Itsellä pieni tarina, joka on jäänyt hyvin mieleen:
Tapahtui joskus 5 vuotta sitten ylä-asteella (yllätys yllätys). Olin koulun oikea kilju expert. Kiljua tuli kaupattua myös sen lisäksi, että kannoin sitä litroittain aina kaikkiin bileisiin, joissa se kaatoi porukkaa kuin niittokone ja minulle jäi aina kaikki alkon priimatuotteet (:lol: tosi ovelaa, mutta huomatkaa myös, että kiljuni oli laadukasta!). Noh, kerran sitten yksiin bileisiin suuntasin (yhen luokkalaisen mökille), jonne en kuitenkaan sillä kertaa varannut kuin itselleni 1,5 litran pullollisen kiljua, ajatuksena loppuillasta litkiä muiden juomia kuoseissa. Olin ensimmäisenä paikalla ja rupesi hieman arveluttamaan kun muut kantoivat bisseä, ginejä sun muuta koreittain, että mahtaakohan tuo minun säälittävän pieni määrä kiljua saada humalatilaa aikaiseksi. Tilannetta voisi kuvailla jopa vitutukseksi. Löysin lompakostani 8€ ja heitin ne yhdelle tuntemattomalle hakija tyypille, jolle muutkin rahtasivat rahaa. Tilaukseni oli sixpack karhua
Huomasin, että muutama oli jo korkkaillut pullojaan ja aloitellut, kun minä siinä vain odottelin sitä hakijaa. Sitten muistin kiljun taas. Otin sen repustani, avasin ja hörppäsin. Olipa muuten appelsiini kiljua! Mietin mitä tekisin jos se hemmo ei tulisikaan, enhän sitä tuntenut! Jäisi juomat juomatta ja kiljullakaan tuskin mitään reipastella. No ns. HÄTÄ iski ja kaadoin kiljut puoleen minuuttiin kurkusta alas ja menin kuselle mökin nurkalle. Yht äkkiä vatsaa rupesi kouristamaan niin, että kusin housuilleni ja oli pakko mennä makaamaan maahan. Onneksi kukaan ei ollut näkemässä. Siitä sitten toivuin ja lähdin takaisin porukoita katsomaan ja hupsista! Oli niin armoton känni päällä, että ei ikuna oo sellasta ollut, mistään viinastakaan koskaan saanut. Samaisena iltana tutustuin muutamaan muuhunkin kiljun "ystävään", join useita pulloja olutta, pullon jotain pahaa konjakkia ja riehuin niin pirusti, että koulussa kyllä tuli hymyjä vastaan. Krapulaa ei tullut ja kukas muu kuin mutsihan mut sieltä bileistä haki
Todellista taika juomaa tuo kilju, monet kerrat tehnyt, nytten noin vuoden tauko ollut, mutta taas olisi sitä tekemisen intoa.