juuh vähä pihal olin sillonhorna wrote:Kannattaa tosiaan lähteä oluen/siiderin haku reissuille vain 09:00 - 21:00 välisenä aikanaSpadukka wrote:huhu ajattelin käydä pöllimässä nyt siideriä ja kaljaa repun täyteen. Wish me luck!
Edit kaupas oli ne verhot holien edessä ni paha ruveta sieltä mitää ottaa reppuu damn. Mut löysin yllättäen 40mg tenox ja 10mg diapamia ni olo vähä helpottuu![]()
edit sainhan 6 pack lonkeroa
Varastaminen
-
Spadukka
Re: Varastaminen
-
wRRa
- Moderator
Joskus skidinä tuli pöllittyy kaikenlaista kaupoista. Olin oikeestaan aika mestari siinä. Myöhemmin oon laskeskellu että n. 12v tuli pöllittyä parin kuukauden aikana parin tonnin edestä pikkusälää kaupoista (meikkejä, koruja, laukkuja, vaatteita jne). Olin ehkä vähän kleptomaaninen, ei siis sinänsä edes ollut mitään tarvetta niille pöllimilleni tavaroille, mutta aina oli pakko pölliä kun kauppaan meni. En siis käynyt kaupassa varmaan kertaakaan ilman ettei olis jotain lähteny hihassa tms. mukaan... Kavereille sit myin näitä pöllimiäni tavaroita halpaan hintaan.
Muutaman kerran jäin kiinnikin. Noina kertoina onnistuin piilottamaan suurimman osan pöllimistäni kamoista ja väitin pöllineeni vain yhden jutun tms. ja vaikka porttari tulikin kauppaan aina kuukaudeksi pariksi niin ei sentään kaikesta jääny kii...
Alunperin pölliminen lähti röökin ja alkoholin pöllimisestä. Eli ku ei ollut ikää siinä 10-11v moisille harrastuksille niin pöllin sit kaupasta. Myöhemmin tosiaan laajeni röökistä ja alkoholista kaikkeen muuhunki.
Nyt oon ollut monta vuotta "kuivilla" tästä harrastuksesta. Ala-asteen lopussa uhkailtiin lastenkodilla kun olin niin monta kertaa jäänyt kiinni, ni tuli sit lopetettua. Nykyään en varmaan pöllis ihan moraalisyistä...
Muutaman kerran jäin kiinnikin. Noina kertoina onnistuin piilottamaan suurimman osan pöllimistäni kamoista ja väitin pöllineeni vain yhden jutun tms. ja vaikka porttari tulikin kauppaan aina kuukaudeksi pariksi niin ei sentään kaikesta jääny kii...
Alunperin pölliminen lähti röökin ja alkoholin pöllimisestä. Eli ku ei ollut ikää siinä 10-11v moisille harrastuksille niin pöllin sit kaupasta. Myöhemmin tosiaan laajeni röökistä ja alkoholista kaikkeen muuhunki.
Nyt oon ollut monta vuotta "kuivilla" tästä harrastuksesta. Ala-asteen lopussa uhkailtiin lastenkodilla kun olin niin monta kertaa jäänyt kiinni, ni tuli sit lopetettua. Nykyään en varmaan pöllis ihan moraalisyistä...
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
Kosmonautti
- Psykonautti
Joskus ritsailin kaupoista tonnin edestä tavaraa kaupasta päivässä. Oli överiä ku kolmesti päivään piti käydä tyhjentää olkalaukku.
Pari kertaa oon meinannu jäädä kiinni mut oon juossu karkuun. Murtoja, autovarkauksia. yms
Nykyään oon jättäny pois kokonaan. Välillä tottumuksesta juustot ja muut kalliit menee laukkuun. mut ei niin useasti kuin ennen. Nykyään olen kunnon kansalainen.
Pari kertaa oon meinannu jäädä kiinni mut oon juossu karkuun. Murtoja, autovarkauksia. yms
Nykyään oon jättäny pois kokonaan. Välillä tottumuksesta juustot ja muut kalliit menee laukkuun. mut ei niin useasti kuin ennen. Nykyään olen kunnon kansalainen.
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
-
Lautturi
- Lepakko
Tämä on ylipäätänsä aika vaikea kysymys.... Suomi nyrkkisääntöisesti rahvaanvaltana perustuu varastamiseen..._Melba wrote:Mää ritsaan ruokaa ja vaatteita, ko rahat mennee laskuihin ja nousuihin, Sori suomi.
Simppeli esimerkki...
Kuinka moni tuntee:
1. Jonkun jolla on lapsia?
2. Jonkun jolla on varaa palkata lapsillensa opettaja, tai laittaa lapsensa yksityiseen kouluun?
Jos mietitte näiden kahden suhdetta, niin aika nopeasti hahmotatte että niitä jotka maksattaa lastensa koulutuksen muilla, on hirvittävästi enemmän kuin niitä jotka maksavat ihan omasta pussistaan lastensa koulutuksen..
Varastamisen sijaan tätä kutsutaan sosiaalidemokratiaksi, joka siis on kommunismin eräs muoto.
Esim. USA:ssa lukukausimaksut on viisinumeroisia pääsääntöisesti ja jos luokalle jäät niin vanhemmat maksaa sen vuoden kokonaan uusiksi..
Suomen talous on mulla aika hämärän peitossa, mutta vuonna 2000 raja jonka jälkeen maksoi enemmän yhteiskunnalle kuin sai palveluina takaisin, oli 60 000€.
