Psykedeelien fyysisten haittavaikutusten minimointi

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
mauseri
LD50

Psykedeelien fyysisten haittavaikutusten minimointi

Post by mauseri »

niin, onhan tästä jo puhuttu monessa eri ketjussa, mut ne ketjut alkaa olla jo niin pitkiä, että sieltä etsiminen käy hermoille.. aattelin et tänne vois postailla menetelmiä, miten "valmistaa" matkailu aineksensa, niin että fyysiset oireilut jää minimiin..
asia tuli mieleeni, kun lähes kaikkia luonnon psykejä keitellään/kuoritaan/liotellaan ja ties mitä.

HBWR= monet valittavat nauseaa, jota mulle ei oo koskaan niistä tullut. kuoritteko kuinka huolella siidut? itse kuorin sen "höttökerroksen" ja sen alla olevasta tummasta kerroksesta suurimman osan. maku on oikeestaan hyvä, juuri pureskelin 5kpl suurella ruokahalulla :D .
eilen kuorin ehkä hieman huolimattomasti 8kpl ja matkan loppuvaiheessa maha meni kuralle,
mitä ei ennen ole hbwr tapahtunut. matkan loputtua alkoi jalkoja hieman särkeä niin otin parasetamolia ja laitoin jalkoihin hirudoid fortea, ne poistivat jalkasäryn lähes kokonaan.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Ahab

Re: Psykedeelien fyysisten haittavaikutusten minimointi

Post by Ahab »

Mun mielestä ei kannata lähteä siitä että mitä voin tehdä itse aineelle. Sulla voi olla vaikka puhdasta meskaliinia ja silti tulla fyysisesti ikävä olo.
Ei se aineen puhtaus vaan se sisäinen puhtaus. Terveet elintavat.

Sitten poppakonstina voisin heittää että 2C-E nauseassa on auttanut heittää sangollinen kylmää vettä niskaan. Jotenkin laukaisee kaiken jännityksen ja tulee tosi elämäntäytteinen olo. Kylmä ei muutenkaan tunnu niin negatiiviselta asialta serotonergisten psykedeelien kanssa. Mukava tietysti mennä saunaan sen jälkeen.

Jossain vaiheessa poltin pilveä kumotakseni nauseaa mutta pilvi ikävästi sumentaa psykedeelien kirkkautta joten mielummin en käytä sitä tuohon tarkoitukseen. Jos on ottanut jotain stimulanttisempaa psykedeeliä niinkuin vaikka bromoa niin pilvi voi olla laskuvaiheissa ihan jees fyysisen puolen ylläpitämiseksi ja että saa ylipäätään syötyä.
osu_ja_uppos
Psykonautti

Post by osu_ja_uppos »

HBWR itse kuorin huolella, ja lopuksi nopea poltto turpo sytkällä niin että uloin kerron kuivuu. Sitten jauhaa pieneksi silpuksi ja gelatiinikapselin sisään.
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Juurikin mitä Ahab kertoi että elää terveellisesti. Itse käytän pääasiassa dxm:a 1-4 kertaa kuukaudessa (sun muita huumeksia). En ole huomannut mitään haittavaikutuksia kohtuullisesti käytettynä, paitsi psyykkinen dxm-riippuvuus. Liikunta, ravinto, lepo ym. ja kaikki tietenkin sopivassa balanssissa vaikka välillä ne pääsee kyllä unohtuun tai lipsumaan.

Paha olo helpottaa usein oksentamalla. Keho on muutenki luotu kyllä kestämään rasitusta ja tarvitseekin sitä. Tietyissä rajoissa tietenkin ja kyllähän sen tuntee jos jotain käyttää liikaa tai liian usein. Kannabis passivoi, alkoholi tekee tosi kipeeksi, suola ja eläinrasvat aiheuttaa sydän ja verisuonitauteja jne... Mä en itse muista koska olisin ollut vaikka flunssassa viimeks. Viime keväänä tulin kipeäksi kun käytin liikaa buprenorfiinia, mut se nyt onkin vähän eri asia, siis fyysinen riippuvuus. Hyi.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Opiskele parikymmentä vuotta biokemiaa, orgaanista kemiaa, psykofarmakologiaa, mystiikkaa, psykologiaa ja fysiologiaa ja kehitä parempia psykedeelejä. Niin ne tekee tuolla rapakonkin takana...
Teknologia ja kehitys on äärimmäisen kaunista.

Ahab wrote:Mun mielestä ei kannata lähteä siitä että mitä voin tehdä itse aineelle. Sulla voi olla vaikka puhdasta meskaliinia ja silti tulla fyysisesti ikävä olo.
Ei se aineen puhtaus vaan se sisäinen puhtaus. Terveet elintavat.
Allekirjotan. Tavallaan. Niillä psykedeeleillä mitä tänäpäivänä on, ja mitä on yleisesti saatavilla on aika hyödytöntä yrittää muuttaa sitä ainetta jotenkin, vaan tosiaan kannattaa panostaa siihen ruumiin ja mielen terveyteen. Mut kaikkia noita siemeniä yms. kantsii kyl valmistella, koska niissä voi olla vähän sitä sun tätä joka sit aiheuttaa sitä pahaa oloa. Esim. pävänsinin siemenissä ja varmaan hbwr siemenissä on luonnollisesti tietyn tyyppisiä syanideja pinnalla, jotka varmasti aiheuttaa jotain fyysistä. Sama sit muilla kasveilla ja kasvivalmisteilla.

Mut sit niinku ahabi tavallan sano, oksentelukin on tosi psykofyysistä loppupeleissä. Et vaikka ruumis olis muka terve ja pää ei, niin ei sekään toimi. En kyl usko, että ruumis voi olla terve jos pää ei. Toi kuuma <-> kylmä vaihtelu on kyl mielenkiintonen. Herättää kropan kummasti. Sit yks millä voi yrittää lääkitä huonovointisuutta on erilaiset hajut. Siis voimakkaat eteeriset yritit.

Mut pääasiassa lähtisin valmistautumaan muuttamalla ruokavalion jo paria päivää ennen tosi kevyeksi ja puhtaaksi (->terveelliseksi). Ei raskaita ruokia ja ei paljoa proteiinia. Etenkään sit ku syö niitä deelejä, niin sitä ennen ei missään nimessä mitään raskasta ja huonosti sulavaa. Ei kuitenkaan oo kiva olla nälissään, joten pitkäkestosia hiilareita on hyvä tankata. Hedelmät on tähän varmaan parhaita. Sit täysjyväviljat, joista saa kans ihan hyvin proteiinia. Esim. puurot sulaa hyvin ja pitää kylläsenä.

Ja kun nyt erityisesti noi hbwr siemenet nousi puheeksi. Niin tekisin niistä ehottomati vesiekstraktin, enkä nauttis siemeniä sellasenaan. Meksikossa kun on erilaisia samoja aineita sisältäviä siemeniä pureskeltua jo jokunen sata vuotta, niin on ilmeisesti aina tehty kylmävesierottelu siemenistä (Ololiúqui 'Rivea corymbosa').

RoboPoski wrote:Juurikin mitä Ahab kertoi että elää terveellisesti. Itse käytän pääasiassa dxm:a 1-4 kertaa kuukaudessa (sun muita huumeksia).
Tota ei voi kyl edes hyvällä tahdolla sanoa terveelliseks. Ehkä joku kerta kk dxm menis niin et voisin ohittaa 'elää terveellisesti' fraasin, mut viikon välein...huhhuh. DXM ei millään voi olla edes terveelliseen päin noin usein käytettynä. Ei se nyt muutenkaan mikään terveysjuoma ole, mutta siis tota vois hyvällä mutulla ja huonoilla lähteillä (joita en jaksa ettiä) sanoa jo haitalliseks. Etenkin isoilla annoksilla dxm on tosi kyseenalanen, ja ihan perusteltua olettaa sen olevan haitallista aivoille. Puhumattakaan nyt siitä et viikon välein on dexmiä juotava, siis noin niinku psykologiselta kannalta.
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Kalastaja wrote:
RoboPoski wrote:Juurikin mitä Ahab kertoi että elää terveellisesti. Itse käytän pääasiassa dxm:a 1-4 kertaa kuukaudessa (sun muita huumeksia).
Tota ei voi kyl edes hyvällä tahdolla sanoa terveelliseks. Ehkä joku kerta kk dxm menis niin et voisin ohittaa 'elää terveellisesti' fraasin, mut viikon välein...huhhuh. DXM ei millään voi olla edes terveelliseen päin noin usein käytettynä. Ei se nyt muutenkaan mikään terveysjuoma ole, mutta siis tota vois hyvällä mutulla ja huonoilla lähteillä (joita en jaksa ettiä) sanoa jo haitalliseks. Etenkin isoilla annoksilla dxm on tosi kyseenalanen, ja ihan perusteltua olettaa sen olevan haitallista aivoille. Puhumattakaan nyt siitä et viikon välein on dexmiä juotava, siis noin niinku psykologiselta kannalta.
Kait sitä nyt hyvällä tahdolla voi sanoa. Saattaahan se olla viikon välein olla haitallista, mutta elämän laadun kannalta se on mulle melko tärkeä aine. Vaikuttaa pitkään mielialaan, joka taas palkitsee paremmilla ja terveellisemmillä elintavoilla. Ja en ole tänä vuonna ottanut vielä dexmiä kertaakaan. :mrgreen: Joskus menee kuukausi ottamatta, joskus pari päivää putkeen. Vakavan masennuksen ja vakavan päihdeongelman kanssa eläessä joutuu tekemään asioita jotka saattaa jopa radikaalisti lyhentää elinikää, mutta valitsen mielummin lyhyemmän rikkaan elämän kuin pitkän ja tylsän. Saattaa kuulostaa myös hullulta että otan dexmiä ahdistukseen, mutta se vaan toimii.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mulla usein psyykkinen pahoinvointi matkoilla voi ilmetä fyysisenä pahoinvointina ja toisinpäin.
Oikeestaan se riippuu siitä miten osaa kanavoida erilaisia tuntemuksia.

Fyysiset, kuin myös psyykkiset voinnit paranee parhaiten saunalla ja hyisessä vedessä pulikoinnilla.
tohonkin voi sit jäädä koukkuun :!:
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

RoboPoski wrote:Saattaa kuulostaa myös hullulta että otan dexmiä ahdistukseen, mutta se vaan toimii.
Yhdyn niin kovaa kuin vain voi. Tuntuu jotenkin, että koko DXM aina parantaa kehoni hetkellisesti lähes todella kovaa ja myös toimii melkein kuin joku ahdistukseen sopiva depotti lääke. Tämä tekee mun mielestä mulle hyvää, en toisaalta taida enään käyttää niin usein kuin ennen, mutta kyllä tätä kerran pari kuussa menee :D

Meskaliinissa oli samanlaisia vaikutuksia mun mielestä. Erittäin vahvasti kehoa ja mieltä parantava aine tuntuu tuo olevan.

Psyykkinen ja fyysinen pahoinvointi on sellasia, että kummatkin toimii ulos ja sisään. Jos on paha olla sisältä tulee se helposti ulos, jos on keho heikossa kunnossa niin se tulee psyykkeessä ulos...
Ahab

Post by Ahab »

RoboPoski wrote:...valitsen mielummin lyhyemmän rikkaan elämän kuin pitkän ja tylsän.
Eikö ole mahdollista valita rikasta ja pitkää elämää tai tylsää ja lyhyttä elämää?
RoboPoski wrote:Saattaa kuulostaa myös hullulta että otan dexmiä ahdistukseen, mutta se vaan toimii.
Perustuisikohan toi samaan kuin ketamiinin masennusta lääkitsevä vaikutus.
http://en.wikipedia.org/wiki/NMDA_receptor_antagonist
Noille aiheille löytyy sitten omat ketjunsa jos kiinnostaa.
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Hehe, mä luulen että lyhyt ja tylsä elämä ois kaikista vaikein toteuttaa, kun kuitenkin haluaa nauttia ja elää. Ehkä pitäis ruveta viljelemään sieniä. Se on toinen ajatusten ja mielen hoito- ja oikokeino.

Olen melkein vakuuttunut kaikkien dissosiatiivien antidepressiivisesta vaikutuksesta. Ketamiinia en ole kokeillut, mutta olen lukenut aiheesta. Dxm on taas konkreettisesti koettu masennuslääke. Konkreettinen, on se hiano sana.

Etsin yhä sitä sopivaa ja mahdollisimman haitatonta keinoa pysyä polulla. Sienet olisi nättejä, täytyykin käydä vilkuilemassa onko itiöiden tilaaminen enään lainkaan mahdollista. Pisti tuo Kalastaja vähän miettimään noita dexmimääriä, mutta en lopeta kokonaan IKINÄ! Jos ressu menee reseptille niin menen lääkäriin ja sanon että muu ei nyt auta, ressua on saatava jumalauta! Edes pari kertaa kuussa pliiiiiiiiiiiis... :mrgreen:
dredi
LD50

Post by dredi »

Itiöitä tilatessa kannattaa katsastaa shroomeryn sponsorit. Nämä ovat tunnetusti luotettavia ja edullisia välittäjiä joilta saa laadukkaita itiöitä monenlaisista lajeista ja lajikkeista.

http://www.shroomery.org/sponsors.php
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
bom
Lepakko

Post by bom »

1) Kannabis - tunnetaan pahoinvointia lievittävästä vaikutuksestaan. Tosin myös psykedeelinen aine, mikä on hyvä ottaa huomioon muita deelejä nauttiessa.

2) Inkivääri - Itse haudutan tuoretta juurta kuumassa vedessä ja juon. Löytyy myös kaikenlaisia valmisteita, esim. kapseleina luontaistuotekaupasta.

3) Piparminttu - En ole käyttänyt tähän tarkoitukseen, mutta sillä sanotaan olevan pahoinvointia lievittävä vaikutus myös. Nauttiminen onnistunee myös yrttiä hauduttamalla, vaikka luontaistuotekaupoista löytynee erilaisia piparminttuvalmisteita.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
Kalastaja

Post by Kalastaja »

RoboPoski wrote:Pisti tuo Kalastaja vähän miettimään noita dexmimääriä, mutta en lopeta kokonaan IKINÄ! Jos ressu menee reseptille niin menen lääkäriin ja sanon että muu ei nyt auta, ressua on saatava jumalauta! Edes pari kertaa kuussa pliiiiiiiiiiiis... :mrgreen:
Liityen tohon mitä ahabi sanoi, siis että ketamiinia on käytetty onnistuneesti masennuksen hoitoon. Niin kannattaisi varmaan kokeilla käyttää deksmiä ihan pieniä annoksia (< 100 mg tms.), niin että se ei aiheuta voimakkaita psykoaktiivisia vaikutuksia. Ketamiinia on ainakin onnistuneesti käytetty alle psykoaktiivisilla annoksilla, niin että sen masennusta auttavat/ehkäisevät vaikutukset on kestänyt jopa viikkoja. Tietty deksmiä vois kokeilla vielä pienmpiä annoksia, jopa alle 50mg ihan tohon masennuksen hoitoon.

Ei mikään huono vaihtoehto vaikeasti saatavalle ketamiinille. Jos olis ketamiinia helposti saatavilla suosittelisin kyl sitä mielummin, koska se on astetta turvallisempaa kuin deksmi. Mut masennuksen ja ahdistuksen hoitoon kannattaa ehdottomasti sisällyttää jotain terpaiaa. Kognitiivinen terapia ilmesesti toimii joksenkin hyvin. Ja viel paremmin yhdessä lääkehoidon kanssa. Kognitiivisessa terapiassa opetetaan just sitä kuinka sun ajattelumalli "olen masentunut", vaan pahentaa sitä masennusta, vaikka toisenlaisella ajattelulla ja toiminnalla olisit paljon terveempi.

Raportoikaa ihmeessä miten deksmi toimi pienillä annoksilla kunhan olette kokeilleet. Olis ainaki paljon vähemmän haitallinen ja helpompi vaihtoehto full-blown deksmeilylle.
--

Ketamiini auttaa masennukseen
viewtopic.php?f=17&t=463
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Kalastaja wrote:
Raportoikaa ihmeessä miten deksmi toimi pienillä annoksilla kunhan olette kokeilleet. Olis ainaki paljon vähemmän haitallinen ja helpompi vaihtoehto full-blown deksmeilylle.
Menee kyllä kohta off topikiksi... Itse olen käyttänyt dexmiä siinä 1 plateaun kohdalla, tämä on oikeasti erittäin kiinnostava plateau, esim uiminen, urheilu ja ihan peruspuuhastelu on hauskaa. Jossain määrin erittäin hyvä vaihtoehto opiaatti kuosaamiseen. Kannattaa myös kokeilla. Voisi kokeilla tässä lähiaikoina tuota dexmitystä taas pitkästä aikaa erittäin matalilla annoksilla, mulla voisi olla jotain 300 mg.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Tarkotin nyt oikeesti jotain matalaa. Ei 1 plateu vaan selvästi sen alle.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Kalastaja wrote:Tarkotin nyt oikeesti jotain matalaa. Ei 1 plateu vaan selvästi sen alle.
Nyt rupee meneen off topiksiksi vois vaihtaa ehkä tämän johonkin dxm topikkiin... Mut siis mun kohdalla (lue en saa mitään tunteita enään kunnolla alle 1000 mg annoksista... :D ) niin mun pitäis vetästä tonne 1 plateauhun...

Toinen muuten jotenka tätä vois kokeilla on sellaisena hoitometodina kuin mitä tuo ibogaini hoito on? Siis vedetään pari viikkoa dexmiä ja katsotaan mitä tapahtuu?

Mää ja roboposki varmaan ilmouttaudutaan tähän testiin? ;)
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

100mg päivähän ois suunnilleen sama kun ohjeen mukainen annostus yskän hoitoon eli 30mg 3:sti päivässä. Yhtälöötä öö, 200ml:n pullon pitäis kestää n.6,66 päivää? Miks pikkupullo maksaa 6,66e? (ohi-potic) Mut joo, mä kokeilen tätä juttua eli ohjeen mukaisella annoksella ja tutkin onko sillä vaikutusta mielialaan. Perjantaina tuli otettua stimulanttia joten odottelen vielä päivän pari että kemia palautuu suunnilleen normaaliksi tuolla pääkopassa.

Raportoin, mutta mihin ku tääkin on ohi aiheesta.
Ahab

Post by Ahab »

RoboPoski wrote:Raportoin, mutta mihin ku tääkin on ohi aiheesta.
Aloita uusi ketju. Vaikkapa "Masennuksen hoito NMDA reseptorin antagonisteilla".
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Mun aivokoppa on tuottanu ajan myötä sellaisen kuvan varsinkin kasviperäisistä psykoaktiiveista, että kitkerä maku ja nauttimista seuraava fyysinen pahoinvointi ovat näissä kasveissa estämässä tahatonta nauttimista ravinnoksi. Maun ja pahoinvoinnin taakse on piilotettuna niiden psykoaktiiviset vaikutukset niille, jotka tarkoituksellisesti näitä vaikutuksia etsivät. Nauttijan tulee siis päästä tämän hidasteen yli selkä suorana, jotta voi ylipäätään kokea piilotetut vaikutukset. Mitä kärsivällisemmin(sanan varsinaisessa etymologisessa merkityksessä; kärsimys) maun ja nausean kestää ja mitä tyylipuhtaammin tästä suoriutuu, sitä selkeämmin ja kokonaisvaltaisemmin tämä piilotettu vaikutus aukenee. Samaa kelaa käänteisesti käyttäen näkisin siis että mitä enemmän makua pakenee tai sitä yrittää muuttaa, sitä kauemmas pakenee itse kokemusta ja psykoaktiivisia vaikutuksia. Tähän näkemykseen yhdistyy myös käsitykseni siitä, miten pitkälle helpoilla fikseillä voi päästä ja vastaavasti mitä kärsimyksellä voi saavuttaa. Tosin toiselle helppous voi olla avain puhtaasenn kokemukseen, joten kenenkään ei tule nähdä tässä luupissa mitään järkevää, vaan pikemminkin nähdä nämä kelat mystisyyden ja vapaan assosiaation tuotoksena.

