Usko ja huumeet

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Thatspecialsomeone
Psykonautti

Usko ja huumeet

Post by Thatspecialsomeone »

Mitä ootte mieltä käyttäjistä jotka on lopettanut huumeiden käytön kristinuskon tai muun kautta?

Mä olen kahden vaiheilla. Toisaalta musta on hienoa että joku jolla ongelmia pääsee kamasta eroon tolla tavalla. Mutta tavat joilla näitä käyttäjiä käännytetään on saanut sukat pyörimään jaloissa. Esim. mun käyttäjä kaverille uskovaiset puhui tyyliin "Ei sun ole pakko mennä helvettiin, käännyt uskoon niin et joudu helvettiin"

Eli aika perverssiä meininkiä.

Onko teillä paljon kavereita jotka on kääntynyt uskoon ja lopettaneet käytön?

Edit. Katoin muuten tähän liittyen "KK";n eli kari korhosen puheen. Hemmo sanoi puheessaan että häneltä on kuollut 83 kaveria. Tais temmata ton luvun ihan korvasta. Kuullostaa niin epärealistisen isolta.
Woe is me, oh woe
mentalhell
Kameleontti

Re: Usko ja huumeet

Post by mentalhell »

Kävin täällä foorumilla tsekkaa inbox, muute ei kiinnosta. Mut tää aihe.

Täs käänty useita kavereita, minut myös tänne suuntaan.

Kama jääny. Tilalla ihan muut asiat ja onni.

Uskoo tullu frendi tos just kerto et taas kolme meiä käyttäjäkaveria kuollu. Ja ku se lista on jo muutenki pitkä. Surullista.

Seurustelen uskovan kans, kaikki o hyvin.

Mulle o naurettu, vedottu mt-ongelmii ja parjattu ties mitä asia takia, on onneks hyvääkin sanottu. Eikä se mua haittaa.

Uskon elämää ollu reilu vuos. Kamaa ei oo menny, eikä edes käyny mieles. Pari vuotta ollu ilman. Kaverit vaihtunu, nytkin vietän aikaa Juhannuskonferenssissa. (Pitäis nukkua, mut ei tuu uni.)

Mua täällä tuski näkyy. Ilmeisesti ei vanhat kaveritkaa halua olla yhteydessä. Ihan kiinnostaa et mite menee niilläki.

Mä koin viimeks tänää todella voimakasta hengellistä ihmettä ja onnea. Selvänä.

En mä vaiha tätä enää. Ku tää on se mun tie. En mä pärjää elämäs ilman uskoa, olin vaa kurja narkkari. Uskossa oon ihan uus. Saadaan syntyä uudelleen.

Kannattaa kuunnella todistuksia. Toi KK on se klassikko tj mut näitä riittää. Tänää just kuunteli todistusta, mite usko vei riippuvuudet pois. Ihmisiä joitte pitäis olla kuollu. Iloisina todistivat. Nää tyypit ei vaa pyöri niis piireis enää ni käyttäjät ei kuule näitä ihmeitä. En mäkää ollu tietone näistä ennen ku alko pyörii uskovie kaa. Ja muutki vaikeudet, usko auttaa. Meil on valtava voima turvana jos otetaan vastaan se.

Ehkä jätän tässä hyvästit vaultille, päihteet ei kiinnosta. Saatan inboxi käyä joskus lukee. Enhän mä tätä ole selannu aikoihin.

Jeesus rakastaa teitä. Siunausta.
Thatspecialsomeone
Psykonautti

Post by Thatspecialsomeone »

Hienoa että oot päässyt haitallisista huumeista eroon. Mutta miks sun pitäis lopettaa tänne kirjoittelu vaikka et käytäkkään?

Onhan täällä paljon keskusteluja muustakin kuin huumeista ja huumeisiin voit kommentoida oman kokemuksen pohjalta varoittaa ja neuvoa uusia käyttäjiä. Pysy ihmeessä täällä ja kerro lisää omasta uskovaisuudestasi.

Itekkin uskon jumalaan, sitä mihin uskontoon kuulun on vielä auki, en ole varma onko niin giganttisen jumalan jälkeä missään uskonnossa.
Woe is me, oh woe
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

Huomenta kaikki psyvaulttilaiset! :up:

Halusin nostaa tämän langan, tätä on hyvä pitää yllä.

