Mitä teette päivät?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Personaes
OD

Mitä teette päivät?

Post by Personaes »

Jeps, eli tässä tylsistyneenä ajattelin kysyä teiltä, miten vietätte teidän keskiverto päivänne?

Oon ite ollut nyt super tylsistynyt kun en töissä käy ja päivät menee vaan koneella/telkkarin ääressä. Aamulla käyn hakeen lääkkeen(sillon kun ei ole kotiannoksia), sit meen koneelle surffaileen, jossain välissä vähän pelailen ja illalla katon telkkaria. Välillä lähen lenkille uuden kaupungin kaduille, että tulisi tää mesta tutummaksi. Tylsää. Nyt oon tosin aloittamassa vapaa-ehtois työn eläinten parissa, oon jo käynyt perehdytyksessä ja nyt olis aika mennä ite hommiin. Kavereita näen harvoin, koska oon muuttanut hiljattain ja uudella paikkakunnalla ei ole juurikaan frendejä.

Kaverit on muuten aika tärkeä juttu mielenterveydenkin kannalta. Jos ei ole mitään sosiaalisia suhteita niin voin kuvitella että ei ole kovin mukavaa.

Tänne vaan laittakaa eri juttuja mitä teette ja ehdotuksia miten muut voisi saada enemmän sisältöä arkeen.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
rufftuff
Lepakko

Re: Mitä teette päivät?

Post by rufftuff »

Mun keskivertopäivä on et koitan herätä ajoissa. Valmistan joka aamu aamupalan ja aamukahvit. Selailen nettiä aamupäivän. Puolenpäivän aikaan käyn hoitelemassa asioita ja kaupoilla. Iltapäiväksi tuun valmistaan ruokaa. Illalla koitan nähdä frendejä mahdollisuuksien mukaan tai vietän vaimon kanssa aikaa. Käyn NA tai AA ryhmässä, yritän 1-3 krt viikossa päästä käymään. Saa nähdä muita toipuvia ja jauhaa paskaa. Illalla saunomista, iltapalaa ja telkkaria/tietokonetta/leffaa. Tollai se normipäivä kuluu.

Kesäsin kuluu enempi aikaa harrastuksissa, talvelle ei oo muutakun et satunnaisesti salilla käyn. Ja töissä en tosiaan käy, enkä oo lähitulevaisuudessa menossakaan mihinkään. Ihan tyytyväinen oon tähän arkeen, eniten risoo tää talvi kun en oikeen tosiaan harrasta säännöllisesti mitään talven aikaan.
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"
Sidney

Post by Sidney »

Kokoaikatöissä ollessa aika menee helvetisti helpommin, vaikka duuni ei mitään huippuluokkaa olisikaan. Opiskelujen kanssa sama juttu. Oikeestaan kun elämässä on jotain, niin aika tuppaa menemään lepposammin. Yllätys.
Töiden jälkeen ei aina jaksa tehdä mitään kummempaa.
Muuten sitten hengailen kavereiden kanssa, harrastan useempia eri juttuja, luen, hoidan juoksevia asioita, istun koneella, toisinaan polttelen pilveä jne.

Mullakin tuotti ennen ongelmia saada aika kulumaan ja perseestähän se oli. Nykyään taas ei tahdo aika riittää.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Nyt täs ollut vähän sellainen ärsyttävä vaihe, että kaikki mennyt kokoajan vähän elämässä niin kuin ei haluis asioiden menevän...

Herään aamulla about 7-9 aikaan. Vedän huumeita ----> lähen töihin---töissä vedän huumeita ----> tulen töistä joskus 15-16 aikaan --->vedän huumeita----> olen väsynyt ja kiimainen--->vedän käteen--->teen ruokaa ja syön---> vedän huumeita ----> käyn diilaan huumeet ----> vedän käteen ja lähen treenaan juoksemista----> sit katon simpsonit ja meen suihkuun samalla kuunnellen Miles Davisin levyjä---> sit runkkaan ja luen ja sit runkkaan kerran vielä samalla irkkaan Noobin ja Zerkin kanssa... Sit meenkin nukkuun jo :D

Tos on oikeasti aika tarkka. Tai ainakin ne päivän tärkeimmät pilarit 8)
Ei mut nyt on ollut niin hitosti kaikkea ettei päivät ehdikkään muodostuun mitenkään tasasiks ja energia imetään musta kuiviin pois joka päivä. Hehe. Arvatkaa miten se musta imetään? No ei ainakaan kenenkään naisen toimesta... Eikä miehen.... Avaruusfuckjeah chiliiiiiii

Nyt on jouluna mennyt niin paljon 12 tunnin työpäiviä, että kun nyt on puolet vain viikosta sellaisia niin oon varmaan ihan pihalla mitä teen niinkuin tänäänkin. Tuntunut päivä ihan vapaapäivältä. Tänään päivä mennyt sillai, että aamul duuniin klo 8. Viideltä heräsin jo tankkaan douppia päivän työpäivää varten, kun ei vittuukaan vois kiinnostaa miten mun duunit menee... Mut oon kuulemma tosi hyvä :D Salee kun oon niin hyvis. Sit kaupan kautta himaan. Sit vähän irkkausta ja vaulttia. Nyt on kello 17.00 melkein ja oon sillai. MITÄS VITTUA TEEN? No... Varmaan jotain treeniä yläkropalle pitäis tehä vähän heikossa hapessa oon nyt. Sit varmaan kirjastoon, ehkä chilikaupan kautta himaan... Illasta väsään kalaa ruuaksi. Lukemista ja meditointia illasta.

