Amfetamiinin aiheuttamat haittavaikutukset?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
DiamondNick
Karvakuono

Amfetamiinin aiheuttamat haittavaikutukset?

Post by DiamondNick »

Moi,

Kiinnostaisi tietää minkälaisia haittavaikutuksia tai mahdollisia vieroituisoireita porukalle on tullut runsaamman pirin nauttimisen seurauksena?

Oma pirin käyttöni on ollut 1-3krt viikossa viimeiset 3 vuotta ja sitä ennen huomattavasti satunnaisempaa. Joko suun kautta tai nokkaan. Joitakin väliviikkoja toki kolmeen vuoteen mahtuu, mutta vain joitakin yksittäisiä.
Itsellä haitat on tähän mennessä rajoittuneet onneksi tukkoiseen nenään ja paino on tippunut pari kiloa mutta se ei ole vaarallista. Univelkaakin on toki tullut kerättyä, koska töissä käyvänä voisi olla ihan tervettä levätä, syödä ja palautua työviikosta, eikä valvoa, olla syömättä ja rokkailla :D nyt viime viikonloppu meni töissä ja tuli varmasti unta enemmän kuin pitkään aikaan vapaalla ollessa. Hassua, mutta keskiviikon kohdalla olen työputkesta huolimatta paljon virkeämpi kuin yleensä.

Anyway piri on ehkä suosikki huumeeni ja luultavasti puljaan sen kanssa vielä pitkään jos ei ihmeempiä tapahdu. Täytyy vaan pitää se aivan maksimissaan näissä käyttömäärissä tai sitten lipsahtaa punasen puolelle.

Nyt tahtoisin tietää muiden kokemuksia lähinnä negatiivisista puolista mitä piriin liittyy
Tunteella vaiko jänteellä?
dpi
Lepakko

Re: Amfetamiinin aiheuttamat haittavaikutukset?

Post by dpi »

Tjaah.. mitähän negatiivista..

Elämä ei tunnu enää elämisen arvoiselta ilman sitä?
Se lienee pahin.

Muuten aika sinut sen hyöty/haittavaikutusten suhteen.

- eli en enää käytä.. Siitä syystä että se osuu liian nätisti sieluun.
Keep It Unreal.
DiamondNick
Karvakuono

Post by DiamondNick »

Joo, oon kyllä pistäny merkille, että ei pidä liikaa tottua touhuamaan tämän aineen vaikutuksen alaisena, koska sit tulee huomaamaan, että eihän tämä tunnukaan niin vitun siistiltä kun on selvin päin. Korostaisin kohtuutta tämänkin aineen nauttimisessa.
dpi
Lepakko

Post by dpi »

Suosittelen kyllä opettelemaan sen syömiskäytön :)

Mulla 7-8v? Pirin käyttöä historiassa, ja jotenkin tulin aina siihen lopputulokseen että syömällä paras.
Toki IV oli oma juttunsa, mut ei silti ihan mun juttu. Nokittaminen loppui siihen kun nenä ei enää sietänyt pölyä kummempaa.. ja.. joo.

Amfe on inhottavaa sanoa näin, mutta täydellinen aine.

Mutta vielä niihin negatiivisiin:
- IV - suonet lopulta korventuu
- P.O (suun kautta) - paras
- nenukkiin - syövyttää lopulta nenän aika inhaan kuntoon

Suositelen syömistä: toimii tasasimmin; vatsaan se kuuluu. Vähiten haittoja.

EditD.
Koitan keksiä vielä jotain horror negatiivista amfesta;-
Keep It Unreal.
DiamondNick
Karvakuono

Post by DiamondNick »

Joo, nyt oon enemmissä määrin itekin koittanut nauttia syömällä.. Tosiaan vaikutus on pidempi ja tasaisempi. Nyt ei oo onneksi pitkilleen sitä ollut mutta joskus huomasin että oli kitalaessa jopa selvä kohouma kielellä tunnustellen kun oli annettu klyyvarille kunnolla kyytiä. Sunnuntaina tais mennä ihan max 0,2g kahvikuppiin joskus klo15 ja ei jumalauta tarvinnu seuraavana yönä nukkua. Tuo sunnuntain pikku maistelu täytyy kyllä lopettaa. Ei oo oikeesti sen arvoista jos täytyy vielä maanantaina töihin herätä :D
dpi
Lepakko

Post by dpi »

