Khat

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
rasseli
Tuppisuu

Re: Khat

Post by rasseli »

Hei.

Minkälaista multaa olet käyttänyt khatin kasvatukseen. Käsittääkseni pitää olla hyvin "valuva" maaperä. Ajattelin kokeilla kaktusmullalla ja normaali mullalla, sekä näiden sekoituksella.
Ahab

Post by Ahab »

Istutin kaktus/kylvomultaan turveruukkun ja sen paakun olen sitten myöhemmin siirtänyt normaaliin multaan ja sitä kun olin tuossa siirtämässä isompaan ruukkuun niin sattui tuo haaveri. Ja uudessa ruukussa taas lisänä tuota samaa normimultaa.
Hupu
Psykonautti

Re:

Post by Hupu »

Delirium Tremens wrote:
veke wrote:sellanen oliskin hyvä stimulantti, mikä toimis vähen enemmän kun kahvi mutta ei niin megaluokan räjäyttävää kun piri
Kutsutaan efedriiniksi.
Kutsutaan metyylifenidaatiksi. Tai sitten tuo Khat. Paha tosin sanoa Khatista itse mitään, kun kokemuksia ei ole... :?
Ahab

Post by Ahab »

Viimeinen kuva tästä projektista. Päätin että lopetan tämän kasvattamisen. Huomaan että kannabistakin tulee käytettyä liian usein joten en todellakaan halua onnistua tämän kasvattamisessa.
Olin leikannut kaikki muut versot tuosta pois kun alkoivat varmaan kuristamaan toisiensa juuria. Eli kannattaa kylvää siemenet yksitellen. Kyllä sieltä juuresta tulee sitten uutta haaraa. Vihannespunkit(syn. kehrääjäpunkit) olivat jonkun verran kiinnostuneita khatista joten kannattaa pitää kosteus 50% yläpuolella.
Uskon että tota pystyy kasvattamaan ihan hyvin jos vain omistautuu asialle. Mua ei kiinnosta.
rasseli
Tuppisuu

Post by rasseli »

Nyt on taimet noin 4cm korkeita. Erittäin hitaasti kasvaa nuo, ku ei oo pariin kuukauteen tullu yhtään lisää pituutta, eikä lehtiä. Kai ne juuria tekee sitten. Tilaamistani siemenistä noin 70% iti, eli aika hyvin. Itämiseen meni kuitenkin useampi viikko.
Mangusti

Post by Mangusti »

en ole koskaan kokeillut, mutta haluaisin... mistähän tota vois saada...? netistä kenties??
growy
Kameleontti

Post by growy »

joku jäänyt kiinni Khatin salakuljetuksesta muutama viikko sitten Vaasan tullissa. Aika paljon kyllä ollut tyypeillä tota tavaraa, 40kiloa..

Tässä Linkki juttuun: http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /01/600021
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Ahab

Post by Ahab »

Kokeilin muuten joskus pureskella muutamia lehtiä ja eihän se mitään älyttömän hyvää ollut. Ja jos pitää jauhaa 300g niitä(oletan että tuoreena, ei kuivattuna) niin voi kyl alkaa jossain vaiheessa etomaan. Kerran heitin hieman mateen sekaan hautumaan ja se oli ihan hyvää.
rasseli
Tuppisuu

Post by rasseli »

Ahab! Kauanko sinulla kesti että taimet alkoivat kasvaa pidemmiksi? Pitääkö ilmankosteus olla korkeampi kuin huoneilman?

Pari kuukautta ollu nuo taimet tuommosia n. 4cm pituisia. Huoneen valossa olen niitä pitänyt, ja kastellut aina tarvittaessa. Ihan terveen näköisiä ovat, mutta olisi niin mukava saada hieman uutta kasvua.
Ahab

Post by Ahab »

rasseli wrote:Ahab! Kauanko sinulla kesti että taimet alkoivat kasvaa pidemmiksi? Pitääkö ilmankosteus olla korkeampi kuin huoneilman?
Pari kuukautta ollu nuo taimet tuommosia n. 4cm pituisia. Huoneen valossa olen niitä pitänyt, ja kastellut aina tarvittaessa. Ihan terveen näköisiä ovat, mutta olisi niin mukava saada hieman uutta kasvua.
Enpä muista kauan kesti mutta hidastahan se kasvu oli. Ilmankosteudesta en löytänyt mitään tietoa mutta yleensä khat kai tykkää olla aika kuivassa. Mutta jos alkaa niitä vihannespunkkeja tulla niin pidä ilmankosteus vähintään 50%. Huoneilmasta on paha sanoa mitään koska se vaihtelee vuodenajan, paikan ja imastoinnin mukaan. Pelkkä huonevalaistus voi olla syy miksi kasvavat niin hitaasti. Afrikassahan ne saa varmaan aika paahdetta. Jemenissä näköjään paljon kasvattavat sitä ja se ei ole kovin kaukana päiväntasaajasta. Pistä edes joku pöytävalaisin mahdollisimman isolla ESL polttimolla porottamaan siihen.
Jos kattelet noita mun kuvia niin kyllähän ne parissa kuukaudessa kasvoi tuollaisesta 4cm pituudesta vähän pidemmäksi.
Mulla niitä oli eka monta samassa ruukussa ja jäljelle jääneiden kasvu boostautui aina kun harvensin huonoimpia pois. Paras olisi kasvattaa yhtä per ruukkuu. Lyhyen ajan oli kaapissa mutta enimmäkseen eteläänpäin olevalla ikkunalaudalla kesäkuukausina. Ota kuvia.
Ahab

Post by Ahab »

ETHIOPIA: low coffee prices lead to khat upsurge. Tässä juttu vuodelta 2003. Viljeliät alkavat kasvattamaan khatia koska kahvin hinta laskee ja laskee. Aika monimutkainen juttu. Länsimaat kuluttavat enemmän ja enemmän kahvia ja tottakai aina pakko ostaa kun on tarjouksessa. Sen seurauksena alkaakin pikkuhiljaa löytyä khati bustauksia täälläkin. Suosimalla miedompaa päihdettä edistää vahvemman rantautumista. Pitäisikö ostaa vitusti halpaa kahvia että täälläkin saisi khatia vai ostaa reilun kaupan kahvia ja toivoa että muut tekevät samoin. Mistä energiajuomien kofeiini on peräisin?
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Ahab wrote:Mistä energiajuomien kofeiini on peräisin?
Suomessa valmistettavien ja Suomeen maahantuotavien virvoitus-, energia- ja kahvijuomien kofeiinipitoisuudet. Allamainituissa virvoitus- ja energiajuomissa on käytetty synteettisesti valmistettua kofeiinia, jonka lisäksi joissakin energiajuomissa osa kofeiinista on peräisin guaranasta; poikkeuksena Organic Cola jonka kofeiini on peräisin kolapavuista. Kahvijuomissa kofeiini on peräisin kahvipavuista.

http://www.elovirta.com/2001/01/01/kofeiini/
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.