Runsas kahvinjuonti vähentää riskiä sairastua maksasyöpään
-
- Moderator
Runsas kahvinjuonti vähentää riskiä sairastua maksasyöpään
Several studies suggest an inverse relation between coffee drinking and risk of hepatocellular carcinoma (HCC). We conducted a meta-analysis of published studies on HCC that included quantitative information on coffee consumption. Ten studies were retrieved (2,260 HCC cases), including 6 case-control studies from southern Europe and Japan (1551 cases) and 4 cohort studies from Japan (709 cases). The summary relative risk (RR) for coffee drinkers versus non-drinkers was 0.54 (95% confidence interval [CI] 0.38-0.76) for case-control studies and 0.64 (95% CI 0.56-0.74) for cohort studies. The overall RR was 0.59 (95% CI 0.49-0.72), with significant heterogeneity between studies. The overall summary RR for low or moderate coffee drinkers was 0.70 (95% CI 0.57-0.85), and that for high drinkers was 0.45 (95% CI 0.38-0.53). The summary RR for an increase of 1 cup of coffee per day was 0.77 (95% CI 0.72-0.83) from case-control studies, 0.75 (95% CI 0.65-0.85) from cohort studies, and 0.77 (95% CI 0.72-0.82) overall. The consistency of an inverse relation between coffee drinking and HCC across study design and geographic areas weighs against a major role of bias or confounding. Coffee drinking has also been related to reduced risk of other liver diseases, thus suggesting a continuum of the favorable effect of coffee on liver function. However, subjects with liver conditions may selectively reduce their coffee consumption. Conclusion: The present analysis provides evidence that the inverse relation between coffee and HCC is real, though inference on causality remains open to discussion. (HEPATOLOGY 2007.)
http://www3.interscience.wiley.com/cgi- ... 8/ABSTRACT
http://www3.interscience.wiley.com/cgi- ... 8/ABSTRACT
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
— Professori Louis Lewin, 1924
Re: Runsas kahvinjuonti vähentää riskiä sairastua maksasyöpään
Sitten saatkin jonkun muun syövän. Paskat hampaat ja haisevan hengityksen.
Nykyaikana, syöpä on kaikkialla. Se on meissä kaikissa, se vain odottaa jotain mikä laukaisee sen.
Varmaan 1/10 ihmisestä saa syövän, mitäs sitä turhaa miettimään "nyt sen saa maksasyöpää ku juon kahvia" tai että "runkkaanpas kolmesti päivässä ja syön ruisleipää niin kivessyöpä mahdollisuus vähenee!" sekä ruotsalaisten suosikki: "En syö sipsejä etten saa syöpää."
Muistakaa myös että grillaus aiheuttaa syöpää, ainiin ja hampun polttelu!
Nykyaikana, syöpä on kaikkialla. Se on meissä kaikissa, se vain odottaa jotain mikä laukaisee sen.
Varmaan 1/10 ihmisestä saa syövän, mitäs sitä turhaa miettimään "nyt sen saa maksasyöpää ku juon kahvia" tai että "runkkaanpas kolmesti päivässä ja syön ruisleipää niin kivessyöpä mahdollisuus vähenee!" sekä ruotsalaisten suosikki: "En syö sipsejä etten saa syöpää."
Muistakaa myös että grillaus aiheuttaa syöpää, ainiin ja hampun polttelu!
-
- LD50