Sillä monethan meistä on hyvinkin hengellisiä ihmisiä, jonkinlainen henkimaailma on varmasti suuremmalle osalle täällä kirjoittelevista auennut, hyvällä ja/tai huonolla tavalla.

Olen kirjoittamassa tiivistettyä elämänkertaa omasta matkastani tähän asti, 0-34 v.

Ja niinkuin kliseiseltä voi joillekin kuulostaa, on minut pelastanut Jeesus Kristus, Jumalan pelastus.

Kyllä se maailma on iso ja leveä paikka, ja niinkuin Herramme sanoo, kapea on se tie joka johtaa pelastukseen ja harvat ovat ne jotka sen löytävät.

Jeesus sanoi myös että löytääköhän uskoa takaisin tullessaan.

Loppu on lähellä. Ja vielä Jeesus sanoi että pilkkaajia tulee puheinensa: "Kauan kestää kun ei ole vieläkään tullut."

Jumalalla on oma suunnitelmansa ja aikataulunsa näissä. Eikä Hän kuitenkaan jätä sitä ilmoittamatta palvelijoilleen profeetoille, jotka sen kansoille julistavat.

Eikä Jumalan kädet ole kasvaneet liian lyhyiksi auttamaan. Ei Jumala ole tästä maailmasta jossa Hän sallii pahuuden vielä näinkin velloa ja ihmisiä syvään päätyyn viedä.

Jumala on Kaikkivalitias, Kaikkitietävä, ja Kaikkivoipa. Ja kaiken tämän lisäksi, vaikka koetkin myös pahuutta elämässäsi, enemmän tai vähemmän, Jumala rakastaa sinua.

Hän vaikuttaa olevan kaukana, mutta todellisuudessa Hän on aivan läsnä, sinussa, kun kutsut Häntä. Jumala on valtaistuimellaan, Pyhä Pyhä Pyhä Jumala, mutta Hän on myös niiden sydämissä jotka rakastavat.

Uskonnollisille fariseuksille ja kirjanoppineille Jeesus maan päällä puhui paljon. Mm. "Ei Taivaiden valtakunta tule näkyvällä tavalla, vaan se on teissä sisäisesti."

Rohkaisen sinuakin lukija, keskustelemaan Jumalan kanssa. Kysy Häneltä, pyydä Häneltä, mitä sydämesi tarvitsee. Ennen kaikkea tarvitsemme pelastusta täältä synnin maailmasta-

ja pelastus ikuiseen elämään, se elämä joka tulee, ei ole myöskään tästä maailmasta.

Monella meillä saattaa olla väärä kuva ikuisuudesta. Jumala ei lupaa meille ikuista kärsimystä tai taistelua sairauksia ja onnettomuuksia vastaan.

Jumalan valtakunta on rauhan, ilon ja yltäkylläisyyden valtakunta, jonka Jeesus tahtoo avata meidän sisäiselle ihmisellemme jo nyt.

Jeesus ei edes maksa mitään. Hän on Jumalan maksu meidän rikostemme tähden. Haluatkon tänään vastaanottaa Jeesuksen sydämeesi?

Jeesus sana tulee kreikankielestä Iesous, ja heprean sanasta Yeshua, joka tarkoittaa pelastus.

Tänään on pelastuksen päivä. Jumalan armosta me pelastumme, uskon kautta, jottei kukaan voisi kerskailla, vaan voimme sanoa, että Jumala on hyvä.

Eihän kukaan meistä ole päättänyt tälläiseen maailmaan syntyä? Ja niin ei meidän täältä kirkkauteen tarvitse itse kiipeillä.

Hän joka on Luonut ja Hallitsee, on velvollinen pitämään meistä huolta.

Jokainen joka kuolee Jeesuksessa, on sinä päivänä Hänen luonaan paratiisissa.

Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän Jumalan luo muutoin kuin minun kauttani."

Mihin Jumala tarvitsisi mitään? Iloksensa. Ja jos Hän yksin olisi, kenen kanssa ilonsa jakaisi?

Isä antoikin Pojallensa Jeesukselle kaiken vallan.

Niinkuin jo maanpäälläkin ihmiset saavat iloita lapsistaan, kaikki ilo ja kirkkaus on täällä kuin kuvastimen heijastus Jumalan kirkkaudesta.

