Yleinen ummetus-topic

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
zerk

Re: Yleinen ummetus-topic

Post by zerk »

robotomia wrote:Oletan että täällä voisi virtsalukosta myös keskustella.

Jotenkin pidän tätä nolona aiheena mutta useat kaverini tietävät tästä jo ja eipä tämä puolianonyyminä haittaa. Mulla on aina ollut ujopissa, mutta kun hetken opiaattien kätön jälkeen tämä lähti ihan uusiin stratosfääreihin ja on jäänyt lopetettuanikin päälle. Kaverit on suositelleet joskus minun hakevaan jotain bentsorespaa kun olen joskus lähtenyt keskellä yötäkin pihalle kuseksimaan. Bentsot ei vaan oikeen innostais. Opiaatit sen tekee tosi pahaksi, mutta on mulla jopa humalassakin tätä ollut, eikä se ole hyvä yhdistelmä. Joskus tramalipäissäni en pystynyt 20 tuntiin käymään kusella, oli kivuliasta. Valtaosan tästä olin vielä kyseisen ongelman takia yksin kotonani. Välillä tää tuntuu vähän jopa hallitsevan mun elämää jossainmäärin. Aikuinen mies, taino poika joka ei osaa edes kusella käydä, huhhuh

Osaatteko jelppiä?

:foil:
Jos noi ongelmat on opiaattien käytön lopettamisen jälkeen jääneet päälle, lähtisin kyllä käymään lääkärissä. Siitä ei varmasti olisi haittaa ja hyvässä lykyssä voisit saada ongelmaasi apua.

Sain itse joskus ensimmäisillä kokeilukerroilla tramalin kanssa myös tosi vittumaisia kusilukkoja, en tosin mitään 20 tunnin mittaisia, mut nykyisin ei onneksi ole mitään ongelmia sen suhteen.
Skilla
Lepakko

Post by Skilla »

en jaksanut ihan koko topikkia lukea niin pardon me jos joku jo ehdotti,

ootko kokeillu koskaan Laxoberon tippoja? ne on ihan käypiä! jos ei riitä ni 30 guttaa illal ja aamulla kahvin jälkee tuikkaa pari mikkii ni kyl se sielt tulee.. tai omatoiminen tuseeraus on kans yks vaihtoehto
zero
Kameleontti

Post by zero »

Hoppa wrote:en jaksanut ihan koko topikkia lukea niin pardon me jos joku jo ehdotti,

ootko kokeillu koskaan Laxoberon tippoja? ne on ihan käypiä! jos ei riitä ni 30 guttaa illal ja aamulla kahvin jälkee tuikkaa pari mikkii ni kyl se sielt tulee.. tai omatoiminen tuseeraus on kans yks vaihtoehto
noi on vaan käsittääkseni aika huonoja pitkäkestoiseen ummetukseen niinku itelläki toissaheinäkuusta asti ollut. lyhytaikaseen tarkotettu.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
Feya
OD

Post by Feya »

No voi saatanan saatana.. Ensiavussa käyty eikä helpotusta näy.

Mulla on tosiaan ollut perseessä haava (fissuura) nyt jo vuoden. Viimeisten kolmen kuukauden aikana kivusta on tullut ihan järjetöntä, jonka vuoksi en meinaa uskaltaa käydä paskalla ollenkaan ja se on muutenkin todella hankala prosessi. Nyt kaiken lisäksi Jumala vai liekö Allah on päättänyt pilkata mua peräpukamalla, joka lisää vain kipua ja tukkii mun reikäni niin, ettei sieltä mahdu ulos mitään sormea suurempaa.

Mä en oo paskonut 8 päivään ja sitäkin ennen mulla oli siitä pitkä tauko, eli oon periaatteessa paskantanut kerran 2 viikon aikana. Ei tunnu vatsassa kivalta. Ummetuslääkkeitä oon kyllä käyttänyt, mutta ne toimii vaihtelevalla menestyksellä.

Oon ootellut, että saan muuton pois alta ennen kuin meen lääkäriin, sillä aajttelin ettei ole mitään järkeä aloittaa hoitoa kun se pitää heti kuitenkin aloittaa toisaalla taas uudestaan.

Yritin nyt sitten varata sitä lääkärinaikaa. Sieltä sanottiin, että koska ajan saisi vasta elokuulle ja tilanteeni on sen verran kiirellinen, mun kannattaa mennä terveysaseman päivystykseen. Menin sinne, mutta näemmä maistraatti ei oo vielä käsitellyt muuttoilmoitustani eli en oo vielä turkulainen, joten mua ei voida hoitaa vielä terveysasemalla. Kiva. Mua kehotettiin menemään kunnallissairaalan päivystykseen.

Aattelin sitten odottaa huomiseen. Tuossa yöllä istuin tunnin vessassa hiestä märkänä ja itku silmässä eikä peräpukaman vuoksi mitään vaan tullut, vaikka suoli kyllä toimi, ja sen lisäksi sieltä tuli normaalia enemmän verta ja se oli tummaa ja paksua. Ummetuskivut alkoivat myös olla jo aika huolestuttavia ja olin kaikesta stressistä ja kivusta niin lähellä hajoamispistettä, että päätin painua sinne sairaalaan heti.

