Silokit ( P. semilanceata )
-
NarkkiParkki
- Lepakko
Re: Silokit ( P. semilanceata )
Juu, en syö.
Mutta entä tuo tumma sieni? Siinä on lakin alapuolikin musta. Se sieni olisi oikeasti pitempi, mutta katkaisin osan varresta, joten nyt se on aika lyhyt.
Mutta entä tuo tumma sieni? Siinä on lakin alapuolikin musta. Se sieni olisi oikeasti pitempi, mutta katkaisin osan varresta, joten nyt se on aika lyhyt.
-
dredi
- LD50
-
NarkkiParkki
- Lepakko
Minun sieneni näyttävät juuri noilta, paitsi sillä erotuksella, että lakki on alhaaltakin valkoinen ja päältä ihan keskeltä ruskehtava, paitsi tuossa tummassa sienessä, joka on täysin tummam, jopa alapuolelta.
-
dredi
- LD50
heltat ovat silokissa tummat ja ohenevat ylöspäin.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
-
NarkkiParkki
- Lepakko
Heltat ohenevat ylöspäin noissa sienissä, jopa valkoisissa heltoissa.
-
dredi
- LD50
-
NarkkiParkki
- Lepakko
Öh, itiöprintit? Mitä meinaat?
-
mauseri
- LD50
googletin huvikseen sanan: itiöprintitNarkkiParkki wrote:Öh, itiöprintit? Mitä meinaat?
ekana tuli:
"Taikasieniforum • View topic - ItiöprinttiTiedän jo että itiöprintti nähätävästi tehdään niin että lakki heltat alaspäin paperille, lasi päälle tai jokin paino ja jääkaappiin(?) n. vuorokaudeksi(?). ..."
huoh..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
dredi
- LD50
Joo mun paras neuvo olisi että etsi käsiisi joku kokenut sienestäjä joka osaa tunnistaa silokin ja pyydä hänet mukaasi kun lähdet sieniä poimimaan.
-
NarkkiParkki
- Lepakko
Juuh, eivätpä taida olla silokkeja nämä minun löytämät sienet.
-
Uke
- LD50
..kuuluisia viimeisiä sanojaNarkkiParkki wrote:Juuh, eivätpä taida olla silokkeja nämä minun löytämät sienet.

''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
-
peltsi
- OD
Joo kannattaa pistää taisienifoorumille mahdollisimman hyviä kuvia noista sienistä jos ei itse satu ketään sienimiestä tuntemaan, siellä khyl osaa projäbät neuvoa mitä kannattaa suuhunsa laittaa 
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
kissankorva
- Apteekki
En omista fiktiä, mutta olen kuullut joskus jostain, että n.30 kuivattua "keskikokoista" silokkia painaisi 1g, pitääkö paikkaansa?
Keskikokoisella tarkoitan siis ns normaaliksi kasvanutta silokkia, jokainen voi siitä sitten päätellä, ja varmasti ymmärtää jos on sieniä keräillyt.
Keskikokoisella tarkoitan siis ns normaaliksi kasvanutta silokkia, jokainen voi siitä sitten päätellä, ja varmasti ymmärtää jos on sieniä keräillyt.
-
mauseri
- LD50
kissankorva wrote:En omista fiktiä.
homma se.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
spz
- Psykonautti
Suunnilleen, ehkä vähän alle.kissankorva wrote:En omista fiktiä, mutta olen kuullut joskus jostain, että n.30 kuivattua "keskikokoista" silokkia painaisi 1g, pitääkö paikkaansa?
"There is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves."
-Bill Hicks
-Bill Hicks
-
King Ink
- LD50
Tänään voisi käydä zoomailemassa golfkentältä, ja vaikka pellot samalla reissulla. 
-
King Ink
- LD50
Itselläni on käynyt mielessä että joskus voisi kyllä kokeilla. En vain tiedä että jos nyt niitä silokkeja ilmestyisi käsiini niin haluaisinko sekoittaa siihen Amanitat vai ottaa ''puhtaana''.lahke wrote:onko kukaan kombottanu silokkeja ja kärpässieniä?