Perinteisempiin ajanjaksoihin yleensä kuuluu kitaransoitto treenejä, erilaisten harrastusten kanssa puuhastelua ja opiskelua. Urheilua niinkuin juoksemista tai jotain painotreeniä. Vitusti runkkaamista ja huumeita...

Toivois, että ensi kuussa, kun lopetan duunin teon jossain kohtaa niin sit siirrytään enemmän sellaiseen total relax menoon hetken ajaksi jossa on vähän huumeita paljon urheilua ja sellaista pikkupuuhastelua omaan tahtiin esim kitaransoittoa. Pitäis alkaa oikeasti treenaan kunnolla etelä amerikkalaisia salsa, mambo ja muita tyylejä kitaralla. Veikkaan, että ensi kesänä voidaan vasta puhua, että alkais taas olemaan sit jotain arkea, kun työt jatkuu ja asetun aloilleni kotio taas... Sit taas ollaan vitun avaruus ja chili. Sit täytän tän foorumin ihan järjettömällä potaskalla :D
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

Ei mut nyt on ollut niin hitosti kaikkea ettei päivät ehdikkään muodostuun mitenkään tasasiks ja energia imetään musta kuiviin pois joka päivä. Hehe.
Ite taidat ruikkia nessuun kaikki energiasi.. :mrgreen:

Mun päivät vaihtelee tietyst vuodenajan mukaan niinkuin ne nyt tuppaa vaihtelee kaikilla. Mut konsistentteja rutiinejakin löytyy.

Pyrin heräämään mahdollisimman aamulla. Eli n. 8-10. Sit sen jälkeen aamun rutiinit, hampaiden pesu, istumisharjoitetta, nesteytystä. Syömään alan vasta klo 11 jälkeen koska harjoitan päivittäistä pätkäpaastoa. Päivällä sit hoidan asioita, jos sellaisia on hoidettavana. Joskus harrastan liikuntaa.

Mun päivistä melko suuri osa kehittyy ravinnon ympärille. Käyn kaupoilla metsästelemässä raaka-aineita ja sit kokkailua himassa. Rakastan ruokaa. <3

Musiikki on kans aika oleelinen elementti mun day to day-rutiineissa.

Illalla tykkään käydä kävelemässä, kattoa mahdollisesti jotain leffaa tai luen kirjaa. Lopuksi sit jotain joogauksen tapaista/venyttelyä yms. Istumisharjoite ennen nukkumaan menoa.

Mut jokainen päivä on uusi seikkailu. Mikään ei oo täysin pysyvää. :P
Life = The Trip
soulmate
Lepakko

Post by soulmate »

Hemmetti sul on nuuubi hyvä elämä :D

Saispa itsekkin yhtään mitään aikaseks. Ette voi löytää mua laiskempaa ihmistä. Menee MONTA tuntia että pääsen sängystä ylös ja suihkuun raahautuminen tuntuu kuolemalta. Kuitenkin kun itseni vihdoin saan ylös, niin saan itseni urheilemaan. Sit taas jumitan kämpillä ja laiskistun.

Nuuuuubi miten sä jaksat? Kerro mulle. Tarvin apua.
Mutta minä olin tulehen tuijottaja
jolle tuli niin tukalasti kuuma.
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

Lähtisin aina liikkeelle siitä et mitä sä laitat lautaselle, kuinka paljon ja kuinka usein. Se on se asia, minkä mä nään kaikista tärkeimpänä asiana omassa jaksamisessa. Tänäänkin aamulla tuntu vähän letargiselta herätessä, mut sit kun sai nestettä kehoon ja myöhemmin vähän ravintotiheää ravintoa niin johan lähti päivä käyntiin. :D Mikään stimulantti ei voi antaa sellasta energiaa. Luonnollinen flow ilman laskuja, kelpaa.

Mut sulla muistaakseni oli ravinto ihan suht kohillaan, mitä sillon puhuttiin. Vai onko? Ruokailutottumuksissta voi yllättävästi olla sellasia asioita mitkä rajoittaa jaksamista, vaikka kuinka luulisi syövän terveellisesti. Tähän vielä itekkin törmään aika ajoin vaikka oon omasta mielestäni syönyt terveellisesti jo pari vuotta. Aina tulee vastaan jotain uutta. Nyt uusin asia minkä löysin on nesteytys ja mineraalit. (Erityisesti magnesium.)

