Toi "kunnon piri toimii tasasesti" on kyllä niin loppuunkulunut lause... Yhdessä vaiheessa huomasin että jotkut pirin säätäjät alkoi jo puolustelemaan paskaa pirin laatua sillä että "joo eiku se on niin hyvää ettet sä huomaa ku se toimii". Hei haloo!
Puhdas dextroamfetamiini tosiaan toimii tasaisesti ja huomaamatta, mutta itse en pidä siitä. Silloin harvoin kun mä vedän piriä haluan että se tosiaan tuntuu kun vetää. Mä tykkään niistä hiukset-nousee-pystyyn-ja-aivot-täynnä-sähköä-nousuista. Juurikin meta on paljon viihdyttävämpää kuin joku dextroamfetamiini... Puhdas dextro on lääke, sillä on huonompi viihdearvo jopa kuin normi-raseemisella pirillä. Kaikki vanhat pirinistitkin sanoo dextroa "lääkepiriksi". :idea:
Tiivistettynä siis: en ole ADHD potilas enkä yritä laihduttaa, ei kiitos lääkepiriä mulle.
dredi wrote:Toi on muuten ihme legenda toi "on niin koukussa piikkiin että rännittää pelkkää vettä"...
En ole ikinä vettä rännittänyt enkä tunne ketään joka olisi. Kyllä siinä vaiheessa kun on useamman vuoden vetänyt niin että suonia saa alkaa hakemalla hakemaan niin ei sillon paljon enää mitään hupivetoja vedetä....
PIRII AINA SPIGULL, NOSET ON IIHAN VITUN PERSEESTÄ SAATANAN HUORAT !!!!!11 vittu annan turpaa jokaiselle joka sanoo mulle nyt et vetää pirtsii noussii...
dredi wrote:Toi on muuten ihme legenda toi "on niin koukussa piikkiin että rännittää pelkkää vettä"...
En ole ikinä vettä rännittänyt enkä tunne ketään joka olisi. Kyllä siinä vaiheessa kun on useamman vuoden vetänyt niin että suonia saa alkaa hakemalla hakemaan niin ei sillon paljon enää mitään hupivetoja vedetä....
Ei se piikkikoukku kyllä mikään legenda ole..
Uskon et piikkikoukku on just se pahin koukku..
Niin monelta nistiltä kuullu ja nähny, et uskon kyl jo kokeilemattakin.
Eikait siin mitää jos kokee olevansa vahva luonne ja haluaa jonkin erityis-substanssin nauttia tuollakin tavalla.
Ei se piikkikoukku kyllä mikään legenda ole..
Joo, siis, tunnen ihmisen joka kyselee sillonku amfea ei ole että "hei, ei sul olis mitää mitä vois rännätä, mitä nää pillerit on, voiks näit rännää, hei?"
IV:nä en aio koskaan käyttää, jotenkin tuntuu niin suurelta askeleelta kohti HC-nistiyttä.
Enkä koe tarvettakaan, eikai esim. opiaatteja oraalisesti nautittaessa mene sen enempää hukkaan sitä tavaraa? Loivat nousut ei haittaa, enkä tykkää piikeistä :S
All of it was made for you and me cause it just belongs to you and me. So lets take a ride and see whats mine.
Sä otit ton mun kirjotuksen nyt täysin irti kontekstista... en mä väittänyt että piikkikoukku olis legendaa. Vaan että kun ymmärtää ne psyykkiset mekanismit sen ilmiön taustalla on paljon helpompi suhtautua siihen ja päästä sen yli. Psykedeelit on muuten tossa helvetin hyviä yleensäkin uudelleenohjelmoimaan assosiaatioita ja irroittamaan psyykkisiä "stigmoja" eri käsitteistä.
Sä otit ton mun kirjotuksen nyt täysin irti kontekstista... en mä väittänyt että piikkikoukku olis legendaa. Vaan että kun ymmärtää ne psyykkiset mekanismit sen ilmiön taustalla on paljon helpompi suhtautua siihen ja päästä sen yli. Psykedeelit on muuten tossa helvetin hyviä yleensäkin uudelleenohjelmoimaan assosiaatioita ja irroittamaan psyykkisiä "stigmoja" eri käsitteistä.
