Psykedeelien vaikutus kehoon ja fyysiset tuntemukset
-
Jussi
- Apteekki
Psykedeelien vaikutus kehoon ja fyysiset tuntemukset
Olen usein ahdistunut pahasti, kun olen ollut viluissani tai hikoillut tripillä. Jos on esim. kylmä, mietin onko minulla oikeasti alilämpöä ja pitäisikö mennä sänkyyn peiton alle vai onko minulla kuumetta ja pitäisi pysyä vähissä vaatteissa vai mitä vittua. Looppaan tuota ajatusta _pitkään_ ja ahdistaa.
Tietenkin riipppuu deelistä, mutta miten esim hapoissa.. jos tulee kylmä ihan normaalit vaatteet päällä ja sisätiloissa, pukeudunko paremmin vai vähennänkö vaatteita?
Mutiloin tämän topikin käsittelemään laajemmin psykedeelien aiheuttamia kehollisia reaktioita, sekä fyysisiä fiiliksiä tripillä. Etsiskelin nopeasti vastaavasta aiheesta olevaa ketjua muttei natsannut.
-king ink
Tietenkin riipppuu deelistä, mutta miten esim hapoissa.. jos tulee kylmä ihan normaalit vaatteet päällä ja sisätiloissa, pukeudunko paremmin vai vähennänkö vaatteita?
Mutiloin tämän topikin käsittelemään laajemmin psykedeelien aiheuttamia kehollisia reaktioita, sekä fyysisiä fiiliksiä tripillä. Etsiskelin nopeasti vastaavasta aiheesta olevaa ketjua muttei natsannut.
-king ink
Last edited by Jussi on Mon 20 Sep 2010, 23:49, edited 1 time in total.
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.
-
frapathea
Re: Kehon lämpötilavaihtelut tripillä - miten suhtautua
Mulla on usein ruumiinlämpö noussut deelipäiss' käsintunnettavasti. Mua koskeneet ihmiset ovat todenneet vaan, että hitto sun keho käy nyt kuumana. Tietokoneetkin voi varmaan käydä aika kuumina jos ne joutuu työskentelee tosi rankasti. Rauta tarvii päivityksii, ei kai siin muuta. En oo yleensä jaksanut huolestua, koska huolestuttavia merkkejä tähän lämpötilanvaihteluun ei yleensä ole liittynyt. Tai itseasiassa en ole yleensä huolestunut, vaikka mahdollisesti huolestuttavia merkkejä kuten kouristelua, liikuntakyvyttömyyttä, tunnetta aivojen sulamisesta, puhekyvyttömyyttä ja silmien pyörimistä päässä olisikin ilmennyt, koska.. Mä nyt oon tyyppi, joka ottaa hapoissa mielellään kyrpää liian syvälle kurkkuun koska oksentaminenhan on oikestaan vaan oraali-orgasmi. Yo! Älkää kuunnelko mua.
Mut siis mutu-tuntumalt uskallan just ja just heittää, että vähintään niin kauan kuin muita huolestuttavia oireita ei juurikaan ilmene, niin ainakaan silloin ei varmaan mitään hengenhätää ole.. Etenkään tunnettujen, fyysisesti turvallisten deelien kanssa. Vai? Mun on vaikee samaistuu näihin tilanteisiin, koska oon huomannut deeleillä olevan voimakkaadti sopeuttavaa vaikutusta; mikään ei tunnu liian kylmält eikä kuumalt, vaan ainoastaan tuntuu. Keho sit sopeutuu ympäröivään ja omaan lämpötilaansa. Tai pää sopeutuu. Tai joku niit yhdistävä. No kummiski. Varmaan aknnattaa yleensä tehdä niin kuten parhaaksi tuntee. Pistää villasukkaa jalkaan jos varpaat jäätyy. Eipä siin varmaa sen kummempaa.
Mut siis mutu-tuntumalt uskallan just ja just heittää, että vähintään niin kauan kuin muita huolestuttavia oireita ei juurikaan ilmene, niin ainakaan silloin ei varmaan mitään hengenhätää ole.. Etenkään tunnettujen, fyysisesti turvallisten deelien kanssa. Vai? Mun on vaikee samaistuu näihin tilanteisiin, koska oon huomannut deeleillä olevan voimakkaadti sopeuttavaa vaikutusta; mikään ei tunnu liian kylmält eikä kuumalt, vaan ainoastaan tuntuu. Keho sit sopeutuu ympäröivään ja omaan lämpötilaansa. Tai pää sopeutuu. Tai joku niit yhdistävä. No kummiski. Varmaan aknnattaa yleensä tehdä niin kuten parhaaksi tuntee. Pistää villasukkaa jalkaan jos varpaat jäätyy. Eipä siin varmaa sen kummempaa.
