Nimimerkkinne ja avatarinne
-
tRip
- Moderator
Nimimerkkinne ja avatarinne
Mistä ovat lähtöisin nimimerkkinne ja avatarinne?
Oletko kenties tehnyt itse avatarsisi vai vain jostain internetin syövereistä poimastu?
Entä nimimerkkinne, onko se vain jokin päähänpisto vai hartaasti harkittu nimi, jolla kenties on jotain syvempää merkitystä?
Oletko kenties tehnyt itse avatarsisi vai vain jostain internetin syövereistä poimastu?
Entä nimimerkkinne, onko se vain jokin päähänpisto vai hartaasti harkittu nimi, jolla kenties on jotain syvempää merkitystä?
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
Kuumotus
- Lepakko
-
Shro
- Apteekki
-
Dalph
- Psykonautti
-
tRip
- Moderator
Voisin hieman itsekin valottaa nimimerkkini ja avatarini taustaa..
Nimimerkki tuli joskus hamppufoorumille rekisteröityessä mieleen. Se vain 'näytti ja kuulosti hienolta' ja kyllä se edelleen ihan mieleinen on.
Avatarini vaihtelee sillointällöin, mutta yleensä pyrin sen pitämään itsetekemissäni tai kuvaamissani. Joskus tosin sorrun kaappaamaan sen netistä.
Tämän hetken avatarin poimin ottamastani kuvasta, koska se näytti jotenkin hienolta..
Pyrin pitämään selaista avataria, joka jollaintapaa yhdistyy nimimerkkiini..
Nimimerkki tuli joskus hamppufoorumille rekisteröityessä mieleen. Se vain 'näytti ja kuulosti hienolta' ja kyllä se edelleen ihan mieleinen on.
Avatarini vaihtelee sillointällöin, mutta yleensä pyrin sen pitämään itsetekemissäni tai kuvaamissani. Joskus tosin sorrun kaappaamaan sen netistä.
Tämän hetken avatarin poimin ottamastani kuvasta, koska se näytti jotenkin hienolta..
Pyrin pitämään selaista avataria, joka jollaintapaa yhdistyy nimimerkkiini..
Keep it unreal.
-
W10
- Kameleontti
Olipa kerran vuonna 1983 bändi nimeltään the Clash pitämässä välivuotta. Keikkailun korvikkeeksi bändi päätti tehdä mustavalkoisen mykkäelokuvan nimeltä Hell W10. Elokuva oli pitkään kateissa, kunnes joskus 2000 luvun alkupuolella nauhat löytyivät ja elokuva päätyi fanien käsiin. Tästä siis nick jolla oli outoa esitellä itsensä miitissä. Avatari vaihtuu mielen mukaan milloin mihinkin. Nyt on tuo Nirvanan In Utero levyn kannesta napattu kuva.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
-
CharlieBigPpotato
- Kameleontti
Olen foorumeille tässä ajan mittaan kirjoittanut (ainakin) 4 eri nimimerkillä.
Ekan pöllin sarjakuvataiteilija-suosikiltani, tokan antoi yliopisto atk-tunnuksekseni, kolmannen pöllin suosikki-The Hive-kirjoittelijaltani vähän muokattuna, samoin viimeisin on munansaannos erään The Hive-kirjoittelijan sigusta.
Ekan pöllin sarjakuvataiteilija-suosikiltani, tokan antoi yliopisto atk-tunnuksekseni, kolmannen pöllin suosikki-The Hive-kirjoittelijaltani vähän muokattuna, samoin viimeisin on munansaannos erään The Hive-kirjoittelijan sigusta.
-
Enth
-
psyke
- Lepakko
-
tropic
- Apteekki
-
Ahab
No avatar osui joskus vastaan googlen kuvahaulla. Ehkä sen olisi tarkoitus kuvata sitä että olen vielä vaiheessa mutta kuoriudun aikanani levittämään siipeni. Avatarin hahmo ei kyllä ulkoisesti muistuta minua pätkääkään.
Nimimerkki taas on hieman vaikeampi selittää koska siihen liittyy niin paljo ristiriitaisuutta mutta toisaalta sekin kuvaa minua mainiosti.