Joo, niin otin Mutta pointtina oli että niitä veden rätkijöitä löytyy ja paljon. Ja tiedä sitten kuinka suuri osa iv-käyttäjistä ymmärtää juuri niitä psyykkisiä mekanismeja piikkikoukun takana.
Kysymys on ehkä keltanokkaisin, mutta kysympä kumminkin. Suurin osa täällähän ei vedä hihaan mutta jos vetää suoneen, niin pitääkö sitä joka kerta tehdä uusi reikä? Kanyylihan olisi aina käytettävissä?
Joo, yleensä on tapana aina uus reikä tehdä. Kannattaa käyttää mahdollisimman ohutta neulaa. Sit vielä kierrättää suonia ja käsiä niin, että aina pistää hieman sivuun edellisestä kohdasta. Hirudoid fortea tai trombosolia vielä pistämisen jälkeen kehiin, niin ei pitäis mitään pysyviä jälkiä tai arpikudosta tulla.
Ei kyllä kannata alkaa piikittämään. Liian suuri riskii vetää elämänsä vähintään hetkellisesti perkeleen huonoon jamaan.
Nyt heitän pahasti OT:n puolelle mutta... Itsellä olisi mahdollisuus vetää tuollasen insuliinipumpun kautta (menee rasvakudokseen), onko tuhlausta vetää sitä kautta mitä tahansa, mitä esim iv:näkin voi vetää vai käykö se yhtä hyvin kuin esim im:nä tai jopa iv:n tasosena?
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
Uke wrote:Nyt heitän pahasti OT:n puolelle mutta... Itsellä olisi mahdollisuus vetää tuollasen insuliinipumpun kautta (menee rasvakudokseen), onko tuhlausta vetää sitä kautta mitä tahansa, mitä esim iv:näkin voi vetää vai käykö se yhtä hyvin kuin esim im:nä tai jopa iv:n tasosena?
Siis mitään laittomia aineita ei kannata vetää lihakseen, ellei ole vähintään ensin suodattanut pienimmällä mahdollisella mikroni rengasfliltterililla. Sellaisella, mikä suodattaa bakteerit ja kaikki jatke- ja sidosaineet.
Tavallisen ruiskun päähän voi ihan hyvin laittaa insuliinineulan. Insuliinineuloja on vissiin sarja. pari-kolme pienintä mahdollista kokoa. Nykyäänhän teillä diabeetikoilla taitaa olla automatisoidut kynät, ettei enää tarvi perinteisellä ruiskulla lääkettä annostella.
Jotkut ei välttämättä löydä suonta noilla pienimmillä neuloilla niin hyvin, koska ne ovat taipuisia ja niitä ei välttämättä tunne, mutta jos niillä saa homman haltsattua, niin ei kyllä jää oikein mitään jälkiä. Noita ei ainakaan kovin monesta neulanvaihtopisteestä ilmeisesti saa. Pitää ostaa apteekista tai tilata ulkomailta omalla rahalla. Harva nisti välittää noin paljon pitkäaikaisvaikutuksista, että jaksaisi panostaa noinkin paljon, mutta kyllä kannattaisi.
tuli muuten mieleen yks n. 20v piriä kiskonu ex-matikan opettaja se osas jotenki pistää aina sillai et ei jääny mitään jälkee.. itellä on ainaki aika kuoppa jääny taipeeseen pysyvästi. mitenkähän se sen teki? kerran ainaki se pisti mullekkin 0,45 neulalla ja ei siitä tullu edes verta.. outo äijä.. ei millään uskos et se on ollu opettaja.. hillittömän iso tatuoitu umpihullun näkönen rillipää..
jarru pala wrote:Lopuksi löytyy kaulasta tonkimalla valtimo?
löytyy se sieltäkin, mut eisen tarvii valtimo olla mihin pistää ja suosittelen että jos pistät ekaa kertaa niin koita vaan kyynärtaivetta siis jos on pakko pistää. kandee oikeesti miettiä tarkkaan mä en elämääni pilannu neuloilla vaan pirillä (kaks vuotta vedin sitä päivittäin ilmän neuloja) mitenkähän tää liittyy heroiiniin? anteeksi off
Mulla on kyllä piikkikammo, joten mielipiteestä se etten rännitä aivan kokonaan johdu. Silti olen sitä mieltä että rännääminen tuhoaa ihmisen nopeampaan, enkä aio ikinä hihaan mitään vedellä. Piikittäjiä en kuitenkaan rupea yleistämään ja arvostelemaan, koska monella ystävälläkin on tapana laittaa melkein kaikki iv:nä suoraan ineen.
