Lääke tupakoinnin lopettamiseen?
-
peltsi
- OD
Lääke tupakoinnin lopettamiseen?
Joo eli kyse ei varmaan oo mistään päihteestä eikä yrtistä mut ei täällä oikeen muutakaan sopivaa paikkaa ollu.
Siis kaveri alotti tossa jonkinlaisen mielialalääkekuurin joka vaikuttaa aivotoimintaan niin ettei tee mieli tupakkaa ja ilmeisesti aika hyvin toiminukkin suurimmalla osalla toi.
Lääke on törkeen hintanen ja mun mielestä muutenkin arveluttava jotenki :heh:
Onko kenelläkään kokemuksia tästä tai muuten tietoo että miten vaikuttaa, tai lähinnä toimintaperiaatteesta?
Siis kaveri alotti tossa jonkinlaisen mielialalääkekuurin joka vaikuttaa aivotoimintaan niin ettei tee mieli tupakkaa ja ilmeisesti aika hyvin toiminukkin suurimmalla osalla toi.
Lääke on törkeen hintanen ja mun mielestä muutenkin arveluttava jotenki :heh:
Onko kenelläkään kokemuksia tästä tai muuten tietoo että miten vaikuttaa, tai lähinnä toimintaperiaatteesta?
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
horna
- Kameleontti
Re: Lääke tupakoinnin lopettamiiseen?
Suomessa käytetään tupakoinnin lopettamisen apuna bupropionia, varenikliinia, nortriptyliiniä ja klonidiinia. Jos kyse on juuri masennuslääkkeestä niin sitten kyseessä on bupropioni tai varenikliini. Vaikuttavat aivoissa samaan reseptoriin, kuin nikotiini ja vähentävät tupakanhimoa sekä vieroitusoireita. Todennäköisesti kyseesä jompi kumpi seuraavista valmisteista Champix (varenikliini) tai Zyban (bupropioni). Molemmat ovat melko hintavia.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
-
peltsi
- OD
Joo tais olla joku tollanen..en tiedä onko varsinaisesti masennukseen mut kuitenki ns. mielialalääke. Vissii aiheuttaa aika pahaa oloa? Onko kukaan kokeillu noita?
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
Rollo Tommasi
- Psykonautti
Eräs ystäväni puolisoineen kokeili muistaakseni juuri Champixia tupakoinnin lopettamiseen. Kallistahan tuo toki on mutta sossusta maksusitoumus niin eipä tarvi itte maksella.
Hoidon alussa syödään noita lääkkeitä ja tupakoidaan muistaakseni n. viikon ajan. Viikon jälkeen jätetään tupakka pois ja yritetään selviytyä pelkän lääkityksen avulla.
No, tällä pariskunnalla ei lopettaminen onnistunut, johtuen joko itsekurin puutoksesta tai lääkkeiden toimimattomuudesta.
Hoidon alussa syödään noita lääkkeitä ja tupakoidaan muistaakseni n. viikon ajan. Viikon jälkeen jätetään tupakka pois ja yritetään selviytyä pelkän lääkityksen avulla.
No, tällä pariskunnalla ei lopettaminen onnistunut, johtuen joko itsekurin puutoksesta tai lääkkeiden toimimattomuudesta.
It's just a ride.
-
majesteetti
- Psykonautti
Itse söin noritreniä (nortriptyliini) helvetin halva, jotain 6e 100 tabua. Selvästi väheni tupakanhimo/tarve vaikken sitä sitä varten ottanutkaan.
Mitä mä oon tänne joskus höpöjä kirjotellut.
-
Anonyymi
Champix ja Zyban maksaa aika sairaasti. Molemmat näistä estää tupakan positiiviset vaikutukset, ja vaimentaa vieroitusoireita. Bupropioni on myös masennuslääke, mutta vaikuttaa täysin eritavalla vrt. SSRI- ja MAOI-lääkkeisiin (vaikuttaa itseasiassa samaan tyyliin kuin metyylifenidaatti). Champix taas altistaa masennukselle tai suoranaisesti aiheuttaa sitä.
Itse "lopetin" siirtymällä nuuskaan. Vaikka on päivän-kahden tauko niin en mitään varsinaisia viekkareita koe, vaikka säännöllisesti käytänki.
Itse "lopetin" siirtymällä nuuskaan. Vaikka on päivän-kahden tauko niin en mitään varsinaisia viekkareita koe, vaikka säännöllisesti käytänki.
-
Kosmonautti
- Psykonautti
No maksaahan nuo useamman satasen nuo lääkkeet. Se vituttas varmaan jos ei onnistu kalleilla lääkkeillä lopettaa.
