Yopo siemenet / bufoteniinin ekstraktointi
-
Shogun
- Psykonautti
Yopo siemenet / bufoteniinin ekstraktointi
Yopon simenet ovat hyvin potetiaalisia älystä tai 60cm bongista poltettuna. Hyvin mietoja visuaaleja olen nähnyt, mutta en hallusinaatioita, vaikka useampaan kertaan poltellut.
Kokemuksiani pelkällä Yopolla:
Kolme älypullollista samasta pesästä peräkkäin nautittuna, mutta savua piti pitää keuhkoissa pitkään. Vaikutus :arrow: äkillinen voimakas puristus päähän ja keuhkoihin (Jos tämä vaihe on voimakas, niin olen saanut tapeteista, lattiasta mietoja säihkähtäviä fraktaali kuvioita, jotka vaihtavat oudosti värejä. Nämä eivät ole myöskään selvästi huomattavissa). Heti sen jälkeen lötkö tipahtaminen sohvalle.. Puristukset jatkuivat noin 5-10min. Tämän jälkeen 20-45min erittäin letkeä olo, jossa on esiintynyt visuaaleja, joita on on vaikea huomata, mutta huomaa silti. Sitten kaikki on ohi.
Mites hullun olotilan saisi jos joisi todella voimakasta mustaherukkamehua puolilitraa, johon olisi sekoitettu noin 1g limepulveria, mitkä tulivat siemenien mukana. Voisikohan saada vahvat visuaalit?
Mistä muuten limepulveria saisi ostettua?
-
Edit: Muutin otsikkoa. Alkuperäinen otsikko oli "Yopot siemenet ihan hulluiksi poltettuna". - Kalastaja, 25.10.2007
Kokemuksiani pelkällä Yopolla:
Kolme älypullollista samasta pesästä peräkkäin nautittuna, mutta savua piti pitää keuhkoissa pitkään. Vaikutus :arrow: äkillinen voimakas puristus päähän ja keuhkoihin (Jos tämä vaihe on voimakas, niin olen saanut tapeteista, lattiasta mietoja säihkähtäviä fraktaali kuvioita, jotka vaihtavat oudosti värejä. Nämä eivät ole myöskään selvästi huomattavissa). Heti sen jälkeen lötkö tipahtaminen sohvalle.. Puristukset jatkuivat noin 5-10min. Tämän jälkeen 20-45min erittäin letkeä olo, jossa on esiintynyt visuaaleja, joita on on vaikea huomata, mutta huomaa silti. Sitten kaikki on ohi.
Mites hullun olotilan saisi jos joisi todella voimakasta mustaherukkamehua puolilitraa, johon olisi sekoitettu noin 1g limepulveria, mitkä tulivat siemenien mukana. Voisikohan saada vahvat visuaalit?
Mistä muuten limepulveria saisi ostettua?
-
Edit: Muutin otsikkoa. Alkuperäinen otsikko oli "Yopot siemenet ihan hulluiksi poltettuna". - Kalastaja, 25.10.2007
Ei sitä voi pukea sanoiksi...
-
Kalastaja
Jos lyö itseään vasaralla päähän saa kuulema tosi päräyttävät HALLUSINAATIOT!
Mitä tarkoitat "limepulverilla"? Ei varmaan siihen hedelmään liity mitenkään. Kalkkia? Jos on jotain kalkkia sen on tarkoitus toimia emäksenä siinä kun snuffit vedetään nenään.
ja Jos olet Jussi Ahde voit myös videoida kun vedät snuffit nenään ja näät hallusinaatioita, maikkari varmaan pistää prime timeen ja saat hyvät rahat.
- "moi mä oon Jussi Ahde ja vedän nyt snuffia nokkaan ja tsiigailen hallusinaatioit. Ja jos joku haluu tehä fyrkkaa tällä, niin puolet mulle."
Mitä tarkoitat "limepulverilla"? Ei varmaan siihen hedelmään liity mitenkään. Kalkkia? Jos on jotain kalkkia sen on tarkoitus toimia emäksenä siinä kun snuffit vedetään nenään.
ja Jos olet Jussi Ahde voit myös videoida kun vedät snuffit nenään ja näät hallusinaatioita, maikkari varmaan pistää prime timeen ja saat hyvät rahat.