Tää on vitun sairasta... emmätiä. Juuri tuli toinen tutkimus että ikäihmisillä kahvinjuonti parantaa muistia, luotettavuudesta en tiedä kun iltiksestä luin. Vaan onhan näitä. Kahvi on kahvia.
-
- Lepakko
No joo, ehkä tuo voi jopa perustua siihen, että muistaa keittää sen kahvin. Tosin kofeiinin on väitetty lisäävän oppimiskykyä, täytyy kokeilla litkiä kahvia aina ennen luentoja ja luentojen ajan, jos oppisi jotain.
Purkan jauhaminen koulussakin pitäisi auttaa, stimuloi aivoja tai jotain, kun pureskelee.dimitri wrote:No joo, ehkä tuo voi jopa perustua siihen, että muistaa keittää sen kahvin. Tosin kofeiinin on väitetty lisäävän oppimiskykyä, täytyy kokeilla litkiä kahvia aina ennen luentoja ja luentojen ajan, jos oppisi jotain.
-
- Psykonautti
– Tärkein aine varmastikin on niin sanottu klorogeenihappo, jota kahvissa paljon. Oikeastaan kahvi on suurin klorogeenihapon lähde ihmisravinnossa ja tämä happo vaikuttaa sekä mahalaukussa, suolistossa että maksassa elimistön sokeriaineenvaihduntaan. Toisaalta saattaa olla myös niin, että tästä syntyy hajoamistuotteita, jotka vaikuttavat sen lisäksi.
http://yle.fi/akuutti/arkisto2005/180105_a.htm
En silti pitä kahvin juonnin egoa pönkittävästä vaikutuksesta muissa ihmisissä joten en juo sitä itsekään. Saman maksaa puhdistavan vaikutuksen varmasti löytää myös karvaista yrteistä.
Esim. maarianohdake
http://www.nutraingredients.com/Researc ... ver-cancer
http://yle.fi/akuutti/arkisto2005/180105_a.htm
En silti pitä kahvin juonnin egoa pönkittävästä vaikutuksesta muissa ihmisissä joten en juo sitä itsekään. Saman maksaa puhdistavan vaikutuksen varmasti löytää myös karvaista yrteistä.
Esim. maarianohdake
http://www.nutraingredients.com/Researc ... ver-cancer
Culture is not your friend! -Terrence Mckenna
-
- LD50
häh? join juuri kupin kahvia, enkä huomannut egossani mitään muutosta.. ei herää jos ei saa kuppia aamulla.. oon tosin ollu jo eilis aamusta asti hereillä..Kasvualusta wrote:– En silti pitä kahvin juonnin egoa pönkittävästä vaikutuksesta muissa ihmisissä joten en juo sitä itsekään.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
- OD
Ei mullakaan kahvi vaikuta egoon. Litra menee parhaimmillaan päivässä. Aika harmitonta tavaraahan toi on, eikä mulla ole kofeiini aiheuttanut juuri minkäänlaisia tärinöitä tai hikoilua ikinä. Herää nopeammin ja pysyy vireystaso paremmin korkealla, kun litkii pitkin päivää. Ihan positiivista, että tekee hyvää maksalle. Suosin kyllä tummaa paahtoa, jossa on hieman vähemmän kofeeinia kun perinteisessä suomalaisessa vaaleassa 1 paahdossa.
-
- Psykonautti
Höh.. Ei kai ego nyt itse itseään huomaa. Ja varmasti tykkää voimiensa kasvusta. Mutta muut ympärillä saattavat kokea asian aivan toisin.
-
- LD50
en oo kyllä koskaan huomannu et jollain kasvaa ego kahvikupin jälkeen.. piritööttien jälkeen kylläKasvualusta wrote:Höh.. Ei kai ego nyt itse itseään huomaa. Ja varmasti tykkää voimiensa kasvusta. Mutta muut ympärillä saattavat kokea asian aivan toisin.

