Poliklinikka wrote:Huono lääke, Hyvä päihde. Ei edes lievää hammaskipua poistanut, pieni ahistus kyllä lähtee, mutta se lähtee yleensä kaljallakin :-D.
Eipä tuo mikään normaali kipulääke olekkaan, kuten varmasti huomaat jos luet tuoteselosteen.
hyvin toimii mulla ainakin hermokipuun, eli sacraali luu/hermostosta oikeaan jalkaan.
nakkaa päivällä 2x300mg lyricaa naamaan niin häipyy hermokipu tai ainakin lievittyy, sit vielä 8x tramal ja jossaki välissä 90-120mg oxatsepaamia. koulussa ihmetteli kerran et mikä mulla on ku olin omissa jorinoissani ja höpisin kaikille mukavia, mitä en todellakaan normaalisti tekis, heh. aivan ku kännissä ois ollu. aika riskaabelia ku ensihoitajaksi opiskelen ja 89 samanlaista arvioi et mikä on...heh cool.
vaikuttaa kuitenkin samaan osaan aivoissa kuin alkokin
Ai jaa?
Alkoholi kiinnittyy GABA-reseptorikompleksiin jossa se toimii agonistina. Vapauttaa myös dopamiinia ja toimii NMDA-antagonistina.
Pregabaliini kiinnittyy kalsiumkanavan a2d-alaosaan, jossa se vähentää kalsiumin tuloa aivoihin ja vähentää glutamaatin, noradrenaliinin ja P-substanssin eritystä.
Millä tapaa nämä kaksi ainetta vaikuttavat samaan osaan aivoissa?
Lyrican vaikuttava aine pregabaliini on rakenteeltaan samankaltainen kuin kehon oma
neurotransmitteri GABA (gamma-aminovoihappo), mutta sen biologiset vaikutukset ovat aivan
erilaiset. Neurotransmitterit ovat kehon aineita, jotka kuljettavat signaaleja hermojen välillä.
Pregabaliinin tarkkaa vaikutusmekanismia ei tunneta. Pregabaliini ilmeisesti vaikuttaa tapaan, jolla
kalsiumionit pääsevät hermosoluihin, heikentämällä keskushermoston hermojen ärsyyntyvyyttä ja
vähentämällä muiden neurotransmitterien vapautumista
Huomenna taitaa lääkäri määrää mulle näitä, mites on, toimiiko nää siihe ahistuksen poistoo. Toki luin koko ketjun mut aika sekavia ja poikkeavia viestejä, toiset tykkää, toiset ei
Joo no, nyt sitte sain näitä. Mites ton alkoholinkaa jos käyttää näit ns.oikein, vaikuttaaks nää kovastiki yhtee holinkaa. Tarkotan ny vaikka esim. vertailua bentsoihin, toki lievempi varmaa mut onko samantyyppisiä vaikutuksii
225mg kokeiltu, tais vaikutukset peittyy krapulan alle. Vähän jotain löysäilyä oli havaittavissa. Ens kerralla sit enemmän.
jermus wrote:Huomenna taitaa lääkäri määrää mulle näitä, mites on, toimiiko nää siihe ahistuksen poistoo. Toki luin koko ketjun mut aika sekavia ja poikkeavia viestejä, toiset tykkää, toiset ei
Meikällä Lyricoita 4 kuukauden määrä aina 4 pakettia (300mg),eli 559e kuukauden napit. Eli se kertaa 4 ja vau.
Voin vetää levyn kerralla,mutta puhe sammaltaa ja aika takkuinen jamppa. Itse tykkään.
Mulla on tapana levy vetästä naamariin, lähteä kavereille ja tissutella muutama siideri/lonkero/bisse. Vittumaista ja sinänsä kyllä hauskaakin että motoriikka hukkuu ja loppuvaiheessa kaatuilee suorilta jaloilta seiniä päin. Joskus tulee huono olokin, laatta ei tosin lennä. Mutta paremman puutteessa...
Oon tossa muutaman kerran lähiaikoina testannu tota 300mg annoksella ja yleensä muutama bisse päälle. Ja voin kyllä omasta kokemuksesta sanoa että kyl tosta aika hyvät meinigit saa jo tollasella annoksella ja jos vielä polttaa savut päälle niin pärähtää kyl aika jees. Varmaan lääkinnällisessä tarkotuksessa toimii hyvin kun ainaki itellä lähteny toi ahistus saman tien.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
barbababa wrote:Tuleeko teille semmosta voimakasta huippausta ja pahaa oloa jos syötte monta Lyricaa? Varsinkin alkoholin kanssa..
Voiko tuollainen johtua esim. siitä ettei ole sinä päivänä syönyt ja ottanut lyricaa tyhjään vatsaan?
En oo koskaan syönyt noita hirveen montaa kun toi 300-600mg riittää mun mielestä hyvin ilman hirveitä toleja. Mutta kyllä toi heitehuimaus on noille ihan ominaista ja varmasti tulee jokaiselle. Itse oon huomannu että kun ottaa bissee lyriikan päälle niin pitää vähän "kontrolloida" sitä juomista, tai saattaa tulla just tollasta yk meininggiä, mut oon huomannu et auttaa jonkin verran sellanen ittensä psyykkaaminen että ei tässä oikeesti oo paha olo vaan itseasiassa hyvä niin hölmöltä kun toi kuullostaakin niin kannattaa ainakin kokeilla. Lyrica on muutenki vähän sellanen viihdekäytössä että pitää "oppia" ottamaan ne olot oikein
E: ja kyllä mulla ainakin tulee vähän huono olo(vatsakipuja yms.) jos ei oo mitään syöny ku ottaa lyricaa...
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
Toimiix teillä rapulaan lyrica? Ite käytän 2x300mg dosea,en suosittele 600mg dosea ylittään 900 max. Voi henki lähtä. Hyvä holin kans ja bnz boostaajana,hupina kiva. Viime vuonna kuoli melko monta lyrican OD, eli kantsii oikeesti olla varovainen. Ja OD tapaukset oli pelkästään lyricasta,sekakäyttöä ei ollut. Hintava shit,mutta sen arvonen -z
Mulle henkilökohtasesti lyrica on paras krapula lääke. kun en bentsoja käytä, enkä niiden
johdannaisia ollenkaan. Ensin yks 300mg tauluu ja 4tunnin pääst toinen ni krapula päivä vaan
hujahtaa ohi hyvä lääke kertakaikkiaan krapulan hoitoon