Oikeesti todella harva edes tänä päivänä tienaa tuon 60 000 vuodessa (puhumattakaan siitä että maksaisi tuon summan veroina, nykyisin kait lähempänä 100 000€) joten mun laskujen mukaan Suomella on edessä Detroitin kohtalo.
Detroit on siis konkurssin tehtyn kaupunki jota kaikki kynnellekykenevät pakeni aikaa sitten ja aluetta palautetaan hyvää tahtia takaisin viljelysmaaksi.
Detroit oli oikeastaan Suomi -kokeilu USA:ssa, siellä oli maan paras yleinen koululaitos, maan paras julkinen terveydenhoito, ylipäätänsä kaikki julkiset palvelut oli maan parasta tasoa..
1990 -luvulla väkivalta karkasi käsistä parhaillakin asuinalueilla, jolloin vauraimmat jättivät kaupungin...
Edellinen taasen nosti jäljellejäävien maksuosuutta julkisista palveluista niin paljon että kaikki jotka kykenivät, lähtivät.
Elintaso kaksinkertaistui kun muutti naapuripitäjään....
Jäljelle jäi ne, joilla ei ollut varaa muuttaa muualle.....
Tuollaisen uutisen löysin, sen verran tiedän tarkemmin kertoa että tuota palauttamista pelloiksi on jouduttu nopeuttamaan koska kulkukoiralaumat kasvoivat liian isoiksi.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/06/33972
Niin, teen jäätä toisinaan, se ruokani sulattaa.
Jos tahtoisit paljon sulattaa, sinä oppisit jäätäni rakastamaan.
-
Huiko
- LD50
No,hm!Eihän se nyt noinkaan mene.Oon kyllä samaa mieltä siitä että vituiks menee mutta ihan eri syistä.Kun löytyy näitä kusipäisiä itseään aatelisina ja parempi luokkaisina pitäviä urpoja jotka sitten yksityistää valtionyhtiöt ja korottaa hintoja elämiselle kun pitäisi päästä rikastumaan.Veroista kun puhutaan niin aina isketään siihen köyhimpään tai köyhimpiin kansan osiin,ja sit nämä elitistit kehtaa vielä itkeä kun niiltäkin joku ottaa.Tämä hallitus mikä nyt vaikuttaa on hyvin selkeä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun päästetään porvarit valtaan.Kaikki toimet kun on tavalla tai toisella suunnattu tavallista pulliaista vastaan.esim.kolmikannasta luopuminen,päivähoitomaksut ja opiskelu liiton rahalla.Kommunismista ja sosiaalidemokratiasta puhuminen samassa lauseessa on aika erikoista,ainakin kun katsoo miten nämä valtiomuotoina on toimineet.Ei ole kaikille täydellistä valtiomuotoa.Tämä vallasta taistelu ottaa minua päähän kun samalla jalkoihin jää juuri vähäväkisimmät kuten vammaiset,vanhukset,kodittomat,työttömät ja sairaat.Vaalien aikaan ollaan sitten kiinnostuneita näiden hyvin voinnista jotta saadaan ääniä.Aika harva varmaan äänestäisi puoluetta tai ehdokasta joka suoraan ilmottaisi:-No,niin paskat nyt minua äänestämään niin nussin teitä perseeseen joka kerta kun vain keksin tavan!,vai mitä?Tämäkin järjestelmä mikä meillä vallitsee on kovin korruptoitunut ja vain rahalla saa.Tosiasia nyt kuitenkin on että myös varattomat sairastuu ja putoaa muihin ongelmiinsa.Jos halutaan puhua sivistysvaltiosta niin meillä on vastuu heikommistamme.On toki totta että järjestelmä jossa varallisuuden hankkiminen tehdään mahdottomaksi ei kannusta yrittämään eikä tekemään,mutta tarvitseeko sitä sitten kuitenkaan tehdä lähes aina muiden kustannuksella?Koskas oot kuullut että joku olisi ihan rehellisesti rikastunut?ja puhuiko se tietolähde sitten edes totta?Lotto taitaa olla niitä harvoja keinoja rikastumiselle rehellisesti?Vielä yksi mieltäni ärsyttävä asia.Vartiointi liikkeiden yleistyminen ja vallan lisääminen johtuu käsittääkseni rahvaan hallinnan tarpeesta.Pitkä vuodatus tuli mutta se voi johtua ihan vittuuntuneesta olotilasta.Eläköön julkiset palvelut!Alas tekopyhä moralisointi! 
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
Lautturi
- Lepakko
Huiko,
siitä olen samaa mieltä että alas tekopyhä moralisointi...
Tällä tarkoitan sitä että suomalaiset ovat suomalaisten ongelmien takana, joten peili käteen...
Nyt perustelen
OECD vauraimmassa valtiossa, Luxembourgissa on vuokrasäännöstely omien kansalaisten etujen turvaamiseksi.
On haluttu varmistaa että ulkomaalaisten pankkien kovapalkkaiset työntekijät eivät nosta vuokria omien asukkaiden ulottumattomiin.
Sveitsissä, verotetaan omistusasumista...
Siellä saa asuntolainan, mutta kysyvät että ymmärrätkö sen että asunnon hinta laskee prosentin per vuosi. Sen jälkeen pankki setä/täti kysyy asian toisen kerran ja vielä kolmannen...
Tämän jälkeen voi odottaa verotettavan sitä osuutta jonka säästää asumalla omassa suhteessa vuokralla oloon..
Suomessa on kansan valitsemat poliitikot antaneet asuntojen hintojen karata täysin markkinavoimien mukaan.
Tämä johtaa siihen että palkkojen on Suomessa kohottava huomattavasti enemmän kuin naapurimaissa.
