jos on päällä...
ei tiedä sitten miten asiat todellisuudessa on?
ota foliohattu pois.. edes puhtaasta heroiini grammasta ei tuu törkeetä..holetsekki wrote:Kuumottavan huhun mukaan näistä saa törkee huumausaine rikoksen.
jos on päällä...![]()
ei tiedä sitten miten asiat todellisuudessa on?
joko lait on muuttuneet radikaalisti tai sit mää oon ihan vitun tyhmä.. siis oikeesti.. mua on syytetty 2 kertaa törkeestä, joten luulen tietäväni mistä puhun.. tietysti sää saat törkeen jos sulla on sitä paljon. siis PALJON.. esim: amfesta tulee törkee jos on 100g 40%.. en jaksa kirjottaa enempää, mut suosittelisin soittoa asianajajalle.. ne tietää..FreestLr wrote:Voi tulla ihan hyvin fennystä.. Ainakin saat törkeän väärennöksen + ehkä h:n rikosrekkariin jos väärennät respan. Mutta fentanyyli on eräittäin vahvaa eli en epäile jos tulis törkee..
Joo siis sä oot oikeessa.. Yritin vaa sanoo et siitäki voi saada siis.. kai :smauser1911 wrote:joko lait on muuttuneet radikaalisti tai sit mää oon ihan vitun tyhmä.. siis oikeesti.. mua on syytetty 2 kertaa törkeestä, joten luulen tietäväni mistä puhun.. tietysti sää saat törkeen jos sulla on sitä paljon. siis PALJON.. esim: amfesta tulee törkee jos on 100g 40%.. en jaksa kirjottaa enempää, mut suosittelisin soittoa asianajajalle.. ne tietää..FreestLr wrote:Voi tulla ihan hyvin fennystä.. Ainakin saat törkeän väärennöksen + ehkä h:n rikosrekkariin jos väärennät respan. Mutta fentanyyli on eräittäin vahvaa eli en epäile jos tulis törkee..
Höpö höpö. Jos ei ole toleja paljoakaan, niin laastareilla iholla saa kyllä kunnon kicksit. Tolettomalle se voi olla jo liikaa.zan wrote:ja minä noihin laastareihin tulee niin en usko et pelkälllä laastarilla oloja saa
Höpö höpö 2. Laastarin pitoaika on 72 tuntia. Niin pitkään siitä vapautuu fentanyyliä iholle. Laastarin tehon kohoaminen huippuunsa kestää noin 8 tuntia, siitä eteen päin fiilis on tasainen, kunnes fentis loppuu.zan wrote: kuitenkin laastarin pito-aika = 8-10h.
Höpö höpö 3. Ennen vanhaan laastareissa oli fentanyyliä sisältävät tyynyt. Jos laastarin leikkasi, tyyny saattoi ratketa ja vapauttaa poikkeuksellisen paljon fentanyyliä. Nykyiset laastarit ovat ohuita ja sileitä läpysköitä, joihin fentanyyli on imeytetty tasaisesti, eikä leikkaaminen vaikuta imeytymiseen.zan wrote:tosin voihan sen laastarin leikata jolloin fentanyyli vapautuu todella nopeasti, mutta se on jo hengen kanssa leikkimistä.
No tuo sentään meni nappiin. Suomessa myydään vain Durogesic-nimisiä laastareita.zan wrote:oliko ne laastarit mitä saat durogesic nimisiä?
