Opiaattien nollaaminen

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Usoda
LD50

Opiaattien nollaaminen

Post by Usoda »

Viime viikkoinen sairaalareissu sai miettimään elämän prioriteettejä ja päädyin sitten opiaattien ja muidenkin päihteiden vähentämiseen ja nollissa pysymiseen ainakin hetkeksi..
Miten täällä porukka kestäny pitkän putken jälkeiset vieroitusoireet? Hammasta purren täällä mennään... aika flegu olo ylipäätään.
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
W10
Kameleontti

Re: Opiaattien nollaaminen

Post by W10 »

Itse en suosisi cold turkey menetelmää. Alkaa pidemmän päälle stressaamaan ne olotilat. Itse viimeksi savuttelin 24/7 jotta reflat oli jotenkin siedettävät. Siinä sitten paleli peiton alla ja katseli Housea koneelta. Lämmin suihku auttaa aina ja pari shottia väkevää alkoholia auttaa siihen kylmään oloon (ei kannata kännejä kiskoa kumminkaan). Bentsot rauhoittavat myös sitä ärsyttävää hyperaktiivisuusoloa ja tärinää. Pari ensimmäistä päivää ovat pahimmat, sen jälkeen helpottaa. Riippuen tietenkin mikä opiaatti on kyseessä? Pitkävaikutteisien reflat kestävät pidempään ja lyhytvaikutteisten vain muutaman päivän.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
tRip
Moderator

Post by tRip »

Seinään lopettaminen voi kääntyä jopa itteään vastaan.. En välttämättä suosittele.. tai en tosissaan suosittele.
Uskoakseni pääosin tramali on siis kyseessä?

Suosittelen päättäväisesti lopettamista pikkuhiljaa annosta vähentäen.
Tramalirefloissa kun muutenkin tuppaa olemaan epileptisten kohtausten vaara.. jota tosin bentsoilla voi jeesaa.

Viimekerran kun olin vanhempieni luona katkolla, tuijotin telkkaria päivätpitkät, tuskailin yöt sängyssä. Olin psyykkisesti aivan hajalla.
Toisinsanoen en kyennyt viikkoon mihinkään muuhun kuin istuin sohvalla telkkaria tuijottaen.
tosin silloin loppui bentot, sekä opiaatit, enkä pilveäkään poltellut, saatika tupakkaa. Amfetamiinikin jäi samalla. ts. kaikki douppi.

Reilun viikon sitä kestin. Siitä alkoikin sitten entistä rankempi kuosailuputki.

Toisinaan savut jeesaa sitä tyhjyyden ja alakulon tunnetta.. toisinaan se vain pahentaa oloa. Itse sen tietää parhaiten.

Ainoa pointti, etten suosittele cold turkeyta.. Se voi olla aika helvettiä.. ja jos sen kärsimyksen jälkeen vielä retkahtaa, niin :confused: :((

Olen itse vierottautunut nyt vuoden lääkkeistä. Alan olla loppusuoralla, ja alan tuntea jo tyytyväisyyttä itseeni.
tosin opiaatit ovat itselläni se ristiriitaisin ja vaikein riippuvuus.

Kärsivällisyyttä..

Kyl se siitä :)

Opiaattirefloissa on se salakavalan ikävä puoli, että kun on fyysisistä refloista selvinnyt, niin siitä vasta alkaa psyykkiset reflat, jotka voivat olla jopa pahemmat kuin mitä fyysiset.

Oon messissä.. etenkin opiaattien lopettamisessa.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
zan
Apteekki

Post by zan »

TSEMPPIÄ!! mulla ei iskeny fyysisiä refloja varmaan 2v tramali käytöstä, vaan henkiset, ajatukset halus tramalia vähänväliä. kannattaa harrastaa "sosiaalisia vuorovaikutustilanteita" eli käy kavereilla paljon ja pysy kotoa pois jos alkaa ahistaan, benzoja kannattaa olla... kirjottele miten onnistuu tai jos tulee ongelmatilanteita, kyllä kaikki tukee sua tääl. :wink:
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Paras tapa on rauhassa muutaman kuukauden sisällä vähentää annos minimaaliseksi, ja sitten lopettaa kokonaan. Pitkäkestoisen masennuksen ja psyykkisten opiaattihimojen riski laskee. Cold turkey korkeasta annoksesta on kuitenkin aika rankka kokemus päälle ja keholle.