Intermittent fasting eli pätkäpaasto vois olla kokeilemisen arvonen juttu. Jos kroppa on koko ajan ravinnon prosessoimsiesta johtuvan stressin alla niin se vähän rajottaa jaksamista. Pitempi paasto silloin tällöin on kans aika energisoiva harjoite. Liikunta kans kova juttu. Mut sitäkin sä taisit harrastaa ihan tarpeeksi.

Sit tää vaikee pala. Ejakuloimattomuus. Kropalta vie ihan törkeesti energiaa valmistaa sitä nestettä mitä me ollaan totuttu laukomaan paperin kautta roskikseen miltei päivittäin. Ja siinä on just ne elämälle tarpeelliset mineraalit kiteytettynä yhteen ruokalusikalliseen. (Ja vähän kaikkea muutakin.) Spruits. Sit sen jälkeen pitäis vielä jaksaa elää? :D Yks toimivimmista asioista mitä oon ruvennut harjottamaan. Suosittelen lämpimästi.
Life = The Trip
Asystole
Lepakko

Post by Asystole »

Mullakin arki vaihtelee aika paljon vuodenaikojen välillä.

Mut mites sen nyt osais kiteyttää.

Aamulla herään 8-10 aikaan ja ensi töikseni hoidan eläimet. Kun on niinkin kovat pakkaset kuin nyt, niin elämä on kyllä aika sidottua tähän kotiin kun pitää lämmitellä torppaa ja huolehtia, että elukoilla on kaikki hyvin, vedet sulana ym. Päivällä reenaan koirat ja ilta sit menee aikalailla joko telkun tai koneen ääressä. Jos on kauppa-asiaa tai muuta niin ne hoidetaan sit jossain välissä tietysti.

Kesällä elämä on aika erilaista. Kesäisin oon paljon sosiaalisempi, reissailen paljon, grillailen, douppaan, teen pihahommia, uin luonnonvesissä ynnä muuta mitä mieleen juolahtaa. Kesät on niin luksusta, talvet on vähän tämmöstä... Selviytymistä. Tuppaa toi auringonvalon vähyys vaikuttamaan mieleen niin paljon. Kun katuvaloja ei ole, täällä on oikeesti pimeetä kun se aurinko laskee. Mut nythän onneksi päivä pidentyy taas ja kevättä kohti mennään :up:
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. - Kurt Cobain
RisThor
Psykonautti

Post by RisThor »

Herätessäni joskus 12 - 15 välillä laitan musat soimaan, jos saan jonkun jäisen inspis piikin niin, saatan tehdä musaa, aamulla syntyy yleensä vitun tiukkoja ideoita. Keittelen kahvit jos sattuu olemaan, käyn moikkaamassa kavereita, tai sit vaan lusmuan emännän kanssa kämpillä. Ainakin näin talvisin ei oo hirveesti motivaatiota liikkua mihinkään, vaik pitäs ehk vähä olla. Riippuu vähän päiväst tuleeko douppia käytettyä, yleensä yksin tai frendien kanssa enemmän, viikonloppuisin muikkelinkin kanssa kyllä. Nyt pitänyt kyl suht pitkii taukoi aina, mikä on jees.
Siinä 4 - 6 välillä teen jotain safkaa, joko emännän kanssa tai yksin. Kesällä näihin aikoihin tykkään käydä skinny dipeil myös, talvella tykkään vaa jumittaa netflixiä tai pelailla jotain.
Ilta menee runkkaillessa ja/tai nussiessa, tietokonetta jumitellessa, tai musiikkia tehdessä.
Sit nukkuun 12 - 6 välillä.
Sinne minne nenä nenä näyttää ja tuuli tuuli kuljettaa.
lordshiva
Psykonautti

Post by lordshiva »

Oon kyl täs huomannu sen, että täyspäiväsessä duunissa käydessä haikailee aina niitä aikoja kun voi vaan sluibailla tekemättä mitään. Sit taas kun ei oo duunia tai koulua juurikaan vähän pidempään aikaan niin alkaa iskemään sellanen laiskuus ja mitäänsaamattomuus. Samoin saattaa elämäntavat ainakin itellä lähteä hieman alaspäin, eli enemmän douppia ja epäterveellisempää ruokaa. Pikkuhiljaa alkaa myös tekemään mieli viettää taas päivät töissä tai koulussa kuin vaan laiskotella. Musta varsinkin pidemmällä tähtäimellä on kyllä tärkeetä et keksii mielekästä tekemistä päiviinsä, oli se sit töitä, koulua tai jotain muuta puuhastelua. Tyhjän panttina istuminen ei tee hyvää pidemmän piälle.
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Herään kello 07 - 11.

