C-Hepatiitti

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
renttuni
Apteekki

C-Hepatiitti

Post by renttuni »

Kuinkas monella on? Ja pakkohan ei tietenkään ole vastata.

Pahoin pelkään että itelläni on. Ja tiedän kyllä että se on vaan omaa tyhmyyttä jos on mennyt sen hankkimaan. Olen käyttänyt toisen värkkejä jolla on hepatiitti. Aina ollaan kyllä desinfioitu jne. Mutta tässä taannoin erehdyin pistään tyypin neulalla eikä se oltu kuin huuhdottu. Sekaisin olin ja luulin omiksi niitä jne.

Mutta niin.. miten mä menen testeihin? Siis voinko vaan soittaa terveyskeskukseen että haluan labrat? Huumeiden käytöstä en luonnollisesti haluais kertoa ihan senkin vuoksi kun oon hoitoalalla töissä ja terveyskeskuksen hoitohlökunta tuttua. Vaikka turha kai sitä on peitellä, näkeehän se jo kyynärtaipeesta että mikä on homman nimi.

Vaikuttaako hepatiitti käytännössä mitenkään elämään? Onko siihen jotain lääkettä jota tulee syödä?
Pen
OD

Re: C-Hepatiitti

Post by Pen »

Etkö voi käydä yksityisellä jos tosiaan haluat pitää asian salassa vai puuttuuko yksityisiltä labrat? Luultavasti puuttuu?

En ole koskaan piikitellyt joten hyvin epätodennäköistä ett- C-hepa löytyisi.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Niin tosiaan, onhan se yksityinenkin olemassa, en hoksannut :D Ja kai niillä nyt labra on.. pitää ottaa selvää. Maksaahan sielllä käynti mut elämä on :mad:
VXA
Kameleontti

Post by VXA »

jos kerran pistää heppaneulalla niin infektion riski on 1-3 %.

Miten toisen käyttämät värkit pitäisi käsitellä että tartuntaa ei tulisi hepasta? ei sillä että ois mitään intressejä näin tehä enivei mut kinostaa (vitusti).
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

VXA wrote:jos kerran pistää heppaneulalla niin infektion riski on 1-3 %.

Miten toisen käyttämät värkit pitäisi käsitellä että tartuntaa ei tulisi hepasta? ei sillä että ois mitään intressejä näin tehä enivei mut kinostaa (vitusti).
Tuo luku ei kyllä voi pitää paikkaansa, olisikohan tuo luku jostain neulaonnettomuuksista (esim. astuu neulaan, joku tökkää neulalla tms.) eikä varsinaisesta iv-käytöstä? Meinaan sen verran korkealla prosentilla iv-käyttäjistä tuo C-hepa on, että jos tartuntariski olisi oikeasti noin pieni niin..

Keittämisen tarpeeksi kauan pitäisi kuulemma toimia, itse en lähtisi kokeilemaan.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

VXA wrote: Miten toisen käyttämät värkit pitäisi käsitellä että tartuntaa ei tulisi hepasta?
Esim. Virkon :ia voi käyttää.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
nupari
Karvakuono

Post by nupari »

Ei ole, koska niin vähän olen piikkihommia harrastanut ja silloinkin puhtailla vehkeillä. Tai näin ainakin kaverini oletti, kun heitti vastusteluista huolimatta hihaansa setit, joissa oli melko paljon vertani seassa. Olin itse jättänyt hommat kesken, kun ensimmäiset tipat menivät suonesta ohi.
zero
Kameleontti

Post by zero »

ollut kohta 10 vuotta. eikös ne sano että kirroosi saattaa tulla helpost jo ennen 20 vuotta? vielä kun dokailu on jokapäiväistä melki, maksa tykkää. noh, sit täältä lähetää ku lähetää, turha alkaa pelkäämää.

edit: niin, tuo tartuntariski on aika lähellä sataa prosenttia, hivissähän se tais olla vaan joku 20%, en muista enkä lähe tarkistamaan mutta näin muistelen.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Mites tämän C-Hepatiitin hoito? Oletteko käyneet interferonihoitoja, te joilla tämä on?
Itsellä olis mahdollisuus päästä interferonille noin 4kk päästä, jos olen siis ollut yhteensä 6kk rikkeetöntä aikaa hoidossa, eli että olen ollut todistettavasti puhtaana ja pistämättä sen 6kk.
Ja ilmeisesti siis pääsee interferonihoitoJONOON vasta tuon 6kk puhtaan ajanjakson jälkeen...
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.
m
Lepakko