Yllä tossa tuli hyviä vinkkejä. Vinkkinä kaikille lopettelijoille, reseptivapaa ripulilääke Loperamidi auttaa yllättävän hyvin todella isoilla annoksilla. Poistaa reflat melkein kokonaan jollain 20-100mg annoksilla 1-2 vuorokaudeksi. Loperamidi on kyl µ-agonisti opiodi, mut se ei pääse aivo-veriesteen läpi kuin hyvin pieninä pitoisuuksina. Ei tosin ole kovin halpaa (Halvin merkki Lopex, 3€ 10x 2mg), mutta jos mitään muuta ei ole saatavilla, niin toi on ihan hyvä työkalu lopettamiseen. Tolla pystyy annosta tiputtamalla lopettamaan hitaat.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

eNZYMe wrote:Paras tapa on rauhassa muutaman kuukauden sisällä vähentää annos minimaaliseksi, ja sitten lopettaa kokonaan. Pitkäkestoisen masennuksen ja psyykkisten opiaattihimojen riski laskee. Cold turkey korkeasta annoksesta on kuitenkin aika rankka kokemus päälle ja keholle.

Yllä tossa tuli hyviä vinkkejä. Vinkkinä kaikille lopettelijoille, reseptivapaa ripulilääke Loperamidi auttaa yllättävän hyvin todella isoilla annoksilla. Poistaa reflat melkein kokonaan jollain 20-100mg annoksilla 1-2 vuorokaudeksi. Loperamidi on kyl µ-agonisti opiodi, mut se ei pääse aivo-veriesteen läpi kuin hyvin pieninä pitoisuuksina. Ei tosin ole kovin halpaa (Halvin merkki Lopex, 3€ 10x 2mg), mutta jos mitään muuta ei ole saatavilla, niin toi on ihan hyvä työkalu lopettamiseen. Tolla pystyy annosta tiputtamalla lopettamaan hitaat.
Ei tuo loperamidi meikällä vie kuin ripulin pois, mikä tietenkin sinänsä on jo aika helvetillinen plussa. Onni on kuiva pieru.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
peltsi
OD

Post by peltsi »

Joo kyl mieki suosittelen rauhallisempaa laskua et hetken ottaa tosi vähän ja sit vasta ihan kokonaan. Noi reflat saattaa kuitenkin pahimmassa tapauksessa olla hengenvaarallisia vaikka ei ihan siltä tuntuiskaan.
Tollanen kerralla kokonaan stoppaus saattaa jättää jälkiä kannattaa varmaan kysyä lääkäriltäkin mitä mieltä se on kuinka toi olis helpoin ja turvallisin totetuttaa. Siis tietysti jos on ihan respalla noita kiskonu.

Selkä suorana vaan tsemppiä!
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

peltsi wrote:Joo kyl mieki suosittelen rauhallisempaa laskua et hetken ottaa tosi vähän ja sit vasta ihan kokonaan. Noi reflat saattaa kuitenkin pahimmassa tapauksessa olla hengenvaarallisia vaikka ei ihan siltä tuntuiskaan.
Tollanen kerralla kokonaan stoppaus saattaa jättää jälkiä kannattaa varmaan kysyä lääkäriltäkin mitä mieltä se on kuinka toi olis helpoin ja turvallisin totetuttaa. Siis tietysti jos on ihan respalla noita kiskonu.

En kyllä ole kuullut että opparirefloihin kukaan olisi kuollut, ellei ennestään mitään pumppuvikaa tms ole.

BTW, alkaa olee aikalail selvil vesil, ainakin fyysisesti.. Nuppi taas on toinen juttu, tuntuu jotenkin... noh, tuntee yleensäkin, joka on aika outoa pitkästä aikaa.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

sxoxyvg wrote: tuntee yleensäkin, joka on aika outoa pitkästä aikaa.
Näin itse kun yritän lopetalla kaikkea voin myös tätäkin mainita...

varmaan ketjun aloittaja käy samoilla keloilla.
peltsi
OD

Post by peltsi »

sxoxyvg wrote:
peltsi wrote:Joo kyl mieki suosittelen rauhallisempaa laskua et hetken ottaa tosi vähän ja sit vasta ihan kokonaan. Noi reflat saattaa kuitenkin pahimmassa tapauksessa olla hengenvaarallisia vaikka ei ihan siltä tuntuiskaan.

