Krapula

Alue, jolle kuuluu keskustelu lähinnä luonnontieteistä, tutkimuksista ja tieteellisistä löydöistä.
juke-
Tuppisuu

Krapula

Post by juke- »

Kysymykseni koskee aivokemiaa, ja uskon että täältä löytyy asiasta tietävää väkeä;

Mistä johtuu että pienessä krapulassa, sanotaan 5-6 kaljapullon jälkeisenä aamuna, on erittäin rauhallinen ja tyyni olo? Normaalisti koen itseni usein levottomaksi ja kokoajan tahtoo olla tilanne päällä, eli adrenaliinia(kai?) virtaa. Kyseisen huumeen käyttäminenhän vapauttaa adrenaliinia muiden välittäjäaineiden joukossa, onko sitten seuraavana aamuna varastot tyhjänä -> rento olo? Tämä tilanne tuntuu olevan optimaalisimmillaan kun juo kaljat tasaiseen tahtiin ettei tule kännioloja, joten seuraavana aamuna ei ole varsinaista pahoinvointiakaan. Kovempienkin lärvien jälkeisenä aamuna on henkisesti hyvä olo, fyysisen pahoinvoinnin lisäksi.

Edit: ainakin testosteronitasoja alkoholi laskee, mutta se ei oikein sovi siihen että rauhallisen olon lisäksi on motivaatio kohdallaan.
Adrenochrome
Psykonautti

Re: Krapula

Post by Adrenochrome »

Voisi johtua siitäkin että alkoholia on aamulla vielä veressä. Tosin 5-6 kaljan jälkeen ei kovin paljon, mutta ei mulla tollasista määristä mitään krapulaakaan tule.
All of it was made for you and me cause it just belongs to you and me. So lets take a ride and see whats mine.
juke-
Tuppisuu

Post by juke- »

Adrenochrome wrote:Voisi johtua siitäkin että alkoholia on aamulla vielä veressä. Tosin 5-6 kaljan jälkeen ei kovin paljon, mutta ei mulla tollasista määristä mitään krapulaakaan tule.
Jep, veikkaan kyllä että tuo 6 pulloa tasasesti illan aikana nautittuna kerkeää palaa 9 tunnin yöunien aikana.. Ja ei tosta tosiaan fyysistä pahoinvointia tule, mutta kyllä sen silti huomaa olossa.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mulla alkoholi enemminkin stimuloi..
jälkipöhnät usein tuppaa oleen tosi mukavan psykedeelisen rauhallisia.

Aivokemiaa..hmm..
http://www.jellinek.nl/brain/
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..