Pienet uutiset

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
Neste
OD

Re: Pienet uutiset

Post by Neste »

En sit tiedä onko budi kauheesti sen parempi kehittyvälle mielelle kun alkoholi (tai mikään muukaan päihde). Mutta selvästi fiksua porukkaa kun ovat tilailleet netistä eivätkä ole alentuneet suomalaisiin syyhkyhintoihin :up:

edit: olettaen siis että olisivat ulkomailta tilanneet
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
Enfini
Psykonautti

Post by Enfini »

testeri420 wrote:
Enfini wrote:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/alle- ... keli_likea

Tämmösellä mennään tänään.
Just hyvä :) Pennut tullu vihdoin järkiinsä eikä litkis sitä alkoholia niin kovasti.
Alkoholi on yheiskuntamme syöpä ja blaa blaa... Mut niin se vaan on että alkoholi kaiken pahan alku ja juuri. Vois alkaa tappelemaan savujen jälkeen :up:
Minun mielipide vain.
Mut ei silti tarttis noin nuorena alottaa vai?
Paitsi itte just muistin että eiköhä sitä oltu 14 vai 15 ekojen savujen aikaan.
Aika neutraaliin sävyyn tarkotin ton kommenttini että joo ei se pahalta iältä kyllä kuulosta :D
Enemmänkin ehkä vittumaista joutuu poliisin kanssa tekemisiin, ettei tuu mitään laitoskeissejä tai jotain yhtä typerää.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Tällästäpä tänään. :D
Jättimäinen huumekauppa paljastui – ydinroolissa eläkeläisäiti
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/jatti ... -tf-promo5
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Nonni, Nyt on mun mielestä sitä luokkaa että voidaan puhua jätti sanamuotosena otsikoidessa. :up:

Eikä otsikolla " Jättierä ekstaasia 600kpl..." Pyh, sanon minä, pientä nappikauppaa vaan... Mikä jättierä, Ite koittasin puhua ton määrän omaan käyttöön :D
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Jättierä 600kpl. hahahhh :mrgreen:
ferox
OD

Post by ferox »

Muuntohuumeita nyt ensi kertaa huumausaineluetteloon
Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan kolmea aineista myydään synteettisenä kannabiksena, joista käytetään myös katunimeä Spice Jehova. Aineiden koodinimet ovat JWH-018, JWH-073 ja JWH-081.

Huumausainelistalle päätyivät nyt myös ekstaasin kaltainen mCpp, keskushermostoa stimuloiva 2-DPMP, LSD:n kaltainen Bromo-Dragonfly sekä Metyloni, joka on ekstaasijohdannainen.

Asetus astuu voimaan maaliskuun 12. päivänä 2012.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Toivottavasti kohta MS-potilaat saavat helpotuksen oireisiinsa kannabiksesta.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2012030 ... 7_tr.shtml
Looking for planet Gong...
veepeli

Post by veepeli »

Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Haha. En ole ennen moiseen sivustoon törmännyt. Nyt oli niin mielenkiintoinen uutissivu, että jäin puoleksi tunniksi selailemaan artikkeleita. Vähän kyseenalaista "uutisointia" suurin osa noiden artikkeleista. Voi tuolla jokunen OK artikkelikin olla, mutta salaliittohöttöä ja pelottelua ihan hitosti ja maailman uutisissa lähteinä mm. Iranin PressTV ja Venäläisiä Putinmielisiä uutistoimistoja. Good shit. Tituleeraavat itseään vielä jonain vaihtoehtona valtamedialla.
Poppy
Lepakko

Post by Poppy »

eNZYMe wrote:
Haha. En ole ennen moiseen sivustoon törmännyt. Nyt oli niin mielenkiintoinen uutissivu, että jäin puoleksi tunniksi selailemaan artikkeleita. Vähän kyseenalaista "uutisointia" suurin osa noiden artikkeleista. Voi tuolla jokunen OK artikkelikin olla, mutta salaliittohöttöä ja pelottelua ihan hitosti ja maailman uutisissa lähteinä mm. Iranin PressTV ja Venäläisiä Putinmielisiä uutistoimistoja. Good shit. Tituleeraavat itseään vielä jonain vaihtoehtona valtamedialla.
Heh. Verkkomedia on klassikko. Siellä on suuret määrät paranoidisuutta, salaliitoteorioita ja täysin väärinymmärrettyja/käännettyjä uutisia. Hauskaa luettavaa pienissä erissä.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Toi uutisointi oli vähän sellainen NYT OLKAA VARUILLA KOHTA SATTUUU

mut
Nasan mukaan yhteentörmäyksen todennäköisyys on 2.2e-04 eli 0,022%.
Eli mä taidan vedellä vielä ihan rauhassa mun hatseja enkä pistä rahaani avaruuslaitteisiin...
junky
Psykonautti

