Vittu on vaikee saada reseptejä

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Narsissi
Psykonautti

Vittu on vaikee saada reseptejä

Post by Narsissi »

vaikeeta ja kallista jos ykistyiseltä hakee.. itellä oli kunnon lääkkeet ennen. pamit, stilkat ja lyrucat, hyvin pärjäs. mut sit menin tyhmyyttäni kerran sanomaan että olin käyttäny huumeita ja nyt on nii mahoton saaha respat takas ja uusittua että hermot ratkee.

mikä tässä mättää?! :x
Life is too short, don't stress everyday
Leave your worries behind go out and play
Life is too short, grasp it in your hand
A natural miracle, have fun while you can
PORBOT
Apteekki

Re: Vittu on vaikee saada reseptejä

Post by PORBOT »

Mitä toi yksityinen maksaa?
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.
Madmike
Lepakko

Post by Madmike »

Narsissi wrote:vaikeeta ja kallista jos ykistyiseltä hakee.. itellä oli kunnon lääkkeet ennen. pamit, stilkat ja lyrucat, hyvin pärjäs. mut sit menin tyhmyyttäni kerran sanomaan että olin käyttäny huumeita ja nyt on nii mahoton saaha respat takas ja uusittua että hermot ratkee.

mikä tässä mättää?! :x
sano et oot lopettanut huumeiden käyttämisen.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Indeed, sano . Minä ku sanoin nii kuule avautu apteekki ku karkkikauppa meikäläiselle. Lääkäri kirjottaa tasan sitä mitä pyydän eikä edes kysele.

Mutta syönki lääkkeet melkeen oikeen.. Melkein oikein. Aika lailla mutta kuitenki ei se nii justiinsa ole. oo ennenkää ollu.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Helppo on saada respoja näköjään.

Kävinpä juuri terkkarilla valittelemassa selkävaivaa joka mulla oli joku 1.5v sitten + ahdistusta.
Mukaan lähti xanorit, tramalia, codeja, sekä jotain propralia (sydämentykytykseen wtf).
Kuulemma jos ei nuo lääkkeet selkään auta niin sitten teemut peliin :P
Uniyano
Psykonautti

Post by Uniyano »

Kottonmouth wrote:Helppo on saada respoja näköjään.

Kävinpä juuri terkkarilla valittelemassa selkävaivaa joka mulla oli joku 1.5v sitten + ahdistusta.
Mukaan lähti xanorit, tramalia, codeja, sekä jotain propralia (sydämentykytykseen wtf).
Kuulemma jos ei nuo lääkkeet selkään auta niin sitten teemut peliin :P
Jep mut sun ulkoasu vaikuttaa varmaan asiaan kun kehonrakennusta/kuntoilua harrastat :P
Luo semmosta tietynlaista luottamusta kun näkee, että toinen pitää selvästi kehostaan huolta :P
Etkä oo tainnu lekurille kauheesti livautella huumeidenkäytöstäsi? ;)
Image
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Ompa nuo kaikki muutkin saaneet samankaltaisia troppeja ja yhtä helposti.
Vähän hermostutti tosin kun lääkäri katsoi tatskattua oikeaa kättä, vaikka pitkähihainen olikin päällä niin kämmenselän + sormien leimat ne näkyi kuitenkin. Eivätpä tuntuneet haittaavan.

Katsoin koko toimituksen ajan lääkäriä silmiin ja selitin asiani vakuuttavasti, niin eipä tuo mitään outoa kysellyt.
Huumeita käytin satunnaisesti viimeksi kuukausia sitten ja siitä en todellakaan mitään maininnut.
Uniyano
Psykonautti

Post by Uniyano »

Kottonmouth wrote:Ompa nuo kaikki muutkin saaneet samankaltaisia troppeja ja yhtä helposti.
Vähän hermostutti tosin kun lääkäri katsoi tatskattua oikeaa kättä, vaikka pitkähihainen olikin päällä niin kämmenselän + sormien leimat ne näkyi kuitenkin. Eivätpä tuntuneet haittaavan.

Katsoin koko toimituksen ajan lääkäriä silmiin ja selitin asiani vakuuttavasti, niin eipä tuo mitään outoa kysellyt.
Huumeita käytin satunnaisesti viimeksi kuukausia sitten ja siitä en todellakaan mitään maininnut.
Jep, siinä on musta iha hyvät keinot saada niitä reseptejä, tulee paikalle asiallisen näköisenä, esittää vakuuttavasti asiansa, eikä mene paljastelee huumeidenkäytöstänsä mitään turhia :D
Oliko muuten naispuolinen lääkäri? Saatto kattoo vaa sillä silmällä, tai sit muutenvaan :D
Image
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Joku keski-ikäinen nainenhan se oli. En kokenut kyllä itse minkäänlaista vetoa kys. emäntään :D Ei ollut MILF :mrgreen:

Summa summarum: Respojen saaminen on luultavasti aikalailla itsestä kiinni. Eli siitä millaisen ulkoisen kuvan annat, ja miten asiasi esität.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Se on niin lääkäristä kiinni. Kunnallisella ei ainakaan lähde bentsoja tai oppareita ensimmäisellä kerralla antamaan juuri kenellekään, kokeillaan kaikki muut vaihtoehdot ensin läpi. Paitsi jos sitten sitten on mukana papereita aikaisemmasta käytöstä ja selkeasti todisteita vaivasta joka aiheuttaa kroonista kipua.