Sanonpa vielä uudestaan, että leikkaaminen ei vaikuta laastarin fentanyylipitoisuuteen.zan wrote:laastarien leiklkaamistab en suosittele,koskan iikinä et tiefä paljon siinä o...kymppi pami eri-ssia
Se vaikuttaa siihen kuinka paljon sitä tulee sieltä palasta.. koska rikot sen depot ominaisuude.. Zan on ihan oikeessa, et voi tietää kuinka paljon esim 100mcg laastarista leikatusta palassa on sitä fennyy..Happohuppu wrote:Sanonpa vielä uudestaan, että leikkaaminen ei vaikuta laastarin fentanyylipitoisuuteen.zan wrote:laastarien leiklkaamistab en suosittele,koskan iikinä et tiefä paljon siinä o...kymppi pami eri-ssia
Onko käyttökokemusta paljonkin? Itse en ole huomannut mitään eroa leikatuissa ja leikkaamattomissa.FreestLr wrote:Se vaikuttaa siihen kuinka paljon sitä tulee sieltä palasta.. koska rikot sen depot ominaisuude.. Zan on ihan oikeessa, et voi tietää kuinka paljon esim 100mcg laastarista leikatusta palassa on sitä fennyy..Happohuppu wrote:Sanonpa vielä uudestaan, että leikkaaminen ei vaikuta laastarin fentanyylipitoisuuteen.zan wrote:laastarien leiklkaamistab en suosittele,koskan iikinä et tiefä paljon siinä o...kymppi pami eri-ssia
Eikö sulla kuitenkin ollut vain 75 µg/h laastarin puolikas?bUkkA wrote:iskin 75ug laastarin kätee kiinni joskus 18:50 ja otin pois 00.00. Sinä aikana ei tuntunut mitään. Ei opiaattitolea. Olisiko sen tossa ajassa jo pitäny keretä vaikuttaa? Njoo. Ei vaa ole opioidit mu juttu
Nääh, siitä puuttui ehkä 1/5 osa vain.ferox wrote:Eikö sulla kuitenkin ollut vain 75 µg/h laastarin puolikas?bUkkA wrote:iskin 75ug laastarin kätee kiinni joskus 18:50 ja otin pois 00.00. Sinä aikana ei tuntunut mitään. Ei opiaattitolea. Olisiko sen tossa ajassa jo pitäny keretä vaikuttaa? Njoo. Ei vaa ole opioidit mu juttu

Tässä kyllä pätenyt sanonta että tyhmyydestä sakotetaan.Parameedio wrote:Olkaa varovaisia kun touhuatte kipulaastareiden kanssa![]()
Tappavan huumelaastarin myyneelle diilerille syytteet
Maanantai 18.1.2010 klo 17.54
Ostaja pureskeli ja nieli Durogesic-laastarin - kuoli hetki sen jälkeen yliannostukseen.
Huumekauppias jätti vuosi sitten joulukuussa kertomatta asiakkaalleen Durogesic-laastarin poikkeuksellisesta vahvuudesta.
Vaikenemisella oli kohtalokkaat seuraukset, kun laastarin ostanut mies ensin pureskeli laastaria suussaan ja lopulta nielaisi sen. Hetkeä myöhemmin mies kuoli laastarista johtuvaan fentanyylimyrkytykseen.
Miehen kohtaloksi koitunut laastari sisälsi noin 8,4 milligrammaa fentanyyliä, joka on kerta-annoksena kuolettava määrä.
Porin käräjäoikeus luki maanantaina syytteet nuorelle huumekauppiaalle kuolemantuottamuksesta.
Vahvempaa kuin heroiini
Syytteen saanut diileri on syyttäjän mukaan huolimattomalla menettelyllään aiheuttanut laastarin nielaisseen miehen kuoleman.
Käräjäoikeuden mukaan diileri on on tiennyt fentanyylin olevan esimerkiksi moninkertaisesti voimakkaampaa kuin heroiini.
Vastaaja on käräjäoikeuden mukaan tunnustanut myyneensä syytteessä mainitun puolikkaan laastarin uhrille.
Tapaus liittyy laajempaan huumevyyhtiin, jossa on useita henkiköitä syytettynä muun muassa reseptiväärennöksestä ja törkeästä huumausainerikoksesta.
Syyttäjä vaatii vastaajille ehdottomia vankeusrangaistuksia.
ILTALEHTI
en ole nähnyt ikinä kenellekkään määrättävän saati osastolla jaettavan, edes en ole nähnyt H-kaapissa, eli aika harvinasia varmaan...dopE wrote:Onko kenelläkään kokemuksia Actiq imeskelytableteista?
dopE wrote:Onko kenelläkään kokemuksia Actiq imeskelytableteista?

Oon samaa mieltä siitä, et väärinkäyttö tulee lisääntymään. Et tosin suoranaisesti sanonut niin, mut silti. Sinällään nää uudet vaihtoehdot on huono juttu, koska aika monet ei uskalla fentanyyliä kokeillakaan laastareiden väärinkäytöstä johtuneiden kuolemien takia. Kun tulee parempia väärinkäyttövalmisteita, fentanyyli muuttuu ihmisten mielessä varmaan samaan kastiin bupren ja oksikodonin kanssa, vaikka mun mielestä niistä ei voikaan puhua edes samana päivänä.peltsi wrote:Tää fentanyyli on kyl sellane aine et uskoisin et tää tulee lähtee käsistä kuten buprenorfiini, etenkin kun tulee noit uusia vaihtoehtoja joita on helpompi väärinkäyttää. Tosin on hyvä jos noi laastareiden syömisestä tai rännäämisestä johtuvat kuolemat vähenis noiden myötä.