Varastaminen
-
bom
- Lepakko
Re: Varastaminen
Halvemmaks tulis jos merkkais kusemalla niinku koirat.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
-
Death
- Apteekki
JUmankauta oon olllu koskus hirvee varas joskus teininä lähti varmaan joka päivä 12 päkki kaljaa ja röökiaski.. Nykyään sillontällön ku ei oo rahaa ni varastan sitä mihin ei oo rahaa Mut joo välillä kunnon ryynipiripäissään varastan varastamisen ilosta.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
-
Huiko
- LD50
:heh: Laitanpa tähän kun kerran riipaisee aihetta juttu.
Eilen näin kun epäilty myymälä varas jäi kiinni. Iso roikale vartijaksi retuutti n.60kg miekkosta takahuoneeseen tämän hokiessa:-"Saat kyl ihan rauhassa tutkii,saat kyl ..." No,maksoin ostokseni,ihailin myyjättären silmiä ja poistuin kaupasta oottelemaan vihreitä valoihin.Kytät tuli jo niin lyhyellä varotus ajalla hakemaan kyseisen asiakkaan. Heräsin meinaan ajatuksistani kun nuo tahtoivat siihen jalkakäytävälle. Nopeesti oli kyllä hakemassa. Siinä sitten luikahti mieleen ajatus että näkyykö missään julkisuudessa mikä on jonkun yksittäisen kaupan hävikki prosentteina myymälä varkauksina? Tai alueen?
Eilen näin kun epäilty myymälä varas jäi kiinni. Iso roikale vartijaksi retuutti n.60kg miekkosta takahuoneeseen tämän hokiessa:-"Saat kyl ihan rauhassa tutkii,saat kyl ..." No,maksoin ostokseni,ihailin myyjättären silmiä ja poistuin kaupasta oottelemaan vihreitä valoihin.Kytät tuli jo niin lyhyellä varotus ajalla hakemaan kyseisen asiakkaan. Heräsin meinaan ajatuksistani kun nuo tahtoivat siihen jalkakäytävälle. Nopeesti oli kyllä hakemassa. Siinä sitten luikahti mieleen ajatus että näkyykö missään julkisuudessa mikä on jonkun yksittäisen kaupan hävikki prosentteina myymälä varkauksina? Tai alueen?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
CYKO
- Kameleontti
Ootko kuullut Franzeninkadun herska-Siwasta? Muistaakseni City-lehdessä luki joskus että siellä on eniten ilmoitettuja (siis kiinnijääneitä) myymälävarkaustapauksia koko Suomessa.Huiko wrote::heh: Laitanpa tähän kun kerran riipaisee aihetta juttu.
-
Death
- Apteekki
Joo tuolta on tullu itekki varasteltua.. Tuolta ritsataan oikeesti ihan vitusti :> :>CYKO wrote:Ootko kuullut Franzeninkadun herska-Siwasta? Muistaakseni City-lehdessä luki joskus että siellä on eniten ilmoitettuja (siis kiinnijääneitä) myymälävarkaustapauksia koko Suomessa.Ja kyllä, se on lähin Siwa 2. Linjan Vinkistä katsoen.
![]()
![]()
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
-
Zoidberg
- Psykonautti
En ole koskaan mitään suurempaa varastanut.
Tottakai nyt kersana jotain parisen markkaa isiltä ja sitten teininä aina pari kessua iskän tai veljen taskusta otettiin
Kaupasta varastaminen on mielestäni ymmärrettävää jos oikeasti työtön yksinhuoltaja jolla on 3 lasta ruokittavana varastaa, mutta jos jotkut nuoret jotka saa hyvät viikkorahat tekevät sitä ihan vaan adrenaliinin vuoksi se on väärin.
Kaverilta pölliminen on jotain mitä en vain ymmärrä. Itse joutunut tämän kohteeksi, ja en todellakaan enään pidä minulta varastaneilta ystävinä.
Kaveriin pitäisi pystyä luottamaan sen verran ettei edes pölli kymppiä 1000€ sisältävästä lompakostasi.
Tottakai nyt kersana jotain parisen markkaa isiltä ja sitten teininä aina pari kessua iskän tai veljen taskusta otettiin
Kaupasta varastaminen on mielestäni ymmärrettävää jos oikeasti työtön yksinhuoltaja jolla on 3 lasta ruokittavana varastaa, mutta jos jotkut nuoret jotka saa hyvät viikkorahat tekevät sitä ihan vaan adrenaliinin vuoksi se on väärin.
