Mun mielestä viisasta.. Jo ihan siksi, että tällaisilla foorumeilla, kun asiayhteyden voi niin helposti fragmentoida ja jättää lojumaan johonkin tutkimuslinjan "lähteisiin" .
Ihan jo kun luki tota A-klinikan tutkimusta uusista huumausaineista foorumeilla ja netissä. Missään ei mainittu minkäänlaista dataa mitä oli kerätty.. voi olla että huolimattomalla pikaluvulla hukkasin enkä vain nähnyt näitä.. Must tässä on pieni epäilyttävä seikka.
Tehdään raportti.. mut mistä se raportti kertoo, on se että tehtiin tästä raportti.
Mun mielestä ois hyvä pitää mielessä ihan jo sekin seikka, että ollaan suomalaisella palvelimella, ilman ssl. suojausta..
Kun ihmiset tajuiskin, että jopa minäkin melko nopeasti oppisin kaappaamaan täältä yksilöityä dataa.
Noh, eihän viranomaiset.. eihän heillä tietty ole intressejä.
Väitän nyt piruuttanikin, että Vaultti on aikamoinen taikaportti suomen hjuume-skeneen. En elä foliopallona himassani et tuleekohan ne kohta sieltä käymään.. tai vaikka nappaisivatkin mun käyntikorttini täältä ja onnittelisivat mua huomenna vaikkei mun synttärit vielä ole edes alkanutkaan.
Tahdon vaan tuoda esiin, että onko julkisuus aina hyvä asia?
Mä olin ihan täpinöissäni että täällä yhä oli elämää. Upeeta.. Mä hylkäsin tän läävän, vaan koska kyllästyin olemaan aina se joka räksyttää asioista, vaikkei mitään varsinaista syytä tai uhkaa ole.
Moniko täällä tajuaa tietoturvan tärkeyttä nykypäivänä?
Moniko käyttää minkäänalaista salattua viestintää?
Moniko ylipäätään tietää tietoturvan alkeistakaan juuri mitään?
En herjaa. Kysyn.. Mietin.. Ihmettelen. Ja kuuntelen.
Ihan tavallisella JaffaPullo Puliumpalla kun ei ole mitään hätää.. käyttäjiä ei suomessa juuri jahdata, mitä siis pelätä.. Sananvapaus, FUKIT,!
Niinpä.
En mä näe tulevia uhkia. Kuin että uhka itsessään on yksilön tietoturvan mureneminen, jos ei tajua pitää huolta siitä.
Kyllä uskon että monikin täällä. Ainakin toivon niin - että älyää pitää tietoturvan edes minimaalisena. Mulle itselle salattu viestintä on niin itsestäänselvyys, et ei ole merkitystäkään sillä mikä on mun intentioni tehdä mitäkin tai mitä mikä missäkin on hätä. Ei.. Mun mielestä se on kansalaisvelvollisuus pitää tiettyä muuria mun ja tän maailman välillä. en mä tahdo edes et joku sais vahingossakaan tietää siitä, että toivotinpa äitille hyvää yötä tänään 12.4. kello 23.16. vaikken niin tehnytkään, niin jo tieto siitä, että kaikki tää data on julkisesti riepoteltavissa, reposteltavissa, ja yksilö kyllä pystytään saamaan hetkessä sieltä astrologin tähtikartan pohjamateriaaliksi.
Enmä tahdo olla mitään materiaalia, ilman että multa itseltäni kysytään, tahdonko mä että tämä lause näkyy huomenna kello seitsemän aamu teeveessä.. vai päätyykö seuraava lause soft-embon wc-paperirullan tuutulauluihin somisteeksi. En tarkoita ettäkö se mua nyt ihan vilpittömästi haittaisikaan, mut en mä tahdo ajatellakaan sitä siinä valossa, et se on ihan mahdollista.
Tottakai, kaikki julkinen on julkista, ja julkinen käymälä MISSSÄ vitussa.
Ehkä mä tahdon vaan tuoda esiin sitä, miten... tajunnut....... miten.... miten sen nyt nätisti sanois.. Totta helvetissä täällä kaikki on julkista, jos mä julkaisen sen submittia painamalla mä hyväksyn sen.
Mut mitään aineistoa en tahdo olla. (olkaa ite).
Aineistoa..
The Psychoactive Vault.
Mitä kirjotinkin jo "toimiston" puolelle, mä kyllä boikotoin tätä foorumia jo ihan siitäsyystä et täällä ei mikään ole pyhää.. Täällä ei ole minkään valtakunnan (tai vielä pahempaa, Suomen tasavallan) tietoturvaa, ei yhtään mitään - tehtynä sen eteen että ne jotka ei ihan tätä kokonaisuutena osaa ajatella (enkä syytä) ni ois myöskin ns.turvassa.