- "moi mä oon Jussi Ahde ja vedän nyt snuffia nokkaan ja tsiigailen hallusinaatioit. Ja jos joku haluu tehä fyrkkaa tällä, niin puolet mulle."
-
Shro
- Apteekki
Re: Yopot siemenet ihan hulluiksi poltettuna
Tuo kuulosti jo hauskaltaShogun wrote: Mites hullun olotilan saisi jos joisi todella voimakasta mustaherukkamehua puolilitraa, johon olisi sekoitettu noin 1g limepulveria, mitkä tulivat siemenien mukana. Voisikohan saada vahvat visuaalit?
Mutta itse asiaan. Itse en pitänyt ollenkaan yopon polttamista nautinnollisena, muutamat henkoset bongista otin ja sen jälkeen tuntui kuin norsu olisi istunut hartijoilla ja se oli jokseenkin hyvin epämukavan tuntuista, ehkä hyvin pientä closed-eye visuaalia näkyi. Silmät auki taas kuva ja värit olivat hieman kirkastuneet mikä onkin DMT:lle yleinen.
-
Shogun
- Psykonautti
En mä niinstä halluista niin välitä. Visuaalien kanssa on joskus mukava leikkiä tai muuta vastaavaa. Ajatusvita on se tärkein. Ei tarvitse antaa irvaa, eikä loukkausta, koska minulle tulee siitä paha mieli
Enkä halua, että minua nolataan..
Käsitit varmaan niin, ettei minulla ole sitä henkistä kunnioitusta psykejä kohtaan ja ajattelen, että halluja jee..mul on kivaa...
Aloin kunnioittamaan deelejä, jo vuosia sitten, kun muuttivat persoonallisuuttani ja näkemyksen kaikkeen. Ja aloin todella käsittää asioiden yhtenevää suhteellisuutta, sekä syy ja seurauksia.
Tyhmältä kuulostankin, mut mut..
Kalkkia varmaan tarkoitin. Emäs auttaa DMT:tä liikkumaan aivoissa intensiivisemmin ( jotain thän tyyliin olen kuullut ), enkä ollenkaan ole varma mistä kirjoitan. Mustaherukka on mao-i minkä kaikki nyt tietää. En itsekkään alkumainingeista pidä, no ehkä jotenkin kierosti. Eikä se kestä, ko hetken. Mut se jälkitila = se letkeys, fiilis ja miedot visuaalit ( savujen kanssa compotettuna) , jota haluaisin nostattaa. Aika epämielyttäviä yksinään nuo siemenet ovat, mut savujen kanssa tämä jäkitila erittäin miellyttäviä.
Käsitit varmaan niin, ettei minulla ole sitä henkistä kunnioitusta psykejä kohtaan ja ajattelen, että halluja jee..mul on kivaa...
Aloin kunnioittamaan deelejä, jo vuosia sitten, kun muuttivat persoonallisuuttani ja näkemyksen kaikkeen. Ja aloin todella käsittää asioiden yhtenevää suhteellisuutta, sekä syy ja seurauksia.
Tyhmältä kuulostankin, mut mut..
Kalkkia varmaan tarkoitin. Emäs auttaa DMT:tä liikkumaan aivoissa intensiivisemmin ( jotain thän tyyliin olen kuullut ), enkä ollenkaan ole varma mistä kirjoitan. Mustaherukka on mao-i minkä kaikki nyt tietää. En itsekkään alkumainingeista pidä, no ehkä jotenkin kierosti. Eikä se kestä, ko hetken. Mut se jälkitila = se letkeys, fiilis ja miedot visuaalit ( savujen kanssa compotettuna) , jota haluaisin nostattaa. Aika epämielyttäviä yksinään nuo siemenet ovat, mut savujen kanssa tämä jäkitila erittäin miellyttäviä.
-
Kalastaja
Jos et halua tyhmää vastausta ei kannata kirjoittaa tyhmiä.
Se kalkki (emäs) on siinä parantamassa liukoisuutta.
