Ajattelin tehdä langan tälle aiheelle kun en moista löytänyt.
Nyt toinen päivä 30mg annoksella, eien ole hjomamnit mitään. Tosin tänään aika kuosit niin paha sanoa mikä johtuu mistäkin. Itseasiassa koko viikko tarkoitus olla kuosit, eli mahdolliset sivuoireet jäävät huomaamatta.
Onko muilla kokemuksia Cymbaltasta/duloksetiinistä?
Cymbaltan aloitus
-
- Apteekki
Cymbaltan aloitus
Cogito, ergo sum
-
- Apteekki
Re: Cymbaltan aloitus
Miten mennyt Cymbaltan kanssa? Itellä vaihdettiin venlafaksiini tuohon duloksetiiniin vajaa kaksi vuotta sitten. Annos 60mg.
Aloitusoireista en tiedä, koska mulla vaihto tehtiin sairaalassa kolmessa viikossa. Olin siis muutenkin lataamossa tuolloin pari kuukautta.
Mä en ole pystynyt käyttämään oikein enää alkoholia tuon duloksetiiniin kanssa, ainakaan kirkkaita. Oon kolmesti tän parin vuoden aikana juonut kunnolla tuon lääkityksen aikana. Yhdellä kerralla jouduin tajuttomana ambulanssilla sairaalaan, ja kahdella kerralla putkaan. Oon riehunut ja uhannut tappaa kaikki, kytät myös. Muhun ei oo saanu mitään kontaktia. Ja oikeasti en ole koskaan aikaisemmin ollut sitä tyyppiä joka rähisee kännissä, vaan ihan leppoisa tyyppi.
Cymbaltan pakkausselosteessa on, että voi aiheuttaa raivokohtauksia. Lääkäri oli sitä mieltä että mulla yhdessä alkoholin kanssa aiheuttaa.
Vieroitusoireet tästä lääkkeestä on hirveät, kuten yleensä muutenkin tämän ryhmän lääkkeistä. Rahattomuuden takia jouduin tässä hiljattain olemaan vajaan viikon ilman. Huimasi, en saanut nukuttua, oksentelin ja ripuloin, psyyke oli ihan hajalla, en kyennyt kunnolla kävelemään. Huh se oli hirveää! Eli pidä huoli ettei lääke pääse loppumaan. Jos uhkaa loppua eikä saa vielä ostettua lisää jostain syystä, niin ota vaikka joka toinen päivä vaan lääke. Mä olin tosiaan melkein viikon ilman ja olo vaan huononi päivä päivältä.
Mä en oikein osaa sanoa auttaako tuo masennukseen, koska mulla on ollut SNRI-lääke käytössä 10 vuotta, ja sitä ennen SSRI jonku aikaa. Ja tuun syömään noita loppuikäni. Että en oikein osaa sanoa miten voisin ilman lääkitystä. Mutta paremmin nuo SNRI:t on auttanut kuin SSRI.
Aloitusoireista en tiedä, koska mulla vaihto tehtiin sairaalassa kolmessa viikossa. Olin siis muutenkin lataamossa tuolloin pari kuukautta.
Mä en ole pystynyt käyttämään oikein enää alkoholia tuon duloksetiiniin kanssa, ainakaan kirkkaita. Oon kolmesti tän parin vuoden aikana juonut kunnolla tuon lääkityksen aikana. Yhdellä kerralla jouduin tajuttomana ambulanssilla sairaalaan, ja kahdella kerralla putkaan. Oon riehunut ja uhannut tappaa kaikki, kytät myös. Muhun ei oo saanu mitään kontaktia. Ja oikeasti en ole koskaan aikaisemmin ollut sitä tyyppiä joka rähisee kännissä, vaan ihan leppoisa tyyppi.
Cymbaltan pakkausselosteessa on, että voi aiheuttaa raivokohtauksia. Lääkäri oli sitä mieltä että mulla yhdessä alkoholin kanssa aiheuttaa.