Post by junky »

Verkkomediaa voisi kyllä kutsua vaihtoehtoiseksi valtamediaksi, se poimii artikkelinsa aidan toiselta puolelta..
Ehkä totuuts on jotain näiden kahden aidan väliltä?

Tai ehkä ei.
i know a girl who cries when she practices violin
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

junky wrote:Verkkomediaa voisi kyllä kutsua vaihtoehtoiseksi valtamediaksi, se poimii artikkelinsa aidan toiselta puolelta..
Ehkä totuuts on jotain näiden kahden aidan väliltä?

Tai ehkä ei.

Joskus totuus voi olla näiden välillä, mutta noin yleensä ottaen länsimainen lehdistönvapaus ja journalistinen etiikka on eri planeetalta Venäläisen vastaavan kanssa, Iranista nyt puhumattakaan.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Opiskelija puuhaa lakialoitetta kannabiksen laillistamiseksi

Musta tuo on melkosta utopiaa mut tuskin siitä haittaa ole^^
ferox
OD

Post by ferox »

“ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Tutkijat etsivät LSD:stä apua alkoholismin hoitoon

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkijat+etsi ... 5557505167
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
Neste
OD

Post by Neste »

If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
testeri420
OD

Post by testeri420 »

iltalehti.fi
Syöpää sairastava nainen vannoo virtsansa parantavaan vaikutukseen.
"Virtsan käyttö ei rajoitu juomiseen. Carrie käyttää nestettä myös hampaiden pesuun, kylpemiseen ja kasvovetenä. Hän laittaa virtsaa hiuksiinsa ja huuhtelee silmänsä pitämällä silmäkuopassa pientä kipollista virtsaa."

Eihän siinä. Kukin taplaa tyylillään.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Joku vois kertoa hänelle aineen hyötysuhteesta rännättynä.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Kottonmouth wrote:Joku vois kertoa hänelle aineen hyötysuhteesta rännättynä.
Ei sovi unohtaa myöskään pluggaamista.
Looking for planet Gong...
Morgan
Karvakuono

Post by Morgan »

Tamperelaisnuori ostaa lääkkeensä kadulta

Tämä on Marketta Pirhosen tyttären tarina lyhyesti. Pahoinpidelty tytär kokeili vuosien ajan paniikkihäiriöönsä eri lääkityksiä. Lopulta psykiatri kirjoitti hänelle helpotukseksi Lyrica-reseptin.

- Mut 14-vuotiaana melkein tapettiin, jonka jälkeen sairastuin paniikkihäiriöön. Mulle kokeiltiin varmaan 20 eri psyykelääkettä läpi. Sit sain Lyrican, ja se on toiminut hyvin, tytär kertoo.

Tytär muutti myöhemmin Tampereelle ja hakeutui psykiatriselle poliklinikalle saadakseen keskusteluapua. Siellä hän ehti käydä omien sanojensa mukaan kolme alle 10 minuutin käyntiä, jonka jälkeen hänet siirrettiin A-klinikalle. Syynä siirtoon oli se, että hän mainitsi päihdehistoriastaan lääkärin edessä. Nainen ei pysty käsittämään siirtoa, sillä hän oli ollut kuivilla lähes vuoden.
Ahdistuslääke purettiin - syynä "kiellettyjen lääkkeiden lista"

A-klinikalla Lyrica-lääkitys määrättiin purettavaksi, sillä kyseinen lääke on todettu yleiseksi väärinkäytetyksi pilleriksi. Tilalle annettiin lääke, joka oli jo aikaisemmin todettu naiselle sopimattomaksi.

- Mulle sanottiin, että "meillä ei Lyricaa saa - et saa sinä, eikä saa kukaan muukaan". Mä itkin siellä ja sanoin, että en halua, että ettekö te oikeasti ymmärrä, että mä en käytä niitä väärin.

Tytär sanoi MTV3 Uutisille annetussa haastattelussa, että hän joutui allekirjoittamaan apteekki- ja lääkepurkusopimuksen, jonka jälkeen hän purki asiakassuhteensa.

- Lääkäri luuli, että mä valehtelen. Kohtelu oli alistavaa. Mä kuolen mieluummin vaikka bentsokramppiin, kuin astun enää (A-klinikan) Matalaan.
Lyrican puute retkautti Subutexiin

Nainen lähti etsimään Lyricaa kadulta, ei löytänyt sitä ja retkahti Subutexiin. Myöhemmin hän löysi Lyrican katukaupasta, tuplasti apteekkia kalliimmalla, ja käyttää siihen tällä hetkellä 10 euroa päivässä - saman määrän, kuin mitä hänelle oli määrätty jo seitsemän vuotta sitten.

- Mä pelkäsin, että meen siihen samaan kuntoon, missä mä olin 17-vuotiaana. Riutuneena 41-kiloisena. Mä olisin varmaan tehnyt itsemurhan, jos olisin lopettanut sen Lyrican.
"Pelkään, kuka on seuraava"

Tämän nuoren naisen elämässä kuolema on arkipäiväistynyt.

- 17 nuorta, ihanaa ihmistä, on kuollut puolentoista vuoden aikana. Puukotuksia, itsemurhia, yliannostuksia. Pelkään, kuka on seuraava.

Hän uskoo, että 80 prosenttia heistä jätti hakematta apua, koska pelkää hoidossa tapahtuvaa alistamista. Nainen itse haluaisi Subutexin vuoksi katkolle, mutta ei voi mennä sinne, koska siellä ei Lyricaa hyväksytä.

- Siellä saa kyllä käyttää huumeita, mutta ei Lyricaa, nainen päättää.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... sa-kadulta

Itselläni vähän sama tilanne, möläytin vuosia sitten lääkärille että olen käyttänyt itselääkintään amfetamiinia ja kannabista. Sen jälkeen en ole mitään tarvitsemiani lääkkeitä vaivoihini saanut, vaikka mulla on diagnosoitu adhd ja vakava masennus. Viimeksi kun kävin taas kerran lekurilla hermoromahduksen takia niin uhkasivat pakkohoidolla, vaikka mitään päihdeongelmaa ei todellakaan ole. Tarinan opetus on se että älkää jumalauta menkö koskaan sanomaan yhdellekkään lääkärille mistään huumeidenkäytöstä, tässä tapauksessa rehellisyys ei todellakaan kannata. Joudun siis jatkossakin hankkimaan lääkkeeni kadulta, kiitos suomen valtio.
Feya
OD

Post by Feya »

Morgan wrote:Itselläni vähän sama tilanne, möläytin vuosia sitten lääkärille että olen käyttänyt itselääkintään amfetamiinia ja kannabista. Sen jälkeen en ole mitään tarvitsemiani lääkkeitä vaivoihini saanut, vaikka mulla on diagnosoitu adhd ja vakava masennus. Viimeksi kun kävin taas kerran lekurilla hermoromahduksen takia niin uhkasivat pakkohoidolla, vaikka mitään päihdeongelmaa ei todellakaan ole. Tarinan opetus on se että älkää jumalauta menkö koskaan sanomaan yhdellekkään lääkärille mistään huumeidenkäytöstä, tässä tapauksessa rehellisyys ei todellakaan kannata. Joudun siis jatkossakin hankkimaan lääkkeeni kadulta, kiitos suomen valtio.
Samoin kävi itselleni, paitsi etten edes itse kertonut lääkärilleni huumeiden käytöstäni vaan sen teki eräs mielenterveyskuntoutuksessani mukana oleva henkilö, johon luulin pystyväni luottamaan. Tämä sitten johti vielä siihen, että sain lähetteen päihdepsykiatrin puolelle, vaikka käyttöni ei koskaan ollut hankaloittanut kuntoutustani millään tavalla (päinvastoin - mutta sitä nyt on turha lääkärille kertoa) - onneksi siellä puolella oltiin sentään vähän järkevimpiä ja he päättivät, etten tarvitse mitään apua.

