Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
korolli
Apteekki

Re: Subutex

Post by korolli »

growy wrote:Kyseistä substanssia alkaa pyöriin jo liikaaki edes vaikka kuinka sanoo vastaan että ei kiitos niin väkisin yritetään tyrkyttää..perhana.
Joo, nykyään saa helpommin buprea kuin savuja.
Minun puolestani tämä subutex-paska voitaisiin hävittää tältä maapallolta. Tai ainakin täällä Etelä-Suomessa tämä lääke on koukuttanut niin monia ihmisiä että meikäläistä kiukuttaa ihan oikeasti.

SUBUNISTEILLE:
Et varmaan edes kärsi niin pahoista refloista että käyttösi todella haittaisi elämääsi (ainakin omasta mielestäsi), mutta otappa järki käteen ja mieti onko kannattavaa juosta joka toinen päivä säätämässä jotain törkeän ylihinnoteltuja subunappeja, vetää niitä (todennäköisesti) hihaan ja pysyä terveenä päivän-pari.
TE OLETTE VITUN TYHMIÄ! IMHO

Mulla ei tule bupresta edes kovin hyvät oltavat jos vedän kolme päivää putkeen, hukkaan menee.
2 päivää putkeen on max.
Ideaali olisi n. pari kertaa kuussa. Silloin toimii, ja hyvin.

Nimim. Kolmesta parhaasta kaverista 2 ollut subukoukussa jo vaikka kuinka monta vuotta ja kolmas seuraa samoja jalanjälkiä. Tekee mieli vetää niitä kuonoon aina kun kuulee "oon täs vähän kipeenä", saatanan ääliöt!
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

korolli wrote:
growy wrote:Kyseistä substanssia alkaa pyöriin jo liikaaki edes vaikka kuinka sanoo vastaan että ei kiitos niin väkisin yritetään tyrkyttää..perhana.
Joo, nykyään saa helpommin buprea kuin savuja.
Minun puolestani tämä subutex-paska voitaisiin hävittää tältä maapallolta. Tai ainakin täällä Etelä-Suomessa tämä lääke on koukuttanut niin monia ihmisiä että meikäläistä kiukuttaa ihan oikeasti.

SUBUNISTEILLE:
Et varmaan edes kärsi niin pahoista refloista että käyttösi todella haittaisi elämääsi (ainakin omasta mielestäsi), mutta otappa järki käteen ja mieti onko kannattavaa juosta joka toinen päivä säätämässä jotain törkeän ylihinnoteltuja subunappeja, vetää niitä (todennäköisesti) hihaan ja pysyä terveenä päivän-pari.
TE OLETTE VITUN TYHMIÄ! IMHO

Mulla ei tule bupresta edes kovin hyvät oltavat jos vedän kolme päivää putkeen, hukkaan menee.
2 päivää putkeen on max.
Ideaali olisi n. pari kertaa kuussa. Silloin toimii, ja hyvin.

Nimim. Kolmesta parhaasta kaverista 2 ollut subukoukussa jo vaikka kuinka monta vuotta ja kolmas seuraa samoja jalanjälkiä. Tekee mieli vetää niitä kuonoon aina kun kuulee "oon täs vähän kipeenä", saatanan ääliöt!
Hyvä avautuminen. Tottahan tuo on pääpiirteittäin. Monen nuoren elämä menee rempalleen aluksi harmittoman tuntuisella subun imuttamisella. Siinähän se, kun kaverit toimivat markkinamiehinä ja hehkuttavat hyvää oloa ja sitä että tätä ei voi vetää yksinään tappavaa yliannostusta ja on vielä muka lääkepuhdasta. Ainakin IV-käytön osalta puhtaus puheet on bullshittiä. Pumpuli ei filtteröi kunnolla pieniä maissitärkkelys ja kalkki hiukkasia jotka kerääntyvät ohuisiin hiussuoniin ainakin keuhkoissa ja silmänpohjassa. Tuossa linkki testiin jossa temgesicistä ei pumpuli merkittävästi poistanut sidosaineita. Subussa on melkein yhtä paljon ja about samat jatkeet. http://www.drugtext.org/library/articles/scott01.htm

Kamalaa hintaa huudetaan kyllä täällä lääkenapeista jota Ranskasta voi käydä ostamassa muutaman euron kappalehintaan. Taitaa olla joku max 10€ nappi normi hinta keskieuroopassa, missä heroinistit käyttävät subuja pääosin hätävarana tai vieroitukseen. Onhan se aluksi halpaa kun 0.5-1mg riittää vuorokauden kuoseihin, mutta säännöllisessä käytössä ja toleranssin noustessa sitten todella kallista.

Vaatii kyllä helvetisti itsekuria lopettaa bupren päivittäiskäyttö jos se on jatkunut jo vuoden tai enemmän. Kyllä se oikeasti vaikeuttaa elämistä. Monen mielestä subureflat on keston taka vittumaisemmet kuin jopa heroiini viekkarit. Sitä on ensin 2-4 viikkoa refloissa ja reflojen loputtua masennus vaivaa, ahdistaa ja elämä vituttaa vielä monta kuukautta. Se on niin helppo sortua ja ottaa vain vähän jos samaa kaveripiiriä näkee päivittäin. Sitä pitäisi melkein vaihtaa kuvioita ja kavereita muutamaksi kuukaudeksi. Mä olen kyllä pystynyt lopettamaan pari kertaa opakoukun seinään, mutta mitä olen tuttuja katsellut, niin ei se kaikilla yhtä helppoa. niin moni hakeutuu ensin korvaushoitoon tai ei vaan pysty lopettamaan.
tRip
Moderator

Post by tRip »

korolli wrote:Minun puolestani tämä subutex-paska voitaisiin hävittää tältä maapallolta. Tai ainakin täällä Etelä-Suomessa tämä lääke on koukuttanut niin monia ihmisiä että meikäläistä kiukuttaa ihan oikeasti.
Subutexhan on nimenomaan tarkoitettu _vieroituslääkkeeksi_
Paskaa se on päihteenä, ja hyvä niin. Sellaisia lääkkeiden pitäisikin olla. Lääkkenä hyviä, mutta päihteenä paskoja.

Jotkut tosissaan tuntuvat saavan tästäkin jotain iloa irti..
Kuka hankkii riippuvuuden mihinkin..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
MaZa1
Karvakuono

Post by MaZa1 »

Kyllähän tota on tullu testattua ja itellä tuli ainakin tosi mukava olo vaikka välillä laatta lensi mut sit ku oli oksentanu ni sama hyvä olo jatku.
Hyvä tapa on ostaa ehk 5e per nenä tota ni ei tuu otettua liikaa eikä välttämättä tuu monen päivän putkiakaan
growy
Kameleontti

Post by growy »

Hyvänkokonen laini meni alas joku vähä alle tunti sit,grammamäärästä ei tietoo mutt perhana ku lepposaa.
Yeah. 8)
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna »

growy wrote:Itse en oo oikeen Subusta koskaan tykännyt,pari kertaa ottanu nokkaan.. eioo oikeen mun juttu hirveesti noi kovimmat jarrut.. :roll:
growy wrote:Hyvänkokonen laini meni alas joku vähä alle tunti sit,grammamäärästä ei tietoo mutt perhana ku lepposaa.
Yeah. 8)
Näin se käy :)
zero
Kameleontti

Post by zero »

subutex/suboxone <3

vittu et on tylsää, tulee taas kirjoteltuu. :D
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
mauseri
LD50

Post by mauseri »

MaZa1 wrote:Kyllähän tota on tullu testattua ja itellä tuli ainakin tosi mukava olo vaikka välillä laatta lensi mut sit ku oli oksentanu ni sama hyvä olo jatku.
Hyvä tapa on ostaa ehk 5e per nenä tota ni ei tuu otettua liikaa eikä välttämättä tuu monen päivän putkiakaan
HÄH 5 euroko?mihin ihme hintaan saat niitä.oulun suunnalla kadulla maksaa joskus jopa yli 100€/8mg.lopetin subujen oston sillon kun hinta nousi yli 50€ kappale.mulle subua nokkaan tai hihaan on 0,5-1mg sopiva annos.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
trama
Psykonautti

Post by trama »

En tiede mitä tehdä auttakaa.... subut ahistaa nykyään aina ku vetää ja tulee outoja katkoksia joissa ei tiede missä on... valveunia?
growy
Kameleontti

Post by growy »

Lymykonna wrote:
growy wrote:Itse en oo oikeen Subusta koskaan tykännyt,pari kertaa ottanu nokkaan.. eioo oikeen mun juttu hirveesti noi kovimmat jarrut.. :roll:
growy wrote:Hyvänkokonen laini meni alas joku vähä alle tunti sit,grammamäärästä ei tietoo mutt perhana ku lepposaa.
Yeah. 8)
Näin se käy :)
Kiusaus on aika kova kyseiseen substanssiin,liian helposti saatavilla.. :roll: Saahan tuosta hyvät fiilikset mut nuokkuminen menee vähän överiksi tän kanssa,hyvä ku todellisuudentaju on tallella..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

trama wrote:En tiede mitä tehdä auttakaa.... subut ahistaa nykyään aina ku vetää ja tulee outoja katkoksia joissa ei tiede missä on... valveunia?
ahdistaa??ei mua oo koskaan ahdistanu subu.valveunethan on just SIISTEJÄ
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

mauser1911 wrote:
trama wrote:En tiede mitä tehdä auttakaa.... subut ahistaa nykyään aina ku vetää ja tulee outoja katkoksia joissa ei tiede missä on... valveunia?
ahdistaa??ei mua oo koskaan ahdistanu subu.valveunethan on just SIISTEJÄ
Useimmiten itelläni myös, mutta joskus oon saanut (savut poltettuani?) melko ahdistavia jopa painajaismaisia näkyjä. Kaikkia epämääräisiä, vääntyviä hahmoja ja kasvoja ym. synkkää ja pimeetä.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
korolli
Apteekki

Post by korolli »

Vaikka kaikki tämän varmaan jo tietääkin niin täytyypä siltikin mainita (niille jotka eivät tätä vielä tiedä) että buprenorfiini on todella hyvä lääke laskuihin :!:
Ei paljoa valvotut yöt ja dopamiinivajeet pirilaskuissa paina kun buprella pumpuloi huolet pois päältä. Hyvin toimii tälläkin hetkellä.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

jesuiitta wrote:2mg voi olla kyllä liikaa ensi kokeilulla tai toleranssittomalla. Mutta samaa mieltä kyllä, että 0,5mg ei ole riittävä annos (tai riittää se jos hakee jotain pientä chillailua vaan). 1mg on mulle ihan hyvä. Yksilöllistä toki tämäkin.
joo, mulla on 0,5mg tarpeeksi. yhden kerran tuli kyllä otettuu 2mg tolettomana, ku kävin ostaan piriä ja se oli jatkettu ihan paskan oloiseksi/näköiseksi/makuisaksi. kun huomasin sen että tää ei tod ookkaan sitä mitä yleensä niin vetäsin varmaan 1-2g vedot. ylihän se pamahti: kyttiä muka joka paikassa ynm. sit muistin et mulla on subuu, 2mg nenään niin kyllä lähti skitsot, mut ei toisaalta subukaan vienyt voittoo vauhdista. jälkeempäin kun tein asiasta valituksen sain tietää että sitä n.80% oli jatkettu puolella.en tiedä mitä paskaa siihenkin oli laitettu, mut kyllä huomas ettei myyjä ymmärtänyt jatkamisesta mitään.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

sain nyt käsiini 6 kulmaisen napin joka on väriltään valkoinen. toisella puolella N8 merkintä ja toisella puolella tuttu miekka.

onko kyseessä siis subutex vai suboxone ? oon käsittäny, että suboxone ois oranssinvärinen ja subutex muodoltaan enemmänkin pitkulainen/ovaali. selvittäkää pulmani !
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
mauseri
LD50

Post by mauseri »

subu ei oo ainakaan kulmikas, vaan just semmonen pitkulainen ovaali tai jotain sinnepäin.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

jeesjees, sitä minkäin.

onko sit suboxonen ja subutexin välillä muita merkittäviä eroja kuin se, että suboxone sisältää bupren lisäks naloksonia ?
ja onko sillä mitään käytännön eroa ? vaikutuksiltaan jne..
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Harold wrote:jeesjees, sitä minkäin.

onko sit suboxonen ja subutexin välillä muita merkittäviä eroja kuin se, että suboxone sisältää bupren lisäks naloksonia ?
ja onko sillä mitään käytännön eroa ? vaikutuksiltaan jne..
ku olin katkolla ni yks muija sai jotain "eriväristä" subuu ja anto sitä mullekkin useesti, oli kai just tota suboxonee, toimi ihan täsmälleen samoin ku normi subu.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

En ole ikinä kokeillut buprea. Ilmeisesti muut opioidit ei toimi, jos käyttää subutexia. Tai ainakin olen saanut sellaisen kuvan. Ehdottomasti kokeilemisn arvoinen. Kuitenkin Oksikontti on se joka kiinnostaa eniten.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

niin suboxonehan on sellanen oranssi. ja maistuu appelsiinille.

tää mun nappula ei kuitenkaan oo oranssi, mutta tuoksu on hedelmäinen :P

illalla testaukseen, varmaankin 0,4mg lienee hyvä annos ensimmäiselle yritykselle.
onks kellään mitään niksejä, kuinka sais dosen mahdollisimman tarkasti ?
ite kelasin, et murskaan koko tabun ja teen siitä 20 samankokoista viivaa.
fiktaaminen ei tuu kyseeseen, koska oma fikti näyttää vain 0.1g tarkkuudella ja napin paino on 0.4g
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

noniin. elikäs tuossa puoli kuuden maissa illalla imaisin nenään n. 0,5mg. vaikutukset nousi odotettua nopeemmin, 20min ja oli jo älyttömän letkee.
olo muistutti todella paljon lähinnä kodeiini "nousuja".
tunti edellisitä nokallisista eteenpäin, imasin vielä jotain 0,1-0,2mg lisää. buustas kyllä huomattavasti vaikutuksia, kuin myös nauseaa.

ärsytti kyllä, että vähänkin ku koitti liikkua, niin samantien puski hikee ja pahaa oloa. oksensin illan aikana päälle 10x.

en osaa oikein vielä muodostaa mielipidettä aineeseen...
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Harold wrote:noniin. elikäs tuossa puoli kuuden maissa illalla imaisin nenään n. 0,5mg. vaikutukset nousi odotettua nopeemmin, 20min ja oli jo älyttömän letkee.
olo muistutti todella paljon lähinnä kodeiini "nousuja".
tunti edellisitä nokallisista eteenpäin, imasin vielä jotain 0,1-0,2mg lisää. buustas kyllä huomattavasti vaikutuksia, kuin myös nauseaa.

ärsytti kyllä, että vähänkin ku koitti liikkua, niin samantien puski hikee ja pahaa oloa. oksensin illan aikana päälle 10x.

en osaa oikein vielä muodostaa mielipidettä aineeseen...
Toi on kyllä mg määrään nähden melkoisen voimakas aine. Ihan hivenen liikaa saattaa antaa aika epämiellyttävän nausean. Siihen kyllä tottuu melko nopeasti, kuten muihinkin jarruihin.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Nyt 2viikkoo menny vaan Subulla..Että silleen. Vähän alkaa ahdistaa..
tRip
Moderator

Post by tRip »

growy wrote:Nyt 2viikkoo menny vaan Subulla..Että silleen. Vähän alkaa ahdistaa..
Voimia growy reflailuun..
Lopeta ihmeessä ajoissa, ennenkuin se rupee oleen helvettiä päästä siitä irti.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
korolli
Apteekki

Post by korolli »

Harold wrote:niin suboxonehan on sellanen oranssi. ja maistuu appelsiinille.

tää mun nappula ei kuitenkaan oo oranssi, mutta tuoksu on hedelmäinen :P
Noi oranssit appelsiini-subut vedettiin pois markkinoilta, ne sisälsi jotain ylimäärästä & epäterveellistä paskaa.
Ja suboxonen maku/tuoksu on sitrusmainen, ja väri valkoinen. Eli suboxonea olet Harold vetänyt.
Nuppi_

Post by Nuppi_ »

tuun tänne sanomaan mielipiteeni taas että tämä kuuluu turhimpaan päihteisiin tupakan kanssa..
Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti »

Menny taas muutama päivä subulla savuilla ja välissä oli yks päivä dxm:ää. Mukavia valveunia ja sekoilua.
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

Täytyy kyllä sanoa että omasta mielestä yksi turhimmista päihteistä mihin olen törmännyt.
Toki euforisoi, mutta siinä sivussa tuleva laiskuus söi kyllä hyviä puolia tästä päihteensä melko rankasti pois. Olosta ei pystynyt nauttimaan täysillä kun teki mieli puuhailla jotain pientä (esim. sulkea ikkuna ettei tule kylmä), mutta tämäkin vaati n. vartin ponnistelut ennenkuin ikkunan todella jaksoi sulkea.
Kaikenkaikkiaan subu aiheutti todella aikaansaamattoman ja laiskan olon, jota ei voinut käyttää oikein millään muulla tavalla hyödyksi kuin löhöämällä paikallaan. En tykännyt.

Hitaat ei oo mun juttu.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Nyt sai riittää toi subukuuri.Tänää aamulla karseet laskut ja oon ollu ihan paskana koko päivän,nyt vasta alkaa vähän herileen todellisuuteen.Tuntuu vähän ettei mikää auttas vaik kyl tästä aamusta on olo parantunu.. Benzoilla nyt yritän parannella oloo ja Kodeiiniaki meni aika iso määrä aamupäivällä..
Katotaa mitä huominen tuo tullessaan.

Peace.
Thoxium

Post by Thoxium »

growy wrote:Nyt sai riittää toi subukuuri.Tänää aamulla karseet laskut ja oon ollu ihan paskana koko päivän,nyt vasta alkaa vähän herileen todellisuuteen.Tuntuu vähän ettei mikää auttas vaik kyl tästä aamusta on olo parantunu.. Benzoilla nyt yritän parannella oloo ja Kodeiiniaki meni aika iso määrä aamupäivällä..
Katotaa mitä huominen tuo tullessaan.

Peace.
Tarkoitat siis vieroitusoireita? Laskut eivät mielestäni ole sama asia, eikä niitä pitäisi opiaateista tullakaan.