Varastaminen

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
just1fix
Lepakko

Re: Varastaminen

Post by just1fix »

xxx-men wrote:Osaatko sanoa että mkä siinä kiinnijäämisessä eniten pelottaa? Eihän sun vartijoille tarvii mitään sanoa jos käry käy. Poliisi tulee paikalle ja kirjottaa sakon. Sakonkin voi jättää huoletta maksamatta ku niitä ei enää muunneta vankeudeksi.
Tollaset tilanteet vaan ahdistaa. En osaa psyykata itteeni tarpeeks ja ajattelen aina että jään varmasti kiinni, mikä ei ehkä olisi paha juttu mutta saatana ei vaan pysty, joku sanoo päässä vaan "EI!". En osaa paremmin selittää.
Uke
LD50

Post by Uke »

sikku wrote:
xxx-men wrote:Osaatko sanoa että mkä siinä kiinnijäämisessä eniten pelottaa? Eihän sun vartijoille tarvii mitään sanoa jos käry käy. Poliisi tulee paikalle ja kirjottaa sakon. Sakonkin voi jättää huoletta maksamatta ku niitä ei enää muunneta vankeudeksi.
Tollaset tilanteet vaan ahdistaa. En osaa psyykata itteeni tarpeeks ja ajattelen aina että jään varmasti kiinni, mikä ei ehkä olisi paha juttu mutta saatana ei vaan pysty, joku sanoo päässä vaan "EI!". En osaa paremmin selittää.
Eiks se oo kumminki iha jees et löytyy häpyä jättää se tavara hyllyy jos ei oo rahaa taskus ostaa sitä. :up:
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Uke wrote:
sikku wrote:
Eiks se oo kumminki iha jees et löytyy häpyä jättää se tavara hyllyy jos ei oo rahaa taskus ostaa sitä. :up:
Onhan se hyvä joo. Rahasta se ei itsellä ole kiinni. Kuhan haluun vittuilla ja olla angstinen. Mä maksan veroja ja koen etten saa omalle kohdalle tarpeeksi niille vastinetta. Niin miksen siis kuormittaisi vähän tätä yhteiskuntaa? :mrgreen:
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Useimmilla varmaankin se, että alitajuisesti tietää todennäköisesti joskus kasvavansa aikuiseksi, jolloin se menneisyyden rötöstely muuttuukin haitaksi. Eihän sillä tietenkään valtion hampaattomuuden takia ole mitään väliä niin kauan kun jatkaa persaukisena pummina tai pikkurikollisena.
xxx-men wrote: Onhan se hyvä joo. Rahasta se ei itsellä ole kiinni. Kuhan haluun vittuilla ja olla angstinen. Mä maksan veroja ja koen etten saa omalle kohdalle tarpeeksi niille vastinetta. Niin miksen siis kuormittaisi vähän tätä yhteiskuntaa? :mrgreen:
Vaikka tässä onkin ilmeisesti kyseessä jälkikäteinen rationalisointi, niin oletetaan että olisi ihan oikea motiivi. Eikö silloin pitäisi varastaa valtiolta? Lähikaupasta varastaminen on valtion verottamista ihan yhtä paljon kuin naapurin mummon laukusta varastaminen.
AD_HD @ synirc
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Rotta tai ei, mutta ihan täysipäiväisesti oon duunissa ja en elä minkään tukiaisten varassa. Mä vaan pöllin kaupasta mitä haluan koska mä vaan VOIN niin tehdä.
CaptainZ

Post by CaptainZ »

xxx-men wrote:Rotta tai ei, mutta ihan täysipäiväisesti oon duunissa ja en elä minkään tukiaisten varassa. Mä vaan pöllin kaupasta mitä haluan koska mä vaan VOIN niin tehdä.
En toki puhunutkaan susta ;)
Jv420
Tuppisuu

Post by Jv420 »

Nuorempana tuli ritsailtua kaupasta aina jotain kun siellä kävi. Jotenkin kun sen tajus miten helppoo se on niin sitä pysty vaan mättämään kaikkee kaljoista karkkeihin reppuun ja kävelemään pokerina ulos. Nyt vanhemmalla iällä koko touhu on vähän jäänyt, natikoita tai jotain muuta yleishyödyllistä voi varastaa, mutta kaupasta en viitsi ;)
"Those who have the priviledge to know, have the duty to act" -Einstein
taikasieni
Karvakuono

Post by taikasieni »

joskus pentuna tuli kaupasta varastettu kaljaa ja tupakkaa ja joskus alkosta pullon tai pari jotain viinaa.
amUse
Tuppisuu

Post by amUse »

Varastan, tänä kesänä tuli huomattua kuinka helppoo se on. Alkoholituotteita lähinnä, satunnaisesti jotain snacksejä. Päkki kätee ja kuolleeseenkulmaan, ei paina omaatuntoo viedä jonkun monikansallisenfirman tuotteita. Yksityisihmisiltä en varasta.
drugface
Karvakuono

Post by drugface »