Jos palkat eivät kohoa, palkalla ei pysty ostamaan tai vuokraamaan asuntoa, ja yritykset eivät saa työvoimaa...
Jos palkat kohoavat enemmän kuin naapurimaissa, työpaikat kannattaa siirtää naapurimaihin.
Suomen ongelmat ovat täysin itseaiheutettuja, ja ne poliitikot jotka ovat antaneet tämän tapahtua, ovat kansan valitsemia.
Et joo, antaa sen tekopyhyyden nyt olla...
Jos on valittu johtajat jotka ovat harhaanjohtaneet, niin ensi kierroksella sitten vähän parempia johtajia...
Demokratia on siinä mielessä jännä juttu että valta vaihtuu verettömästi ja oikea voittaa aina koska se perustuu enemmistön tahtoon..
siitä olen samaa mieltä että alas tekopyhä moralisointi...
Tällä tarkoitan sitä että suomalaiset ovat suomalaisten ongelmien takana, joten peili käteen...
Nyt perustelen
OECD vauraimmassa valtiossa, Luxembourgissa on vuokrasäännöstely omien kansalaisten etujen turvaamiseksi.
On haluttu varmistaa että ulkomaalaisten pankkien kovapalkkaiset työntekijät eivät nosta vuokria omien asukkaiden ulottumattomiin.
Sveitsissä, verotetaan omistusasumista...
Siellä saa asuntolainan, mutta kysyvät että ymmärrätkö sen että asunnon hinta laskee prosentin per vuosi. Sen jälkeen pankki setä/täti kysyy asian toisen kerran ja vielä kolmannen...
Tämän jälkeen voi odottaa verotettavan sitä osuutta jonka säästää asumalla omassa suhteessa vuokralla oloon..
Suomessa on kansan valitsemat poliitikot antaneet asuntojen hintojen karata täysin markkinavoimien mukaan.
Tämä johtaa siihen että palkkojen on Suomessa kohottava huomattavasti enemmän kuin naapurimaissa.
Jos palkat eivät kohoa, palkalla ei pysty ostamaan tai vuokraamaan asuntoa, ja yritykset eivät saa työvoimaa...
Jos palkat kohoavat enemmän kuin naapurimaissa, työpaikat kannattaa siirtää naapurimaihin.
Suomen ongelmat ovat täysin itseaiheutettuja, ja ne poliitikot jotka ovat antaneet tämän tapahtua, ovat kansan valitsemia.
Et joo, antaa sen tekopyhyyden nyt olla...
Jos on valittu johtajat jotka ovat harhaanjohtaneet, niin ensi kierroksella sitten vähän parempia johtajia...
Demokratia on siinä mielessä jännä juttu että valta vaihtuu verettömästi ja oikea voittaa aina koska se perustuu enemmistön tahtoon..
-
King Ink
- LD50
Lautturi, uskotko että siellä on ihmisiä jotka ovat ''parempia johtajia''?
-
Huiko
- LD50
:heh: :heh: Lautturi,Tämä vaatii nyt osaltani selvennystä.
Kirjoitukseni ei ollut hyökkäys sinua kohtaan,vaan jostain syystä halusin vuodattaa niitä perseestä olevia kohtia järjestelmässä.Pahoillani olen jos se henkilökohtaiselta vaikutti.Vaalit jotta ne olisivat järkevällä pohjalla vaatisivat sen rehellisyyden ja tahdon poliitikoilta.Kun ne kerta kansa sinne meitä edustamaan valitsee niin niiden pitäisi kyllä hoitaa hommansa eikä seota siihen vallan himoonsa tai vallan käyttöönsä.Puolue rajoja ei oikeastaan mielestäni ole kun suuret puolueet eivät toiminta tavoiltaan eroa toisistaan ja pienten ääni ei edes kuulu.Kun asioita katsotaan sitten sieltä norsunluu tornista niin kansan auttaminen on kuta kuinkin samanlaista kuin vasenkätisen pakottamista oikeakätiseksi.En itse ole mikään huono osainen,mutta olen elänyt senkin elämän vaiheen ja en pitänyt kokemastani.Tuolloin myös varastin ruokani koska ikäni puolesta en ollut oikeutettu mihinkään tukiin ja tuloja ei ollut kun kukaan ei alaikäistä tuohon aikaan ottanut töihin.Omalta osaltani syyllistyn tietynlaiseen tekopyhyyteen,josta en tässä sen enempää.Syytön en siis minäkään.
Pointtini siis taitaa olla että pidin valtiostamme enemmän silloin kun se oli kansantasavalta eikä globaalin markkina talouden ajama rikkaiden valta.Vai olikohan se sittenkään ikinä sitä ja minä vai olen joskus kuvitellut että kaikki oli ihan hyvin?No,mutta.Hyvin sä pointtisi perustelet mutta taidetaan me silti olla parista asiasta erimieltä.Ja sehän on rikkaus,vai mitäs luulet?