Saattaa olla, että se emäs reagoi xxx tryptamiinin suolan kanssa (kaikki alkaloidit ovat suolina kasveissa) ja tekee siitä vapaan emäksen (free base), joka toimii nasaalisti.
Kokan lehtien joukkoon myös lisätään yleensä jotain tuhkasta tehtyä tavaraa, emäkseksi, kun nitä imeskellään suussa. Nasaalisti nauttittuna taas kokaiinin vapaa emäs ei taida pahemmin toimia...
Kannattaisi uuttaa ne aktiiviset tryptamiinit noista ja kiteyttää ne vapaina emäksinä, jolloin vaporisointi olisi helppoa ja tehokasta. Varmaan ihan perus happo/emäs uutos riittäisi. Googlaile vaikka a/b (acid /base) extraction, alkaloid extraction tai jollain tuollaisillta ja pitäisi ohjeet löytyä.
Se kalkki (emäs) on siinä parantamassa liukoisuutta.
Saattaa olla, että se emäs reagoi xxx tryptamiinin suolan kanssa (kaikki alkaloidit ovat suolina kasveissa) ja tekee siitä vapaan emäksen (free base), joka toimii nasaalisti.
Kokan lehtien joukkoon myös lisätään yleensä jotain tuhkasta tehtyä tavaraa, emäkseksi, kun nitä imeskellään suussa. Nasaalisti nauttittuna taas kokaiinin vapaa emäs ei taida pahemmin toimia...
Kannattaisi uuttaa ne aktiiviset tryptamiinit noista ja kiteyttää ne vapaina emäksinä, jolloin vaporisointi olisi helppoa ja tehokasta. Varmaan ihan perus happo/emäs uutos riittäisi. Googlaile vaikka a/b (acid /base) extraction, alkaloid extraction tai jollain tuollaisillta ja pitäisi ohjeet löytyä.
-
Dagga
- Apteekki
-
Shogun
- Psykonautti
Sähä tiedät näistä paljon enemmän ja syvällisemmin, ko mä, vaikka olenkin laborantti. Osaan aina käytäntöä paljon paremmin, ko teoriaa = ei kuunellu oppi tunneilla. Oon kuulostanu todella typerältä
Muutenkin, ko olen pikkuoijasta erilaisia taistelulajeja harjotellut. Päälajini on Muay Thai, niin aikapaljon saanut tärskyjä päähän + useamman vuoden paskaa roinaa vetänyt, niin kai sitä vähemmästäki pää lahoo.
Harjoittelen myös perinteisiä samuraitraditiota Aikidoa, Iaita, Niten kenjutsua.
Samurailajeissa ns. Ki voima merkittävässä osassa. Ainakin Aikidossa. Ki = Psykedeelinen voima ja koitan sitä kehittää ko. lajeilla ja psykeillä. En ymmärrä psykedeliasta vielä pajoakaan, mitta 40 vuotta, kun kehittää omaa psykedeelisyyttä, niin ???????
Muutenkin, ko olen pikkuoijasta erilaisia taistelulajeja harjotellut. Päälajini on Muay Thai, niin aikapaljon saanut tärskyjä päähän + useamman vuoden paskaa roinaa vetänyt, niin kai sitä vähemmästäki pää lahoo.
Harjoittelen myös perinteisiä samuraitraditiota Aikidoa, Iaita, Niten kenjutsua.
Samurailajeissa ns. Ki voima merkittävässä osassa. Ainakin Aikidossa. Ki = Psykedeelinen voima ja koitan sitä kehittää ko. lajeilla ja psykeillä. En ymmärrä psykedeliasta vielä pajoakaan, mitta 40 vuotta, kun kehittää omaa psykedeelisyyttä, niin ???????
-
Enth
Itse hommaisin poltettavan DMT:n extractoimalla sen Mimosa hostiliksesta. Kaarnaa on varastossa ja käytännössä kaikki tarvittava mutta en ole vielä saannut aikaiseksi projektin aloittamista.
http://www.erowid.org/chemicals/dmt/ext ... ide1.shtml
-
CharlieBigPpotato
- Kameleontti
Miten ekstraktoit DMT:n ja uudelleenkiteytitötkö tms?Enth wrote:Itse hommaisin poltettavan DMT:n extractoimalla sen Mimosa hostiliksesta. Kaarnaa on varastossa ja käytännössä kaikki tarvittava mutta en ole vielä saannut aikaiseksi projektin aloittamista.