Katson puhelimen ja vastaan feisbook ja muihin viesteihin ja otan luurin laturista.

Laitan vaatteet päälle.

Otan bupre tai muut vedot ja syön lääkkeet.

Menen röökille.

Juon kahvit naapurin luona, en kyllä joka päivä mutta niin usein että voin kirjata sen näihin rutiineihin.

Katon telkkaria tai teen jotain satunnaista tai dataan.

Käyn röökillä aina välillä.

Hoidan mahdollisia kama säätöjä ja otan vetoja aina välillä, tai teen jotain muuta. Kello on 12 - 18.

Syön lääkkeet jos niitä on.

Käyn suihkussa jos siltä tuntuu illalla. Kello on tällöin jotain 19 - 20.

Käyn röökillä aina välillä, tämä toistuu joka kohdassa vaikken sitä kirjoita joka kohtaan.

Pesen hampaat.

Syön nukuttavia lääkkeitä jos tuntuu etten saa unta, kello on tähän aikaan 21 - 23.

Heitän kuteet päältä ja menen sänkyyn, katson telkkaria johonkin puoleen yöhön.

Nukahdan. Kello on 23 - 02.

Tässä oli vaan perus rutiinit, jotkut päivät menee ihan eri lailla mutta perus kaava on tämä.
Melko pateettinen elämä kyllä. :B
Syömistä en osannut kirjata mihinkään, toisina päivinä en syö ollenkaan ja joskus paljonkin ihan riippuen olosta ja siitä onko ruokaa tai rahaa siihen. Usein se myös unohtuu vaan koska kama vie nälän ja etenkin piriä vetäessä se unohtuu täysin. Toisinaan pireissä pakotan itseni syömään. Sen verran paljon vedän kamaa että syöminen on mennyt ihan random puuhaksi, ei vaan ole nälkä kun on kuosissa. Pilvi on ainoa jota vetäessä ruoka tulee mieleen. Buprekin vie nälkää pois melko paljon.
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

Nykynen päivärytmi on aikalailla tällänen:

Aamulla herään klo 7 ja sit meen huuhtomaan kvinoaa ja pistän sen hellalle valmistumaan. (Ei aina kvinoaa.) Sit vähän koitaan koota itteeni pienellä istumaharjoitteella niinkuin ennenkin. Hampaiden pesua.

Sit duuniin ihmettelemään. Rupeen ehkä vähän et hiffaa miltä työnarkomaaneista tuntuu. Töihin on kiva mennä. Siellä tapaa ihmisiä ja voi puuhata juttuja. Kahvitauoilla vitsaillaan ja keskustellaan. Metsässä kävellään ja ajetaan autolla hakemaan vettä jostain purosta/lammesta/joesta. Avot.

Sit "päivä loppuu". Oon ottanu tavaksi vetää päikkärit, koska en pysty nukkumaan vissiin tarpeeksi yön aikana. Tai aamusin tuntuu siltä. Safkaamista ja ihmettelemistä. Yritän tehdä jotain kehittävää, mut aika usein se on menny koneella istumiseksi. Piän sormia kunnossa bassolla ja sit kroppaa satunnaisilla voimisteluliikkeillä. Meditointia. Kirjan lukemista.

Aika tasasen paksua elämää tällä hetkellä. Nää illat ajaa kehittämään uusia juttuja. Kun tää koneella istuminen rupee pikkuhiljaa riittämään.

Viikonloput on outoja. Maanantaina on kiva alottaa taas työviikko jostain syystä. :D
Life = The Trip
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Viimeaikoina elämä on ollut aika tsillii

Aamu alkaa siinä about 9-11 ajalla. Hidas aamu. Paljon kahvia ja päivän lehti. Sit vähän kitaransoittoo joku pari tuntia. Tämän jälkeen ruokaa naamariin ja kehon harjoitteita.

Sit alkaa oleen puoli päivä ja miettii mitä tekis. Joko täs kohtaa lähtee tekeen sosiaalisia juttuja elämällään (eli frendille lähtö ehkä pajarit tai jotain) tai esim tietokoneella oloa. Loppu illasta taas meditointia ja suitsukkeita.