Kirjoitukseni ei ollut hyökkäys sinua kohtaan,vaan jostain syystä halusin vuodattaa niitä perseestä olevia kohtia järjestelmässä.Pahoillani olen jos se henkilökohtaiselta vaikutti.Vaalit jotta ne olisivat järkevällä pohjalla vaatisivat sen rehellisyyden ja tahdon poliitikoilta.Kun ne kerta kansa sinne meitä edustamaan valitsee niin niiden pitäisi kyllä hoitaa hommansa eikä seota siihen vallan himoonsa tai vallan käyttöönsä.Puolue rajoja ei oikeastaan mielestäni ole kun suuret puolueet eivät toiminta tavoiltaan eroa toisistaan ja pienten ääni ei edes kuulu.Kun asioita katsotaan sitten sieltä norsunluu tornista niin kansan auttaminen on kuta kuinkin samanlaista kuin vasenkätisen pakottamista oikeakätiseksi.En itse ole mikään huono osainen,mutta olen elänyt senkin elämän vaiheen ja en pitänyt kokemastani.Tuolloin myös varastin ruokani koska ikäni puolesta en ollut oikeutettu mihinkään tukiin ja tuloja ei ollut kun kukaan ei alaikäistä tuohon aikaan ottanut töihin.Omalta osaltani syyllistyn tietynlaiseen tekopyhyyteen,josta en tässä sen enempää.Syytön en siis minäkään.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
-
Lautturi
- Lepakko
Juu, juuri näin...King Ink wrote:Lautturi, uskotko että siellä on ihmisiä jotka ovat ''parempia johtajia''?
Kuhmo (http://www.kuhmo.fi) on kaksi kertaa suurempi kuin Luxemburg, ja luonnonvaroiltaan moninkertainen...
Nyt jostain syystä köyhyys on kumuloitunut Kuhmoon ja suurinpiirtein kaikki maailman vauraudet postimerkin kokoiseen Luxembourgiin jonka armeijassa on kuusisataa (600) ukkoo..
Näitä esimerkkejä on tuhansittain...
Saksa toisen maailmansodan jälkeen on loistava esimerkki, koko lääni pommitettiin maan tasalle ja alue jaettiin kahtia, siten että itää johtivat punaiset ja länttä valkoiset...
Siitä huolimatta että Saksa hävisi sodan, lukujen valossa Länsi -Saksa muodostui sodan voittajaksi, nopeasti siitä tuli tämän planeetan kolmanneksi suurin talousmahti, jossa elintaso oli ainutlaatuista verrattuna sodan voittajavaltioihin.
Punaisessa Itä-Saksassa autoa joutui jonottamaan kymmenen vuotta, ne olivat kaksitahtisia ja tehty vanerista.
Länsi -Saksassa käytöstä poistetut wanhat autot olivat luksusta Suomessa vielä 1990 -luvulle asti.
Ainoa ero näiden kahden naapurivaltion välillä, totaalisen köyhän ja ultrarikkaan välillä, oli johtamistapa....
Saksan markasta tuli turvasatama, joka säilytti arvonsa siinä missä Sveitsin frangi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Wirtschaftswunder
-
Ghaledelic
- Karvakuono
Varastan. Yleensä kaikkee mahollist mitä vois myydä eteepäi. Se et mun pitäs antaa +15% työssä ansaitusta rahasta valtiolle, saa mut nauraa ja kieltäytymää kohteliaasti töistä. Mun makuu on enite semmoset varkaudet mist on mahd. vähän haittaa yksityiselle viattomalle henkilölle, ja mielellää ei mitää haittaa. Kiinni jääny vaa kerra kaupasta näpistäessä, abaut 5v sitte.
-
_Melba
- Kameleontti
En mä muuten mutku rahaton oon ni välil tarcii olla pitkäkyntinen. Töitä haen kokoaja iha perseestä ja liian kuumottavaa ja liia helppoa ja kaikkee noita välilNiiii:S 
-
Hz0
- Apteekki
Kyllä sitä loppujen lopuksi varastaa mieluummin kuin nälkiintyy. Tosin en ole itse joutunut ruokaa varastamaan, käynyt joskus fillarilla keräämässä pulloja pahimpaan aikaan, sai ostettua perunoita ja makkaraa sentään. Työssäkäyvänä suhtaudun varastamiseen aika vastahakoisesti, johtuu ehkä siitä että teen opiskelujen ohessa töitä isona pahana stevarinatsina suht isossa automarketissa. Kolikon toista puolta siis tännekin. Mutta kyllä se vartioimisen pääpaino on niissä elektroniikkavarkaissa (terveisiä vaan Hämeenlinna-Riihimäki-Hyvinkää akselin konsolirosvoille, kyllä te jäätte kiinni
). Olis kyllä mielenkiintoista tietää olenko bustannut joskus vaulttilaisen.
Suoraan sanottua minua ei kiinnosta jos jonkun on pakko se juusto tai valmisateria varastaa. Isoissa kaupoissa ruokapuolella hävikki on kyllä pääosin parasta ennen - päivämäärien aiheuttama. Jos rahaa tarvitsee tehdä rikoksella siihen on monia hieman tuntemattomia, mutta sitäkin toimivampia konsteja. Joskus törmäsin töissä tapaukseen missä joku oli palauttanut 20 eurolla pulloja ja kopioinut kuitin kopiokoneella aidolle pullokuittipaperille jota sai muistaakseni jostakin tukusta kilotavarana. Go figure.
Joskus olen umpikännissä jostain hyvinkääläisestä räkälästä ottanut puhtaan tuopin hupparin etutaskuun tiskin takaa. Oli siinä ihmettelemistä aamulla.
Nykytilanteessani minulla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta varastaa. Jännitystä löytyy elämään muista asioista.
Suoraan sanottua minua ei kiinnosta jos jonkun on pakko se juusto tai valmisateria varastaa. Isoissa kaupoissa ruokapuolella hävikki on kyllä pääosin parasta ennen - päivämäärien aiheuttama. Jos rahaa tarvitsee tehdä rikoksella siihen on monia hieman tuntemattomia, mutta sitäkin toimivampia konsteja. Joskus törmäsin töissä tapaukseen missä joku oli palauttanut 20 eurolla pulloja ja kopioinut kuitin kopiokoneella aidolle pullokuittipaperille jota sai muistaakseni jostakin tukusta kilotavarana. Go figure.
