Suklaahashis

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Silmä
Karvakuono

Suklaahashis

Post by Silmä »

Kateudella olen kuunnellut ja lueskellut ihmisten jorinoita kuinka he tulevat filosofiselle päälle paukuissa ja miettivät syntyjä syviä. Minäkin haluaisin, mutta mun syvälliset fundeeraukset ovat, hummm... naurettavia :D

Ostin 5 grammaa hashista, sitten kaupasta kookosrasvaa ja taloussuklaata. Murskasin hasa palan ja liuotin kookosrasvassa lämmön kera. Suklaan sulatus vesihauteessa ja lopulta kaikki sekoitetaan keskenään. Panin suklaamassan jääpalamuottoihin ja muotit pakkaseen. Jotta suklaa ei sulaisi, kun sen ottaa myöhemmin huoneenlämpöön, niin se pitäisi temperoida. Tästä toimenpiteestä minulla ei ole kokemusta. Temperointi on suklaan lämmittämistä kuumaksi ja viilentämistä ja taas kuumentamista.

Suklaata oli oikein mukavasti. Laskin, että jokaisessa palasessa olisi n. 0.25 grammaa hashista mukana, mutta tämä oli vain mutu-arvio. Muutama pala rasiaan ja kaverin luo saunomaan...

.... Aloitettiin illan vietto syömällä suklaata (no, kuinkas muuten :P ). Pelattiin korttia ja hörpittiin vähän Koffia. Puolen tunnin kuluttua ei vieläkään tuntunut missään. Vähän alkoi pelottaa, jos vaikka olin kuumentanut hashista liikaa. Ja sitten saunaan. Löylyn lauteilla keskusteltiin hieman vakavammista aiheista. Rami kysyi, että joko vaikuttaa. Johon minä; "Ei tunnu missään, heh heh.. hehe... ei taida toimia"

Nousin lauteilta ja menin suhkuun. Ajatukset lähtivät viilettämään ja suuni vääntyi johonkin hymyn ja irvistyksen välimaastoon. Tiesin, että nyt mennään. Aloin hekotella ja nautin suunnattomasti virtaavasta vedestä. Rami tuli kans suihkuun (ei kylläkään minun kanssani) ja kirosi, että ei noi sun suklaat oikein toimi. Yritin pitää naaman peruslukemilla ja totesin, että näin on. Ei ollut harmainta aavistusta miksi valehtelin vaikutuksesta.

Jynssäsin urakalla naamaani saippualla ja hihitin kokoajan - silleen äänettömästi. Rami huikkasi, että: "Hei, nyt tuntuu jotain". Ja minä: "AAAAAAAAAA... niin tuntuukin, hihihihihi".

Siirryttiin vilvoittelemaan ja avattiin pullot olutta. Rami naurahteli vähän väliä ja selitti jotain. En pystynyt seuraamaan hänen juttujaan sillä omassa päässä vilisti ajatukset sinne tänne. Vedin pitkän, pitkän kulauksen olutta ja vaivuin penkille selälleni. Katselin kattoon ja minun teki mieli aivan H I R V E Ä S T I syödä jotain. Mielikuvitukseni loihti kaikenlaisia herkkuja ja lopulta juutuin ajatukseen "lihapiirakka ja nakit". Tuntui kuin olisin maistanut rasvaisen lihiksen ja kuuman nakin suussani. Mmmmm, ketsuppia, sinappia, mmmmm...

Yritin nousta istumaan, mutta minua huimasi. Taisi tulla aikamoinen annos otettua hasasuklaata. Menin vessaan ja kuulin Ramin selittävän jotain ja hekottelevan. Katosin uudelleen ajatuksieni syövereihin ja havahtuakseni sitten siihen, että olin ollut vessassa ikuisuuden. Kysyin menikö minulla kauan tuolla vessassa. "Joo, ainakin vedenheiton verran" -Rami sopersi. Imaisin loputkin oluet pullosta. Sitten se iski. Kaikkien aikojen mahtavin idea. Jäin istumaan paikoilleni ja hoin: "Hei, hei, hei, hei". Koitin saada Ramin huomion, mutta hän nauraa räkätti omalle jutulleen vedenheitosta.

Olin aivan hullaantunut tähän ajatukseeni. Mietin vain lihapiirakoita ja nakkeja, kaikkien aikojen lihapiirakkaa nakeilla. Aloin nauraa hillittömästi ajatukselleni. Niin yksinkertainen ajatus, eikä kukaan maailmassa ollut vielä sitä keksinyt, mutta minä olin. Otetaan lihapiirakka, väliin pannaan nakki ja nakkiin pistetään reikä päästä päähän. Puhallettaessa nakin läpi lihapiirakka kasvaa kuin ilmapallo ja siten on paljon enemmän syötävää. Nauroin ja nauroin... snörf, knörfff... kuului kurkustani, kun yritin saada henkeä vedetyksi nauruni välistä. Rami alkoi myös nauraa aivan tolkuttomasti ja minä vielä enemmän sillä ymmärsin, että Rami ymmärsi minua puhumattakin. Putosin lattialle ja aloin hokemaan miten mahaan sattui.... SNORKHHH, Snörfff -haukoin henkeäni. Silloin Rami sai sanottua, että nauran hassusti. Putosin lisää naurun syövereihin ymmärrettyäni, että Rami nauroi naurulleni eikä lihapiirakka-juttuni nerokkuudelle.

Lopulta nauru hyytyi ja Rami kysyi: "Niin, mikä se oli sun mahtava ideas?"
Ja minä olin ihan :left:
"Täh? En mä vaan muista"

Naurunremakasta ei ollut tulla loppua kunnes kuulimme, että toiselle puolelle oli tulossa toinen perhe saunomaan. Olimme hohottaneet ainakin 40 minuuttia pukuhuoneessa. Saunassa olimme kerkineet käydä vain pikaisesti...

Myöhemmin tuli syvä väsymys. Päässä pörisi edelleen, mutta ajatuksiin ei enää eksynyt eikä nauruakaan enää herunut. Nukahdin pian olohuoneen pikavuoteelle.
King Ink
LD50

Re: Suklaahashis

Post by King Ink »

Trippin' on THC.

Muistuttaa omia ekoja polttelukertoja. :)