Vieroitusoireet tästä lääkkeestä on hirveät, kuten yleensä muutenkin tämän ryhmän lääkkeistä. Rahattomuuden takia jouduin tässä hiljattain olemaan vajaan viikon ilman. Huimasi, en saanut nukuttua, oksentelin ja ripuloin, psyyke oli ihan hajalla, en kyennyt kunnolla kävelemään. Huh se oli hirveää! Eli pidä huoli ettei lääke pääse loppumaan. Jos uhkaa loppua eikä saa vielä ostettua lisää jostain syystä, niin ota vaikka joka toinen päivä vaan lääke. Mä olin tosiaan melkein viikon ilman ja olo vaan huononi päivä päivältä.
Mä en oikein osaa sanoa auttaako tuo masennukseen, koska mulla on ollut SNRI-lääke käytössä 10 vuotta, ja sitä ennen SSRI jonku aikaa. Ja tuun syömään noita loppuikäni. Että en oikein osaa sanoa miten voisin ilman lääkitystä. Mutta paremmin nuo SNRI:t on auttanut kuin SSRI.
-
- Apteekki
Ei mennyt putkeen, ei tosiaan. Ei kertakaikkiaan kroppa toiminut tuon myrkyn kanssa; vapinaa, huimausta, suun kuivamista, virtsaumpi, zombiefiilis ja lihoin vajaassa kuukaudessa reilun 10kg eli keräsi nestettä aika huolella. Kuukauden jälkeen nosto 60mg:aan ja sitä en kestänyt kuin kolmeneljä päivää jonka jälkeen lopetin kokonaan. Kaikki sanoivat että en ollut oma itseni tuon lääkkeen kanssa, ja siltä se kyllä tuntuikin. Puhe meni myös aika vaikeaksi ja unohtelin sanoja tai mitä olin sanomassa kesken lauseen. En myöskään uskaltanut ajaa autoa. Myöskään mielialaan ei suurempaa vaikutusta muuten kuin että oli niin pihalla ettei oikein välittänyt/tajunnut mistään. Makasin kuurin ajan sängyllä/sohvalla koko hereilläoloajan ja nukuin todella pitkiä aikoja.renttuni wrote:Miten mennyt Cymbaltan kanssa? Itellä vaihdettiin venlafaksiini tuohon duloksetiiniin vajaa kaksi vuotta sitten. Annos 60mg.
Oli sen verran lyhyt kokeilu että lopettaminen oli helppoa, mitä nyt kolmisen viikkoa tuli sätkyjä ja kasvolihasten pientä nykimistä. Onneksi lopetin ajoissa ennen kuin kroppa liikaa tottui lääkkeeseen. Sen jälkeen ei ole ollut mitään lääkitystä itse masennukseen, vaan nyt pelkästään Concerta 54mg ADD:hen ja tietysti unilääkkeet nukkumiseen (tai sen yrittämiseen). Bentsot lopetin myös kokonaan, alla oli parisen vuotta säännöllistä 15-20mg diatsepaamia päivittäin sekä satunnaiset RC-bentsoilut.
Olo on nyt paljon parempi ja olen palaamassa duuniin tässä lokakuun aikana osasairauspäivärahalla eli teen puoltapäivää alkuun. Olin aika heikossa hapessa kun aloitin lääkkeen, joten kai tuosta kuukauden painajaisesta oli sitten jotain hyötyä. Käyn terapiassa tunti viikossa ja siitä on ollut suuri apu. Aion jatkaa ainakin vuoden loppuun ja miksei pidempäänkin jos tarve vaatii.
Oletko nyt millä lääkityksellä, edelleen duloksetiini vai?