Bentsoja ei siis heru eikä tule koskaan herumaan, vaikka olen jo lähes kuusi vuotta kärsinyt ahdistuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta sekä masennuksesta. Kaikki käyttämäni bentsot olen hankkinut muualta kuin apteekista, vaikka käytän niitä aina lääkinnälliseen tarkoitukseen enkä huvinpitoon.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Feya wrote:
Morgan wrote:Itselläni vähän sama tilanne, möläytin vuosia sitten lääkärille että olen käyttänyt itselääkintään amfetamiinia ja kannabista. Sen jälkeen en ole mitään tarvitsemiani lääkkeitä vaivoihini saanut, vaikka mulla on diagnosoitu adhd ja vakava masennus. Viimeksi kun kävin taas kerran lekurilla hermoromahduksen takia niin uhkasivat pakkohoidolla, vaikka mitään päihdeongelmaa ei todellakaan ole. Tarinan opetus on se että älkää jumalauta menkö koskaan sanomaan yhdellekkään lääkärille mistään huumeidenkäytöstä, tässä tapauksessa rehellisyys ei todellakaan kannata. Joudun siis jatkossakin hankkimaan lääkkeeni kadulta, kiitos suomen valtio.
Samoin kävi itselleni, paitsi etten edes itse kertonut lääkärilleni huumeiden käytöstäni vaan sen teki eräs mielenterveyskuntoutuksessani mukana oleva henkilö, johon luulin pystyväni luottamaan. Tämä sitten johti vielä siihen, että sain lähetteen päihdepsykiatrin puolelle, vaikka käyttöni ei koskaan ollut hankaloittanut kuntoutustani millään tavalla (päinvastoin - mutta sitä nyt on turha lääkärille kertoa) - onneksi siellä puolella oltiin sentään vähän järkevimpiä ja he päättivät, etten tarvitse mitään apua.

Bentsoja ei siis heru eikä tule koskaan herumaan, vaikka olen jo lähes kuusi vuotta kärsinyt ahdistuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta sekä masennuksesta. Kaikki käyttämäni bentsot olen hankkinut muualta kuin apteekista, vaikka käytän niitä aina lääkinnälliseen tarkoitukseen enkä huvinpitoon.
Sul o väärä lääkäri... mul o h-merkintöjä ja lekuri tietää mun päihdehistorian nii se kirjottaa mulle sitä mitä pyyän ja sen millimäärän mitä pyyän...
kurahti toho päihdepsykiatriaan.. se o leima ottaan... itte en onneks sinne menny sillo ku koittivat.
Nyt mielenterveystoimiston asiakkaana ja erittäin tyytyväinen saamaani palveluun.
Music is a saint.
Feya
OD

Post by Feya »

testeri420 wrote:Sul o väärä lääkäri...

Todellakin. Onneksi se pian vaihtuu, todella epäsympaattinen ihminen muutenkin.
testeri420 wrote:kurahti toho päihdepsykiatriaan.. se o leima ottaan... itte en onneks sinne menny sillo ku koittivat.
Itse en oikein voinut olla menemättä, siinä olis muuten ollut kuntoutuspaikka sekä kuntoutustuki vähän vaakalaudalla.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Feya wrote:
testeri420 wrote:Sul o väärä lääkäri...

Todellakin. Onneksi se pian vaihtuu, todella epäsympaattinen ihminen muutenkin.
testeri420 wrote:kurahti toho päihdepsykiatriaan.. se o leima ottaan... itte en onneks sinne menny sillo ku koittivat.
Itse en oikein voinut olla menemättä, siinä olis muuten ollut kuntoutuspaikka sekä kuntoutustuki vähän vaakalaudalla.
Ikävä juttu tuommone että niiku pakotetaa periaattees ja sit menee hommat vituiks vaik itte haluis olla kunnolla mut ei voi ku muut on nii päättäny. :down:
Music is a saint.
Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo »

Nuhalääkkeitä myydään katukaupassa

Allergian hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä liikkuu katukaupassa bilehuumeena, kertoo MTV3.

MTV3:n mukaan reseptillä saatavia Duact, Aerinaze ja Cirrus -nimisiä allergialääkkeitä liikkuu katukaupassa.

Lääkkeissä on pseudoefedriiniä, joka vähentää limakalvojen turvotusta ja nenän tukkoisuutta. Pseudoefedriinillä on piristävä vaikutus keskushermostoon. Duactin, Aerinazen ja Cirruksen sisältämä pseudoefedriini toimii kuin efedriini, jota käytetään raaka-aineena amfetamiinissa.

- Tietyt ihmiset ovat kekseliäitä kokeilemaan kaikkea mahdollista huumausainetarkoituksiin. Näiden lääkkeiden sisältämien aineiden vaikutukset tunnetaan, ja siksi lääkkeen väärinkäyttö ei olisi yllättävää, kertoo Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen ylilääkäri Veijo Saano kertoo MTV3:lle.

