LSD (Lysergihapon dietyyliamidi)

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Aukikco
OD

Re: LSD (Lysergidihapon dietyyliamidi)

Post by Aukikco »

spasm wrote:Tarkoitan erästä tutkimusta, jossa todettiin LSD:n / jonkun tutkarin tuovan yleisestikin tiettyjä aistillisia tuntemuksia selkäytimeen (vrt. "kutkuttaminen", kihelmöinti, "kutittaminen"). Kyseisessä tekstinpätkässä oli jotain analyysia tämän tuntemuksen syistä ja merkityksistä. Hatarat ovat muistikuvat, mutta vaultista se joskus löytyi..
mulle tuli tästä mieleen avainsana "kundali(i)ni", mutta en tiedä liittyykö se nyt siihen mitä haet.
spasm
OD

Post by spasm »

kundalini..ei se se ollut.. Teksti oli ns. tieteellisempää.. Kiinnostavaa tuo kundalinikin on.. Saattaa hyvin olla kyse samasta asiasta, eri perspektiiveistä kirjoitettuna..
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Harhanaama
Tuppisuu

Post by Harhanaama »

Älkää hyvät ihmiset ostako kadulta "pyöräilijähoffmanneja", sillä tehtailijoilla on mennyt ainakin Hoffmannit ja Shulginit sekaisin...
Noita millenium-hoffen logolla olevia fillarilappuja on ollut varmuudella useampia eriä, joissa on vaihdellut mm.:
- vuoren väri ( punainen / keltainen / vihreä )
- alaosassa olevat tekstit ( voi lukea vuosilukuja, esim. "1943 - 2000", tai ei välttis lue mitään arkin alaosassa )
- lappuihin imeytetyt aineet ( yleisimmät pelkkää Bromo-DragonFLY, ollut myös DOI-lappuja, sekä LSD+Bromo-DragonFLY )

Ainakin reilu vuosi sitten oli liikkeellä punaisella vuorella DOI ja myöhemmin joku muu yhdiste.
Vajaa vuosi sitten oli jälleen hieman erinäköinen fillari-printti ja vaikutukset taas ihan erilaiset.
Viimeisimmät, nyt (kesä2008) liikkeellä olevat keltaisella vuorella olevat fillari-laput on pelkkää Bromo-DragonFLY:tä, n. 900 mcg/lappu

Asian sekoittamiseksi mainitsen, että tehdään niitä fillari-lappuja myös pelkällä LSD:llä, mutta niiden saatavuus Suomesta on kuitenkin heikko tai olematon... itse söin 4 päivää sitten Hollannista tulleita pyöräilijöitä, joissa oli vihreä vuori ja lapun alaosassa teksti "Original"
--> voin kokemuksesta sanoa, että nämä olivat varmuudella LSD:tä :lol:
--
Pitääkö peilisi särkeä, jotta näet todelliset kasvosi?
Nuppi_

Post by Nuppi_ »

Joo mäkin söin noita bromoja onhan ne ihan helvetin hyviä vaikutukseltaan :lol: mutta ne jälkiolot on jotain niin kamalaa. jostain syystä lsd:tä en uskaltaisi ikinä kokeilla vaikka kaikki muu on tateista dociin kokeiltu se lsd vaan kammottaa että jää tripeille. voi olla kyllä propagandan syytä :roll:
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Nuppi_ wrote:Joo mäkin söin noita bromoja onhan ne ihan helvetin hyviä vaikutukseltaan :lol: mutta ne jälkiolot on jotain niin kamalaa. jostain syystä lsd:tä en uskaltaisi ikinä kokeilla vaikka kaikki muu on tateista dociin kokeiltu se lsd vaan kammottaa että jää tripeille. voi olla kyllä propagandan syytä :roll:
Hmm... LSD on kuitenkin mielestäni niin paljon mainettaan miedompaa, joskin tavattoman miellyttävää moneen muuhun deeliin verrattuna. Kyllä se minusta on hellävarainen aine kaikenmaailman bromoihin ja vahvoihin fenetyyliamiineihin verrattuna.
Nuppi_

Post by Nuppi_ »