En kyllä ole kuullut että opparirefloihin kukaan olisi kuollut, ellei ennestään mitään pumppuvikaa tms ole.

BTW, alkaa olee aikalail selvil vesil, ainakin fyysisesti.. Nuppi taas on toinen juttu, tuntuu jotenkin... noh, tuntee yleensäkin, joka on aika outoa pitkästä aikaa.
Joo no taisin vähän liioitella mut kyl se saattaa silti jälkiä jättää kuitenki todella rankka elämänvaihe.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

itekki nyt täs lopettamassa/vähentämmä opiaattei. 2kk tuli kiskottuu panacodeja (ei kuitenkaan ihan päivittäin) jonka jälkeen siirryin tramaliin ja siitä lähtikin 3kk tramal putki, jonka nyt lopetin viikko sitten oxycontilla/norm jota söin sen kolme päivää ihan täysillä aamusta iltaan. (vielä tässä välissä sanon että söin kuitenkin kaikki opiaatteja ihan lääkärin määräyksellä kovaan kipuun, mutta annokset olivat välillä vähän mitä oli :D kodet 120-360mg, tramal 450-900mg päiväsä, kontit n.15-50mg päivässä kolmen päivän aikana) Tämä siis tapahtui hospitaalissa (konttien vetäminen). Kotiin päästyäni päätin lopettaa kaiken kokonaan seinään vaikka tramal respan lääkäriltä sainkin ja ohjeet lopettamiselle, mutta itse en halua tiputella tramalin annosta koska sit alkaa muistuu se hyvä olo mikä siit tuli ja tulee repsahduksia :(( . Mieluummin lopetan suoraan niin ei tuu haluja vetää lisää ja lisää :D neljä päivää meni täristen, hikoillen ja samal tuntui kuin ois seissy 10 asteen pakkasessa alasti :D oksennusta sun muuta kivaa viel siihen päälle. Lääkitsen kyllä iteäni hieman xanoreilla.
Nyt alkaa olo jo hieman helpottaa, onneksi 8) . Tämän kaiken aloitettuani kyllä tiesin mitä siitä seuraa, mutta jotenkin sitä vaan mietti että kyllä se lopettaminen on helppoa. Täs sen taas näkee: what goes up, must come down. Ei sitä silloin alussa niin järkevästi ajatellut. Rankkaa kamaa nää opiaatit. Vaikka itse olen yrittänyt pysyä vastuullisena käyttäjänä, mutta aina sitä vaan haluu viihteillä ;) Omaa tyhmyyttä tämä kaikki. Nytkin kaapin pohjalla kummittelee 50 kpl 150mg tramalii ja lisää viel respal, ja 15mg konttei jemmas :evil: .Kuhan pidän täs jonkin verran taukoo ja tolet laskee ni voi taas hyvin mielin alkaa vähän viihteilee, mut ei kuitekaa överiks vedä. Tietää kuitenkin mitä siitä loppupeleissä seuraa ;) . Mut mieluummin polttaa hyvää dullaa ja silloin tällöin hieman alkomahoolia ja xtc :)

Olipahan vuodatusta, mutta jotenkin teki vaa mieli avautua :heh:
Tämä foorumi on tarjonnut minulle hyvää ja vastuullista tietoa päihteistä ja siitä suuri kiitos TEILLE :) ,en väitä että edellinen kertomukseni olisi tämän foorumin ansiota vaan ihan itse olen soppani keittänyt. Monilla on varmasti vielä rankempiakin kokemuksia omista päihteilyistään, mutta tämä kertomus on MINUA. Jokainen kun on yksilönään niin erilainen.