Yksityiseltä paremmat saumat, mutta sekin on aika arpapeliä. Niitä lääkereitä löytyy edelleen jotka määräävät suht helposti tarpeeseen ja kuuntelevat potilaan toiveita ja kokemuksia, mutta aika nihkeitäkin lekureita on entistä enemmän. Nuoremmat ei oikein tykkää määrätä kovin heppoisesti mitään potentiaalisesti viihdearvoa omaavaa.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Komppaan eNZYMea.

Kottonin tietty ylimielisyys mua jostainsyystä ärsyttää.

Ei mullakaan ole ongelmia lääkkeitä saada.. Edes niitä hUUmelääkkeitä.
Ongelmana on ne itse lääkkeet.

Tulkitkoon kukin tyylillään.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
porter

Post by porter »

Nykyään saa helpolla kaikenlaisia reseptejä, terveyskeskuksestakin.
tRip
Moderator

Post by tRip »

porter wrote:Nykyään saa helpolla kaikenlaisia reseptejä, terveyskeskuksestakin.
Nykyään, ja helpolla..?
Psykoosi- ja mielialalääkkeitä joo.. tai kaikenmoista muuta shittii.
Siinä olen täysin samaa mieltä..

Komppaan yhä edelleen eNZYMea.
eNZYMe wrote:Se on niin lääkäristä kiinni. Kunnallisella ei ainakaan lähde bentsoja tai oppareita ensimmäisellä kerralla antamaan juuri kenellekään, kokeillaan kaikki muut vaihtoehdot ensin läpi. Paitsi jos sitten sitten on mukana papereita aikaisemmasta käytöstä ja selkeasti todisteita vaivasta joka aiheuttaa kroonista kipua.
Yleisesti siis kanta on nykyisin radikaalisti tiukentunut ainakin julkisella puolella.

Toisin se oli silloin joskus 'ennenvanhaa', kun xanoreitakin sai lähestulkoon jokavaivaan.. ja sen semmosta.

Ni mitävittuu.. porter, mitenvitussa sä voit yleistää jos et tiedä hevonvitun vertaaa.. :mad:

Okei, mä tiedän vaan sen vitunvertaa mitä lääkäreiltä ja terveydenhuollon ammattilaisilta olen kuullut huhuu vaan. Ja käytännön tasolla mitä nyt sattunut vaan huomaamaan ja toteamaan.

Mutta tietenkin NE ovat aina väärässä..
vai?
Keep it unreal.

porter

Post by porter »

Oon käynyt kunnallisella nyt kymmenellä eri lääkärillä ja kun olen asiani hienosti heille selittänyt niin mukaan on tarttunut jokaiselta opioidi pohjasia kipulääkkeitä + bentsoja.
Se on et miten sen asiansa esittää ja vaikeenkin lääkärin voi kääntää helpoks ku tietää mistä vivusta kiskoa :cheers: . Ja siis tällä tarkoitin et minä oon saanut helpolla kaikkea, en siis yleistä että kaikki sais. Ei ainakaan kannata sanoa että "joo mää tykkään vetää pään sekasi huumehilla, ja nytte tarttis sitä ja tätä" vaan lakkikourassa ja katse silmiin. ja pokerinaama ;)

Hirveitä eroja kyllä on aina, toiset saattaa määrät esim 100kpl pakkauksen tramalia kun toinen antaa nihkeesti sen 20kpl pikkupakkauksen... Oon käynyt semmosella yksityisellä psykiatrilla joka luennoi paljon lääkiksissä lääkkeiden vaikutuksista ja muutenkin lääkkeistä. Hän määräs mulle ekalla kertaa heti xanorit, ja nykyään mulla terveyskeskukses tiedetään että on xanor lääkitys.. ja tietävät miten kokenut herra niitä on mulle määrännyt niin eivät viitsi rueta lässyttään vastaankaan, todennäköisesti olleet itsekkin joskus miehen luennoilla :cheers:

se on kyllä ihan varma et bentsojen ja opioidien yleinen saanti on hankaloitunut, jos vertaa prosentuaalisesti sitä kuinka moni niitä saa niin varmasti harventunut todenteolla.
tRip
Moderator

Post by tRip »

porter wrote:se on kyllä ihan varma et bentsojen ja opioidien yleinen saanti on hankaloitunut, jos vertaa prosentuaalisesti sitä kuinka moni niitä saa niin varmasti harventunut todenteolla.
Sepä..
Siks mä sulle vähän ärähdinkin.
peace

Mut nimenomaan, tarpeeks vakuuttavasti ja asiallisesti kun asiansa ilmaisee..
Pitää myös osata vaatia.
Ite ikin alistunu siihen et lääkäri määräis mun lääkityksen.