Cogito, ergo sum
-
- LD50
Itse lopetin cymbaltan syönnin joku aika sitten ku alkuun vaihdon 30mg mirtaxapinit niihi mut suht tuha lääke
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
- LD50
Nyt ollut useita kuukausia ilman duloxetiinia ja pakko myöntää että paaaaaaljon parempi olo kuin silloin kun oli lääkityksellä 
edit olishan noita 256x30mg kapselia viällä muttei oikein nappaa

edit olishan noita 256x30mg kapselia viällä muttei oikein nappaa
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
- Tuppisuu
potkaistaanpas vanhaa hevosta, josko vielä nousisi!
mulla on ollut pitkään jo alkoholista johtuvia inhottavan sitkeitä vieroitusoireita - puhutaan noin 20 vuodesta. eli eläminen ilman noiden oireiden taltuttamista jatkuvalla alkoholinkäytöllä ei ole ollut mahdollista. kaikkein pahin tuosta oireiden kirjosta on se paranoidi pelkotila! monet muut mielen aikaansaannokset pystyy kestämään, mutta sitä pelkotilaa mikä laukoo paniikkikohtauksia kuin colt gatling - sen kanssa ei pysty elämään.
on käyty laitokset ja terapiat ja you name it, mutta mikään ei ole auttanut kunnes eräs nuori viehättävä lääkäri-mimmi ehdotti mulle tätä cymbaltaa. otin tietysti haasteen vastaan, koska kaikki kuviteltavissa olevat rohdot olen testannut mitkä tähän vaivaan edes teoriassa voisivat auttaa ja kah! olin syönyt kolmisen viikkoa duloxetinea 180mg annoksella kun huomasin että eläminen alkaa käydä helpommaksi. jatkoin kiltisti ryynien syömistä ja en voi riittävästi kiittää tätä lääkäriä ja lääketehdasta ja tiedemiehiä, koska duloxetine on muuttanut mun elämänlaatua ihan järjettömästi parempaan suuntaan. tämä lääke on siis mun silmissä lifesaver. ei minkäänlaisia haittavaikutuksia. tulen syömään tätä ryyniä kunnes lopetan hengittämisen.
all hail cymbalta!
mulla on ollut pitkään jo alkoholista johtuvia inhottavan sitkeitä vieroitusoireita - puhutaan noin 20 vuodesta. eli eläminen ilman noiden oireiden taltuttamista jatkuvalla alkoholinkäytöllä ei ole ollut mahdollista. kaikkein pahin tuosta oireiden kirjosta on se paranoidi pelkotila! monet muut mielen aikaansaannokset pystyy kestämään, mutta sitä pelkotilaa mikä laukoo paniikkikohtauksia kuin colt gatling - sen kanssa ei pysty elämään.
on käyty laitokset ja terapiat ja you name it, mutta mikään ei ole auttanut kunnes eräs nuori viehättävä lääkäri-mimmi ehdotti mulle tätä cymbaltaa. otin tietysti haasteen vastaan, koska kaikki kuviteltavissa olevat rohdot olen testannut mitkä tähän vaivaan edes teoriassa voisivat auttaa ja kah! olin syönyt kolmisen viikkoa duloxetinea 180mg annoksella kun huomasin että eläminen alkaa käydä helpommaksi. jatkoin kiltisti ryynien syömistä ja en voi riittävästi kiittää tätä lääkäriä ja lääketehdasta ja tiedemiehiä, koska duloxetine on muuttanut mun elämänlaatua ihan järjettömästi parempaan suuntaan. tämä lääke on siis mun silmissä lifesaver. ei minkäänlaisia haittavaikutuksia. tulen syömään tätä ryyniä kunnes lopetan hengittämisen.
all hail cymbalta!
☼ not many have style - not many can keep style - i have seen dogs with more style than men ☼
-
- Moderator
Hyvä kuulla. 0/Raitapaita wrote: ↑Wed 26 Jul 2023, 22:22 potkaistaanpas vanhaa hevosta, josko vielä nousisi!
all hail cymbalta!
Ehkä sitä voisi itsekin antaa mahdollisuuden tälle.
Kaikenmoista kokeillut, varmaan ainoita joita en ole (vielä) kokeillut.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
Vaultti.net - coming soon..