Joskus olen umpikännissä jostain hyvinkääläisestä räkälästä ottanut puhtaan tuopin hupparin etutaskuun tiskin takaa. Oli siinä ihmettelemistä aamulla.
Nykytilanteessani minulla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta varastaa. Jännitystä löytyy elämään muista asioista.
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
-
_Melba
- Kameleontti
LEIPÄJONOLLE RUUATTOMAT tää o vitu hyvä kassilinen ruokaa- pakastin tursuuuaa. kerran oli myös paulalehm'wanukkaita messis ja lihhaa eli ei siis waa leipä,aina.
-
Lautturi
- Lepakko
Voipi hyvinkin olla :heh:Huiko wrote:No,mutta.Hyvin sä pointtisi perustelet mutta taidetaan me silti olla parista asiasta erimieltä.Ja sehän on rikkaus,vai mitäs luulet?
Siis mun käsitys on seuraava:
Jos luvun edessä on + kyseessä on vauraus (elanto tahi varanto)
Jos luvun edessä on - kyseessä on köyhyys (koska velat tulee maksaa takaisin korkoineen)
Nykyinen sukupolvi on majoriteetiltaan täysin päinvastaista mieltä kanssani, eli - merkki rahasumman edessä, edustaa vaurautta.
Sen jälkeen kun kirjoitin tuon ylläolevan vuodatuksen jossa pohdin asuntojen hintojennousun vaarallisuutta, on julkisuudessa ollut kaksi kirjoitusta joissa on itketty ihan samaa asiaa..
Pääministeri parkuu kun kansalaisten velkaantumisaste on tällä hetkellä 120%, siinä missä se viime lamassa oli nuin 80%.
Eli tavikset ovat ymmärtäneet juurikin velan vaurautena, jopa siinä määrin että velkojen määrä ylittää 20% ne tulot joilla velat tulisi maksaa....
En tiedä miten selviävät mutta, ei mun tarviikkaan, oon + vajukkina oppositiossa :heh:
Toi velkaantumisaste ei sinällänsä ole ihan katastrofaalinen, se voisi olla jopa tuommoinen 160%, taviksilla on kumma tapa ryhdistyä siinä vaiheessa kun hanki kutsuu.
Se miksi pääministeri parkuu on Suomen valtion tila....
Kurkkasin ens vuoden budjetin lukuja ja rahaa puuttuu 8 000 000 000€...
Suomi on kaleeri jolla on kuusi metriä vettä ruumassa ja soutajat tykkää ryypätä ja rällätä velaksi....
Ei ihme että pääministeriä ahistaa. Soutajat tajuaa tilanteen oman taloutensa kautta, mutta se tulee Suomen kannalta ihan liian myöhään, aikaa olis vuoden loppuun asti..
Tämä tarkoittaa sitä että lasku tullaan maksattamaan yrityksillä (pääomaveroja kiristetään) ja siinä on riskinä se että työpaikat vähenee entisestään ja tavikset eivät edes selviä veloistaan ja Suomesta tulee taas Venäjän maakunta.
Mut se toinen juttu oli tosi mielenkiintoinen.
Finanssialan keskusliiton puheenjohtaja parkui että asuntolainat arvopaperistetaan koska ne lasketaan jatkossa automaattisesti roskalainoiksi.
Eli jos pankki itse lainaa rahat asuntovelalliselle, se joutuu hankkimaan saman verran omaa rahaa lainan vakuudeksi BIS:n suuntaan, koska pankkien vakavaraisuusmääritelmät vedetään kohta uusiksi...
Näin ollen pankit arvopaperistavat nämä velat (hankkivat rahat sijoittajilta) ja jatkossa asuntolainan maksuvaikeuksista ei voi jutella pankinjohtajan kanssa, koska tämä ei voi kommentoida muiden (sijoittajien) rahoja...
Joten jos tulee kengän kuva persauksiin niin jatkossa sitten koittaa sopia möten vaikka Black Diamondin portfoliomanagerin kanssa...
Eli pankit myös ovat käyttäytyneet hyvin vastuuttomasti ja nyt sille laitetaan loppu.
Ero talletuspankin ja sijoittajan välillä on siinä että ekaa ei voida päästää kaatumaan hallitsemattomasti, tätä kokeiltiin 1930 -luvun USA:ssa ja jälki oli niin hirveä ettei sen ole annettu toistua vaan talletuspankit (ei siis investointipankit) on aina pelastettu....
Pankit käyttivät tätä tietoisesti väärin jakamalla vastuuttomasti rahaa, nyt sille laitetaan loppu.
Kysymys on nyt lähinnä mitä tapahtuu tälle viimeiselle - sukupolvelle joka on saanut elää velaksi.
Suomen kannalta mielenkiintoiseksi homman tekee se että tämän saman sukupolven tulisi pelastaa myös pahasti velkaantuva Suomi.
Mun omatunto ei anna periksi että voisin ketään nuorta joka aloittaa elämäänsä, kehoittaa jäämään Suomeen jos vaihtoehtoja on.
Laiva nimeltä Suomi on tällä hetkellä niin syvällä, ettei ole mitenkään itsestäänselvää jääkö pinnalle.
-
Poppy
- Lepakko
Krhm.... vai olisko ollut valtiovarainministeri?Lautturi wrote:Pääministeri parkuu kun kansalaisten velkaantumisaste on tällä hetkellä 120%...
Se miksi pääministeri parkuu on Suomen valtion tila....