-
Aksu6
- Psykonautti
Tuossa lauantaina otin lapun ja se vaikutti pitkälle viel eilen iltaa (vitun tutkarit), mutta asiaan...
Minullakin oli tällä tripillä uskomattoman paljon lämpötila vaihteluita, mutta niihin aina sopeutui kuitenkin, en usko niistä pitäisi olla huolissaan, koska minusta tuntuu että kaikki on vaan päästä johtuvaa.
olin kyllä paljon peiton alla mutta sillon oli housut ja paita pois, mene vaikka bokserit ja t-paita päällä peiton alle niin sillon ei oo ainakaa mikään vaarallinen lämpötila.
Minullakin oli tällä tripillä uskomattoman paljon lämpötila vaihteluita, mutta niihin aina sopeutui kuitenkin, en usko niistä pitäisi olla huolissaan, koska minusta tuntuu että kaikki on vaan päästä johtuvaa.
olin kyllä paljon peiton alla mutta sillon oli housut ja paita pois, mene vaikka bokserit ja t-paita päällä peiton alle niin sillon ei oo ainakaa mikään vaarallinen lämpötila.
Et pysty selittämään totuutta, vaan totuuden esteitä.
Otin niitä monta ja osasin tanssii
-Allu
Otin niitä monta ja osasin tanssii
-Allu
-
King Ink
- LD50
Mul varsinkin fenyjen kanssa on tosi rankastikin vaihdellut tuntemukset kylmästä kuumaan ja takaisin,
en oo siitä sen enempää hätäilly vaan kikatellut vain iloisesti puolialastomana peitto hartioilla sitä välillä pois ottaen jos tulee liian kuuma ja kylmänä sitä vain kiristäen.
Frapathean tietokonevertaus oli hyvä.
Matkoilla tämänkin takia voisi olla korostettavaa pukeutua mukavasti ja helposti riisuttavasti/puettavasti.
Tai sit vaan vähissä vaatteissa esim viltin kanssa. =)
en oo siitä sen enempää hätäilly vaan kikatellut vain iloisesti puolialastomana peitto hartioilla sitä välillä pois ottaen jos tulee liian kuuma ja kylmänä sitä vain kiristäen.
Frapathean tietokonevertaus oli hyvä.
Matkoilla tämänkin takia voisi olla korostettavaa pukeutua mukavasti ja helposti riisuttavasti/puettavasti.
Tai sit vaan vähissä vaatteissa esim viltin kanssa. =)
-
idfgho
Komppaan Inkkiä sen verran, et ite en kyllä trippaile ilman peittoa tai vilttiä. Tykkään aina kääriytyä johonki lämpimään. Tähän mennessä jokaisesti testatusta substanssista on tullu alkuun kylmä, mut ei sitä oo tullu hätäiltyä. Oon normaalistikin niin viluinen tyyppi etten koskaan huolestu kylmästä, vaikkei se mukavalle tunnu.
-
horna
- Kameleontti
Sama juttu itsellä. Ainakin nousuissa paleltaa usein. Peitto onkin verraton ystävä ja ulkosalla paksumpi takki. Enemmän huolestuttaa jos alkaa puskemaan liian lämmin olotila.idfgho wrote:Komppaan Inkkiä sen verran, et ite en kyllä trippaile ilman peittoa tai vilttiä. Tykkään aina kääriytyä johonki lämpimään. Tähän mennessä jokaisesti testatusta substanssista on tullu alkuun kylmä, mut ei sitä oo tullu hätäiltyä. Oon normaalistikin niin viluinen tyyppi etten koskaan huolestu kylmästä, vaikkei se mukavalle tunnu.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
-
seiken
- Karvakuono
Re: Kehon lämpötilavaihtelut tripillä - miten suhtautua?
Mulle tuli sienitripillä yhessä vaiheessa ihan vitun kylmä vaikka sisällä olin koko ajan. Sit laitoin valot takas päälle ja ei ollu enää kylmä 
-
King Ink
- LD50
Pitäisikö tää muuttaa käsittelemään yleisesti kaikkia psykedeelien fyysisiä vaikutuksia kehoon? Ja pyhittää niistä keskustelemiseen, vai onx semmosta jo valmiiks? Nyt ei jaksa itse etsiä.