If the falling tide can turn and then recover, all alone we must be part of one another
-
kurz
- Psykonautti
Häh? Eikö tuo selvästi sanonut ettei ole vielä saanut aikaiseksi ja että meinasi tehdä ylläolevien ohjeiden mukaan. Mites, voiko lipeän korvata soodatuhkalla niinkuin dihkalin DXM eristyohjeissa? Sitä vaille minullakin alkaa olla tavarat kasassa, lisää mimosaa pitää vain tilata.Miten ekstraktoit DMT:n ja uudelleenkiteytitötkö tms?
-
RoboPoski
- Lepakko
Mä oon käsittäny et soodatuhka on lipeää. En nyt ihan saletti oo.
Oon vähän tutkinu tota Yopo-juttua. Niissähän ei mainittavasti oo DMT:tä vaan bufoteniinia. Ja tän bufetoniinin saa eroteltua siemenistä ja muunnettua kalsiumbufoteniiniksi juuri tuolla limejauheella(kalsiumhydroksidi). Luin että kalsiumbufoteniini on paljon parempaa ja miellyttävämpää tavaraa kuin itse bufoteniini. Ja annos 5-15mg vaporisoituna(milläs tonki mittaat). Juu mä yritin itse tuota erottelua mut meni vähä pielee kun keitin siemenmurskaa ja odotellessa poltin salviaa
. Tulillehan ne unohtu ja sit oli hiiltä vaan kattilan pohjalla
. Niin onko teillä tästä kalsiumbufoteniinista minkäänlaisia kokemuksia? Yopojauhosta tulee mulle niin paha olo että se ei kiinnosta mutta toi kalsiumbufoteniini vois olla aika potentiaalinen psykedeeli.
Tässä linkki kalsiumbufoteniinin valmistukseen:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=64707
Oon vähän tutkinu tota Yopo-juttua. Niissähän ei mainittavasti oo DMT:tä vaan bufoteniinia. Ja tän bufetoniinin saa eroteltua siemenistä ja muunnettua kalsiumbufoteniiniksi juuri tuolla limejauheella(kalsiumhydroksidi). Luin että kalsiumbufoteniini on paljon parempaa ja miellyttävämpää tavaraa kuin itse bufoteniini. Ja annos 5-15mg vaporisoituna(milläs tonki mittaat). Juu mä yritin itse tuota erottelua mut meni vähä pielee kun keitin siemenmurskaa ja odotellessa poltin salviaa
Tässä linkki kalsiumbufoteniinin valmistukseen:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=64707
-
MadHatter
- Psykonautti
Ei onnistu perus happo-emäs uutolla. Freebase bufoteniini liukenee veteen. Ja esim lipeällä menee ph todella helposti liian korkeaksi, jolloin syntyy jotain muuta. Jos freebasea haluaa tulee ph:n olla siinä 8-9 paikkeilla.Varmaan ihan perus happo/emäs uutos riittäisi.
Voisin kyllä kokeilla soveltaa sitä kalsiumbufotenaatti-uutto-ohjetta vaihtamalla kalsiumoksidin natriumbikarbonaatiksi. Tällöin teoriassa tulisi freebase bufoteniinia. Eihän siinä mitään järkeä olisi, mutta voi olla hauskaa kokeilla
-
Kalastaja
Pistetään nyt kaikille kotikokeille oikeat ohjeet peliin bufoteniinin irti löystämiseksi. Paras kasvilähde on Anadenanthera colubrina var. cebilin siemenet. Niistä on löydetty jopa 12% bufoteniinia. Keskiarvo on näin hatusta heitettynä kahden prosentin paikkeilla. Kannattaa lukea alla linkitetty Jonathan Ottin artikkeli aiheesta.
Jonatha Ott. 2001.
