Metyylifenidaatti (Concerta, Ritalin, Equasym, Medikinet)

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
D.E.S
Kameleontti

Re: Concerta

Post by D.E.S »

tRip wrote:
Poliklinikka wrote:Onko ketkään purkanut näitä concertoja, nokittamista varten.
No huhhuh, täytyy olla aika sinnikäs veijari jos moiseen ryhtyy..
Joo ei oo sen arvosta. Ite kerran lähteny tohon touhuu mielenkiinnosta ja perseestähän se on. Pilleri on kuin kiveä ja palkintona lähes tunnin vääntämisestä sain pään kipeäksi. Jokainen voi miettiä siitä miten järkevää :D
"Taste
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mielummin edes liuottaisin sen kapselin kielen alla. Siinä tosin menee jokunen tovi ennenkuin concertan rakenne alkaa pehmetä :mrgreen:
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Nyt tätä on tullut kokeiltua useampana päivänä. Ja siis mullahan kaikki stimut toimii hyvin.

Kuorista sai jo hyvän menon aikaan, mutta tuntui tulevan epämukava olo kun vaikutus alkoi loppua.

Kielen alta tuntuu toimivan hyvin. Olen murskannut sen tabletin ja ottanut tämän osissa, jotta vaikutus on tasaisempi. Boostaus toimii mainiosti. Tollanen kokonainen pureskeltuna saattaa olla jo liikaa aloittelijalle. Itse yritän myös vältellä noita laskuja joten mielummin sitten boostaa pikkuhiljaa, ku että ottaa kerralla suuren annoksen.

Sivuvaikutuksia en ole huomannut, kuin että ruoansulatus nopeutuu huomattavasti. Kielen alta otettuna tuntuu jonkin verran "puuduttavan" suuta.
Thoxium

Post by Thoxium »

Loistavaa lääkettä! Tuli syötyä 30mg ennen koulua, niin eipä tule heti mieleen millon oon ennen kyennyt opiskelemaan noin hyvin, pää toimii ja pystyy keskittymään kaikkeen normaalisti. Mitään oloja en tuosta saanut, joten tää on kyllä lääke mistä olis todella paljon hyötyä, pystyy tekemään asioita kunnolla ja hyvin, eikä jää rästiin tai tekemättömäks mitään, kun pää toimii niin selkeästi, ei haahuile ajatukset tai tekemiset, pystyy keskittymään just siihen mitä tekeekin.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Eksyin netissä lukemaan Metyylifenidaatin ja Alokoholin yhteisvaikutuksia. Näyttää tuosta kombosta muuttuvan Etyylifenidaatiksi ja näin ollen voimistaa ton vaikutuksia aikalailla... Eli vittu ei ihmekään ku mä oon näin sekasi. Silmät pyörii päässä ja tajuu vittu mistää mitää.... Sama muuten kokaiinilla, eli alkoholi boostaa koksua.

:D :lol: :mrgreen:
maKe
Karvakuono

Post by maKe »

Onkos näillä konkilla jotain muutakin nimitystä, esim. "apteekki piri" ?

Oltiin stadissa porukalla eilen ja tänään kun rullatiin täältä 400km päästä mp-messuja varten. Kaveri heitti eilen nassuun yhen konkan, niin huh huh. Juttua tuli valehtelematta 3-4tunnin edestä ihan tajuttomasti ei sanaakaan taukoa, vaan kokoajan piti olla jotain selittämässä ja liikkumassa ympäriinsä. Oli hauska siinä sivussa seurata pikku humalluspäissään sen menoja. Kaikille tuntemattomille neideillekkin piti mennä höpiseen ja juttuahan siitä seuras yllättävän helposti. :lol:
wwedd
Tuppisuu

Post by wwedd »

