kaikkee lr risteytyksiä kyl ulos....ja paljon :lol:
Tupla
Psykonautti
Posts: 66
Joined: Thu 28 Dec 2006, 03:15

Post by Tupla »

Noniin itekkin sain kasvatukset alkuun tässä vähänaika sitten. Eli ihan jotain tuntemattomia siemeniä sain kaverilta, sativaista kumminkin, suht hajuton ja scrogissa kasvattelen 8)

Kasvamassa tällähetkellä kaks kasvia vajaan parinviikon ikäisiä. Auringon paikalla on energiansäästölamppu, lisää watteja tulossa kuhan projekti etenee. Ravinteeks oon ostanu jonkun substralia, mut kukitukseen aion hankkia sit muita ravinteita.

Ensimmäisiä kasvatuksia, joten tarvikkeisiin ei oo kummosia summia laitettu. Muutamia kymppejä. Lähinnä tarkotus kokeilla miten hanpunkasvatus onnistuu ja seurata sen elinkaarta. Siinä samalla sitten itelle vähän poltettavaa :P
Last edited by Tupla on Fri 02 Mar 2007, 01:49, edited 1 time in total.
Smartine
Tuppisuu
Posts: 13
Joined: Wed 31 Jan 2007, 22:38

Post by Smartine »

Mikä tää Lowryder on? :roll: koitin ettiä ns:n sivuilte ei löytynyt???
"One for all, All for one. We are strong, We are one."
User avatar
LD50
Apteekki
Posts: 459
Joined: Wed 05 Jul 2006, 01:29

Post by LD50 »

Nyt on ATX-kotelossa kukkimassa nortti toista viikkoa (70w spna) ja koko kämppä löyhkää.

Feminisoitu nortti on ESLin alla ja pääsee pian kaappiin 150w natikan alle.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Smartine wrote:Mikä tää Lowryder on? :roll: koitin ettiä ns:n sivuilte ei löytynyt???
Lowryder, eli LR on tiukan jalostuksen ja markkinnonnin tulos, joka on valloittanut Suomea viimeiset pari vuotta. Kasvaa todella lyhyeksi (maks. 50-60 cm), mutta valmista kukkaa saa todella nopeasti. 60 päivää myyntipuheiden mukaan. Jopa Suomen oloissa saa ulkona siemenistä valmista kukkaa. Sukupuoli näkyy muutaman viikon kuluttua. Täysi autflower, eli alkaa kukkia valojaksosta riippumatta kunhan saavuttaa tietyn iän/koon.
User avatar
Lasipallo
Kameleontti
Posts: 872
Joined: Wed 21 Sep 2005, 18:09

Post by Lasipallo »

Kalastaja wrote: Jopa Suomen oloissa saa ulkona siemenistä valmista kukkaa. Sukupuoli näkyy muutaman viikon kuluttua. Täysi autflower, eli alkaa kukkia valojaksosta riippumatta kunhan saavuttaa tietyn iän/koon.
LR:ää ehtii kasvattamaan suunnilleen kaksi kertaa suomen kesään, peräkkäin. LR kasvaa hyvin pieneksi ja on nopea, loistava valinta ulkokasviksi, kunhan varaa tarpeeksi siemeniä. Myös monet risteytykset LR:stä toimii usein varsin hyvin.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
User avatar
Harold
Kameleontti
Posts: 751
Joined: Fri 02 Feb 2007, 13:35
Location: kehä III ulkopuolella

Post by Harold »

osaatteko kertoa hieman enemmän tietämystäni super hazista ?
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
User avatar
Lymykonna
Kameleontti
Posts: 858
Joined: Mon 29 Jan 2007, 21:47
Location: Nilkkilä

Post by Lymykonna »

Kertokaapa asiantuntijat tarvitseeko tuollainen kasvi paljonkin huolehtimista. Paljonko poltettavaa materiaalia suunilleen voisi odottaa irtoavan yhdestä kasvatuskerrasta? Täysin suurpiirteinen arvio kelpaa.
Ahab

Post by Ahab »

Harold wrote:osaatteko kertoa hieman enemmän tietämystäni super hazista ?
KaLaInfosta löytyy hyvin noita.
Super haze
Lymykonna wrote:Kertokaapa asiantuntijat tarvitseeko tuollainen kasvi paljonkin huolehtimista. Paljonko poltettavaa materiaalia suunilleen voisi odottaa irtoavan yhdestä kasvatuskerrasta? Täysin suurpiirteinen arvio kelpaa.
Ei sitä kovin vaikea ole kasvattaa ja hyvinkin vaatimaton setti riittää alkuun mutta sadot ovat sitten pienempiä. Sitten siitä on hyvä joka kerta parantaa. Se paljon yhdesta kasvatuskerrasta irtooa riipuu siitä monta kasvia sitä kasvattelee. Sativoista tulee helposti vähemmän satoa kuin Indicoista. Sellasesta alottelian rimpulasta voi tulla joku 10g mutta 100g on mahdollista saada yhdestä kasvista. Eri lajikkeita on kiva kasvattaa koska jos on vaan yhtä lajiketta iso määrä niin sitä kyllästyy nopeammin jos ei ole vaihtelua.
User avatar
Harold
Kameleontti
Posts: 751
Joined: Fri 02 Feb 2007, 13:35
Location: kehä III ulkopuolella

Post by Harold »

joo tattis. en paukuissa tajunnu, et sellanen "uutuus" ku hamppufoorumikin on olemassa :D
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
420TheyKilledKennedy
Tuppisuu
Posts: 7
Joined: Sun 18 Feb 2007, 00:06

Post by 420TheyKilledKennedy »

Itellä 600natikka cooltubeineen ja ufoineen.Hazea löytyy kaapista pari nartullista, eka kasvatus tosin
User avatar
Lymykonna
Kameleontti
Posts: 858
Joined: Mon 29 Jan 2007, 21:47
Location: Nilkkilä

Post by Lymykonna »

Ahab wrote: blabla
Kiitoksia, pitääkin miettiä jos saisi homman aluilleen. Kasvattelu on kuitenkin mukavaa puuhaa ja ajanvietettä.