Asidyyli wrote:
Nuppi_ wrote:Joo mäkin söin noita bromoja onhan ne ihan helvetin hyviä vaikutukseltaan :lol: mutta ne jälkiolot on jotain niin kamalaa. jostain syystä lsd:tä en uskaltaisi ikinä kokeilla vaikka kaikki muu on tateista dociin kokeiltu se lsd vaan kammottaa että jää tripeille. voi olla kyllä propagandan syytä :roll:
Hmm... LSD on kuitenkin mielestäni niin paljon mainettaan miedompaa, joskin tavattoman miellyttävää moneen muuhun deeliin verrattuna. Kyllä se minusta on hellävarainen aine kaikenmaailman bromoihin ja vahvoihin fenetyyliamiineihin verrattuna.
ok, no se voi olla kokeilulistalla tässä vuosien varrella ku niin monelta olen kuullut että se on erittäin lempeää ;)
Ahab

Post by Ahab »

Kyllä mä melkein veikkaisin että bromosta ja DOx tutkareista voisi helpommin jäädä vaikutuksia päälle juuri sen pidemmän vaikutuksen ja valvottamisen vuoksi.
Sekin että jäisi trippi päälle taitaa olla vähän väärinymmärretty. Tai sekin että se jäisi LOPPUIÄKSI kun useimmiten taitaa olla kyse siitä että näkökentässä aaltoilee vielä joitain päiviä tripin jälkeen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinog ... n_disorder
Eipä ole koskaan käynyt tuollaista mutta en tiedä pistäisinkö edes pahakseni ;) flashback on myös ilmainen annos.
kujanaskuli
Psykonautti

Post by kujanaskuli »

Viimeyönä tuli otettua neljättä kertaa lappu.
Kaverin kertoi nähneensä uskomattomia visuaaleja ihan kokoajan, itse en tuntenut mitään muuta kuin välillä euforiaa. Itselläni ei ole koskaan tullu lapuista kunnon visuaaleja, tarkottaakohan että pitäisi ottaa enemmän?
Ensi kerralla olisi suunnitelmissa ottaa puoltoista.

Ja sitten sellasta että kun tuo viimeöinen kokemukseni olin kaikkein miedoin lsd trippi mitä olen kokenut niin voisikohan se mitenkään johtua siitä että minulla on mirtazapiini kuuri päällä (jätin kyllä sen mirtazapin ottamatta tuona happo iltana)??
"It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom, it´s what it is ok?. Keep that in mind at all times. Thank you!"
tRip
Moderator

Post by tRip »

kujanaskuli wrote:Kaverin kertoi nähneensä uskomattomia visuaaleja ihan kokoajan, itse en tuntenut mitään muuta kuin välillä euforiaa. Itselläni ei ole koskaan tullu lapuista kunnon visuaaleja, tarkottaakohan että pitäisi ottaa enemmän?
Ei se happo sit loppujenlopuks edes oo niin visuaalista kuin olin kuvitellut..
Itse en tunne edes pahemmin mitään euforiaa.. Se on vain sellaista puhdasta 'antipäihtymystä', jossa ajatus muuttuu luovemmaksi ja rationaalisemmaksi.
Tulee paljon ideoita. Mutta lopulta se selkeys mikä lsd:ssä on, on jotenkin tyhjänpäiväistä. Näkee vain asiat kirkkaana edessään juuri niinkun ne on. Tavallaan jopa aika tylsää :D

Vaikkakin olen lsd:stä saanut hyvin suuriakin oivalluksia, mutta se tajunnan tila vain ei ole sellainen mitä haluan psykedeeleiltä.
Se ei anna täyttymystä.
Sen takia sienet ovat nimenomaan se mun juttu. Ne on henkeviä, mystisiä ja tykkään siitä unihorroksesta, jossa pystyy setvimään kaikki mielen sopukat läpikotaisin ja vain nauttimaan olosta. Jälkeenpäin on tosi herännyt fiilis ja elämä taas on saanut astetta syvällisemmän merkityksen.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
spasm
OD

Post by spasm »

tRip wrote:
kujanaskuli wrote:Kaverin kertoi nähneensä uskomattomia visuaaleja ihan kokoajan, itse en tuntenut mitään muuta kuin välillä euforiaa. Itselläni ei ole koskaan tullu lapuista kunnon visuaaleja, tarkottaakohan että pitäisi ottaa enemmän?
Ei se happo sit loppujenlopuks edes oo niin visuaalista kuin olin kuvitellut..
Itse en tunne edes pahemmin mitään euforiaa.. Se on vain sellaista puhdasta 'antipäihtymystä', jossa ajatus muuttuu luovemmaksi ja rationaalisemmaksi.
Tulee paljon ideoita. Mutta lopulta se selkeys mikä lsd:ssä on, on jotenkin tyhjänpäiväistä. Näkee vain asiat kirkkaana edessään juuri niinkun ne on. Tavallaan jopa aika tylsää :D

