zan wrote:
vältä taive kohtia kuten kyynärtaivetta, joka juurikin on se herkullisin pistopaikka koska se myös rustottuu (muut suonet rustottuvat todella huonosti), (taivepisto) tässä voi käydä hassusti sillä laskimo ja arteria (valtimo) kulkevat vieritysten. hyviä paikkoja on mm. peukalon ja etusormen välistä lähtevä paksu suoni (ja todella pitkä), joka johtaa taipeeseen lopulta. Jalkoihin ei kannata pistää koska embolian ja trombin riski kasvaa merkittävästi. ja kämmenselkään ei kannata pistää ellet ole PRO tai ensihoitaja, muuten kätesi turpoaa mukavasti ja on kivan näköinen pistojälkineen.
Ensikertalaiselle se taivekohta olisi ehkä se paras kohta. Kyllä niihin muihin suoniin oppii sitten kyllä pistämään, jos haluaa siitä pistämisestä tavan tehdä. En tiedä jurikaan ketään, joka ei ole taipeeseen ekalla kerralla pistänyt. Taipeeseen pistäminen on todella helppoa, joten ei sitten tule laitettua ohi yms. Omasta kokemuksesta tiedän, että vaatii hieman taitoa pistää muualle kun taipeeseen. Taive laskimot pullistuvan niin paljon, että niihin osuu lapsikin.
Eikä se taive ala rustoutumaan kun vasta n. kuukauden päivittäisellä pistämisellä taipeesee.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
Kannattaa vaihtaa sitä kohtaa mihin heittää. Ite vältän taipeeseen pistämistä. Vaan sivuteihin.
HYvin helposti menee ohi kyl ekakertalaisella eli kun on pistänyt niin kannattaa vetää vähän mäntää ylöspäin ni tietää onko se suonessa. vittumaista pistää ohi tulee rumat jäljet....
Olio wrote:Kannattaa vaihtaa sitä kohtaa mihin heittää. Ite vältän taipeeseen pistämistä. Vaan sivuteihin.
HYvin helposti menee ohi kyl ekakertalaisella eli kun on pistänyt niin kannattaa vetää vähän mäntää ylöspäin ni tietää onko se suonessa. vittumaista pistää ohi tulee rumat jäljet....
Mä oon sortunut pistään vuosia tuohon samaan kohtaan ja samaan suoneen. Onhan siinä rustottumia ja semmonen pieni punainen täpälä mutta ei ollenkaan niin pahat jäljet yms mitä kavereilla nähny.
Mä en ymmärrä sitä että miten voi heittää ohi kun se sattuu jo niin vitusti kun yrittää työntää mäntää. Ei ainakaan mun kipuraja salli ohi työntämistä. Onhan se alkuun muutaman kerran aika haparoimista. Mutta kun sen oikeen kulman löytää neulalle niin homma sujuu.
xxx-men wrote:
Mä en ymmärrä sitä että miten voi heittää ohi kun se sattuu jo niin vitusti kun yrittää työntää mäntää. Ei ainakaan mun kipuraja salli ohi työntämistä.
Mua sattuu jo neulan työntäminen ohi ihan hitosti. Sit taas, jos luiskahtaa suoraan suoneen, ni ei tunnu juurikaan mitään. Sellane mukava kutitus lähinnä siinä. Oon miettiny, et onkohan se mulla sit jotenki eri tuntuista, kun tiedän jo automaattisesti ekalla sekunnilla, et menikö ohi vai sisää. Ei tarvii ees pakkeja vedellä tietäökseen, vaikka yleensä sen sit varmuudeks viel teenkin. Mut et wtf? Ehkä mul on sit tosi hyvät ja pinnal olevat suonet vaan. Ei o koskaan esiintyny probleemaa.
Ei oo myöskään jälkiä jääny mihinkään. En tosin oo aikoihin vakituisesti hihattanutkaan, mut nii. Ihan neitseellisen näköset mestat.
xxx-men wrote:
Mä en ymmärrä sitä että miten voi heittää ohi kun se sattuu jo niin vitusti kun yrittää työntää mäntää. Ei ainakaan mun kipuraja salli ohi työntämistä.