Eilen kävin golfkentällä niin löysin yhden pienen semin ennenkuin golffaajat tulivat valittamaan.
-
King Ink
- LD50
Tänään löysin pellolta n. 20 kappaletta, joista 4 jätin kasvamaan ja loput otin mukaan. Huomenna käyn hakemassa ne ja katselen muitakin, tänään tuli pimeä kesken kaiken.
-
SadPanda
- LD50
tuli tossa muutamapäivä sit käytyä reilu sata poimimassa vakiospotilta (pellolta). Ja tänään kävin hakee toiset sata lisää.. Täällä kuusamon seudulla on ollu yöpakkasia jo jonkiverran niin suurin osa noista on muuttunu tommosiks tosi hämmentävän väriseks
tommosii sinivihreitä kavereita
se on merkki et tehot on kohillaan !
huomenna sitte kaveriporukassa mussuttelemaan ja täähän on syksyn ensimmäinen trippi elikkäs se parhain <3 vois semmosen 40 kpl nakata naamariin ja ehkä vähä bisseä alle ettei se alku "myrkytystila" / "ahdistus" paina päälle
se on kyllä aina aika nopeasti ohi ja sit ei muutaku antaa mennä vaan! sienionnea kaikille semistäjille
<3 
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
shishamon
100 löydetty tunnin etsinnän jälkeen. Muutaman päivän päästä uus reissu ja sit on vielä enemmän. Ekaa sienimatkaa pariin vuoteen odotellen. 
-
dredi
- LD50
Ei ole. Sienten sinertyminen johtuu fenolien oksidaatiosta. Ei välttämättä liity aktiivisiin alkaloideihin.se on merkki et tehot on kohillaan !
-
peltsi
- OD
Oon käyny nyt kahtena iltana monen tunnin kävelyllä ja ei oo mitään löytyny
Aion kyl vielä käydä kiertelee pellonreunoja..jos vaikka jotain löytyis prkl...
Aion kyl vielä käydä kiertelee pellonreunoja..jos vaikka jotain löytyis prkl...
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
Jeshu
- OD
Vaan onnekasta on, että Suippumadonlakkia on vaikea sekoittaa mihinkään myrkylliseen sieneen. Tai nuoren Suippumyrkkyseitikin saattaa sekottaa jos ei sitä osaa tunnistaa, mutta niiden kasvupaikka on ihan eri. Seitikki kasvaa kangasmetsissä kun taas silokkeja ei metsissä tapaa.Gandalffi wrote:..kuuluisia viimeisiä sanojaNarkkiParkki wrote:Juuh, eivätpä taida olla silokkeja nämä minun löytämät sienet.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
scoff
- Psykonautti
No jaa, tuskinpa edes Suippumyrkkyseitikkiin. Kovin ruskeita ja kookkaita silokkeihin nähden, imo.Jeshu wrote:Vaan onnekasta on, että Suippumadonlakkia on vaikea sekoittaa mihinkään myrkylliseen sieneen. Tai nuoren Suippumyrkkyseitikin saattaa sekottaa jos ei sitä osaa tunnistaa, mutta niiden kasvupaikka on ihan eri. Seitikki kasvaa kangasmetsissä kun taas silokkeja ei metsissä tapaa.Gandalffi wrote:..kuuluisia viimeisiä sanojaNarkkiParkki wrote:Juuh, eivätpä taida olla silokkeja nämä minun löytämät sienet.