Itse otin yhtenä iltana 3x18mg concertaa. About 15 min päästä oli jo mukavan euforinen olo. 1-2 tunnin päästä kädet hikos ja ei oikein pystynyt keskittymään mihinkään eikä olemaan paikallaan. Myöhemmin illalla join vielä aika paljon, mutta viina ei noussut ollenkaan päähän olo oli aivan samanlainen kuin ennen juomista. Unta sain siinä aamu 9 aikaan ja seuraavana iltana oli kauhea krapula. Itse tykkäsin tosi paljon. esim 1 kpl pureskeltuna illalla auttaa jaksamaan kyllä pitkälle aamuyöhön.
Siva
Kameleontti

Post by Siva »

Sakset on tähän mennessä ollu paras tapa ottaa ne kuoret pois. Tosin yleensä ei jaksa, laittaa vaan pillerin kahtia ja laittaa paremman puoliskon naamaan, mitä sitä turhia noin pienestä..
I'm maybe bad
But I'm so perfectly good at it.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Tulee muuten aika härskin näköstä tavaraa kun väsää noi hihatus kuntoon. :shock:
dredi
LD50

Post by dredi »

Mikä vitun idea yleensäkään vetää metyylifenidaattia hihaan? Pumppu tilttaa, hurraa.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

dredi wrote:Mikä vitun idea yleensäkään vetää metyylifenidaattia hihaan? Pumppu tilttaa, hurraa.

Joo, no en mäkään hihaan tuuppais. Kaverin vaan oli pakko saada vetää iv. Ei meinannu mennä ees normi neulalla läpi toi liuos. :roll:
growy
Kameleontti

Post by growy »

Mäkin kuulin tossa yks päivä et joku oli heittäny HIHAAN näitä. :shock: siis mitä vittua,mä en nää siinä mitään järkeä.Concertaa hihaan,no jo on aikoihin eletty..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

barbababa wrote:Sakset on tähän mennessä ollu paras tapa ottaa ne kuoret pois. Tosin yleensä ei jaksa, laittaa vaan pillerin kahtia ja laittaa paremman puoliskon naamaan
häh? miks sitä pitää säätää? mää oon heittänyt ne naamariin ja pureskellu. on muuten kovimpia nappeja mitä oon pureskellu. tuntu et hampaat hajoo..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S »

mauser1911 wrote:
barbababa wrote:Sakset on tähän mennessä ollu paras tapa ottaa ne kuoret pois. Tosin yleensä ei jaksa, laittaa vaan pillerin kahtia ja laittaa paremman puoliskon naamaan
häh? miks sitä pitää säätää? mää oon heittänyt ne naamariin ja pureskellu. on muuten kovimpia nappeja mitä oon pureskellu. tuntu et hampaat hajoo..
niin on, se rakenne on ihan järkyttävä. Se kapseli tulee kokonaisena paskan mukana ulos btw :D
"Taste
tRip
Moderator

Post by tRip »

mauser1911 wrote: häh? miks sitä pitää säätää? mää oon heittänyt ne naamariin ja pureskellu. on muuten kovimpia nappeja mitä oon pureskellu. tuntu et hampaat hajoo..
:mrgreen: :mrgreen:

Oks sul mauseri hampaat viel ihan ok ?
Keep it unreal.

mauseri
LD50

Post by mauseri »

tRip wrote:
mauser1911 wrote: häh? miks sitä pitää säätää? mää oon heittänyt ne naamariin ja pureskellu. on muuten kovimpia nappeja mitä oon pureskellu. tuntu et hampaat hajoo..

mitäs luulet, ku 8v vedin poretta.. taitaa olla lähes puolet revitty pois..
tRip
Moderator

Post by tRip »

mauser1911 wrote:
tRip wrote:

mitäs luulet, ku 8v vedin poretta.. taitaa olla lähes puolet revitty pois..
Njoo, vähän vertauskuvallisestihan mä ton asian ilmaisin. Mut ilmeisesti sit oliki aika paska läppä multa

:oops:
Keep it unreal.

Thoxium

Post by Thoxium »

Oon ite syönyt jotain E:llä (equatyl tms.) alkavia depotti valmisteita, niissä oli kapselien sisällä murusia, että oli helppo vaan tyhjentää ne suuhun ja sit pureskella. Mites yleisiä nää on?
tRip
Moderator

Post by tRip »

Thoxium wrote:Oon ite syönyt jotain E:llä (equatyl tms.) alkavia depotti valmisteita, niissä oli kapselien sisällä murusia, että oli helppo vaan tyhjentää ne suuhun ja sit pureskella. Mites yleisiä nää on?
Equasym..
Harvinaisempaa kun konserta, koska lääkärit usein ei edes tiedä tällasenkin lääkkeen olemassaolosta. Johtunee ehkä siitä että juuri Concertaa on ihan ylimäinostettu lääkäreille. Ihankuin se olisi ainoa metyylifenidaattituote.
Depottihan toikin siis on, vähänkuin Ritalinin ja Concertan välimuoto, mutta paras mf-valmiste näistä.

Vituttaa muutenkin kun suomeen ei saa myyntilupaa dex-metyylifenidaatille, jolla uskoakseni saattaisi olla paljonkin vähemmän sivuvaikutuksia. vrt. piri<>dex-amfe.
Keep it unreal.

MissPsychedelic
Psykonautti

Post by MissPsychedelic »

Mulla on tätä 36mg ylivilkkauteen ja keskittymisongelmiin. Toimii muuten oikeasti.

Olen myös jonkinlaisen täpinän (/placebon?) saanut aikaan pureskelemalla näitä useampia. Hammasparat. Au.
45/44/43/42
Velho
LD50

Post by Velho »

MissPsychedelic wrote:Mulla on tätä 36mg ylivilkkauteen ja keskittymisongelmiin. Toimii muuten oikeasti.

Olen myös jonkinlaisen täpinän (/placebon?) saanut aikaan pureskelemalla näitä useampia. Hammasparat. Au.
Ei ole placeboa :D Itsekkin saanut ja ihanat laskut öisin<3 Kun murskaa tai halkaisee niin toimii ihan kivasti mutta perhanan kovia ovat. Itse syönyt aina noista 64mg pari kappaletta
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Uke
LD50

Post by Uke »

Tuli tossa kokeiltua. Otin 2x 36mg (pureskelin koko perkeleen pillerin ja pitelin suussa sitä inhottavan makusta juttua) ja anto aika normiolon. Oon aina ollu aika rauhallinen ja en tunne itseäni mitenkään ADHD/ADD:tä sairastavaksi tyypiksi, vaikka Concerta laitto kirjaimellisesti haukottelemaan. Jaksoin kyllä valvoa koko yön, mutta on niitä öitä valvottu ennenkin ongelmitta selvinpäin.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Muistaakseni sain kerran 30kpl niitä vahvimpia (54mg?) no, kuitenkin söin aina 5kpl kerralla ja kyllä niistä iski aivan älytön jumitussäätö.

Sori jos tää tulee väärään paikkaan. Osaisiko joku verrata Consuja/ritalin/equasym?
söin viimeksi mainittua 80mg ja toimiminen oli aika surkeaa verrattuna esim: Consuihin.
tRip
Moderator

Equasym

Post by tRip »

Mielestäni paras metyylifenidaattivalmiste..

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/hu ... 5613.shtml

Käyttöaiheet

Equasym Retard on tarkoitettu osaksi laaja-alaista tarkkaavaisuushäiriön (ADHD) hoito-ohjelmaa yli 6-vuotiaille lapsille, kun muut terapeuttiset toimenpiteet ovat osoittautuneet riittämättömiksi. Hoito tulee toteuttaa lapsuusajan käytöshäiriöihin perehtyneen erikoislääkärin valvonnassa. Diagnoosi on tehtävä DMS-IV-tautiluokitusjärjestelmän tai ICD-10-tautiluokituksen mukaisesti.

Lisätietoja lääkevalmisteenturvallisesta käytöstä:

Tämän oireyhtymän tarkkaa syytä ei tiedetä, eikä sen diagnosointiin ole erityistä testiä. Diagnosointi edellyttää lääketieteellisten, psykologisten, kasvatuksellisten ja sosiaalisten näkökohtien huomioimista.

Kattavaan hoito-ohjelmaan kuuluu tavallisesti psykologisia, kasvatuksellisia ja sosiaalisia toimenpiteitä. Lapsen tarkkaavuushäiriön ydinoireet ovat keskittymisvaikeudet, impulsiivisuus ja keskivaikea tai vaikea ylivilkkaus. Muita tarkkaavuushäiriöön liittyviä oireita voivat olla tunteiden ailahtelevuus, heikentynyt oppimiskyky, muut lievät neurologiset oireet ja poikkeava EEG. Equasym Retard -hoitoa ei ole tarkoitettu kaikille tarkkaavuushäiriöisille lapsille. Lääkityksen aloittamispäätöksen tulee perustua lapsen oireiden vaikeusasteen huolelliseen arviointiin.

Annostus ja antotapa

Equasym Retard koostuu lääkeaineen heti vapauttavasta komponentista (30 % annoksesta) ja lääkeainetta pitkäkestoisesti vapauttavasta komponentista (70 % annoksesta). Kunkin annoksen pitkävaikutteisen osan on tarkoitus ylläpitää hoitovastetta koko iltapäivän ajan ilman keskipäivällä otettavaa annosta. Sen on tarkoitus saada aikaan terapeuttinen pitoisuus plasmassa noin 8 tunnin ajaksi, mikä kattaa yleensä koulupäivän (katso kohta 5.2 Farmakokinetiikka).

Annosta voidaan nostaa asteittain aikaisintaan viikon välein korkeintaan 60 mg:aan metyylifenidaattihydrokloridia päivässä tehosta ja siedettävyydestä riippuen. Annostitrausvaiheessa jokainen annoksen nosto harkitaan erikseen voinnin mukaan.

Equasym Retard -depotkapselit voidaan niellä nesteen kanssa kokonaisina. Vaihtoehtoisesti ne voidaan avata ja kapselin koko sisältö sekoittaa pieneen määrään (ruokalusikalliseen) omenasosetta tai muuta hienonnettua ruokaa, joka niellään välittömästi nesteen kera. Kapselin sisältöä ei saa murskata eikä pureskella.

Jos Equasym Retard -valmisteen teho häviää liian aikaisin iltapäivällä tai illalla, häiriökäyttäytyminen ja/tai nukahtamiskyvyttömyys voivat uusiutua. Pieni ilta-annos nopeasti lääkeainetta vapauttavaa metyylifenidaattivalmistetta voi auttaa estämään tämän.

Vasta-aiheet

• Huomattava ahdistuneisuus, agitaatio tai jännittyneisyys ovat metyylifenidaattihoidon vasta-aiheita, koska se voi pahentaa näitä oireita.

• Metyylifenidaatti on vasta-aiheinen potilaille, joilla on vaikeaa masennusta, psykoottisia oireita (kuten skitsofreniaa ja kaksisuuntaista mielialahäiriötä), psykopatologinen persoonallisuusrakenne, aiemmin esiintynyttä aggressiivisuutta tai itsemurhataipumusta.

• Se on vasta-aiheinen myös potilaille, joilla esiintyy vaikeaa verenpainetautia, kilpirauhasen liikatoimintaa tai tyreotoksikoosia, rasitusrintakipua, sydämen rytmihäiriöitä, sydämen vajaatoimintaa, silmänpainetautia tai joilla on äskettäin ollut sydäninfarkti tai tunnettu yliherkkyys metyylifenidaatille tai apuaineille.

• Metyylifenidaattia ei saa käyttää samanaikaisesti MAO:n estäjien kanssa eikä MAO:n estäjien käytön lopettamista seuraavien kahden viikon aikana.

• Metyylifenidaatti on vasta-aiheinen myös potilaille, joilla itsellään tai sisaruksilla on motorinen nykimishäiriö tai Touretten oireyhtymä, tai Touretten oireyhtymää on esiintynyt suvussa.

Farmakoterapeuttinen ryhmä: Masennuslääkkeet ja keskushermostoa stimuloivat lääkeaineet, keskushermostoon vaikuttavat sympatomimeetit

Vaikutustapa: Metyylifenidaatti on keskushermostoa heikosti stimuloiva aine, jonka vaikutus on voimakkaampi psyykkisiin kuin motorisiin toimintoihin. Sen vaikutustapaa ihmiseen ei tunneta täysin, mutta vaikutusten oletetaan johtuvan aivokuoren stimulaatiosta ja mahdollisesti retikulaarisen aktivaatiojärjestelmän stimulaatiosta. Mekanismia, jolla metyylifenidaatin psyykkiset ja käyttäytymiseen kohdistuvat vaikutukset ilmenevät lapsissa, ei tunneta täysin eikä sitovaa näyttöä ole siitä, miten nämä vaikutukset liittyvät keskushermoston tilaan. Metyylifenidaatin oletetaan estävän noradrenaliinin ja dopamiinin takaisinottoa presynaptiseen hermosoluun ja lisäävän näiden monoamiinien vapautumista hermosolujen ulkopuoliseen tilaan. Metyylifenidaatti on metyylifenidaatin d- ja l-threo-enantiomeerien raseeminen seos. D-enantiomeeri on farmakologisesti aktiivisempi kuin l-enantiomeeri.

Image
Keep it unreal.

mauseri
LD50

Re: Equasym

Post by mauseri »

voi olla paras lääkkeenä, mutta 4x20mg ei paljoa/kauaa mulla potkinut. jos vertaa vaikka siihen kun otin 4kpl vahvimpia concertoja niin consut voitti 10-0 :D

edit: kai ne consut toimi paremmin jos ne kerran sisältää samaa ainetta ja 4x54mg vs 4x20mg.. taas urpoilen kodepäissäni
kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva »

Jahas, en omista häiriötä mihin näitä tarvitaan, mutta ajattelin kun käsiini saan niin kokeilla, miten toimii esim. verrattuna piriin, yleisestiottaen.

Shiis, ketjua lueskelin ja sain käsityksen että 1 54mg tabu voi olla jo liikaa, joten mitenkäs nautit tapletin tuolloi? , saksilla katki ja puolikas naamaan?

Enkä myöskään omaa toleranssia nopeisiin, vaan hitaisiin..
Khiitos ja khuittaus.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

kissankorva wrote:Jahas, en omista häiriötä mihin näitä tarvitaan, mutta ajattelin kun käsiini saan niin kokeilla, miten toimii esim. verrattuna piriin, yleisestiottaen.

Shiis, ketjua lueskelin ja sain käsityksen että 1 54mg tabu voi olla jo liikaa, joten mitenkäs nautit tapletin tuolloi? , saksilla katki ja puolikas naamaan?

Enkä myöskään omaa toleranssia nopeisiin, vaan hitaisiin..
Khiitos ja khuittaus.
purasin itse kahtia ( se on sit kovaa). 4-5kpl anto mulle hyvän täpinän päälle useeksi tunniksi. ilman toleja. kandeis ehkä kahdella alottaa. emt
Velho
LD50

Post by Velho »

Oks tää iha normi tilanne et heittäny täs uniryynei jonki aikaa ja joku +5h concertan nauttimisesta eikä muuta tuu ku sekavia näkyjä ja venkoilua :foil:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
peltsi
OD

Post by peltsi »

Velho wrote:Oks tää iha normi tilanne et heittäny täs uniryynei jonki aikaa ja joku +5h concertan nauttimisesta eikä muuta tuu ku sekavia näkyjä ja venkoilua :foil:
Conserta on pitkävaikutteista ja 5 tuntii ottamisen jälkeen toimii vielä ihan täysiä.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

tRip wrote:[Depottihan toikin siis on, vähänkuin Ritalinin ja Concertan välimuoto, mutta paras mf-valmiste näistä.
Equasym on 30% heti vaikuttava ja 70% depot
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.