Mua sattuu jo neulan työntäminen ohi ihan hitosti. Sit taas, jos luiskahtaa suoraan suoneen, ni ei tunnu juurikaan mitään. Sellane mukava kutitus lähinnä siinä. Oon miettiny, et onkohan se mulla sit jotenki eri tuntuista, kun tiedän jo automaattisesti ekalla sekunnilla, et menikö ohi vai sisää. Ei tarvii ees pakkeja vedellä tietäökseen, vaikka yleensä sen sit varmuudeks viel teenkin. Mut et wtf? Ehkä mul on sit tosi hyvät ja pinnal olevat suonet vaan. Ei o koskaan esiintyny probleemaa.
Ei oo myöskään jälkiä jääny mihinkään. En tosin oo aikoihin vakituisesti hihattanutkaan, mut nii. Ihan neitseellisen näköset mestat.
Mulla sama homma sen suhteen että tietää heti menikö suoneen vai ei. Mulla on tullu siihen semmonen jännä "kanava" josta se neula vaan menee sisään heittämällä ja ei tarvi ihmetellä yhtään onko suonessa vai ei.
^ Sama homma täälläkin, tunnen heti jos tökkään ohi suonesta, kun sattuu niin helvetisti. Mulla on suonet taipeiden kohdilla niin pinnassa, että saa kyllä aika tunari olla jos onnistuu niistä ohi heittämään. Saattaa tosin johtua toi suonien hyvä näkyminen ja pullottaminen myös siitä, että mulla on niin onnettoman laihat kädet ja kalpea iho. Pienet tummat jäljet on taipeisiin jäänyt, ku oon joskus pitkään samaan kohtaan heittäny, nykyään vedän harvemmin i.v, ja vaihtelen paikkaa niin ettei jää just ollenkaan jälkiä.
gestapo wrote:entä jos vahingossa pistäisi valtimoon?
Pitäis olla pitkä neula ja vähän yritystä mukana. Ja veikkaan että mustelmaa ei vois välttää kun joutuu menemään sen verta syvälle. ja painetta on enemmän. Mutta parempi laskimo-suoniin työntää, kun ne on helpommin ja mukavemmin siinä pinnalla. Katso vaikka netistä verisuonistoa. Jos oot nyt päättäny, niin kait sä oot myös ottanu selvää kaikista hygieenia ja muista jutuista?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
En mä mitään voi luvata, mut ei mun mielestäni. Käy varmasti kipeää ja tulee ruma jälki. Siinä ne mitä mä luulen että tapahtus. Jos jollakin on kokemuksia valtimoon tökkimisestä niin vahvistakoon tai korjatkoon.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
Huiko wrote:En mä mitään voi luvata, mut ei mun mielestäni. Käy varmasti kipeää ja tulee ruma jälki. Siinä ne mitä mä luulen että tapahtus. Jos jollakin on kokemuksia valtimoon tökkimisestä niin vahvistakoon tai korjatkoon.
Valtimoon tökkääminen on varmin tapa saada sormensa ja raajansa amputoiduiksi.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Valtimoissa verenpaine on ihan toista luokkaa kuin laskimoissa. Aiheuttaa yleensä todella pitkäaikaista verenvuotoa sen jälkeen kun vetää neulan pois nahasta. Ja sitä verta siis tulee sieltä paljon ja pitkään (olen "joutunut" seuraamaan toimenpidettä vierestä, muutamaan kertaan). Vaarana on myös amputaatioriskin lisänä valtimonseinän repeäminen ja kuoleminen verenhukkaan.
mite tuosta im käytöstä vaikka koitin selailla ni tarkkaavaisuushäiriöstäni huolimatta en löytänyt että miten nuo im ja iv käytön vaikutukset toisistaan eroaa että mikä näissä on niinkun erona että mitkä pitää käyttää ennemmin im:änä ku iv:nä ja miksi?
Uni on taivas harva sitä tajuaa, tajunta laajenee kunnes se hajoaa..
araknoth wrote:mite tuosta im käytöstä vaikka koitin selailla ni tarkkaavaisuushäiriöstäni huolimatta en löytänyt että miten nuo im ja iv käytön vaikutukset toisistaan eroaa että mikä näissä on niinkun erona että mitkä pitää käyttää ennemmin im:änä ku iv:nä ja miksi?
