Noh, valmisteyhteenveto ei tiettävästi ole muuttunut sitten heinäkuun 2008. Voi tietysti olla että kyseessä on salaliitto ja kaverisi tietävät paremmin.peltsi wrote:ihan suomalaisii 15mg dorkkareit oli ja pari muutaki kaveria sano et ei sekottunu ku niihi on nykyään laitettu jotain ainetta ettei sekottus just siks ettei vois rätkiä noita. Ja tottakai otin ekaks kuoret vittuun.
iv./im.
Re: iv./im.
-
- Psykonautti
Voisko tähän lankaan tehdä samalla jotain yhteenvetoa siitä mitä "kannattaa", pystyy, ei kannata, ja ei missään nimessä kannata! räimiä?
Subua vahvemman opparit nyt on melko selkeet (riippuen tietty missä muodossa) mutta tässä nyt jotain noista muista:
Piri - Pygee ja hitosti kovempi nousu. Henk. koht. en vaan kauheesti tykkää räimiä tuntemattomia jatkeaineita niin itselläni ei mene lapaseen jos ei ole oikeesti putsia. Sikäli kun itse en saa pöhinästä kuin max. yhet tai kahet kunnolliset nousut ja vetäminen siitä eteenpäin on lähinnä ylläpitoa niin vedän (tai ainakin pyrin vetämään) just max yhet tai kahet vedot ja loput pommina tai nenään.
Kola - Tulee niin harvoin vedettyä ja ostettua ja vain jos on Hyvää niin menee aina hihaan. Vaikutusaika on muutenkin sen verta lyhyt ja nousut nousee uudestaan ja uudestaan ni en itse näe syytä olla rätkimättäkään. Toimii paljon paremmin kuin nokkaan (nousut).
Kodeiini - Hengenvaarallista ja käsittääkseni turhaa.
Bentsot - Tyhmää, haitallista ja turhaa. Dorkajumit ilmeisesti voi vetää jos väsää hyvin mutta en tiedä onko se sen arvoista paitsi piikityshimon tyydytykseen, vissiinkään ei. Ei omaa kokemusta. Kuori pitää raaputtaa pois.
Keta - Lihakseen kovasti suositellaan ja vähemmän haitallista kuin oraalisesti. Ei omaa kokemusta
Jatkakaa toki listaa? Olisi ainakin minusta ihan kätevää että nää olis kaikki yhdessä triidissä. Postailen sitä mukaan kun tulee jotain mieleen, jos tulee ja muistan.
Subua vahvemman opparit nyt on melko selkeet (riippuen tietty missä muodossa) mutta tässä nyt jotain noista muista:
Piri - Pygee ja hitosti kovempi nousu. Henk. koht. en vaan kauheesti tykkää räimiä tuntemattomia jatkeaineita niin itselläni ei mene lapaseen jos ei ole oikeesti putsia. Sikäli kun itse en saa pöhinästä kuin max. yhet tai kahet kunnolliset nousut ja vetäminen siitä eteenpäin on lähinnä ylläpitoa niin vedän (tai ainakin pyrin vetämään) just max yhet tai kahet vedot ja loput pommina tai nenään.
Kola - Tulee niin harvoin vedettyä ja ostettua ja vain jos on Hyvää niin menee aina hihaan. Vaikutusaika on muutenkin sen verta lyhyt ja nousut nousee uudestaan ja uudestaan ni en itse näe syytä olla rätkimättäkään. Toimii paljon paremmin kuin nokkaan (nousut).
Kodeiini - Hengenvaarallista ja käsittääkseni turhaa.
Bentsot - Tyhmää, haitallista ja turhaa. Dorkajumit ilmeisesti voi vetää jos väsää hyvin mutta en tiedä onko se sen arvoista paitsi piikityshimon tyydytykseen, vissiinkään ei. Ei omaa kokemusta. Kuori pitää raaputtaa pois.
Keta - Lihakseen kovasti suositellaan ja vähemmän haitallista kuin oraalisesti. Ei omaa kokemusta
Jatkakaa toki listaa? Olisi ainakin minusta ihan kätevää että nää olis kaikki yhdessä triidissä. Postailen sitä mukaan kun tulee jotain mieleen, jos tulee ja muistan.
LSD is a psychedelic subtance, which occasionally causes psychotic behaviour, in people who have not taken it.