Kaverilta pölliminen on jotain mitä en vain ymmärrä. Itse joutunut tämän kohteeksi, ja en todellakaan enään pidä minulta varastaneilta ystävinä.
Kaveriin pitäisi pystyä luottamaan sen verran ettei edes pölli kymppiä 1000€ sisältävästä lompakostasi.
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.
-
King Ink
- LD50
Miks?Zoidberg wrote:mutta jos jotkut nuoret jotka saa hyvät viikkorahat tekevät sitä ihan vaan adrenaliinin vuoksi se on väärin.
-
Comadope
Tuommoisista pikku näpistyksistä kiinnijäämisestähän tulee se pieni sakko, mutta tuleeko siitä mitään merkintää?
-
xxx-men
- Kameleontti
Sinne poliisien sakkorekisteriin. Työnantajapuoli ei ainakaan nää noita pikkurötöksiä. Ellei työnanatjasi ole SUPO tms.Philosophize wrote:Tuommoisista pikku näpistyksistä kiinnijäämisestähän tulee se pieni sakko, mutta tuleeko siitä mitään merkintää?
-
Zoidberg
- Psykonautti
Miks tehdä harmia muille saadakseen adrenaliinikicksejä kun voi vaikka pelailla venäläistä rulettia?King Ink wrote:Miks?Zoidberg wrote:mutta jos jotkut nuoret jotka saa hyvät viikkorahat tekevät sitä ihan vaan adrenaliinin vuoksi se on väärin.
-
King Ink
- LD50
No onkos se nyt niin kovasti harmia et vie pari suklaapatukkaa kaupasta?
-
Zoidberg
- Psykonautti
No jos vaikka tulisin sun kämpille ja pöllisin sulta sukkaparinKing Ink wrote:No onkos se nyt niin kovasti harmia et vie pari suklaapatukkaa kaupasta?
Ethän sä vararikkoon siitä mene, mutta et varmasti kovin iloinen asiasta olisi...
-
RC50
- Psykonautti
Tuli sitten yritettyä pölliä tupakkia 8 askia alla 120mg pameja. Kiinni jäin ja 40€ sakkoa, olis kyllä saanu jäähä tekemättä koko juttu. No opinpahan virheistä... taikka en :coool:
-
Death
- Apteekki
Haettiin frendin kans ykspäivä molemmat 4litran pulloo smirnoffii, eikä jääty kiinni
Ostin valdemarpullon, ettei myyjä epäilis.. Ompelin himas 4 sellasta vitun isoa povarii takinsisään.. Niistä on hyötyä jatkossaki.
-
Petri6
- OD
Kyllä mä melkein väittäisin, että nuo näkyvät perusmuotoisessa turvallisuusselvityksessä, joka vaaditaan nykyään aika moneenkin paikkaan.xxx-men wrote:Sinne poliisien sakkorekisteriin. Työnantajapuoli ei ainakaan nää noita pikkurötöksiä. Ellei työnanatjasi ole SUPO tms.Philosophize wrote:Tuommoisista pikku näpistyksistä kiinnijäämisestähän tulee se pieni sakko, mutta tuleeko siitä mitään merkintää?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Varjo
Nykyään vain juoksukaljoja ja niitäkin harvoin. Tai no, määrittele varastaminen :heh:
-
xxx-men
- Kameleontti
Väitä vaan mutta mun selvityksissä ei ainakaan näkyny.Petri6 wrote: Kyllä mä melkein väittäisin, että nuo näkyvät perusmuotoisessa turvallisuusselvityksessä, joka vaaditaan nykyään aika moneenkin paikkaan.
-
Dexma
- Moderator
Juu ei mullakaan ole mitään näkynyt omassa työpaikassa kun hain.xxx-men wrote:Väitä vaan mutta mun selvityksissä ei ainakaan näkyny.Petri6 wrote: Kyllä mä melkein väittäisin, että nuo näkyvät perusmuotoisessa turvallisuusselvityksessä, joka vaaditaan nykyään aika moneenkin paikkaan.
Mun ymmärtääkseni turvallisuusselvityksessä, supo ei näytä jos on jotain rikkeitä, vaan ne arvioi vain onko henkilö turvallinen vai ei...
