Ajatuksia, ihan mistä vaan
-
dredi
- LD50
Re: Ajatuksia, ihan mistä vaan
Mulle tulee REMistä aina mieleen se simpsoneiden jakso jossa ko. bändi vierailee... ja soittaa Homerin kellaribaarissa ja Homer S. laulaa mukana, loistavaa 
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
-
Jeshu
- OD
Kannabis on herkku, kulinaristinen tuote. Välillä on tullut jotain hyvää kukkaa (haju ja maku) polttaessa olo että mässyttäisi sitä (mässyihin?). Kannabis on melkein kuin ruokaa.
Lähdin matkalle ennen kuin edes lähdin matkalle.
Lähdin matkalle ennen kuin edes lähdin matkalle.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
slack1
- Psykonautti
Ei ole huumeita on vain aineita, jotka vaikuttaa ihmisessä uniikilla tavalla.
Follow your dreams, you can reach your goals. I'm living proof.
-
mauseri
- LD50
mun mielestä pitäs saada kitkettyä sana huume jotenkin pois.. siis ärsyttää ku kaikki muu ku alkoholi on "huumeita". tekis mieli mennä vähän selvittämään tätä mailman menoa naapurin juopolle.. tuskin hyvä idea, varsinkin ku sen veli on poliisi
latasin uuden messengerin vähänkö on siisti toi ääni ku joku kirjautuu sisään.. mutta aiheeseen takasin: siis toi sana huume on ihan perseestä. heti ku joku "normikansalainen" kuulee ton sanan niin paha paha paha.. "poliisi löysi huumekasveja" VITTU NE ON GANJAA! joka on satatuhatta kertaa parempi kaikille ku alkoholi.. ei vittu mua nyt alko vituttaan taas tää suomenmaa.. ja koko mailma.. joten sulkeudun pääni sisään. ja asiasta seittämänteen: kertokaa joku nettikanava mistä voi kattoo formuloita jollain ymmärrettävällä selostuksella? siis enkuks. asialla ois kiire. kiitos.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
W10
- Kameleontti
Eilen alkoi suunnattomasti vituttaa, kun ajauduin väittelyyn ihmisen kanssa, jonka mukaan kannabis on täydellinen päihde, jolla ei ole mitään sivuvaikutuksia ja parantaa kaikki vaivat. Kaikki muut päihteet tämä henkilö tuomitsi epäpuhtaina ihmisen luomina "kemikaaleina". Mainitsin morfiinijohdannaiset kipulääkkeinä, niin nepäs sitten olivat kaikkein pahinta tavaraa, vaikka eikös morfiini ole luonnontuote siinä missä THC? Meinasi lennellä tavarat seinille, kun vastaukset oli luokkaan "minä tiedän, kun olen kuule SKY:n jäsen!", "ei ei ei voi pitää paikkaansa ganja kasvaa maasta". Eihän tällaisilla asioilla pitäisi itseään kiusta, mutta ei helvetti kun tyhmyys ja tietämättömyys pistää välillä vituttamaan armottomasti. 
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
-
dredi
- LD50
Toi jaottelu "luonnollisiin" ja "luonnottomiin" aineisiin on todella naurettavaa IMO.
Hupaisana anekdoottina voisin kertoa vaikka kokeesta jossa P. cubensista kasvatettiin substraatissa joka oli kyllästetty DET:llä eli dietyylitryptamiinilla. Täysin luonnosta löytymätön, ihmisen luoma aine. No, nämä sienetpä biosyntetisoivat tämän vaikutuksesta psilosiinin ja psilosybiinin sijaan 4-HO-DET:tä ja 4-PO-DET:tä vaikuttavina aineinaan.
Eli kasvoi sieniä, jotka sisälsivät täysin luonnonmukaisesti ainetta jota ei luonnosta löydy...
Nytpä haluaisinkin kysyä kaikilta näiltä jotka nyrpistelevät nenäänsä synteettisille kemikaaleille, että pitäisivätkö he tämän mukaan näitten sienten sisältämää ainetta luonnonmukaisena vai ei?
Hupaisana anekdoottina voisin kertoa vaikka kokeesta jossa P. cubensista kasvatettiin substraatissa joka oli kyllästetty DET:llä eli dietyylitryptamiinilla. Täysin luonnosta löytymätön, ihmisen luoma aine. No, nämä sienetpä biosyntetisoivat tämän vaikutuksesta psilosiinin ja psilosybiinin sijaan 4-HO-DET:tä ja 4-PO-DET:tä vaikuttavina aineinaan.
Eli kasvoi sieniä, jotka sisälsivät täysin luonnonmukaisesti ainetta jota ei luonnosta löydy...
Nytpä haluaisinkin kysyä kaikilta näiltä jotka nyrpistelevät nenäänsä synteettisille kemikaaleille, että pitäisivätkö he tämän mukaan näitten sienten sisältämää ainetta luonnonmukaisena vai ei?