Ite oon ihan näihin nikotiinituotteisiin ollu tyytyväinen. Reilu kuukaus polttamatta ellei väsäysröökiä lasketa.
Ite oon ihan näihin nikotiinituotteisiin ollu tyytyväinen. Reilu kuukaus polttamatta ellei väsäysröökiä lasketa.
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
-
Farao
- Psykonautti
Mulungu voisi olla potentiaalinen ja luonnollinen valinta.. Kokemuksia ei ole, mutta juttua netissä kyllä.
tolkuton tajunnanköyrijä
(lintuslangi) harrastajan tajunnan totaalisesti sekoittava suurharvinaisuus
(lintuslangi) harrastajan tajunnan totaalisesti sekoittava suurharvinaisuus
-
Weraroa
- Psykonautti
Mutsillani oli tossa nelisen vuotta sitten tosi paha mahahaava jonka seurauksena tupakointi sai pahat vatsakivut aikaan. Mun mutsi kokeili hypnoosia. Onnistui olemaan vähän päälle vuoden ilman jonka jälkeen taas aloitti.
en tiedä miten kauan olisi vaikutus kestänyt jos olisi yrittänyt päästä lopullisesti.
en tiedä miten kauan olisi vaikutus kestänyt jos olisi yrittänyt päästä lopullisesti.
Now the flame that burns twice as bright burns only half as long.
-
Death
- Apteekki
Oon itekki kuullu, että toi hypnoosi toimis joillaki. Aika vaikee kuvitella. Ite oon röökiä 13 vuotta polttanu ja oon sitä yrittäny viimeset 5 vuotta lopettaa nikotiini tableteilla ym. En oo ku vuorokauden pystyny ilman olee.. Ku ekan kerran yritin lopettaa ni kelasin, että helpostihan tästä eroon päästään ku oon opiaatti viekkareita kokenu niin paljo, että ei nää niksat missään tunnu. Mutta ei siitä sitte päästy eroon. Sillon ku ekan kerran yritin ite lopettaa opiaattien käyttöä, olin noin 1.5 vuotta käyttänyt niin päätin et nyt lopetetaan sit rööki samalla. Kun olin viikon ilman ollu niin alko taas molempien käyttö. Röökissä on toi tapa riippuvuus niin vahva, että ei siitä niin helposti pääse irti. Joskus muistaakseni joku tuttu sano, että lopettaa mielummin subun käytön ku röökin poltonWeraroa wrote:Mutsillani oli tossa nelisen vuotta sitten tosi paha mahahaava jonka seurauksena tupakointi sai pahat vatsakivut aikaan. Mun mutsi kokeili hypnoosia. Onnistui olemaan vähän päälle vuoden ilman jonka jälkeen taas aloitti.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...
-
naponen
- OD
Mun äidin miesystävä kokeili ensin tuota Zyban-lääkettä, tuloksetta. Ehkä kuulemma hitusen se himo nikotiinin väheni, muttei puhettakaan että olisi pystynyt olemaan polttamatta.
Hetki taukoa ja Champix-lääke kehiin, joka auttoi todella hyvin ja nopeasti. Ja nyt se onki ollu 3v polttamatta
Lisäksi moni hänen työkaverinsa on pystynyt lopettamaan tuon Champixin avulla.
Hetki taukoa ja Champix-lääke kehiin, joka auttoi todella hyvin ja nopeasti. Ja nyt se onki ollu 3v polttamatta
Lisäksi moni hänen työkaverinsa on pystynyt lopettamaan tuon Champixin avulla.
-
lonecell
2C-E toimii muuten aika hyvin tupakoinnin lopettamisen apuna jos ei ryssi hommaa turruttamalla bodyloadia esim. alkoholilla tai bentsoilla ja pitää muutenkin tripin hallinnassa. Vetää henkoset ja kysyy itseltään et tuntuuko hyvältä hengittää sen kasvin savua keuhkoihinsa, ja eihän se tunnu ja maistuukin aika huonolta
. Kerran oon onnistunut lopettamaan noin. Sit nyt tuossa joku aika sitten jäin ekaa kertaa elämässäni tupakkaan ihan oikeasti pahasti koukkuun, oon nyt ollut muutaman päivän ilman, tällä kertaa auttoi loratsepaami ja se et oli muuta tekemistä.