Vaikkakin olen lsd:stä saanut hyvin suuriakin oivalluksia, mutta se tajunnan tila vain ei ole sellainen mitä haluan psykedeeleiltä.
Se ei anna täyttymystä.
Sen takia sienet ovat nimenomaan se mun juttu. Ne on henkeviä, mystisiä ja tykkään siitä unihorroksesta, jossa pystyy setvimään kaikki mielen sopukat läpikotaisin ja vain nauttimaan olosta. Jälkeenpäin on tosi herännyt fiilis ja elämä taas on saanut astetta syvällisemmän merkityksen.
Tää kuulosti hyvältä. Oon hyvin pitkälti samalla linjalla, vaikka haposta pidänkin kovasti (ja euforiaa koen myös).
Lsd tuntuu silti jotenkin tyhjemmältä kuin sienet. Siitä puuttuu ehkä se luonnon & luonnollinen mystiikka ja syvyys.
Mut puit ehkä jossain määrin osittain tiedostamattomat ajatukseni haposta (ja haposta sieniin verraten) varsin osuvasti sanoiksi.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Ahab

Post by Ahab »

Pidän kyllä LSDn kirkkaudesta ja on hienoa että voi mennä ihmisten sekaan heidän yhtään aavistamatta että olet ottanut hallusinogeenista huumetta(paha paha). Piti kokeilla myös mennä töihin hapoissa mutta laput loppui kesken.
Mutta niinkuin kaikkien aineiden kohdalla saan tästäkin enemmän irti yksin.
Koska tämä ei sen kummempaa ole niin tuntuisi turhalta kovin usein ottaa.
Ja joku 5-MeO-MiPT voi olla ihan yhtä hyvää jos ei ole päähänpinttymää siitä että pakko olla just sitä legendaarista äl-äs-reettiä.
tropic
Apteekki

Post by tropic »

Ahab wrote:Pidän kyllä LSDn kirkkaudesta ja on hienoa että voi mennä ihmisten sekaan heidän yhtään aavistamatta että olet ottanut hallusinogeenista huumetta(paha paha).
Samoin. Olen monesti ollut hapoissa sosiaalisoimassa esim. kaupungilla, ja erilaisissa tilanteissa kenenkään tietämättä olevani hallusinogeenisen huumeen vaikutuksen alaisena. Se on LSD:ssä jotenkin mukavaa.
Can it be all so simple?
kujanaskuli
Psykonautti

Post by kujanaskuli »

Joo tiedän ettei LSD:n "juju" ole pelkät visuaalit. Muttä tällä kyseisellä kerral varsinaiset happo-olotkin jäi lähes tyystin kokematta (parit euforia aallot bonginsavuja sisällä pidätellessä). Ja nukuin jopa koko yön (nukahdin ehkä n.4h lapun ottamisen jälkeen) kun kaveri vieressä valvoi koko yön katsellen mitä ihmeellisimpiä visuaaleja. Eihän happopäissä nyt saatana nukahtaa pitäis?

Ja tykkään todella paljon LSD:stä vaikkei se ole minulle koskaan kummoisempia visuaaleja tuonutkaan, mutta haluaisin senkin joskus kokea, pitänee ottaa 1.5 lappua ensikerralla.

Niin osaako kukaan sanoa voiko tuolla mirtazapiinilla olla vaikutusta asiaan.
"It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom, it´s what it is ok?. Keep that in mind at all times. Thank you!"
tRip
Moderator

Post by tRip »

kujanaskuli wrote:Niin osaako kukaan sanoa voiko tuolla mirtazapiinilla olla vaikutusta asiaan.
Voi hyvinkin olla.. ja varmaan onkin.
Kaveri joka otti mirtatsapiinikuurilla happoa, sanoi että ihan paska psyke kun oli vaan tylsää koko tripin ajan.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

tRip wrote:Kaveri joka otti mirtatsapiinikuurilla happoa, sanoi että ihan paska psyke kun oli vaan tylsää koko tripin ajan.
vamma on aina käyttäjässä ja hänen päänsä sisällössä, asenteessaan. jos arki on tylsää ni onko ihmekään että trippikin on?
ihanvaanmuutenvaan
Tuppisuu

Post by ihanvaanmuutenvaan »

kaikken paras douppi blossejenkaa ikinä. set& settings ei oo niin tärkee oikeastaan mitä sanotaan koska se on ihan omast pääst kii pysyykö jotenkin järjissään
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Sanoisin, että tuo visuaalipuoli on kiinni täysin ihmisestä itsestään. Jos osaa hiljentyä, syventyä ja kuunnella mitä LSD:llä on kerrottavana, niin kyllä se sieltä tulee. Tuntuu, että monilla ihmisillä esim. traumat tai jokin muu kokemus (opitut ajatusmallit ja -rakenteet) estää OEV:iden näkemistä.

Turha odottaa, että hyppäisi suoraan ihmemmaa Oziin, mutta kyllä yhdellä-kahdella lapulla pitäsi jo jonkinlaista näkyä. Todennäköisesti myös ikä vaikuttaa.

Ja kyllä se setting on tärkeää, varsinkin ensimmäisillä kerroilla, koska ei ikinä tiedä, miten kukakin reagoi. Ihmisistä saattaa tulla ihan uusia puolia esiin. Ne, jotka vaikuttavat kestäviltä, ovatkin heikkoja - ja toisinpäin.

Relax the eyes, let it flow..

Tietysti sekin, että jos ihminen on tyhmä, vaikuttaa. Ei ole mitään mihin toimia :D
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

aphos wrote: Tietysti sekin, että jos ihminen on tyhmä, vaikuttaa. Ei ole mitään mihin toimia :D
:lol:
Image
bUkkA

Post by bUkkA »

Mun mielestä on jotenki koomista, että te ihmiset pidettä itseänne viisaampana sen takia, että sotkette omia aivokemioitanne. Nohnoh. :lol:
Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

bUkkA wrote:Mun mielestä on jotenki koomista, että te ihmiset pidettä itseänne viisaampana sen takia, että sotkette omia aivokemioitanne. Nohnoh. :lol:
Ketkä "te", mitenniin "sen takia"? :lol:
Mieli on mukava paikka asua.
Tattoodad

Post by Tattoodad »

Mulla oli lappuja joissa oli Rolling stone logo (eli se kieli). Söin 7kpl kun olin yksin kotona... ja millekkään kunnon tripille en päässyt... pelkkiä visuaaleja. Mut niitäkin oli paljon :D Mut jos vastaan tulee tällä kieli logolla varustettuja happoja (ainakin turun suunnalla) Voin sanoa että paljon parempia on joskus tullut syötyä... Yleensä on riittänyt 2-3 lappua kunnon matkalle, nyt ei edes 7 lappua riittänyt. Harmi et loppui kesken.

Vai voisiko se johtua toleranssisata? Tai siis miten happoon kasvaa toleranssi... edellisestä matkasta oli kuitenkin vain 3päivää väliä??
Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

Tattoodad wrote:Mulla oli lappuja joissa oli Rolling stone logo (eli se kieli). Söin 7kpl kun olin yksin kotona... ja millekkään kunnon tripille en päässyt... pelkkiä visuaaleja. Mut niitäkin oli paljon :D Mut jos vastaan tulee tällä kieli logolla varustettuja happoja (ainakin turun suunnalla) Voin sanoa että paljon parempia on joskus tullut syötyä... Yleensä on riittänyt 2-3 lappua kunnon matkalle, nyt ei edes 7 lappua riittänyt. Harmi et loppui kesken.

Vai voisiko se johtua toleranssisata? Tai siis miten happoon kasvaa toleranssi... edellisestä matkasta oli kuitenkin vain 3päivää väliä??
:|

3-5 päivää on yleisesti ajateltu olevan se aika, joka pitäisi minimissään odottaa ennen kuin seuraavan kerran ottaa, jos siis ei halua aineen vaikuttavan heikommin kuin "normaalisti" sen vastikään kehittyneen toleranssin vuoksi.
Mieli on mukava paikka asua.
Nuppi_

Post by Nuppi_ »

Jep eli itekin otin puolikkaan lsd lapun hirveän kännin ja paukkujen päälle ja meno oli aivan mahtavaa AAHH koska tahansa uudestaan kaikki oli niin hienoa ja elävää, jotai visuaalei ehkä oli ku en muista kunnolla ku känni ja pajat vei muistin ainakin osaksi.