Kiitän ja kuittaan

PS. virheistä saa syyttää xanoria ;)
diagnoosi: kroonisesti kuoseissa
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

Itseki lukenu jostain et magnesiumi ois hyvä apu, syön sitä itseki. Myöskin suosin monivitamiini valmisteita ja 5-HTP:ta. Jälkimmäinen kohottaa hyvin mielialaa :D
Death
Apteekki

Post by Death »

Suosittelisin aloittaa avohoidon. Saat catapresanii, jotain kipulääkkeitä (ei opiaatti kipulääkkeitä, mut kuitenki paljo vahvempia ku esim. burana), saat myös jotain nukahtamiseen. Mutta ne ei määrää ku ehkä jotku mirtazapiinit, joista ei oo mitään hyötyy.. Mutta jos olet valmiksi bentso riippuvainen niin saat jotain pitkä vaikutteista esim. opamox, diapam. Suosittelen, että syöt vaan ne catapresanit ja ne kipulääkkeet ja sit meet yksityiselle hakee jotku imovanet nukahtamiseen.
Siellä siis pitää melkeen joka aamu käydä hakemassa päivän lääkkeet. Ite joskus kokeilin, sillon se oli vielä parempi. Sain catapresanit, diapamit ja stilnoctit ja tramalit. Nykyään se on paskempi..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

Death wrote:Suosittelisin aloittaa avohoidon. Saat catapresanii, jotain kipulääkkeitä (ei opiaatti kipulääkkeitä, mut kuitenki paljo vahvempia ku esim. burana), saat myös jotain nukahtamiseen. Mutta ne ei määrää ku ehkä jotku mirtazapiinit, joista ei oo mitään hyötyy.. Mutta jos olet valmiksi bentso riippuvainen niin saat jotain pitkä vaikutteista esim. opamox, diapam. Suosittelen, että syöt vaan ne catapresanit ja ne kipulääkkeet ja sit meet yksityiselle hakee jotku imovanet nukahtamiseen.
Siellä siis pitää melkeen joka aamu käydä hakemassa päivän lääkkeet. Ite joskus kokeilin, sillon se oli vielä parempi. Sain catapresanit, diapamit ja stilnoctit ja tramalit. Nykyään se on paskempi..
Kiitos hyvistä neuvoista Death :)

ajattelin kyl jossain vaihees hakea jtn unilääkettä, ku yleensä ku opparit lopettaa ni nukkuminen on kyl melkosen hankalaa. Mitään selvää bentsoriippuvutta en itsessäni kyllä myönnä vaikka nyt parin viikon aikana on xanorii tullu syötyykin jonkin verran. Nyt taas alkanu maistuu tramal vähän liikaaki, mut yritän pysyy kohtuudes :D
zerk

Post by zerk »

~4 viikon teeputki rankaisee taas olan takaa. Piti olla kotia vielä reilusti mutta eipä ole. Viikon päästä tulee pelastus mut nyt on jostain syystä yhdet pahimmista refloista pienen ikäni aikana. Loperamidi & pamit auttaa _vähän_ mut olo on silti yhtä helvettiä. Yöllä tuli hikoiltua viitisen litraa nestettä ulos ja sama tahti jatkuu. Toivottavasti on tulossa lakkaa senverran että saan oloni taas ihmismäiseksi.

Luulis että ensimmäiset 5 kertaa ois opettanut jotain muuuuuutta eipä ole. Tyhmästä kuupasta kärsii koko keho.
naponen
OD

Post by naponen »

Mä lopetin seinään cipralexit sekä kaikki muutkin napit mitä tuli syötyä (oxynorm, pamit, tramalit, lyrikat etc...) koska homma alkoi mennä ihan yli ja oli kerran lähellä ambulanssin soitto. Ensimmäiset päivät meni kannabiksen voimalla hyvin mutta sitten sekin loppui. Kaksi viikkoa oli aivan helvettiä. Kamalat tärinät, oksetti, vapisutti ja tuntui että on ihan henkisesti rikki. Mut sit siitä pikku hiljaa noustiin. Sai lisää kukkaa joka jeesas hyvin, vaikka korvasinkin välillä sillä kaiken muun. Nyt oon ollu yli puoli vuotta ilman mitään nappien käyttöä. Välillä tuntuu kun oikein ahdistaa että yks pami vois jeesaa mutta en ole hankkinut koska pelkään että se kostautuu.

Perjaatteessa en seinään lopettamista suosittele koska siinä tulee vieroitusoireet yleensä kovemmin vastaan, mutta oon kans siinä uskossa että jos on halua ja voimaa lopettaa niin sitten sen tekee ja se on parempi tehdä heti kerralla.