Oikeastaan päivän tärkein piste on tuo, päätänkö pitää koti-iltaa paastoillen, meditoiden vai lähenkö ihmisiä tapaan joka monesti no... Päätyy herkästi johonkin ei välttämättä niin zeniläiseen juttuun :D

Mut siis. Hidastanut tahtia elämässä aika paljon. Vois kyl yrittää nyt töihin oikeasti alkaa pääsemäänkin myös.
Kitty
Karvakuono

Post by Kitty »

Mä sanoisin et mun ainoot päivän rutiinit on ylös ku herään, kahvit tulemaan, röökille, lääkkeet ja kahvit naamaan ja tunti auvoisaa facen selausta, random sivujen selausta, mitä nyt tulee mieleen ja sit toinen tunti iha vaa sitä iloa et ei tiedä mitä sitä suunnittelis ja kun ei ole kiiire mihkään. Sit jos tarvii kaupas käydä tai jotain ni pyrin hoitaa siin muutaman tunnin kuluessa, oon sillon yleensä energisimmälläni. Elikäs ne psykologi käynnit ja sellaset yleensä o niihi aikoihi ja jos on semmosia ni niitte jälkee kauppaa ja apteekkii mitä ny tarvii. Välil sen jälkee päikyt, välil vaan mietiskelen tai makoilen Nemin kanssa. Ja sit kahvit ja lukemista, leffoja, sarjoja, lisää kissojen kaa juttuja, pelaamista, piirtämistä, kirjottelua, mikä nyt sattuu huvittamaan. Röökiä vedän joka välissä ja paljon ja syön kun siltä tuntuu. Mä uskon et toi et yritän pohdiskellä itseäni ja olemustani ja sitten myös olemaan ihan aivot narikas koneel ni pitää mut tyytyväisenä jokaiseen päivään. Ja on sekin on aika jees että pääsee ulos, vaikka sitten vaan kauppareissun ajaks. Ja sitten on ne ihanat päivät ku nään ihmisiä ihan oikeasti. Ne on yleensä viikon kohokohta. Vaikka se oliski vaan sitä et kumpiki tekee aivan omia juttujaan puhumatta ni siin tulee vaan semmone oma fiiliksensä jota ei yksin saa. Nukkumaan meen ku siltä tuntuu.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Hengitän.. Parhaani mä siinäkin yritän.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Hirmumyrskymieli

Post by Hirmumyrskymieli »

En koskaan varsinaisesti tiedä, millainen päivä mulle on tulossa, sillä teen keikkatöitä. Joskus mä tiedän viikon työt etukäteen, joskus tiedän vasta aamulla puheluun herättyäni joutuvani juomaan pikakahvit ennen kuin kurvaan töihin.

Pidän rauhallisista aamuista, joten varaan pelkkään kahvin juomiseen melkein 45 minuuttia. Herään yleensä noin 1,5 tuntia ennen kuin lähden töihin, jotta ehdin laittautua, tehdä hyvän aamupalan, käyttää koiran lyhyellä lenkillä ja muuten vain kerätä itseni kasaan.

Töistäni nautin. Teen ne hymy huulilla.

Töiden jälkeen tulen kotiin, käytän koiran pikaisesti pissillä, syön, hoidan asioita. Myöhemmin illalla lähden koiran kanssa pidemmälle lenkille metsään tai pellolle. Meillä on tietty reitti, jota mielellämme kuljemme. Menemme peltojen läpi, heittelemme matkalla palloa ja lopulta sukellamme metsän siimekseen. Kiipeämme pienelle kukkulalle, jatkamme sieltä voimapuuni luokse ja sitten köpöttelemme pientä metsätietä pitkin kotiin.

Illalla juon yleensä teetä, kuuntelen musiikkia, höpöttelen ihmisille netissä.
Yleensä jokaiseen päivääni kuuluu olennaisena osana liikunta ja musiikki. Aloitan päiväni hyvällä musiikilla ja lopetan sen hyvällä musiikilla. Käyn salilla, joogaan, tanssin, lenkkeilen, liikun. Yritän hymyillä mahdollisimman paljon. Myös kirjoittaminen, asioiden ja havaintojen ja tunteiden raapustaminen ylös, on minulle hyvin tärkeää. Käytän myös suuren osan vapaa-ajastani ystävien seurassa. Heidän olemassaolonsa on minulle voimavara <3
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Nukun pitkään, tuijotan töllöä, jos on pakko niin käyn kaupassa.
Kerran viikos käyn sosiaalises kuntoutukses ja joka toinen viikko moikkaamas jälkikasvua.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Patterson
Lepakko

Post by Patterson »

Hyvällä oravanpyörärytmillä mennään, töissä 5-7 päivää viikoista, joten vapaa-aikana ei usein kiinnosta tehdä laiskottelun lisäksi yhtään mitään.

Pomppaan ylös siinä 8-10 aikaan riippuen moneenko menossa töihin, myllytän kupillisen kahvia ja nautiskelen sen muutaman savukkeen tukemana ja lähden sorvin ääreen. Duunista kotiudun yleensä 1900 aikoihin ja illat tykkään jumitella ja syödä hyvin nukahtamiseen asti. Seuraavana päivänä luonnollisesti sama ralli uudestaan. :mrgreen:

Oravanpyörä-autopilot toimii toistaiseksi ihan hyvin, saa nähdä milloin alkaa kiinnostamaan muut asiat.
Saatana elää ja voi hyvin.
JOHNSSON
Lepakko

Post by JOHNSSON »

No arkipäivät toistavat kyllä itseään:

05.50 Herätys
06.00 Aamu subut, savut, bentsot, aamupalaa
07.00 Oltava jo töissä
15.30 Työt ohi
16.00 Himassa savut ja ilta subut
17.00 Jos ei hallussa jo, niin huumeiden säätämistä
22.00 Nukkumaan

Viikonloppuisin sitten lähinnä lepäilen tai ryyppään. Ja päihdyn muuten vain.
Pristine
Psykonautti

Post by Pristine »

Vaihtelee paljon elämäntilanteen mukaan. Viimeiset kolmisen kuukautta olin määräaikaisessa työsuhteessa mikä määritti mun tekemisiäni paljon verrattuna siihen mitä se on kun oon työtön.