DiamondNick wrote: Wed 09 Nov 2022, 20:52 . Tuo sunnuntain pikku maistelu täytyy kyllä lopettaa. Ei oo oikeesti sen arvoista jos täytyy vielä maanantaina töihin herätä :D
Nehän ne just jännimpiä ;-
(Kokemuksia)..
Keep It Unreal.
DiamondNick
Karvakuono

Post by DiamondNick »

dpi wrote: Thu 17 Nov 2022, 19:39
DiamondNick wrote: Wed 09 Nov 2022, 20:52 . Tuo sunnuntain pikku maistelu täytyy kyllä lopettaa. Ei oo oikeesti sen arvoista jos täytyy vielä maanantaina töihin herätä :D
Nehän ne just jännimpiä ;-
(Kokemuksia)..
Tuossa piilee totuuden siemen. Huomenna olis perjantai ja sitten on pian taas sunnuntai ja sama "ongelma" edessä :D
STRN
Psykonautti

Post by STRN »

DiamondNick wrote: Wed 09 Nov 2022, 20:52 Joo, nyt oon enemmissä määrin itekin koittanut nauttia syömällä.. Tosiaan vaikutus on pidempi ja tasaisempi. Nyt ei oo onneksi pitkilleen sitä ollut mutta joskus huomasin että oli kitalaessa jopa selvä kohouma kielellä tunnustellen kun oli annettu klyyvarille kunnolla kyytiä. Sunnuntaina tais mennä ihan max 0,2g kahvikuppiin joskus klo15 ja ei jumalauta tarvinnu seuraavana yönä nukkua. Tuo sunnuntain pikku maistelu täytyy kyllä lopettaa. Ei oo oikeesti sen arvoista jos täytyy vielä maanantaina töihin herätä :D
Syömällä piriä on varmaankin vähiten haittavaikutuksia. Silloin, kun jaksan nähdä vähän enemmän vaivaa niin teen puolikkaasta rizlapaperista sellasen "kupin" mihin varistelen varovasti pikkulusikalla vauhtia, minkä sit nuolaisen kiinni ja nielen.
4:20pm
DiamondNick
Karvakuono

Post by DiamondNick »

STRN wrote: Thu 24 Nov 2022, 10:42
DiamondNick wrote: Wed 09 Nov 2022, 20:52 Joo, nyt oon enemmissä määrin itekin koittanut nauttia syömällä.. Tosiaan vaikutus on pidempi ja tasaisempi. Nyt ei oo onneksi pitkilleen sitä ollut mutta joskus huomasin että oli kitalaessa jopa selvä kohouma kielellä tunnustellen kun oli annettu klyyvarille kunnolla kyytiä. Sunnuntaina tais mennä ihan max 0,2g kahvikuppiin joskus klo15 ja ei jumalauta tarvinnu seuraavana yönä nukkua. Tuo sunnuntain pikku maistelu täytyy kyllä lopettaa. Ei oo oikeesti sen arvoista jos täytyy vielä maanantaina töihin herätä :D
Syömällä piriä on varmaankin vähiten haittavaikutuksia. Silloin, kun jaksan nähdä vähän enemmän vaivaa niin teen puolikkaasta rizlapaperista sellasen "kupin" mihin varistelen varovasti pikkulusikalla vauhtia, minkä sit nuolaisen kiinni ja nielen.
Joo tuo on hyväksi havaittu. Itekseen popsin monesti pommeja mutta sitten porukassa enempi tuntuis menevän viivoja..
DiamondNick
Karvakuono

Post by DiamondNick »

Nyt on ollu jatkeena tavarassa jotain ihan ihme paskaa. Viimeisen kuukauden oon huomannu että jää erittäin ihmeelliset fiilikset aina jos on parinakin iltana ottanut. Toimii kyllä silleen ok että ei sinällään valittamista mutta seuraavat pari päivää ei ole yhtään hyvä fiilis lähinnä henkisellä puolella. On nuita laskuja tietysti ennenkin tullut mutta ei kyllä mitään tuohon verrattavaa. Toisaalta tätä ennen on jo pitkään tullu aika hyvää tavaraa, että lähinnä muutaman päivän nauttimisen jälkeen olo on ollut "pöllämystynyt" mutta ei niinkään masentavaan verrattavissa eikä huono. Ehkä turhan hyvälle tottunu. Parempia settejä odotellessa!
dpi
Lepakko

Post by dpi »