Noh. ei mulla ole mitään hätää, hätä on siinä ku räkä valuu ja kieli vaan puhuu, ja mä en edelleenkään tahdo sen olevan minkään valtakunnan "aineistoa".
Anonyymi aineisto jo kertoo sen, et jos se on se prosentti sitä ns.julkista tietoa, että meitä tarkkaillaan, ni mä en jää odottaan sitä 99%.. ja..
emmä sillä..
Mulla on tietoturva perustasolla. On lukko weeceen ovessa, mut enhän mä sitä täällä yksikseni käytä. Jos vaikka Puoli ruotsin kuninkaallista näkkileipää näkyisikin ulosteessa, ni mitä siitä?
Sitä mä vaan, et ihan kiva ku ennen mä rähjäsin tällasista asioista ylläpitotiimimme kanssa, ja aina mitätöitiin se mitä mä yritän sanoa, mutta en ehkä korrektilla tai rakentavalla, tai edes oikein havainnollistavalla tavalla osannut ilmaista. Nyt mä voin sentään luottaa siihen että potentiaalisia kanssaihmettelijöitä _saattaa_ olla myös muissa foliopäissä tässä nysväyskotosuomessa.
Eikä reikäpäille tarvi selitellä yhtään mitään. Julkista... ja ... sananvapaus.. ja olen kyllä tietoinen että oon se häirikkö, ja aina vastaan, vaikken useinkaan aivan tahallani, ni sillä uhallanikin pärisen täällä.
(ommulla välil jotain asiaakin joskus... ehkä - siks mä innostuneena siitä et tää on vielä hengissä tää vaultti, tulin urkkimaan et hönkiikö täällä oikeesti vielä elämää. ja näyttäis siltä että jonkinmoista ainakin.
En ole akateeminen.. Ehkä omallatapaa alkeellinen.. ja ylpeä siitä.
Mä en koita selitellä enää mitään, mut ymmärretään just sellasena kun mä yritän antaa ymmärtää itseäni. Joskus ehkä tsägäl onnistunkin siinä . Sillon mussa herää se et "hei... hitto.. ooks mä kerrankin onnistunu tekeen jotain "normaalia".. normia päin, katon hormia. . Tän talon orgiat.
Nauttikaa...
Aineistoja.
(mä ymmärsin sit kait jotain väärin pienenä, kun mä lähdin nauttimaan aineista.... mut ei se pysy täs aiheessa nyt mitenkään).
Widdu, multa puuttuu sivistyksen ruuvi - joudun tsekkaan wikipediasta mikä on Akatemia.
Okstää sitä?
äh.. emmä päätäni vaivaa.
--
Aineistoja. Oomme kaikki.. ihan jokainen.
FUKIT.. KUN AINEITA! (kirjoitetaan äidinkielen tunnilla. taas mä törmäsin pommiin).
Nauttikaa rauhassa niitä "aineita" (ei pidä sekoittaa myöskään "aneisiin", mä säädän niitä yksinoikeudella, taivaspaikan saa permannolta nyt _yhdellä_ PERUNALLA!
Onneks kukaan ei hogaa sitä mitä mä tarkotan perunalla, koska kryptasin sen niin hyvin et ihmettelen jo itsekin miten typerän huumorin kanssa telmin.
emmä vaan leiki tätä leikkii..
Niinkuin en ole osa massaa, en ole osa aineistoa, enkä osa mitäään kulttiakaan, enkä niinikään mitään muuta mitä tämä ympäröivä yhteiskunta tuputtaa lokeroina mun päähän. Ihan vaan. SIKS, koska muumipeikkoki oli siel, mut siltä kysyttiin sentään lupa olla siellä, sillä mielellä ku mä tällä tiellä, mihin en vielä tiedä mihin vielä siellä tullaan koodaamaan mun kankkuun kaks peikkoa ja yksi osa sientä.
AInoa mitä mä en ole, koska mä en ooo.
...ku kryptistä kieltä..
sekin vielä kielletään, vai kieletkin vihellettiin jo poikki.
terveisin: 3-meo-ituhippi (ja foliokallo).
p.s. oli hienoa et pistit jakoon tämänkin tiedon. en ehkä tee sillä mitää, mut ehkä mä tein jo ihan tarpeeks
Voikaa hyvin. ja awaruusomenat päähän kun meette nukkuun,!