Post by m »

Mul todettiin 2007. Hoitoa yritettiin viime kesänä, Hirveä masennus ja yleiskunnon heikkeneminen n. 3-4viikkoa aloituksesta. Vaikka olin ollut 2v kuivilla, niin, sillon en jaksanu enää olla selvänä. Ja se hoito jäi pariin kuukauteen, tuloksettomana. Mun ois todennäköisesti pitänyt jatkaa 6-12kk, ei kiitos.
Ja taas mennään, ei niin kovaa kuin aikoinaan, mut käyttöä kuitenki.
Lääkäri sanoi, että parin vuoden sisällä on tulossa erilainen lääkitys, itellä oli interferoni ja ribavirin. (http://www.pegasys.com/patient).
Siihen uuteen ei kuulu interferoni, joka on kuulemma se masennuksen suurin aiheuttaja. Jospa sitä sitte...

En halua pelotella, mutta elämäntilanteen kannattaa olla vakaa ja ystävien tuki lähellä kun sen lääkityksen aloittaa. Muuten käy näin.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

No hyi vittu kun luki minkälaisia myrkkyjä nuo OIKEASTI ON.
Pakkohan tuo on sitte yrittää kestää kun aikanaan tuonne asti pääsee.
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
Huxley
Tuppisuu

Post by Huxley »

Interferoni + ribavirin 6kk joskus vuosia sitten. Ei kummempia vaikutuksia ja hyvin toimi.
"I think that in human evolution it has never been as necessary to have this substance LSD. It is just a tool to turn us into what we are supposed to be." -Albert Hoffman-
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Onko se tosiaan niin riskitöntä kuin väitetään ettei tarttuisi seksin kautta tämä?
Vai toimiiko?
zero
Kameleontti

Post by zero »

gaia wrote:Onko se tosiaan niin riskitöntä kuin väitetään ettei tarttuisi seksin kautta tämä?
erittäin pieni riski siinä on, mutta ihan huoletta oon ite pannu vaikka c onkin.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

zero wrote:
gaia wrote:Onko se tosiaan niin riskitöntä kuin väitetään ettei tarttuisi seksin kautta tämä?
erittäin pieni riski siinä on, mutta ihan huoletta oon ite pannu vaikka c onkin.
Okei. No itse seurustelin pari kuukautta mimmin kanssa jolla oli tuo Hep-C ja vähän kyllä nyt pistää mietityttämään että onkohan se nyt mullakin. No maanantaina verikokeisiin niin eiköhän se sillä pitäisi selvitä.

Mikä on käytäntö sitten yleensä jos todetaan että on positiivinen C-hepatiitti? Samantien hoitoon vai onko sinnekin joku vitun jono.

Niin ja oon siis käyny hepatiitti sekä HIV testissä sen jälkeen kun lopetin rännäämisen ja sillon oli kaikki negatiivista.
Vai toimiiko?
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Huh, negaa näytti.
Vai toimiiko?
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Jännäää.. Mä ehdin rännäillä muiden värkeillä (c hepa värkeillä) jonku 3v ajan ja tulos oli negat.!
Noh sit meni vuosi eteenpäin ja kävin perus verikokeis mis oli hiv yms chepa testaukset ni siellähä se c oli.
Tyhmää välinpitämättömyyttä. Olisin nyt voinut sillon vähä ajatella mut eih ollu ni kiire saada setit virtaamaan. :doh:
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
DarkPath
Psykonautti

Post by DarkPath »

Siis onko se c hepa pysyvä tila? Mihin ne siihen tarkoitetut lääkkeet auttaa?

Itelläni ei ole, mutta nyt työpaikan kautta joudun pyörimään putkaosastolla (en ole poliisi kuitenkaan) ja tuolla, missä ne tutkintavankeudesssa olevat majailee... Pelottaa se tartuntariski kun liinavaatepyykissäkin c hepa tyypin liinavaatteet on pakattu kahden muovipussin sisälle ja nippusiteellä, päällä vielä iso tarra biohazard- symbolilla ja vieressä kissankokoisin kirjaimin TARTUNTAVAARA.

Näitä c hepa ja hiv tapauksien käyttämiä sellejä tulee sillointällöin vastaan tuolla.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

DarkPath wrote:Siis onko se c hepa pysyvä tila? Mihin ne siihen tarkoitetut lääkkeet auttaa?

