Fentanyyli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
holetsekki
Karvakuono

Re: Fentanyyli

Post by holetsekki »

Kuumottavan huhun mukaan näistä saa törkee huumausaine rikoksen.
jos on päällä... :foil:
ei tiedä sitten miten asiat todellisuudessa on?
mauseri
LD50

Post by mauseri »

holetsekki wrote:Kuumottavan huhun mukaan näistä saa törkee huumausaine rikoksen.
jos on päällä... :foil:
ei tiedä sitten miten asiat todellisuudessa on?
ota foliohattu pois.. edes puhtaasta heroiini grammasta ei tuu törkeetä..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Ram1t

Post by Ram1t »

Voi tulla ihan hyvin fennystä.. Ainakin saat törkeän väärennöksen + ehkä h:n rikosrekkariin jos väärennät respan. Mutta fentanyyli on eräittäin vahvaa eli en epäile jos tulis törkee..
mauseri
LD50

Post by mauseri »

FreestLr wrote:Voi tulla ihan hyvin fennystä.. Ainakin saat törkeän väärennöksen + ehkä h:n rikosrekkariin jos väärennät respan. Mutta fentanyyli on eräittäin vahvaa eli en epäile jos tulis törkee..
joko lait on muuttuneet radikaalisti tai sit mää oon ihan vitun tyhmä.. siis oikeesti.. mua on syytetty 2 kertaa törkeestä, joten luulen tietäväni mistä puhun.. tietysti sää saat törkeen jos sulla on sitä paljon. siis PALJON.. esim: amfesta tulee törkee jos on 100g 40%.. en jaksa kirjottaa enempää, mut suosittelisin soittoa asianajajalle.. ne tietää..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
dredi
LD50

Post by dredi »

Huumausainerikos on törkeä jos huumeita on paljon, piste.

Se mikä lasketaan "paljoksi" riippuu aineesta.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Ram1t

Post by Ram1t »

mauser1911 wrote:
FreestLr wrote:Voi tulla ihan hyvin fennystä.. Ainakin saat törkeän väärennöksen + ehkä h:n rikosrekkariin jos väärennät respan. Mutta fentanyyli on eräittäin vahvaa eli en epäile jos tulis törkee..
joko lait on muuttuneet radikaalisti tai sit mää oon ihan vitun tyhmä.. siis oikeesti.. mua on syytetty 2 kertaa törkeestä, joten luulen tietäväni mistä puhun.. tietysti sää saat törkeen jos sulla on sitä paljon. siis PALJON.. esim: amfesta tulee törkee jos on 100g 40%.. en jaksa kirjottaa enempää, mut suosittelisin soittoa asianajajalle.. ne tietää..
Joo siis sä oot oikeessa.. Yritin vaa sanoo et siitäki voi saada siis.. kai :s
sienisalaatti
Karvakuono

Post by sienisalaatti »

Tässä herää kysymys:

Jos ja kun olette leikelleet sitä laastaria niin onko niissä paloissa enään edes tehoja? Meinaan fentanyyli laastaria ei missään nimessä pitäisi mennä leikkelemään koska silloin siellä "taskussa" laastarissa oleva fentanyylitulee pois, eikä enään tule sen kerroksen läpi iholle miten normaalisti pitäisi. Muistan lukeneeni että fentanyyli on siinä laastarin "taskussa" liuoksena, jolloin laastarin leikkaus pilaa koko laastarin. Olen nähnyt fentanyylilaastareita mutta en ole ostanut aineen vaarallisuuden vuoksi. Mulle kelpaa hyvin korvikkeena morfiini, oksikodoni, opiumi yms. Elikkä toimiiko ne paloitellut laastarit sitten yhtään vai onko mulle puhuttu paskaa?

Fentanyyliähän on aikoinaan käytetty hevosurheilussa dopingkina.. Jostain syystä isompi fentanyyliannos hevoselle toimii stimulanttina ja se on kielletty nykyään hevosurheilussa ja ihmiselle se on suhteellisen vaarallinen opioidi. Ilman tolerassia 200-300mikrogrammaakin voi olla jo suht tappava.

En suosittele kokeilemaan koska eteenkään ilman tolerassia koska fentanyyli on suhteellisen arvaamaton sen suhteen, että tarkkaa tappavaa annosta ei tiedetä, mutta se on hyvin olematon. Noihin laastareihinkin saattaa jo kuolla suht helposti jos ei tiedä mitä tekee ja opiaatteihin ei ole toleranssia. Itse en missään nimessä menisi fentanyyliä edes kokeilemaan.
holetsekki
Karvakuono

Post by holetsekki »

Kyllä näytti toimivan ihan kiitettävästi sellainen 1.5cm x 0.5cm suikale kun suussa liukeni.. :foil:
100µg tarrasta oli leikelty.
Amore
Karvakuono

Post by Amore »

ÄÄÄh eihän näitä mitää koskaa leikkelemää oo ryhdytty kokonaisia vaan =)
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

zan wrote:ja minä noihin laastareihin tulee niin en usko et pelkälllä laastarilla oloja saa
Höpö höpö. Jos ei ole toleja paljoakaan, niin laastareilla iholla saa kyllä kunnon kicksit. Tolettomalle se voi olla jo liikaa.
zan wrote: kuitenkin laastarin pito-aika = 8-10h.
Höpö höpö 2. Laastarin pitoaika on 72 tuntia. Niin pitkään siitä vapautuu fentanyyliä iholle. Laastarin tehon kohoaminen huippuunsa kestää noin 8 tuntia, siitä eteen päin fiilis on tasainen, kunnes fentis loppuu.
zan wrote:tosin voihan sen laastarin leikata jolloin fentanyyli vapautuu todella nopeasti, mutta se on jo hengen kanssa leikkimistä.
Höpö höpö 3. Ennen vanhaan laastareissa oli fentanyyliä sisältävät tyynyt. Jos laastarin leikkasi, tyyny saattoi ratketa ja vapauttaa poikkeuksellisen paljon fentanyyliä. Nykyiset laastarit ovat ohuita ja sileitä läpysköitä, joihin fentanyyli on imeytetty tasaisesti, eikä leikkaaminen vaikuta imeytymiseen.
zan wrote:oliko ne laastarit mitä saat durogesic nimisiä?
No tuo sentään meni nappiin. Suomessa myydään vain Durogesic-nimisiä laastareita.
Looking for planet Gong...
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

zan wrote:laastarien leiklkaamistab en suosittele,koskan iikinä et tiefä paljon siinä o...kymppi pami eri-ssia
Sanonpa vielä uudestaan, että leikkaaminen ei vaikuta laastarin fentanyylipitoisuuteen.
Ram1t

Post by Ram1t »

Happohuppu wrote:
zan wrote:laastarien leiklkaamistab en suosittele,koskan iikinä et tiefä paljon siinä o...kymppi pami eri-ssia
Sanonpa vielä uudestaan, että leikkaaminen ei vaikuta laastarin fentanyylipitoisuuteen.
Se vaikuttaa siihen kuinka paljon sitä tulee sieltä palasta.. koska rikot sen depot ominaisuude.. Zan on ihan oikeessa, et voi tietää kuinka paljon esim 100mcg laastarista leikatusta palassa on sitä fennyy..
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

FreestLr wrote:
Happohuppu wrote:
Se vaikuttaa siihen kuinka paljon sitä tulee sieltä palasta.. koska rikot sen depot ominaisuude.. Zan on ihan oikeessa, et voi tietää kuinka paljon esim 100mcg laastarista leikatusta palassa on sitä fennyy..
Onko käyttökokemusta paljonkin? Itse en ole huomannut mitään eroa leikatuissa ja leikkaamattomissa.

Vaikka jonza aiemmin tässä ketjussa väitti toista, niin rohkenenpa olla eri mieltä siitäkin huolimatta, että tiedän hänen olevan varsin hyvin perillä lukuisista päihteisiin/lääkkeisiin liittyvistä asioista. En usko sairaanhoitajien ja lääkärien (tai hoitajien lääkekouluttajien) asiantuntemukseen paljoakaan näissä asioissa, ja mielipiteeni perustuu siihen, että olen ollut heidän kanssaan tekemisissä todella paljon.