Pelastus on Jeesuksessa, Elämä on Jeesuksessa, ja tämä maailma ei tahdo sitä vastaanottaa, tämä maailma on tulelle talletettu, ja loppu on lähellä.

Ei niinkuin jotkut heittelevät päivämääriä tuomionpäivästä. Jeesus sanoi, ajan merkit me voimme tuntea- Raamatusta Matteus 24, Luukas 21, Markus 13, jne.

ja meidän jokaisen kuolema on lähellä, mutta Jeesus, joka on elämä, on voittanut kuoleman. Jokainen joka uskoo Jeesukseen, luottaa Jumalan pelastukseen, pelastuu ikuiseen elämään. Se on haluamiskysymys. Jos haluat elää täydellisen kaikkeuden Luojan hyvässä hallinnossa, huolenpidossa ja varustuksessa, on Jumala antavi sinullekin uuden maan ja Taivaat, jossa saat kulkea.

Jeesus puhui uskonnollisuutta vastaan, ja opetti Jumalan tuntemista. Kaikealla vallalla. Ja tänäänkin Hänellä on kaikki valta Taivaissa, maan päällä, merissä ja vesien lähteissä, ja Hän rakastaa meitä.

Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen niin pelastut.

Jeesus antoi minulle uuden elämän. Olin kuolla huumeisiin ja murhiin, Jeesus pelasti minut. Miksi? Mehän synnymme ja kuolemme, ja kun huudamme avuksi Jumalaa, pelastummu ikuiseen elämään?

Miksi minun täytyisi nyt tässä maailmassa elää jos on jo lupaus paratiisista Jumalan kanssa?

No koska tämä maailma vieläkin on pelto jossa Jumalan lapset syntyvät ja kasvavat, meillä on tässäkin maailmassa elämän tarkoitus.

Se tarkoitus on uskovalla olla osana Jumalan pelastussuunnitelmaa, olla Jumalan hyvässä käytössä.

Jumala vaikuttaa meissä tahtoa ja tekemistä, ja heti kun tehtävämme on täytetty, tai emme jaksa enää, on meillä tie kuoleman ja elämän kautta Jumalan luo.

Ja Jeesus on tulossa takaisin asettamaan maanpäälle 1000 vuotisen valtakunnan, jossa saamme Hänen kanssaan hallita, jos olemme Hänen kanssaan kärsineet.

Oletko sinä kärsinyt hyvän tähden tässä pahuuteen langeneessa maailmassa?

Oletko sinä itse tehnyt pahaa eli syntiä?

Jos näät että asia on näin, tiedä että Jeesus tahtoo sinut pelastaa.

Hän sanoi ettei ole tullut etsimään vanhurskaita, ei Jumalan edessä otollisia, vaan syntisiä.

Jos tiedät että olet pahaa, eli syntiä tehnyt, Jeesus on tullut etsimään sinua. Jos tahdot, Hän voi sinut pelastaa. Itse et voi itseäsi pelastaa, mutta Jumala voi.

Jeesus on Jumala. Hän on Jumalan Poika, eli myös Jumalan, niinkuin Taivaallinen Isä on Jumala.

Ihmisellä on poika, joka myös on ihminen.

Ja Jumala on tehnyt ja tekee kaiken Sanansa mukaan, niinkuin Hän on asettanut ja luvannut. Kukaan ei voi syyttää Jumalaa.

Ja kun sinä olet vastaanottanut Jumalan pelastuksen, Jeesuksen Kristuksen, elämäsi Herraksi-

Saat alkaa kasvaa Jumalan armossa ja tuntemisessa.

Ja jos ja kun vielä syntiä teet, niin sinulla on puollustaja Taivaassa, Jeesus Kristus, Jumalan antama uhrikaritsa, syntien sovitus, Lunastajasi, joka on tulossa tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

Mutta tänne Jeesus ei syntyessään tullut tuomitsemaan, vaan pelastamaan.

Ja tänne maan päälle, Jeesus lupasi meille ihmisille toisen puollustajan, Pyhän Hengen, Totuuden Hengen.

Kun maailma syyttää meitä, sanoo Raamattu jo edeltä käsin: "Kuka voi syyttää Jumalan lapsia".

Totuuden Henki jonka Isä Jumala lähettää Poikaansa uskoville, tuo ihmisen KAIKKEEN TOTUUTEEN. Ja tämä Totuus, tekee ihmisen vapaaksi.

