Velho wrote:jaa-a tälleen pääs käymään ja voin todeta ettei todellakaan mennyt ohi vaan muutenkin kyseinen setti oli jokseenkin outoa väsätä jopa meni ihan liisteriksi eikä meinannu tulla fiman läpi ja 0,45 neulanki läpi tuli tosi hitaasti ja joutu painaa tosi lujaa, millä lie jatkettu kyseinen "piri"

Eikö tossa vaiheessa tullut mieleen, että tätä ei kannata suoneen tyrkätä?
Kyllä aika perus sääntö on se, että jos vaikka piriä väsäät, niin sen fimatetun nesteen pitää olla kirkasta kuin vesi. Jos se näyttää likaiselta tai on koostumukseltaan liisteriä, niin sillon sitä ei kannata suoneen lykätä.
Jos jengi haluis kertoo hyvistä jatkeista ja jatkamisesta ylipäätään niin ois ihan suotavaa. Ite en osaa moista yhtään voin myöntää. Ikinä jatkanut mitään, että ois hyvä tietää. Muutenkin jos tietää mitä jatketta missäkin ois vain ulkonäöltä niin ois kätevää tietoo.
Pari tapaa mitä itse tiedän, jotka on kohtuullisen turvallisia.
Glukoosi.
Eli otat rypäle tms. hedelmösokeria whatever, lautaselle tms, ja rupeat sitä hienontamaan jollain toisella kovalla esineellä. Kun hedelmäsokeri on super-hienoa pölyä, niin sen voi sekoittaa itse kamaan.
Jatkamista ei tehdä niin että viskataan jatkeet pussiin ja sekoitellaan hetki, vaan siihen sekoitus prosessiin kannattaa varata aikaa ja sen voi tehdä fiksummin/varmemmin kuin vaan iskemällä jatkeet pussiin ja sekaisin.
Tämä on tärkeetä että kama on tasaista, jonkun heroiinin kohdalla tämä on niin tärkeä vaihe, että jos sitä ei tee kunnolla niin joltain lähtee vielä henki.
Maltodekstriini.
Jos kama on todella puhdasta ja vaatii paljon jatketta, niin malto on parempaa, sillä se ei maistu samalla tavalla makealle kuin glukoosi tms. Eli ei maista sitä sokeria siitä piristä jos käyttää maltoa.
Mutta sinällään, jos kama on hyvin jatkettu ja on hyvää, niin eipä sillä taida juuri olla väliä onko siinä maltoa vai glukoosia.
Laktoosi.
Ei ole itelle kovin tuttu, mutta kuulema suosittu heroiinin jatke. Pirin tms. kanssa voi laittaa mahan-sekaisin, sen takia taidetaan käyttää enemmän heroiinin jatkeena, kun heroiini ummettaa, niin tuota haittaa ei tule.
Ameriikoissa käytetään tai ainakin käytettiin niin sanottua "baby powderia", eli talkkia. Sitä ei vitussa kannata kamaan sotkea, koska aiheuttaa pidemmällä aikavälillä talkoosia---->Ei hyvä.
Jatkamisen tärkein pointti on testata jatkamista pienessä erässä ja kokeilla vahvuutta, ennenkuin jatkaa koko pussin. Pirin kohdalla vahvuuden pitäisi olla vähintään 0.2g/annos, sen jälkeen kama alkaa olemaan jo aika kusetus-pulveria ja kun mennään tuohon 250-300mg/annos niin kama on omissa kirjoissa "pilattu".
Typerykset jatkaa aineen pilalle, ajatellen että tienaavat enemmän rahaa. Näin sivusta seuranneena voin sanoa että sopivasti jatkettu kama, johon asiakas on tyytyväinen myy ja tuottaa monin verroin enemmän kuin joku paskapulveri, kun hyvä aine myy käytännössä itse itsensä, kun taas paskapulveria joutuu tyrkyttämään jengille, eivät osta takuulla toiste ja sana kiertää että paskaa. Oot sitten jumissa sen paska-pussis kanssa ja mikä pahinta saat maineen että myyt paskaa, maineen jota voi olla todella vaikea saada muutettua. Maine / status on näissä hommissa about tärkein seikka.
Jos itse myisin piriä, niin pitäisin vahvuuden katutasolla jossain 100-150mg/annos välillä, tuossa olisi hyvin katetta vielä ja kama myisi itse itseään. Onhan tuokin jo aika reippaasti jatkettua, mutta katutasolla tuo on jo ihan "hyvää". Nuo katupulverit joita pitää vetää 0.3g/vedot, on mun kirjoissa jo ihan kusetusta ja tommosesta voisi jo vaatia rahojaan, tai ainakin osaa niistä takaisin.