Mutta takaisin aiheeseen. Kyse on ihan samasta asiasta kuin vaikkapa tavallisessa teipissä. Jos teipin katkaisee, niin ei sieltä katkaisukohdasta ala virrata liimaa. Eli ei se fentanyyli lillu laastarissa vapautusta odottaen, vaan se on kiinnitetty laastariin aivan yhtä hyvin kuin liimapinta.
tropic
Apteekki

Post by tropic »

Sattui perjantaina eräs onnettomuus ja käsittääkseni ambulanssissa injektoitiin mulle eka morfiinia kohtalaisen ison annoksen verran, ainakin kivun lievittymisen ja euforian kannalta veikkaisin.
Sitten itse sairaalassa kysyttiin tarvitsenko lisää kipulääkettä ja vastasin myöntävästi ja sitten meni iv:nä jotain ja kysyin mitä se oli, niin hoitaja sanoi sen olevan fentanyylia. Lämmin pumpulimainen olohan siitä tuli ja poisti tehokkaasti kivun ja toi kyllä kieltämättä nautinnollisen olotilan.

En lähtisi näitä välttämättä omatoimisesti ottamaan, eikä mulla muutenkaan ole erikoisemmin kiinnostusta tälläisiin huumeisiin, mutta kokemuksen kannalta tää oli tosi mielenkiintoinen testi, kun aina kuulee hehkutuksia vahvoista opiaateista, joten onhan se tunne jännä kokea. En yhtään ihmettele miksi voimakkailla hitailla on tunnetusti vahvan addiktion mahdollisuus.
Can it be all so simple?
zero
Kameleontti

Post by zero »

nyt tuli tuotakin ekaa kertaa vastaan. mitä mieltä ootte, saakohan puolikkaast 75ug/h laastarist monet vedot iv:nä? iha mukava olo tästä tulee khyl :)

edit: ilman toleja siis
entä boostaako tramadoli ja fenttis toisiaan?
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
bUkkA

Post by bUkkA »

iskin 75ug laastarin kätee kiinni joskus 18:50 ja otin pois 00.00. Sinä aikana ei tuntunut mitään. Ei opiaattitolea. Olisiko sen tossa ajassa jo pitäny keretä vaikuttaa? Njoo. Ei vaa ole opioidit mu juttu
ferox
OD

Post by ferox »

bUkkA wrote:iskin 75ug laastarin kätee kiinni joskus 18:50 ja otin pois 00.00. Sinä aikana ei tuntunut mitään. Ei opiaattitolea. Olisiko sen tossa ajassa jo pitäny keretä vaikuttaa? Njoo. Ei vaa ole opioidit mu juttu
Eikö sulla kuitenkin ollut vain 75 µg/h laastarin puolikas?
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
bUkkA

Post by bUkkA »

ferox wrote:
bUkkA wrote:iskin 75ug laastarin kätee kiinni joskus 18:50 ja otin pois 00.00. Sinä aikana ei tuntunut mitään. Ei opiaattitolea. Olisiko sen tossa ajassa jo pitäny keretä vaikuttaa? Njoo. Ei vaa ole opioidit mu juttu
Eikö sulla kuitenkin ollut vain 75 µg/h laastarin puolikas?
Nääh, siitä puuttui ehkä 1/5 osa vain.
dredi
LD50

Post by dredi »

75 mikrogrammaa tunnissa ei tosiaankaan ole sellainen annos joka tuntuisi mitenkään viihteellisesti. Annostusmekanismi on liian hidas. Jos ottaisit saman määrän kerralla voisi jotain tuntuakin.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
MaryDoe
Psykonautti

Post by MaryDoe »

En lukenut ketjua paljon yhtään, mutta tässä kaupungissa on tullu yhtäkkiä hirvee fentanyylivillitys ja nyt on yksi kaveri mullan alla sen takia. :( Sai kahesti överi ja kävi sairaalassa, mutta niinhän se on että kolmas kerta toden sanoo... Ilmeisesti aika helvetin koukuttavaa ku on pakko vaan jatkaa vaikka on ollu kahesti hengenlähtö lähellä...
Uke
LD50

Post by Uke »

^015-alueellakin kuulemani mukaan liikku jonkiverta fenylaastareita. Mistähän moinen villitys taas.. Onneks ei tullu edes kokeiltua :foil:
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
Parameedio
Tuppisuu

Post by Parameedio »

Olkaa varovaisia kun touhuatte kipulaastareiden kanssa :foil:
Tappavan huumelaastarin myyneelle diilerille syytteet
Maanantai 18.1.2010 klo 17.54

Ostaja pureskeli ja nieli Durogesic-laastarin - kuoli hetki sen jälkeen yliannostukseen.

Huumekauppias jätti vuosi sitten joulukuussa kertomatta asiakkaalleen Durogesic-laastarin poikkeuksellisesta vahvuudesta.