Ylipäätään tärkein tekijä on kuitenkin tässä mun koko täysi-ikäisyyden kestäneessä satunnaistupakoinnissani ollut sekä aloittamisen että lopettamisen kannalta jonkinlainen olosuhdemuutos. Joskus on mennyt useamman kuukauden maxiaski päivässä, sit on tapahtunut jotain ratkaisevaa, ja homma on loppunut seinään.
Onhan tuo paskimmasta päästä psykoaktiiveita ihan miltä tahansa kantilta tarkasteltuna, ainakin itseni koukuttaa lähinnä se itse polttamisen rituaali. Saa hetken tauon tekemisistään ja ajatuksistaan kun hengittelee savua sisään ja ulos.
Ylipäätään tärkein tekijä on kuitenkin tässä mun koko täysi-ikäisyyden kestäneessä satunnaistupakoinnissani ollut sekä aloittamisen että lopettamisen kannalta jonkinlainen olosuhdemuutos. Joskus on mennyt useamman kuukauden maxiaski päivässä, sit on tapahtunut jotain ratkaisevaa, ja homma on loppunut seinään.
Onhan tuo paskimmasta päästä psykoaktiiveita ihan miltä tahansa kantilta tarkasteltuna, ainakin itseni koukuttaa lähinnä se itse polttamisen rituaali. Saa hetken tauon tekemisistään ja ajatuksistaan kun hengittelee savua sisään ja ulos.
-
Anonyymi
Re: Lääke tupakoinnin lopettamiseen?
Lähestulkoon kaikki psykedeelit auttavat lopettamisprosessissa, jos olet itse halukas siihen tai sinulla on edes hienoinen idea moisesta. Itse olen saanut tällaisia fiboja ainakin HBWR:stä ja 2C-I.stä myös. Ibogan kuullostaa ehdottomasti tutustumisen arvoiselta ratkaisulta.. se on omalla TO-DO listalla hyvin korkealla, maksaa vaan pirhana niin sairaasti.
Veikkaisin että deeleistä tuleva afterglow auttaa myös, kumoamalla tupakoinnista johtuvaa kireyttä ja ahdistuneisuutta. Pirikuureja olen joskus lopettanut DXM:llä mutta se on aivan oma tarinansa.. monen päivän valvomisen jälkeen 800mg ja eiku baariin! Helposti häiriintyneimmät olot on irronnu kyllä tolla setillä. Ja mitä ihmettä me siellä baarissa tuossa kondiksessa oikeen tehtiin...?
Tuo Champix kuullostaa aika.. raskaan sarjan ratkaisulta tupakoinnin lopettamiseen.
Veikkaisin että deeleistä tuleva afterglow auttaa myös, kumoamalla tupakoinnista johtuvaa kireyttä ja ahdistuneisuutta. Pirikuureja olen joskus lopettanut DXM:llä mutta se on aivan oma tarinansa.. monen päivän valvomisen jälkeen 800mg ja eiku baariin! Helposti häiriintyneimmät olot on irronnu kyllä tolla setillä. Ja mitä ihmettä me siellä baarissa tuossa kondiksessa oikeen tehtiin...?
Tuo Champix kuullostaa aika.. raskaan sarjan ratkaisulta tupakoinnin lopettamiseen.
-
metman
- Psykonautti
Ite lopetin tupakanpolton siirtymällä nuuskaan.Nuuskassa on mun mielestä nikotiinin vaikutus puhtaampi ilman häkämyrkytyksiä sun muita.Pari kertaa ollu nuuska lopussa muutaman päivän niin nikotiini purkkaa ja micro tabseja vedelly.Nikotiini tuotteet kyllä jeesaa nikkikseen mutta se tapa onkin eri juttu,siis tupakoinnissa varsinkin.Nuuskasta on helpompi irtautua kun ei jokapaikassa oo joku pyytämässä röökille tai töissä mikas sen mukavampaa kun tupakkatauko.Hammaslääkärikin oli yllättäen tyytyväinen.Sano että röökissä suusyöpä riski olis suurempi johtuen siitä että tupakasta karsinogeenit tulee kuumana suuhun.Tiedä häntä sitten.Eikä oikeestaan kiinnostakkaan.Sairaudet tulee jos on tullakseen.
I love you Mary Jane
-
Morffi
- Psykonautti
kyl mul esim, ihan normihappo on jeesannu röökauksen vähentämises. ku tripil sitä oikeestaan aina tajuu kuinka paskaa se rööki on eikä tee yhtään mieli polttaa. ei se mua lopettaa oo saanu kyl, mut vähentäny aika huomattavasti ajan saatossa, nykyään menee alle 10 röökii päivässä riippumatta päiväst ku joskus meni se iso aski/päivä.
fuck the world before it fucks you