-
ihmislaji
- Psykonautti
Huumausaine on juridinen termi, joka tarkoittaa sellaista psykoaktiivista ainetta, joka on määritelty laissa huumausaineeksi. Jos haluat saada sen sanan pois, täytyy ensiksi onnistua pääsemään eroon kokonaan huumausainelainsäädännöstä.mauser1911 wrote:mun mielestä pitäs saada kitkettyä sana huume jotenkin pois.. siis ärsyttää ku kaikki muu ku alkoholi on "huumeita".
What is a mind, if not something to be messed with? What is consciousness, if not a state to be altered?
-
tRip
- Moderator
Miksi se on niin naurettavaa..?dredi wrote:Toi jaottelu "luonnollisiin" ja "luonnottomiin" aineisiin on todella naurettavaa IMO.
Ymmärrän toki pointtisi, mutta silti..
Luonnollinen ja ei-luonnollinen on vain subjektiivinen kokemus aineesta. Se miksi osa kokee niin vahvasti luonnollisen ja luonnottoman, voi johtua siitä että kaiken takana saattaa piillä jotain paljon monisyisempää ja monimutkaisempaa kemiaa mitä ihminen ei pysty ymmärtämään.
Jokin aine siis vain TUNTUU luonnolliselta ja jokin taas TUNTUU epäluonnolliselta. It's just a feeling..
Itsellä jaottelu perustuu siihen, että minkä luonto on meille tarjoaa, on luonnollista, ja mikä taas ihmisen luomaa, on luonnotonta, koska luonto ei ole tällöin läsnä sen synnyssä, eikä tällöin kykene myöskään antamaan aineelle sielua.
Luonto antaa kaikelle elolliselle sielun ja Ihminen on osa luontoa.
Kun puhutaan vaikka sienistä. Vaikka niissä sanotaan olevan vaikuttavina aineina psilosybiini ja psilosiini, on sienessä varmastikin lukuisia muitakin ei-vaikuttavia aineita, ja miksei myös voisi olla muitakin jollaintapaa vaikuttavia aineita kuin nämä kaksi tunnettua.
Sieni on siis kokonaisuus jonka luonto on luonut, ja jota ihmiskeho ymmärtää, sen monimutkaista kemiaa. Luonnon kemiaa.
Kun lähdetään eristämään sienistä vaikka se psilosybiini, on se edelleen sama psilosybiini mitä sienissä, sitä en kiistä. Mutta se on vain yksi ainesosa, mutta siitä puuttuu se kokonaisuus. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ja ihminen on osa kokonaisuutta.
Pointti on ehkä se, että ajatelkoon kukin miten lystää, mutta ei pitäisi 'tuomita' ihmisiä jotka ajattelevat vahvasti luonnollisen ja luonnottoman.
Itse en edes ajattele, itse koen sen. TUNNEN. Sille ei ole mitään tieteellistä näyttöä. Mutta tiede onkin liian vallitseva 'uskonto' tässä yhteiskunnassa.
Pitäisin sitä luonnottomana, mutta toki mielelläni tällaisia sieniä voisin kuvitella syöväni :)Nytpä haluaisinkin kysyä kaikilta näiltä jotka nyrpistelevät nenäänsä synteettisille kemikaaleille, että pitäisivätkö he tämän mukaan näitten sienten sisältämää ainetta luonnonmukaisena vai ei?
Luonnottomana siksi, koska tällöin ihminen on mennyt kajoamaan luonnon herkkään kokonaisuuteen.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
mauseri
- LD50
musta LSD:ee tuntui todella luonnolliselta.. vaikka yleensä vedän mieluummin luonnontuotteita kuin kemikaaleja, niin jos vaihtoehtoina on huasca (jota saa keitellä päivän, paastota, maistuu järkyttävän pahalta, yrjöö ja paskoo) tai lappu, minkä vaan heittää naamaan ja se on siinä, niin kyllä valitsen mieluummin lapun. onhan toki huascassa se oma taikansa.. ehkä olen laiska.. tai ei mitään ehkä, mää oon ihan vitun laiska ihminen.. oon ollut jo ihan pennusta asti..tRip wrote:Miksi se on niin naurettavaa..?dredi wrote:Toi jaottelu "luonnollisiin" ja "luonnottomiin" aineisiin on todella naurettavaa IMO.
Ymmärrän toki pointtisi, mutta silti..
Luonnollinen ja ei-luonnollinen on vain subjektiivinen kokemus aineesta. Se miksi osa kokee niin vahvasti luonnollisen ja luonnottoman, voi johtua siitä että kaiken takana saattaa piillä jotain paljon monisyisempää ja monimutkaisempaa kemiaa mitä ihminen ei pysty ymmärtämään.
Jokin aine siis vain TUNTUU luonnolliselta ja jokin taas TUNTUU epäluonnolliselta. It's just a feeling..
-
Ahab
tRip ymmärrän kyllä täysin mitä tarkotat. Ollaanhan tästä monesti puhuttu. Mun mielestä toi jaottelu ei ole naurettava vaan oikeastaan vaan tietämättömyyttä. Luonnolisuuden hehkuttajat tuntuvat yleensä olevan sitä porukkaa jotka eivät ole lukeneet kemiaa senkään vertaa kuin ne jotka sitä erottelua eivät tee. Ongelma taitaa olla se että sanat joita käytetään ei sovi kuvaamaan näitä asioita. Kaikki on liian laiskoja keksimään parempia termejä.
Jotkut ajatukset tossa tuntuu vaan aika ahdasmielisiltä ja toivoisin tarkennusta seuraaviin kohtiin
Jos ihminen tekee tiedettä se on luontoa itseään. Mihin unohtui sana LUONNONTIEDE.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luonnontiede
Luontoa on myös elottomat ja immateriaaliset asiat. Kylmä avaruus on luontoa. Ydinsäteily on luontoa.
Luonto = Nature (eng.) = Natura (lat.) = Physis (kreik.)
Luonto = maailmankaikkeus, kaikkine ilmiöineen.
Mutta ajatus siitä että esim. sienen henki tai sielu on melkein yhtä kuin monimutkainen kemiallinen koostumus vaikuttaisi aika hyvältä. Mutta käsi ylös kuka meistä on kokeillut sekä kemiallisen synteesin tuottamaa psilosybiiniä että biosynteesin tuottamia psilosieniä (orgaanista kemiaa molemmat).
Hoffman kertoo kirjassaan LSD My Problem Child miten hän tarjosi Maria Sabinalle synteettisiä psilosybiinipuristeita ja kokemuksen jälkeen Maria Sabina sanoi että hyvin oli sienien henki saatu talteen ja että nyt ei ole pelkoa huonosta sienikaudesta. Tarvitseeko tähän enää muuta sanoa.
Totta helvetissä mä syön mielummin sieniä ku bromoa koska mulle tulee sienistä parempi olo ku bromosta. En mä tarvii siihen mitään muita perusteluja.
Mitä tohon dredin mainitsemaan sienien biosynteesi tutkimukseen tulee niin olikos tossa vielä joku sellanen jekku että ne sienet saatiin valmistamaan sellaisia aineita, joita ihminen ei edes vielä osaa itse syntetisoida?
Ja tohon suuntaan kemia varmaan menee tulevaisuudessa. Orgaaniset eliöt on jo itsessään sellasia kemian instrumentteja ettei ihminen ole vastaavia kyennyt rakentamaan ja miks rakentais uusia instrumentteja ku vois yhtä hyvin opetella käyttämään jo olemassa olevia. Ja vielä laajemmin tohon suuntaan luonnontiede on muutenkin menossa, että otetaan mallia luonnosta.
Jotkut ajatukset tossa tuntuu vaan aika ahdasmielisiltä ja toivoisin tarkennusta seuraaviin kohtiin
Ei varmaan tällä hetkellä ymmärretä mutta kun miettii kuinka helvetin monimutkasia juttuja noi on ja kuinka lyhyt aika niitä on vasta tutkittu niin eipä ihme. Uskon ihmisen potentiaaliin selvittää asioita jotka tänä päivänä ovat täysiä mysteerejä. Sitähän historia on täynnä.tRip wrote:voi johtua siitä että kaiken takana saattaa piillä jotain paljon monisyisempää ja monimutkaisempaa kemiaa mitä ihminen ei pysty ymmärtämään.
Aika ahdas mielikuva luonnosta. Jos luonto luo luonnollisia asioita ja ihminenkin on luontoa niin miten ihmisen luontona luoma asia olisi luonnoton? Aika epäloogista.tRip wrote:Itsellä jaottelu perustuu siihen, että minkä luonto on meille tarjoaa, on luonnollista, ja mikä taas ihmisen luomaa, on luonnotonta, koska luonto ei ole tällöin läsnä sen synnyssä, eikä tällöin kykene myöskään antamaan aineelle sielua.
Luonto antaa kaikelle elolliselle sielun ja Ihminen on osa luontoa.
Jos ihminen tekee tiedettä se on luontoa itseään. Mihin unohtui sana LUONNONTIEDE.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luonnontiede
Luontoa on myös elottomat ja immateriaaliset asiat. Kylmä avaruus on luontoa. Ydinsäteily on luontoa.
Luonto = Nature (eng.) = Natura (lat.) = Physis (kreik.)
Luonto = maailmankaikkeus, kaikkine ilmiöineen.
Mutta ajatus siitä että esim. sienen henki tai sielu on melkein yhtä kuin monimutkainen kemiallinen koostumus vaikuttaisi aika hyvältä. Mutta käsi ylös kuka meistä on kokeillut sekä kemiallisen synteesin tuottamaa psilosybiiniä että biosynteesin tuottamia psilosieniä (orgaanista kemiaa molemmat).
Hoffman kertoo kirjassaan LSD My Problem Child miten hän tarjosi Maria Sabinalle synteettisiä psilosybiinipuristeita ja kokemuksen jälkeen Maria Sabina sanoi että hyvin oli sienien henki saatu talteen ja että nyt ei ole pelkoa huonosta sienikaudesta. Tarvitseeko tähän enää muuta sanoa.
Totta helvetissä mä syön mielummin sieniä ku bromoa koska mulle tulee sienistä parempi olo ku bromosta. En mä tarvii siihen mitään muita perusteluja.
Mitä tohon dredin mainitsemaan sienien biosynteesi tutkimukseen tulee niin olikos tossa vielä joku sellanen jekku että ne sienet saatiin valmistamaan sellaisia aineita, joita ihminen ei edes vielä osaa itse syntetisoida?
Ja tohon suuntaan kemia varmaan menee tulevaisuudessa. Orgaaniset eliöt on jo itsessään sellasia kemian instrumentteja ettei ihminen ole vastaavia kyennyt rakentamaan ja miks rakentais uusia instrumentteja ku vois yhtä hyvin opetella käyttämään jo olemassa olevia. Ja vielä laajemmin tohon suuntaan luonnontiede on muutenkin menossa, että otetaan mallia luonnosta.
-
dredi
- LD50
Ei, kyllä ihminen osaa syntetisoida näitä kemikaaleja, mutta niiden synteesiin ei ole tarjolla helppoa menetelmää, eli synteesi ihmisen keinoin on helvetin vaikeaa.Mitä tohon dredin mainitsemaan sienien biosynteesi tutkimukseen tulee niin olikos tossa vielä joku sellanen jekku että ne sienet saatiin valmistamaan sellaisia aineita, joita ihminen ei edes vielä osaa itse syntetisoida?
Sienelle tosin sen yhden hydroksimolekyylin lisääminen indolin 4-positioon ja mainitun hydroksin fosforylaatio on erittäin helppo tehtävä. Ovatko sienet siis meitä älykkäämpiä?
Luonto luo kemikaalin... = luonnollinen. Luonto luo ihmisen, joka luo kemikaalin... = luonnoton. Miksi näin?
-
Aukikco
- OD
Komppaan edellisiä - ihminen on erottamaton osa luontoa.
Kuitenkin, veikkaisin myös, että ton luonnollinen/luonnoton-jaottelun alla on monilla joku täysin erilainen tuntemus kuin se mitä vaikka mä voisin yhdistää luonnollinen- ja luonnoton -käsitteisiin. Mutta ehkä se on seurausta siitä, että me ollaan totuttu ajattelemaan, että ihmisen luomaa kuvaa hyvin vaikka joku harmaa betonimöhkäle eikä esimerkiksi jokin niin ihanan kaoottinen, rönsyilevä ja kasvinomainen kuin vaikkapa INTERNET.
Kuitenkin, veikkaisin myös, että ton luonnollinen/luonnoton-jaottelun alla on monilla joku täysin erilainen tuntemus kuin se mitä vaikka mä voisin yhdistää luonnollinen- ja luonnoton -käsitteisiin. Mutta ehkä se on seurausta siitä, että me ollaan totuttu ajattelemaan, että ihmisen luomaa kuvaa hyvin vaikka joku harmaa betonimöhkäle eikä esimerkiksi jokin niin ihanan kaoottinen, rönsyilevä ja kasvinomainen kuin vaikkapa INTERNET.
-
tropic
- Apteekki
Kyllä se kevään alku tuntuu hyvälle kun auringonsäteet alkaa pikku hiljaa lämmittämään ihoa ja aamulla linnut visertää, (Heh se on muuten mieluisa herätyskello toisinaan), ja ihmisolennot vaikuttaa yleensäkin tähän aikaan vuodesta iloisemmilta täällä kylmässä pohjoismaassa, kun ollaan jaksettu se kylmyys ja hyytävyys, luonto on taas heräämässä (ja ihmisolennot kans..!?).
Jea, keväisin on se pärisyttävä tunne ilmassa, se jokin alkaa näyttämään elonmerkkejään.
Joutuu nyt vaan välillä fiilistellä täysillä, ei voi midist : )
Jea, keväisin on se pärisyttävä tunne ilmassa, se jokin alkaa näyttämään elonmerkkejään.
Joutuu nyt vaan välillä fiilistellä täysillä, ei voi midist : )
Can it be all so simple?
-
tRip
- Moderator
Kiitos näistä sanoista.Auckiko wrote:Kuitenkin, veikkaisin myös, että ton luonnollinen/luonnoton-jaottelun alla on monilla joku täysin erilainen tuntemus kuin se mitä vaikka mä voisin yhdistää luonnollinen- ja luonnoton -käsitteisiin.
Kevät on tosiaan päräyttävää aikaa.. se on mahtavaa tuntea se koko sielullaan. Miten elämä taas herää horroksesta ja puhkeaa eloon.. luonto alkaa sökenöidä. Mieli sen mukana.
Keep it unreal.
-
W10
- Kameleontti
Näin keväällähän sen huomaa kuinka paljon ihminen on osa luontoa. Samanlaisella innolla keräännymme ulos palvomaan aurinkoa, kuin kasvit jotka pilkistävät hiekoitussoran seasta jalkakakäytävän kupeessa. Hail Sol!tRip wrote:Kiitos näistä sanoista.Auckiko wrote:Kuitenkin, veikkaisin myös, että ton luonnollinen/luonnoton-jaottelun alla on monilla joku täysin erilainen tuntemus kuin se mitä vaikka mä voisin yhdistää luonnollinen- ja luonnoton -käsitteisiin.
Kevät on tosiaan päräyttävää aikaa.. se on mahtavaa tuntea se koko sielullaan. Miten elämä taas herää horroksesta ja puhkeaa eloon.. luonto alkaa sökenöidä. Mieli sen mukana.
-
Jeshu
- OD
Tuntuu, että tän tekstin haluan laittaa astetta virallisempaan Yleiskeskusteluun, koska asiani on...
A. Vaikka detaljina ekana se, että monet tuhkakupissa olevat kirjoitukset olisivat minusta enemmän yleiskeskustelun puolelle meneviä. Toisaalta "tuhkakupin.." merkitys vuosien saatossa on laajentunut. Tuhkakuppi on kuitenkin minusta tuhkakuppi, elikä eräänlainen TUHKAkuppi - miten sen nyt kukin ymmärtää, varmaan aika hyvin kuitenkin
Oon nyt tRipillä. Mä oon ruvennu tykkäämään hänestä hirmuisesti. Ja luottamaan.
Tänään testasimme MDPV:tä ja siitä oikea asiani lähteekin ja sen vakavavuus laittoi tämän postin tähän ketjuun. Koska se on oikeasti vakava. Emme löytäneet paljoakaan MDPV:stä tietoa netistä, mutta vankka käsitys oli että aine on kovin amfetamiinimainen. Ja niin se olikin. Oudolla, laimealla psykedelian vivahduksella. Kovalla empaattisuudella. Isona energia buustina ja karmeina laskuina (moklobemidi vei minulta kyllä tokat laskut kokonaan pois). Tämän tälläisillä vielä normaaleilta kuuluvilta jutuilta...
...Minä taasen reagoin MDPV:hen, uskoisin, aika poikkeuksella tavalla. Itkin. Pieni tauko. Isompaa itkua. Itkua ja vielä varmaan kerran itkua. Pian tuli miltei pakottava tarve alkaa huutamaan. Huuto kuulosti minusta sellaiselta jota en ole koskaan kuullut itseni suusta. Ja se voimistui..! Kunne T pyysi minua olemaan hiljempaa. Kerrostalossa kun ollaan niin ei ollut kovin vaikea ymmärtää miksi - siis lopetin. Amfetaminiimaista? Elänkö disisnformaatio tilassa MDPV:n suhteen, vai oliko juuri nyt se hetki kun oli mahdollista tämän surun purkautumisen ryöpytä esiin ja, että vaikka aine moiseen ehkä huono olikin niin riittävä kuitenkin. Olihan se kovin empatogeenista <3
Tästä päästään tRippiin ja primaaliterapian pariin. Oli ihanampaa kuin rankkaa kuulla T:n sanovan "sulla on patoutumia", koska se vaan auttoi lisää hyväksymään juuri sitä faktaa. Ja sitä kauttahan itkut sekä huutokin tuli. Musta tuntuu ja uskon, että parantumiseni täytyy olla sosiaalinen. Jos riisuu itsensä niin alasti, ettei enää tunne itseään totta totisesti kaipaa HYVÄÄ seuraa.
En itkultani paljoa nähnyt miten se vaikutti T:n kokemukseen, mutta ehkä eniten haluan sanoa... Kiitos tRip seurastasi!
Rankista rankinta, mutta oikeasti mitään muuta en niin paljon janoa...
Tiedän tasan tarkkaan milloin päässäni "naksahti joku palikka johki väärään paikkaan". Siitä asti olen tiennyt mitä pitää tapahtua jotta palikat menis oikeille paikoille. Uskon, että olisin päässyt loppuun asti jos en olisi välittänyt naapureista. Huuto alkoi jo ainakin lähes hallitsemattomasti tulla ulos, ja ne kyyneleet!
Ne on ilon kyyneleitä 
Oli kyllä tuon jälkeen laskut pahimmasta päästä, vaan saattoi keskenjäänyt abreagointinikin vaikuttaa siihen että olo oli apea.
Tätä lisää!!! "Potkikaa mua!!!"
A. Vaikka detaljina ekana se, että monet tuhkakupissa olevat kirjoitukset olisivat minusta enemmän yleiskeskustelun puolelle meneviä. Toisaalta "tuhkakupin.." merkitys vuosien saatossa on laajentunut. Tuhkakuppi on kuitenkin minusta tuhkakuppi, elikä eräänlainen TUHKAkuppi - miten sen nyt kukin ymmärtää, varmaan aika hyvin kuitenkin
Oon nyt tRipillä. Mä oon ruvennu tykkäämään hänestä hirmuisesti. Ja luottamaan.
Tänään testasimme MDPV:tä ja siitä oikea asiani lähteekin ja sen vakavavuus laittoi tämän postin tähän ketjuun. Koska se on oikeasti vakava. Emme löytäneet paljoakaan MDPV:stä tietoa netistä, mutta vankka käsitys oli että aine on kovin amfetamiinimainen. Ja niin se olikin. Oudolla, laimealla psykedelian vivahduksella. Kovalla empaattisuudella. Isona energia buustina ja karmeina laskuina (moklobemidi vei minulta kyllä tokat laskut kokonaan pois). Tämän tälläisillä vielä normaaleilta kuuluvilta jutuilta...
...Minä taasen reagoin MDPV:hen, uskoisin, aika poikkeuksella tavalla. Itkin. Pieni tauko. Isompaa itkua. Itkua ja vielä varmaan kerran itkua. Pian tuli miltei pakottava tarve alkaa huutamaan. Huuto kuulosti minusta sellaiselta jota en ole koskaan kuullut itseni suusta. Ja se voimistui..! Kunne T pyysi minua olemaan hiljempaa. Kerrostalossa kun ollaan niin ei ollut kovin vaikea ymmärtää miksi - siis lopetin. Amfetaminiimaista? Elänkö disisnformaatio tilassa MDPV:n suhteen, vai oliko juuri nyt se hetki kun oli mahdollista tämän surun purkautumisen ryöpytä esiin ja, että vaikka aine moiseen ehkä huono olikin niin riittävä kuitenkin. Olihan se kovin empatogeenista <3
Tästä päästään tRippiin ja primaaliterapian pariin. Oli ihanampaa kuin rankkaa kuulla T:n sanovan "sulla on patoutumia", koska se vaan auttoi lisää hyväksymään juuri sitä faktaa. Ja sitä kauttahan itkut sekä huutokin tuli. Musta tuntuu ja uskon, että parantumiseni täytyy olla sosiaalinen. Jos riisuu itsensä niin alasti, ettei enää tunne itseään totta totisesti kaipaa HYVÄÄ seuraa.
En itkultani paljoa nähnyt miten se vaikutti T:n kokemukseen, mutta ehkä eniten haluan sanoa... Kiitos tRip seurastasi!
Rankista rankinta, mutta oikeasti mitään muuta en niin paljon janoa...
Tiedän tasan tarkkaan milloin päässäni "naksahti joku palikka johki väärään paikkaan". Siitä asti olen tiennyt mitä pitää tapahtua jotta palikat menis oikeille paikoille. Uskon, että olisin päässyt loppuun asti jos en olisi välittänyt naapureista. Huuto alkoi jo ainakin lähes hallitsemattomasti tulla ulos, ja ne kyyneleet!
Oli kyllä tuon jälkeen laskut pahimmasta päästä, vaan saattoi keskenjäänyt abreagointinikin vaikuttaa siihen että olo oli apea.
Tätä lisää!!! "Potkikaa mua!!!"
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
-
frapathea
Mulla on pahanmakuinen.Aukikco wrote:Tuntuuko susta siltä?UltraViolet wrote:onko häpeällistä kuunnella R.E.M.iä?
Musta REMillä on monia hyviä biisejä! Mulla on muutenkin tunnetusti mauton maku.
-
UltraViolet
- Kameleontti
Luulet. Esimerkiks mulla on myös aika sairas ja huono maku, tykkään Pink Flamingos elokuvasta. Bloody Marysta en kyllä tykkää, tosin oon saanut vaan virolaista ja ne oli tehny sen aika väärin(esimerkiksi siinä oli sitruunaviipale!) ja se maistu vaan tomaattikeitolta joka oli kylmää.frapathea wrote:Mulla on pahanmakuinen.Aukikco wrote:Tuntuuko susta siltä?UltraViolet wrote:onko häpeällistä kuunnella R.E.M.iä?
Musta REMillä on monia hyviä biisejä! Mulla on muutenkin tunnetusti mauton maku.![]()
EIkun oikeesti. Tai sit se on kieron kierolla tavalla hyvä, niinku vaikka Gainsbourgin ulkonäkö tai Bloody Mary. Vai luulenko itsestäni liikoja.
Tykkään R.E.M.in piisistä Country Feedback en tiedä miks.
Tuli vaan mieleen oma viime viikonloppuinen itkuhomoiluni.. Oltiin siis Helssingissä mun miesolennon kanssa ja juotiin siinä vähän kaktusmehua(=jauhettua kaktuksennahkaa, greippimehua hyi helv!). Siinä oli sitte ihan leppoisaa ja katseltiin hotellissa vähä televiisoriakii mikä ei kuulu tavallisesti meijän ohjelmistoon ku kotona ei oo telkkaria. No, sieltä tuli sit kaikenlaista paskaa ja sitte päädyttiin katsomaan jotain Avaraa Luontoa tms. koska se oli vähiten ärsyttävä. Siinä oli kaikkia impaloita ja krokotiileja ja seeproja ja norsuja ja kaikkia kivoja eläimiä ja minä kikattelin niille. Sitte jossain vaiheessa siinä oli sellanen kohtaus missä joku impala synnytti poikasen ja sit se oli niin heikko ettei se päässy jaloilleen nii sitte kaikki korppikotkat ja muut isot linnut tuli ja yks veti sitä hännästä ja se emo vaan katsoi vierestä. Sitten mulle tuli hyvin surullinen olo ja aloin itkemään ihan hirveesti ja pyysin että vaihettais kanavaa.Jeshu wrote:...
Sitten jossain vaiheessa mentiin ulos ja siellä oli sellanen sänkykauppa ku Hästens ja ikkunassa oli sellasii pehmoleluhevosia joille oli laitettu pipot päähän ni musta ne näytti todella surullisilta ku ne oli nöyryytetty siihen ikkunaan ne pipot päähän ja niiltä oli jalatkii katkottu ettei ne pystyny liikkumaan. Aloin taas itkeä. Sitten sisällä itkin sitä mitenkä ihanaa oli olla siinä erään ihmisen vieressä ja miten ihana se on.
Myöhemmin kun katoin itseäni peilistä, aloin itkeä koska näytin niin surulliselta ja inhottavalta tuli mieleen kaikki inhottavat asiat mitä oon. Mulla oli koko ajan sellanen herkkä olo ja yritin piilotella sitä ettei joku ala kyselemään että mikä mulla on ja sitte mun olis pitäny selittää enkä olis osannut. Mä en ole vielä tähän päivään mennessä pystyny itkemään täydellisen vapautuneesti kenenkään seurassa. Yksin se onnistuu, paitsi täällä kaupungissa kun tuntuu että kaikki kuuntelee.
-
frapathea
Pink Flamingos on maukas naminami. Samalla tavalla kuin se koirankakka. Se jouduttiin puskemaan siitä hurtasta peräruiskun kanssa ulos kelaa.UltraViolet wrote:Luulet. Esimerkiks mulla on myös aika sairas ja huono maku, tykkään Pink Flamingos elokuvasta. Bloody Marysta en kyllä tykkää, tosin oon saanut vaan virolaista ja ne oli tehny sen aika väärin(esimerkiksi siinä oli sitruunaviipale!) ja se maistu vaan tomaattikeitolta joka oli kylmää.frapathea wrote:Mulla on pahanmakuinen.Aukikco wrote:Tuntuuko susta siltä?
Musta REMillä on monia hyviä biisejä! Mulla on muutenkin tunnetusti mauton maku.![]()
EIkun oikeesti. Tai sit se on kieron kierolla tavalla hyvä, niinku vaikka Gainsbourgin ulkonäkö tai Bloody Mary. Vai luulenko itsestäni liikoja.
-
Ensiö
- Lepakko
Jos on vain tämä hetki ja tämä hetki luo illuusion menneestä. Huijatut muistot ja valetta kaikki aiempi, kuvitelmaa. On vain tämä satunnainen atomien ja hiukkasten yhdistelmä joka luo sinut, tämän kaiken vain sekunniksi. Muistat lapsuutesi, muistat mitä teit tunti sitten. Ne muistot ovat tässä hetkessä syntyneet. Sinä olet ainoa, ystäviäsi ja perhettä ei ole. Sinäkään et ole ollut.
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
-
Infectedmushroom
- Karvakuono
Ensiö wrote:Jos on vain tämä hetki ja tämä hetki luo illuusion menneestä. Huijatut muistot ja valetta kaikki aiempi, kuvitelmaa. On vain tämä satunnainen atomien ja hiukkasten yhdistelmä joka luo sinut, tämän kaiken vain sekunniksi. Muistat lapsuutesi, muistat mitä teit tunti sitten. Ne muistot ovat tässä hetkessä syntyneet. Sinä olet ainoa, ystäviäsi ja perhettä ei ole. Sinäkään et ole ollut.
-
flop
- Karvakuono
Miksi me olemme täällä? Mistä tulemme ja mitä tapahtuu sen jälkeen kun kuolemme? Miksi ajattelemme asioita ja olemme tietoisia olemassaolostamme?
Mitä merkitystä on elämällä? Olenko täällä vain "tuhlaamassa" aikaani, jota kuitenkin on suhteellisen vähän? Merkitykset elämäänsä jokaisen pitäis löytää itse mutta entä jollen löydä merkityksiä elämääni? Tai jos löydänkin, ne ovat katoavia ja ahdistus tulee jossain vaiheessa kuitenkin takaisin.