IM eli lihasinjektio nousee ensinnäkin luultavasti hitaammin kuin IV eli laskimoinjektio, sillä tavaralla kestää pidempään siirtyä verenkiertoon. Lihasinjektoidessa käsittääkseni tulehdusriskit ovat korkeampia ja tavaran vitun kunnollinen fimattaminen lie vieläkin tärkeämpää tulehdusten välttämiseksi.
Lihaspistely kans sattuu enemmä.
Syitä IM:n suosimiseen IV:een nähden voi olla useita. Esimerkiksi kodeiinia suositellaan pistettävän ennemmin lihakseen, sillä suoneen injektoidessa se voi johtaa anafylaksiaan. Joidenkin substanssien kohdalla se lienee yksinkertaisesti käytännöllisempää, etenkin pistäessä itsellesi; mikäli aine vaikuttaa kovinkin nopeasti suoneen laitettuna, voi homman siististi loppuun hoitaminen olla ajanpuutteen vuoksi vaikeaa.
Tämän kattavammin en osaa selvittää, joten Joku Toinen viisaampi voinee jatkaa Siit Mihi Jäätiin.
Nytkun tätä aihetta lueskelin, niin essojahan voi kyllä heittää hihaan ja nokkaan tai sitten vain syödä, mutta onkos jengi huomannut mitään eroja näissä vaikutuksissa?
Koska jotenkin ajateltuna, että ostat naksun, joka on sellaisenaan syötävissä ja aiheuttaa sitten sinulle kummallisen olon jne, niin miksi vaivautua joko naputtelemaan se jossai kipposessa jauhoksi ja vetämään nenään tai sitten sekoittaa siihen vielä vettä ja sitten kiskaista suonistoonsa.
Ja siis tämä ei nyt ollut mikään IV-morkkaus, vaan tahdoin vain täsmentää pointtiani "vaivattomuudesta".
ddduck1 wrote:Nytkun tätä aihetta lueskelin, niin essojahan voi kyllä heittää hihaan ja nokkaan tai sitten vain syödä, mutta onkos jengi huomannut mitään eroja näissä vaikutuksissa?
Tulee kyl ihan vitun absurdi olo tällaiseen vastaamisesta, koska en voi uskoa, et joku ihan tosissaan kysyy tätä.
Siis joo, nautintatapa todellakin vaikuttaa aineen vaikutukseen ja eritoten sen alkamishetkeen ja kestoon, eikai toi voi tulla kellekään yllätyksenä?
Oon käsittäny, et heitettäessä madmaa hihaan se on niinku instantvaikutus (melkosilla terveydellisillä riskeillä varustettuna). Nokitettaessakin taitaa nousta nopeemmin, mikäli en oo väärin ymmärtäny, ja myös hyötyosuudet saattaa vaikuttaa päätökseen mennä vaikeemman kautta.
frapathea wrote:Tulee kyl ihan vitun absurdi olo tällaiseen vastaamisesta, koska en voi uskoa, et joku ihan tosissaan kysyy tätä.
Kaipa sitä voi kysellä jengin mielipiteitä ilman vittuilua? Eikös foorumit ole sitä varten? Kuitenkin jengillä on mitä luultavimmin täällä aikalailla erilaisia kokemuksia asiasta.
Mutta ei asiasta sitten enempää.
frapathea wrote:Tulee kyl ihan vitun absurdi olo tällaiseen vastaamisesta, koska en voi uskoa, et joku ihan tosissaan kysyy tätä.
Kaipa sitä voi kysellä jengin mielipiteitä ilman vittuilua?
Kai sitä voi vittuilla ilman jengin mielipiteitä?
Ei kyse ole mielipiteestä, vaan faktasta: monet aineet vaikuttaa eri tavalla eri kautta otettuina. Ja kyl must vaikuttaa siltä, et jos noin perusjutut on ihan hakusessa, ni enpä ainakaa ihte menis suosittelemaan minkäälaisten huumdein vetämistä toistaseks.
Eikös foorumit ole sitä varten?
Mitä, tyhmiä kysymyksiä varten?
Kuitenkin jengillä on mitä luultavimmin täällä aikalailla erilaisia kokemuksia asiasta.
Mä en oikeesti jaksa uskoa, et jengillä olis kovinkaan vaihtelevan erilaisia kokemuksia siitä, että ottotapa vaikuttaa aineen vaikutukseen. Taitaa olla ainakin miltei universaali fakta, et tottakai vaikuttaa.