Ei ihme että pääministeriä ahistaa...
Mutta asiaan.
"Kurkkasin ens vuoden budjetin lukuja ja rahaa puuttuu 8 000 000 000€...
Suomi on kaleeri jolla on kuusi metriä vettä ruumassa ja soutajat tykkää ryypätä ja rällätä velaksi....
Ei ihme että pääministeriä ahistaa. Soutajat tajuaa tilanteen oman taloutensa kautta, mutta se tulee Suomen kannalta ihan liian myöhään, aikaa olis vuoden loppuun asti..
Tämä tarkoittaa sitä että lasku tullaan maksattamaan yrityksillä (pääomaveroja kiristetään) ja siinä on riskinä se että työpaikat vähenee entisestään ja tavikset eivät edes selviä veloistaan ja Suomesta tulee taas Venäjän maakunta."
Täytyy tietysti muistaa, että julkiset palvelut ja sosiaaliturva vie suuren osan tuloista. Vielä päälle pitäisi valtion velkaa lyhentää. Sitä on vaikea tehdä alijäämäisenä. Siksipä sitä olisi hyvä lyhentää ylijäämä-aikoina. Täytyy myöskin muistaa, että 90-luvun laman takia meidän valtionvelka kasvoi vitusti. Jos esim. vienti ei vedä huonoina aikoina ja sen osuus bkt:sta on about 1/3, tarkoittaa se aika suurta lovea kukkaroon. Silti vaikeinakin aikoina on yritettävä sailyttää julkiset palvelut ja milläpä muulla ne säilytetään, kuin velkarahalla.
Velka yksittäisen ihmisen kohdalla on siinä mielessä hieman ongelmallinen, että pelkällä säästämisellä on hankala isompia investointeja tehdä, joten velkaa on taas otettava. Velka on "helppoa" rahaa kun korot on alhalla, niin kuin nyt. Sitten tulee se iso paha taantuma. Korot nousee ja silloin pitää siihen kyetä vastaamaan. Siinä suhteessa Katainen ja miljoonat muut ovat oikeassa, kun sanovat että pitäkää ihmiset velkaantumisenne järkevissä rajoissa. Sanoa se sitten sille tuoreelle perheelle, jonka on pakko saada Westendistä kolmensadan neliön omakotitalo, jotta voi kulkea helsinkiin töihin sillä uudella BMW:n katumaasturilla, joka tuli ostettua siinä samassa rytäkässä, kun laina nyt vaan on niin halpaa.
-
Lautturi
- Lepakko
Please viilaa vaan, mä en oikeesti tiedä Suomesta juuri mitään, ihan toiset poliitikot kiinnostaa...Poppy wrote:
Krhm.... vai olisko ollut valtiovarainministeri?pakko oli hieman hiplata pilkkua.
Mutta asiaan.
Mut koroista sen verran että €uron ollessa valuuttana, ne (€uriborit) pysyy alhaalla niin pitkään kuin lama jatkuu....
Kun lama menee ohi, korot nousee huomattavasti....
ECB:n nykyinen prosentin ohjauskorko tulee olemaan jossain neljän molemmin puolin, riippuen miten makrotaloudella menee.
Siinä kohtaa kun ECB lopettaa panelipankkien avoimen luotonannon, markkinakorot on jossain viiden ja seitsemän välissä, mikä siis voidaan tulkita normaaliksi.
Koko nykytilanne aiheutui siitä että korot laskettiin luonnottoman alas, eli kyseessä oli eräs kokeilu ihmiskunnan historiassa, kokeiluna täysin verrattavissa Neuvostoliittoon.
Kokeilu nyt jatkuu pakosti, mutta jokainen keskuspankkiiri on täysin samaa mieltä siitä että nykyinen lama on seurausta liian matalasta korkotasosta ja kun tilanne antaa periksi, korkotaso palautetaan normaaliksi eikä samaa virhettä tulla koskaan toistamaan..
Homma sai alkunsa joelassa muutama vuosi takaperin kun keskuspankki laski ohjauskoron luonnottoman matalalle, jolloin sijoittajat alkoivat etsimään tuotteita jotka edes säilyttivät rahan arvon.
CDO:t oli alunperin hiton hyviä tuotteita, siinä vaiheessa kun markkinoilla oli hirvittävä määrä rahaa ilman kotia, CDO:ita alettiin rakentamaan yhä uusista tuoteista (asuntolainoista joita ei olisi pitänyt koskaan myöntää) ja näiden kaatuminen laukaisi nykyisen laman..
Jos ohjauskorko olisi ollut normaali, raha ei olisi lähtenyt treasuryista koskaan liikkeelle ja näitä roskainstrumentteja ei oli alunperin perustettu...
Lopulta niitä oli synteettisenä jo useammassa sukupolvessa päällekkäin, koska löytyi aina koditonta rahaa joka haki suojaa inflaatiota vastaan.
Eli nyt ollaan erään ihmiskunnan kokeilun loppunäytöksessä, siihen aikaan jolloin taviksille annettiin käsittämättömiä velkoja, ei tulla enää koskaan palaamaan.
Tai nyt tietysti annetaan, mutta valvonta siirretään suojatyöpaikan omaavilta talletuspankeilta riskit omasta henkilökohtaisesta lompuukista kantaville sijoittajille..
Näin siis alumperin Joelassakin, ongelma tuli siitä ettei kukaan osannut oikeasti laskea miten CDO:t kestää mätäomppui..
Ne rakennettiin alunperin vähintään kahteen kerrokseen (equity ja debit) joista toiselle myönnettiin luottoluokittajien toimesta paras mahdollinen luokitus rahojen takaisinsaamisen kannalta...
Nyt tiedetään oikein hyvin ettei CDO:n ylemmät luokat kestä mitenkään jos tuotteet joista ne konstruktoitu on lähtökohtaisesti sontoo....
Wanhaa suomalaista sananlaskua lainatakseni: Ei p*sk* punnitsemalla parane
-
Pariah
Päräytti. Jotenkin.Lautturi wrote:Suomi-Detroit_Melba wrote:Mää ritsaan ruokaa ja vaatteita, ko rahat mennee laskuihin ja nousuihin, Sori suomi.
-
xxx-men
- Kameleontti
Hyvä vinkki on kopiokoneella tehä esim pantittomiin tölkkeihin vaikka ison 1,5 pullon viivakoodi josta saa sen 40c ku palauttaa. Liimaa sen siihen vanhan koodin päälle vaan ja menee palauttaan. haha, easy money. Toimii.
-
King Ink
- LD50
Tätä voisi koittaa ! Sounds like... easy money.xxx-men wrote:Hyvä vinkki on kopiokoneella tehä esim pantittomiin tölkkeihin vaikka ison 1,5 pullon viivakoodi josta saa sen 40c ku palauttaa. Liimaa sen siihen vanhan koodin päälle vaan ja menee palauttaan. haha, easy money. Toimii.
-
Lautturi
- Lepakko
Arvon King Ink, jos mä nyt vähän protestoisin....King Ink wrote:Tätä voisi koittaa ! Sounds like... easy money.
Protesti siis tulee sanoista -> pro test -> testin puolesta.
Eli jos testattais tuon homman mielekkyys ilman minkään värisiä silmälaseja...
Mun nähdäkseni tuossa on todella vähän voitettavaa ja todella paljon hävittävää....
Homman mahdollinen voittopotentiaali:
Parhaimmillaan voit voittaa hyvin pienen summan rahaa.
Saman minkä saat jos heräät aamulla aikaisin roamaamaan puistoja, ne yleensä täynnä pulloja keno tölkkejä jotka odottaa aikaista lintua joka ne matojen lisäksi nappaa...
Eli rahallisesti voi voittaa hyvin olemattoman summan, niin olemattoman että pääset siihen käsiksi myös aktiviteetin kautta joka tod. näk. on ketun paljon hauskempaa....
Kaupungin hyvin hoidettujen viheralueiden myllääminen aamukasteisella nurmikolla omassa rauhassa on hieman antoisampaa (no ainaskin omasta vinkkelistäni) kuin printtailu neljän seinän sisällä...
Eli voitto on ainaskin omasta vinkkelistäni ylipäätänsä vain voitto jos neljää seinää kovasti rakastaa....
Hommat turpiitulot:
Idea on ihan armottoman wanha.
Viisi vuotta takaperin kun haki kaljaa lavatolkulla Virosta, niin sai A4 -lappui joissa oli tarra-arkkeja joilla sai muutettua sikäläiset tölkit suomistandardiksi.
Ymmärtääkseni tätä hommaa on osattu valvoa jo useiden vuosien ajan, joten jo todella pienistä summista lähtee häly vartioille, tuossa on esmex uutinen:
http://www.ess.fi/?article=254464
Eli jos kaupassa jossa hommaa koitat, on aiemmin joku käynyt painamassa rahaa, sitä varmasti valvotaan..
Tutustu tarkoin rikosnimikkeeseen jota tulet tekemättömäksi selittämään tuomari sedälle/tädille...
En varmaksi tiedä, mutta arvelisin että joudut vastaamaan asiakirjaväärennöksestä, petoksesta tai pahillaan jostain mikä viittaa rahan väärentämiseen...
Eli valmista itsesi henkisesti vastaamaan oikean asteisesta selkäsaunasta jos on ihan pakko tälle tielle lähteä.... Pahinta mitä voi tapahtua on se että koet olevasi lakivaliokunta ja pidät saamaasi tuomiota epäoikeudenmukaisena ja katkeroidut yhteiskuntaa kohtaan.... Siltä tieltä ei yleensä ole paluuta....
Mieti miten asia vaikuttaa jokapäiväiseen elämääsi.
Jos jäät kiinni rahan painamisesta kaupassa, on melko todennäköistä ettei edes rehelliset rahasi kelpaa jatkossa siinä kaupassa...
Onko vieressä kauppoja joilla voit korvata normaalin shoppaamistarpeesi ilman että hankaloitat elämääsi....
Et oikeesi, sulla ei nyt mun mielestä ole oikeasti juurikaan mitään voitettavaa, joten sen takia ei kannatta ottaa tuollaista riskiä..
Please, mieti hyvä immeinen....
Saat saman rahamäärän keräämällä tyhjiä tölkkejä ilman että laitat ekstrahaasteita tulevaisuutesi eteen....
-
King Ink
- LD50
Ah. Saisi ainakin jännitystä elämään. (pelkoa tuon Lautturin viestin jälkeen.)
En taidakaan kokeilla.
En taidakaan kokeilla.
-
Lautturi
- Lepakko
Siis toki ymmärrän tuon jännitysmomentin....King Ink wrote:Ah. Saisi ainakin jännitystä elämään. (pelkoa tuon Lautturin viestin jälkeen.)
En taidakaan kokeilla.
Ettei homma nyt menis ihan puritaaniseksi saarnaamikseksi niin pikkasen avaudun...
Tämä siis ei tapahtunut Suomessa...
Joskus tuprahdin luotijunalla maaseudulta keskustaan ja jatkoin kapearaiteisella kaupunkipuksulla konttuurille...