"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
- Psykonautti
Totta. Mutta vaikka se kasvaa pirillä enempi niin sen myös huomaa, minkä takia seuraukset ei tunnu niin tylyiltä. Tai voipihan toki olla että tunnen vaan tosi mullkkuja kahvinkittaajia ja mukavia pirinistejä.
-
- Kameleontti
Itse oon juonut kahvia päivittäin jo kahdeksan vuotta. Mulla on varmaa ihan kauhea egoKasvualusta wrote:Totta. Mutta vaikka se kasvaa pirillä enempi niin sen myös huomaa, minkä takia seuraukset ei tunnu niin tylyiltä. Tai voipihan toki olla että tunnen vaan tosi mullkkuja kahvinkittaajia ja mukavia pirinistejä.

-
- Lepakko
Kahvinjuonti kasvattaa egoa vain joillain teineillä, joiden mielestä on siistiä juoda kahvia ja energiajuomia ym.
-
- LD50
Ai vähän niinku tupakki?NarkkiParkki wrote:Kahvinjuonti kasvattaa egoa vain joillain teineillä, joiden mielestä on siistiä juoda kahvia ja energiajuomia ym.

''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
-
- Lepakko
Aivan niin. Eilenkin olin kaupassa ja jotkut 12v skidit osti Mad Crocia ja höpisi jotain "Energiajuomaa ja koko yö Runescapea jou jou".
-
- Kameleontti
Näitä tapauksia on kyllä tullut nähtyä paljon. Tuolla paikallisen kaupan edessä hengailee aina teinilaumat lipittämässä energiajuomia koko päivän. Jotkut kaupat ovat lyöneet ikärajan energiajuomille. Kyllähän noista varmaan pienen täpinän saa päälle kun tarpeeksi kittaa. Itsellä sivuvaikutukset vain lisääntyvät sen yhden kahvikupin jälkeen ja piristävä vaikutus ei oikeastaan lisäänny yhtään.NarkkiParkki wrote:Aivan niin. Eilenkin olin kaupassa ja jotkut 12v skidit osti Mad Crocia ja höpisi jotain "Energiajuomaa ja koko yö Runescapea jou jou".
Mieluiten kofeiniipillereitä apteekista kun energiajuomaa. Taisi 3e maksaa 100kpl 100mg tabuja. Yksi taitaa vastata kupillista kahvia, mutta minulla ainakin mahalle paljon mukavampaa kuin kahvi.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
Kyllä vaan itelle tulee kofeiinista todella aktiivinen olo ja menee "täpinöihin" jollei ole käyttänyt kofeiinia todella pitkään aikaan ja ottaa sitten kerralla ~200mg, tämä kestää tosin vain jonkun 30min. jonka jälkeen onkin tosi paska olo. Päivittäin kun juo niin ei tuo silloin tunnu mitenkään enää. Nikotiinista tulee kans olotiloja. Kofeiini+nikotiini itseasiassa aiheuttaa jopa lievästi euforisen olotilan, kunhan todella harvoin käyttää kumpaakin. Onneks on herkkä kaikille päihteille, niin kofeiinitkin toimii. heh
-
- Psykonautti
Kofeiini on paskaa. onneks en oo pariin vuoteen juonut ollenkaan kahvia
enkä kyl kofeiinia ylipäätänsä.
enkä kyl kofeiinia ylipäätänsä.
mä oon huomannu jonkinlaisen egomuutoksen kahvin kanssa.. ku vähäkää enemmän juo ni joskus tulee sellane selvästi itsevarmempi ja *vittumaisempi*?? olo. aina ei toki, mut joskus sen vaan huomaa nii selkeesti 

-
- Kameleontti
Vähä jännä! Itellä tullee kans hirviät täpinät kahvista ku vaan sillon tällön juo niinkö näköjään joillain muillaki. Tännää juonu kaks kuppia. Mukia. Onks tää oftopikkii? No sanotaan vielä topikin aiheeseen liittyen et kiva.lahke wrote:ku vähäkää enemmän juo ni joskus tulee sellane selvästi itsevarmempi ja *vittumaisempi*?? olo.
-
- Moderator
Mun on pakko tarttua tähän..Spadukka wrote:Kofeiini on paskaa. onneks en oo pariin vuoteen juonut ollenkaan kahvia
Koska mua ärsyttää, suorastaan vituttaa ihmiset jotka sanoo että "Onneks mä en oo.."
No vittu onneks en o itekää sitä ja mitää, enkä ketää muutakaa.. ja sitärataa.. ONNEKS. tieks?
Ja mitähän mahdoit kofeiinilla tarkoittaa?
Kahvia? teetä? kofeiinitabujen nokittelemista?
Ne on ihan eri asioita.. Kofeiini on eri kun nikotiini, ja nikotiini on eri kun tupakka. tieks?
Sory mun kärkäs kommentti.. tää ei ollu suoraa vittuilua sulle Spaddukka.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
Vaultti.net - coming soon..
-
- Karvakuono
kahvi on pahaa,mutta juon sitä paljon kun se antaa lämpimän tunteen ja muistoja lapsuudesta,kaikesta.Kahvi hetkistä.Tykkään paljon.
-
- Moderator
kahvi on hyvää ja kahvi hetket on kivoja.hypnolaulua wrote:kahvi on pahaa,mutta juon sitä paljon kun se antaa lämpimän tunteen ja muistoja lapsuudesta,kaikesta.Kahvi hetkistä.Tykkään paljon.
mutt se mahakipu joka mulle tulee. auts. vittu perseestä lentää vain raakaa löysää aina ja kunnolla tämän jälkeen.
-
- Moderator
8(Dexma wrote: mutt se mahakipu joka mulle tulee. auts. vittu perseestä lentää vain raakaa löysää aina ja kunnolla tämän jälkeen.
Kokeile hei tummaa paahtoa!
Mulla ainakin väheni mahakivut....
. . . ヽ(-▽ -)ノ °●✺
-
- Lepakko
Musta tuntuu, että tumma paahto myös närästää vähemmän.Mushruumis wrote:8(Dexma wrote: mutt se mahakipu joka mulle tulee. auts. vittu perseestä lentää vain raakaa löysää aina ja kunnolla tämän jälkeen.
Kokeile hei tummaa paahtoa!
Mulla ainakin väheni mahakivut....
-
- LD50
jePa, tumma paahto on parasta, paitsi et piirun verran kalliimpaa..

''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
PLUR Peace, Love, Unity, Respect.