Keskustelua terveydestä - liikunnasta, ruokavaliosta etc...

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Dexma
Moderator

Re: Keskustelua terveydestä - liikunnasta, ruokavaliosta etc...

Post by Dexma »

Ahab wrote:Olen teorisoinut että Pelkoa ja inhoa las vegasissa filmatisointi on osasyyllinen monen rappioon. Liian hauska leffa. Rai rai jne. Hei huumepäissään sekoiluhan vois olla siistiä, mäkin haluun kokeilla.
Ainakin jonkinlaiseen suuntaan tainnut viedä...

Mutta joo. EHKÄ yksi hyvä ideoista pahaa oloa ja masentuneisuutta vastaan saattaisi olla, että kannattaa kokeilla olla ilman huumeita ja panostaa TÄYSIN johonkin eri asiaan.

Itse oon miettinyt nykyään paljon tätä, että kuinka paljon tosiaan "huumeisiin panostan" esim kyllä tätäkin foorumia tulee luettua muutama kerta päivässä. Joskus tuntuu, että mun elämä jotenkin on kietoutunut huumeiden ympärille, vaikka kuinka yritän löytää jotain sitä suurempaa kuin vain jotain psykedeelistä...

Vois tehdä ehkä jotain muuta, mutta osaisinko? En ole tehnyt mitään muuta sen jälkeen, kun "nuoreksi" kasvoin täysi lapsesta. Enkä ole vieläkään tajunnut mitään muuta juttua elämälle. Osaisinko mäntyyn ajaessa edes tulla takaisin tähän jotenkin edes mielenkiintoiseen elämään? Mitäs jos musta tuleekin kunnon KANSALAINEN AARARGHHAHRA...
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Ainiin, itse ajattelin SELVIYTYÄ tästä elämästä ja elää sen täysillä mielummin kuin kuolla jonain homeisena luuseri-nistinä jossain hikisessä vuokrayksiössä paskat housussa.
Thoxium

Post by Thoxium »

Turhaa syyttää elokuvia päihdeongelmista, sama se on syyttää koulumurhista väkivaltapelejä. On helppoa vierittää vastuu muiden niskoille, eihän sitä itse ole syyllinen mihinkään. Sitä paitsi päihdeongelmien takana on usein muita ongelmia. Harvassa taitaa olla ihmiset joilla onvain päihdeongelma, päihdeongelma on seuraus eikä syy. Huumeita on helppo syyttää, kaikesta muusta löytyy aina syy muttei koskaan itsestä. Selvittäkää ongelmat päihdeongelman takaa, ei ne ongelmat muuten häviä.
tropic
Apteekki

Post by tropic »

Ahab wrote:Olen teorisoinut että Pelkoa ja inhoa las vegasissa filmatisointi on osasyyllinen monen rappioon. Liian hauska leffa. Rai rai jne. Hei huumepäissään sekoiluhan vois olla siistiä, mäkin haluun kokeilla.
Dexma wrote:Ainakin jonkinlaiseen suuntaan tainnut viedä...
No joo, miksei... Asiaa kun hieman tunnustelee, niin joskus saattaa kuulla aloittelevilta huumeidenkäyttäjiltä ja seminarkkareilta läppiä kyseisestä leffasta, ihan niinkuin ne ovat jotenkin tosielämässäkin tyyliin tosi cool juttu. "Olot oli ihan samanlaiset kun siin Pelkoa ja inhoa las vegas leffas" ja sitä rataa. Leffan ironia ei kaikille aukea, viihteenä ihan hauska, kunhan nyt ei sentään leffan läppiin ala samastumaan.

Tiedostomattomuudestahan siinä on kyse, toisinsanoen tyhmyydestä. Rappiollisesta elämästä kiinnostunut ihannoi sellaista elämäntapaa, ja saattaa saada kiksinsä seuraamalla muiden alamäkiä.

Eikö onnellisen elämän tavoittelu ole paljon mielekkäämpää. Tietenkin se vaatii kankeisiin ajatusmalleihin tottuneelle kipinän ja sen 'kliseisen' oivalluksen.
No, ainakin tunnen ja toivon ihmisolentojen nykypäivänä ottaneen enemmän vastuuta teoistaan mielen ja kehon terveenä pitämisen kannalta.
Dexma wrote:Mutta joo. EHKÄ yksi hyvä ideoista pahaa oloa ja masentuneisuutta vastaan saattaisi olla, että kannattaa kokeilla olla ilman huumeita ja panostaa TÄYSIN johonkin eri asiaan.
Ehdottomasti se on hyvä idea. Moni päihteiden käyttäjä valittaa kuinka asiat menee metsään jatkuvasti, mut onkohan tullut mieleen että ne päihteet hallitsee elämäntilanteita niin pahasti ettei edes huomaa. Pitää vaan irrottautua siitä ja kokeilla. Mitä siinä voi menettää.

Jos mietitään ihmisolennon hyvinvointia yleisesti, niin kyllä jokaisen kannattaa kokeilla kuinka merkittävä osa terveytensä huolehtimisella on ihan kaikkeen kokemaan ja fiilikseen. Terveellinen ruokavalio (vitamiinit), ulkoilu, urheilu, venyttely. Jokaiselle löytyy varmasti mielekkäitä liikunta muotoja kun vaan rohkeasti ja avoimesti lähtee kokeilemaan kaikenlaista. Henkisellä puolella jooga, meditaatio ja muut kehon/mielen rentoutus tekniikat auttavat varmasti moneen vaivaan. Useimmilla musiikki antaa voimakasta luovaa energiaa, jolla voi stimuloida ajatusvirtaa positiivisella tavalla. Negativiset ajatukset muuttuvatkin positiivisiksi kun alkaa havainnoida omaa itseä, vai sanoisiko minää. Elämä on tanssi.

Aika yksinkertaisia asioita oikeastaan ja on tainnut tässä topicissa tullakin vastaavia asioita esille, mutta mikäpäs siinä =)
Can it be all so simple?
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Huumeet ovat pelastaneet minut urheilulta... eikun...

Itsestäni olen huomannut, että douppailu muuttuu vahingolliseksi silloin, kun yrittää keksiä tekosyitä sen kiskomiseen ja jättää asioita tekemättä siksi kun haluaa vain kuosata rauhassa (onneksi näin on harvoin). Pahimpia päihteitä tuolta saralta on ollut alkoholi ja kannabis, koska se paskaolo tai jumitus lähtee sillä millä tulikin. Yleensä periaattena olen pitänyt, että ensin tehdään hommat (työt, opiskelu, kämpän pitaminen kunnossa, kissojen ruokkimiset jne...) ja sen jälkeen voi palkinnoksi kuosata. Näin ainakin opettelin käyttäytymään joskus, kun vieroittelin itseäni päivittäisestä savuttelusta. Helppoa se ei ollut, koska piti opetella rikkomaan opittu käyttäytymismalli. Raittiit päivät lisäävät aina seuraavan kerran euforiaa, joten sitä yritin pitää itselläni porkkanana.

Joskus sitten iskee into päästää entropia valloilleen ja keskittyä matkailuun tai sekoiluun huolella. Kun takana on streittariputki, niin ai että se tuntuu hyvältä.

Tuskin mediaa kannattaa syyttää, mutta kyllähän ihmiset omaksuvat populäärikuldyyristä jonkinlaisia idoleita, joihin yritetään samaistua. Oli se sitten Jeesus tai Hunter S Thompson.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

W10 wrote:Yleensä periaattena olen pitänyt, että ensin tehdään hommat (työt, opiskelu, kämpän pitaminen kunnossa, kissojen ruokkimiset jne...) ja sen jälkeen voi palkinnoksi kuosata. Näin ainakin opettelin käyttäytymään joskus, kun vieroittelin itseäni päivittäisestä savuttelusta. Helppoa se ei ollut, koska piti opetella rikkomaan opittu käyttäytymismalli. Raittiit päivät lisäävät aina seuraavan kerran euforiaa, joten sitä yritin pitää itselläni porkkanana.
Hyvä periaate, mutta..

Jos on ongelmia jo pelkästä kannabiksesta, niin kannattaa tod. näk. miettiä, että kannattaako koskea mihinkään muihin päihteisiin. Lisäksi tuo "kuosaus"-mentaliteetti on myös aika huono lähtökohta.

Syy huumeiden laittomuuteen ovat niiden käyttäjät, näköjään. Ja mitään mediaa on vähän turha syyttää, lapsenkin pitäisi erottaa fakta ja fiktio toisistaan.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

aphos wrote:
W10 wrote:Yleensä periaattena olen pitänyt, että ensin tehdään hommat (työt, opiskelu, kämpän pitaminen kunnossa, kissojen ruokkimiset jne...) ja sen jälkeen voi palkinnoksi kuosata. Näin ainakin opettelin käyttäytymään joskus, kun vieroittelin itseäni päivittäisestä savuttelusta. Helppoa se ei ollut, koska piti opetella rikkomaan opittu käyttäytymismalli. Raittiit päivät lisäävät aina seuraavan kerran euforiaa, joten sitä yritin pitää itselläni porkkanana.
Hyvä periaate, mutta..

Jos on ongelmia jo pelkästä kannabiksesta, niin kannattaa tod. näk. miettiä, että kannattaako koskea mihinkään muihin päihteisiin. Lisäksi tuo "kuosaus"-mentaliteetti on myös aika huono lähtökohta.

Syy huumeiden laittomuuteen ovat niiden käyttäjät, näköjään. Ja mitään mediaa on vähän turha syyttää, lapsenkin pitäisi erottaa fakta ja fiktio toisistaan.
Ongelma OLI kannabiksen ja alkoholin kanssa. Muiden päihteiden kanssa ei ole ollut tuollaista ongelmaa. Kannabiksen käyttö on nykyään aika satunnaista, mutta silloinkin huomaa sen luisumisen. En kumminkaan mihinkään täysiraittiuteen ole pyrkimässä, joten minulla tuo on toiminut. Mieluummin kumminkin kulutan viikonlopun vaikka kuosaamalla deeleillä tai jollain muulla kun alkoholilla.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

W10 wrote:kuosaamalla deeleillä
Se virhe on juuri tässä.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

aphos wrote:
Se virhe on juuri tässä.
Niijoo deelit on työkaluja jne... No käytin kuosaamis sanaa vain tarkoittamalla niiden käyttöä. En hedonistisessa mielessä viihdekäyttönä. Tosin onhan se asioiden pohtiminen ja itsetutkiskelukin viihdettä. Ainakin minulle. Onglemiin löytää uusia näkökulmia ja luoviin harrastuksiin inspiraatiota. Viihteellistä sinänsä että vaikutus kestää pidemmälle, kuin se "kuosi" ja tuo puhtia elämään. Minulla ainakin toimii. Vitutus yleensä johtuu solmuista, joita ei näillä apinanaivoilla saa avatuksi. Tarvitaan jotai jolla ajattelu saadaan seuraavalle tasolle ja pystyy työstämään sitä. Hyvää elämää.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

aphos wrote:
Se virhe on juuri tässä.
No voi herranlettas, mä käytän kanjabista hengelliseen/whatever käyttöön -> kukaan ei saa "kuosata" sillä? Ymmärrä en.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

sxoxyvg wrote:No voi herranlettas, mä käytän kanjabista hengelliseen/whatever käyttöön -> kukaan ei saa "kuosata" sillä? Ymmärrä en.
Kyse oli psykedeleistä, ei blossista. Meikäläiselle kannabis on lähinnä peruselintarvike, en edes rinnastaisi sitä minkäänsortin huumeisiin.

Aikaisempi oli vain vastaus joidenkin ihmisten tapaan hupikäyttää hallusinogeenejä. Tai siis käyttää vastuuttomasti. Eipä tässä muuta, järjenkäyttö estää addiktioiden kehittymistä. Jos lääkärit sanovat, että se ja se aine aiheuttaa riippuvuutta, niin joskus kannattaa uskoa.

Se, että yleensä kaikilla sekarouhijoilla on päihdeongelma ei ole mitenkään yllätys.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Joo ymmärrän ton aphoksen idean kyllä ja en kyllä suosittelisi deelejä tyypeille jotka haluaa vaan "nähdä niitä vitun siistejä hallusinaatioita!!" tai ylipäätänsä olla vaan sekaisin....

Tuli tässä jokunen päivä pohdittua tuota deelien "viihdekäyttöä", että mite se oikein tarkoittaa? Itse olen saannut todella hyvä fiiliksiä deeleissä ja uusien asioiden hokaaminen ja oppiminen on ollut sitä parasta viihdettä. Eikö ajattelu ja pohtiminen ole viihteellistä? En minä nyt lähde mihinkään kaupungille haastamaan riitaa kesken matkan, koska en halua "viihteillä" deeleillä. Minusta deelit ovat parasta viihdettä, mutta pitää mennä vähän pidemmälle siitä valmiiksi nauretusta sitcomista, että pystyy käsittelemään sen informaation.

Tätä voi ehkä jatkaa jossain toisessa threadissa, kun lähti taas vähän offtopiciksi. Syökää terveellisesti ja pitäkää huolta hengityselimistänne tähän vuodenaikaan.
Ahab

Post by Ahab »

Viihdekäyttö sanassa on ehkä sellaisia assosiaatioita, jotka ei ihan natsaa siihen mikä psykedeeleissä viihdyttää.
Olen uudelleenmuotoillut asian itselleni näin.:
Viihdekäyttö = recreational use
recreation = virkistys
1390, "refreshment or curing of a person, refreshment by eating," from O.Fr. recreacion (13c.), from L. recreationem (nom. recreatio) "recovery from illness," from recreatus, pp. of recreare "to refresh, restore," from re- "again" + creare (see create). Meaning "refresh oneself by some amusement" is first recorded c.1400; abbreviated form rec is attested from 1929. Verb recreate "to refresh by physical influence" is attested from c.1560, but not now used, probably from confusion with re-create (q.v.). Recreational is from 1656.
recreational use = virkistyskäyttö
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Kaikki kama on todella psykedeelistä.

Pistaasipähkinät alentavat LDL-kolesterolin määrää.

Kanakeitto hoitaa flunssaa.

Kaakao pienentää riskiä sairastua sydänsairauksiin, syöpään ja diabetekseen.

EDIT: Oho, tuhannes viesti. \o/
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
dredi
LD50

Post by dredi »

Kaikki kama on todella psykedeelistä.
Paitsi klooripromatsiini.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
tropic
Apteekki

Post by tropic »

Olen kelannut lähiaikoina sitä onko terveelliset elämäntavat vaikuttaneet siihen etten ole ollut ainakaan kolmeen vuoteen kertaakaan sairas millään tavalla puhuttaessa viiruksista ja bakteereista ja muista taudeista? Ei flunssaa, yskää nuhaa, tai edes kurkkukipua. Hyvä tsägä kans varmaan.

Henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtiminen on toki itsestäänselvyys, tietty jos asuu viidakossa, niin joutuu olemaan skarpimpi, se ei aina ehkä ole helppoa verrattuna täälläpäin maailmaa asuville.

Psykoaktiivisia substansseja oon käyttänyt lähivuosina kohtalaisen harvoin, ja valitsevasti. Psykeedeliset substanssit ovat asia erikseen, niitä en lähde muihin psykoaktiiveihin vertaamaan, koska niiden käyttötarkoitus/käyttötiheys on täysin toisenlaisessa suhteessa, jos verrataan päihteisiin. Outoa niitä on sinänsä kuvitella päihteenä ja oikeastaan edes verrata niihin.

Lähivuosina mulle on sisältynyt sopivasti monenlaisia urheiluaktiviteettejä, joogaa/meditaatiota, ravitsevaa syötävää ja viimeisimpänä, muttei todellakaan vähäisimpänä psykedeelejä. Jonkinlaisen itseoppineen henkisenparantajankin luona mielenkiinnon vuoksi olin tossa pari kesää sitten ja uskaltaisin veikata sillä olevan potentiaalia, shamaanisessa mielessä ;)

edit: johan niitä typoja löyty taas ja muokkasin, eilisen väsyneen tekstin selkeämpään muotoon...
Last edited by tropic on Fri 03 Apr 2009, 17:16, edited 2 times in total.
Can it be all so simple?
Kasvualusta
Psykonautti

Post by Kasvualusta »

Touchet wrote: Pistaasipähkinät alentavat LDL-kolesterolin määrää.
En ole antanut itseni vakuuttua, että asia olisi lähimainkaan näin yksinkertainen. Näiden kokeiden julkituontimuoto on varsin epäilyttävä. Muoto antaa ikäänkuin ymmärtää pelkästään tämän ruoka-aineen pelastavan terveytesi, eikä muuta tarvitsisi tehdä. On kuitenkin varmaan aika selvää, ettei pari pistaasia pelasta, jos vetelee mäyräkoiraa ja läskisoosia päivittäin.

Kolesteroli teoriaakin on monessa paikassa kritisoitu. Veren kolesterolia säätelee stressi, koska kolesteroli on kehon tärkeä polttoaine. Krisitilanteessa vereen siirretään paljon energiaa, jotta voisi selvitä ongelmasta. Stressin kroonistuminen aiheutta "kolesteroli ongelmat", ei niinkään itse kolesteroli, joka on ihan luonnolinen ja tärkeä osa kehoa. Kolesteroli lääkityksestä vähempi mainittuja seurauksia on mm. että vähentynyt energia siis kolesteroli johtaa masennukseen, josta saattaa seurata suurempi kuoleman vaara kuin itse kolesterolista. Loppupeleissä kolesterolista on mielestäni tehty iso juttu vain, koska stressiä ei osata hoitaa ja kolesteroli on toiseksi parhain vaihtoehto ja sitten se on tietysti hyvä bisnes, koska kilpailijoita ei ole, eikä se oikeastaan auta, joten asiakkaat saadaan helposti sidottua.

Tältä pohjalta väittäisin, että suurin osa päihteistä auttaa sydänsairauksiin paljon paremmin, koska ne neutralisoivat stressiä.
Culture is not your friend! -Terrence Mckenna
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Kasvualusta wrote:
Touchet wrote: Pistaasipähkinät alentavat LDL-kolesterolin määrää.
En ole antanut itseni vakuuttua, että asia olisi lähimainkaan näin yksinkertainen. Näiden kokeiden julkituontimuoto on varsin epäilyttävä. Muoto antaa ikäänkuin ymmärtää pelkästään tämän ruoka-aineen pelastavan terveytesi, eikä muuta tarvitsisi tehdä. On kuitenkin varmaan aika selvää, ettei pari pistaasia pelasta, jos vetelee mäyräkoiraa ja läskisoosia päivittäin.
Miten sait tuosta tiivistelmästä revittyä tuollaisen tulkinnan?

En edes halua tietää.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Kasvualusta
Psykonautti

Post by Kasvualusta »

Touchet wrote: Miten sait tuosta tiivistelmästä revittyä tuollaisen tulkinnan?
Tarkoitukseni oli viitata tähän yleisempään trendiin, missä joka toinen viikko ties mikä tuote markkinoidaan terveellisenä ties mihin sattuu sillä kertaa. Kokonaisuuden tarkastelu tuntuisi rakentavammalta, kuin yksittäisten pilkkujen viilaaminen, jotka kokonaisuuden kannalta eivät välttämättä paljonkaan vaikuta.
Culture is not your friend! -Terrence Mckenna
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

W10 wrote:Niijoo deelit on työkaluja jne... No käytin kuosaamis sanaa vain tarkoittamalla niiden käyttöä. En hedonistisessa mielessä viihdekäyttönä. Tosin onhan se asioiden pohtiminen ja itsetutkiskelukin viihdettä. Ainakin minulle. Onglemiin löytää uusia näkökulmia ja luoviin harrastuksiin inspiraatiota. Viihteellistä sinänsä että vaikutus kestää pidemmälle, kuin se "kuosi" ja tuo puhtia elämään. Minulla ainakin toimii. Vitutus yleensä johtuu solmuista, joita ei näillä apinanaivoilla saa avatuksi. Tarvitaan jotai jolla ajattelu saadaan seuraavalle tasolle ja pystyy työstämään sitä. Hyvää elämää.
Mulle tuli tästä mieleen se varsin yleinen haaste, että "oivallellaan" ja "löydetään uusia näkökulmia", muttei sitten kuitenkaan toteuteta niitä tarpeeksi (jokainen voi ite määritellä, mitä "tarpeeksi" meinaa).

Mun nähdäkseni oivallus ilman käytäntöä on nimenomaan sitä viihdekäyttöä siinä parjatussa mielessä. En toki tarkoita, että se ois "väärin", mutta sillä tuntuis olevan aika isoja negatiivisia sivuvaikutuksia - pelkkä luuppaaminen ja pyörittely ei nyt vaan tunnu vievän eteenpäin.

Solmut tuppaa aukeamaan konkreettisilla elämänmuutoksilla.

Osittain tähän liittyen pidämme huomenna = sunnuntaina radiolähetyksen aiheesta KÄYTÄNTÖ.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Aukikco wrote:
W10 wrote:Niijoo deelit on työkaluja jne... No käytin kuosaamis sanaa vain tarkoittamalla niiden käyttöä. En hedonistisessa mielessä viihdekäyttönä. Tosin onhan se asioiden pohtiminen ja itsetutkiskelukin viihdettä. Ainakin minulle. Onglemiin löytää uusia näkökulmia ja luoviin harrastuksiin inspiraatiota. Viihteellistä sinänsä että vaikutus kestää pidemmälle, kuin se "kuosi" ja tuo puhtia elämään. Minulla ainakin toimii. Vitutus yleensä johtuu solmuista, joita ei näillä apinanaivoilla saa avatuksi. Tarvitaan jotai jolla ajattelu saadaan seuraavalle tasolle ja pystyy työstämään sitä. Hyvää elämää.
Mulle tuli tästä mieleen se varsin yleinen haaste, että "oivallellaan" ja "löydetään uusia näkökulmia", muttei sitten kuitenkaan toteuteta niitä tarpeeksi (jokainen voi ite määritellä, mitä "tarpeeksi" meinaa).

Mun nähdäkseni oivallus ilman käytäntöä on nimenomaan sitä viihdekäyttöä siinä parjatussa mielessä. En toki tarkoita, että se ois "väärin", mutta sillä tuntuis olevan aika isoja negatiivisia sivuvaikutuksia - pelkkä luuppaaminen ja pyörittely ei nyt vaan tunnu vievän eteenpäin.

Solmut tuppaa aukeamaan konkreettisilla elämänmuutoksilla.

Osittain tähän liittyen pidämme huomenna = sunnuntaina radiolähetyksen aiheesta KÄYTÄNTÖ.
Kaverin kanssa joskus 2C-E matkalla juuri pohdittiin tuota, että näitä asioita voidaan pohtia vaikka kuinka, mutta jos ei mitään tee sen eteen, niin voidaan vaikka fiilistellä musiikkia ja olla hiljaa. Itse olen kumminkin niin pihi, että arvokkaita ideoita ei edes kehtaa jättää käyttämättä ja jos ne jäävät lojumaan päähän, niin se ei tunnu hyvältä. Aina ei tietenkään tarvitse deeleissä hokata niitä juttuja, vaan niillä voi saadaan jotkin asiat loksahtamaan kohdilleen. Voidaan ottaa etäisyyttä ja katsella jotain pidemmän aikaa pohdittua juttua vähän erilaisista näkökulmista ja näin saada selkeämpi kuva asiasta.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Hassua en tiedä meneekö tää nyt kauhean asiaan, mutta esim tähän trippailuun on tullut vähän sellaista näääääääh, vedetään vain isompia ja "suurempia" kokemuksia. Rupee oleen tää käytäntö tosi hyvässä kunnossa, eikä oikein ole mitään suuria juttuja joita kokisin tarvitsevan rakentavan lisää. Nyt voi vain opetella fiilisteleen.

Mutta siis, alkaa tosiaan vähän tää trippailu tietyiltä kohdilta tylsistyttään. Toisaalta eräänlaista riippuvuutta on ilmassa kait. Mut mut.

Ehkä sitä täytyy välillä tripata niin saatanasti ja sitten alkaa palaset loksahtaan paikalleen ja sen jälkeen voi vähentää.
Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

Dexma wrote:Hassua en tiedä meneekö tää nyt kauhean asiaan, mutta esim tähän trippailuun on tullut vähän sellaista näääääääh, vedetään vain isompia ja "suurempia" kokemuksia. Rupee oleen tää käytäntö tosi hyvässä kunnossa, eikä oikein ole mitään suuria juttuja joita kokisin tarvitsevan rakentavan lisää. Nyt voi vain opetella fiilisteleen.

Mutta siis, alkaa tosiaan vähän tää trippailu tietyiltä kohdilta tylsistyttään. Toisaalta eräänlaista riippuvuutta on ilmassa kait. Mut mut.

Ehkä sitä täytyy välillä tripata niin saatanasti ja sitten alkaa palaset loksahtaan paikalleen ja sen jälkeen voi vähentää.
Musta kuulostaa tosi positiiviselta jos alkaa käytäntö olemaan kunnossa. Ja must tuntuu kanssa, että jos trippailu on tylsää, niin kannattaa pohtia sen syitä ja varmaan vähentää sitä trippailua siihen asti kunnes tajuaa miks.

Itselläni ainakin jotenkin käy aina niin, että jos otan psykedeelejä väärässä tilanteessa, on joko paskaa tai sitten ei tunnu miltään, tai keho tajuaa mitä tehdä ja oksennan vääränä aamuna otetun 2c-e:n suoraan pois.
Mieli on mukava paikka asua.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Swampthing wrote:
Musta kuulostaa tosi positiiviselta jos alkaa käytäntö olemaan kunnossa. Ja must tuntuu kanssa, että jos trippailu on tylsää, niin kannattaa pohtia sen syitä ja varmaan vähentää sitä trippailua siihen asti kunnes tajuaa miks.
Oon ruvennut viime aikoinani jotenkin tajuamaan päätnäi paremmin ja osaan ajatella asiat omalle itselleni paremmin... tällä hetkellä työn alla on pienistä asioista nauttiminen. On ruuan syöminen alkanut mennä ihan uusiin kokemuksiin :D
chibbo

Post by chibbo »

Jees. Viime viikon keskiviikkona alkoi varsin vittumainen vaiva jota epäilisin ärtyneeksi paksusuoleksi(googlauksen perusteella).
Oireina oli aluksi vitullinen turvotus ja silloin pystyin paskomaan vain kerran päivässä ja sekin oli mahotonta varpusparvipaskaa :( Nyt on turvotus lähteny, kun oon kuurittanu kuituja mutta paskalla pitää silti hypätä niin kauan kunnes maha on kokonaan tyhjä. Olen myös syönyt maitohappobakteereita.
Osaisiko joku jolla on kenties kokemusta tai tietoa tästä vaivasta niin auttaa hieman ja kertoa minkälainen ruokavalio olisi paras ja kauanko tätä rääkkiä vielä kestää?
Eilen söin puolikkaan Imodiumin jolla ei mainittavia vaikutuksia ollut. Uskaltaisiko näitä syödä sen verran ettei enää paskata vai onko siinä jotain vaaroja?
Äärimmäisen vittumaista, kun ei uskalla lähteä kotoa mihinkään, mahassa koko ajan vittumainen tyhjä olo, perse verillä ja ainoa mitä voi miettiä on, että millon pitää taas mennä vessaan. Ei pahemmin voi nauttia mistään vaikka muuten olisikin ihan mukavaa :(
doof
Kameleontti

Re: Keskustelua terveydestä - liikunnasta, ruokavaliosta etc

Post by doof »

Oon jo useamma vuode säännöllisen epäsäännöllisesti epäilly astmaa ihtelleni, mutten sille mitään ole tehny. No en tietenkää!

Äskön kävin kaupas fillarilla, ja zädäm! nyt mä oon varma siitä että mul on rasitusastma.. Onko järkevää varata aika terkkarii, vai eik täl oikee mitää voi tehä?

Melko vanhan topicin nostin mut miellän tän iha järkeväks letkuks?
Comadope

Post by Comadope »

^ Kyllähän siihen astmaankin lääkkeitä on! Lääkärille hopi hopi niin olo paranee ;)
Hanky
Apteekki

Post by Hanky »

mä oon ajatellu alottaa jonkuu harrastuksen, tyylii sulkkiksen kerta viikkoon, tai jotian mukaisaa.... en vaa saa aikaseksi.. uimassaki ois kiva käyä joskus... ööööhhh
Neste
OD

Post by Neste »

hankyy wrote:en vaa saa aikaseksi..
Täytyy vaan potkia itteensä perseelle! IMO parhaiten toi onnistuu liikunnan kohalla niin että ilmottautuu johonkin maksulliselle kurssille niin on ns. pakko käydä. Tai sitten aina johonkin tiettyyn aikaan niin siitä muodostuu tapa.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
naponen
OD

Post by naponen »

chibbo wrote:Jees. Viime viikon keskiviikkona alkoi varsin vittumainen vaiva jota epäilisin ärtyneeksi paksusuoleksi(googlauksen perusteella)
Mulla ollu kans pari vuotta ongelmia mahan kanssa. Ei toimi ja sit toimii kunnolla + järkyttävän vatsakivut syömisen jälkeen. Tehtiin kaikki kokeet, ei oo ruoka-allergiaa, ei keliakiaa etc, lääkäri epäilee samaa vaivaa kuin sulla.

Toi on tosi vittumainen oireyhtymä, koska oireet vaihtelee tosi rajusti ja stressi pahentaa saatanasti. Itse olen syönyt lisäkuituja (visiblin), yhdessä vaiheessa koitin sitten parin tutun neuvosta jättää viljat pois. Olin viikon ilman viljoja ja yks aamu oli niin paha mahakipu että meinasin kuolla. Kerran on joutunu soittamaan ambulanssi, josta sit lyötiin piikillä pakaroihin lihasrelaksanttia.

Librax-niminen lääke käytössä ollu nyt 100kpl paketin verran (2-4 ottanu päiväs). En osaa oikein sanoa auttaako tuo oikeesti vai ei.

Syö pieniä annoksia ja useammin, helposti sulavaa, vältä hiilihappoja (limppari tosi paha kipujen aiheuttaja) ja mausteisia sekä törkeen lisäaineisia ruokia... Liiku ja muista juoda paljon vettä. A+ jogurtti sekä gefilus-tuotteet on hyviä LGG maitohappobakteerin ansiosta, ne tuntuu olevan sellaisia mitkä ei rasita mahaa. Sillo ku on maha löysällä,vältä löysyttävii tuotteita ja toistepäin.

....
Vaikea tauti on, ku ei oo mitään lääkettä ja ei tiettyä ruokavaliota. Vaihtelee niin kovasti mikä ruoka sopii ja mikä ei. Ja miten stressaavaa ku joutuu tekee suunnitelmat mahan mukaan. Mihinkään ei kehtaa lähteä ku ei oo sit kiva itkee vatsakipui sikiöasennos vessan lattialla... :(