Vaikenemisella oli kohtalokkaat seuraukset, kun laastarin ostanut mies ensin pureskeli laastaria suussaan ja lopulta nielaisi sen. Hetkeä myöhemmin mies kuoli laastarista johtuvaan fentanyylimyrkytykseen.

Miehen kohtaloksi koitunut laastari sisälsi noin 8,4 milligrammaa fentanyyliä, joka on kerta-annoksena kuolettava määrä.

Porin käräjäoikeus luki maanantaina syytteet nuorelle huumekauppiaalle kuolemantuottamuksesta.

Vahvempaa kuin heroiini

Syytteen saanut diileri on syyttäjän mukaan huolimattomalla menettelyllään aiheuttanut laastarin nielaisseen miehen kuoleman.

Käräjäoikeuden mukaan diileri on on tiennyt fentanyylin olevan esimerkiksi moninkertaisesti voimakkaampaa kuin heroiini.

Vastaaja on käräjäoikeuden mukaan tunnustanut myyneensä syytteessä mainitun puolikkaan laastarin uhrille.

Tapaus liittyy laajempaan huumevyyhtiin, jossa on useita henkiköitä syytettynä muun muassa reseptiväärennöksestä ja törkeästä huumausainerikoksesta.

Syyttäjä vaatii vastaajille ehdottomia vankeusrangaistuksia.
ILTALEHTI
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Parameedio wrote:Olkaa varovaisia kun touhuatte kipulaastareiden kanssa :foil:
Tappavan huumelaastarin myyneelle diilerille syytteet
Maanantai 18.1.2010 klo 17.54

Ostaja pureskeli ja nieli Durogesic-laastarin - kuoli hetki sen jälkeen yliannostukseen.

Huumekauppias jätti vuosi sitten joulukuussa kertomatta asiakkaalleen Durogesic-laastarin poikkeuksellisesta vahvuudesta.

Vaikenemisella oli kohtalokkaat seuraukset, kun laastarin ostanut mies ensin pureskeli laastaria suussaan ja lopulta nielaisi sen. Hetkeä myöhemmin mies kuoli laastarista johtuvaan fentanyylimyrkytykseen.

Miehen kohtaloksi koitunut laastari sisälsi noin 8,4 milligrammaa fentanyyliä, joka on kerta-annoksena kuolettava määrä.

Porin käräjäoikeus luki maanantaina syytteet nuorelle huumekauppiaalle kuolemantuottamuksesta.

Vahvempaa kuin heroiini

Syytteen saanut diileri on syyttäjän mukaan huolimattomalla menettelyllään aiheuttanut laastarin nielaisseen miehen kuoleman.

Käräjäoikeuden mukaan diileri on on tiennyt fentanyylin olevan esimerkiksi moninkertaisesti voimakkaampaa kuin heroiini.

Vastaaja on käräjäoikeuden mukaan tunnustanut myyneensä syytteessä mainitun puolikkaan laastarin uhrille.

Tapaus liittyy laajempaan huumevyyhtiin, jossa on useita henkiköitä syytettynä muun muassa reseptiväärennöksestä ja törkeästä huumausainerikoksesta.

Syyttäjä vaatii vastaajille ehdottomia vankeusrangaistuksia.
ILTALEHTI
Tässä kyllä pätenyt sanonta että tyhmyydestä sakotetaan.
dopE
Lepakko

Post by dopE »

Onko kenelläkään kokemuksia Actiq imeskelytableteista?
zan
Apteekki

Post by zan »

dopE wrote:Onko kenelläkään kokemuksia Actiq imeskelytableteista?
en ole nähnyt ikinä kenellekkään määrättävän saati osastolla jaettavan, edes en ole nähnyt H-kaapissa, eli aika harvinasia varmaan...
nipsunsyoja

Post by nipsunsyoja »

:mrgreen:
Vappu meni mukavasti.
Aloitin kokeilemalla ensi kertaa fentanyyliä. (Olen 19 vuotta käyttänyt kaikenmoisia huumeita ja kannabistakin)

50 mikrogramman laastarista imeskelin hyvien ohjeiden mukaan mukavan palasen. En kerro määriä tai ohjeita, koska ne ovat, kuten pitäisi jo tietää, hyvin henkilökohtaisia.

Siinähän se toimi, kuten minulla opiaatit. Sain mukavat energiat ja hyvän olon. Ihan kivan euforinen ja ei tullut pahoja opiaatteihin monesti liitettäviä sivuvaikutuksia, kuten kutinaa ja pahoinvointia.