Pharmanopo-Psychonautics: Human Intranasal, Sublingual, Intrarectal, Pulmonary and Oral Pharmacology of Bufotenine
The Journal of Psychoactive Drugs. 2001. Vol. 33, No. 3, pp. 273-281.
http://www.erowid.org/archive/sonoran_d ... ad/ott.htm
Jonatha Ott. 2001.
Pharmanopo-Psychonautics: Human Intranasal, Sublingual, Intrarectal, Pulmonary and Oral Pharmacology of Bufotenine
The Journal of Psychoactive Drugs. 2001. Vol. 33, No. 3, pp. 273-281.
http://www.erowid.org/archive/sonoran_d ... ad/ott.htm
J. Ott. 2001:
ISOLATION AND PURIFICATION OF BUFOTENINE FREE-BASE
Coarse-ground powder of 125g of seeds of A. colubrina var. Cebil was stirred twice for eight hours in 500 ml of 96% ethanol 1% tartaric acid, the combined filtrates concentrated to 150 ml and diluted with 200 ml water in a separatory-funnel, causing precipitation of considerable fat. The pH was adjusted to 3-4 with concentrated hydrochloric acid, and the solution defatted by shaking six times with chloroform, which was set aside. The defatted extract was basified to pH 8-9 with ammonium hydroxide, then again extracted eight times with 200 ml chloroform; the combined chloroform extracts were concentrated to a foamy, yellowish oil that dissolved completely in 50 ml hot ethyl acetate, then concentrated to 15 ml and refrigerated overnight. In the morning there were a brace of minuscule rosettes of dark-brownish crystals growing at the base of the flask, which was alternated between periods under refrigeration and standing unstoppered at room temperature during 48 hours, leading to the formation of large masses (some greater than 1cm) of dark-brownish, prismatic crystals. The mother-liquor was decanted and the crystalline mass rinsed with cold ethyl acetate dried over magnesium sulfate, then dried under reduced pressure to yield 4.1 g of large, free-flowing, sparkling brownish crystals. These were twice recrystallized from dry ethyl acetate, yielding 3.87 g of off-white bufotenine free-base crystals (3. 10%), m.p. 125-126° C. Despite loss of chromophores on recrystallizations, the melting point remained 124-126°. Six reports of isolated bufotenine free-base, from Amanita citrina (Schaef.) Gray (Agaricaceae) (Wieland & Motzel 1953) and Anadenanthera species (Rendón 1984; lacobucci & Rdveda 1964; Pachter, Zacharias & Ribeiro 1959; Alvares Pereira 1957; Stromberg 1954-yields reported were from 0.94-7.4% for A. peregrina to 0.5-2.1 % for A. colubrina), disclosed two crystalline isoforms from ethyl acetate, one melting from [123-]124-126[-129]° C, the other 146-147[-150]° C. Two reports of synthetic material disclosed a third isoform, with melting points of 138-140° C (Stoll et al. 1955); and again 146-147° C (Speeter & Anthony 1954). In all cases involving the lower-melting-point isoforms, repeated purification did not alter the melting point, although Iacobucci and Rdveda (1964), upon seeding a recrystallization-solution of their lower melting point isoform (123-124° C) with crystals having m.p. 146-147° C, got only crystals of the latter type, which operation was not reversible. By manipulating conditions of recrystallization from ethyl acetate, I was able to generate crystals melting at 145-147° C, and confirmed Iacobucci and RtIveda's observation. DMT free-base from hexane likewise exists as at least three isoforms, melting points from 44-74° C having been reported, and Fish, Johnson and Horning (1956) replicated the irreversible transformation of a lower-melting-point isoform (47-49° C) into a higher-melting-point isoform (71-73° C). Identity and purity of isolated bufotenine were verified by mass-spectral analysis and thin-layer chromatographic comparison with an authentic sample in several solvent systems.
Stromberg, V.L. 1954.
The isolation of bufotenine from Piptadenia peregrina.
Journal of the American Chemical Society 76: 1707.