-
dredi
- LD50
-
Jeshu
- OD
Kyllä, ero on huomattava. Vaan on silti ihmisiä joiden tuntemus on sitä luokkaa, että erhe käy. Pieni Suippumyrkkyseitikki on pituudeltaan ja melkeinpä lakin kooltaankin Suippumadonlakin luokkaa, mutta jalka seitikissä on kyllä huomattavasti paksumpi. Seitikin voi tunnistaa hyvin esim. siitä, että helttaa koskettaessa sormi värjääntyy kellertäväksi. Myrkyllisen oloisia sieniä btw ylipäänsä, jotenkin.scoff wrote:No jaa, tuskinpa edes Suippumyrkkyseitikkiin. Kovin ruskeita ja kookkaita silokkeihin nähden, imo.Jeshu wrote:Vaan onnekasta on, että Suippumadonlakkia on vaikea sekoittaa mihinkään myrkylliseen sieneen. Tai nuoren Suippumyrkkyseitikin saattaa sekottaa jos ei sitä osaa tunnistaa, mutta niiden kasvupaikka on ihan eri. Seitikki kasvaa kangasmetsissä kun taas silokkeja ei metsissä tapaa.Gandalffi wrote: ..kuuluisia viimeisiä sanoja
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
-
gaia
- Kameleontti
Tulipa mielenkiinnosta kokeiltua viime yönä semmoista, että syön jokusen sienen ennekuin käyn nukkumaan. Määrä ei ollut suuri (5kpl) mutta mielestäni se vaikutti uniini erittäin paljon.
Ensinnäkin unet olivat todella pitkiä, ja tuntuivat siis TODELLA aidoilta. Tunto, näkö, havainnot, liikkuminen, kaikki olivat niinkuin oikeassa elämässä. En kuitenkaan kutsuisi sitä lucid-uneksi sillä, uni oli selvästikkin se joka ohjasi, enkä minä itse. Tätä täytyy koittaa uudestaan kenties hieman isommalla dosella, tai sitten optimaalinen annos oli juurikin tuo 5 kpl.
Pitää kirjoittaa tästä myös tuonna taikasieniforumin puolelle.
Ensinnäkin unet olivat todella pitkiä, ja tuntuivat siis TODELLA aidoilta. Tunto, näkö, havainnot, liikkuminen, kaikki olivat niinkuin oikeassa elämässä. En kuitenkaan kutsuisi sitä lucid-uneksi sillä, uni oli selvästikkin se joka ohjasi, enkä minä itse. Tätä täytyy koittaa uudestaan kenties hieman isommalla dosella, tai sitten optimaalinen annos oli juurikin tuo 5 kpl.
Pitää kirjoittaa tästä myös tuonna taikasieniforumin puolelle.
Vai toimiiko?
-
_Melba
- Kameleontti
Viime pe söin ensimmäiset silokkini. En muista montako niitä oli ja kaverilta sain. Olin juonut alle vitusti ja ottanut 2x 75mg lyricaa. Hyvät olot tuli ja varmasti kokeilen toistekkin. En tiiä johtuiko sienistä vai jostain muusta nautitusta, mutta eka tuli hirveät tärinät ja oli pakko mennä sohvalle makaamaan. Sitten tajusin et mitä turhaan hyviä oloja tässä tuhlaan nii oli pakko lähtä ulos. Oli pakko juosta. Se oli mukavaa,. Liikkuminen siis. Tuntui kuin ois leijunut. Haluaisin syyä niitä lisää mut mää en vaan millään meinaa löytää niitä! Toisaalta olenkin vasta aika ämätööri. Ehkä ensi vuonna sitten. Tai vielä vähän syssymmällä kun semi-tietäväinen kaverini tulee Ouluuun
.
-
King Ink
- LD50
Kannattaa varmaan ensikerralla sitten ihan pelkkiä sieniä syödä._Melba wrote:Viime pe söin ensimmäiset silokkini. En muista montako niitä oli ja kaverilta sain. Olin juonut alle vitusti ja ottanut 2x 75mg lyricaa. Hyvät olot tuli ja varmasti kokeilen toistekkin. En tiiä johtuiko sienistä vai jostain muusta nautitusta, mutta eka tuli hirveät tärinät ja oli pakko mennä sohvalle makaamaan. Sitten tajusin et mitä turhaan hyviä oloja tässä tuhlaan nii oli pakko lähtä ulos. Oli pakko juosta. Se oli mukavaa,. Liikkuminen siis. Tuntui kuin ois leijunut. Haluaisin syyä niitä lisää mut mää en vaan millään meinaa löytää niitä! Toisaalta olenkin vasta aika ämätööri. Ehkä ensi vuonna sitten. Tai vielä vähän syssymmällä kun semi-tietäväinen kaverini tulee Ouluuun.