-
Death
- Apteekki
Saatana ku jouduin kaverin takii kytiksel tänään ku se pölli kaupasta ja sit jäi kii ja mä olin mukana ja se vartia löysi multa priä ja subuu. Vittuku pitää pölliä jotain ku kaverilla on kamaa päällä!
-
RC50
- Psykonautti
Jaahas... taas tuli koitettua tupakin pöllimistä, mutta kiinnippä jäin. 50€ sakko ja tää oli kyllä viimenen kerta :jou:
-
Sambatsu
- Psykonautti
Njoo.. nykyään tulee harvoin keisittyä, mutta välillä man gotta do what man gotta do.. eli safkaa, röökiä ja kalliita lonkeroja sujahtaa taskuihin ihan huomaamatta.. nuorempana tuli harrastettua juoksukaljoja useasti, kerran murtauduttiii parin youngsta-X:n kanssa yhteen kioskiin, kaveri jäi kii ku poliisit tuli aika nopiaa paikalle nii koirien avul sai sit yhen frendin kii mut eipä sitä jolla saalis oli MUAH.. suckers
-
tweek
- Psykonautti
Ei enään varkauksia pysty harrastamaan ku YKP alkaa alku-vuodesta ja en oo mikään ammattirikollinen joka linnaan halajaa, joo mut näpistettyy tulee monii kertoja viikossa, kiinnijäämnis prosentti jotain alle 5%. Aika usein tulee kaljaa haettuu, mut kyl muutakin jos jotain sattuu uupuu..
You never get to heaven if you're scared of getting high.
-
sunyata
- Psykonautti
Joskus teininä Tiimarista aika paljon kaikkea sekä baareista tietty erilaisia juomalaseja. Varastaminenkin on melko suhteellinen käsite, mutta jos siitä nyt näin kaupoista näpistelyn mielessä puhutaan, niin tuo on vastaus. Monet ihmiset varastaa ja jopa riistää, mutta se on sitten ehkä tän aiheen yhteydessä asia erikseen. Turhaa touhua.
vain otettu lääke ottaa päähän
-
Dent0n
- Karvakuono
Yläasteella pöllin aamuisin kaupasta energiajuomia ja harva se päivä kaljaa jäämättä kiinni. Tungin vain sikspäkin reppuun ja kävelin pois
Nyt aikuisena tulee kännissä pöllittyä julkista omaisuutta, kuten sellainen vilkkuva lamppu jonkun kaivurin päältä
Suurin pöllimäni juttu on pyörätuoli (olin ryyneissä), jonka veimme ensiavusta avokkini kanssa, se on meillä nyt olohuoneessa :heh:
"Tänään sinun on voitettava eilinen itsesi."
-
ctrl
- Karvakuono
Kuten monet ovatkin jo sanoneen varastaminen on aika suhteellinen käsite. Itse näpistelen paljon kaikkea kaupoista (etenkin ruokaa kun asuin yksin) ja se on mielestäni ok, riippuen kuitenkin mistä kaupasta. Jos tyyliin ikeasta nyysii haarukoita niin ei se ole sille yritykselle menetys eikä mikään, mutta sitten joltain pienyrittäjiltä ei tulisi mieleenkään pölliä tavaraa. Eikä tietenkään ihmisiltä.
Pakko myöntää olen hieman kleptomaani ollut aina
Olen koittanut päästä tavasta eroon mutta kyllä sitä aina alkaa sormet syyhyämään kun huomaa hyvän tilaisuuden näpistää jotain mitä kukaan ei tule kaipaamaan.
Ikinä en ole viellä kiinni jäänyt, olen varsin viattoman näköinen :heh:
Pakko myöntää olen hieman kleptomaani ollut aina
Ikinä en ole viellä kiinni jäänyt, olen varsin viattoman näköinen :heh:
I love kaleidoscopes
-
Kottonmouth
Vittu mitä paskaa perustella/puolustella varastamista sillä ,että vie joistain isoista firmoista ne mitä sitten viekin.
Aivan niinkuin se nyt oikeuttaisi asian jollain tapaa? Hahhahhaa....
Tuota asiaa ei ehkä ymmärrä täysin jos ei tee oman rahansa eteen esimerkiksi sellaista asiaa kuin TÖITÄ.
Jokaista vituttaisi varmasti jos teiltä käytäisiin varastamassa tavaraa? Ihan sama juttu se on , olipa kyse isosta ketjusta tai pienestä liikkeestä. Ei se ole pelkästään vaikka se banaani jonka kauppa menettää jos sen sieltä joku apina varastaa. Sitä varastelua estämään täytyy palkata vartioita, asentaa kameroita yms. = rahaa palaa. Ja VAIN sen takia kun apinat käyvät varastelemassa.
Pari kertaa on neekerit yrittäneet käydä pöllimässä liikkeeltä tavaraa, eivät sen kurinpalautuksen jälkeen uskalla taatusti tulla 5 korttelia lähemmäs minua tai koko paikkaa.
Ymmärrän kyllä jotenkuten sen, jos joku OIKEASTI sen tarpeessa oleva käy varastamassa vaikka vähän syötävää. Mutta se ,että joku vitun nisti käy viemässä tuotteita sen takia kun kaikki rahat palaa douppeihin , pistää kyllä vituttamaan jo pelkkänä ajatuksenakin.

Aivan niinkuin se nyt oikeuttaisi asian jollain tapaa? Hahhahhaa....
Tuota asiaa ei ehkä ymmärrä täysin jos ei tee oman rahansa eteen esimerkiksi sellaista asiaa kuin TÖITÄ.
Jokaista vituttaisi varmasti jos teiltä käytäisiin varastamassa tavaraa? Ihan sama juttu se on , olipa kyse isosta ketjusta tai pienestä liikkeestä. Ei se ole pelkästään vaikka se banaani jonka kauppa menettää jos sen sieltä joku apina varastaa. Sitä varastelua estämään täytyy palkata vartioita, asentaa kameroita yms. = rahaa palaa. Ja VAIN sen takia kun apinat käyvät varastelemassa.
Pari kertaa on neekerit yrittäneet käydä pöllimässä liikkeeltä tavaraa, eivät sen kurinpalautuksen jälkeen uskalla taatusti tulla 5 korttelia lähemmäs minua tai koko paikkaa.
Ymmärrän kyllä jotenkuten sen, jos joku OIKEASTI sen tarpeessa oleva käy varastamassa vaikka vähän syötävää. Mutta se ,että joku vitun nisti käy viemässä tuotteita sen takia kun kaikki rahat palaa douppeihin , pistää kyllä vituttamaan jo pelkkänä ajatuksenakin.
Last edited by Kottonmouth on Wed 29 Dec 2010, 14:19, edited 1 time in total.
-
King Ink
- LD50
Joo, ja poliisit joutuu palkkaamaan käymään kouluissa valistamassa ettei saa varastaa.. höpöhöpö. Kaikissa isommissa kaupoissa on jo kamerat ja vartijat, eikä ne niitä sieltä pois ota vaikka näpistely loppuiskin.
-
Kottonmouth
Mitähän varten ne on sinne sitten hankittu alunperin? Että kauppa saa ikuistaa vuosikirjaansa asiakkaiden kasvoja?King Ink wrote:Joo, ja poliisit joutuu palkkaamaan käymään kouluissa valistamassa ettei saa varastaa.. höpöhöpö. Kaikissa isommissa kaupoissa on jo kamerat ja vartijat, eikä ne niitä sieltä pois ota vaikka näpistely loppuiskin.
-
Kottonmouth
Edelleen helvetin paska tekosyy varastaa. Suomessa saa kyllä sossusta rahaa, jolla kyllä pystyy elämään jonkunlaista elämää, ilman että siihen lisäksi tarvitsisi varastella.King Ink wrote:Joo, ja poliisit joutuu palkkaamaan käymään kouluissa valistamassa ettei saa varastaa.. höpöhöpö. Kaikissa isommissa kaupoissa on jo kamerat ja vartijat, eikä ne niitä sieltä pois ota vaikka näpistely loppuiskin.
Otatko huomioon sen ettei kaikki ihmiset vaan saa duunia? Onko susta oikeutettua varastaa jos ei saa töitä eikä oo rahaa muualtakaan syödä, jos ei niin perusteles kunnolla.
Huumeiden vetäminen on jokaisen oma valinta, ja jos kaikki rahat menee niihin, niin se on puhtaasti omaa typeryyttä. Sillä ei yksinkertaisesti voi perustella yhtikäs mitään.
e: tuplat, pahoittelen.