Itelläni ei ole, mutta nyt työpaikan kautta joudun pyörimään putkaosastolla (en ole poliisi kuitenkaan) ja tuolla, missä ne tutkintavankeudesssa olevat majailee... Pelottaa se tartuntariski kun liinavaatepyykissäkin c hepa tyypin liinavaatteet on pakattu kahden muovipussin sisälle ja nippusiteellä, päällä vielä iso tarra biohazard- symbolilla ja vieressä kissankokoisin kirjaimin TARTUNTAVAARA.
Joissain tapauksissa hoidettavissa suhteellisen hyvällä menestyksellä kalliilla lääkityksellä.

Tuo on aikamoista liioittelua, C-hepatiitti ei tartu kuin suorassa verikontaktissa. Edes kontaminoituneen neulan pistosta (ei siis IV-käytössä, vaan esimerkiksi astut vahingossa käytetyn neulan päälle tms.) riski on pieni. Joten aivan turhaan huolehdit. IV-käyttäjistä erittäin suurella prosentilla kuitenkin C-hepatiitti on, joten IV-käytössä riski on suuri, että jossain vaiheessa jonkin vahingon (väärän klikin käyttö tms.) seurauksena tartunnan saa. Eli kunhan pysyt IV-käytöstä erossa, ei ole huolen häivää.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
frapathea

Post by frapathea »

Testataanko tää muuten yleensä sukupuolitautitestejä otettaessa? Aiheesta löytyy aika huonosti tietoa, ja hankala päätellä maalaisjärjellä kun ilmeisesti tartuntariski seksissä on melko alhainen, mutta seksi on silti (ainakin joidenkin tilastojen mukaan) toiseksi yleisin tartuntatapa IV-käytön jälkeen ja lukeutuupa ilmeisesti myös kuitenkin yleisimpiin sukupuolitauteihin.
Landmark

Post by Landmark »

Negatiivista näytti ,onneksi, vaikka avomiehellä on c-hepatiitti ja oon muutamia kertoja idioottimaisuuttani hänen vermeitä käyttänyt. Tuli kyllä aina keitettyä niitä se 20min ennen kuin itse käytin.
Velho
LD50

Post by Velho »

Itse omaan tämän tuotteen ja ku oteettii joku virusmääritys (vissii et kuinka mont eri kantaa on) niin vuonna 2012 lukema oli jotai 9,6 mut onneks se on nyt laskenu 6,3 ja sen huomaa hyvin et ei oo nii kipee olo enää. Täällä etelä-karjalas oli kuulemma räjähtäny C-Hepatiitti määrät iha helvetin isoks mut onneks nyt saatii vinkki/neuppis tännekki osaa suomea tai se on jo muutaman vuoden toiminu ja vissii C-Hepa määrät alentuneet siitä piikistä( buhuhu piikki siitähä se suurimmalle osalle on tullu :mrgreen: ) onneks toi HIV ei oo levinny yhtä räjähdysmäisesti kuin C-Hepa :up:

Ja ikä haarukka tais olla sillo ku tää levis ku kulovalkea vai mite se oli ni jotenki et 15-25 vuotiaitte kohalla moni sai kyseisen viruksen :doh: :down:
frapathea wrote:Testataanko tää muuten yleensä sukupuolitautitestejä otettaessa? Aiheesta löytyy aika huonosti tietoa, ja hankala päätellä maalaisjärjellä kun ilmeisesti tartuntariski seksissä on melko alhainen, mutta seksi on silti (ainakin joidenkin tilastojen mukaan) toiseksi yleisin tartuntatapa IV-käytön jälkeen ja lukeutuupa ilmeisesti myös kuitenkin yleisimpiin sukupuolitauteihin.
Mun mielest et se sexin välittämällä tarttuis ni pitäs olla tyylii menkat ja toisella haava kullissa tai sit et molemil on haava sukuelimissä, kuitenki veriteitse se tarttuu :foil: Ja yks hoitaja sano tuon teoriann mulle ku kysyin siit et mites toi sexi et kui herkästi se tarttuu sitä kautta ja tais olla tyylii >1-5%
Mut tää ei oo tutkittua informaatiota ni käyttäkää niit kortsuja ku nussitte :up: :up: :love:
DarkPath wrote:Siis onko se c hepa pysyvä tila? Mihin ne siihen tarkoitetut lääkkeet auttaa? .
On ja ei, on siihen hoitomuotoja millä sen saa pois mut se vaatii parinvuoden päihteettömyyden. Tietysti oon kuullu kavereista joilla se olis iteksee parantunu ja nii se voi ollakki ku kattoo tota mun virusmääritys kertomuksen ja joillain C-Hepatiitti on koteloitunut :foil:
Last edited by Velho on Fri 01 Aug 2014, 13:00, edited 1 time in total.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Itse tunnen henkilön, joka väittää saaneensa seksin kautta C-hepatiitin, mutta ihan purematta en tätä kyllä niele. Jos kerran nykyisten hoitomääräysten mukaan monogamisessa parisuhteessa ei tarvitse käyttää kondomia, on riskin oltava käytännössä olematon.
frapathea