Mitä haluan ja mitä tarvitsen? Jollen itsekään tiedä, niin kuka sitten?
Varmaa näyttää olevan vain se, että kaikki on epävarmaa...tänään oikealta tuntunut asia on huomenna väärin tai yhdentekevä eikä enää tuo sisältöä ja merkityksiä elämääni.
Tässä tiivistettynä tämän yön ajatuksiani.. :?
Mitä merkitystä on elämällä? Olenko täällä vain "tuhlaamassa" aikaani, jota kuitenkin on suhteellisen vähän? Merkitykset elämäänsä jokaisen pitäis löytää itse mutta entä jollen löydä merkityksiä elämääni? Tai jos löydänkin, ne ovat katoavia ja ahdistus tulee jossain vaiheessa kuitenkin takaisin.
Mitä haluan ja mitä tarvitsen? Jollen itsekään tiedä, niin kuka sitten?
Varmaa näyttää olevan vain se, että kaikki on epävarmaa...tänään oikealta tuntunut asia on huomenna väärin tai yhdentekevä eikä enää tuo sisältöä ja merkityksiä elämääni.
Tässä tiivistettynä tämän yön ajatuksiani.. :?
-
mauseri
- LD50
Miksi me olemme täällä?
ihmiset syntyy maapallolla ja harvoin poistuu täältä.
Mistä tulemme ja mitä tapahtuu sen jälkeen kun kuolemme?
äidin vitusta. meidät haudataan maahan tai tuhkataan.
olemme ihmisiä ja meillä on aivotMiksi ajattelemme asioita ja olemme tietoisia olemassaolostamme?
tohon osaat vain itse vastata, jos osaat. itse osaan joskus mutta yleensä en.Mitä merkitystä on elämällä?
ET!Olenko täällä vain "tuhlaamassa" aikaani, jota kuitenkin on suhteellisen vähän?
kyllä sä löydät.Merkitykset elämäänsä jokaisen pitäis löytää itse mutta entä jollen löydä merkityksiä elämääni?
voi tullakkin jos ajattelet jo valmiiksi noin negatiivisestiTai jos löydänkin, ne ovat katoavia ja ahdistus tulee jossain vaiheessa kuitenkin takaisin.
valitettavasti ei kukaan. voin vain veikata että haluat ainakin päihteitäMitä haluan ja mitä tarvitsen? Jollen itsekään tiedä, niin kuka sitten?
-
flop
- Karvakuono
olemme ihmisiä ja meillä on aivotMiksi ajattelemme asioita ja olemme tietoisia olemassaolostamme?
voi tullakkin jos ajattelet jo valmiiksi noin negatiivisesti
Tai jos löydänkin, ne ovat katoavia ja ahdistus tulee jossain vaiheessa kuitenkin takaisin.
Kiitos mauser näistä vastauksista![]()
Tosin se että ollaan ihmisiä ja meillä on aivot ei vielä tarkoita tietoisuutta..missä kohtaa tietoisuus tulee kuvioon..?
Ja en ajattele tuota jälikimmäistä negatiivisesti vaan ajatus oli ehkä että elämässä ei ole mitään pysyvää. Onko siis edes mahdollista löytää kestävää mielenrauhaa.. :?
-
Dexma
- Moderator
On. Pääset tällä tiedolla pitkälle...flop wrote: Onko siis edes mahdollista löytää kestävää mielenrauhaa.. :?
-
flop
- Karvakuono
Mistä tiedän saavuttaneeni kestävän mielenrauhan? ...saavutan sen ja sitten hetki ennen kuolemaani voin todeta että se oli kestävä.Dexma wrote:On. Pääset tällä tiedolla pitkälle...flop wrote: Onko siis edes mahdollista löytää kestävää mielenrauhaa.. :?
(en odota tähän kattavaa vastausta
-
W10
- Kameleontti
Parempi lopettaa etsiminen niin se löytyy varmimmin.flop wrote:Mistä tiedän saavuttaneeni kestävän mielenrauhan? ...saavutan sen ja sitten hetki ennen kuolemaani voin todeta että se oli kestävä.Dexma wrote:On. Pääset tällä tiedolla pitkälle...flop wrote: Onko siis edes mahdollista löytää kestävää mielenrauhaa.. :?![]()
(en odota tähän kattavaa vastaustakunhan mietiskelen. )
-
spz
- Psykonautti
Ja sitte ku se löytyy niin sen tuntee.
"There is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves."
-Bill Hicks
-Bill Hicks
-
Dexma
- Moderator
Rentoutukaa kaaokseen.
Ei paljoa voi, kun olemme avaruusaluksessa nimeltä maapallo... Siinä me ei voida muutakuin pistää aurinkolasit silmiin ja katsella kun me mennään niin VITUN KOVAA.
Ei paljoa voi, kun olemme avaruusaluksessa nimeltä maapallo... Siinä me ei voida muutakuin pistää aurinkolasit silmiin ja katsella kun me mennään niin VITUN KOVAA.