petidin

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
User avatar
mauseri
LD50
Posts: 3674
Joined: Sat 18 Nov 2006, 18:16

petidin

Post by mauseri »

voisiko joku kertoa kokemuksia tästä,koska saan luultavasti sitä käsiini pian..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
User avatar
eNZYMe
OD
Posts: 1024
Joined: Wed 26 Mar 2008, 07:42

Re: petidin

Post by eNZYMe »

Taitaa olla nykyään melken pelkästään sairaalakäytössä suomessa. Varmaan ihan mielenkiintoinen opiodi. Vaikka tunnen jokusen hitaan käyttäjän vuosien varrelta ei ole tätä ainetta tullut ikinä vastaan.

Varmaan tuolla englannin kielisillä foorumeilla vois olla asiantuntevampaa ja kokeneempaa porukkaa ton aineen suhteen. Wikipediassa ihan hyvä artikkeli aineesta myös, http://en.wikipedia.org/wiki/Pethidine

Onko noi ampulleja vai pillereitä?
User avatar
mauseri
LD50
Posts: 3674
Joined: Sat 18 Nov 2006, 18:16

Re: petidin

Post by mauseri »

eNZYMe wrote:Taitaa olla nykyään melken pelkästään sairaalakäytössä suomessa. Varmaan ihan mielenkiintoinen opiodi. Vaikka tunnen jokusen hitaan käyttäjän vuosien varrelta ei ole tätä ainetta tullut ikinä vastaan.

Varmaan tuolla englannin kielisillä foorumeilla vois olla asiantuntevampaa ja kokeneempaa porukkaa ton aineen suhteen. Wikipediassa ihan hyvä artikkeli aineesta myös, http://en.wikipedia.org/wiki/Pethidine

Onko noi ampulleja vai pillereitä?
ampulleja kuulemma.joo sama juttu mulla oon ite vetänyt ja tunnen paljon käyttäjiä,mut ei oo mullekkaan tullut vastaan missään.täytyy ottaa aika varovasti sitä..kiitti linkistä.paljonkohan sitä uskaltas rännätä?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
User avatar
eNZYMe
OD
Posts: 1024
Joined: Wed 26 Mar 2008, 07:42

Re: petidin

Post by eNZYMe »

Jeps. Ota turvallisen pienet ensin.

Tuossa on muuten myrkyllinen metaboliitti norpetidiini. Ei kannata useaa päivää ottaa peräkkain tai saattaa kertyä elimistöön. Voi tulla kohtauksia sun muuta.


"Norpethidine is a neurotoxic metabolite from pethidine. Following intraperitoneal administration of norpethidine in rats, myoclonic jerks, a characteristic splayed posture and episodes of exaggerated shivering were observed at doses of 0.06 to 0.18mmol/kg 1 . Seizures were also noted to occur. In human studies, repeated administration of pethidine has been reported to result in central nervous system excitatory effects such as tremors, twitches, multifocal myoclonus and seizures, which directly correlate to levels of norpethidine in plasma 2 .

Pethidine-induced seizures have usually been reported after parenteral administration and in instances when cumulative doses of 1,000mg or above have been administered 3 , 4 , 5 . Norpethidine accumulation is more likely to occur in patients with impaired renal fucntion 6 , secondary to reduced clearance. Patients normally respond well to supportive measures and the use of a benzodiazepine as a muscle relaxant. Conversion of analgesia to an alternative opioid prevents the seizures from recurring. This case-report highlights the need for increased awareness regarding pethidine-associated neurotoxcitiy, particularly in patients with chronic pain who may require repeated doses of pethidine analgesia."

Lähde. http://www.ispub.com/ostia/index.php?xm ... hidine.xml