Odottelin päivystyksessä tunnin, kunnes pääsin lääkärin luo. Vihdoinkin apua! Tai sitten ei. Hän vain totesi, että juu, sulla on fissuura ja revennyt peräpukama. Varaa aika lääkärille kun pystyt. Tuo ummetus pitää kyllä hoitaa, joten ota tästä mukaasi reseptivapaata ummetuslääkettä, peräruisketta ja Panadolia ja lähde himaan. :|

Okei, en mä odottanut, että ne olis pystynyt taikomaan mun ongelmia heti pois, mutta kyllä mä olisin odottanut edes parempaa kipulääkettä tai vaikka puuduttavaa voidetta ja ennenkaikkea pikaista jatkohoitoa. Tää on kuitenkin aiheuttanut mulle jo pitkään järkyttävintä kipua, jota olen koskaan kokenut. En uskalla paskoa, en uskalla syödä, mua masentaa ja stressaa ihan vitusti.

Kestää yli kuukausi, ennen kuin ylipäätään saan aikaa lääkärille, ja sielläkin sitä tullaan luultavasti hoitamaan kuukausia lääkkein ja voitein ennen kuin muita hoitomenetelmiä edes harkitaan (Suomessa luultavasti vielä hanakammin). Mutta krooniset (eli yli 2 kuukautta kestäneet ja arpikudokselliset) fissuurat ei vaan usein parane ilman leikkausta. Mä en jaksa tätä kipua taas kuukausikaupalla. Tekisi mieli mennä yksityiselle, niin saisin ainakin nopeampaa hoitoa, mutta mulla ei oo varaa siihen.

Huoh. Oli vaan pakko vähän valittaa. Sain kyllä tossa noiden lääkkeiden avulla just paskannettua, mutta sattui taas helvetillisesti eikä sieltä paljoa tullut.
zero
Kameleontti

Post by zero »

tuli tässä mieleen kun reilun viikon on ollut selvänä, että miten dokailu ja ummetus? kolmisen vuotta joutunut lactulosia vetämää että saa paskannettuu, nyt kun ei oo opioidei eikä alkoa vetänyt, on oikeestaan päivittäin maha toiminut. tulipahan vaan tossa eilen paskalla istuessa mieleen että alkoholi vissii kuivattaa elimistöö aika hyvin mikä voisi pahentaa ummetusta, vaikka sitä ajattelisi että holi auttais ummetukseen. kun vettäkin suositellaan päivittäin muutama litra ainaki vetämään jos on ummetusta.

Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Ummettaa vaikka oon tuhannen stimuisa koko ajan, vittu mitä paskaa.

Myrkyllisen valvottavaa "metamaista" jee jee vahvaa . Kuurittamisen (ja räppäämisen) virhearvion myöntämisen hetki tulee joitain tunteja myöhemmin, mutta lienee paikallaan perua operaatio Masenuksen hoito tällä tökötillä. Valvominen plus vastikään kehittämäni fobia kissoihin, etenkin tuohon saatanan kissaan. Tuntuu että toi olis jo nuorella iällään tuntee sosiopatian keinot paremmin ku allekirjoittanut. Mitä useemman vuorokauden ton katin kans vieterinä vietän nii sitä pahemmin noitten kynsien ääni mun kallosa kaikuu. Visuaalit stimuissa on kans vähä pellen tuntusta. Väsytyksen ilmapiiri tuo mieleen täällä valmistamani hengentuotteet. Leijailevaa höttöpaskaa, vähän naivia synkkyyttä perään. Hyvää tekstiä ne mitä saa selvää. Kynät loppuu ennen loppuromahdusta, perikatoa. Ton manipuloivan hirviöpaskan läsnäolon teettämät kylmät väreet ja hukkuminen kusi keskittymistä enemmän kuin isot annokset, rabbio ja hatsin lussutus. Lukuunottamatta rotujen välistä vihaa, tääkin on ollut suhteellisen huoletonta jumalan vainioilla, armosta auringon alla-aikaa. Joskin tekoaurinko ja betoniniitty.
pirun hyvä nuolla kuorena
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Itsellä vatsa toimii normaalistikin n 1-3 krt/vko ja sitä ei voi sanoa vielä ummtukseksi koska ei haittaa mua itseäni ja on vakiintunut normaaliksi.

Mutta kun on opiaatteja käyttänyt niin olen joutunut käyttämään Microlaxia ja Toilaxia. Hetkellinen apua niistäkin toki. Myös vesiperäruiske on annettu sairaalassa. Jos ummetus tai siis harvoinen ulostaminen ei haittaa itseä niin sittenhän siitä ei ole ongelmaa. Mutta aloittajalla näjöjään haittaa. Laxoberonia kannattaisi kyllä kokeilla.

Tai sitten Movicolia/Pegorionia. Sitä sekoitetaan pussukka tai puolikas veteen/mehuun/tms. eikä maistu miltään. Vanhuksilla ja muilla vuodepotilailla melkein kaikilla menee säännöllisesti ja maha toimii. Eli sopii säännölliseen käyttöön.

Itse olen joskus joutunut oikeasti sormin kaivamaan sen pökäleen sieltä.. :/ Tiedättekö sen tunteet kun se on just tulossa, mutta ei tule kuitenkaan ja pöntöltä ei vaan voi lähteä.. Lämpimällä vedellä myös yritin vaan ei. Pakko oli "tuseerata" eli kaivaa se kova alku pois sieltä :cry:

Opiaatit aiheuttavat myös pissaongelmia, bupre lähinnä. Saa pinnistellä ja ponnistella ja vaikka on selvä pissahätä niin ei tule mitään. Ja melkeinpä sattuu kun se virtsa on siinä ihan juuri tulossa muttei tulekaan. Tähän toistaiseksi auttanut kun laittaa vesihanaa hiljalleen lorisemaan ja antaa aikaa itelleen..
Personaes
OD

Post by Personaes »

Hyi vittu on joskus ollut tuskaista ummetusta, kun kiskonut opiaatteja urakalla.

Joskus muutaman viikon kuurin jälkeen, kun tuli kiskottua urakalla, niin se paskalla käynti oli helvetillistä. Oli jo aijemmin ruennut tulemaan verta reilusti ulosteen mukana, kun piti pinnistää niin rankasti. Tossa vaiheessa oli paikat jo niin arkoina, että se oli niin vitun tuskallista se paskalla käynti. Pelkkä pinnistys sai verta valumaan hanurista ja vaikka oli siis opiaattien vaikutuksen alaisena(vahva kipua miedontava vaikutus) niin ne oli helvetillisiä ne jotkut kerrat käydä paskalla. Pahimmillaan itkua vääntäen piti "väkisin rykäistä paskat", joka tuntui about siltä, kuin joku olis räjäyttänyt kiinalaisen hanurissa(siis sen 80-90 luvun suomalaisen ilotulitteen, joka pamahtaa "kovaa"). Helvetillinen, mutta lyhyt kestoinen kipu, jonka jälkeen tuli tyyliin kahvikupillinen verta hanurista.

Joskus se oli niin vittumaista, että ajattelin että kaivan ne paskat ulos jollain pienellä lusikalla tms, mutta eihän siitä mitään olis tullut kun tuli vähän pohdittua. Onneksi sitten kun pääsin osastolle niin hommat lähti paranemaan, kun enää ei ollut isoja määriä jarruja elimistössä+antoivat mulle laksatiiveja, että tuli löysänä ulos(alussa tollakin tavalla oli vaikea käydä vessassa, vaikka uloste oli nestemäistä ja avas silti niitä haavoja). Sitten "kakkimisten" välissä piti laittaa sellaista puikkoa sulamaan hanuriin, joka nopeutti sitä haavojen paranemista ja lopulta homma saatiinkin sit haltuun.

Eli eli, jos kärsitte vastaavasta tuskaisesta ulostamisesta, niin ruetkaa syömään laksatiiveja ja käykää paskalla/ottakaa laksatiivit heti aamulla ennenkuin otatte ekat annokset opiaatteja, että uloste tulee helpommin/löysemmin. Sit vaan niitä perä-puikkoja parantamaan mahdollisia haavaumia. Kannattaa hoitaa homma kuntoon, ennenkuin se lopulta menee siihen pisteeseen jossa ite olin, sillä siihen se takuulla menee, jos kiskotte vaan päivittäin isoja määriä jarruja ja käyt väkisin vääntämässä ne paskat, vaikka ne ei millään tahtois tulla.
Last edited by Personaes on Tue 04 Feb 2014, 22:33, edited 1 time in total.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
frapathea

Post by frapathea »

Onks kukaan kokeillut päihteistä johtuvaan ummetukseen sellasta konstia kuin suolaliuoshuuhtelua? Vanha jooginen kikka, itse oon harrastanut vaikkei juurikaan ummeta koska mä nyt harrastelen kaikenlaisia outouksia, mut meinaan vaan, et kyllä mulla ainaki kama lentää ihan koko ruoansulatusjärjestelmän pituudelta ku sitä tekee. Ei vältsii toimi vaikeeseen ummetukseen, mut entä sellaseen joka ei oo edenny vielä ihan kamalaan vaiheeseen?

Eli tyhjään vatsaan mieluiten aamulla 1-2l n. 1-1,5% suolaliuosta (2-3tl/l jodioimatonta merisuolaa). Ei se hyvältä maistu mutta samapa tuo. Oikeella kyljellä voi maata tunnin verran ja parin tunnin sisään pitäis alkaa oikein kunnon meiningit mikäli kehon neste/elektrolyyttitilanne on kunnossa ja suolaliuos pääsee kulkemaan elimistön läpi imeytymättä. Googlaamalla salt water flush löytynee lisätietoa. Riittävä nesteytys jälkikäteen onpi tärkee!
zero wrote:alkoholi vissii kuivattaa elimistöö aika hyvin mikä voisi pahentaa ummetusta, vaikka sitä ajattelisi että holi auttais ummetukseen. kun vettäkin suositellaan päivittäin muutama litra ainaki vetämään jos on ummetusta.
Niin, siis, alkoholiahan ei nestetasapainon kannalta voi nähdä nesteenä, koska sillä on diureettinen vaikutus, elikkäs se poistelee sitä nestettä kehosta nimen omaan. : P Ja joo veden juominen pehmittää kakkaa kun se ei oo sit ihan niin tiivistä ja kuivaa mötikkää. Tietty vaikee ummetus on aina vaikee, mutta eipä siitä riittävästä vedenjuonnista haittaakaan oo ja apu se on pienikin apu. Kannattaa muutenkin pyrkiä siihen että elintavat olis muuten ees jonkin verran hellät keholle vaikka alkoholia tai opiaatteja meniskin, riippuvuus ei onneks estä sivuvaikutusten minimointia.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

frapathea wrote: Eli tyhjään vatsaan mieluiten aamulla 1-2l n. 1-1,5% suolaliuosta (2-3tl/l jodioimatonta merisuolaa).
Colonsteril muuten sisältää yhtenä ainesosana nimenomaan natriumkloridia, eli suolaa.

Itse saan vatsan toimimaan psykoosilääkkeestä johtuvan ummetuksen takia niin, että juon aamulla pari isoa kupillista vahvaa kahvia tyhjään vatsaan. :up:
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

renttuni wrote:
Tai sitten Movicolia/Pegorionia.
Tätä oikeastaan, kun aina kiskoilee isompia opadoseja niin alkaa helpottaan. Sit juo VETTÄ iltasin paljon niin aamulla jeesaa kans. Chili tässäkin myös toimii. Paska kyllä polttaa silloin, mutta kyllä se sieltä tulee.

Ja opiaattikäyttäjille. Silloin, kun se ummetus tulee niin pitää taukoo niin pitkään, että se paska alkaa valuun helpottaa kummasti ja PIRI TOIMIII myös tässä.
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Hauska juttu kävi kerran. Olin ottanut jonkun aikaa Xonea, enkä ollut käyny paskalla varmaan 5 päivään. Sitten söin sieniä, ja sieninousuissa tuli yhtäkkiä hirveä paskahätä, ja kun kävin paskalla niin kärppä valahti pönttöön ilman minkäänlaista ponnistelua, ja oikeesti, se oli tähänkin päivään saakka varmaan yksi täydellisimmistä kakkareissuista.

Mut joo,

Laxoberon is the shit! Kirjaimellisesti. 3 kuulaa naamaan illalla ja seuraavana aamupäivänä saa juosta vetämään semmoset ruostevedet että jos asut kerrostalossa niin se lorina herättää krapulaansa nukkuvan naapurin putkimiehen. Auttaa kyllä hemmetin hyvin, ja itse kärsin ummetuksesta lähinnä opiaattien/oidien takia.
Vai toimiiko?
Personaes
OD

Post by Personaes »

ja sieninousuissa tuli yhtäkkiä hirveä paskahätä, ja kun kävin paskalla niin kärppä valahti pönttöön ilman minkäänlaista ponnistelua, ja oikeesti, se oli tähänkin päivään saakka varmaan yksi täydellisimmistä kakkareissuista
Mulla kerran kun vietin kesäistä päivää ottaen ekstaasia ja polttaen nousuihin pilveä. Tuli hirveä paskahätä, lähimpään vessaan oli hyvän verran matkaa. Ai että kun pääsi vihdoin sinne vessaan ja vääntään paskat, niin oli ehkä euforisin kokemus ikinä.

Nyt ollaan jo aika diipeillä leveleillä, komboihin mukaan vaan nousu-paskat, niin ne HC-ammattilaiset tekee.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

gaia wrote:Laxoberon is the shit! Kirjaimellisesti. 3 kuulaa naamaan illalla ja seuraavana aamupäivänä saa juosta vetämään semmoset ruostevedet että jos asut kerrostalossa niin se lorina herättää krapulaansa nukkuvan naapurin putkimiehen. Auttaa kyllä hemmetin hyvin, ja itse kärsin ummetuksesta lähinnä opiaattien/oidien takia.
Mulla Laxoberon tekee opparikakasta ihan normaalikakkaa. Ei oo tainnut kertaakaan mennä liika veteläksi.
Toisinaan kävi niin, et ne jeesas vast parin päivän päästä.

Mut opparit tekee mulle semmosen ummetuksen et oksat pois varsinkin jos kuurittaa, tsäkällä Laxoberon jeesas. Huh huh. Ummetuskakan jälkeinen euforia is tha shit.

Oh yes. Kakkaaminen on kivaa yleensä. ^^ Voisin kirjoitella ummet ja lammet kakkaamisesta, mut en mä nyt..

PS. Uskaliaille neuvo; tiedätte sen tunteen kun kakka on ihan just tulossa ulos mut ei! Kurkkii vaan.
Pyllynreikään vähän lliukastetta niin kakka tulee smoothisti ulos! Fingertip dipping, hahhaa!