Lääkärin tehtävänä on joko:
a)määrätä vaivaan lääkettä
b)ohjata eteenpäin jos ei osaa auttaa
c)aina on olemassa niitä urpoja joille pharmaca on ainoa ja oikea raamattu, tai muutenvaan päässyt markkinointiviirus vaikuttamaan käsialaan, ja mennään muodin mukaan.
Keep it unreal.

zero
Kameleontti

Post by zero »

oon huomannu että jos hyviä lääkkeitä mielii saada pitää osata puhua hyvin, olla muutenkin asiallisen oloinen ja olla "puhtaat" paperit. ite oon kaikkea muuta kun noita, joskus 18v sitä sai vielä helposti nappuloita mutta nykysin kun ahdistuneen oloinen, huonosti puhuva joka vilkuilee koko ajan muualle, kenellä paperit täynnä h-tekstiä tulee lekurille, niin parhaimmillaan imovanea 10x paketin saanu no rep. näin sekä yleisellä että yksityisellä puolella, yksityisellä vielä naurettavampaa: kirjan lupasi lähettää postissa jännittämisestä :D suuri apu.

nyt kun tietyn vaivan kanssa elänyt tänä vuonna ja käynyt muutamisenkymmentä kertaa varmaa lekurissa, ennen tähystystä päivystyksestä tosin sai helposti lääkkeitä ihan vaan kun ei muut lääkkeet auttanu, sieltä sitte tuli panacodia & tramalia. moni puoskari on myös kattonut tärkeämmäksi moralisoinnin kuin hoitamisen.

a-klinikalta tosin saanu aina kuhan ei vaan ryssi niitä juttuja, 5v siellä ravannu epäsäännöllisen säännöllisesti. mutta bentsot sun muut neuroleptit sieltä aina tulee. ei reseptinä tosin, säännöllisiä käyntejä jatkuvasti sun muuta vittumaista valvontaa. ei tämäkää kuulemma kaikilla toimi, kai se historiaa vaatii sielläkin päin.

mutta ei sitä itelleen mitään mahda.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Porteria lainaten, pokerinaamalla siellä ollaan menty kyllä ja hyvin on lääkitty...
Itte en oo koskaa A-klinikalla käynykkään.
Koska kerran yks nimeltämainitsematon lääkäri "testas" kysymällä näin että, nii sinähän oot siellä a-klinikalla käyny? Sanoin että never...
Toine lekuri oli sellanen että ekalla käynnillä se teki jokaiselle sellasen testin että jätti respavihkon pöydälle, lähti huoneesta ja tuli takas.
Tsekkas sillä että jos lähtee respoja mukaan nii ei määrää mitään.
Sitten kun se määräs niitä, niin kaikille ketkä siellä kävi määräs aika lailla samat lääkkeet+ kaurapuuroo :D
En vieläkään ymmärrä että miten se kaurapuuron syöminen aamulla muka vähentää paniikkihäiriöö? :foil:
Joku varmaan tunnistaa kyseisen lääkärin tästä.
Menetti luvatkin joskus taannoin. Mutta oli oikeasti hyvä lääkäri, että ei siinä vikaa ollut.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
porter

Post by porter »

Nykyään yksityisen puolen perusvarma lekuri jolta haen 2-3kk välein 150mg lyricoita 3-4 isoa pakettia, 200-300x2mg rivatrilia ja dormicumit max määrä (15mg vahvuus). Eli ihan hyvät lääkitykset saa.

EDIT: tähän kylkeen otan yleensä 6kk välein purkin propralia (refloja varteN) ja sitten mirtazapinea ja ketipinoria .
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Mitkähän mahikset olisi saada esim Oxycontinia reseptille?
Migreeni siis vaivaa, ja kohtaus- ja täsmälääkkeet auttavat usein, mutta monesti joudun menemään päivystykseen oc-tiputukseen. Päivystyksestä eivät kirjoita reseptejä, työterveydestä ei myöskään kontteihin. Yksityiselle olisi siis mentävä. Panacodia on kyllä annettu mutta sekin yhtä tyhjän kanssa. Oon pienen lapsen yh, täällä joutuu odottaan päivystyksessä sata tuntia ja klo 16 jälkeen menemään päivystykseen 30km päähän taas odottelemaan.

Tiedän että opiaatit ei ole se paras ratkaisu migreeniin, ja kohtauksen ovat harvenneet estolääkkeiden vuoksi. Mitään merkintöjä mulla ei ole eikä huumetaustaa siis minkään viranomaisen tiedossa.

Mielenterveysasioissa oon käynyt terapiakeskuksessa aika kauan ja Venlafaxin 300mg on mennyt jo aika kauan. Ahdistuneisuushäiriö on myös mutta siihen saa vain Opamox 15mg tabletteja joita uusitaan vain 3-4kk välein!! Ketipinoria on annettu mutta se on hirveä lääke mulle.

Kannattaskohan varata aika sinne yksityiselle..
Petri6
OD

Post by Petri6 »

renttuni wrote:Mitkähän mahikset olisi saada esim Oxycontinia reseptille?
Migreeni siis vaivaa, ja kohtaus- ja täsmälääkkeet auttavat usein, mutta monesti joudun menemään päivystykseen oc-tiputukseen.
Pyöreä nolla, tramadolia voisit juuri ja juuri saada, mutta sekään ei tuon venlafaksiinin kanssa sovi.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
VXA
Kameleontti

Post by VXA »

psilosybiini/lsd on paras ratkaisu migreeniin. auttaa muutaman kuukauden per annos. tai sit ei.

vedä kans tarpeeks magnesiumia. suurin osa ei vedä tarpeeks magnesiumia. suurimmalle osalle migreenistä kärsiviä magnesium suo helpotusta.

sekin voi olla paras ratkaisu.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
Neste
OD

Post by Neste »

VXA wrote:lsd on paras ratkaisu migreeniin.
Tästä tuli mieleen että eräs ergotamiini johdannainen, kauppanimeltä Hydergin on tosi hyvä migreeniin. Jotain tuon sorttista lääkettä Hoffman oli etsimmässä kun löysi LSD:n. Tosin jos ottaa illalla niin ei kyllä pysty nukkumaan koko yönä.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Neste wrote:Tästä tuli mieleen että eräs ergotamiini johdannainen, kauppanimeltä Hydergin on tosi hyvä migreeniin.
Poistuu käytöstä. :down:

Dihydroergotoksiinia sisältävä valmiste Hydergin® poistuu käytöstä
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
frapathea

Post by frapathea »

mellow wrote:
Neste wrote:Tästä tuli mieleen että eräs ergotamiini johdannainen, kauppanimeltä Hydergin on tosi hyvä migreeniin.
Poistuu käytöstä. :down:

Dihydroergotoksiinia sisältävä valmiste Hydergin® poistuu käytöstä
Huoh. Koskahan se 2-Bromo-LSD saadaan lääkekäyttöön?
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Tulossa lääkäriaika ja ahdistus sekä paniikkihäiriötapaisiin (ei siis paniikkihäiriö, mikä lie nimi en muista) juttuihin pitäis saada lääkitystä. SSRI/SNRI ei tuu kysymykseen, voiko ton sanoa vaan suoraan ja miten sen perustelen?

Ulkonäkö ei ole puolellani tässä asiassa, locksit piiloo tai jotai ehkä? :D
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Helposti ihan maallikkonakin ajattelis, että jos potilas ykskantaan ilmoittaa ettei SSRI/SNRI käy, niin tulee kyllä ajatus potilaan bentsohakuisuudesta. ;)
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
doof
Kameleontti

Post by doof »

mellow wrote:Helposti ihan maallikkonakin ajattelis, että jos potilas ykskantaan ilmoittaa ettei SSRI/SNRI käy, niin tulee kyllä ajatus potilaan bentsohakuisuudesta. ;)
Emmä kyl nää tossa mitään bentsohakuisuutta, jos kertoo että noista SSRI pöperöistä on kokemusta ja sivuoireet on liiaks. Melko hölmöö ottaa SSRI lääkitys jos sillontällö tarvii rauhottua
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Lääkkityksistä ei mitään kokemusta ja tällä just vähä kyselinkin että onkohan täs mtn saumaa, vai joutuuko muka ottaan ne ssrit ja myöhemmi mennä sanoon ettei auta?
Luin netistä tuskin riittää vakuuttaan mitään lekuria? :D
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
Neste
OD

Post by Neste »

Olettaisin että joutuisit kokeilemaan hirveän läjän eri SSRI/SNRI lääkkeitä.

Itse varmaan selvittäisin muutaman yleisemmän kauppanimen/vaikuttavan aineen ja kertoisin että näitä on kokeiltu.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake