Viime sunnuntaina olin lähössä uimaan, ja ajattelin että voisin kääriä sätkän mukaan. Tupakkaa kun en enää oo polttanu pariin vuoteen, niin käytän milloin mitäkin vaihtoehtoista yrttiä. Ajattelin kun oon bongista polttanu läpyskää humalan kera, että siitä varmaan saa sätkänkin käärittyä. Bongista poltettuna en oo huomannu mitään erikoista, mutta kun pääsin uimarannalle, kävin uimassa ja vähän aikaa kirjaa lueskeltuani ajattelin että nyt ois sätkän paikka, niin menin vaivihkaa metsän puolelle polttamaan sen. Poltettuani palasin takaisin lekottelemaan aurinkoon, ja olo meni erittäin veteläksi. No, oli aika lähteä, ja kotimatkalla kävin vielä kaupassa. Yleensä en pidä paukuissa kaupassa käymisestä, koska se menee aina hirveeks vaiheiluks. Nyt oli olo erillainen ku yleensä paukuis, en kuumottanu mistään, olin kaupassa niinkuin oisin ollu ainoo ihminen siellä. Kassallakin annoin kassatädille epähuomiossa liian vähän rahaa, ja jäin vaan siihen pyörittelee päätäni. Sitten kassan täti sanoi kohteliaasti uudestaan ostosteni loppusumman, ja havahduin antamaan hänelle puuttuvat rahat. Normaalisti olisin nolostunut tilanteesta, mutta tällä kertaa ei vain haitannu. Kotiin päästyäni rupesin miettimään, että olikohan humalalla(siis ei alkoholin vaikutuksella, en ollu juonu mitään) osuutta ylirentoon olotilaani. Olen kyllä lukuisia kertoja keittänyt siitä teetä ja polttanut bongista paukut sen kera, mutta koskaan ei oo olo mennyt näin rennoksi.
No, päätin sitten eilen testata asiaa uudelleen, koska viikonloppunikin alkoi jo eilen. Käärin sätkän samasta perusläpystä jota oli myös sätkässä jonka poltin siellä rannalla. Menin tosi pilveen, vaikka en mielestäni laittanut paljoo paukkuu. Olo oli tosi rento ja kesti pitkään. Yöllä ajattelin mennä pienelle kävelylle, ja otin pari sätkää mukaan joista toisen poltin heti. Pärähti jotenkin erilaiseen pilveen kuin yleensä, tosi intensiivinen pöhinä. Menin kävelyltä vanhempieni kämpälle, koska he ovat reissussa ja kämppä on tyhjä, lukuunottamatta kissaa. Ajattelin heti sisään päästyäni polttaa se toisenkin sätkän, mutta kun just meinasin sytyttää sen, niin edellinen rupesi jylläämään uudestaan, ja ajattelin pistää pitkälleen parvekkeen lattialle roudaamalleni patjalle. Hitto et olin pilvessä! Ulkona kun olin kävellyt, niin nyt sit näköjään keho rupes vasta rentoutuu, olo meni erittäin veteläks, ja jossain vaiheessa nukahdin korvalappusterkat korvilla. Heräsin jonkun ajan päästä, ja hädin tuskin sain raahattua itseni sisälle nukkumaan. Aamulla kun heräsin, niin huomasin nukkuneeni sikeästi koko yön heräämättä kertaakaan, kun yleensä herään noin 10 kertaa yössä. Pilvikään ei toimi mulla unilääkkeenä, en yleensä ikinä nukahda pilven vaikutuksesta, päinvastoin, mulla on yleensä vaikeuksia saada pilvessä unta ku ajatukset jyllää.
Humalanhan pitäisi kyllä rentouttaa ja auttaa unensaannissa, sitä varten oon pussillisen humalankäpyjä ostanutkin. Mutta teenä juotuna en ole huomannu kummosia vaikutuksia, eikä bongista poltettuna ole mielestäni vaikuttanu pilveen. Voikohan olla, että jokin rentouttava aines siinä on rasvaliukonen, eikä näin ollen vaikuta teenä juotuna? Tosin pitäishän sen sitten bongista poltettuna vaikuttaa, jos se ei kerta siihen veteen liukene. Mutta sätkästä poltettuna olo allekirjoittaneella menee kyllä tosi veteläks ja pilvestä tulee erittäin intensiivistä, mistä lie johtuu, mene ja tiedä. Kokeilkaa ja kertokaa ihmeessä, vaikuttaako teillä samoin.
Humala
-
Lasipallo
- Kameleontti
Poltin joskus reilun kokoisen jopollisen humalaa, mutta se ei tuntunut sanovan mitään. Oletko kokeillut raakana/muilla mikseillä tuota samaista läpyä?
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
h.s.t.
-
Lasipallo
- Kameleontti
Siirsinpä tänne, että jos vaikkapa voittaisit yllätyksen miitillä. Voin kyllä siirtääkkin, jos haluat?
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
h.s.t.
-
Herbsman
- Karvakuono
Re: Humala
Teenä rentouttaa kivasti. Tosi mieto, mutta miellyttävä olo. Jotenkin tuntuu, että musiikki kuulostaa törkeen hyvältä ja näkö muuttuu hyvin vähän. Kolmiulotteisuus näyttää... kolmiulotteisemmalta 
-
5-meo-EMT
- Psykonautti
Tuli kesällä testattua tätä teemuodossa.. Maku oli helvetin kitkerä, vähän niinkuin calea zacatechichissä, eikä vaikutuksiakaan huomannut erityisemmin, ehkä jonkin sortin rentoilua mutta kuitenkin todella vähäistä. http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Hops.shtml.
You know the mind has a thousand eyes..
-
Herbsman
- Karvakuono
Humalasta löytyi mielenkiintoinen juttu erään nettikaupan sivuilta:
"One curious fact is that this is one of only two plants in the genus cannabinaceae with the other being, as the generic name suggests, the Cannabis plant. Indeed, the hops plant can be grafted onto a root stock of cannabis, producing a plant that looks like hops but contains THC."
Kokemuksia tai muita tietolähteitä? Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta.
"One curious fact is that this is one of only two plants in the genus cannabinaceae with the other being, as the generic name suggests, the Cannabis plant. Indeed, the hops plant can be grafted onto a root stock of cannabis, producing a plant that looks like hops but contains THC."
-
Touchet
- Moderator
Ei tule onnistumaan (ainakaan ilman DNA:n rekombinaatiota), sillä näiden kahden suvun välillä on niin paljon eroavaisuuksia: http://www.springerlink.com/content/75u13l476ju10021/Herbsman wrote:"One curious fact is that this is one of only two plants in the genus cannabinaceae with the other being, as the generic name suggests, the Cannabis plant. Indeed, the hops plant can be grafted onto a root stock of cannabis, producing a plant that looks like hops but contains THC."
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
— Professori Louis Lewin, 1924