Edit: toiminkin jo itse.
Edit: toiminkin jo itse.
-
hahaviv
- Lepakko
Mulla ei oo kertaakaan ollu tarvetta millekää lämmikkeille. Aina ihan tajuttoman kuuma, yleensä
pitänyt lähteä ulos sen takia. Minkäs teeeeeet
pitänyt lähteä ulos sen takia. Minkäs teeeeeet
theres not enough love, you gotta make love, remake love, co create love, cremate love, reincarnate love, gotta make love,
just make love
just make love
-
kilpikonna
- Psykonautti
Re: Psykedeelien vaikutus kehoon ja fyysiset tuntemukset
Söin eilen illalla 15kpl semejä ja tuli lihas jännitystä ja tuntui kokoajan,että on ihan sika kylmä.Hampaat kalisi ja menin peiton alle sitten tuli hyvä olo mutta heti,kun meni partsille.Niin taas tuli kylmä myös jänitin vähän likaa ja varmaan johtui siitä kun eka kerta tattei söin mutta oli muuten kivaa.
-
frapathea
Haluan huomauttaa, että koska kyseessä ei ole stögis-topic niin viesteihin toivotaan enemän sisältöä ja viestiä kirjoittaessa voi aina miettiä kahdesti, tekeekö kukaan mitään sillä tiedolla että sulle tuli vähän vilu tripillä.
-
kansanmurha
- Karvakuono
itse olin 4 viikkoa sitten ekalla tripilläni (lsd) ja huomasin aika alussa että minulle tuli kylmä. tuntui kuin palelisin, vaikka olin sisällä kotonani. se ahdisti ja pelotti joten menin trippivahtini luokse joka sai oloni rauhoittumaan, muttei kylmää kuitenkaan pois. huomasinkin että pari kaveriani oli jättänyt parvekkeen oven auki mennessään tupakalle. ulkona oli ihan neutraali sää, ei kuuma, ei kylmä, ihan perus lämmin elokuun ilta. laitoin oven kiinni ja palelu lakkasi samantien.
uskon että palelu johtui siitä, että matkalla ollessa kaikki aistit ottavat erilaisia ärsykkeitä tehokkaammin vastaan ja saavat tuntemaan ne voimakkaammilta kuin mitä ne normaalisti olisivat. esim. kaikki valothan näyttävät paljon voimakkaammilta jne. ja ahdistus johtui varmasti siitä ettei tiennyt ärsykkeen lähdettä. koko illan aina kun joku avasi parvekkeen oven tuli nopea pikkuvilu, mutta jossain vaiheessa oppi unohtamaan sen ja pystyi itsekin ihastella maailmaa parvekkeelta ja lähteä metsään seikkailemaan
uskon että palelu johtui siitä, että matkalla ollessa kaikki aistit ottavat erilaisia ärsykkeitä tehokkaammin vastaan ja saavat tuntemaan ne voimakkaammilta kuin mitä ne normaalisti olisivat. esim. kaikki valothan näyttävät paljon voimakkaammilta jne. ja ahdistus johtui varmasti siitä ettei tiennyt ärsykkeen lähdettä. koko illan aina kun joku avasi parvekkeen oven tuli nopea pikkuvilu, mutta jossain vaiheessa oppi unohtamaan sen ja pystyi itsekin ihastella maailmaa parvekkeelta ja lähteä metsään seikkailemaan
-
siqqe
- Apteekki
Lämpötila vaihtelee useimmiten kylmästä kuumaan vähän väliä, ei kylläkään kuumottaviin tiloihin asti. Peitto on kyllä tosi tärkeä tripeillä, sillä voi vaihdella lämpötilaa hyvin ja onhan se kiva upota siihen 
ʘᴥʘ
-
disease
- Psykonautti
itsellä tuli sellainen todella "painoton" olo. ihanku ois lähteny vaa leijumaan ja ei ois painanu mitään. kävely tuntui myös hämäävältä koska koko ajan tuntui että ruumiinosat ois ollu ihan vääristynenn kokosia. esim koko ajan tuntu että jalat ois ollu ihan törkeen pitkät ja kädet ois ollu kumia.
-
King Ink
- LD50
Miulla välillä psykedeelien alaisena tuntuu samalta kuin pienenä kuumeessa, omat sormet tuntuu todella ohuilta kun kokeilee toisella kädellä.