Vappupäivänä sitten herätessäni vetäisin puolen millin subutöötit ja nekin toimi kivasti.
Illemmalla söin kaksi 100mg Tramalia (Depot) ja ne alkoi toimimaan yöllä.

Nyt olenkin valvoskellut mukavan ajan ja vajaa tunti sitten aloitin imeskelemään fentanyylilaastarin loppupalasta.
Toimii nyt paremmin kuin isompi ekalla kerralla. Ehkä Tramalit alla voimistavat, enpä tiiä. Kukkapaukut ainakin buustaa hienosti ja maistuu niinkuin aina.

Kirjoitan tämän, koska meinasin koettaa jotain laastarin liuotusta, jotta saisin töpselit. Nyt olen tosi onnellinen, etten tehnyt sitä. Tämä toimii niin hyvin näin.
Keitin kahvit ja kelasin jättää unet väliin ja tehdä biisin koneella. Teen trancea, koska se kuulostaa niin hyvältä nipsuissa.

Toimiikohan nipsujen (MDMA) kanssa tämä fentanyyli hyvin? Ja onko muita kombo-ideoita? (kokemuksia)

Aika vaarallista tämä on juttujen mukaan. Siksi itse otan mieluusti aina alakanttiin ja siitä nostelen sitten oloja.
Parastahan maailmassa on kaikki KANNABIS-tuotteet. ja niistä sen verran, että kun olen joskus lopettanut aineet pitkiksi ajoiksi, on aina ollut kannabis porttini pois huumeista.
Silti sitä välillä tekee mieli hyvistellä ja nautiskella ja en enää anna kaman viedä tai käyttää mua. Käytän kamaa hupiin, joten leimaan itseni nististä erottuvaksi ihanaksi hupikäyttäjäksi.

Ja nyt poltan kukkapaukut. On muikea olo :razz:
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Minulle aika mitäänsanomaton päihde tämä fentanyyli. Hieman buprenorfiinia mukavempi vaikutus mutta todella pieni raja päihtymisen ja ylipäihtymisen välillä.
Assumption is the mother of all fuckups.
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

dopE wrote:Onko kenelläkään kokemuksia Actiq imeskelytableteista?
Image

Ainakin U. S. of A:ssa Aqtiq on fentanyylia tikkukaramellin muodossa. Se vaikuttaa annostelun suhteen kätevältä ratkaisulta. Sitä voi imeskellä kunnes tuntee vaikutuksen olevan sopiva kivunlievitykseen tai viihteilyyn.

Image

Fentora vaikuttaa myös erittäin mielenkiintoiselta tuotteelta. Kyseessä ikeneen asetettava ja suuhun sulava pieni fentanyylia sisältävä tabletti jota on saatavina vahvuuksilla 100-800mcg/tabletti. Tämä tuote olisi luultavasti IV-(väärin)käytössä huomattavasti parempi vaihtoehto kuin fentanyylilaastari. Ainakin annos olisi helpommin arvioitavissa kuin laastarista palasia leikellessä.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Tää fentanyyli on kyl sellane aine et uskoisin et tää tulee lähtee käsistä kuten buprenorfiini, etenkin kun tulee noit uusia vaihtoehtoja joita on helpompi väärinkäyttää. Tosin on hyvä jos noi laastareiden syömisestä tai rännäämisestä johtuvat kuolemat vähenis noiden myötä.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
Freshi
Psykonautti

Post by Freshi »

peltsi wrote:Tää fentanyyli on kyl sellane aine et uskoisin et tää tulee lähtee käsistä kuten buprenorfiini, etenkin kun tulee noit uusia vaihtoehtoja joita on helpompi väärinkäyttää. Tosin on hyvä jos noi laastareiden syömisestä tai rännäämisestä johtuvat kuolemat vähenis noiden myötä.
Oon samaa mieltä siitä, et väärinkäyttö tulee lisääntymään. Et tosin suoranaisesti sanonut niin, mut silti. Sinällään nää uudet vaihtoehdot on huono juttu, koska aika monet ei uskalla fentanyyliä kokeillakaan laastareiden väärinkäytöstä johtuneiden kuolemien takia. Kun tulee parempia väärinkäyttövalmisteita, fentanyyli muuttuu ihmisten mielessä varmaan samaan kastiin bupren ja oksikodonin kanssa, vaikka mun mielestä niistä ei voikaan puhua edes samana päivänä.