The Isolation of Bufotenine from Piptadenia
peregrina
BY VERNERL . STROMBERG
RECEIVED NOVEMBER 18, 1953
The inhalation of a narcotic snuff by the natives of Haiti was a common practice at the time of the discovery of the West Indies. This snuff, called cohoba, was used by the necromancers or priests in their ceremonies and was supposed to enable them to communicate with unseen powers.
The ceremonial use of cohoba was described as early as 1496 by Ramon Pane who was with Columbus on his second voyage, but in later years cohoba was confused with tobacco.
The chemistry of this snuff has never been studied although the leguminous shrub Piptadenia peregrina is now known to be its source. (1.)
In the present work there was isolated from the seeds of this plant a crystalline organic base, m.p. 146-147', with empirical formula C12H16N2i0n 0.94% yield.
The ultraviolet absorption spectrum in 0.1 N hydrochloric acid showed a maximum at 277 mp, a shoulder with a second maximum at 295 mp and a minimum at 247 mp. In 0.1 N sodium hydroxide the absorption spectrum shows a shift of the second maximum to 322 mp. This shift is similar to that observed for the vasoconstrictor 5-hydroxytryptamine (serotonin). (2.)
A methiodide, picrate, oxalate and m-nitrobenzoate were prepared. The melting points were in good agreement with the literature values for bufotenine.
Bufotenine m.p., 'C. | Piptadenia alkaloid m.p., 'C
Base 147 (3.) | 146-147
Red picrate 178 (3.) | 176-177
Methiodide 210 (5.) | 213-214
Oxalate 84-88 (4.) | 82-84
nr-Nitrobenzoate 258' | 255-257
The infrared absorption spectrum of the picrate was identical with that of a picrate of a synthetic sample kindly supplied by Dr. M. E. Speeter of the Upjohn Company.
The seeds of Piptadenia peregrina evidently constitute an excellent source of bufotenine. The leaves and branches do not give an alkaloid test with Meyer's or silicotungstic acid reagents. The seed pods give only a slight positive test.
Isolation of Bufotenine .-Piptadenia peregrina seeds, 891 g., secured from Las Mesas, Puerto Rico, (5.) were ground in a Waring blendor and extracted twice with 4 l. of 1% ethanolic tartaric acid solution for 2 hours at 55" [C]. The resulting 8 l. of solution was filtered, concentrated to a volume of 1 l. and diluted with 2.5 l. of water. It was acidified with 200 ml. of 2 N hydrochloric acid. The solution was filtered and extracted six times with 200-ml. portions of chloroform. The chloroform solution was discarded. The acid solution was neutralized with solid sodium carbonate. This was divided into two parts and each part was extracted seven times with 200-ml. portions of chloroform. The combined chloroform solutions were extracted with 2 N hydrochloric acid. This acid solution was made basic with solid sodium carbonate and the base was re-extracted with chloroform. After drying, the solvent was removed to provide 20.95 g. (2.45%) of mixed organic bases.
A crude alkaloid fraction, 10.11 g., was subjected to chromatographic separation on alumina (Merck Reagent). An ethyl acetate fraction contained 0.12 g. of a brown oil. The bufotenine fraction was eluted with 3: 1 ethyl acetate-ethanol to give 7.66 g. of material. Several recrystallizations from ethyl acetate gave 4.09 g. (40% of the alkaloid
fraction), m.p. 146-147'. Bufotenine represents 0.94% of the Piptadenia seed. The material remaining on the column was eluted with ethanol to give 2.31 g. of residue.
(1) W. E. Safford, J. Wash. h o d . Sci., 6, 15, 547 (1916).
(2) V. Erspamer and B. Asero. Nature, 169, 800 (1952).
(3) H. Wieland, W. Ranz and H. Mittasch, Ann., 513, 1 (1934).
(4) T. Wieland and W. Motzel, ibid., 081, 10 (1953). The oxalate
as originally prepared by H. Wieland had a melting point of 96.5O
and was a monohydrate. The oxalate prepared here is a half-hydrate
(Anal. Calcd. for ~C~ZHI~N,O~ZCZHZOC~,~ 5H5.I4O4;: H, 6.31; N,
9.24. Found: C, 55.58; H, 6.41; N, 9.05) and is apparently the same
as the material reported by T. Wieland without analytical data.