-
peltsi
- OD
Tripeillä ruumiinlämpö nousee useimmiten ja se aiheuttaa kylmän olon etenkin nousuissa kun kuume nousee..tai no lämpö.King Ink wrote:Miulla välillä psykedeelien alaisena tuntuu samalta kuin pienenä kuumeessa, omat sormet tuntuu todella ohuilta kun kokeilee toisella kädellä.
Mulla tulee usein haposta ja joistain muistakin todella levoton ja ahdistunut fiilis etenkin nousuissa. Napsauttelee ja vääntelee varpaita ja muutenkin pyörii kun mikäkin kun ei löydy hyvää asentoa. Sit usein otan snadisti jotain bentsoo siihen että voi nauttia tripistä täysillä eikä vaan keskity ahdistukseen, joka on melko fyysistä.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
frapathea
Ahdistukseen kannattaa keskittyä, sillä se usein katoaa, jos sitä sietää hetken. Tai ainakin sille tapahtuu jotain. Kantsii joskus tarkkailla. Vaik selvinpäin.
Tänää meditoidessa mun keho nyki voimakkaasti ja hermostossa tuntui sähköiskuja. Et sellasta. Eipä ne unohtamalla katoa, vaan lakasemalla. Se vaatii hetken keskittymistä kun sillä rikkaharjalla korjailet <3
Tänää meditoidessa mun keho nyki voimakkaasti ja hermostossa tuntui sähköiskuja. Et sellasta. Eipä ne unohtamalla katoa, vaan lakasemalla. Se vaatii hetken keskittymistä kun sillä rikkaharjalla korjailet <3
-
peltsi
- OD
Joo usein se menee ohi ja vaihtuu voimakkaaksi euforiaksi etenkin sienissä ja 4-aco-dimitreissä. Happoillessa toi välillä kestää läpi tripin vaikka keskittyis kuinka. Mutta pitää taas harjoitella lisää kehonhallintaa kunhan saan käsiini taas happoo tai muita tryptamiineja. Niin ja toi siis on tryptamiineissä tosiaan.frapathea wrote:Ahdistukseen kannattaa keskittyä, sillä se usein katoaa, jos sitä sietää hetken. Tai ainakin sille tapahtuu jotain. Kantsii joskus tarkkailla. Vaik selvinpäin.
Kerran sekoitin sieniä sitruunamehuun ja vetäsin turpaan sen ni kun se rupes futaa niin nousut oli niin ärhäkät että kuunnellessa musiikkia ja maatessa sohvalla fyysinenkin euforia oli niin valtava että melkein tuli paha olo
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
frapathea
Joo, mulle on kans tullu selkeästi ihan vaan euforiasta ja hyvästä olosta juontunutta nauseaa. Sillai, et vittu mä en kestä tätä kauneutta enää yhtään antamatta kaikkeani tälle kauneudelle, myös ylen. Ku antautuu niin totaalisesti ku pystyy (tai sit sitä ei mult ees kysytä) ja vatsalaukkuki tahtois rentoutua syvimmilleen. 
-
peltsi
- OD
Joo juurikin tollasta ja kun toi tapahtu niin en ollu nauttinu juurikaan serotonergisiä mömmöjä ni tos huomas todella selvästi myös serotoniinin vaikutukset. Oli vaan niin täydellinen viilis sekä fyysisesti että psyykkisesti että välillä tuli just tollanen fiilis että ei kestä sitä kauneutta ja tunnetta mikä oli ku maanpäällinen paratiisi <3<3<3
Offtopic..frapa; voinko tulla taas jossain vaiheessa sun luo ni otetaan vaik happoo ja saat sit neuvoo mua miten saan taas euforisen matkan ja että kuinka siitä ahdistuksesta pääsee eroon parhaiten?
Offtopic..frapa; voinko tulla taas jossain vaiheessa sun luo ni otetaan vaik happoo ja saat sit neuvoo mua miten saan taas euforisen matkan ja että kuinka siitä ahdistuksesta pääsee eroon parhaiten?
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
wRRa
- Moderator
Me Naposen kanssa mitattiin joskus 2c-i:n nokittelun jälkeen naposen ruumiinlämpö ja kyllähän se oli asteen vai peräti kaksi korkeampi kuin normaalisti. Nousujen jälkeen mitattiin uudestaan ja palautunut normaaliksi. Kyse siis tuskin on mistään vaarallisesta asiasta, mutta ruumiinlämpö voi tosiaan vaihdella.