Oh, oon haaveillu tosta suolaliuoshuuhtelusta, täytyypä pyhittää joku päivä sille. ^_^
. . . (--) °
zero
Kameleontti

Post by zero »

laxoberonia ei vaan suositella pitkäaikaseen käyttöön koska suoli tuppaa tottumaan siihen. itellä ei toi ummetus nykysin niin haittaa kun sitä on ollut niin kauan ja tottunut siihen että ottaa kerran pari viikossa lactulosia. parhaaks lääkkeeks itellä todennut.

mut joo, yks ongelma vaa muitten joukossa. mitä pienistä.

frapathea

Post by frapathea »

zero wrote:laxoberonia ei vaan suositella pitkäaikaseen käyttöön koska suoli tuppaa tottumaan siihen.
Mitään ei, ei edes suolihuuhtelua tai laksatiivista yrttiteetä. Eli perstuntumalta (heh heh) väittäisin että ummetuksen hoidossa – oli se sitten lääkärin avustuksella tai itsehoitoa – on tärkeetä pitää mielessä se pitkän tähtäimen tavoite hoitaa ne ummetuksen syyt pois eikä pelkästään vedellä laksatiiveja. Meinaan on tietääkseni vielä vittumaisempaa yrittää totuttaa suolta takas normaaliin toimintaan jos se kerran ehtii tottuu siihen että lääkkeet tai liuokset hoitaa homman.
xammy
Karvakuono

Post by xammy »

Onko magnesiumia turvallista käyttää laksatiivina, tai eikös sitä käytetä myös eri lääkkeissä?

Ois tuota magnesiumoksidia tuossa jonka pitäis löysentää vatsaa, kun niissä on ilmeisesti se imeytymisprosenttikin vain jotain parin prosentin luokkaa, toisin kuin magnesiumsitraatissa josta ei ummetukseen niin paljon hyötyä liene?

edit: ilmeisesti sitraattia kannattaa kuitenkin syödä ummetukseenkin

http://www.enaturalhealing.com/best-mag ... orks-best/
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Tulipa mieleen aika härski juttu. Paistelin yksi ilta subupäissäni kerrosjuustoleipiä pannulla pelkkää rypsiöljyy käyttäen rasvana. Vikaan satsiin lorautin vahingossa "vähän" liikaa öljyä, ja muutaman tunnin päästä heräsin siihen että eka kun juoksin pöntölle, lensi korkki, ja sen jälkeen sai ainakin kolmesti käydä vetämässä kunnon ripulit. Jeesas hyvin, vaikka ummetusta ei ollut tarkoitusta vielä siinä vaiheessa hoitaa.
Vai toimiiko?
palokoo22
Tuppisuu

Post by palokoo22 »

zero wrote:
desoxy wrote:"Microlax(tm)" anaalituubi. paska lentää 5min päästä kun sen on ruutannut vaikka olis ollu kuukauden paskomatta. :cheers:
ei auttanu sekään sillon kun oli pahin ummetus, siihen autto vaan panacodien ja antibioottien syömisen lopettaminen ja lactulosia vaan päiväkausia sitte naamaa. ei mulla siis sinänsä pahaa ongelmaa oo kun toi lactulos yleensä auttaa, ei vaan oo kiva vuodesta toisee juoda sitä ja kestää tota ummetusta. muitten oireitten kanssa on vaa opittava elämää mut ois toi ummetus kiva saada vaan kuosii.
Yleisimmin ummetuskohta löytyy suoliston niinkutsutn S-mallisen suolistokohdan kohdalta, jonka koukeroihin opioidien tiukentama kakka jumittuu.

Microlaxin kohdalla sain hyvät neuvot joutuessani käymään sairaalassa mutkan subutexummetuksen vuoksi (kaksi viikkoa ettei tullut schaiba pihalle ja oli hyvin sairas olo). Pruutattuasi kyseisen liuoksen (voi laittaa kaksikin tuubia) peräsuoleen asettaudu kyljelleen, ja käännä kylkeä 5min välein noin 20min ajan. Tällöin aine pääsee liikkumaan paremmin suolistossa. Kannattaa ottaa vaikka jotain luettavaa mukaan, ja pitää housut pois jalasta mahdollisen paineryöpsähdyksen varalta, ja mikäli ei ole yhdistettyä wc-kylppäriyhdistelmää, niin pyyhe takapuolen alle. Vellottuasi 20min laidasta laitaan ja tunnettuasi sen että jotain on lähtenyt liikkeelle, ei kun pöntölle ja a vot!
52485-79-7 Teki minusta erinlaisen ihmisen?
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Tuli muuten mieleeni että Norspan-laastareiden käytön yhteydessä kehitin itselleni ilmeisesti jonkinlaisen pidemmähkön ummetuksen. Mietin sellaista että kun La-Su yönä vahingossa nielaisin 5mg Norspanin (joka tosin tässä vaiheessa oli ollut jo aamu-päivästä saakka suussa, eli suurin bupremäärä varmasti jo imeytynyt) niin voiko se aiheuttaa tällaista ns. pysyvämpää ummetusta? Tää on sellaista tosi tosi rasittavaa että pytyllä saa käydä sen 4 kertaa päivässä mutta hirveän pinnistelyn ja kyynelten saattelemana sieltä tulee muutama paakku ja sattuu niin saatanasti.

En ole tälläistä ummetusta kokenut ikään, ja opiaatteja on tullut vedettyä liikaa. Shitti siis lentää, mutta hyvin vähän kerralla ja kovan työn takana.
Laxoberonit koitettu kahteen kertaan mutta mitään apua ei ole ollut vaikka normaalist 2-3 kuulaa aiheuttaa jo ripulin.

Toisaalta, aloinpa tässä miettimään että kun on nyt tullut jokseenkin kuuriteltua opiaatteja ja syöminen ja veden juominen jäänyt sen osilta _hyvin_ vähille, niin voisiko tuo niukka ulosteen määrä johtua siitä että suolistolla ja ruoansulatuskanavilla ei yksinkertaisesti ole mitään mistä vääntää sitä ulostetta tarpeeksi että se olisi ns. "pökälemäistä". Ja tähän päälle vielä nuo Norspanit ja Oxycontit. Nyt tosin sunnuntaista saakka ollut ilman oopelia, mutta silti kakka ei ole normaalia.
Vai toimiiko?
Bentseeni
Lepakko

Post by Bentseeni »

Joskus on kyllä pitkän bupreilun päätteeksi saanut semmosen ummetuksen että ei paremmasta väliä, ulostanu jonkun 40cm pitkän kakkajöötin.

2 kertaa on käynty elämässäni silleen, että ei oo pystynyt oppariummetuksessa paskantamaan pariin viikkoon, sitten kumihanska käteen ja sormella kaivamaan hanurista KIVIKOVIA kakkapökäleitä jotka on ollut siellä tukkona sillee varsinaiselle ulostepötkölle, hyi helvetti mitä puuhaa, mutta huh huh kun helpottanu sen jälkeen, onpas roisit jutut :doh:
zero
Kameleontti

Post by zero »

tämmösiä uusia, mukavia oireita. kun peräsuoli pidempään paskantamisen yhteydessä luiskahdellu ulos ja palautunut niin nyt on sitte skidisti suoli koko aika ulkona. ei paljon uskalla ponnistella. istuminen entisestään vaikeutuu vaan, kohta pysty istumaan ollenkaan kipujen takia. normilekuri ja työterveystarkastus tulossa. niin monta asiaa on mitä tulevalla lekurikäynnillä pitäisi hoitaa, ei kerkiä ehkä yhden kaks kerralla jos sitäkään. on se huomenna painuttava taas tk:hon, sanottava että on niin monta hoidettavaa asiaa ja suht akuuttiakin.

vissiin aika harvinaista tämmönen, kellään muulla ollut? leikkaushoito lukemani mukaan olisi ainakin se ensisijainen hoito, saapi nähä mitä sanovat.

Dexma
Moderator

Post by Dexma »

zero wrote:tämmösiä uusia, mukavia oireita. kun peräsuoli pidempään paskantamisen yhteydessä luiskahdellu ulos ja palautunut niin nyt on sitte skidisti suoli koko aika ulkona.
Sattuuks kuinka paljon, kun se luiskahtaa ulos? Oon aina kuumottanut sitä ja tiedän, ettei oikeasti saisi ponnistella aina.

SEURAA TARINAA SIITÄ MITEN PÄIHTEIDEN VETO ON COOLIA JA GLAMOURIA AINA ALLEVIIVAAN SANAN AINA
Mulla kävi tässä sellainen keissi että. Olin saanut noin 5 päivän ummetuksen subusta, mutta olin käyttänyt täl aikaa lisäkuitua ja Pegorionia jo valmiiksi, kun pelkäsin, että tulee ummetus ja siitä 5 päivän satsista pääsin eroon tai ainakin luulin päässeeni. Olin aika paljon onnistunut kakkaileen. Otin sitten lyricaa pari päivää ja en saanut silloin kakittua ja olin vanhempieni kanssa mökillä viettämässä syyskalastuksen kohokohtii. Kahden päivän jälkeen kummiskin iski kahvin jälkeen älyttömän kova ummetus. Se kipu alkoi hyvin nopeesti ja oli vahvempaa kuin yksikään ummetus mikä itselläni on varmaan ollut. En pystynyt kuin istuun paikallani, kun seisominenkin jo sai peräsuolen huutamaan kipua. Jos join lasin nestettä niin oli pakko juosta vessaan ja pelkäsin, että pitää lähteä ensiapuun, kun vatsakivut oli siinä pisteessä.

Jouduin pyytään isääni hakeen itselleni pegorionia ja mikrolaxia. Käytin ensimmäistä kertaa peräpuikkoja poistaakseen ummetustani ja perheeni oli tietoinen megaummetuksestani. No menin laittaan meidän mökkiin peräpuikkoja itselleni ja oli haastavaa, kun pisteli ensimmäistä kertaa puikkoo anaaliin. Ensimmäinen kerta oikeastaan löytää oma anaalinsa jollain microlaxpuikolla oli yllättävän haasteellista :D Lihakset jännitti hitosti vielä kyseistä puikkoa ja tuntui siltä, ettei oikein saanut keskeltä meneen sisälle.

No sitten mökin ovi avautui ja meikäläinen oli housut kintuissa sängyllä makaamassa mikrolaxit perseessä ähistämässä ja ovesta sisään singahtaa dumdumdumdum KUKAPA MUU KUIN OMA RAKAS ÄITINI? Sillai... ÄITI NOOOOOUUUUUUU. Mielummin oisin runkannut silloin tai pannut varsinkin jotain hyvännäköistä mimmii, mut se tunne, kun tunkee peräpuikkoja peppuunsa subu-ummetuksessa on todellista hienoutta mitä huumeiden käytöstä tulee.... Jos kouluvalistuksessa puhuttais piri-ripulista ja subu-ummetuksesta niin meil ei ois mitään muuta huumeongelmaa kuin ganjaa polttavia nuoria hippejä.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

Eih.... :D :D :D Meinast tulla kyyneleet ku nauroin... Dexmu... </3 Eih... *taputtaa dexmulia olalle*

Oon samaa mieltä et pitäis valistuksissa olla tarinoita näistä huumeidenkäytön "hienouksista"...
Mulla on aina kyl aika kova kakka mut kroppa tottunu jo näihin douppeihin niin et kakka tulee viimeistään parin päivän välein.
Whee! Välillä peppureikä repeää kun kakka tulee hyvin aggressiivisesti ulos, mut vähän vaa.
Olo on kuin peppuraiskatulla kuitenkin kun sattuu. :(

Aamusin kahveeta ennen douppeja ja tupakki vielä perään ni aaaaa! Kakka tuleeee! :love:
. . . (--) °
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Mushru wrote: Whee! Välillä peppureikä repeää kun kakka tulee hyvin aggressiivisesti ulos, mut vähän vaa.
Olo on kuin peppuraiskatulla kuitenkin kun sattuu. :(:
Mä näin tänään sellaisen 20 senttiä pitkän about 5-8 senttiä halkasijaltaan olevan paksun tiiliskiven pöntössä. Tämä ei ollut minun tekemä edes vain minut oikein erikseen kutsuttiin katsomaan tätä tänään. Siis... Oletan, että tätä tehdessä tekijällä oli niin kovat hormonaaliset muutokset aivoissa, että kokemus oli lähelle lapsen syntymää. Oikeastaan se näytti kuin isolta hamsterilta. Omalla tapaa melkein ihan söpö. Se näytti kovalta kuin musta kivi josta oli nesteet kuivuneet pois. Kakasta ja sen tekijästä oli vedetty kaikki mehut irti ja työntö voimana muutaman viikon subun käytön jälkeen toimi perinteinen suomalainen laatuPIRI. Jouduin oikein heristään korviani, kun kuuntelin oven ulkopuolella, että oliko kyse rankasta ja erittäin laadukkaasta masturbaatiosta vaiko totaalisesta supermassiivisesta paskasta.

Mut se oli kyl ihan järjettömän kokoinen. Tuon jälkeen ei peppuseksi voi tuntua miltään enään, kun luulis Charles Dickensin lentävän peräreiän läpi kuin neulan donitsin keskeltä. Se oli upee työ. Se oli vähän niinkuin Bono.

Huom. Yleensä muutenkin on normaalia, että jos kokee synnyttäneen jotain sisältään ja vaikka kokee eräänlaista ylpeyttä omasta työstään niin se lapsi. Se lapsi pitää vetää AINA. Sanon AINA. Vessanpöntöstä alas. Lapset eivät ole paljoo paskaa parempi asia elämässämme. Tarvitsemme niitä, muttei liiallisessa määrissä ikinä ja myös juosten kusemalla tehdyt lapset kanssa pitää vetää pöntöstä alas. Tärkeetä on ottaa kuva omasta lapsesta ja laittaa se Facebookkiiin ja jakaa tämä perheidyllinen hetki koko suvun kanssa, mutta muistakaa... Vaik se oli kuinka rankkaa ja henkisesti antoisaa niin sille on parempi, että se vedetään vessanpöntöstä alas. Kiitos. Emme halua tulevaisuudessa olevan niin paljon paskoja ongelmia meillä kaduilla syrjäytymässä. Maailma on jo nyt täynnä nälkää näkeviä lapsia ja kaikkea paskaa jota pitää pelastaa. Hoitakaa paskanne kuntoon kerralla painamalla nappia.

Ja mä arvasin, että mushru sä diggasit mun mikrolax tarinasta. Mä tiedän, että sä osaat arvostaa näitä vähä kakkasii kokemuksia. Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D
zerk

Post by zerk »

Kuten aikaisemmin tarinan kuullessani totesin: tollasii juttui pitäis jaksaa huumevalistukses. :D

Mä oon vissiin ihan älyttömän onnekas et opiaatit ei aiheuta mulle mitään megapahaa ummetusta. Onni on toimiva suolisto. Muistan kyl silti sen kun alottelin opateetä tosissani ja sit tuli ummetus ja lopulta se hetki, kun synnytin massiivisen tiiliskiven perseestäni. Voi saatana itkin, huusin ja hikoilin puoli tuntia tuskissani ja sit katoin et mitä vittua, tuliko toi mun sisältä? En usko et miehenä pääsen lähemmäs synnyttämisen kokemista.
taudis
Lepakko

Post by taudis »

zerk wrote:Voi saatana itkin, huusin ja hikoilin puoli tuntia tuskissani ja sit katoin et mitä vittua, tuliko toi mun sisältä? En usko et miehenä pääsen lähemmäs synnyttämisen kokemista.
Tismalleen ajatukseni, kun ensimmäisen vähän pidemmän päivittäiskäyttöputkeni aikana pääsin paskalle jonkun 3-4 päivän pidättämisen jälkeen :D Tuli siinä ähkiessäni mieleen se south parkin jakso, missä Randy ja Bono kinastelevat paskantamisen maailmanennätyksestä.
https://www.youtube.com/watch?v=S376iimvXIQ

Kodeiini aiheuttaa mulle tosi äkäseen ummetusta. Meinaan jos erottelisin "nollatoleille" vaikka 15 kpl panacodia, niin se yksittäinen kertakin riittää siihen, että seuraavat kaksi päivää ummettaa. Sama homma jos otan vaik reseptin mukaan 2-6 kpl päivässä, enkä syö muita jarruja niin muutaman päivän kuluessa alkaa ummettamaan todella paljon. Muuten säännöllisen satunnaiset opioidit eivät ole aiheuttaneet meitsille liiemmin ummetusta, mikäli ei vedä aamusta iltaan pidempiä kuureja.
Come up with your own damn quotes.
zero
Kameleontti

Post by zero »

Dexma wrote:
zero wrote:tämmösiä uusia, mukavia oireita. kun peräsuoli pidempään paskantamisen yhteydessä luiskahdellu ulos ja palautunut niin nyt on sitte skidisti suoli koko aika ulkona.
Sattuuks kuinka paljon, kun se luiskahtaa ulos? Oon aina kuumottanut sitä ja tiedän, ettei oikeasti saisi ponnistella aina.
eipä se siinä satu kun se ulos luiskahtelee, paskantaessa niin kauan kun muistan mulla on tota ollut mutta pitänyt ihan normaalina :D kunnes se ei enää palautunut, istuminen aika mahdotonta ja vietin monta päivää vaan maaten. ja silti sattui. auttaa paskantamisen jälkeen sormen tunkeminen peppuun että tunkee sitä manuaalisest takas päin sitte. tota kovasti mainostettua rasvaa ja peräpuikkoja sain tähän lekurilta, katotaan jeesaisiko.
Dexma wrote:No sitten mökin ovi avautui ja meikäläinen oli housut kintuissa sängyllä makaamassa mikrolaxit perseessä ähistämässä ja ovesta sisään singahtaa dumdumdumdum KUKAPA MUU KUIN OMA RAKAS ÄITINI? Sillai... ÄITI NOOOOOUUUUUUU. Mielummin oisin runkannut silloin tai pannut varsinkin jotain hyvännäköistä mimmii, mut se tunne, kun tunkee peräpuikkoja peppuunsa subu-ummetuksessa on todellista hienoutta mitä huumeiden käytöstä tulee.... Jos kouluvalistuksessa puhuttais piri-ripulista ja subu-ummetuksesta niin meil ei ois mitään muuta huumeongelmaa kuin ganjaa polttavia nuoria hippejä.
hehe :D mulla meni kerran aikamoiseks sähläämiseks mutsin kanssa kun sen piti tunkea klyxiä mulle perseeseen kun en onnistunut itte pahemman ummetuksen kanssa. ja se ei millään meinannu onnistua, ja ei onnistunutkaan kun ei saanut koko pulloa tyhjennettyä perseeseen. :D oli aika hävettävä olotila silloin.

frapathea

Post by frapathea »

taudis wrote: Kodeiini aiheuttaa mulle tosi äkäseen ummetusta. Meinaan jos erottelisin "nollatoleille" vaikka 15 kpl panacodia, niin se yksittäinen kertakin riittää siihen, että seuraavat kaksi päivää ummettaa. Sama homma jos otan vaik reseptin mukaan 2-6 kpl päivässä, enkä syö muita jarruja niin muutaman päivän kuluessa alkaa ummettamaan todella paljon.
Sama. Söin pari vuotta sitten kahden päivän ajan muutaman panacodin per päivä ja se lienee ainoa kerta kun oon saanut tuntumaa opioidiummetukseen. Moneen päivään ei tullut mitään ulos ja kun se lopulta tuli, se oli kivikova ja ihan HELVETIN paksu. Oikeesti halkaisija varmaan 6-7cm. En oo ikinä nähny sellaista paskaa. Pusersin sen kuitenkin kokonaisena ulos, koska siinä oli pyllyreiän mestaruus vaakalaudalla, ja pyllyreiän mestaruudesta en luovu. Mut eipä oo kovin isoja annoksia kodeiinia tullut sen jälkeen otettua.

Mitä valistukseen tulee niin oon pitänyt tän ketjun alusta asti tätä parhaana mahdollisena pelotteluvalistuksena. Oikeesti kelatkaa nyt kun tän ketjun goreimmat tapaukset luiskahtaneine peräsuolineen, veriripuleineen, sairaalareissuineen ja revenneine persreikineen luettais jossain yläasteen huumevalistustunnilla. Ei vittu ykskään penska koskis ainakaan opioideihin sen jälkeen. :D
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Mää kyl vähän tykkään siitä ku työntää antikristusta pihalle muutaman päivän kakkomattomuuden jälkeen. Se fiilis ku viimein luiskahtaa ranteenpaksune köntsä perseestä ahhh sweeet...
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO