LSD (Lysergihapon dietyyliamidi)

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
mauseri
LD50

Re: LSD (Lysergidihapon dietyyliamidi)

Post by mauseri »

onkohan mulla jotenkin outo psyyke, ku set&setting sun muut ei vaikuta yhtään mitään.. se on ihan sama missä trippaan (paitsi tietysti isossa porukassa, jotka ei tiedä et trippaan) niin pystyn jotenkin kääntää sen matkan aina positiiviseksi kokemukseksi.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
dredi
LD50

Post by dredi »

Ei se niin outoa ole. Kokemuksen myötä set & setting jäävät yhä merkityksettömämmiksi, kun omaat sen referenssipisteen tajunnassasi jonka kautta voit psyykata itsesi aina siihen tavoittelemaasi mielentilaan.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

NarkkiParkki wrote:Kuulin, että LSD on vitun vaarallista, koska tripillä ollessaan tekee kaiken mikä päähän tulee, eli saattaa vaikka viiltää itseään puukolla päähän, jos sellainen tulee mieleen.
Aika "varmaa" on, että mikä tahansa mikä on selvänäkin mahdollista, on mahdollista myös tripillä. Koska ihmiset sekoilevat myös selvänä, tuntuu siksi aika ilmeiseltä että myös tripeillä voi sekoilla.

Kaikki päihteet voivat varmaankin saada ihmisen käyttäytymään "normaalistansa" poikkeavalla tavalla.
dredi wrote:Ei se niin outoa ole. Kokemuksen myötä set & setting jäävät yhä merkityksettömämmiksi, kun omaat sen referenssipisteen tajunnassasi jonka kautta voit psyykata itsesi aina siihen tavoittelemaasi mielentilaan.
Hyvin kiteytetty. Toisin sanoen, elämänkokemus opettaa mulle vähitellen, että ulkoisen kokemuksen suurin merkitys "on" saada mut havaitsemaan etten "voi" kokea mitään muuta kuin sisäistä kokemusta.
SAWANISTI
Apteekki

Post by SAWANISTI »

Aukikco wrote:Elämänkokemus opettaa mulle vähitellen, että ulkoisen kokemuksen suurin merkitys "on" saada mut havaitsemaan etten "voi" kokea mitään muuta kuin sisäistä kokemusta.
^ Hienosti oivallettu! Olen itse just tässä lähipäivinä "elänyt" tollasella ajatuksella ja ton lukeminen herätti sellasen MINÄKIN :idea: fiiliksen, toi kelpais allekirjoitukseen.
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

mauser1911 wrote:onkohan mulla jotenkin outo psyyke, ku set&setting sun muut ei vaikuta yhtään mitään.. se on ihan sama missä trippaan (paitsi tietysti isossa porukassa, jotka ei tiedä et trippaan) niin pystyn jotenkin kääntää sen matkan aina positiiviseksi kokemukseksi.
Onko jotain säännöllistä lääkitystä joka vois vaikuttaa asiaan? Xanor?
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
dredi
LD50

Post by dredi »

Jos täällä olisi sellainen "taputtaa käsiä" -gremlin niin laittaisin tähän sellaisen. Vaan eipä ole niin sanon vaan, klap klap.

Tuli muuten tässä mieleen, että tuleeko kenelläkään muulla haposta sellaista ihme strobovalo-efektiä, varsinkin tripin loppupuolella? Siis siinä vaiheessa kun on jo lähes baselinessä, että näyttää niinkuin pään takana välkkyisi jotkut ihmeen strobovalot kokoajan. Mulla tulee hapoista joka kerta toi, ei kyllä mistään muusta aineesta. Hassua.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Yks tuttu on kiskonut muutaman kerran muutaman päivän putken happoa, joka on lopulta mennyt silleen, että pari päivää - viikko - maksimissaan kaks hapon syömisen lopetettua se näkee näkökentän sivussa räiskyvän, kaikillaa maailman väreillä maalatun kiihottavaakin kiihottavamman (ei seksuaalista) liikkuvan palljon joka lähtee leijailemaan ympäriinsä sen näkökentässä. Ekalla kerralla se yritti tavotella sitä palloa, ja menetti aika nopeesti tajuntansa ja tais kaatua aika pahasti pöydän kulmaan tai jotain tollasta. Tokalla kerralla se ei heti tavotellut sitä palloa, mut sit se ei voinut enää vastustaaa vaan yritti tarttua siihen palloon ja taas tuloksena oli tajunnan menetys. Kolmannella kerralla se tajus, että palloa ei saa tavotella, mutta kun se oli vähän aikaa tuijottanut sitä voimistuvaa pyörivää valopalloa tai pientä tähteä se menetti taas tajuntansa.
Neurologi ei tutkimuksissa löytänyt mitään poikkeavaa aivoista, ja joutui lopulta diagnosoimaan määrittelemättömän "flashback" ilmiön, kun ei osannut muuta sanoa.

Ei oo kuulema muuten ollu oike mitään tollasia vahvoja HPPD oireita muuta kuin noi valopallot, jotka on ilmestyny ton kolme kertaa. Joka kerta siis vähän pidempi deeliputki (happoa ja kai sieniä) takana. Ei oo kaveri ton kolmannen kerran jälkeen uskaltanut enää deelejä syödä.
Sitä tajuttomuutta tais oheistaa piinaava päänsärky, jopa migreeni ja silmien valonarkuus.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Rakastuin eilen happoon.. :D
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
r2g
Tuppisuu

Post by r2g »

Joo ne shivat tosissaa oli ihan mauttomia, ei siis maistunu miltää.
dredi
LD50

Post by dredi »

Ekalla kerralla se yritti tavotella sitä palloa, ja menetti aika nopeesti tajuntansa ja tais kaatua aika pahasti pöydän kulmaan tai jotain tollasta.
Kuulostaa aika skitsolta. Miks taju lähtis jos yrittää tarttua kuvitteelliseen energiapalloon? Ehkä happo yritti vähän kouluttaa tätä kaveria, ettei pitäisi deelejä käyttää väärin. Tiedä häntä.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

dredi wrote:
Ekalla kerralla se yritti tavotella sitä palloa, ja menetti aika nopeesti tajuntansa ja tais kaatua aika pahasti pöydän kulmaan tai jotain tollasta.
Kuulostaa aika skitsolta. Miks taju lähtis jos yrittää tarttua kuvitteelliseen energiapalloon?
Jospa energiapallo on aivan yhtä todellinen kuin tajunnanmenetys?
Image
dredi
LD50

Post by dredi »

Jospa energiapallo on aivan yhtä todellinen kuin tajunnanmenetys?
Niinpä. Tai ehkä ne molemmat on kuvitteellisia.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Kalastaja wrote:Yks tuttu on kiskonut muutaman kerran muutaman päivän putken happoa, joka on lopulta mennyt silleen, että pari päivää - viikko - maksimissaan kaks hapon syömisen lopetettua se näkee näkökentän sivussa räiskyvän, kaikillaa maailman väreillä maalatun kiihottavaakin kiihottavamman (ei seksuaalista) liikkuvan palljon joka lähtee leijailemaan ympäriinsä sen näkökentässä. Ekalla kerralla se yritti tavotella sitä palloa, ja menetti aika nopeesti tajuntansa ja tais kaatua aika pahasti pöydän kulmaan tai jotain tollasta. Tokalla kerralla se ei heti tavotellut sitä palloa, mut sit se ei voinut enää vastustaaa vaan yritti tarttua siihen palloon ja taas tuloksena oli tajunnan menetys. Kolmannella kerralla se tajus, että palloa ei saa tavotella, mutta kun se oli vähän aikaa tuijottanut sitä voimistuvaa pyörivää valopalloa tai pientä tähteä se menetti taas tajuntansa.
Neurologi ei tutkimuksissa löytänyt mitään poikkeavaa aivoista, ja joutui lopulta diagnosoimaan määrittelemättömän "flashback" ilmiön, kun ei osannut muuta sanoa.

Ei oo kuulema muuten ollu oike mitään tollasia vahvoja HPPD oireita muuta kuin noi valopallot, jotka on ilmestyny ton kolme kertaa. Joka kerta siis vähän pidempi deeliputki (happoa ja kai sieniä) takana. Ei oo kaveri ton kolmannen kerran jälkeen uskaltanut enää deelejä syödä.
Sitä tajuttomuutta tais oheistaa piinaava päänsärky, jopa migreeni ja silmien valonarkuus.
No huh huh. Kuulostaa aika hämärältä tuo kaverisi oireilu.

Psykologista nyt varmaan, neurologista damagea LSd kun ei aiheuta, mutta psyykkisellä puolellahan sitten taas KAIKKI on mahdollista psykedeelien kanssa.

Ite oon miettiny että onko toi koko HPPD laisinkaan edes olemassa oleva ilmiö, ai pelkkää medikalisaatiota. Jokainen kokemushan muuttaa meitä ja tapaamme havainnoida ja aistia. Pieni vertauskuva: Jos asuisin vaikka kuus vuotta kaukoidässä keskellä eksoottista ja futuristista arkkitehtuuria ja menisin Suomeen palattuani läkärille valittamaan että kun Helsingin empire-keskusta näyttää jotenkin niin harmaalta, niin diagnosoisko se mulle jonkun perceiving disorderin?

Mutta nää on monimutkasia asioita...
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Asidyyli wrote:
Psykologista nyt varmaan, neurologista damagea LSd kun ei aiheuta, mutta psyykkisellä puolellahan sitten taas KAIKKI on mahdollista psykedeelien kanssa.
Mulla tuli oikeastaan tuosta kalastajan tarinasta vain tämä idea mieleen... Ei toisaalta tunnu hirveä hämärältä...
Emie
Karvakuono

LSD (käsittämättömän hienoja juttuja)

Post by Emie »

Upea threadi, hienoja viestejä tullut!
Pahoittelen jos mulla tulee päälekkäisyyksiä tai offtopicceja, luin alusta viitisen sivua ja lopusta jonkin verran, ja sit tuli jo hinku laittaa jotain replyä.

Meitsi on syönyt kerran varmasti happoa, joka oli oikeesti happoa.
Ja mä väittäisin että en pysty koskaan laittamaan sitä ikäänkuin "samaan ryhmään" noiden tutkareiden kanssa.

Tutkareita on tullut koklailtua enemmänkin, ja vaikka niistä on tullut aivan hillittömiä päänräjäyttäneitä maailmanmuuttaneita kokemuksia
niin ei niit kyl koskaan voi laittaa samaan aidon asian kanssa.
LSD oli mulle kotiinpaluu.
Monia monia MONIA muitakin asioita mutta eniten sitä, sanan todella alkukantaisessa merkityksessä.
Mä en ole juuri nyt kykeneväinen kirjoittamaan siitä enempää..
Joitakin kokemuksia en toisaalta ehkä edes halua saada ulos sanoina.

Tutkareiden vaikutukset vaihtelee aika runsaasti, esim. 2 c-etä otin lopulta kolme kertaa enemmän kuin trippikumppani (A), hän meni aivan totaalisen matkoille ja mulle tuli lähinnä tosi mietoja visuaaleja eikä oikeastaan mitään muuta.
Myöhemmin Dragonflytä trippikumppanin (B) kanssa, mentiin molemmat reilusti yli 24 tunnin käsittämättömille "elokuvasta toiseen"- matkoille jotka olivat osittain yhteydessä toisiinsa ja osittain henkilökohtaisia trippejä.
Vielä pitkien aikojen päästä molemmille tuli satunnaisia "flashbackeja", vahvoja matkan osittain uudelleenkokemisia ja välillä selvinpäin visuaaleja.
Trippikumppani A otti sitten Dragonflytä trippikumppanin C kanssa, ja mitä tapahtui?
Molemmat nukahtivat 12 tunnin ajaksi, ei kuulemma mitään muuta.
Nykyään, useampien jännien kokeilujen jälkeen: näen melkein joka päivä selvinpäin visuaaleja, välillä voimakkaita ja yhtä "todellisia" kuin kaikki muukin, välillä miedompia värihäiriöitä, fraktaaleja ja pyöriviä juttuja. Myös fyysisiä tuntemuksia tulee tosi usein, ja niitä on aikalailla mahdotonta selittää millään tasolla sanoin.
Onhan tässä ollut muitakin aineksia sopassa mukana, mut ne on niin kotikenttä- lääkkeitä mulle että en usko vaikuttavan tähän hirveästi.
Kehtaisin väittää että nää visuaalit ei tuota mulle mitään ongelmia.
Jos esimerkiksi harrastaisin autolla ajoa tai raskaiden työkoneiden käsittelyä niin vois kyllä ongelmia tulla.
Siis minulle ja nimenomaan näillä visuaaleilla.
Oikeastaan tuntuu jollain tavalla paljon luonnollisemmalta nähdä ja huomioida asioita joita on aina uneksinut.
On nää jänniä nää aineet.

Mut kyllä aito happo vie voiton ihan kuus nolla.

Ja sitä vielä tähdentäisin (vaikka useat ovat jo sanoneetkin) että
Ottakaa selvää mitä siinä lapussa / sokeripalassa / tipassa oikeasti on.
Tai ainakin yrittäkää ottaa.

JA set & setting.
Tärkeetä, upeeta, mun mielestä hieno osa matkaa.
Siitä kuinka matkaan valmistautuu, voi tehdä itselleen kauniin osan sitä matkaa.
Vaikka mustakin tuntuu Ehkä vähän samankaltaiselta kuin mitä nimimerkki mauser1911 sanoi,
siinä mielessä että melkein aina pystyy tekemään matkasta "onnistuneen", "positiivisen", ja sellaisen joska saa "jotakin irti".
Ja myös, yhdyn tietyllä tapaa siihen mitä dredi sanoi:
Ei se niin outoa ole. Kokemuksen myötä set & setting jäävät yhä merkityksettömämmiksi, kun omaat sen referenssipisteen tajunnassasi jonka kautta voit psyykata itsesi aina siihen tavoittelemaasi mielentilaan.
Mä ainakin nautin suunnattomasti niinkin pienistä jutuista kuin että ostaa himaan vihreetä teetä, hyvää ruokaa ja muuta, ja asettelee sängyn tai muun löhömestan hienosti.
Jos istuu jossain kämpillä koko reissun, niin stereoihin / tietokoneelle ohjelmoitu tietynkaltainen soittolista voi tehdä tosi hyvää.
Myös piknik toimii, ennen lapun syömistä täyttää kumppaneiden kanssa piknik- korin ja pakkaa mukaan viltin, polttoo jos maistuu, päräyttävää safkaa ja sopivaa juomaa. Ja jos ei tunnukaan enää hetken päästä siltä että lähtisi ulos, niin korin voi tyhjentää olohuoneessakin :)

Offtopic:
Tän tekstin kirjoittamisen aikana harrastin kokeilua johon sisältyi päivän ensimmäisten paukkujen polttaminen viestin ollessa "valmis".

Jatkakaa näitä upeita mietteitä,
meitsi lähtee fiilisteleen lisää,
<3 Emie
Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä
Uke
LD50

Post by Uke »

Heipä hei Emie!
Nykyään, useampien jännien kokeilujen jälkeen: näen melkein joka päivä selvinpäin visuaaleja, välillä voimakkaita ja yhtä "todellisia" kuin kaikki muukin, välillä miedompia värihäiriöitä, fraktaaleja ja pyöriviä juttuja. Myös fyysisiä tuntemuksia tulee tosi usein, ja niitä on aikalailla mahdotonta selittää millään tasolla sanoin.
Tälle "sairaudelle" on annettu kyllä ihan nimikin, jota en justiinsa nyt satu muistamaan. Ehkä joku viisaampi vois kertoa..
Itse en ole kovin tärkeänä pitänyt set&settingiä oli se substanssi mikä tahojaan, mutta voishan sitä kokeillakkin jotain mainitsemias asioita :P
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
Emie
Karvakuono

Post by Emie »

Tälle "sairaudelle" on annettu kyllä ihan nimikin, jota en justiinsa nyt satu muistamaan. Ehkä joku viisaampi vois kertoa..
Ööh, sille on joku "virallisempikin" nimike, mut frendi heitti tossa hetki sitten että itsellään on joku
"Cannabinoid-Affiliated Visualisation Disorder" ..tai vastaava..
Nimi siis pompannut mieleen joskus tripeillä, joten ÄÄRIMMÄISEN TIETEELLISTÄ! :D

Ja set & settingistä tosiaan, kokeile ihmeessä!
Mä en tee noit juttuja niinkään paljoa sen takia että suoranaisesti vaikuttais trippiin, vaan isoksi osaksi myös sen takia että se on niin kivaa :)

IN TOPIC:
----------

Varmaan tossa kohta lähdetään erään lappuneitsyeen kanssa matkoille.
Hän sanoi mulle että mä oon "just se henkilö" kenen kanssa se haluu kokeilla ekaa kertaa.
Olin ihan että Aww, oonks mä niin kiva <3

piu pau,
emie
Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä Sieniä
bom
Lepakko

Post by bom »

PHPD - posthallucinogenic perceptual disorder.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Niiden ihmisten pää on vaan lukossa jotka ei nää näitä kevyitä visuaaleja myös pitkään tripin jälkeen. Siihen voi olla monta syytä...
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

aphos wrote:Niiden ihmisten pää on vaan lukossa jotka ei nää näitä kevyitä visuaaleja myös pitkään tripin jälkeen. Siihen voi olla monta syytä...
Oon samaa mieltä.
Image
bol
Kameleontti

Post by bol »

Todella euforista, kaunista, helppoa, mystistä, hullua ja mukavaa tämä LSD. Paljon lempeämpää ja helpompaa kun sienet.
Koko kokemuksen ajan oli suu hymyssä ja nauru todella herkässä. Bodyloadista ei ollut tietoakaan ja mindfuckkia tuli aika paljon, mikä oli tosi mielenkiintoista.
LSD herätti minussa mielenkiinnon psykedeelejä kohtaan uudelleen.

Toivottavasti törmään tähän substanssiin vielä joskus. Tällä hetkellä LSD on lempipäihteeni.
dredi
LD50

Post by dredi »

Paljon lempeämpää ja helpompaa kun sienet.
Tämä aihe jakaa ikuisesti ihmiset kahteen ryhmään. Toisille asia on kuten sanoit, toisille kuten minulle täysin päinvastoin.
Emie
Karvakuono

Post by Emie »

Huhhuh mitä uudelleenlöytämistä!

Ohjelmointia käynnissä, katsotaan miten rakennan itseni tulevaisuuteen käyttäen nettiä ja muita keinoja Upgrade- operaatioissamme

Mä en uskalla kirjoittaa muille foorumeille mut onko se tarpeenkaan täs vaihees?
Huhhuh toi kissa tos vieressä mouruaa, katotaan ehkä speedruneja, jotka TOIMII

Rakastava olo
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Hienoja juttuja!

Emie, nii, jos se hapon erilaisuus liittyis jotenkin siihen, että se taitaa rämpytellä aika paljon useampia reseptoreita kuin useimmat muut deelit. Vaikea sanoa, ehkä joku viisas osaa kertoa enemmän?

Itellä ei oo noista tutkareista hirveästi kokemusta, mutta vähäisten perusteella happo on itelleni tuntunu vähintäänkin merkityksellisemmältä. Fenetyyliamiinien ja tryptamiinien erot tosin taitavat muutenkin olla aika merkittäviä.

Tatit, salvia ja etenkin 'huasca toisaalta jakavat elämyksessäni hapon kanssa äärettömän merkitystason, jossa yksi ei ole parempi toista, vaan kokemukset ovat vain erilaisia.

Ja, no, nii, en tiiä sit, ku vähät tutkarikokemukseni olivat vuosia sitten tosi varovaisilla annoksilla. Enpä siis julistele tässä mitään.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Emie wrote:

IN TOPIC:
----------

Varmaan tossa kohta lähdetään erään lappuneitsyeen kanssa matkoille.
Hän sanoi mulle että mä oon "just se henkilö" kenen kanssa se haluu kokeilla ekaa kertaa.
Olin ihan että Aww, oonks mä niin kiva <3

piu pau,
emie
Joo muuten tuli vain se mieleen, että jos saa olla trippivahtina jollekkin niin se on ihan vitun päräyttävä kokemus aina... Ollut tosi hienoa nähdä kuinka yksi kaveri esim, kehitti itseään pois huumekoukusta lsa tripillä ja siinä jutustelu kokoajan vieressä... Jotenkin näkee toisen puolen psykeistä :D
dredi
LD50

Post by dredi »

Muistakaa sitten, että LSD-matka ei oikeasti pääty koskaan... ;)
Uke
LD50

Post by Uke »

dredi wrote:Muistakaa sitten, että LSD-matka ei oikeasti pääty koskaan... ;)
:O Elä pelottele ekakertalaisia :D
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
dredi
LD50

Post by dredi »

En mä mitään pelottele. Se on ihan totta.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

dredi wrote:En mä mitään pelottele. Se on ihan totta.
Kun kerran psykedelisoituu se on rakennus joka ei ole valmis koskaan... kait.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

dredi wrote:En mä mitään pelottele. Se on ihan totta.
Roger that. Kerta riittää.
Image