Ylempänä jo hyvin todettiinkin että kivat mukavat vaatteet päälle niin että on helppo lisätä ja vähentää vaatekerrosta oman olon mukaan
Ylempänä jo hyvin todettiinkin että kivat mukavat vaatteet päälle niin että on helppo lisätä ja vähentää vaatekerrosta oman olon mukaan
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
naponen
- OD
tosiaan mä oon huomannu että tulee sellainen nihkeä ja kuuma olo etenkin deelien nousuvaiheessa. myöskin sellaista ahdistavaa sormien räpeltämistä, jalan vispaamista ja muita pieniä pakkoliikkeitä on joskus ollut, lievinä, mutta kuitenkin.
-
Anusvittu
- Karvakuono
Kerran istuskeltiin tarhan pihalla bromopäissään. Sitten eräs kaveri lähti, ja jätti lähtiessään portin auki. Kaikille tuli kylmä sen jälkeen ja kaikki huomasit saman asian. Erittäin omituista ja deelistä. 
-
Jenkem
Itselläni tulee deeleissä usein semmonen kylmä, nihkeä olo iholle. Muutenkin koko kroppa tuntuu usein jotenkin rasittavalta, riesalta. Olisi helpompaa olla ilman sitä kroppaa =D Paitsi jos tarpeeksi tripillä sattuu olemaan niin joskus se kroppa pukkaa unohtuun vallan. Salviaa polttaessa oon huomannut että tuntuu kovasti että jokin vetäisi koko kroppaa jonnekkin suuntaan..
-
King Ink
- LD50
Ihanko oikealle? Toi on kyl hämmentävää miten moni kertoo salvian laittavan kunnon oikeelle imun päälle nousuvaiheessa. Miekin ekalla kerralla jouduin siihen imuun.spurgujukka wrote:Salviaa polttaessa oon huomannut että tuntuu kovasti että jokin vetäisi koko kroppaa jonnekkin suuntaan..
-
wRRa
- Moderator
Itellä kanssa oikea tuo suunta. Eräs vasenkätinen kaveri sanoi imun tapahtuvan taas aina vasemmalle. Jotkut ovat sanoneet että toi imu tapahtuu taaksepäin tms. mutta hyvin yleinen ainakin on tuo että joku "vetää" oikealle alas.King Ink wrote:Ihanko oikealle? Toi on kyl hämmentävää miten moni kertoo salvian laittavan kunnon oikeelle imun päälle nousuvaiheessa. Miekin ekalla kerralla jouduin siihen imuun.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
sunyata
- Psykonautti
Mä kans tykkään rullautua tarpeen vaatiessa vilttiin, ja sit esim. viltin ja sohvan sisään "katoaminen" on vaan niin mahtavaa.siqqe wrote:Lämpötila vaihtelee useimmiten kylmästä kuumaan vähän väliä, ei kylläkään kuumottaviin tiloihin asti. Peitto on kyllä tosi tärkeä tripeillä, sillä voi vaihdella lämpötilaa hyvin ja onhan se kiva upota siihen
vain otettu lääke ottaa päähän
-
Tanz
Minulla ei henkilökohtaisesti tule kylmä, eikä sen koommin lämminkään. Kerran sienissä pompin pihalla ilman kenkiä ja sukkia vaikka asteet oli varmaan lähempänä nollaa. Samoin kerran lämmön ollessa nollan paikkeilla kävin bokserit jalassa tupakilla, ja kylmä otti huomattavasti vähemmän kuin ilman substansseja (joo, tykkään olla sienissä MAHD. VÄHISSÄ vaatteissa
). Mutta ei mulla mitenkään erikoisen lämminkään ole. Tunnoton? Aika jännä..
-
King Ink
- LD50
Jos tripillä oon ulkona, niin en itsekään yleensä hirveästi tunne kylmää. MUTTA jos mulle tulee kylmä, niin sitten on kyllä ihan oikeasti kylmä. Ei psykedeelit tuo mitään varmaa kylmyysturvaa, joten en suosittele lähtemään pidemmille seikkailuille ulkoilmaan ilman kunnollista vaatetusta.
-
Varjo
Psykedeeleissä on muuten vitun siistiä syödä limettiä, ja varmaan kaikkia muitakin sitrushedelmiä. Niiden kanssa on kiva säätää ja niiden kirpeä maku on jees!