No ainakin luin Moby Dickiä silloin kun nimimerkkiä pohdin ja Ahab on kirjassa esiintyvä kapteeni joka maanisesti metsästää valkoista valosta joka vei hänen jalkansa (Niin viime vaultin vastaavassa topicissa keskusteltiin siitä miten Ahab tulee raamatusta ja miten samaistuin siinä sitten hieman siihenkin hahmoon mutta ei siitä enempää tällä kertaa). Sitten kelasin että assosiaatio kapteenin on hyvä koska se tuo jotenkin mieleen taas psykonautin ja monasti nimimerkeissä tapaa myös jotain captain acid tyylisiä kapteenititteleitä
Ja sitten myös kohtaus Fear & loathing in las vegas filmatisoinnista jossa Johnny Depp heittää "Don't fuck with me, man. I'm Ahab" jota siis ymmärtääkseni ei kuitenkaan ole tuossa kirjassa. Tämä mauste antoi nimimerkille mielessäni hieman "munaa" tjs.
Anyway jossain vaiheessa kun olen saanut ne munat kasvatettua niin pistän omaa kuvaa avatariin ja vaihdan nimimerkin johonkin joka viittaa omaan nimeeni.
edit: aloin kyllästyä avatariin ja kun näin tuon kuvan muistin 900mg DXM tilan "...siis mä oon planeetta...miten mä voin jatkaa tästä enää mun elämää..."
Nimimerkki taas on hieman vaikeampi selittää koska siihen liittyy niin paljo ristiriitaisuutta mutta toisaalta sekin kuvaa minua mainiosti.
No ainakin luin Moby Dickiä silloin kun nimimerkkiä pohdin ja Ahab on kirjassa esiintyvä kapteeni joka maanisesti metsästää valkoista valosta joka vei hänen jalkansa (Niin viime vaultin vastaavassa topicissa keskusteltiin siitä miten Ahab tulee raamatusta ja miten samaistuin siinä sitten hieman siihenkin hahmoon mutta ei siitä enempää tällä kertaa). Sitten kelasin että assosiaatio kapteenin on hyvä koska se tuo jotenkin mieleen taas psykonautin ja monasti nimimerkeissä tapaa myös jotain captain acid tyylisiä kapteenititteleitä
Ja sitten myös kohtaus Fear & loathing in las vegas filmatisoinnista jossa Johnny Depp heittää "Don't fuck with me, man. I'm Ahab" jota siis ymmärtääkseni ei kuitenkaan ole tuossa kirjassa. Tämä mauste antoi nimimerkille mielessäni hieman "munaa" tjs.
Anyway jossain vaiheessa kun olen saanut ne munat kasvatettua niin pistän omaa kuvaa avatariin ja vaihdan nimimerkin johonkin joka viittaa omaan nimeeni.
edit: aloin kyllästyä avatariin ja kun näin tuon kuvan muistin 900mg DXM tilan "...siis mä oon planeetta...miten mä voin jatkaa tästä enää mun elämää..."
Last edited by Ahab on Tue 30 Jan 2007, 04:37, edited 1 time in total.
-
TiiEitsKay
- Lepakko
Nimimerkin merkitystä ja alkuperää voi tiedustella privassa, mikäli kiinnostaa
(ei sillä, että tarina olisi mitenkään mielenkiintoinen tosin..)
Avatar on netin syövereistä löydetty piirros, jonka aikani kuluksi väritin ja johon lisäsin taustan. Minua itseäni se ei tosin kuvaa mitenkään ihmeellisemmin.
Avatar on netin syövereistä löydetty piirros, jonka aikani kuluksi väritin ja johon lisäsin taustan. Minua itseäni se ei tosin kuvaa mitenkään ihmeellisemmin.
-
benelux fat
- Kameleontti
Kirjautuessa rupesin miettimään nikkiä ja kaulassa roikkuneesta benelux fatistä se sitten tuli. Benelux fat on siis tietynlainen spraypullon suutin. Ei omaa mitään sen suurempaa merkitystä.
Avatar taas on rajattu kaverin ottamasta possekuvasta.
Avatar taas on rajattu kaverin ottamasta possekuvasta.
"Trippi pakottaa ajatukset kulkemaan eri tavalla ja irtautumaan itse rakennetuista muureista, jotka toisilla saattavat pitää horjuvaa mielenterveyttä pystyssä." Miffy @ P-linkki.
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Nimimerkkiä ei ole mitenkään kovin tarkkaan harkittu, kunhan valittu uusi ylimääräisten assosiaatioiden välttämiseksi. Tuon lääketieteellisen tilan latinankielinen nimi vain kuulosti ihan "nimimerkiltä", joten siihen joskus sitten päädyin.
En tiedä kuvaako se itseäni kovinkaan hyvin, kun en onneksi varsinainen alkoholisti ole tai ole koskaan ollut, vaikka jonkinlaiseksi suurkuluttajaksi voin itseäni valitettavasti kutsua. Lähinnä alkoholiongelma on tarkoittanut, että viina loppuu ja juomisongelma sitä, kun ns. leuka vuotaa.