Ihan tyhmää imo muutenkin luokitella "hyvät nistit" ja "huonot nistit". Kaikki on nistejä kuitenkin.
barbababa wrote:Ihan tyhmää imo muutenkin luokitella "hyvät nistit" ja "huonot nistit". Kaikki on nistejä kuitenkin.
Niin. Sitäpaizi verratkaa ny vaika ihmistä joka vaan satunnaisesti rännää jotain ja on muuten selvä ja ihmistä joka kiskoo päivittäin jotain muttei vaan ränniin. Moni vaan tuntuu olevan kovin kapeakatseinen : ((
En ota kantaa nyt mihinkään muuhun kuin siihen, että mikä on luonnollista, ja mikä ei. jos aivo-veriesteen läpi töpkkäsee neulalla substanssin, niin silloin on mahdollista, että siellä aivoissa on jotain, mitä siellä ei todellakaan kuuluisi olla. Kroppa päättää mitä aivo-veriesteestä menee läpi.
Täysin sama logiikka toimii tässäkin keskustelussa. Muissa, kuin piikityskäyttötavoissa, kroppa määrää sen, mitä se imeyttää, ja minkä jättää imeyttämättä, eli se mikä ei sinne kuulu, ei imeydy. Suoneen tykittäessä, voi olla varma, että kaikki jatkeet ja paskat, mitä siinä katupirissä on, päätyy systeemiseen kiertoon, ja satuttaa sua niin paljon kuin mahdollista. Nasaalisesti otettuna suurin osa todella haitallisesta paskasta katupirissä taas jää nenään ja tulee rään muodossa ulos.
Yksinkertaiseen mieleen se farmakologia ja fysiologia ei ehkä uppoa niin helposti, mutta kannattaisi uskoa kokeneita henkilöitä kun he sanovat, että suoneen tykittäminen on eri kaliiberia kuin pommina vatsaan. En väitä että olisin se kokeneempi henkilö ketä kannattaa kuunnella - en ole koskaan tykittänyt suoneen. Enkä tule tykittämään, ellen saa käsiini lääkelaatuisia tuotteita. minä en niinkään välitä siitä ideologiasta mitä toitotetaan kun "on mennyt suoneen tööttäämään", minä olen huolissani siitä, mitä keho sanoo kun ties mitä aineita laitetaan suoraan verenkiertoon ilman minkäänlaista luonnollista vlikoitumista.
barbababa wrote:Ihan tyhmää imo muutenkin luokitella "hyvät nistit" ja "huonot nistit". Kaikki on nistejä kuitenkin.
Niin. Sitäpaizi verratkaa ny vaika ihmistä joka vaan satunnaisesti rännää jotain ja on muuten selvä ja ihmistä joka kiskoo päivittäin jotain muttei vaan ränniin. Moni vaan tuntuu olevan kovin kapeakatseinen : ((
täysin totta. vedin mäkin mutu pari vuotta piriä joka vitun päivä nenään tai pommina, mielestäni olin nisti jo silloin. mielestäni en nykyään ole nisti, vaikka mulla tuolla kaapissa on värkit valmiina, jos jotain (esim: herskaa) tulee vastaan. tulee niillä kyllä muutakin tökättyä, esim: subu toimii about puolet paremmin ränniin. se on jotenkin ihmisillä vaan semmonen mielipide et jos hihaan lyö, niin on nisti. eihän esim: koksupäistä käytetä nisti sanaa.. kai?
Joo, ei sais yleistää tuntematta henkilöä, mutta ymmärrätte varmaan, että asiat voidaan nähdä todennäköisyysmatemaattisesti keskiarvoina. IV-käyttäjistä ainakin 80% on kontrollin menettäneitä luusereita tai sit jotain väkivaltaisia piripää-ammattirikollisia. Muilla tavoilla käyttäjistäkin ihan yhtä säälittäviä tapauksia ihan varmasti löytyy paljon, mutta huomattavasti pienempi prosentti kokonaisuudesta.
Se on kuitenki melko inhimillistä ja luonnollista lokeroida erilaisia ihmisiä ja mulla on ainakin jonkinlainen ennakkoluulo tuntemattomia ihmisiä kohtaan ja varsinkin niitä kohtaan, jotka ovat koukussa ja piikittävät päivittäin. Uskaltaisin väittää, että ainakin 50% (arvio rankasti alakanttiin) todennäköisyydellä he eivät ole luottamuksen arvoisia ja saattavat jopa olla vaarallisia. Mä sentään olen itse ollut IV-käyttäjä ja nähnyt kaikenlaista säätäjää eri yhteiskuntaluokista, Suomessa ja ulkomailla. Sellaiset piikittäjät jotka käyvät töissa tai muuten pärjäävät omillaan eivätkä ole PA ovat yleensä OK. Kai se, että pystyy pitämään työnsä on kuitenkin jonkinlainen merkki, että kontrolli on vielä suht hyvin tallella.
Satunnaisesti jonkun tietyn kemikaalin IV ottamisessa ei ole mitään vikaa, kunhan vaan hoitaa homman steriilisti, mutta satunnaiskäytöllä ne tämän päivän pahimmat säätäjätkin ovat usein aloittaneet. Säännöllisesti hihaan vetäviin en enää nykyään halua tutustua.
Last edited by eNZYMe on Wed 06 May 2009, 00:57, edited 3 times in total.
Uke wrote:
Tässä on imo tavottelun arvonen juttu, vaikka Suomessa ihan hyvin sossupumminakin elää, eikä töillä ns. rikastu.
Niin, rännäs tai ei. Jos työt ja koulut jää päihtymisen takia, ni ihan vitun sama mikä substanssi on kyseessä, ja miten se nautitaan. Jos päihtymisen takia on työttömänä tai saikulla jatkuvasti, niin siin kohtaa on jo varmaan pohja aika lähellä. Ylipäätään jos päihtyminen alkaa viedä tilaa arkielämältä, oli se sitten juurikin duuni, tai sitten lapset, ihmissuhteet, you name it... Tuskin kauheen vahvoilla ollaan.
Voisin melkein väittää, että oon tietyllä tavalla ylpeä itestäni, kun pystyn (nykyään) pitämään päihdekäyttöä täysin kontrollissa, ei aina edes huvita olla kuoseissa, ja pistän työt ehdottomasti säätämisen ja kuosaamisen edelle. Tuntuu hyvältä mies
Tiedoksi vaan että valtimoon pistäminen on aivan helvetin riskialtista puuhaa.
Valtimoon pistäminen on yleisin syy amputoiduille jäsenille hc-nistien keskuudessa. Toinen tietty niiden vitun pillereiden rätkiminen jonnekkin sormiin, tai voimakkaat vasokonstriktorit sormiin... helvetin helposti lähtee sormet siinä puuhassa.
Mutta jos rupeat esim. käsivarren valtimoon lyömään, niin aika helposti lähtee koko käsi. Valtimo-injektiota ei ikinä pidä tehdä muutakuin ammattilaisen toimesta valvotussa sairaalahoidossa. Se on oikeasti tosi vaarallista eikä tämä todellakaan ole mitään pelottelupropagandaa.
Jos lyöt vahingossa valtimoon, on parasta hakeutua ASAP lääkärin hoidettavaksi. Valtimoon osumisen tunnistaa helposti: veri on yleensä kirkkaan punaista, veri tulee ruiskuun itsestään paineella, ruiskua pidellessä voi tuntea oman pulssinsa. Laskimosta ei veri ikinä tule niin kovalla paineella injektioruiskuun että veri virtaisi sinne ihan itsestään mäntää vetämättä.
Lihasinjektioiden kanssa kannattaa siinä mielessä olla tarkkana, että steriiliys on paljon tärkeämpää kuin laskimoinjektioissa. Tietysti se on aina tärkeää, mutta jos pinnalliseen laskimoon saa lievän tulehduksen, parhaassa tapauksessa se paranee trombosolilla tai fusidinillä. Tai jopa itsestään. Jos tulehduksen saa lihaksen sisälle, on jo todella paljon vakavampi juttu kyseessä. Myös tämä voi johtaa raajan menetykseen.
Näin ollen itse en ainakaan löisi lihakseen yhtään mitään muutakuin steriilejä farmaseuttisia tuotteita jotka ovat varta vasten IM/IV käyttöä varten tehty. Eli valmiita injektioliuoksia steriilissä ampullissa tai pullossa jossa on injektioportti. Jos nyt on ihan pakko jotain katukamaa vetää lihakseen, niin olkaa hyvät ja käyttäkää niitä micron filttereitä, kuten jo mainittiin, tiheintä laatua eli sitä joka suodattaa bakteeritkin pois.
Hei, olen entinen opioidi/amfetamiini/bentsodiatsepiini-moniriippuvainen addikti. Amfetamiinin ja bentsot lopetin täysin omin voimin, opioideihin tarvitsin vähän apua.
Eli itse olen nykyään korvaushoidossa. En väärinkäytä mitään huumetta tai lääkeainetta, ainoa lääkeaine jota otan säännöllisesti on buprenorfiini jota saan klinikalta.
Käytän kuitenkin silloin tällöin IV:nä aineita. Buprea yleensä sen takia jotta sitä menisi vähemmän, kun BA kuitenkin nousee 3-kertaiseksi IV:hen siirtyessä. Tämä siksi jotta pystyn säästämään omista lääkkeistäni osan avovaimolleni, joka taistelee tällä hetkellä byrokratian kanssa hoitoon päästäkseen. Oma korvaushoitolääkärini on jo kehottanut tekemään valituksen lääninhallitukseen, kun olen tilittänyt hänelle millä tavalla nämä puoskarit kohtelevat ihmisiä joilla todellakin olisi tarve päästä hoitoon.
Siinä vaiheessa kun saan rakkaan avovaimoni myös hoidon piiriin, aion lopettaa bupren piikittämisen sillä silloin siihen ei enää ole mitään syytä. En koe omaavani mitään piikkiriippuvuutta tai edes halua piikittää, ja olen aivan varma ettei se tule muodostumaan ongelmaksi.
Kuitenkin käytän myös suhteellisen paljon psykedeelejä nykyään, sillä koen niistä olevan hyvin suurta hyötyä elämäntilanteeni kannalta, enkä enää juurikaan liiku nistipiireissä. Ja onhan se trippailu hauskaa, mutta en omaa käyttöäni silti mitenkään päihtymis/sekavuushakuiseksi kokisi. Ainakaan suuremmilta osin.
Itse pyrin elämässäni noudattamaan tietynlaisia moraaliperiaatteita, etten esimerkiksi kuseta, vahingoita fyysisesti enkä psyykkisesti toisia ihmisiä, ja pyrin ottamaan muut ihmiset huomioon, sekä ottamaan vastuun omista teoistani.
Luokitellaanko minut nyt sitten ns. pakon saneleman IV-käyttöni ansiosta epäluotettaviin nisteihin? Olenko kontrollin menettänyt luuseri? Omasta mielestäni en. Joku muu voi ajatella toisin, siihen heillä on oikeus, eikä se suoraan sanottua minua hetkauta suuntaan tai toiseen. Itsepä elän elämääni, teen kuten parhaaksi näen. Eipä kai sitä enempää voi.
Juu, kyllä se laskimo on oikea pistämispaikka.
Ihmetyttää ja ei, että verkosta ei löydy tuota pistämistietoa, mikä voi on hengenpelastava.
Pistämisohjeita jaetaan vain läpysköinä ruiskunvaihtopaikoissa?
^^ tossa tuli kyllä loistava esimerkki siitä, että piikitys ei välttämättä ole sama asia kuin nisti. olenko minä nisti jos lyön subun mieluummin hihaan (koska se todellakin toimii niin paljon paremmin) silloin harvoin kun sitä saa? ehkä muutaman kerran vuodessa. toivotan dredi sulle ja avovaimollesi onnea taistelussa tätä kiuroutunutta yhteiskuntaa vastaan.