On tullu kyllä varasteltuu rikkaiden taskusta, siis lähikaupoista yms. Viimeeksi tuli vaan repun kanssa aamulla haettuu kaljaa ja keissi onnistu, mutta sitte menin ahneena toisen kerran samaan kauppaan nii sainpa sitte porttikiellot ku sekopäissää laitoin repun täytee bisseä ja kassalla sitte kysy, että reppu pitäisi avata. Siinä tokasin vaan, että ei pahemmin tee miel näytellä reppua sille kusipää myyjälle ni piti sitte ottaa vaa hatkat. Aika typerää touhua loppujenlopuks... :roll: Tiiä sitte jos väsäis foliorepun ja isommasta kaupasta menis pukukoppiin tai johonki laittaa jotai kalliinpaa elektroniikkaa sinne esim. PSP tai jotain. Siinä sitte vois olla jopa jotai järkeä, jos nyt kiinni ei jäis. Saattaa vaa olla ettei mee näpistyksestä vaa tulee joku varkaus-syyte -.- PORVAREIDEN TASKUSTA SAA OMASTA MIELESTÄ AINA VIEDÄ! Eine siinä oikee rahallista tappiota saa. Sossutuella ku elää ni ei paljon kehumista omasta varallisuudesta. :| ;)
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

^ miten erotat porvarin? Fäncyt vaatteet? Timanttikorut?

Mun mummooni joku on vissii monta kertaa luullu "porvariks" ku tuppaa liikkuu
miljoona vuotta vanha turkistakki pääl ja sit on viety kuukauden elämisrahat.. Eli vähän.

Must se on perseet ku laukunpöllijät tuuppaa mummot ja papat nurin ja
sit on lanne murtunu tai jotai.. Tai lähtävät pieksemää. Hmm..

Kaupast pöllimine on mulle what so ever oikeestaa,ja täysin hyväksyttävää jos ei vaan
pysty ostamaan.
. . . (--) °
Hanky
Apteekki

Post by Hanky »

joskus alaikäsenä tuli varastettua alkoholituotteita, kun huomas miten helppoa se oli :mrgreen: emmä nykyää viiti varastaa mitää, olenhan kunnon kansalainen, eiku? :roll:
haureus
Lepakko

Post by haureus »

En ole oikein ryöstellyt mitään pientä, koska aika kuvottava ja säälittävä ajatus varastaa jotain halpaa ja pientä. Lähikaupasta illan karkit ja kaljat, yäk.

Kyllä mun mielestäni varastaessa pitäisi varastaa jotain oikein varastamisen arvoista, eli näitä "köysillä kattoikkunasta alas ja kassakaapille" -juttuja. Onhan siinä nyt vähän enemmän munaa, jos putsaa jonkun rahankuljetusauton jonkun kulmakioskin sijasta. Olen kuitenkin aina elänyt siinä näkemyksessä, että hollywoodin elokuvat eroaa todellisuudesta jossain määrin, joten en sitten ole koskaan ryöstellyt mitään isoakaan.
"Ei ole parempaa tapaa välttää huumeita ja niiden haittoja kuin tietää aiheesta mahdollisimman paljon." -Sanohuumeilleei.net
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

haureus wrote:En ole oikein ryöstellyt mitään pientä, koska aika kuvottava ja säälittävä ajatus varastaa jotain halpaa ja pientä. Lähikaupasta illan karkit ja kaljat, yäk.

Just hyvä idea mut mielummin vaikka leipäpaketti ja juustoa ja voimariinia tai leikkelettä. siis jos ei oikeesti oo rahaa ruokaan. Itte ei oo tarvet varastella mitään enää ollut aikoihin.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Mä näpistelen alle euron juttuja :roll: . Rahasta ei oo kii ni kai toi vaa on mun pakkomielle.
Hanky
Apteekki

Post by Hanky »

Mulle tulis nykyään kauheet omantunnon tuskat jos varastaisin jotakin, vaikka jotain pientäkin.
EDIT löysin sunnutaina mun laukusta baarin shottilaseja ja muistikuvia ei ollut yhtään.. Tässä tapauksessa en tunne omaatuntoa koska en muista tapahtumia :roll:
Last edited by Hanky on Mon 15 Aug 2011, 23:30, edited 1 time in total.
CaptainZ

Post by CaptainZ »

hankyy wrote:Mulle tulis nykyään kauheet omantunnon tuskat jos varastaisin jotakin, vaikka jotain pientäkin.
Mä varastin viikonloppuna yhden savukkeen. Tunsin siitä sitten lopun päivää syyllisyyttä. Minusta ei ole varkaaksi.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Englannis kuulema näpistellään aika paljo? Ihan vitun idiootteja, mun mielest sais antaa poliisil täydet oikeudet.
Hanky
Apteekki

Post by Hanky »

jNas wrote:Englannis kuulema näpistellään aika paljo? Ihan vitun idiootteja, mun mielest sais antaa poliisil täydet oikeudet.
Nojuuuh, mutta mua ei ees liikuta paljon mitä ulkomailla tehdään.. Kunhan multa ei varasteta mitäään nii kaikki on OK! :mrgreen:
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

jNas wrote:Englannis kuulema näpistellään aika paljo? Ihan vitun idiootteja, mun mielest sais antaa poliisil täydet oikeudet.
Täydet oikeudet mihin? Suomessaki kuulemma liikkuu huumeita.
doof
Kameleontti