Lippu maksoi 1/40 osa tarkastusmaksusta, ja koska usemman vuoden tein tuota matkaa, pääsin aika luotettavaan algoritmiin, joka todensi että törmään matkalipun tarkastajiin joka 142 matka...
Eli taloudellisesti oli hyvin mielekästä olla ostamatta lippua...
Vielä mielekkäämpää se oli elämänlaadun kannalta.
On maailman p*skin asia (lue: mulla oli tylsä duuni) löytää itsensä aamulla julkisesta kulkuvälineestä päätymään toimistoon puuduttamaan hanuriaan...
Se että tein matkan ilman lippua, teki hommasta pienen seikkailun...
Syvensin homman kokemusta vielä siten että oikeasti sijoitin säästyneet matkarahat, jolloin jokaisesta pöllitystä matkasta saatu hyöty kasvoi päivä päivältä, koska näin voitetut rahat kasvoivat korkoa korolle.....
Että siis oikeasti ymmärrän ihan ketun hyvin tuon arkipäivää seikkailuksi tekevän komponentin..... Mun palkka oli ihan ookoo, eli en pöllinyt matkaa rahan takia, vaan juurikin siitä syystä että se muutti harmaan arjen edes pikkasen jännittävämmäksi..
Mut oikeesti, tulee aina yrittää laskea asioiden alaston anatomia, eli mitä on voitettavana ja hävittävänä...
-
xxx-men
- Kameleontti
No eipä oo mulle koskaan kukaan tullu whineemään tai ottanu kii vaikka oon kymppitolkulla työntäny meneen noita "feikkejä" Ja mitä sitten jos on vanha idea? Mulle se oli uus.
-
Petri6
- OD
Tuolla aikaisemmin pohdittiin rikosnimikettä, niin se on lievä petos. Ellei sitten aivan perkeleesti työntele niitä tölkkejä, jolloin on kyseessä petos.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
_Melba
- Kameleontti
En oo enään varas.
-
Spadukka
tänää vein yhen kaljan ku se vahingossa lipsahti taskuun siis ihan oikeesti tippus sinne sinne ni en viittinyt enää pois ottaa 
-
frapathea
Sä oot mun idoli. Piis. Laav. Cool.Makoo wrote:Vaultin innoittamana, tän topicin ja mauserin viestejä lukeneena sitten teki mieli jotain varastaa..mentiin muijakkeen kanssa anttilaan, ja joku meikki kaks siitä, ja heitin vielä tumppuun siten ettei varmana voinu nähdä. Vartijan kopissa sitten oli miehekästä olla vihree kynsilakka naaman edessä kun kaks isokokosta, onneks tuntemattomia, poliisia tuli sinne..
nooh, 48e sakko molemmille. Ehkä olis pitäny jäädä nukkuun. No mut saatiinpa uus yhteinen kokemus
Taitaa jäädä kaupasta varastelu. Vittu että hävettää. Vuokraakaan saa maksettua ajoissa kun palkassa kestää.
Ps. mauseri on mun idoli, olis kiva kuulla lisää sun tarinoita
Mä joskus John Watersin Shock Valuen innoittamana tajusin et mun elämä oli tylsää ja aloin taas varastella. Joskus yläasteikäisenä nimittäin varastelin useinkin jostain tiimarista jotain paskaa ihan vaan tylsyyden karkoittamiseks. Kävin varastaa huulipunan anttilast, KUUMOTTI!!!" Mut onnistuin. Sit aloin varastella piripäissäni pekonii aina kaupast et olis ruokaa. Se suju näppärästi. Makkarapaketti tai kasa pekonia housuun, juustoo hihaan ja hiivapaketti taskuun ja jauhoja käteen ja viimenen vaan kassasta läpi. Sitten hiivaleipää ja juustoa ja pekonia ja makkaraa tai pekonipepperonipitsaa lounaax. Hintaa 80snt! Works.
Koskaan en oo kiinni jääny. Etevä kun oon.
Nykyjään ei riitä kiinnostus moiseen kun ei tarvii laittaa kaikkii rahoi jauhoihi.
TOI TÖLKKIVIIVAKOODIJUTTU ON NERO!!!
Mä juon aina pantittomii kaljoi!!!!!!!
-
mauseri
- LD50
Voi vittu.. Olen ajanut sut mieron tielle. Täytyy joskus kirjotella kun/jos on fiilistä. Kyllä niitä tarinoita löytyy.Makoo wrote:Vaultin innoittamana, tän topicin ja mauserin viestejä lukeneena sitten teki mieli jotain varastaa..![]()
Ps. mauseri on mun idoli, olis kiva kuulla lisää sun tarinoita
Ja KIITOS. Kukaan ei oo sanonu mua idolikseen.. Oon aika huono idoli..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
pirinisti82
- Karvakuono
näpistely varkauden sakot nousee aina kerta kerralta viimeks sain 210€ sakkoo näpistyksestä koitin six packin viedä arvaa että vituttiko
-
HenkkA_
- Psykonautti
Oon joskus ennen varastellu kaljaa ym. kaupoista. Kaks kertaa jääny kiinni.
Muuten en varastele enää, paitsi tossa joku aika sitten pöllin tussin kirjakaupasta, kun piti hommata kunnollinen paksu tussi tägejä varten ja se maksaa jotain kympin yks tussi. Vitun kallis.
Muuten en varastele enää, paitsi tossa joku aika sitten pöllin tussin kirjakaupasta, kun piti hommata kunnollinen paksu tussi tägejä varten ja se maksaa jotain kympin yks tussi. Vitun kallis.