(5) Through the Agricultural Research Service, Plant Exploration
and Introduction, United States Department of Agriculture
LABORATOORFY C HEMISTROYF NATURALP RODUCTS
NATIONAHL EARTI NSTITUTE
NATIONAILN STITUTOEFS H EALTH
BETHESDAM, ARYLAND
Fish, M.S.; Johnson, N.M. & Homing, E.C. 1955.
Piptadenia alkaloids. Indole bases of P. peregrina (L.) Benth. and related species.
Journal of the American Chemical Society 77: 5892-95.
Isolation of Organic Bases.-A 450-g. sample of seed pods
and seeds of P. macrocarpa (Florida, 1955) was ground in a
Wiley mill, and the powder was stirred with a mixture of
1950 ml. of chloroform, 1050 ml. of tetrahydrofyan and
225 ml. of ammonium hydroxide for Z hour at 40 . After
removal of the solids, the organic solution was separated
and washed well with 8 N ammonium hydroxide solution.
The total volume was reduced to about -50 ml. by distillation
under reduced pressure; this vas diluted with chloroform,
and the organic solution was washed well with 2 N hydrochloric
acid solution. The aqueous extracts were combined,
made basic with solid sodium carbonate solution, and extracted
repeatedly vith chloroform until a negative Ehrlich
reagent test occurred for the aqueous solution. The
chloroform solutions were combined and dried with magnesium
sulfate. Removal of the solvent provided 1.4 g. of 3
crude, black gum Tihich gave strong positive tests with
Ehrlich reagent and with a nitrous acid-a-nitroso-0-
naphthol reagent.'* In the caw of this plant material, the
seeds were found to average 15% by weight of the total,
and since the alkaloid precipitation tests for the pods were
weak, it may be concluded that the organic base content of
the seeds is approximately 1.5-2.Of5. This is similar to the
l.Sy0 estimate made for P. peregvinn seeds.
Small samples of the crude mixture were subjected to
ascending paper chromatography on washed Whatman 3
MM paper. The samples were placed on the paper with
ethanol-chloroform. A propanol-ammonia system was
used for development, and the entire width of the paper was
utilized. Five zones were cut, at Rr values determined by
strip spraying with Ehrlich reagent. Each zone was
eluted with ethanol. The five solutions obtained in this
way were used for further paper chromatographic work.
Comparisons were made with reference samples in three or
four solvent systems (Table 11). For the determination of
spectra, each eluted sample was carried through a separate
purification on washed Whatman 3 MM paper. The pure
samples obtained in this way were in ethanol solution; these
solutions were used for ultraviolet spectra determinations
and for fluorescence analysis spectra, after suitable adjustment
of volume.
A number of separate experiments were carried out on the
seeds and seed pods of most of the specimens in Table I.
It was found that alcohol extracts of the seeds or pods
could be used directly for paper chromatographic work, but
the separations were generally incomplete, and best results
were obtained when a preliminary solvent exchange procedure
of the usual kind for the isolation of an organic base was
employed. The short procedure was helpful in determining
that bufotenine oxide was present after a minimum amount
of experimental manipulation. Separate experiments on
pods of P. peregrina and P. macrocarpa using a preliminary
extraction procedure showed that only N,hT-dimethyltryptamine
was present. Work on the seeds alone indicated
the presence of bufotenine, bufotenine oxide, N,N-dimethyltryptamine
oxide and an indole of unknown structure (E).
1.) Onnistuu kuten yllä olevista artikkeleista voi lukea. 2.) Ei kyl oike liukene.MadHatter wrote: Ei onnistu perus happo-emäs uutolla. Freebase bufoteniini liukenee veteen.
The Merck Index 13th ed:
Monograph Number: 1465
Title: Bufotenine
CAS Registry Number: 487-93-4
CAS Name: 3-[2-(Dimethylamino)ethyl]-1H-indol-5-ol
Additional Names: 3-(2-dimethylaminoethyl)-5-indolol; 5-hydroxy-N,N-dimethyltryptamine; N,N-dimethylserotonin; 3-(b-dimethylaminoethyl)-5-hydroxyindole; mappine
Molecular Formula: C12H16N2O
Molecular Weight: 204.27.
Percent Composition: C 70.56%, H 7.89%, N 13.71%, O 7.83%
Literature References: Isoln from toads: Wieland et al., Ann. 513, 1 (1934); Wieland, Wieland, ibid. 528, 239 (1937); from toadstools: Wieland, Motzel, ibid. 581, 10 (1953). Isoln from Piptadenia peregrina Benth., Leguminosae: Stromberg, J. Am. Chem. Soc. 76, 1707 (1954). Synthesis: Hoshino, Shimodaira, Ann. 520, 19 (1935); Harley-Mason, Jackson, Chem. & Ind. (London) 1952, 954; see also Serotonin; and Speetor, US 2708197 (1955 to Upjohn); Stoll et al., Helv. Chim. Acta 38, 1452 (1955). Activity: Bhattacharya, Sanyal, Indian J. Physiol. Pharmacol. 15, 133 (1971). Crystal and molecular structure: G. Falkenberg, Acta Crystallogr. 28B, 3219 (1972).
Properties: Stout prisms from ethyl acetate, mp 146-147°. bp0.1 320°. uv max: 220, 265 nm (log e 4.0, 3.7). Almost insol in water. Freely sol in alcohol, less sol in ether. Sol in dil acids and alkalies.
Melting point: mp 146-147°
Boiling point: bp0.1 320°
Absorption maximum: uv max: 220, 265 nm (log e 4.0, 3.7)
-
MadHatter
- Psykonautti
Re: Yopo siemenet / bufoteniinin ekstraktointi
^No ei toi mun mielestä ihan se _perus_ happo-emäs-uutto ollut. Ei toisaalta kaukana. Ja kyllä se jossain määrin liukenee veteen. EIPÄS-JUUPAS
Jokatapauksessa ylläolevat ohjeet on turhan vaikeita kun helpoimpiakin tapoja on.
-
Kalastaja
On ihan peru happo-emäs -uutos. Lopussa vaan puhdistetaan bufoteniinia uudelleen kiteyttämällä etyyliasetaatista. Luulisi, että dcm toimii yhtä lailla kuin kloroformi tuossa uuttamisessa. Kätetyillä hapoilla ja emäksillä tuskin on mitään merkitystä.
Ei ole mitään helmpompia tapoja, jos haluaa bufoteniinia. Jos haluaa jotain ruskeaa tahnaa, jossa on seassa bufoteniinia on tietysti helpompia tapoja, mutta silloin se ei ole bufoteniinia, vaan jotain ruskeaa/mustaa tms. tahnaa, jossa on seassa epämääräinen määrä bufoteniinia.
Ei ole mitään helmpompia tapoja, jos haluaa bufoteniinia. Jos haluaa jotain ruskeaa tahnaa, jossa on seassa bufoteniinia on tietysti helpompia tapoja, mutta silloin se ei ole bufoteniinia, vaan jotain ruskeaa/mustaa tms. tahnaa, jossa on seassa epämääräinen määrä bufoteniinia.
-
MadHatter
- Psykonautti
No simppelimpää on esim jättää happovaihe pois. Ei se tahna esim asetoniin liukene. DMT:n uuttaminen mimosasta onnistuu myös näin. Jotkut puhuvat jopa suuremmista lopputuloksista laadun kärsimättä. Ja tosiaan olihan tuolla erowidissakin kertomus siitä kuinka joku ensin kokeili tuota ott:in menetelmää ja sitten sitä helpompaa tapaa uuttaa kalsiumbufotenaattia ja jälkimmäinen oli helpompi ja tehokkaampi tapa.
-
MadHatter
- Psykonautti
Tulipa sitten testattua ja todettua, että ruokasooda ei toimi kalsiumoksidin tilalla. Toisaalta, epäilen kyllä a:sta hankittujen siemenien laatua. Näyttää hieman erilaiselta kuin aikaisemmat yopot mitä olen hankkinut. Ja nää ei toimi millää. Aikaisemmin on toiminut ilman ihmeempiä valmisteluja.