Duuniaikana lähinnä lyhyitten yöunten jälkeen heräsin hektiseen aamuun ja suihkujen ja hammaspesujen jälkeen juoksin pää kolmantena jalkana bussipysäkille ja töihin. Työpäivän jälkeen ensiksi yleensä joko vedin päikkärit tai rentouduin koneen äärellä tai esim. sohvalla makoilemalla. Illat meni yleensä kapakassa biljardia pelaten ja samalla pari kaljaa nauttien tai sitten kaverin kanssa ajelulla, kävelyllä tai sitten vaan himassa laiskotellen. Meditointi ja sellainen 'tyhjänpäiväinen' oleminen jäi tosi vähälle tuona aikana vaikka se muuten onkin omassa elämässä todella läsnä. Syynä se, että työt verotti niin paljon unenlaadusta ja määrästä ja väsyneenä istuminen ei vaan onnistu kun sitä sitten samantien nukahtaa. Livepokeria tuli käytyä pelaamassa lähikuppiloissa vähintään kerran viikossa (tulee käytyä edelleen) kavereiden kanssa ja yleensä kerran viikossa lähdin radalle vetää perseet.

Nyt sit tää mun työttömän arki joka on itselleni enemmän tuttua alkoi tässä viime viikolla. Siihen kuuluu paljolti samanlaiset päivärutiinit kuin eloon jossa teen päivätyötä, mutta tietysti vapaa-aikaa on enemmän. Näin sit jää aikaa enemmän ulkona oleiluun, istumiseen, urheiluun ja kavereiden kanssa hengailuun. Huumeita en juurikaan käytä tällä hetkellä, mutta työttömyys toki suo omalla kohdallani isomman vapauden niidenkin käyttöä kohtaan.

Lähden vajaan kahden viikon päästä reppureissulle muutamaksi kuukaudeksi Aasiaan niin päivien sisältö muuttuu jälleen taas täysin. Ennustaisin tunnustaisin suuren intensiteetin häröilyä, itsetutkiskelua, päihtymistä ja Indiana Jones - tyyppistä seikkailun tuntua.
En tee juuri mitään, paitsi vähän kaikkea
rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth »

Säästikkö duuneistasi reissukassan vai? Mihin päin ajattelit mennä? Itsekin tässä työttömänä mietiskelen, että pitkä talvi on tulossa ja ehkä Intia houkuttelisi tuossa vuoden vaihteen jälkeen. Oletko ison reissubudjetin varannut, kun muutaman kuukauden ajattelit kiertää?
maskissa
Psykonautti

Post by maskissa »

Millo mitäki. Dataan, hiisaan ja katon sarjoi. Käyn reeneissä, jonkkailen kotona ja puuhailen kaikkea. Soittelen jotai soittimia. Ramppaan lekurissa uliseen aivovammasta :p Kisuttelen kainalossa, siivoan kotia, käyn kävelyllä. Meen näkeen jotain kaverii tai kutsun kylään. Makoilen sängyssä ja mietin elämää. Kesällä jos oon kotona enkä jossai reissussa ni vietän päivät enimmäkseen ulkona jonkkailemassa ja huuppailemassa auringonpaisteesta nauttien. Sit mulla on loputtomasti kaikkia random taiteellisia projekteja mitä näpertää eteenpäin. Sit jos jonku kerran onnistun oleen hankkimatta itelleni liikaa tekemistä ja projekteja ni palkitsen itteni jollai kivalla kuosilla ja tsillaan. Päivä kerrallaan, ku ei oikeen saa mitään rutiinia aikaseksi.
Pristine
Psykonautti

Post by Pristine »

rlsmooth wrote:Säästikkö duuneistasi reissukassan vai? Mihin päin ajattelit mennä? Itsekin tässä työttömänä mietiskelen, että pitkä talvi on tulossa ja ehkä Intia houkuttelisi tuossa vuoden vaihteen jälkeen. Oletko ison reissubudjetin varannut, kun muutaman kuukauden ajattelit kiertää?
Joo tuo työpätkä tän reissaamisen mulle oikeastaan mahdollisti, säästin kaiken mitä mahdollista. Ei mulla mikään iso kassa oo varattuna, enkä kovin pitkään näillä rahoilla pystyisikään matkaamaan, mutta tuleva ansiosidonnainen jeesaa. Oon kuitenkin tottunut sniiduilemaan ja tinkimään kaikesta reissun päällä niin se myös auttaa nyörien kiristelyssä. Reittisuunnitelma on aika avoin, mutta ensiksi tarkoitus lentää Thaimaan kautta Laosiin josta matka jatkuu mitä todennäköisimmin Kambodiaan. Sitten ihan rahanmenon ja aikataulujen mukaan mennään, mutta Myanmar, Vietnam ja Filippiinit houkuttelis.