Avataria en ole toistaiseksi jaksanut laittaa, varsinkin kun yksi kuningasajatus tuli jo joskus käytettyä aiemmin enkä halua tulla tunnistetuksi mahdollisesti vähemmän anonyymiltä foorumilta, jonne joskus kirjoittelin.
En tiedä kuvaako se itseäni kovinkaan hyvin, kun en onneksi varsinainen alkoholisti ole tai ole koskaan ollut, vaikka jonkinlaiseksi suurkuluttajaksi voin itseäni valitettavasti kutsua. Lähinnä alkoholiongelma on tarkoittanut, että viina loppuu ja juomisongelma sitä, kun ns. leuka vuotaa.
Avataria en ole toistaiseksi jaksanut laittaa, varsinkin kun yksi kuningasajatus tuli jo joskus käytettyä aiemmin enkä halua tulla tunnistetuksi mahdollisesti vähemmän anonyymiltä foorumilta, jonne joskus kirjoittelin.
AD_HD @ synirc
-
frontti
- Psykonautti
-
Jeshu
- OD
Re: Nimimerkkinne ja avatarinne
Nimimerkki tuli jostain mielen tiedostamattomista syövereistä, mutta on tätä nykyä ruvennut avautumaan minulle. Sillä vähällä tiedolla mitä mulla jesuiitoista on, niin huomaan itsessäni jotain samaa, ilman sitä niiden uskonnollisuutta. Tai sitten olen koko käsitteen kanssa hukassa.tRip wrote:Mistä ovat lähtöisin nimimerkkinne ja avatarinne?
Yleensä olen tehnyt avatarini itse, valokuvannut, mutta tämä nykyinen on netistä poimittua ja se on minusta oivallinen. Tuo lintunen tuossa liitelee vapaana ja päällä lukee 'peace' - just right imho.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
tRip
- Moderator
Nyt vasta tajusin, että siinähän lukee 'peace'..jesuiitta wrote: Tuo lintunen tuossa liitelee vapaana ja päällä lukee 'peace' - just right imho.
Keep it unreal.
-
frontti
- Psykonautti
-
Joniitti
- Apteekki
-
TilTo
- Karvakuono
-
medicineman
- Lepakko
-
HZB
- Psykonautti
-
viaticus
- Psykonautti
-
RiotStarter
- Apteekki
-
Ahab
Vähä pelästyin ku avataris liikahti. Burning safariTiiEitsKay wrote:Nimimerkin merkitystä ja alkuperää voi tiedustella privassa, mikäli kiinnostaa(ei sillä, että tarina olisi mitenkään mielenkiintoinen tosin..)
-
psyvault
- Karvakuono
-
growy
- Kameleontti
hmmm.nimimerkki..Growy. Empäs tiä
keksin kai vaan päästä..?
Avatar on internetin ihmeellisestä maailmasta löydetty..
Avatar on internetin ihmeellisestä maailmasta löydetty..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
Usoda
- LD50
Nimimerkkini tulee Higurashi no naku koro ni-animesarjasta. Lausahdus kuullosti vaan hyvältä nimimerkiksi joten aloin käyttämään sitä foorumeilla.
Avatarihahmonani käytän Nijiura Maids "sarjan" hahmoa Yakui.
Avatarihahmonani käytän Nijiura Maids "sarjan" hahmoa Yakui.
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
-
skirtfeber
- Apteekki
nikki ei tuu mistää eikä tarkota mitää.
avataris on mun jouluna syömät cambodiat mmm.
avataris on mun jouluna syömät cambodiat mmm.
when the going gets weird, the weird turn pro.
-
spasm
- OD
Nimimerkkini on amerikan kieltä ja tarkoittaa kouristusta, joka sopii sinäänsä tällaiseen nistifoorumiin. Alunperin se tuli samannimisestä Meshuggahin biisistä.
Avatar on taas Pyynö-jänis (Jos ette tiedä pyynöä, käykää kattomassa wikipediasta, pyynön omat sivut on jostain syystä down tällä hetkellä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyyn%C3%B6 ). Olen tosin muokannut tuota kuvaa laittamalla pyynölle oman kitarani (valokuvasta).
Avatar on taas Pyynö-jänis (Jos ette tiedä pyynöä, käykää kattomassa wikipediasta, pyynön omat sivut on jostain syystä down tällä hetkellä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyyn%C3%B6 ). Olen tosin muokannut tuota kuvaa laittamalla pyynölle oman kitarani (valokuvasta).
Kylmyys johtuu lämpötilasta.