Lääkkeet voivat aiheuttaa isoina annoksina muun muassa unettomuutta, hermostuneisuutta ja adrenaliinitasojen nousua.

Saanon mukaan tieteellistä tietoa allergialääkkeiden huumaavista vaikutuksista ei ole. Tietoa on saatu lähinnä yliannostustapauksista.
Taajuuden noustessa huippuun, kaikki mitä aistin, tiivistyi voimakkaan kuohuvasti yhdeksi pisteeksi, joka räjähti auki uskomattomaksi mandalamaiseksi kukaksi.
Mitään muuta ei enää ollut. Vain kaikkeus kauneimmillaan kukassa.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Smokeweed wrote:Nuhalääkkeitä myydään katukaupassa

Allergian hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä liikkuu katukaupassa bilehuumeena, kertoo MTV3.

MTV3:n mukaan reseptillä saatavia Duact, Aerinaze ja Cirrus -nimisiä allergialääkkeitä liikkuu katukaupassa.

Lääkkeissä on pseudoefedriiniä, joka vähentää limakalvojen turvotusta ja nenän tukkoisuutta. Pseudoefedriinillä on piristävä vaikutus keskushermostoon. Duactin, Aerinazen ja Cirruksen sisältämä pseudoefedriini toimii kuin efedriini, jota käytetään raaka-aineena amfetamiinissa.

- Tietyt ihmiset ovat kekseliäitä kokeilemaan kaikkea mahdollista huumausainetarkoituksiin. Näiden lääkkeiden sisältämien aineiden vaikutukset tunnetaan, ja siksi lääkkeen väärinkäyttö ei olisi yllättävää, kertoo Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen ylilääkäri Veijo Saano kertoo MTV3:lle.

Lääkkeet voivat aiheuttaa isoina annoksina muun muassa unettomuutta, hermostuneisuutta ja adrenaliinitasojen nousua.

Saanon mukaan tieteellistä tietoa allergialääkkeiden huumaavista vaikutuksista ei ole. Tietoa on saatu lähinnä yliannostustapauksista.
Nytkö ne tuonki o vasta huomannu.. On tää maailma muuttunu kyllä..
Music is a saint.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

^Eihän pseudoefedriini edes juurikaan "toimi" - jos vertaa ihan vaikka efedriiniin.

Mikä tuo "h-merkintä" on? Onko se vain maininta potilaskertomuksessa huumeidenkäytöstä?

Toi on kans ikävää, että leimautuu sen takia jos on huumeiden käyttöä tai lääkkeiden "viihdekäyttöä" anamneesissa. Minultakin lääkäri kysyi ihan suoraan vittuilevaan sävyyn, että "Tekeekö mieli Xanoria?". Yllättäen en siltä lääkäriltä saanut reseptiä yhtään mihinkään.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

OnnenVarjot wrote:^Eihän pseudoefedriini edes juurikaan "toimi" - jos vertaa ihan vaikka efedriiniin.

Mikä tuo "h-merkintä" on? Onko se vain maininta potilaskertomuksessa huumeidenkäytöstä?

Toi on kans ikävää, että leimautuu sen takia jos on huumeiden käyttöä tai lääkkeiden "viihdekäyttöä" anamneesissa. Minultakin lääkäri kysyi ihan suoraan vittuilevaan sävyyn, että "Tekeekö mieli Xanoria?". Yllättäen en siltä lääkäriltä saanut reseptiä yhtään mihinkään.

Lääkäreitä pitää osata puhuttaa mut sekää ei aina auta.
Ja tuo pseudoefedriinihä muute toimii ku vaa osaat sen kuule yhistellä ja sillei. Ainaki minä muistelen vähän niiku olleeni liekki perseessä siitä aineesta joskus.
Ja eikös pseudoefedriiniä käytetä porskeen/metamfetajuuston raaka-aineena?? Kertokaa huijaako mun pää mua vaa taas.
Että sitä pseudoefedriinii jotenki käsiteltäs ?kuumennettais? jollain? hmmm... mmm toivottavasti mun pää ei huijaa mua nyt.

Edit.
Nii joo toi h-merkintä on esim mulla lääkäritermistössä näin että F11.1 opiaattie haitallinen käyttö...
Ja sillei, kässäsittekö?
Music is a saint.