Itse olin koko viime talven Intiassa, suosittelen kovaa ja korkealta 8)
En tee juuri mitään, paitsi vähän kaikkea
Blackened
Apteekki

Post by Blackened »

Päivät menee töiden ohella lukiessa, telkkaria katsellessa tai pelatessa. Satunnaisesti käyn lenkillä, salilla ja duuniporukan säbässä. Toki välillä tapaan frendejä ja perhettä, mutta työn sosiaalisuuden johdosta oma-aika on kullanarvoista. Vaikka olenkin äärimmäisen sosiaalisessa työssä, niin en koe olevani erityisen ekstrovertti, vaan päin vastoin enemmänkin sisäänpäin lämpiävä. Siitä syystä työ on ajoittain suhteellisen kuluttavaa.

Nyt kun yritän lopettaa bupren, niin sitä alkaa olla aktiivisempi ja pirteämpi eli jaksaa tehdä enemmän asioita. Bupreissa tuli lähinnä löhöiltyä sohvalla ja syöden herkkuja (opparimässyt...), vaikka ei se bupre edes toimi millään tavalla. Nyt olenkin ollut 9 päivää täysin ilman subua eikä yllättäen edes ollut hankalaa lopettaa. Jopa reflat olivat uskomattoman helpot. Toki piikkihimo vaivaa edelleen ja tulee kuivanarkattua ajoin, vaikka itseasiassa buprea ei tee sitten tippaakaan mieli.

TL;DR: Elämäni on aika tavallisen tylsää... :P
Cogito, ergo sum
Iimei
Psykonautti

Post by Iimei »

Yleensä mä tanssin tai itken, jos ei niin laulan tai soitan. Joskus mä repeen ihan vitun pahasti nauruun.
Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi »

Personaes wrote:Jeps, eli tässä tylsistyneenä ajattelin kysyä teiltä, miten vietätte teidän keskiverto päivänne?

Oon ite ollut nyt super tylsistynyt kun en töissä käy ja päivät menee vaan koneella/telkkarin ääressä. Aamulla käyn hakeen lääkkeen(sillon kun ei ole kotiannoksia), sit meen koneelle surffaileen, jossain välissä vähän pelailen ja illalla katon telkkaria. Välillä lähen lenkille uuden kaupungin kaduille, että tulisi tää mesta tutummaksi. Tylsää. Nyt oon tosin aloittamassa vapaa-ehtois työn eläinten parissa, oon jo käynyt perehdytyksessä ja nyt olis aika mennä ite hommiin. Kavereita näen harvoin, koska oon muuttanut hiljattain ja uudella paikkakunnalla ei ole juurikaan frendejä.

Kaverit on muuten aika tärkeä juttu mielenterveydenkin kannalta. Jos ei ole mitään sosiaalisia suhteita niin voin kuvitella että ei ole kovin mukavaa.

Tänne vaan laittakaa eri juttuja mitä teette ja ehdotuksia miten muut voisi saada enemmän sisältöä arkeen.
Ei oo säännöllist rytmii ku ei oo säännöllisii velvollisuuksia. Lipitän päivän mittaan koko ajan tissuttelumeiningillä bissee, ja poltan blossee 2h välein jos sitä riittää. Säädän muita douppeja. Idlaan foorumeilla. Hengaan frendien kans.

Suurin osa menee kyl vaimon kans kahestaa, ja opiskellessa.
Last edited by Suboxoneprinssi on Sat 26 Nov 2016, 01:10, edited 1 time in total.
doof
Kameleontti

Post by doof »

"Yrittäjänä" työt alkaa sillon kun tahdon, eli aamun otan yleensä aika iisisti, mutta se paska puoli siinä on että joskus työpäivä loppuu vasta illalla. Ihan vitusti tykkään tästä että saa ite päättää tai ainakin vaikutta työaikoihin ja paikkoihin! en tiedä jaksaisinko olla palkallisena ja noudattaa minuutin tarkkoja työaikoja.
Kun sitä aikaa on, niin tulee luettua kirjoja vaihtelevalla tahdilla, käytyä salilla ja lenkillä, venyteltyä ja nyt uusimpana hommasin foam rollerin jolla tulee pyöriteltyä housut pölysiks :cheers: tälleen talvella ei hirveesti tule liikuttua luonnossa, mut kesäsin joo. liikkumine on tärkeetä mulle.
Syömiseen ja ruoanlaittoon tulee käytettyä aikaa kun itse teen safkani.. noista nyt en niin nauti, mut ihan jees ajankulua.

Kun kaikkea noita on tehty niin makoileminen kaikessa hiljaisuudessa on melko bueno juttu. Tikittävästä seinäkellosta lähti paristot helvettiin kun ei jaksanut kuunnella tikitystä, eikä kellonaika iltasin pahemmin kiinnostakkaan.

Kavereita en välttämättä näe viikkoonkaan, mut muita tuttuja tulee nähtyä viikottain.. ei ny päivittäi, vaan pari-muutama kerta viikossa. Salilla käy melko harvoi mukavaa porukkaa ja se vähä kyrsii.
Pössyttelen
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Riippuu vähän päivästä. Tänään heräsin vasta 10.30, söin aamupalan, juttelin japanilaisen kaverin kans 2h puhelimessa, hoidin jotain lääkäriasioita, pesin pyykit ja tiskasin astiat, mies tuli kotiin ja käytiin kaupas ja duunaillaan ruokaa, käyn sillä aikaa uudestaan kaupassa koska unohdin tiskiaineen ja huomisen työpäivän eväät... Yhtäkkiä koko päivä onkin menny. :D Eilen taas oli pari vaulttikaveria kylässä, juotiin teetä ja jauhettiin paskaa iltaan asti ja taas oli koko päivä menny.

Välillä sit oon töissä, mut aika vähän. Teen vaan sen verran duunia ettei työkkärin tuet tipu. Oon taas hyvä esimerkki ihmisestä, joka tekis enemmän töitä jos ois perustulo. Päivittäin en halua tehdä, koska nykyinen työ on keikkatyötä enkä erityisemmin tykkää siitä, paska palkka ja ei tosiaan vastaa mun koulutusta (yliopisto). Mutta eipä mun omalla alalla näytä hirveesti töitä olevan. Jossain vaiheessa siis tiedossa lisäkoulutus.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

Nykynen päivärytmi on aikalailla tällänen:

Aamulla herään klo 7 ja sit meen huuhtomaan kvinoaa ja pistän sen hellalle valmistumaan. (Ei aina kvinoaa.) Sit vähän koitaan koota itteeni pienellä istumaharjoitteella niinkuin ennenkin. Hampaiden pesua.

Sit duuniin ihmettelemään. Rupeen ehkä vähän et hiffaa miltä työnarkomaaneista tuntuu. Töihin on kiva mennä. Siellä tapaa ihmisiä ja voi puuhata juttuja. Kahvitauoilla vitsaillaan ja keskustellaan. Metsässä kävellään ja ajetaan autolla hakemaan vettä jostain purosta/lammesta/joesta. Avot.

Sit "päivä loppuu". Oon ottanu tavaksi vetää päikkärit, koska en pysty nukkumaan vissiin tarpeeksi yön aikana. Tai aamusin tuntuu siltä. Safkaamista ja ihmettelemistä. Yritän tehdä jotain kehittävää, mut aika usein se on menny koneella istumiseksi. Piän sormia kunnossa bassolla ja sit kroppaa satunnaisilla voimisteluliikkeillä. Meditointia. Kirjan lukemista.

Aika tasasen paksua elämää tällä hetkellä. Nää illat ajaa kehittämään uusia juttuja. Kun tää koneella istuminen rupee pikkuhiljaa riittämään.

Viikonloput on outoja. Maanantaina on kiva alottaa taas työviikko jostain syystä. :D
Oon hiton tyytyväinen tähän rytmiin nykyään. Kehittynyt kans illalla dusaamaan eri juttuja, kesäki tuli ja kaikkee. Viikonloput menee samal nukkumisrytmillä pääosin, ja se toimii. Aion pitää tän rutiinina myös "siviilissä" ku pääsen takas kaupunkielämään täältä pohjosen erämaasta.

Mites on muilla päivät muuttuneet vai ovatko ollenkaan?
Life = The Trip
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Nykyään päivät aika normaaleja. Mun päiväni päättää paljon se, että onko ilta vai aamuvuoro töissä. Illalla on juoksutreeni tai sit aamulla.

Arkipäivät on aika työntäytteisiä ja illat sellaista nopeeta palautumista. Vapaa päivät menee nykyään pitkillä juoksutreeneillä tai jossain muissa harrastuksissa. Seinäkiipeily tai kalastaen. Pitkillä viikonlopuilla voi käydä mökillä. Keväällä tullut mikrodosetettua ja välillä vain viiiiiitun pilvessä.

Varmaan syksyllä alkaa kevyempi kausi, kun lopetan mun juoksuvääntämisen. Sit ehkä vois hommata muita harrastuksia ja ehkä ihmisiäkin elämään taas.