Mut tsemppiä sulle! :up: ...Ihan järkevä päätös minkä oot tehny (:
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

zerk wrote:~4 viikon teeputki rankaisee taas olan takaa. Piti olla kotia vielä reilusti mutta eipä ole. Viikon päästä tulee pelastus mut nyt on jostain syystä yhdet pahimmista refloista pienen ikäni aikana. Loperamidi & pamit auttaa _vähän_ mut olo on silti yhtä helvettiä. Yöllä tuli hikoiltua viitisen litraa nestettä ulos ja sama tahti jatkuu. Toivottavasti on tulossa lakkaa senverran että saan oloni taas ihmismäiseksi.

Luulis että ensimmäiset 5 kertaa ois opettanut jotain muuuuuutta eipä ole. Tyhmästä kuupasta kärsii koko keho.
Tsemppiä. Unikkotee/opiumreflat on sieltä pahemmasta päästä voimakkuudeltaan, mutta ei pitäis kestää 1-2 viikkoa pitempään vahvana. Keho tottuu morfiinin lisäksi niihin muihinkin kodan sisältämiin opiaatteihin. Itse olen refloilta aika hyvin välttynyt pitämällä säännöllisiä usean viikon taukoja 2-3 kotapäivän jälkeen.
smokywestern
Lepakko

Post by smokywestern »

ite suosittelisin ainakin omakäyttämää metodia millä selätin opiaattikoukun eli opiaatit seinään ja syöt lyricoita ja bentsoja mut ei todellakaa joka päivä. Sit ku pääset pidemmälle nii harvemmi sitä pilleriä poskee vaikka 1 lyyti niinä päivinä ku tuntuu niin pahalta ettei kestä, mut jos ei ollenkaa kärsi niitä kylmyyksiä, hikoilua ja kipuja nii ei se oo sama asia... Niistä jotenki oppii vähä et opiaateille ei vittuilla youknow.
miks otit kun piti antaa ei ollut selkärankaa/
sisäl vatikaanis kenkää antaa jeesus ku näkee paavis/
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Minähän olen KH potilas, metadonilla.

Tässä yksi päivä joku kuukausi sitten en saanut päihtymyksen takia lääkettä ollenkaan.

Reflat ehti juuri ja juuri lähteä käyntiin ja kyllä muuten oli kipeä olo, voin kuvitella mitä tuskaa metadonin lopettaminen seinään olisi, kun tuo yksi vuorokausikin ilman pisti kipeäksi. Onneksi en ollut ihan selvinpäin, mutta illalla olin ja silloinhan ne olot tuntuivat.

Tiedä sitten miten tuon aineen lopettaa.. Voi tulla vaikeata, sitten kun sen aika on..
nantes
Lepakko

Post by nantes »

Annan vinkin. Monella meistä annokset näihin jeesaaviin juttuihinhan on yksilökohtaiset mutta tässä on mun oma lääkelista, jonka avulla selvitin 4.5 vuoden bubre reflojen pahimmat vaiheet ilman että oli yhtäkään unetonta yötä. Tai muutakaan ''elämä kaatuu niskaan'' paskaa.

Joka ikinen aamu HETI
75mg lyrica x1
5mg diapam x1
3-5 panacodia eroteltuna, koska mun vatsa ei kestä paracetamolia

Noi kun ottaa ni se ultimaattisen paska olo mikä on aamulla ni hälvenee lähes kokonaan. Ja täten helpottuu suoriutua päivästä... Eihän asiat silti ruusuilla tanssimista ole mut ei satu ja pystyy toimimaan. siitä sit illemmalla

Sama setti ku ylempänä!

2KRT päivässä toi. Ja mä itse suosin et tekee ainakin 2 viikkoa noin. Sit sieltä tiputtasin noi panacodit pois. Jälelle jää lyrica ja bentso. Sit vielä viikko noillla lyricoil ja bentsoil. Sit lyrica pois. Ja lopuks bentso. Thats it. N.4 viikon mittanen vierottautuminen ja ton jälkeen pitäs olla olot sellaset et pystyy olee taas voittaja ja ei satu enää ilman apujakaan. Ja mä ite pitäsin tärkeenä sitä et ku niitä apuja ottaa. Ni mahd pienet määrät. Eli ei päätä sekasin. Vaan sen verran mitä OIKEESTI tarvit. EI niin et mitä sä haluaisit