Ensin hieman lainauksia toisista ketjuista:
Lymykonna wrote:...Lauantai-iltana popsin 2,75 grammaa kuivattuja cubensiksia mustaherukkamehun kanssa (oletin vahvistavan vaikutusta...
Aika ajoin korvissani surahteli samaan tapaan kuin pyörtyessä surahtelee, mutta tässä tapauksessa surahtelut eivät kertoneet tajunnan menetyksestä vaan sen muuntumisesta...
reeferass wrote:Tuttuja seikkoja pystyi löytämään tuolta. Nämä surahdukset päässä, ovat jollakin tapaa jumalallinen väliintulo, kuin salama.
Aluksi ne tuntuvat epämiellyttävilät, mutta ajan mukana ne ovat todella miellyttäviä. Aina tuollaisen srrrrrahduksen tai salaman jälkeen olo on mitä mahtavin ja aiheuttaa visuaalien vahventumista enstisestään.
Lymykonna wrote:Juuri noin minullakin. Olen aikaisemmin tapahtumia ylös kirjatessani käyttänyt salaa "salama". Minulle ne ovat kuin hetkittäisiä välähdyksiä jostain voimakkaammasta olotilasta. Viimeisimmällä kerralla huomasin niitä tulevan useammin kun syvennyin pääni sisäisten tilojen tutkiskeluun, pitää tutkia ilmiötä lisää myöhemmin.
tRip wrote:Outoa.. itsellä tulee nuita 'surahduksia' ihan selvinpäin..
Tai sitten kyse on jostain muusta ilmiöstä.
Ahab wrote:Joo näitä on ollut ayahuascassa ja harmalassa. Ja ne on tuntunut juuri siltä kuin aivot hakisivat "kanavaa" ja korvissa vaan kuuluu taajuuksien surinaa ja rätinää vähän kuin hakisi radiokanavaa. Ekoilla kerroilla ihmettelin että mitä helvettiä toi oli mutta sen jälkeen olen aina koittanut oikein keskittyä niihin. Olen kelannut myös että olisiko tuo sensory overloadia.
_FOOL_ wrote:...olin tuprutellut 0,3g noita siemeniä ja silloin visut olivat jotain tuon kuvailemasi kaltaisia. Hyvin utuisia ja epätarkkoja. Ilman visuaaleja olo oli kuitenkin erilainen.
Sellainen levollinen, avoin ja vastaanottavainen olo, jota kyyditti tuntemukset, kuinka leijailen painottomana ja "sänky pyörii"(jos tiedätte mitä tarkoitan). Koin myös ilmiön, joka tuntuu ensimmäisillä kerroilla epämiellyttävänä "surahduksena" päässä ja myöhemmin se aiheuttaa valtavaa euforiaa. Eilinen kokemus oli hyvin saman kaltainen. Noi 20min polttamisen jälkeen makoilin sohvalla täydessä hiljaisuudessa, vain akvaariopumpun vedenlorina korvissani ja tämä tuntemus alkoi kuten aina- kovana surisevana äänenä, korvasta korvaan, niin että kaikki korvien välissä koki masssiivisen sähköiskun.
Tämän jälkeen "Paine" päässä alkoi nopeasti laskea ja energia poistui sormenpäistä ja varpaista. Euforia aiheutti väistämättä niin hyvän olon, että tipahdin sohvalle, pilven kaltaisessa pöhinässä, mutten jumissa kuitenkaan. Herätessä olo oli mahtava. Todella mukava tapa nauttia harmalaa. En myöskään noudattanut dieettiä vaan vetäisin puoli litraa jogurttia tunti ennen harmalaa.
Ahab wrote:Ton muuten haluaisin selvittää että mitä noi "surahdukset" on. Mulla on tullut noita huascaa ja pelkkää harmalaa juodessa. Joo ekalla keralla sitä pelästy että mitä hittoa kun näkökenttä muuttuu sellaiseksi television lumisateeksi ja korvissa kuuluu joku overtone mutta sitten kun niihin tottuu niin niitä toivoo lisää koska ne tuntuvat olevan aina portteja jonnekkin syvemmälle. Se tuntuu siltä kuin joku säätäisi taajuuttaa pään sisällä vähän kuin säätäisi radiokanavaa kohdilleen. Ayahuasca ketjussa taisi olla myös lisää mainintoja noista.
_FOOL_ wrote:Ensimmäisen kerran koin näitä sienissä, kun olin nauttinut alkoholia. Nyt sama tapaus ilmentyi myös harmalalla, tosin ei LÄHELLEKKÄÄN niin voimakkaasti kuin sienten vaikutuksen alaisena. Jotkut esim. shroomeryn puolella uskovat, että kyse on suorasta kontaktista jumalaan ja itse olen aika pitkälti samoilla linjoilla(jos tässä nyt voi uskon asioitaan hieman valottaa).
Tähän "surahdukseen" tottuu, ja niistä alkaa nauttimaan ajan myötä enemmän ja enemmän vaikka joka kerta ne yllättävätkin aika "perseelleen lennättävästi". Olen empiiristen kokeiden valossa huomannut erään mahdollisen yhteyden(joka koskee varmasti ainoastaan minua), eli kun on sienten avulla lähempänä jumalaa, voi esim. punaviini tai siideri johtaa tähän "surahdukseen" huomattavasti helpommin. Viinihän on verta ja kuljettaa muassaan kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Oivallus, jumalallinen väliintulo, portin aukeaminen, parannus, puhdistus tai sitten vaan polla valittaa, että nyt pitää jarruttaa. "Jälkimmäiseen en usko" -sanoi mielisairas terveinä päivinään.
spasm wrote:^ Nuo "surahdukset" ovat erittäin mielenkiintoisia, niitä on vain hankalahkoa tutkia kun kestävät niin lyhyen aikaa. Psilo-sienistä olen niitä eniten saanut, mutta satunnaisesti myös amanita muscariasta (silloin taisi olla harmalaakin mukana..) sekä lsa:sta. Surahdukset tuntuvat saavan aivan eri merkityksen eri kuoseissa, joskus se on suunnatonta euforiaa, joskus taas niin kuin Ahab sanoi, portteja syvemmälle, joskus jotain ihan muuta.
dimitri wrote:Mitähän hemmettiä, itselle tulee juuri noita surahduksia aamuisin jos jään heräämisen jälkeen makaamaan silmät kiinni sänkyyn. Jäätävä surahdus ja näkökenttä värähtää aivan kummalliseksi monissa komeissa väreissä. DMT potkii?
Ahab wrote:Kerro tuosta carrier wavesta. Pari kertaa törmännyt tohon mutta kun en ole itse polttanut DMT:tä niin ei tiedä. Onko kyseessä ns. "surahtelut" joita tulee muissakin deeleissä, mulla yleensä sillon jos on ottanut harmalaa, ayahuascaa tai sieniä. Sellaista särähtelyä ja korkeaa taajuutta joka tuntuu ohimolohkoissa ja korvissa. Vähän kuin säätäisi radiokanavaa kohdalleen.sxoxyvg wrote:Tuntematon määrä Mimosa Hostiliksesta eroteltua DMT:a bongin pesään basilikan päälle....Korvissa alkaa soimaan carrier wave ja musiikki alkaa kuulostamaan todella kummalliselta...
sxoxyvg wrote:Njaa, se on hieman vaikea selittää, niinkuin koko trippiMuut äänet tuntuivat etääntyvän ja tilalle tuli erittäin korkea tasainen ääni. Hmm.. Mitähän jos polttaisi ei-breakthrough annoksen että pystyisi toimimaan, ja koittaisi löytää sen nuotin...
Taikasienestä en löytänyt kuin yhden maininnan(ja sekin omaniAhab wrote:Tuli juuri koettua tuo kun poltin 5-MeO-DMTtä. Ainoa ääni mitä oli taustalla oli tietokoneen hurina ja sekin häipyi huomaamattomiin kun tuo korkea ääni alkoi. Ei tuntunut samalta kuin surahtelut mutta tuntui liittyvän niihin jotenkin. Pitää kokeilla joskus polttaa tuota harmala juoman vaikuttaessa tai poltetun harmalan kanssa.
Ehkä käyttävät siellä eri termiä. Ei ole tullut seurattua paljoa niiden trippistooreja. Antakaa linkkejä jos tiedätte.Viimeksi otin sieniä viime viikolla 2g cambodialaisia ja 300mg moklobemidiä(mao-estäjä) ja tällä kertaa tuli pitkästä aikaa silmien vuotamista ja "surahteluja" ohimolohkoissa/korvissa.
Ja linkkejä jakoon muutenkin jos olette törmännyt keskusteluun. Esim. toi shroomeryn keskustelu ois kiinnostava lukea. Jos joku seuraa höyhensaaria niin kertokaa oletteko siellä törmänneet tähän. Yhden maininnan sieltä pikaisesti löysin:
Olen kelannut noiden yhteyttä ohimolohkoihin. Ohimolohkojen seudulla nuo surahtelut monesti tuntuvat ja mielessäni piilee jokin yhteys aiheeseen Ohimolohkoepilepsia ja uskonnolliset kokemukset. Ja miksi toiset eivät tuota tunnu kokevan voisi liittyä siihen että Dr Persinger sanoo että ihmisten ohimolohkoherkkyys vaihtelee ja toiset voivat olla täysin epäherkkiä.Myrtti wrote:Mulla kuuluu joskus ennen nukahtamista sellanen ääni kuin joku huudahtais isolla äänellä siinä mun korvan vierellä, se vaan että se yleensä herättää mut uudelleen valveille. Joskus kuulen sellasen ikäänkuin sähkön äänen, se surahtaa mulla melko hiljasesti, et se ei enää tuo mua takasi tähän maailmaan.
Viime viikkolla aloin taas miettiin, et onkohan mulla päässä jotain vikaa kun ääniä kuulen ja sit kun mun unet on "outoja". Sit aloin ottaan selvää näistä unista ja mulle selvis et näen selkounia ja sit et muutkin kuulee noita ääniä.
Kun näihin on alkanut kiinnittämään enemmän huomiota niin olen myös huomannut että toisinaan hetkeä ennen nukahtamista tulee näitä. Monesti juuri sillon jos siinä unitilanteessa on jotain poikkeuksellista. Esim. tänään heräsin joskus puoli yhdeksän, luin ehkä pari tuntia ja alkoikin nukuttamaan uudestaan ja uneen vaipuessa tuli näitä. Unet olivat myös poikkeuksellisen kiinnostavia.