Post by frapathea »

Postaa kysymys, saa nollainformaatiovastauksia. Kysyin hyvin selkeästi, testataanko C-hepaa yleisimmissä sukupuolitautitesteissä. Ffs nyt ne kakkulat nokalle.
getto
Apteekki

Post by getto »

frapathea wrote:Postaa kysymys, saa nollainformaatiovastauksia. Kysyin hyvin selkeästi, testataanko C-hepaa yleisimmissä sukupuolitautitesteissä. Ffs nyt ne kakkulat nokalle.
Ei ja joo, on olemassa pienimuotosempi kusitesti ja sitten täydellinen testi, johon kuuluu myös verikokeet, joissa testataan ainakin hiv ja c-hep.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

frapathea wrote:Postaa kysymys, saa nollainformaatiovastauksia. Kysyin hyvin selkeästi, testataanko C-hepaa yleisimmissä sukupuolitautitesteissä. Ffs nyt ne kakkulat nokalle.
Minun ei ollut tarkoituskaan vastata kysymykseesi, vaan kyseenalaistaa väitteesi siitä, että: "seksi on silti (ainakin joidenkin tilastojen mukaan) toiseksi yleisin tartuntatapa IV-käytön jälkeen ja lukeutuupa ilmeisesti myös kuitenkin yleisimpiin sukupuolitauteihin."

Eli ei todellakaan ollut mikään "nollainformaatiovastaus".
frapathea

Post by frapathea »

getto wrote:
Ei ja joo, on olemassa pienimuotosempi kusitesti ja sitten täydellinen testi, johon kuuluu myös verikokeet, joissa testataan ainakin hiv ja c-hep.
Kiitos! Käsitin näin itsekin joidenkin sukupuolitautiklinikkojen sivuilta, mutta harvallapa oli juurikaan tietoa testattavista.
Petri6 wrote: Minun ei ollut tarkoituskaan vastata kysymykseesi, vaan kyseenalaistaa väitteesi siitä, että: "seksi on silti (ainakin joidenkin tilastojen mukaan) toiseksi yleisin tartuntatapa IV-käytön jälkeen ja lukeutuupa ilmeisesti myös kuitenkin yleisimpiin sukupuolitauteihin."

Ok. Lainaukset selventää, jos haluat vastata spesifiin kohtaan viestissä. Ja toi ei silti vastannut siihen, testataanko sitä.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

frapathea wrote:
Petri6 wrote: Minun ei ollut tarkoituskaan vastata kysymykseesi, vaan kyseenalaistaa väitteesi siitä, että: "seksi on silti (ainakin joidenkin tilastojen mukaan) toiseksi yleisin tartuntatapa IV-käytön jälkeen ja lukeutuupa ilmeisesti myös kuitenkin yleisimpiin sukupuolitauteihin."

Ok. Lainaukset selventää, jos haluat vastata spesifiin kohtaan viestissä. Ja toi ei silti vastannut siihen, testataanko sitä.
Olet oikeassa lainauksista, syy miksi olen nykyään varovainen niiden kanssa löytyy siitä, että drugs-forumilla sain neutraalia palautetta ihan oikein tehdystä lainauksesta, koska yksi moderaattori on päättänyt, että kaikenlaiset lainaukset ovat pahasta.

Kuten totesin, tarkoituksena ei ollutkaan vastata nimenomaan kysymykseen vaan yleisemmin topikin aiheeseen ja C-hepan todennäköiseen tarttumattomuuteen sukupuoliteitse. Syy, miksi en kysymykseen vastannut, on luonnollisesti se, etten tiennyt vastausta ja oletin sen myös riippuvan testauspaikasta, jolloin helpoin tapa selvittää asia olisi olla suoraan yhteydessä paikalliseen testauspaikkaan. Jos kysymys taas olisi ollut "Missä voin helpolla testauttaa, onko minulla C-hepatiittitartunta?" olisin osannut sanoa sen tapahtuvan helpolla paikallisessa Vinkissä, Millissä tms.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Multa otettiin maanantaina kokeet, tuloksia odotellessa. Maksa-arvot ainakin ihan ok.