Jos asiaa tarkastelee taas sitten siltä kannalta, miten vahvistaa omaa selviytymistä tästä luonnon luomasta esteestä psykoaktiivisissa aineissa, niin nimenomaan tuo Ahabin näkökulma terveellisistä elintavoista kolahtaa kyllä minunkin pirtaani täydellisesti.
Image
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Jos nyt ihan käytännön vinkeissä pysytellään, niin asia jota ei usein oteta huomioon on annostamiseen käytetty aika. Eli kun nauttii pienemmissä erissä substanssin pidemmällä aikavälillä, niin vaikutukset ei puske kertaheitolla päälle. Toisaalta nousut on sitten miedommat ja kokemuskin lievempi, eli jos intensiteettiä hakee niin ei paras keino. Ja jos pienikin annos riittää aiheuttamaan pahoinvoinnin niin siinä sitten pitkitää myös nousupahoinvointia lyhyen, purgan taltuttaman nausean sijaan.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Mahtavia keloja Fool, kiitos <3
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Mahan sekoilua koskevista toimenpiteistä lainaus eräältä toiselta foorumilta:
Sienten ja muiden psykedeelien aiheuttama pahoinvointi johtuu paljolti (ellei yksinomaan) siitä, että kyseiset molekyylit tökkivät 5-HT3-reseptoria.

Tämän tyypin serotoniinireseptorit ovat levittäytyneet autonomisista reflekseistä vastaavalla ydinjatkeen alueella siten, että niiden stimulaatio johtaa välittömään oksetusrefleksiin. Ruoansulatuskanavassa niiden on tarkoitus aiheuttaa paskatusta.

Mainitusta syystä kyseisten reseptorien toimintaa rajoittavia 5-HT3-antagonisteja käytetään pahoinvointilääkkeinä mm. kemoterapian yhteydessä. Ehkä joku voimakkaista matkapahoinvoinneista kärsivä voisi kokeilla lääkitä itseään tuollaisella? Nähdäkseni sen ei pitäisi ainakaan vaikuttaa trippiin negatiivisella tavalla; vaikuttaa siltä, että kyseisen reseptorin funktio on aiheuttaa lähinnä paskoja fiiliksiä ja muiden reseptorien aktivoituminen tuottaa psykedeliaa.

Itseasiassa mm. inkivääri ja sitruuna sisältää suuria määriä monoterpeenejä, jotka toimii 5-HT3-antagonisteina.

Jännästi toi reseptori eroaa muista 5-HT-ryhmän edustajista merkittävästi siten, että se on (hyvin nopeasti vastetta tuottava) ligandin säätelemä ionikanavareseptori, siinä missä muut serotoniinireseptorit on G-proteiinikytkentäisiä (välittäen signaaleja huomattavasti hitaammalla tahdilla) - eli itseasiassa se on enemmän sukua nikotiinia vastaanottavalle asetyylikoliinireseptorille kuin muille serotoniinireseptoreille.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
hörhö
Psykonautti

Post by hörhö »

Tiedä kuuluuko tänne varsinaisesti mutta tuosta foolin tekstistä tuli mieleen kun dexmiäkin kun ottaa ja se pahoinvointi siinä nousuis on sitä kärsimystä alkuun sitten kun oksentaa se on toiminut itselläni jotenki puhdistavana kokemuksena jopa ekstaattiselta välillä tämän jälkeen on hyvä mieli kun vähän haukkoo happea.
Pitää olla välillä sekaisin jotta saisi ajatukset selkeäksi tai sitten olen enemmän sekaisin selvinpäin.