Unikon sisäkasvatus

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
jombba

Unikon sisäkasvatus

Post by jombba » Sun 21 Dec 2008, 09:45

Elikkä olen ajatellut kasvattaa unikkoa sisällä. Lueskelin muita viestiketjuja mutta kaikki silmiinisattumeet ketjut olivat hylätty jo aikoja sitten(muutamia kuukausia tai enemmän).

Suurinpiirtein tiedän mitä tehdä mutta olisi kiva saada vähän vinkkejä kokeilleilta.

Voisiko tämä onnistua tähän aikaan vuodesta, minulla olisi kyllä tekovalaistus (eli siis 20W ESL tai vastaava) sekä kellari abaut +10 astetta ja jääkaappi käytössä.

Näin myös kun joku oli pahvilaatinkon vuorannut foliolla, onnistuukohan niin vai tarvitsisiko kokeilla jotain muuta.

Paljon jätän jokaisen siemenen välille istuttaessa ja paljon tarvitsevat sitten kun ovat kasvaneet jonkinverran.

Mitkävalotus ajat? Jos pidän yöt jääkaapissa ja päivät valotan kellarissa, onnistuukohan... tässä kaikki tältäkertaa

LIZARD
Tuppisuu

Re: Unikon sisäkasvatus

Post by LIZARD » Tue 27 Jan 2009, 19:12

Kirjoitin juuri asken nain eraaseen toiseen ketjuun:

Pakko sanoo tahan valiin kasvatuksesta. Tuntuu, etta kukaan ei juuri tieda sita, etta unikko muodostaa kasvaessaan erittain suuret ja voimakkaat juuret! Esimerkiksi luonnossa jo nuorilla kasveilla saattaa olla jopa metrin mittainen kasvia itseaan monta kertaa isompi juuristo. Juuristo viela muodotustuu lahes suoraan alaspain menevana keihaana, joka puskee kovankin maan lapi.

Taman takia unikot kasvavat juuri missatahsa ulkona helposti, mutta sisalla ei. En ole itse kokeillut sisakasvatusta, mutta olen melko varma, etta sisakasvatus ei juuri tuon juuri ongelman vuoksi oikein onnistu. Useammat normaali ruukut eivat anna unikoille syvyys suunnassa tarpeeksi tilaa. Eli ruukut ovat vain liian matalia. Luulempa, etta onnistuneeseen sisakasvatukseen tulisi hommata noin metrin korkusia ruukkuja. Leveys suunnassa tilaa ei tuskin tarviisee paljon olla.

//

Mikali kuitenkin yritat kasvattaa veikkaisin, etta parhaiten onnistuu kun kasvualustaksi korkeat "ruukut" (jollaisia ei mistaan saa. joudut varmaankin soveltamaan jotain muuta astiaa ruukkuna). Valaistukseksi mielestani riittava/jarkeva vaihto ehto on ikkuna. Valoisimman ikkunan viereen vaan. Kaikki muu toiminta sitten samalla tavalla kuin ulkona?

Naista on varmasti apua

http://fi.wikipedia.org/wiki/Oopiumiunikko
http://www.lycaeum.org/languages/finnis ... a/opa.html

mauseri
LD50

Post by mauseri » Tue 27 Jan 2009, 19:24

no, huh huh.........
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"

5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT » Tue 10 Feb 2009, 00:09

viewtopic.php?f=2&t=78

viewtopic.php?f=2&t=1972

Onkohan kukaan kasvattanut näitä onnistuneesti sisätiloissa harvestiin saakka?
You know the mind has a thousand eyes..

frapathea

Post by frapathea » Tue 10 Feb 2009, 01:03

5-meo-EMT wrote:viewtopic.php?f=2&t=78

viewtopic.php?f=2&t=1972

Onkohan kukaan kasvattanut näitä onnistuneesti sisätiloissa harvestiin saakka?
Minä. Pieniä tuli. Latvominen tuplas kyllä kotien koon mutta pieniä ne silti oli. Kaks kertaa oon kuitenkin onnistunu.

dredi
LD50

Post by dredi » Tue 10 Feb 2009, 17:13

50 litran kiljuämpäri voisi sopia ruukuksi aika hyvin?
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!