Juuri näin, viihdekäyttöarvo tulee lähinnä alkuperäistä ainetta vahvemmin µ-opioidireseptoreita agonisoivista maksametaboliiteista ja rännätessä on vaara saada hengenvaarallinen histamiinireaktio. Sama homma tramadolin kanssa.42001l wrote:Kodeiini - Hengenvaarallista ja käsittääkseni turhaa.
-
- Psykonautti
Hei tätä itseasiassa mietinkin just ja unohdin kysyä. Hyvä kun otit asian esille.lonecell wrote:Sama homma tramadolin kanssa.
LSD is a psychedelic subtance, which occasionally causes psychotic behaviour, in people who have not taken it.
-
- Kameleontti
Ei nyt ihan näin. Tsekkaa allaoleva kuva. Se on vähän epäselvä mutta paketin vasemassa alareunassa lukee For IM/IV use only.lonecell wrote: Sama homma tramadolin kanssa.

+ tämä:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/hu ... 600138.pdf
Miten Tramal-injektioliuosta käytetään?
Tramal-injektioliuos annetaan yleensä hitaana pistoksena käsivarren pinnalla olevaan verisuoneen
(laskimoon) tai lihakseen (yleensä pakaroihin) tai ihon alle. Vaihtoehtoisesti injektioliuos
laimennetaan ja tiputetaan laskimoon.
-
- Kameleontti
piti itsekin juuri postata että markkinoiltahan löytyy vaikka mitä tramal injektioliuksia, joissa selkeesti lukee for IV/IM use
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
-
- OD
Yksi erittäin hyvä syy olla rätkimättä kokaiinia, on sen voimakas verisuonia supistava vaikutus. Tästä syystä, jos neula sattuu luiskahtamaan suonesta ja fixit päätyvät ihon alle, on seurauksena usein abskessi, joka voi hoitamattomana johtaa hyvin epämielyttäviin seurauksiin. Koska kokaiini toimii myös paikallispuudutteena, on fixien päätymistä ihon alle vaikea huomata ennen kuin mäntä on pohjassa. Lisäksi muistelisin lukeneeni kokaiinin tekevän myös suonille hallaa, tälle en kuitenkaan pikaisella googletuksella löytänyt vahvistusta.42001l wrote: Kola - Tulee niin harvoin vedettyä ja ostettua ja vain jos on Hyvää niin menee aina hihaan. Vaikutusaika on muutenkin sen verta lyhyt ja nousut nousee uudestaan ja uudestaan ni en itse näe syytä olla rätkimättäkään. Toimii paljon paremmin kuin nokkaan (nousut).
En muuten usko sitä usein esitettyä väitettä, että mikään päihe olisi terveellisempi/turvallisempi iv- tai im-käytössä kuin muussa käytössä, ennen kuin joku osoittaa tälle jonkun luotettavan lähteen.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Hups, sen siitä saa kun kerran vuodessa luottaa muistiinsa eikä googleta ennen postaamista. No jokatapauksessa, injektion pitää kuitenkin ilmeisesti olla aika hidas.CYKO wrote:Ei nyt ihan näin. Tsekkaa allaoleva kuva. Se on vähän epäselvä mutta paketin vasemassa alareunassa lukee For IM/IV use only.
-
- Psykonautti
Tää koksuhomma oli kyllä erittäin hyvä tietää. Itse olen välttynyt ongelmilta, ehkä käyny tsägä tai oon vaan hyvä, en oo muutenkaan koskaan lyöny ohi itelle tai kavereille *kop kop*. Ja ton ketan im-käytön turvallisuudesta/vähemmästä haitallisuudesta verrattuna oraaliseen ja nasaaliseen on paljon juttua ketamiini-topicissa täällä: viewtopic.php?f=46&t=535&start=0.Petri6 wrote:Yksi erittäin hyvä syy olla rätkimättä kokaiinia, on sen voimakas verisuonia supistava vaikutus. Tästä syystä, jos neula sattuu luiskahtamaan suonesta ja fixit päätyvät ihon alle, on seurauksena usein abskessi, joka voi hoitamattomana johtaa hyvin epämielyttäviin seurauksiin. Koska kokaiini toimii myös paikallispuudutteena, on fixien päätymistä ihon alle vaikea huomata ennen kuin mäntä on pohjassa. Lisäksi muistelisin lukeneeni kokaiinin tekevän myös suonille hallaa, tälle en kuitenkaan pikaisella googletuksella löytänyt vahvistusta.42001l wrote: Kola - Tulee niin harvoin vedettyä ja ostettua ja vain jos on Hyvää niin menee aina hihaan. Vaikutusaika on muutenkin sen verta lyhyt ja nousut nousee uudestaan ja uudestaan ni en itse näe syytä olla rätkimättäkään. Toimii paljon paremmin kuin nokkaan (nousut).
En muuten usko sitä usein esitettyä väitettä, että mikään päihe olisi terveellisempi/turvallisempi iv- tai im-käytössä kuin muussa käytössä, ennen kuin joku osoittaa tälle jonkun luotettavan lähteen.
-
- Kameleontti
Kerran ihan mielenkiinnosta päätin kokeilla tramalin i.v. käyttöä ja totesin sen turhaksi. Määrä oli ensin 50mg sitten kokeilin 250mg. Ei mitään vaikutusta. Tai tuntu että näkö "kirkastui" oudosti, mutta eipä muuta vaikutusta. Joten todellakin turhaa ja perin vaarallistakin ninkuin on monessa paikassa todettukkin.Arsonist wrote:Hei tätä itseasiassa mietinkin just ja unohdin kysyä. Hyvä kun otit asian esille.lonecell wrote:Sama homma tramadolin kanssa.
-
- Psykonautti
Onko Halcionia järkeä räimiä?
-
- OD
Ei, triatsolaami ei ole vesiliukoinen.Arsonist wrote:Onko Halcionia järkeä räimiä?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
- OD
^^Jaa itselläni oli päinvastainen kuva vesiliukoisuudesta..tiedä sitten
...ja varmaan jossain muissa suomen kaupungeissa myös, ku myös vaulttilaisia tällasesta puhunu.
Tai sit mulla ehkä sekoittaessa ranneliikkeessä ollu jotain häikkää tjsp... strange
o: 

Jos olisit malttanu lukee noi viestit kunnolla niin olis ehkä selvinny että kokeilin myös itse tota että sekottuuko ja en saanu sekottumaan millään konstilla veteen. Tai no tietysti sä luit ne ja tiedät absoluuttisen totuuden asiasta. Tääl meilpäi varmaan vesi jotenki erilaistalonecell wrote:Noh, valmisteyhteenveto ei tiettävästi ole muuttunut sitten heinäkuun 2008. Voi tietysti olla että kyseessä on salaliitto ja kaverisi tietävät paremmin.peltsi wrote:ihan suomalaisii 15mg dorkkareit oli ja pari muutaki kaveria sano et ei sekottunu ku niihi on nykyään laitettu jotain ainetta ettei sekottus just siks ettei vois rätkiä noita. Ja tottakai otin ekaks kuoret vittuun.

...ja varmaan jossain muissa suomen kaupungeissa myös, ku myös vaulttilaisia tällasesta puhunu.
Tai sit mulla ehkä sekoittaessa ranneliikkeessä ollu jotain häikkää tjsp... strange

"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
- Kameleontti
Luulin että triatsolaami oisi sen verta vesiliukonen että voisi rännätä, mutta eipäs näytä olevankaan. (Tai erittäin heikosti.) Joten syö ne Halcionit tai anna mulle, minä voin syödä. (Sinivalosta kopypaste tuo allaoleva liukoisuusteksti.)Petri6 wrote:Ei, triatsolaami ei ole vesiliukoinen.Arsonist wrote:Onko Halcionia järkeä räimiä?
Alprazolam (Xanax) - 0.04 mg/mL (source)
Chlordiazepoxide (Librium) - 2 mg/mL (source)
Clonazepam (Klonopin) - < 0.1 mg/mL (source)
Diazepam (Valium) - 0.05 mg/mL (source)
Estazolam (ProSom) - 0.0015 mg/mL (source)
Flurazepam (Dalmane) - 500 mg/mL (source)
Loprazolam (Dormonoct) - 10mg/mL (source)
Lorazepam (Ativan) - 0.08 mg/mL (source)
Midazolam (Dormicum) - >25mg/mL (source)*
Oxazepam (Serax) - 0.179 mg/mL (source)
Temazepam (Restoril) - 0.164 mg/mL (source)
Triazolam (Halcion) - 0.00453 mg/mL (source)
Zolpidem (Ambien) - 23 mg/mL (source)
Zopiclone (Imovane) - 0.151 mg/mL at 25°C ** (source)
No nyt ainakin luin enkä kyllä koe syytä muuttaa kantaani mihinkään suuntaan ainakaan siitä, että Dormicumiin olisi lähiaikoina lisätty jotain, joka estäisi midatsolaamimaleaatin liukenemisen. Niin kuin CYKO sanoi jo ensimmäisessä vastauksessa: eivätköhän ne vesiliukoiset aineet liuenneet sinne veteen.peltsi wrote:Jos olisit malttanu lukee noi viestit kunnolla niin olis ehkä selvinny että kokeilin myös itse tota että sekottuuko ja en saanu sekottumaan millään konstilla veteen. Tai no tietysti sä luit ne ja tiedät absoluuttisen totuuden asiasta. Tääl meilpäi varmaan vesi jotenki erilaista![]()
Tai sit mulla ehkä sekoittaessa ranneliikkeessä ollu jotain häikkää tjsp... strangeo:
-
- Kameleontti
Mite se peltsi ei oo liuennu sinne veteen? Eikö DC toiminu vai mitä? Tokihan sinne sitä paskaa jää joka sitä sidosaine töhnää on. Mutta itse en tuota väittämää usko että jotain liukenemattomuusainetta ois noissa nykyään. Itse reilu 2vko sitte vedin dc vedot ja hyvin liukeni (vaikuttava aine siis) ja toimi.
-
- Psykonautti
Pakko tohon DC hommaan sanöö että kyllä vielä kesällä ainakin liukeni kun muutaman pitkästä aikaa vedin.
I love you Mary Jane
-
- Apteekki
Ehkä hieman tyhmä kysymys, mutta kuinkapaljon bupreorfiinia suunniilleen jää pumpulipallo filtteriin ja klikkikupin pohjille jos sen läpi vetää 2ml vettä joka sis. 2mg bupree? Mietin vaan, että kannattaako noista alkaa bupreja erottaa. Monet kaverit harrastavat kyseistä toimintaa.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
-
- Kameleontti
Death wrote:Ehkä hieman tyhmä kysymys, mutta kuinkapaljon bupreorfiinia suunniilleen jää pumpulipallo filtteriin ja klikkikupin pohjille jos sen läpi vetää 2ml vettä joka sis. 2mg bupree? Mietin vaan, että kannattaako noista alkaa bupreja erottaa. Monet kaverit harrastavat kyseistä toimintaa.
Aika naurettavan vähän jää. Itse joskus keräisin filsuja pahan päivän varalle ja taisi olla jotkut yli 10 pumpulit liuotettuna ja fiksattuna niin kun oikein keskitty nin pienen pienen vaikutuksen tunsi. En kyllä minkään yhden tai muutaman pumpulin takia jaksas nähä vaivaa.
-
- OD
Joo jäi samal tavalla sitä paskaa klikkii ku aina mut ei niiku toiminu ja muutenki sekottu huonommin ku enne. Kaveri samasta paketista testas ja sama juttu. En sit tiedä mikä tos oli mut ei kyllä toiminu.
Joo ei sitä bupree siihe paljoo jää..en ainakaa oo huomannu eroo jos oon testannu fimaamatta. (En tosin harrasta, eikä muutenkaa bupre oo mun mielest nii hihahommelii)
Joo ei sitä bupree siihe paljoo jää..en ainakaa oo huomannu eroo jos oon testannu fimaamatta. (En tosin harrasta, eikä muutenkaa bupre oo mun mielest nii hihahommelii)
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
- Kameleontti
Ite oon pakastimeen jemmannu klikkejä/fimoja subuista joskus, joku 30 klikkiä/fimaa ku liottelee ni itellä ainaki reflat lähti, kyllä sitä jää sinne mutta aika vähän. Aika iso määrä pitää olla noita et saa jotain irti.Death wrote:Ehkä hieman tyhmä kysymys, mutta kuinkapaljon bupreorfiinia suunniilleen jää pumpulipallo filtteriin ja klikkikupin pohjille jos sen läpi vetää 2ml vettä joka sis. 2mg bupree? Mietin vaan, että kannattaako noista alkaa bupreja erottaa. Monet kaverit harrastavat kyseistä toimintaa.
-
- Kameleontti
Jos aikoo säillyttää pupua nestemäisessä muodossa esin tykin sisällä pakkasessa. Se käytännössä pysäyttää bakteerikasvuston, josta ne horkat tulevat.
buprevesiliuos ei vaikuta itse ominaisuuksiin mixtuuran sulaessa.
buprevesiliuos ei vaikuta itse ominaisuuksiin mixtuuran sulaessa.
-
- Apteekki
Mulla on kyllä imeisesti kova vastustuskyky ku vedettiin hoskus kaverin kanssa puoliks filtterijämät, jotka oli viikon seissy huoneenlämmös suljetussa klikkikupissa. Kaverille tuli horkat, mulle ei. Mut ei mikään ihme ku olin rännänny sillon n. 4-5v kaikkee paskaa ja se oli vasta alle parivuotta ja aina fimannu vedot ym. ..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
-
- Kameleontti
Aikanaan tuli säilytettyä noita subufimoja varmaan toista viikkoa tai joksus enemmänkin niin ei kyllä oo koskaan tullu mitään horkan tapastakaan. Muutenkaan en oo saanu koko mun "uran" aikana ku kerran horkat.
-
- Kameleontti
tarkotin läahinnä että hyvä tapa hallita/pudottaa annostaan. Liuotetaan 8 mg subu ja fimataan 8 eri tykkiin. Näiti siis säilytetään pakastimisessan, jolloin neovat injectoitavissa heti kun sulaneet. muista jättää n 0.5ml jäänlajenenisvaraa. Näin saiat eirittäin tarkkoja kerta-annoksia mitattua eiikä kasvaneen bakteerikannan aiheuttamasta horksata tarvi välittää.
-
- Kameleontti
tartteekin testata tota tramalia lihakseen. editoin viestiä sitä muka miten toimii
alotusannos 200mg suun kautta ja 100mg lihakseen. we shall see

Jep, mulle eräs väitti kerran kanssa, että tramaleiden rännäämisestä tulis hyvä olo. Yritin perustella sitä sille, ettei voi tulla ku ei se toimi sillä ottotavalla, mutta tyyppi meni muka nii "super-nuokkuihi", että kokeilin itsekin. Aiemmin vellonut ahdistus ja masennus väistyi ja tunsin oloni energiseksi ja jotenkin erityisen selväpäiseksi ja kirkkaaksi, ja huomasin saman näön kirkastumisen siinä ohessa, ja liitin sen voimakkaasti siihen mielentilaan, mutta mitään tavanomaisia tramal-fiiliksiä ei kyllä näkyny missään. Aika jännää.xxx-men wrote: Kerran ihan mielenkiinnosta päätin kokeilla tramalin i.v. käyttöä ja totesin sen turhaksi. Määrä oli ensin 50mg sitten kokeilin 250mg. Ei mitään vaikutusta. Tai tuntu että näkö "kirkastui" oudosti, mutta eipä muuta vaikutusta. Joten todellakin turhaa ja perin vaarallistakin ninkuin on monessa paikassa todettukkin.
-
- Kameleontti
itse en tuohon iv-käyttöön juuri mitään osaa sanoa, mutta monelta kans kuullu ettei se muka kannattais. puhdasta ampullitavaraahan on olemassa, jota on tarkoitettu iv-käyttöön. pillereiden/kapseleden kyhääminen vedoiksi tuntuu sitten taas vähän tyhmemmältä idealta...frapathea wrote:Jep, mulle eräs väitti kerran kanssa, että tramaleiden rännäämisestä tulis hyvä olo. Yritin perustella sitä sille, ettei voi tulla ku ei se toimi sillä ottotavalla, mutta tyyppi meni muka nii "super-nuokkuihi", että kokeilin itsekin. Aiemmin vellonut ahdistus ja masennus väistyi ja tunsin oloni energiseksi ja jotenkin erityisen selväpäiseksi ja kirkkaaksi, ja huomasin saman näön kirkastumisen siinä ohessa, ja liitin sen voimakkaasti siihen mielentilaan, mutta mitään tavanomaisia tramal-fiiliksiä ei kyllä näkyny missään. Aika jännää.xxx-men wrote: Kerran ihan mielenkiinnosta päätin kokeilla tramalin i.v. käyttöä ja totesin sen turhaksi. Määrä oli ensin 50mg sitten kokeilin 250mg. Ei mitään vaikutusta. Tai tuntu että näkö "kirkastui" oudosti, mutta eipä muuta vaikutusta. Joten todellakin turhaa ja perin vaarallistakin ninkuin on monessa paikassa todettukkin.
itse testannut tramalia vain oraalisesti ja im, kumpikin tapa aikalailla yhtätoimiva paitsi et im nousee ehkä hitusen nopsammin...
-
- OD
Katsotaan vaikkapa täältä mitä tramadolista kerrotaan pakkauksessa, siis sellaisessa missä ampulleja toimitetaan niiden varsinaisille käyttäjille:Harold wrote:tartteekin testata tota tramalia lihakseen. editoin viestiä sitä muka miten toimiialotusannos 200mg suun kautta ja 100mg lihakseen. we shall see
Tramadoli on keskushermostoon vaikuttava opiaattianalgeetti. Se on epäselektiivinen puhdas myy-, delta- ja kappareseptoriagonisti, jolla on suurin affiniteetti myyreseptoriin. Tramadoli vaikuttaa analgeettisesti myös estämällä noradrenaliinin takaisinottoa hermosoluihin ja lisäämällä serotoniinin eritystä.