Tyhmään kysymykseen saa monesti tyhmän vastauksen. Yhtälailla typerää on tosin lähteä aukomaan päätään vaikka typerä kysymys miten ärsyttäisikin, asiansa voi esittää aina asiallisesti, oli kyse mistä tahansa. Netistä löytyy kyllä oma-aloitteisesti hakemalla tarvittava tieto tuohon alkuperäiseen kysymykseen viitaten.
Kottonmouth wrote:Yhtälailla typerää on tosin lähteä aukomaan päätään vaikka typerä kysymys miten ärsyttäisikin, asiansa voi esittää aina asiallisesti, oli kyse mistä tahansa.
Jos joku pitää "pään aukomisena" hämmennyksen esitystä sen johdosta, että jollekulle noin perusjutut ovat ilmeisen tuntemattomia, ni hei, ei oo mun päänsärky.
Kottonmouth wrote:Yhtälailla typerää on tosin lähteä aukomaan päätään vaikka typerä kysymys miten ärsyttäisikin, asiansa voi esittää aina asiallisesti, oli kyse mistä tahansa.
Jos joku pitää "pään aukomisena" hämmennyksen esitystä sen johdosta, että jollekulle noin perusjutut ovat ilmeisen tuntemattomia, ni hei, ei oo mun päänsärky.
Pahoittelen vielä offtopiccia, mutta jos asia ei ole oma ongelma niin mikä pakko sitä on kommentoida millään tavalla.
Mutta joo, eiköhän tää offtopicci nyt riitä, pahoitteluni tästä.
Pahoittelen vielä offtopiccia, mutta jos asia ei ole oma ongelma niin mikä pakko sitä on kommentoida millään tavalla.
En huomatakseni väittänytkään tuntevani mitään pakkoa, vaan kommentoin täysin vapaaehtoisesti.
Kuten myös vastasin täysin vapaaehtoisesti ddduck1:n kysymykseen täydellä asialla, mutta ymmärrän kyllä, mikäli huomiokyky ei riitä moisen tarkkasilmäiseen aktiin.
Toki saa vittuilla ihan rauhassa ja vastata kuinka asiattomasti ja vaikka nobottaa jos kokee sen aiheelliseksi.
Ite lähin ihan siltä pohjalta liikkeelle kuitenkin, kun tätä topikkia lueskelin ajankuluksi, kun aikaisemmilla sivuilla aloiteltiin tuota aiheentynkää siitä, että mitä voi heittää iv:nä ja mitä ei voi/kannata. Ja vaikka tiesin kysymyksen sinänsä tyhmäksi ja kokolailla tiesin vastauksenkin, niin ajattelin kuitenkin että joillain voi olla sitä kokemusta asioiden eri näkökulmista (jonka mielestäni ilmaisinkin, pahoitteluni jos asia tuli jotenkin epäselvästi esille). Aihe on kuitenkin laajasti ajateltuna semmoinen, josta suhteellisen harva tietää.
Ja sitten on vielä se seikka, että näitä foorumeja myös lukee moni rekisteröimätön, jotenka nytpä on sitten ainakin kirjallisessa muodossa jollekin epätietoiselle pienelle niilolle, että essoja voipi vedellä kaikilla kolmella tyylillä. Ja nähtävästi myös se seikka, että kun yritän herätellä keskustelua, niin olen tietämätön, noobi ja törppö ja minun kannattaa lopettaa kaikki aineet, koska en mistään mitään tiedä.
Mutta jatketaan oikeaa aihetta, menee turhaksi kinasteluksi muuten. Me "tietämättömät" sitten jatketaan vaikka googlettelua ja muiden posteista arvailuja. Tai sitten pysymme vain alkoholissa. Tai sitten improvisoimme.
ddduck1 wrote:
Mutta jatketaan oikeaa aihetta, menee turhaksi kinasteluksi muuten. Me "tietämättömät" sitten jatketaan vaikka googlettelua ja muiden posteista arvailuja. Tai sitten pysymme vain alkoholissa. Tai sitten improvisoimme.
Kuinka kuumaa vettä tossa subun iv käytössä kannattaa käyttää, ei vissiin tee suonille yhtään pahaa vaikka käyttäs kuumimmassa asteessa olevaa hanavettä(sillonhan se vaan liukenee hyvin), ja paljonko sitä sinne ruuttaan laitetaan, annokset alta 2 millin.