Post by doof »

xxx-men wrote:
Varkaiden ja mellakoitsien taltuttamisee/kiinniottamisee. Siis että poliisit sais itse päättää miten toimitaan
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

jNas wrote:
xxx-men wrote:
Varkaiden ja mellakoitsien taltuttamisee/kiinniottamisee. Siis että poliisit sais itse päättää miten toimitaan
Jaa! Mä kelasin et yleisestikkin. No ehkä tällähetkel joo näpistellää paljon mut en sit tiiä miten yleensä.
Kaipa nyt on oikeen muhkee tilaisuus siihenkii.

Ehkä mellakoitsijoitten suhteen valtuuksii enempi,mulle on aivan hevonvitun sama,mut muuten ei kyl tarttis antaa yhtää sen enempää.
. . . (--) °
Kosmonautti
Psykonautti

Post by Kosmonautti »

Mulla on kleptomania et tulee kaikkea otettua taskualennuksella vaikka on varaakin.
Toi on oikeesti tauti josta en taida päästä eroon.
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Kosmonautti wrote:Mulla on kleptomania et tulee kaikkea otettua taskualennuksella vaikka on varaakin.
Toi on oikeesti tauti josta en taida päästä eroon.
Sit kannattas varmaan mennä hoitoon jos saisit sen edes hallintaan...
Assumption is the mother of all fuckups.
zero
Kameleontti

Post by zero »

aika lailla sitä taparikollinen on. enkä nää siinä mitään väärää. jonkinlaiset moraalit sentää löytyy, kavereilta ei rottailla. piste.

edit: joo ja heh, bentsoissa sitä tulee tohon ylempää viitaten vitullinen kleptomania fiilis että vaikka käspää taskussa oiski ni jotai sitä silti yleensä tarttuu kaupasta mukaa.

edit 2: älkääkä tulko moralisoimaa, se ei hyödytä ketään.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT »

Joskus olen Energiajuomia ja patukoita pöllinyt.. :D Miten te saatte pöllittyä kaljaa ja tälläsiä?
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.
Hanky
Apteekki

Post by Hanky »

PORBOT wrote:Miten te saatte pöllittyä kaljaa ja tälläsiä?
mä sain ainaki joskus sillo ööö 15v silleen et mätin vaan laukkuun alkoholihyllyllä juomia silleen ettei ollu ketää muit asiakkait siin ja sit kassalle ihan pokkana jotaa pientä ostaa.. Enkä jäänny kertaakaa kiinni... :roll: (kumpa oisin jäänny, nii oisin oppinu kantapään kautta et oli väärin) ku sitä kuitenki tapahtu useammin ku kerran ku kävin kyseisessä kaupassa tekees tälleen.. ja onhan tostakii jo kohta 5v aikaa.. En kyl nykyää vois mitenkää kössiii, ja miks tarviskaa ku rahaa aina löytyy jostaa ja ikää :mrgreen:

PORBOT ei kantsi varastaa :D
zero
Kameleontti

Post by zero »

PORBOT wrote:Joskus olen Energiajuomia ja patukoita pöllinyt.. :D Miten te saatte pöllittyä kaljaa ja tälläsiä?
helpoinhan se on ku on kaveri mukana, reppu toisen selässä ja toinen avaa sen ja tunkee sen verran sinne miltä tuntuu. yksin käydessä vaatteet on hyvä asia, isoja juomia mukaa. toinen vähän huonommaks todettu tapa on yksinkertasesti ottaa vaikka ärrältä juoksut, siinä on kyl aina omat riskinsä.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
testeri420
OD

Post by testeri420 »

PORBOT wrote:Joskus olen Energiajuomia ja patukoita pöllinyt.. :D Miten te saatte pöllittyä kaljaa ja tälläsiä?
Ei mitään hajua, varmaan povitaskuun oon tölkin joskus laittanu?
Jännästi ilmestyny vaan kaikkee mukaan. Kerran heräsin ja oli keskellä olkkaria mummokamiina, ei mitää hajua mistä lähteny.

Joskus olin menny muovikassin kanssa tiimariin, tullu muovikassi täynnä kaikkee ihme roinaa mukana pois.
Esim. kaikki euron maksavat aurinkolasit siitä telineestä mukaan.

Kauppaan/ostariin menny, yksinkertasesti kantanu kädessä pois vaan. Harvemmin sitä taskuun oon mitään laittanu.
Silleen mitä röyhkeemmällä kaavalla oon vetäny nii kukaa oo mitään sanonut.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Itte kans teininä tuli pöllittyä kaikenmoista kaupasta. Nykyään on onneks tullu järki päähän ja tajuaa sen, että jos ei oo rahaa ostaa, niin sitte ollaan ilman :D Ei oo tarvinnu mitään varastaa moneen vuoteen..varmaankaan neljään viiteen vuoteen en ole mitään varastanut.
Periaatteet perustana, totuus selustana.