Mutta se tunteellisuus ja euforia olivat parhaita puolia tuossa ja koska tahansa ottaisin uudestaan ja se oli 100% varmasti lsd:tä koska olen tyypännyt docia, doita, 2-cetä, ja bromoa aiemmin ja tuo oli paras, happopää mä tahdon olla :razz:
Velho
LD50

Post by Velho »

Pelko ja tuska ei jätä minua rauhaan.Kävelen tyhjällä tiellä jossa mailmat yhdistyvät ja pelko ja näkö on tuntematonta kaikki muuttuu kuplivaksi mössöksi.Yht äkkiä mitä onkin alkanut kaikki muuttuu kirkkaaksi valoksi olo on onnellinen tunnen kuinka pääni solmut aukeavat löydän itseni keskeltä tyhjää taloa mietin miten olen tänne joutunut kunnes alkaa ihmisiä tai sen näköisiä olentoja tulevan minua kohti pelkään ja ahdistun huudan olennot lohduttavat ja kertovat elämän tarkoituksia ja taas kaikki häviää ja jään yksin pimeään pimeässä kasvaa piikkejä seinissä ymmärrän kaiken tosissani älyän että olemme arvokkaita.
Siinä minun happo kokemus 2 lapulla
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Hienosti kirjotettu.
Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti »

Onko oulussa liikkeellä lappuja, känninen kaveri sönkötti että olisi. jos on, niin mitä sisältävät ja millä printillä?
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
13360
Psykonautti

Post by 13360 »

Tuli tuossa testattua yhdeltä hipiltä hommaamiani lappuja, imeytetty blankolle imupaperille, väitti että paperillä olisi 25 hittiä. Ensin kokeilin puolikkaan annoksen, n. 20 minuutin kuluttua alkoi jotain tuntua, mietoa rentoutumista, lievää näkökentän aaltoilua ja silmät sulkiessani heikosti näkyviä kuvioita. Tästä oikeastaan tila ei miksikään muuttunut, oli oikeastaan vain jumittava olo n. tunnin ajan ja sitten alkoikin jo olemaan ihan normaali olo taas.

Huomenna olikin sitten kaunis sää, päätin että lähden töistä aikaisemmin ja kokeilen n. kahden annoksen verran. Leikkasin paperista n. neljä kertaa isomman lapun ja pistin kieleni alle, pakkasin kamat ja lähdin paikallisille kallioille istumaan ja nauttimaan auringosta. Taas n. 30 minuutin päästä alkoi tuntumaan jotain, äänet kuulostivat jotenkin oudoilta ja värit alkoivat vahvistua. Pystyin keskittymään auringon muodostamiin heijastuksiin ja muutenkin kun suljin silmäni täyttyi kaikki vahvasti eri väreistä, riippuen mihin kohtaan silmäluomiani katsoin. Myös kun katselin omaa kuvaani aurinkolasien heijastuksesta, vääristyi se selvästi. Tätä jatkui ehkä puolen tunnin ajan, jonka jälkeen aloin taas palata normaaliuteen. Tunnin päästä oli jo ihan normaali olo, paitsi ehkä jotenkin positiviisempi ja energisempi kuin ennen aineen nauttimista.

Mietinkin tässä että olisiko mahdollista että saamassani lapussa olisikin paljon vähemmän LSD:tä kuin ilmoitettu ? Voiko LSD vaikuttaa yleensäkään vain tunnin ajan ja sitten olla ihan normaali olo ? En mitään maistanut kun söin lapun, joten oletan että se on LSD:tä, ja myöskin vaikutti hyvin miedolta ja lempeältä vaikutuksineen. Vaikuttaako hyvin pienet määrät vain hyvin lyhyen ajan ? Onko vaikutuksen kesto suoraan suhteessa aineen määrään ?

Tai tuleeko jotain muuta syytä mieleen miksi n. 2 hitin annos ei vaikuttaisi oikein mitenkään? Uskaltaisikohan sitä ihan reilusti nostaa annoksia vaikka jonnekkin kuuteen tai enempään suoraan ? Kellään samankaltaisia kokemuksia ? Paljon kysymyksiä, toivottavasti joku osaa vastata jotain järkevää :)
chibbo

Post by chibbo »

^ Vaikka ko. ainetta en ole testannut niin epäilisin, että johtuu toleranssista? Muistaakseni juuri tähän nousi nopeasti toleranssi eli ei kannattaisi peräkkäisinä päivinä paljon kiskoa ;0 Korjatkaa toki jos olen väärässä.
NapalmSatan
Lepakko

Post by NapalmSatan »

Voisko olla placeboa kaikki ja pelkkää paperia hipin äläsdee
Murderous motivation
13360
Psykonautti

Post by 13360 »

Hmm voihan se tietenkin olla toleranssista, tutkin hieman asiaa ja näyttäisi olevan että kannattaa parin viikon tauko pitää .. jostain kuitenkin muistan lukeneeni että viikon tauko riittäisi myös. Mitään omakohtaisia kokemuksia toleransseista ?

Pitää kokeilla myöhemmin uudestaan kun on kaunis päivä ja katsoa toimiiko sitten paremmin.