Vapaaksi rakkauteen- vapaaksi elämään tässä ajassa Jumalan käytössä.

Raamattu sanoo: Jumala on rakkaus.

Ja niinkuin alussa sanoin, monen meidän Jumalakuva on vääristynyt, emme ymmärrä täysin rakkautta.

Jeesuksessa se näkyy. Jumalan täydellinen rakkaus. Jumalan antoi Jumalan Pojan, kärsiä ja kuolla tehden pelkkää hyvää, syntiinlankeemuksessa ihmisten poikien ja tyttöjen puolesta.

Muttei jättänyt Poikaansa, eikä meitä kuolemaan, vaan esikoisena nosti ylös kuolleista esikoisensa, ainutsyntyisen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, ja sitten meidät Hänen kanssaan.

Jokainen joka kuolee Kristuksessa, nousee ylös Isän luo.

Ja jokainen joka ei ole uskonut Poikaan, ei ole vastaanottanut Kaikkeuden Luojan armoa, menee tuhoon ja kadotukseen minne haluaakin. Sekin on Jumalan armoa.

Jotkut ihmiset sydämestään eivät tahdo ikuiseen hyvään Jumalan valtakuntaan- He menevät Valheen Isän, Saatanan kanssa kadotukseen.

Näin on myös kirjoitettu.

Mutta jos sinä tahdot pelastua, sinäkin pelastut.

Synnin eli pahuuden palkka on kuolema, mutta Jumalan armon lahja on ikuinen elämä, Jeesuksessa Kristuksessa, meidän henkilökohtaisessa Vapahtajassamme.

Jeesus on jokaisen meidän henkilökohtainen Pelastajamme ja Herramme. Ja Hänen kauttaan myös todellinen henkilökohtainen rakkaussuhde tulee meidän ihmisten välille.

Vastaanota siis Jumalan rakkaus, Jeesus, ja kaikki muukin hoituu. Näin Jumala, Jeesus, Raamattu, Pyhä Henki, ja me uskovat sinulle todistamme, ja opastamme.

Matteus 6:33 FB38
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Jeesus kutsuu sinua rauhaan ja lepoon, jotta voisit tässäkin ohimenevässä ajassa olla Jumalan hyvässä käytössä, ja ennenkaikkea täyttyä Jumalan pelastuksen ilolla.

Ef. 4: 8:ssa
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä.

Ef 5:6-20
Älkää antako kenenkään pettää itseänne tyhjillä puheilla, sillä niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa kaikkia tottelemattomia. Älkää siis olko sellaisten kanssa missään tekemisissä. Ennen tekin olitte pimeyttä, mutta nyt te loistatte Herran valoa. Eläkää valon lapsina! Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä. Pyrkikää saamaan selville, mikä on Herran mielen mukaista. Älkää osallistuko pimeyden töihin: ne eivät kanna hedelmää. Tuokaa ne päivänvaloon. Mitä sellaiset ihmiset salassa tekevät, on häpeällistä sanoakin, mutta kaikki tulee ilmi, kun valo sen paljastaa. Kaikki, mikä on paljastettu, on valossa. Sen vuoksi sanotaankin:

– Herää, sinä joka nukut,
ja nouse kuolleista,
niin Kristus on sinua valaiseva!

Katsokaa siis tarkoin, miten elätte: älkää eläkö tyhmien tavoin, vaan niin kuin viisaat. Käyttäkää oikein jokainen hetki, sillä tämä aika on paha. Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto. Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne. Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Rukoile, puhu Jumalalle Jeesuksen Kristuksen täydellisen syntien sovituksen tähden. Ano että Jumala täyttää sinut Pyhällä Hengellä, Hän tahtoo tehdä sen, täytyt Rakkaudella joka ei ole tästä maailmasta.

Jumalan ylitsevuotava rakkauden malja.
back to basics rootbwoy
tRip
Moderator

Post by tRip »

Olen hengellinen ja uskon että kaikki menee just niinkun pitääkin.

Jumalasta tiedä. Mun pitäs käydä vähän vakavia keskusteluja sen kanssa.

Uskon toki korkeampaan voimaan.

Miten muuten me täällä universumissa eleltäisiin. Täytyyhän nyt jokin voima olla tuolla joka….
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..