DiamondNick wrote: Thu 24 Nov 2022, 20:09 Nyt on ollu jatkeena tavarassa jotain ihan ihme paskaa. Viimeisen kuukauden oon huomannu että jää erittäin ihmeelliset fiilikset aina jos on parinakin iltana ottanut. Toimii kyllä silleen ok että ei sinällään valittamista mutta seuraavat pari päivää ei ole yhtään hyvä fiilis lähinnä henkisellä puolella. On nuita laskuja tietysti ennenkin tullut mutta ei kyllä mitään tuohon verrattavaa. Toisaalta tätä ennen on jo pitkään tullu aika hyvää tavaraa, että lähinnä muutaman päivän nauttimisen jälkeen olo on ollut "pöllämystynyt" mutta ei niinkään masentavaan verrattavissa eikä huono. Ehkä turhan hyvälle tottunu. Parempia settejä odotellessa!
Valitettavan yleistä nykysin :f

Muistan kun monesti ihan lusikalla söin itse jatkamani piriä… ei laskuja, hampaat toki ehkä otti hittiä, mut sokerikuorrutteella nääs :D

Nykysin on ainakin stadissa tää ”kadulta labraaan -hanke” - eli pussinpohjia, klikkien pohjia yms. Sinne vaa analysoitavaks.

Eikä paskaa piriä kannata tukea. Parempaakin saa kun osaa vaatia!
Keep It Unreal.
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

Itse jostain syystä hairahduin käyttämään noin vuoden verran (en muista tarkkaan, sekavaa aikaa)-

ja pitkän aikaa en tuntenut mitään haittavaikutuksia, varmaan melkein vuoteen. En ymmärtänyt että niitä voisi edes olla.

Koin olevani niin voimissani että hoidin kaikki omaan tyyliin, nukkumiseenkin oli lopulta joku uus hieno tekniikka.

No pitkän ajan päästä ne laskut tuli. Tajusin amfen ja kahvin käytön ohella että en ole nukkunut varmaan vuosiin kunnolla.

Aloin näkemään miten sekaisin olen. Sitten vedin jonkinlaisen annoksen amfea nokkiin, ja se ei tuntunut oikein missään, ja sitten se rupesikin väsyttämään.

Niinä aikoina tulin uskoon ja luovuin amfetamiinista. Ja käyttäjäkavereista.

Käytin vain pommeilla ja nenään.

Käytön viimeisinä päivinä ja sen lopetuksen jälkeen alkoi todelliset haittavaikutuksen näkyä. Miten asetoni ja valvominen oli WÖÖWÖTTÄNYT päänuppini. Olin ahdistunut, paniikissa, pelkotiloissa. Ilman amfetamiinin voimaa koin massiivisia kohtauksia ja väsymyskohtauksia.

Valveunia ja hulluksitulemista.

Noh, Luojan kiitos ne hälvenivät kun oli selvinpäin. Se oli kuin kasa sairauksia jotka pamahtivat päälle, ja olivat NÄKÖJÄÄN kuitenkin ohimeneviä.

Kyllä minusta vielä 10 vuotta tuon kuurin jälkeen huomaa että olen käyttänyt kannabista pitkään, ja jonkun verran amfetamiinia.

Pieni pelkotila roikkui vielä pitkään matkassa, ja nykyään ahdistaa ajoittain.

Mutta Jeesuksessa minulla on tarkoitus, toivo ja pelastus... Ja Hän on parantanut paljon, jotta voisin elää rakkaudessa ja totuudessa tässäkin ajassa, olla heikkona ihmisenä Jumalan käytössä, ja vahvistua Jumalan voimassa.

Jeesus pelastaa. :up: :love:
back to basics rootbwoy
tRip
Moderator

Post by tRip »

Jotain pysyvää aivovauriota jätti 7v amfelääkitys.

Kerrasta jo nykysin letargia ja elämänhaluttomuus

Mielummin takaisinoton estäjiä, kuin suoraa dopamiinin tulvaa.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Iisavela
Tuppisuu

Post by Iisavela »

Mielenterveysongelmia, ahdistusta, psykooseja, itsetunnon laskua, liiallista laihtumista, hiustenlähtöä, hormonaalisia häiriöitä, hampaiden kulumista, verenmyrkytyksiä, suonitukoksia, sydänoireita. Kaikki kaverit otti etäisyyttä, perheeseen meni välit. Pysyviä mielen ongelmia, joista psykoosisairaus pahin. Ilman rankkaa pirinkiskomista jo 3:tta vuotta, silti oireita yhä on.
Sopivasti kiemuralla.