Personaes wrote:
Kuinkahan pitkät jonot tuolla on ihmisille joilla ei ole vielä työpaikkaa tiedossa?
Eh.. Pitkät. Varmuudella ei voi sanoa, mutta hakijoiden määrä liikkuu kai kymmenissä tuhansissa ja asuntoja vapautuu/valmistuu harvakseltaan. Jos sulla ei ole duunipaikkaa tiedossa niin joudut asteikolla 1-3 varmaan kakkoseen tai kolmoseen kiireellisyysluokituksessa. Että ainakaan ihan heti tuskin saat asuntotarjousta.
Mitä muita säätiöitä on mitäkautta voin hakea asuntoa?
Minkä ikäinen olet? Monet asuntoyhdistykset on tarkoitettu nuorille, mm. Nuorisoasuntoliitto, Nuorisosäätiö ja Oranssi Ry. Hypoteekkiyhdistykseltä, VVO:lta tai Satolta voi saada asunnon iästä riippumatta, mutta en osaa sanoa paljoa hinnoista enkä laaduista.
Rekisteröidyn tonne helsingin kaupungin asuntohaku juttuun, mutta pääasiallinen suunitelma on nyt säästää mun urakka duuneista vähän rahaa ja kiinteistövälittäjän kautta yrittää saada asuntoa.
Paljonkohan ne velottaa? Aijemmin kerran 500e pistin tutulle kiinteistövälittäjälle ja sillä etsi mulle hyvän kämpän. Helsingissä varmaan liikkuu vastaava jossain 500-1000e paikkeilla?
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Nuorisoasuntoliitto ottaa vuokralaisia 29-vuotiaaksi asti. Muistaakseni siellä joko ei ollut ylärajaa sen jälkeen kun vuokrasopimus on tehty tai se oli 35-vuotiaaksi asti. Jos joudut muuttouhan alle ikääntyessäsi, pääset ykkösluokitukseen kaupungin asuntoa hakiessasi.
Paljonkohan ne velottaa? Aijemmin kerran 500e pistin tutulle kiinteistövälittäjälle ja sillä etsi mulle hyvän kämpän. Helsingissä varmaan liikkuu vastaava jossain 500-1000e paikkeilla?
En tiiä, mitä selasin niin kiinteistövälitysfirmoilla tulee useimmilla kaikki vuokra-asunnot suorana yleiseen hakuun eli ihan samalla tavalla voisit täyttää niitä lomakkeita suoraan ja säästää rahaa. Helsingissä kun on tilanne vähän toinen kuin muissa kaupungeissa, tänne on oikeesti hullua tunkua.
Harkitse myös Espoota ja Vantaata, ainakin Helsingin rajalla olevia kaupunginosia. Helsinkiin muuttaessa ei kannata liikaa nirsoilla ellei oo a) varakas tai b) valmis asumaan 15m^2 kopissa kiskurivuokraan.
Kokosin kirjahyllyn, törkeän myöhäiseen kellonaikaan (reilu tunti sitten). Peijakas että olin itsekäs.
Muuten on ihan hyvät fiilikset. Alotan musanteon taas kun saan säästettyä vähän rahaa softaan ja tarvittaviin kitaraefekteihin. Olen kysellyt erästä ystävätärtä laulajaksi kun hän on kerta aikas samoilla aallonpituuksilla kanssani, mutta hän sai juuri opiskelupaikan jostain muualta.
Meillä oli hyvä solutapaaminen tänään. Porter ensimmäistä kertaa mukana ja puhuttiin monta tuntia. Viime sunnuntain kokouskin oli hyvä, tai jumalanpalvelus, miksikä sitä nyt kutsuu. Espanjalaisia vieraita ja kan-aktio väkee. Siis kristillisen alkoholi- ja narkomaanityön jäseniä jostain Turun seudulta puhumassa ja antamassa todistuksia. Se nätti espanjalainen tyttö kätellessään hipas mun kättä sillai kämmenpuolelta sormillaan. Lopuks kun laulettiin koko kirkon voimin ylistystä nii oli kyl mahtava meininki.
Oon kasvanut uskossa helmikuun jälkeen aika paljon. Kävin Tampereella viikonloppuna näkemään kavereita, istuin eteläpuistossa pari tuntia lukien mangaa ja selaillen tumblria. Psyke soi.
En enää nauttinu siitä meiningistä. Silloin kun tulin uskoon, kaipasin vielä semmoseen tavallaan, mut nyt mulla ei ollut siellä kivaa ollenkaan. Se henki ei vaan ollut niin hyvä mihin on tottunut. Ja se maailma on jo nähty ja koettu, hetken aikaa kaipasin siihen, mut nyt oon saanu jo niin paljon parempaa tilalle etten halua enää palata.
Siit mun helmikuinen uskoontulemisesta halusin sanoo et olin sitä ennen kyl eläny silleen et "Jee Jeesus!", olin siis "ollu uskossa" jo jonkin aikaa ennen sitä, mut sillon Jeesus ikäänkun kysy multa et haluanko seurata häntä, ja sanoessani että joo, hän sano et "todista se". Ja siitä on lähteny tää tapahtumaketju käyntiin.
Jos joku tääl joskus päättää tehä saman, nii toivotan voimii ja siunausta. Eihän se mitenkään helppoo oo, paljon Jumala koettelee ja testaa et ookko tosissas, mutta hän kuitenkin itse haluaa sut pelastaa niin kannattaa pitää kiinni vaikka mikä ois. Ja hän rakastaa jokaista ihan suunnattoman paljon, niitäkin jokka ei oo uskos tai siis ihan kaikkia. Ne on ne pahat teot mitä hän vihaa, ja minkä mukaan hän tuomittee.
Mut nykypäivänä sekin on monelle epäselvää et mitkä teot on pahoja ja mitkä hyviä... Etenkin kun media syöttää paskaa ja suurin osa ihmisistä elää tän maailman mukana. En mä olisi viel muutama kuukausi sitten osannu kirjottaa tommosta, mut ihminen kasvaa ihan eri tavalla kun se on uskos. Ymmärrän valtavan paljon enemmän kuin ennen... Onneks nöyrryin, siitä kiitos Jeesukselle.
Herran rauhaa jokaselle kelle se kelpaa
Last edited by getto on Tue 12 Aug 2014, 16:16, edited 1 time in total.
Siis voi jeesus kun mä olen ihastunu tähän varattuun tyttöön. Ei ole eka kerta kun varattuun ihastun, mut on eka kerta ku oon tunteista kertonu, ja tässä tilanteessa en vittuakaan välitä sen nykysestä miesystäväst.
En tie mitä tekis kun tunteeni tosiaan oon paljastanu ja silti viestittelen häne kanssa paljon, eli siis Paljon??! Kahvillekin oon pyytäny ja suostuu siihenkin mun tunteista huolimatta.
Ei nyt ota selvää että onko sen nykynen miesystävä vaan tietynlaine "turva", vai miks tää punatukkanen tyttö mua näi kohtelee? hää itse ei oo omista tunteista puhunu mitään ja virnuille kertos että vasta puolvuotta ne on seurustellu.
doof wrote:Siis voi jeesus kun mä olen ihastunu tähän varattuun tyttöön.
Ei ole eka kerta kun varattuun ihastun, mut on eka kerta ku oon tunteista kertonu, ja tässä tilanteessa en vittuakaan välitä sen nykysestä miesystäväst.
En tie mitä tekis kun tunteeni tosiaan oon paljastanu ja silti viestittelen häne kanssa paljon, eli siis Paljon??! Kahvillekin oon pyytäny ja suostuu siihenkin mun tunteista huolimatta.
Ei nyt ota selvää että onko sen nykynen miesystävä vaan tietynlaine "turva", vai miks tää punatukkanen tyttö mua näi kohtelee? hää itse ei oo omista tunteista puhunu mitään ja virnuille kertos että vasta puolvuotta ne on seurustellu.
Jeesiä nyt tytöt?! pää hajoo
Sanoisin että ole varovainen itsesi kannalta. Sanon tän niin entisenä pettäjänä kuin entisenä emotionaalisena hyväksikäyttäjänäkin. On hyvin mahdollista, että tyttö on erittäin sekaisin sen kanssa, mitä haluaa, ja teitä molempia tulee tuossa tuoksinnassa sattumaan.
En halua maalata piruja seinille. Enkä sanoa, että juttu olisi välttämättä tuhoon tuomittu. Mutta suosittelen sua olemaan avoin tunteistasi ja kysymään rohkeasti suoraan, mitä tytöllä on mielessään sun suhteen. Jos teidän odotukset keskinäisestä suhteestanne ovat liian eriäviä tai jos vaikuttaa siltä ettei tytöllä ole ihan puhtaat jauhot pussissa niin suuntaa kohti uusia seikkailuja. Ihastuksia luultavasti tulee jatkossakin ja joskus se seuraava onkin se oikea.
Tuota oon kelannut että varmaan paras olis vaan puhua asiat halki.. Se kuitenki hirvittää että pakit sieltä kuitenkin tulee, koska tytöllä kun ei välttämättä ole käyny mielessäkään että näinki suoraan voisin kysyä. Helppo siinä ois turvautua vanhaan, vätykseen.
En mä oo ikinä oikeen tunteistani puhunu kenellekää niin senkin puolesta kauhistuttaa.. osaanko tai edes kykenenkö
Harvoin kiinnostun persoonasta että ulkonäöstä näin paljoa siksi tää tuntuu siltä että täytyis mennä päätyyn asti kävi miten kävi.
Ehkä venaan viikon ellen pari ja seuraan tilannetta, tai sitten jo ensviikolla pyydän ulos. Tai sitten hyppään katolta tai ompelen villasukat... vaikeeeta. No, ensviikolla löytyköön molemmilta kahvin mittanen hetki, siihen mä tähtään
Tai ehkä sä frapa voisit kysyä ja suostutella häneltä.. ha ha.. tiesin että sulta ainakin tulee hyvää tekstiä
Landmark wrote:Jaa, epävakaata persoonallisuushäiriötähän tämä on.
Tavallaan helpottaa tieto siitä "miks oon tällänen".
Tsemppiä tuon kans! Ite sain terapian avulla epävakaan hallintaan ja muutettua käytökseni, kun alko avautumaan siihen johtaneet menneisyyden vääristymät ja epäkohdat. Niin ja ainaki mun kohalla tuo epävakaa oli yks osa isompaa kokonaisuutta, ei pelkkä erillinen ongelma vailla linkkiä mihkään muuhun. Mulla se oli yks oire traumatisoitumisesta, en vaan tajunnu traumatisoitumistani ja sen laajuutta kun vasta jälkeenpäin. Muutos ei ollu mun kohalla kyl kovin helppoo, vaati paljon työtä ja epäonnistumisiaki. Mutta elämä on kyl paljon helpompaa nyt ex-epävakaana, ei tarvi kärsiä enää niistä järkyttävistä omantunnontuskista älyttömällä häpeällä höystettynä (läheistään satutettuaan esim.), morkkiksista ja itsetuhosista käyttäytymismalleista. Suosittelen ittensä työstämistä, tasapainosempi elämä on aika nice!
Landmark wrote:Jaa, epävakaata persoonallisuushäiriötähän tämä on.
Tavallaan helpottaa tieto siitä "miks oon tällänen".
Tsemppiä tuon kans! Ite sain terapian avulla epävakaan hallintaan ja muutettua käytökseni, kun alko avautumaan siihen johtaneet menneisyyden vääristymät ja epäkohdat. Niin ja ainaki mun kohalla tuo epävakaa oli yks osa isompaa kokonaisuutta, ei pelkkä erillinen ongelma vailla linkkiä mihkään muuhun. Mulla se oli yks oire traumatisoitumisesta, en vaan tajunnu traumatisoitumistani ja sen laajuutta kun vasta jälkeenpäin. Muutos ei ollu mun kohalla kyl kovin helppoo, vaati paljon työtä ja epäonnistumisiaki. Mutta elämä on kyl paljon helpompaa nyt ex-epävakaana, ei tarvi kärsiä enää niistä järkyttävistä omantunnontuskista älyttömällä häpeällä höystettynä (läheistään satutettuaan esim.), morkkiksista ja itsetuhosista käyttäytymismalleista. Suosittelen ittensä työstämistä, tasapainosempi elämä on aika nice!
Kiitos tsempistä! Itsellenikin nyt vaan terapiaa, terapiaa ja just tota itsensä työstämistä. Mullakin taustalla vielä vähän muutakin (traumatisointia luultavammin yms) mut eiköhän tämä tästä..
Äsken oli tosi jopa sporttinen olo, hyvät fiilikset mut nyt rupes itkettämään ja meno melko melankolinen. Erehdyin vilkaisemaan tätä aihetta ja rupeisin kelaileen omia perhejuttuja... Kai sitä itketään ittensä uneen tänäänkin, vähän siltä tuntuu.
Put on the whole armour of God, that ye may be able to stand against the wiles of the devil. Ephesians 6:11
Kaike mä yriti minkä pystyi mutta haluu pysyy vanhassa suhteessa. Onneksi yritin sillä muuten tuo painais mieltä pitkäänki ja miettis et oliski siitä voinu tulla mitään. Nyt on helpompi unohtaakki ku on oikeesti yrittäny
LeFairylette wrote:Landmark, fentistä? Tuli vaa mielee. Mitä tapahtui?
Sitäpä sitä. Mut joo. Vähä sen jälkeen ku mäntä oli pohjas niin multa filmi poikki, olin alkanut sinertää ja hengitys lamaantu, kihlattu puristeli mua kipupisteistä mut ei mitään reaktiota,yritti kai antaa mulle tekohengitystäki kunnes mut vietiin suihkuun ja jääkylmää vettä päälle, sit ihme kyllä virkosin. Ei mul oo kyl oikeen mitään käsitystä koko tapahtumasta. Onneks frendi, entinen pollenisti, oli paikalla niin ties miten toimia.
En tiiä johtuiko niistä kahdesta 2mg rivasta mitä olin aikaisemmin syönyt ja unohtanut,fentis annos oli kuitenkin suht sama kuin aikaisemmillakin kerroilla.
Sitäpä sitä. Mut joo. Vähä sen jälkeen ku mäntä oli pohjas niin multa filmi poikki, olin alkanut sinertää ja hengitys lamaantu, kihlattu puristeli mua kipupisteistä mut ei mitään reaktiota,yritti kai antaa mulle tekohengitystäki kunnes mut vietiin suihkuun ja jääkylmää vettä päälle, sit ihme kyllä virkosin. Ei mul oo kyl oikeen mitään käsitystä koko tapahtumasta. Onneks frendi, entinen pollenisti, oli paikalla niin ties miten toimia.
En tiiä johtuiko niistä kahdesta 2mg rivasta mitä olin aikaisemmin syönyt ja unohtanut,fentis annos oli kuitenkin suht sama kuin aikaisemmillakin kerroilla.
En halua kuulostaa ilkeältä mutta eikö olisi kannattanut soittaa ambulanssi? Fentisövereistä ei välttämättä selviä kuin naloksoni - injektiolla. Joskin olisihan se olluvarmaan vähän myöhässä...
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
En halua kuulostaa ilkeältä mutta eikö olisi kannattanut soittaa ambulanssi? Fentisövereistä ei välttämättä selviä kuin naloksoni - injektiolla. Joskin olisihan se olluvarmaan vähän myöhässä...
Tekohengitystä kun antaa ambulanssimiesten saapumiseen, niin saattaa selvitä. Kannattaa myös ilmoittaa heti puhelimessa mistä on kyse, niin roudaavat naloksonit mukaan asuntoon. Kuitenkin voi olla henki tai aivovaurio hapenpuutteen takia minuuteista kiinni. Kannattais Naloksoni-ampulli hankkia ja ainakin yksi selvä kaveri vahtimaan olis suotavaa, jos IV:nä ottaa fentislaastareista eroteltua tavaraa. Miksei myös Heroiinin ja Oksikodonin kanssa jos ei ole paljon tolea ja on epävarma annoksesta.
Suomesta vaan vaikea saada Naloksonia. Joistain maista saa neulanvaihtopisteestä mukaan halvalla tai ilmaiseksi. Täällä vissiin suurin osa vetää sitä buprea, niin ei ole naloksonia katsottu niin tarpeelliseksi ja en tiedä onko naloksoni rinnastettavissa lainsäädännössä opioideihin. Ainakin siitä pystyy syntetisoimaan toimivia täysagonisteja labrassa, niin todennäkoisesti aika kontrolloitu aine.
Rustasin pari.. No, jotain mietteitä, aluksi ajattelin että yritän rimmata ne, mutta se olisi vienyt liikaa aikaa.. Kirjotinpas siis lähes puhumisen muodossa.
Ei saatana ihmiset, suurimmat mafiat silmiemme edes, eikä me mitään tajuta, länsimainen lääketeollisuus, media ja se helvetin hallitus!
Mielialalääkkeitä itkeville vauvoille, se nykyään tervettä tässä "terveessä yhteiskunnassa!"
Aijjaa sua ahdistaa, otappa venlafaxin tästä, sanoo lekuri, jos sillä pilaat elämäs ja tuntees, sanoo lääkäri ettei lääke sopinut sulle, ja asiat sillä kuitataan ja ne unholaan jää.
Tälläset lääkemyrkyt laillisia, sit taas thc ja psilosybiini laittomia huumeita, joita vaan narkomaanit käyttää! (Propaganda)
Kuinka paljon tyhmiä ihmisiä päättäjiin mahtuu?
Miksei kansa jo tajua, että äänestämisellä voi ku korkeintaan vaikuttaa siihe et kuka sua kusettaa!
Iltalehti uutisoi matti nykäsen erosta, kun samaan aikaan jengiä tapetaan ja kidutetaan aatteittensa takia! Eihän me niistä saada koskaan kuulla!
Ollaan sokeita sille, että raha meitä nykysysteemissä määrää, ei tässä yhteisössä rahaton pärjää, ihmisarvo määräytyy pääoman mukaan!
Joo, kyllähän ne kaikista kieroimmat ihmiset erottuu massasta, löydät heidät johtotehtävistä, joissa pyöritetään ihmiskunnan kohtaloa, myös sinun!
Mut eihän ne muuta tee ku hanki lisää rahaa silmittöminä, välittämästä muista elävistä olennoista paskanvertaa.
Onhan se niin, että kun tarpeeksi ettii yhteiskunnallisia ongelmia ja vikoja oman pään sisältä tajuaa että ihmiskunta ja maailma on IHAN VITUN SAIRAS!
valitettavan harvat osaa ajatella ja sisäistää sen niin, että elämä jumalauta jatkuu maapallon päällä oman kuoleman jälkeen!
Ei tajuta sitä, että ahneus, raha, kunnianhimo, epärehellisyys ja itsekkyys ovat kaikista pahimpia ongelmia, ja vaik tajuttais, ei sen eteen mitään tehdä!
Karma hei, sun ois aika pläjäyttää jo aika vitun monia sieltä vallasta pohjalle!
On ihan vitun surullista, että yksilövapaus on oikeasti vain illuusio! Jos funtsitte hetken, tajuatte kyllä!
Onha niitä viisaitakin ihmisiä paljon, mutta ihan vitusti liian vähän verrattuna tyhmiin!
Miten ois sellanen systeemi, että ihmiset muodostaisivat erinäisiä ryhmiä, JOKAISEN ihmisen päällimmäinen tarkoitus olisi siis etsiä toisia ihmisiä, sielunystäviä, joiden kanssa voisi viettää elämänsä symbioosissa, jossa kaikki auttaa kaikkia, muodostetaan omat vitun säännöt ja unohdetaan valta ja raha! Vaikeetaha se on, 7.2miljardia on vitusti liikaa. Onhan sekin surullista, että asioita saatais järjestettyä jos ihmisluku maanpäällä ois korkeintaan KYMPPITONNI!
Ihminen levittäytyny liian laajalle, koittaa tätä palloa hallita!
Kyllä tämä vitun systeemi on mahdollista muuttaa, yhteistyöllä maailma paremmaks paikaks! Ja vitut..
Miksei kouluissa opeteta niitä vitun tärkeitä asioita!?: Ei kavereilla valehdella ikinä, miksei siellä opeteta sympatiaa? Miksei siellä kerrota että oman navan tuijottaminen tapahtuu vasta jakamisen jälkeen! Miksei siellä opeteta olemaan lojaali frendejä kohtaan? Miksei sielä opeteta oppiaineena akateemista Sosialisointia? Miksei siellä opeteta himojen hallintaa, miksei kerrota että kokemukset on tehty jaettavaks?
Ei. Ne pistää viattomat penskat koville penkeille, ankeeseen luokkaan opettelemaan eteläafrikassa sijaitsejan kuristajakäärmeen kehon anatomian ulkoa!
Ja jos se ei koulu lapselle maita, riistetään lapsi vanhemmiltaan ja hänet viedään joustamattomaan lastenvankilaan opettelemaan elämää omaa luontoa vastaan, menettämään aidon persoonansa narsistihoitsulle.
Ja sit ihmetellään miks ahdistus on lisääntyvä ilmiö lapsilla, nuorilla kuin aikuisilla. Syy siihen on sairaiden asioiden normalisoituminen, ja tämä kaikki vääryys!
Ihmisellä noussu älykkyys pahasti hattuun, hei, ei siitä kauaan ole kun sinun pää leikattiin irti, jos et jumalaan usko. Niin, ollaankoha me sit niin älykkäitä?
Monet eläimetki saanu toimivamma systeemin kasaan ku tää meijä. Jopa muurahaiset tietää yhteistyön välttämättömyyden kehittymisessä.
Homma kusee ja pahasti, ei jaksa enää valittaa, monet sen helpon ja ehkä viisaimman reitin valinnu.. Oman elämänilon säilyttämisen..
Kun liikaa siihen paskaan syventyy eikä muuta ajattele kuin systeemin hienoa ulkokuorta mutta silti niin kuvottavan mätää sisältöä.. Katkeroituu.
Välil vaa pakko purkaa näit juttui johonki..
Viisaint kai se ois hoitaa oma pestinsä niin, ettet aiheuta tuskaa ympärillesi vaan iloa, hymyä, naurua ja H-Y-V-Y-Y-T-T-Ä.
Niin. Helpommin sanottu kun tehty.. Ei kaikki ansaitse hyvyyttä. Kuka sen määrittelee, kuka ansaitsee?
Ei ainakaan ne, joiden elämäntehtävä on hyötyä mahdollisimman paljon muista ihmisistä..
VITTUUN ROTAT, NE VÄLISTÄVETÄJÄT, VITTUUN AHNEET KUSIPÄÄT, VITTUUN NARSISTIT JA SADISTIT! JA SUN MUUT SPEDET! EI NIITÄ TARVITA!
Satunnainen kirjoitus tähän väliin älköö häiriintykö.
Metyylifenidaatista saa buustattua aivan toiseen potenssiin hyvän bentsokoktailin(Clonazepam&Diazepam) ja parin kaljan kanssa.
Pohdintoa, pidin MF lähinnä huonona pirin korvikkeena, mutta kyllä tästä näköjään saa oikein käytettynä oikein hyvin irti. Annostus tapana siis Metyylifenidaatti PO ja bentsot sublingual.
Jatkataa.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
Metku wrote:Satunnainen kirjoitus tähän väliin älköö häiriintykö.
Metyylifenidaatista saa buustattua aivan toiseen potenssiin hyvän bentsokoktailin(Clonazepam&Diazepam) ja parin kaljan kanssa.
Pohdintoa, pidin MF lähinnä huonona pirin korvikkeena, mutta kyllä tästä näköjään saa oikein käytettynä oikein hyvin irti. Annostus tapana siis Metyylifenidaatti PO ja bentsot sublingual.
Jatkataa.
Vituttaa, ku ei saa unta, mutta kiitos tästä tiedosta, ku tuota paskaa ne mulle seuraavaksi kumminki määrää. :3
Sais vaa reseptin kannabikseen.. ;( Päälle vielä diazepaami ja dextroamfetamiini nii olisin ikionnellinen, ainakin vähän aikaa. :)
Kurkipotku wrote:Näinpä. Tämä ei vaan kaikille elämästä vieraantuneille yksilöille mene tajuntaan. Nyt vaan lopeatat tuon hölmöilyn ja laitat hirvipadan tulille
Kurkipotku wrote:Näinpä. Tämä ei vaan kaikille elämästä vieraantuneille yksilöille mene tajuntaan. Nyt vaan lopeatat tuon hölmöilyn ja laitat hirvipadan tulille
Eh... Minkä hölmöilyn?
Varmaan sen rehun puputtamisen, mutta älä nyt ihan hirveän vakavavasti ota. Kehno läppä
Eh... Minkä hölmöilyn?
Varmaan sen rehun puputtamisen, mutta älä nyt ihan hirveän vakavavasti ota. Kehno läppä
No oli kyllä kieltämättä aika huono. Musta siinä ei ole mitään hölmöä, että pyrkii elämään ekologisesti kestävään tapaan mahdollisuuksiensa mukaan, ja miettimään ehkä muitakin eettisiä kysymyksiä siinä sivussa. Hirvenmetsästyksessä en kuitenkaan tosiaan näe erityistä ongelmaa.