Lähettivätkö taikasienet Joulupukin poroineen lentämään?

Alue, jolle kuuluu keskustelu lähinnä luonnontieteistä, tutkimuksista ja tieteellisistä löydöistä.
LeeviON
Lepakko

Lähettivätkö taikasienet Joulupukin poroineen lentämään?

Post by LeeviON »

Tässä linkki artikkeliin jossa pohditaan muun muassa, että johtuvatko Joulupukin värit, punainen ja valkoinen, punakärpässienten kuvioinnista.
Saattaa kuulostaa aluksi vitsiltä, mutta lukekaapa läpi ja miettikää uudestaan. Kaikki sopii yhteen.
zero wrote:mikset saatana menis työhaastatteluu? minä vedän lippuviinan ja kourallisen tennareita ja työkkärii. mikset sinä menisi EDES TYÖHAASTATTELUUN? ET SÄ SITÄ DUUNIA KUMMINKAA SAA!
Not even milk can stop me now!
Illuusio

Re: Lähettivätkö taikasienet Joulupukin poroineen lentämään?

Post by Illuusio »

Ei mulla muuta kuin..
Kallio wrote:LeeviON, Näistä on sanottu sinulle henkilökohtaisestikin jo monesti. Ei uusia topikkeja ellei se ole välttämätöntä! -Mode
Lukeutuuko tämä niihin välttämättömiin topicceihin Leevi? :shock:
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Musta on tosi siistiä loppupeleissä, kuinka Coca cola on muuttanut koko nykyisen joulun kokomaailmassa. Tehnyt sen värejä, pukin ja ylipäätään tuonut pukin nykyiseen kondikseen. Tämä on tapahtunut vielä vain väri television aikana muistaakseni...

Siinä on mun mielestä paljon siistimpi ajatus, kuin punakärpässienet jne.

Toisaalta todellinen pukkihan on paha olento jonka alkuperä on tuolta saamelaisten ajoilta ja "Korvatunturi" Venäjän ja Suomen rajalla on todellinen paikka ollut jo pidemmän aikaa. Toi saamelaisten punakärpässienten käyttökin on taas vähän niin ja näin. Kuinka yleistä se on oikeasti ollut niin siitä ei ole niin paljoa tietoa. Esim suomen saamelaisten nykykulttuurissa tuosta ei ole juurikaan enään puhetta ja tietoa jäänyt.
Iimei
Psykonautti

Post by Iimei »

Joulupukkii joulupukkii! Aina tienny et oot meijä miehii! Hahah
getto
Apteekki

Post by getto »

Ei mun mielestä