Metyylifenidaatti (Concerta, Ritalin, Equasym, Medikinet)

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
DESU
Karvakuono

Re: Concerta

Post by DESU »

En minäkään suosittele ottamaan 54mg ilma tolea. Itse Concertaa ottaessani otin aina puolitetun 54mg-kapselin. Puolittaessa rikkoontuu myös se depot-kuori(?) ja aine imeytyy nopeemmin ja vaikuttaa kivemmin. :D
Penakki
Tuppisuu

Post by Penakki »

Purkillinen noita 18 MG concertoja eksyi käsiin tossa muutama viikko sitten. Aika erilaisia kokemuksia on ollut.

Eka kerta kolmisen viikkoa sitten otin 3 x 18 MG purren, 30 min kesti ja tuli helvetin hyvä olo, pari tuntia kirjottelin kuin kone kaikille, ja sitten loppu kuin seinään. Silmät valaistu ja kaikki olo oli ohi. Kova vitutus oli sen jälkeen kun 11 maissa olin "vesiselvä" ja unta ei saanut ennen aamu kuutta.

Eilen otin illalla kuuden aikaan uuden testauksen, frendi oli vieresellä koneella ja otti noita myös. 4 x 18 MG rouskuttelin tällä kertaa. Neljä tuntia istuttiin siinä, suhteellisen selvä olo (ei tosin tullut tehtyä muuta kuin tuijotettua koneen kuvaruutua) mutta yli kymmentä sekunttia ei voinut olla hiljaa. Harmitti kun ei ollut läheskään samanlainen eufoorinen fiilinki kuin edellisellä kerralla vaikka vaikuttikin pitempään. Parikymmentä minuuttia ennenkuin frendi lähti kotiin, söin yhden 18 MG lisää, eli 90 MG yhteensä. Jonkun aikaa harmitti kun ei ollut enään puheseuraa ja ei innostanut irkata yms. niinkun edellisellä kerralla, mutta alotin sitten jotain juttelemaan irkissä tuhlatakseni aikaa. Musiikkia kun pisti vielä soimaan, niin 30 minuutin päästä oli samantyyliset olot kuin muutamaa viikkoa aikasemmin, ei tosin aivan samanlaiset, mutta helvetin hyvä olo kuitenkin, ja se kesti vielä kolme tuntia. Tällä kertaa vaikutus pieneni pikkuhiljaa ja vitutus ei ollut läheskään niin paha kuin viimeksi. 7 tunnin puhumisen + kirjottamisen jälkeen oli hieman paikat turtana, joten uni tuli suhteellisen nopeasti, vaikka se olivatkin valveunien tapaista. (en ole edes varma että nukuinko vai näinkö valveunia)

Joka kerta olen muuten juonut energiajuomaa + käyttänyt nuuskaa.

Viitisen tuntia sitten heitin viimiset 3 x 18 mg kurkkuun, ja ei ole minkäänlaisia oloja tullut, en tosin odottanutkaan että erityisemmin tulisi, koska useilta henkilöiltä olen kuullut että pari viikkoa kannattaa pitää taukoa jos haluaa toimivan.

Toisaalta, kun olen monesta paikasta lukenut aiheesta, niin monilla toimii monena iltana, sama frendi joka oli eilen seurana otti perjantai-iltana 18 MG ja sai sillä jo mukavan, mutta lievä olon. Eilen hän söi 72 MG ja sai useaksi tunniksi hyvän olon, tänään taas 18 MG ja samanlaisen kuin perjantaina.

Pakolla pistää miettimään että miten on niin erilaista jokasella kerralla, ja menee erilaisia aikoja että alkaa vaikuttamaan. Tulee suhteellisen naurettavalta tuntuvia ajatuksia että toimiiko erilailla sillon kun on seuraa, stressiä, kun kuuntelee musiikkia ja istuu yksin koneella yms. vastaavissa tilanteissa.

Jopas tuli sekava ja pitkä romaani, mut ei voi mitään. :E
chibbo

Post by chibbo »

Itse olen kerran ottanut 54mg Concertaa murskattuna. Klo 18:00 otin ja sain samanlaisen olon kun otan liikaa kofeiinia eli tuntuu kuin vatsassa olisi perhosia. Koko yönä en myöskään nukkunut silmällistäkään, mukavat valveunet tosin.
Toisen kerran koitin 18mg:llä jos vaikuttaisi jotenkin positiivisesti opiskeluun/keskittymiseen koulussa mutta en huomannut mitään vaikutusta.
Penakki
Tuppisuu

Post by Penakki »

7 tuntia sitten otin noi konnat ja nyt kirkastu silmissä ja suu on kuiva, saas nähä tuleeko jopa olojakin.

Aika hassua kyllä. :|
RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter »

[quote="RiotStarter"]Kenelläkää vinkkei miten saa sen ällöttävän kuoren pois?veitsellä lähti keskinkertaisesti ja samalla puolet tavarasta...Voiko näistä erotella vaikuttavan jotenkin? E:Pois turha paska.
2000-luvun sakilainen.
ViCe
Psykonautti

Post by ViCe »

Kuinka nopeasti Concertat vanhenee? Että kauan kestää että ovat käyttökelvottomia?
ViCe
Psykonautti

Post by ViCe »

Tuli syötyä nyt niitä pari vuotta (2-3) vanhoja consuja. 72mg ilman aikasempaa kokemusta. Ja kyllä toimi, yllättävän hyvinkin. :) Kuvittelin noilta vähemmän.
Nuppi_

Post by Nuppi_ »

Alkoholin kanssa tulee tosi hyvä olo mutta seuraavaa päivää en halua edes muistella, kuinka kamalaa se voikaan olla.
Baklan
Karvakuono

Post by Baklan »

Itselläni on vain 18mg lääkitys lievää ADHD:ta varten, enkä ole koskaan enkä luultavasti tulekkaan kokeilemaan
isompia eriä kuin sen 1 depotta per päivä.
Last edited by tRip on Wed 13 Aug 2008, 03:40, edited 1 time in total.
Reason: Ei mitään osto- ja vaihtoilmotuksia
Image
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

No enpä tiedä onko sallittua, vähintään sääntöjä venyttävää kylläkin. :foil:

Jos nyt oikein muistan niin Ritalinit on samaa ainetta kuin Concerta (metyylifenidaatti). Huomattavasti parempi tapa nauttia tätä riivattua myrkkyä kuin Concerta.
Nuppi_

Post by Nuppi_ »

Älkää sitä kuorta nyt pois ottako sillä se sisältää metyylifenidaattia!

Ja nuo ovat paskimpia ryynejä mitä ikinä olen ottanu :)

Epämiellyttävä olo eikä unta saa millään jopa yhdestä 54mg tabusta tuli tollanen huono olo.
w
Psykonautti

Post by w »

Ei toimi mulla oikeestaan ollenkaan, vähän enemmän jaksaa touhuta ja keskittyä mutta sen kummempia "oloja" ei irtoa. Ilman toleranssia ekana päivänä 54mg, seuraavana päivänä aamusta 2x 54mg, kolmantena päivänä viiden tunnin sisään 3x 54mg joista kaksi puolitettuna, eikä seurannu paljoa muuta kuin laskut. :? Enemmänkin laittoi väsyttään. Jos murskattuna piristäis paremmin?
tRip
Moderator

Post by tRip »

w wrote:Ei toimi mulla oikeestaan ollenkaan, vähän enemmän jaksaa touhuta ja keskittyä mutta sen kummempia "oloja" ei irtoa. Ilman toleranssia ekana päivänä 54mg, seuraavana päivänä aamusta 2x 54mg, kolmantena päivänä viiden tunnin sisään 3x 54mg joista kaksi puolitettuna, eikä seurannu paljoa muuta kuin laskut. :? Enemmänkin laittoi väsyttään. Jos murskattuna piristäis paremmin?
Aika hurja annos jo toi 3x54mg..
Yksikin 54mg concerta murskattuna voi aiheuttaa överöintiä, ts. tosi paskan olon. En suosittele.
Concerta on depotti-tabu, niin et se vapauttaa metyylifenidaattia pitkin päivää. Eli vaikutus kestää sen 10-12h.

Metyylifenidaatti tuntuu vaikutttavan muutenkin eri ihmisillä ihan eri tavoin.
Ja itellä se voi kerrasta riippuen joko koomauttaa tai aiheuttaa hyperaktiivisuutta. Annoksen kanssa pitää olla tosi tarkkana. Liian vähän=epämiellyttävä olo, liikaa=epämiellyttävä olo.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Velho
LD50

Post by Velho »

Ite innostuin tästä aineesta. Ei tavinnut kun avata ovi ja lähteä liikenteeseen ni heti ekalla kaverilla oli näitä tässä on jo kohta 45 tuntii valvottu näillä. Alotin 3x54mg ja sitte 3-6 tunnin välein napannu 1-2 54mg.Viime yö oli mielenkiintoinen. Itse ainankin näin lieviä halluja pimeässä/hämärässä. Koko aja popittanu 1200mics,drax,hallucinogeniä.
Ihastuin tähän aineeseen.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Mä otin ekalla kerralla 4 niitä keskivahvuisia Concertoja. Nopea, hyvä olo, mut lasku oli ehkä järkyttävin stimulanttilasku ikinä.

Ismo Alankoa vähän... "Sä olit hiljaa, kun sun ois pitäny huutaa, sä pienen itsemurhan teit..." Semmosta jäätöä oli.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
w
Psykonautti

Post by w »

Velho wrote:Ite innostuin tästä aineesta. Ei tavinnut kun avata ovi ja lähteä liikenteeseen ni heti ekalla kaverilla oli näitä tässä on jo kohta 45 tuntii valvottu näillä. Alotin 3x54mg ja sitte 3-6 tunnin välein napannu 1-2 54mg.Viime yö oli mielenkiintoinen. Itse ainankin näin lieviä halluja pimeässä/hämärässä. Koko aja popittanu 1200mics,drax,hallucinogeniä.
Kerro toki laskuista. :mrgreen:
Velho
LD50

Post by Velho »

w wrote:
Velho wrote:Ite innostuin tästä aineesta. Ei tavinnut kun avata ovi ja lähteä liikenteeseen ni heti ekalla kaverilla oli näitä tässä on jo kohta 45 tuntii valvottu näillä. Alotin 3x54mg ja sitte 3-6 tunnin välein napannu 1-2 54mg.Viime yö oli mielenkiintoinen. Itse ainankin näin lieviä halluja pimeässä/hämärässä. Koko aja popittanu 1200mics,drax,hallucinogeniä.
Kerro toki laskuista. :mrgreen:
no jos niistäkin sitten teki mieli vain huutaa ja itkeä. Ei sen kummempia muuten ihan viihteellinen mut laskuissa olo oli että masentaa ja kaikki on turhaa ja yhyhyy angst angst. Liittyisikö siihe dopamiinin puutteeseen kenties :o

Lisäisin viellä että itse kun ostin noita 15kpl ni tuli valvottuu aika reippahasti noilla 5 päivänä ei pää kestänyt enää lisää noita niin päätin ottaa parin tunnin nokoset ni tuli nukuttua koko päivä.
Itse suosin noita jos pakko kestää hereillä tai pirteenä niin ihan hyvä. Tietysti se skitsoilu ja epävarmuus ei kovi kiva.
haid
Tuppisuu

Post by haid »

näkyykö nää concertat virtsassa, ja kuinka kauan ?
Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo »

haid wrote:näkyykö nää concertat virtsassa, ja kuinka kauan ?
Ei ainakaan mulla näkyny, vaikka kävin testissä pari päivää näiden ottamisen jälkeen...
Taajuuden noustessa huippuun, kaikki mitä aistin, tiivistyi voimakkaan kuohuvasti yhdeksi pisteeksi, joka räjähti auki uskomattomaksi mandalamaiseksi kukaksi.
Mitään muuta ei enää ollut. Vain kaikkeus kauneimmillaan kukassa.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

haid wrote:näkyykö nää concertat virtsassa, ja kuinka kauan ?
Eivät ainakaan perus huumeseulassa etsi metyylifenidaattia.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Anonyymi

Post by Anonyymi »

En tajua miten useimmat dissaa tätä päihdekäytössä... Itellä lasissa joku 70mg ja olo o niinku ois vetäny pienen dosen kokkelia.

Musiikin fiilistely ja paskanpuhuminen kavereiden kanssa on EUFORISTA!

Kivan mietoa menoo mutta nautin silti täysiä.

Toimii uskomattoma miellyttävästi ku redosettaa oikein ja hiljakseen.

Sori meinaa tulla juttua aika kovalla tahdilla... Jatkuu ->
Anonyymi

Post by Anonyymi »

72mg otin aamulla sillee hiljaseen tahtii. Kivat euforiat tuli ja muutenki kivat täpinät. Nyt 5-6 tunnin jälkee alkaa olee enimmät euforiat takana päin, mutta viellä on kivan skarppi olo. Meinaa vaan ärsyttää kun kaikki stimut tuppaa kuivattamaan kurkkua aivan tajuttomasti vaikka kuinka kittaa vettä. Ihanan miedot laskut. Kutkuttelee kahvin kanssa iiiiiiiihanasti :mrgreen:

Ekaa kertaa konsuihin kosken ja todella positiivinen kokemus oli. aion koittaa toistekkin :)

Otin tuossa muuten parin ekan konsun kanssa 10mg propralia, kaveri kertoi että ei kannattais lähtee pelaamaan stimujen kanssa beetasalpaajilla. Mitä riskejä tossa on? Sykettä hidastamaan otin.

edittiä viellä:

Kuullostaa muuten tanssimusiikki 'pikkusen' euforiselta ja tanssiminen myös. <3 uuuuuuuuuh

Kyllä tää aina pirin hakkaa
tRip
Moderator

Post by tRip »

Anonyymi wrote:Otin tuossa muuten parin ekan konsun kanssa 10mg propralia, kaveri kertoi että ei kannattais lähtee pelaamaan stimujen kanssa beetasalpaajilla. Mitä riskejä tossa on? Sykettä hidastamaan otin.
Mulla propralia just määrätty stimu-tykytykseen.

Se on jännä miten joidenki pumppu vaan kestää ihan överiannoksia metyylifenidaattia.
Mulla jo 20mg kerralla pistää pumpun hakkaamaan tosi epämiellyttävästi. Vähänku ois ihan liikaa kahvia nauttinu.
Keep it unreal.

sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

tRip wrote:
Se on jännä miten joidenki pumppu vaan kestää ihan överiannoksia metyylifenidaattia.
Mulla jo 20mg kerralla pistää pumpun hakkaamaan tosi epämiellyttävästi. Vähänku ois ihan liikaa kahvia nauttinu.
En tiedä metyylifenidaatista, mutta ainakin amfetamiinien ja kokaiinin kanssa beetasalpaajat eivät ole hyväksi, alfa-adrenergiset reseptorit kun eivät salpaudu. Seurauksena verisuonten liiallista supistumista. http://en.wikipedia.org/wiki/Adrenergic_receptor
SR White. 2002. Amphetamine toxicity. Semin Respir Crit Care Med. 23(1):27-36.
ß-blocking agents should be avoided because unopposed a-receptor-mediated vasoconstriction could result in increased blood pressure or coronary artery vasoconstriction. The combined a and ß-receptor blocking effects of labetalol would seemingly make it a logical choice except that the a-blocking effects are relatively weak. Hypertension could be managed with an a-receptor blocking agent such as phentolamine or with direct-acting vasodilators such as nitrates, hydralazine, or nitroprusside.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Velho
LD50

Post by Velho »

Kaveri veti överit jonkun 7-14 kpl söi 54mg ja on nyt suljetulla osastolla.
D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S »

Velho wrote:Kaveri veti överit jonkun 7-14 kpl söi 54mg ja on nyt suljetulla osastolla.
Oliko kaveris vähän tyhmä/tietämätön? Ikävää että tollasta käy mut voivoi jos lähtee popsimaa metyylifenidaattia kuin kofeiinitabui. 54mg ilman toleja voi olla jo liikaa, niin lähde siihen syömään sitte 7-14-kertainen annos :roll:
"Taste
Velho
LD50

Post by Velho »

D.E.S wrote:
Velho wrote:Kaveri veti överit jonkun 7-14 kpl söi 54mg ja on nyt suljetulla osastolla.
Oliko kaveris vähän tyhmä/tietämätön? Ikävää että tollasta käy mut voivoi jos lähtee popsimaa metyylifenidaattia kuin kofeiinitabui. 54mg ilman toleja voi olla jo liikaa, niin lähde siihen syömään sitte 7-14-kertainen annos :roll:
Juu en oo seurannu tätä ketjuu mut joo. Kaverilla on jonkin asteen tolet tähän mut sil on paha tapa ottaa ain liikaa ja ruveta rähisee ja muutenkin jonkin asteen mielenvikainen.. liittyen hänen menneisyyteen muttei siitä enempää. Hölmö se ainaki on.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Onko ketkään purkanut näitä concertoja, nokittamista varten.

1. Ulkokuori pois
2. Harmaa osa pois tabletista
3. Vahakerros pois

Eikös tuo tolleen pitäisi olla ihan hyvä snorttaamiseen. Vai onko siinä tabletissa jotain jatkeaineita, mitkä muuttuu nenässä sementiksi?
tRip
Moderator

Post by tRip »

Poliklinikka wrote:Onko ketkään purkanut näitä concertoja, nokittamista varten.
No huhhuh, täytyy olla aika sinnikäs veijari jos moiseen ryhtyy..
Keep it unreal.

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

tRip wrote:
Poliklinikka wrote:Onko ketkään purkanut näitä concertoja, nokittamista varten.
No huhhuh, täytyy olla aika sinnikäs veijari jos moiseen ryhtyy..
:lol:. Kiinnostaa kokeilla :mrgreen: :lol:.

E: Tuon pillerin "limaisuus" ei lähde pelkästään purkamalla. Eli se pitää erotella kemikaaleilla!