Tramadolilla on yskänärsytystä vähentävä vaikutus. Toisin kuin morfiinilla, tramadolilla ei ole laajalla analgeettisella annosalueella hengitystoimintaa lamaavaa vaikutusta. Myös vaikutus ruuansulatuskanavan motiliteettiin on vähäisempi. Sydän- ja verenkiertoelimistöön kohdistuvat vaikutukset ovat yleensä vähäisiä. Tramadolin vaikutusvoimakkuuden on ilmoitettu olevan 1/10 - 1/6 morfiinin vaikutusvoimakkuudesta.
Lihakseen annetun tramadolin biologinen hyötyosuus on lähes 100 % ja huippupitoisuus seerumissa saavutetaan n. 45 minuutissa injektion jälkeen.
Tramadolilla on suuri kudosaffiniteetti (jakautumistilavuus 203 ± 40 l). Noin 20 % tramadolista on sitoutuneena plasman proteiineihin.
Tramadoli läpäisee veri-aivoesteen ja istukan. Tramadoli ja sen O-demetyylimetaboliitti kulkeutuvat hyvin pienissä määrin äidinmaitoon (0,1 % ja 0,02 % annoksesta).
Ihmisellä tramadolin metabolia koostuu pääasiassa N- ja O-demetylaatiosta sekä O- demetylaatiotuotteiden glukuronikonjugaatiosta. Metaboliiteista ainoastaan O-demetyylitramadoli on farmakologisesti aktiivinen. Muiden metaboliittien määrät vaihtelevat huomattavasti henkilöstä toiseen. Toistaiseksi virtsasta on tunnistettu 11 metaboliittia. Eläinkokeiden perusteella O- demetyylitramadoli on vaikutukseltaan 2-4 kertaa voimakkaampi kuin tramadoli. Sen puoliintumisaika 7,9 h (vaihteluväli 5,4 - 9,6 h) on suunnilleen sama kuin tramadolin.
CYP3A4:n, CYP2D6:n tai näiden molempien tramadolin metaboliasta vastaavien isoentsyymien inhibitio voi vaikuttaa tramadolin tai sen aktiivisten metaboliittien pitoisuuksiin plasmassa. Kliinisesti merkittäviä yhteisvaikutuksia ei toistaiseksi ole raportoitu.
Tramadoli ja sen metaboliitit erittyvät lähes yksinomaan munuaisten kautta. Radioaktiivisen annoksen kokonaisaktiivisuudesta 90 % erittyy virtsan mukana. Tramadolin eliminaation puoliintumisaika on noin 6 tuntia riippumatta antotavasta. Yli 75-vuotiailla potilailla eliminaation puoliintumisaika saattaa olla noin 1,4 kertaa pidempi. Maksakirroosipotilailla eliminaation puoliintumisajoiksi saatiin 13,3 ±
4,9 h (tramadoli) ja 18,5 ± 9,4 h (O-demetyylitramadoli); äärimmäisessä tapauksessa vastaavat arvot olivat 22,3 h ja 36 h. Munuaisten vajaatoiminnassa (kreatiniinipuhdistuma < 5 ml/min) vastaavat keskiarvot olivat 11 ± 3,2 h ja 16,9 ± 3 h sekä äärimmäiset arvot 19,5 ja 43,2 h.
Tramadolin farmakokinetiikka on lineaarinen terapeuttisella annosalueella.
Tramadolin analgeettinen vaikutus riippuu annosvasteisesti sen pitoisuudesta seerumissa, mutta suhde vaihtelee huomattavasti yksilökohtaisesti. Vaikutus saadaan tavallisesti aikaan pitoisuudella 100 - 300 ng/ml.
“ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ” — frapa
-
- Apteekki
Onko noi oranssit neulat yhtä paksuja ku ruskeet, mutta ohuempia? Alko mietityttää ku niille olis ehkä tarvetta. Jouduin tänään käyttää ruskeeta kärkee ensimmäistä kertaa vuoteen. Vittu tuntu oudolta ku se on niin helvetin paksu. Tottunu käyttää pääasias noita keltasii ja välillä harmaita. Ei meinaa suonet kestää paksuja kärkiä.